Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 27 iunie 2008  de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea si finalizarea masurilor ex-ISPA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 27 iunie 2008 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea si finalizarea masurilor ex-ISPA

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 564 din 25 iulie 2008
NORME din 27 iunie 2008
de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 564 din 25 iulie 2008


Memorandumurile de finanţare privind aprobarea mãsurilor ex-ISPA, prevederile art. 28 alin. (1) din Tratatul dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, ratificat prin <>Legea nr. 157/2005 , denumit în continuare Actul de aderare a României şi Bulgariei la Uniunea Europeanã, care statueazã urmãtoarele: "Mãsurile care, la data aderãrii, au fãcut obiectul unor decizii privind asistenţa în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1.267/1999 de instituire a Instrumentului pentru politici structurale de preaderare şi a cãror punere în aplicare nu a fost încheiatã la data respectivã sunt considerate ca aprobate de cãtre Comisie în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.164/94 al Consiliului din 16 mai 1994 de instituire a Fondului de Coeziune", precum şi Regulamentul (CE) nr. 1.386/2002 al Comisiei de stabilire a normelor de implementare a Regulamentului nr. 1.164/94 al Consiliului privind sistemele de management şi control al asistenţei financiare acordate din Fondul de Coeziune şi procedura de efectuare a corecţiilor financiare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, stabilesc cadrul administrativ, legal şi tehnic conform cãruia mãsurile ex-ISPA se deruleazã în România.
În scopul aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, se stabilesc urmãtoarele:
1. În sensul prezentelor norme, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
Mãsuri ex-ISPA: mãsuri care au fãcut obiectul unor decizii privind asistenţa în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1.267/1999 în perioada 2000-2006 şi care, începând cu data de 1 ianuarie 2007, sunt considerate ca aprobate de cãtre Comisia Europeanã în baza Regulamentului nr. 1.164/1994 , în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (1) din Actul de aderare a României şi Bulgariei la Uniunea Europeanã.
Decizia de finanţare: decizia de acordare a asistenţei din Fondul de Coeziune în temeiul Regulamentului nr. 1.164/1994 ; în conformitate cu prevederile Actului de aderare a României şi Bulgariei la Uniunea Europeanã, din data de 1 ianuarie 2007 memorandumurile de finanţare ISPA au devenit decizii de finanţare.
Fondul de Coeziune/ex-ISPA: instrument financiar nerambursabil prin care Comunitatea Europeanã finanţeazã implementarea mãsurilor ex-ISPA, în procentul stabilit prin deciziile de finanţare.
Autoritatea de Management (AM): autoritatea responsabilã pentru managementul general şi coordonarea operaţiunilor aferente mãsurilor ex-ISPA în baza prevederilor Regulamentului nr. 1.164/1994, constituitã la nivelul Direcţiei Generale Autoritatea de Management ex-ISPA din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Plan de achiziţii al mãsurii ex-ISPA: un tabel incluzând toate contractele de achiziţie publicã finanţate din Fondul de Coeziune incluse în cadrul mãsurii ex-ISPA şi a cãror implementare are ca scop atingerea obiectivelor acesteia, aşa cum sunt statuate în decizia de finanţare.
Sume disponibile în cadrul deciziilor de finanţare: sume reprezentând diferenţa dintre valoarea maximã a cheltuielilor publice stabilitã în decizia de finanţare şi
a) valoarea însumatã a contractelor din Planul de achiziţii al mãsurii ex-ISPA aflate în curs de derulare, din care se scade valoarea articolelor neeligibile incluse în acestea, dacã existã, şi în mãsura în care caracterul de eligibilitate al acestora poate fi justificat ex-ante;
b) sumele efectiv plãtite din conturile mãsurii ISPA aferente cheltuielilor eligibile în cadrul contractelor din Planul de achiziţii al mãsurii ex-ISPA ce au fost finalizate, ce pot fi luate în considerare ca bazã legalã în sensul descris de legislaţia de finanţe publice şi achiziţii publice pentru atribuirea unui contract nou din cadrul Planului de achiziţii al mãsurii ex-ISPA sau semnarea unui act adiţional ce implicã creşterea bugetului unui contract din Planul de achiziţii al mãsurii ex-ISPA aflat în derulare în situaţiile în care caracterul de eligibilitate al cheltuielilor aferente poate fi justificat ex-ante.
2. În sensul prezentelor norme, sumele suplimentare necesare pentru continuarea şi finalizarea proiectelor ex-ISPA sunt reprezentate de:
a) Finanţarea costurilor suplimentare necesare semnãrii contractelor ca urmare a depãşirii bugetelor alocate iniţial
Contractele finanţate prin Fondul de Coeziune/ex-ISPA se regãsesc în planurile de achiziţii aferente fiecãrei mãsuri, iar modificarea/actualizarea acestor planuri de achiziţii se face doar cu aprobarea prealabilã a Autoritãţii de Management ca rãspuns la o solicitare în acest sens a autoritãţilor contractante. În cele ce urmeazã, prin contracte se face referire exclusiv la contractele de achiziţie publicã incluse în planurile de achiziţii ale mãsurilor ex-ISPA aprobate de Comisia Europeanã anterior datei de 1 iulie 2006 sau de Autoritatea de Management ulterior acestei date.
Dacã la momentul calculãrii valorii estimate a contractului de achiziţie publicã aceasta depãşeşte suma disponibilã în cadrul deciziei de finanţare, autoritatea contractantã va avea dreptul de a lansa procedura de atribuire, sursa de finanţare pentru contractul în cauzã considerându-se ca fiind identificatã, în baza prevederilor deciziei de finanţare şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 . O ofertã nu va fi în mod necesar consideratã inacceptabilã în sensul prevederilor <>art. 36 alin. (1) lit. e) din Hotãrârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în situaţia în care preţul acesteia depãşeşte valoarea estimatã a contractului de achiziţie publicã, în condiţiile în care valoarea fondurilor care pot fi disponibilizate pentru ducerea la îndeplinire a contractului respectiv poate fi suplimentatã de la bugetul de stat în conformitate cu prevederile <>art. 1 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 . Dacã în urma procesului de evaluare a ofertelor se constatã cã toate ofertele care îndeplinesc criteriile de calificare şi cerinţele minime din caietul de sarcini depãşesc ca preţ valoarea estimatã a contractului de achiziţie publicã, comisia de evaluare va putea fie sã continue procedura de evaluare în baza unei justificãri care sã expunã motivele pentru care anularea procedurii iniţiale nu este dezirabilã, fie sã declare ofertele ca fiind inacceptabile şi sã anuleze procedura de atribuire.
Dacã preţul inclus în propunerea financiarã aferentã ofertei declarate câştigãtoare în urma procesului de evaluare depãşeşte resursele financiare disponibile prin decizia de finanţare din Fondul de Coeziune/ex-ISPA, dupã finalizarea raportului procedurii de atribuire şi anterior momentului aprobãrii acestuia, autoritatea contractantã va solicita AM un acord prealabil pentru acoperirea de la bugetul de stat a fondurilor reprezentând diferenţa dintre suma disponibilã în cadrul deciziei de finanţare şi preţul ofertei câştigãtoare. În vederea obţinerii acestui acord, autoritatea contractantã va transmite AM o copie a anunţului de participare, raportul de evaluare al licitaţiei, notele intermediare emise de observatorii Unitãţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice (UCVAP) şi rãspunsul autoritãţii contractante, dacã este cazul, o declaraţie pe propria rãspundere din care sã reiasã faptul cã obiectivele contractului, aşa cum au fost detaliate prin caietele de sarcini, se încadreazã în obiectivele deciziei de finanţare, precum şi o defalcare estimativã pe exerciţii bugetare anuale a sumelor suplimentare ce vor trebui acoperite de la bugetul de stat. Autoritatea contractantã rãspunde de decizia privind atribuirea contractului de achiziţie publicã în condiţiile legii.
b) Finanţarea cheltuielilor cu echipamentele durabile neeligibile contractate dupã data de 1 iulie 2006 şi a altor cheltuieli aferente acestora va fi acceptatã doar pentru contractele incluse în cadrul planurilor de achiziţii aferente mãsurilor ex-ISPA şi aflate în derulare sau în curs de atribuire la data intrãrii în vigoare a normelor de aplicare aferente <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 , fãrã a acoperi amendamentele ulterioare la contracte. Aceste cheltuieli pot implica plata efectivã a articolelor din cadrul contractelor legate de echipamentele durabile neeligibile, reîntregirea conturilor de cheltuieli eligibile aferente mãsurilor ex-ISPA în situaţia în care sumele aferente echipamentelor durabile au fost suportate din acestea sau rambursarea sumelor efectiv plãtite de beneficiarii finali, în condiţiile în care aceştia au suportat cheltuielile aferente echipamentelor durabile din surse proprii.
În vederea obţinerii avizului de oportunitate al AM la momentul execuţiei bugetare a acestor sume, autoritãţile contractante vor prezenta documente care sã ateste:
(i) obligaţia contractualã de platã a cheltuielilor cu echipamentele durabile neeligibile, şi anume dovada faptului cã echipamentele sunt incluse în contractele din cadrul mãsurilor ex-ISPA şi o declaraţie pe propria rãspundere, din care sã reiasã faptul cã acestea nu au fost încã plãtite, în vederea suportãrii acestor plãţi de la bugetul de stat;
sau
(ii) dovada realizãrii plãţii aferente articolelor din cadrul contractelor legate de echipamentele durabile din conturile de cheltuieli eligibile ale mãsurii în vederea reîntregirii acestor conturi cu sumele respective sau din sursele proprii ale beneficiarului final în vederea rambursãrii lor, precum şi încadrarea în limitele temporale prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 şi de prezentele norme privind momentul creãrii obligaţiei contractuale.
c) Revendicãri ale contractorilor în baza prevederilor contractuale, aprobate/acceptate în prealabil de autoritatea contractantã şi/sau stabilite de instanţele de arbitraj şi/sau de judecatã
În baza prevederilor <>art. 1 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 vor fi acoperite de la bugetul de stat suplimentãri ale bugetelor contractelor de lucrãri finanţate prin Fondul de Coeziune/ex-ISPA sau sume incluse în preţul contractelor pentru cheltuieli neprevãzute, în situaţia îndeplinirii cumulative a urmãtoarelor condiţii:
(i) încadrarea în prevederile regulilor aplicabile de achiziţie publicã, în mãsura în care costurile asociate unei revendicãri sunt asociate unor lucrãri suplimentare dispuse de beneficiar;
(ii) neeligibilitatea la rambursare din bugetul eligibil prevãzut în deciziile de finanţare din Fondul de Coeziune/ex-ISPA a acestor sume sau insuficienţa sumelor disponibile în cadrul deciziilor de finanţare;
(iii) respectarea prevederilor contractuale şi a principiului cheltuielii eficiente a fondurilor publice în determinarea cuantumului financiar asociat unei revendicãri.
În conformitate cu condiţiile generale aplicabile pentru contractele de lucrãri finanţate prin Fondul de Coeziune/ex-ISPA, revendicãrile reprezintã instrumentul contractual care stã la baza justificãrii şi determinãrii ulterioare a compensaţiilor financiare la care un antreprenor poate fi îndreptãţit potrivit prevederilor contractului. Pentru acoperirea de la bugetul de stat a sumelor necesare pentru suplimentarea valorii unui contract sau a acelor sume incluse în valoarea de contract acceptatã, dar considerate neeligibile pentru a fi rambursate din Fondul de Coeziune, este necesarã respectarea mecanismului contractual de determinare a costurilor de compensare, ce presupune urmãtoarele etape:
- înaintarea unei revendicãri de cãtre antreprenor, detaliatã corespunzãtor şi susţinutã cu documente justificative;
- stabilirea modului de soluţionare a acesteia pe palierele de mediere şi decizie constituite conform contractului.
În conformitate cu prevederile contractuale, cuantumul financiar asociat unei revendicãri poate fi stabilit prin determinare a inginerului, prin decizie a Comisiei de adjudecare a disputelor, în aceste cazuri fiind necesar acceptul ambelor pãrţi, sau prin decizie a instanţei de arbitraj. Pãrţile sunt, de asemenea, îndreptãţite din punct de vedere contractual sã stingã în orice moment disputa prin negociere directã pe marginea aspectelor aflate în litigiu.
Autoritatea contractantã nu se va angaja într-o negociere pe marginea cuantumului unei revendicãri a contractorului decât în baza unei determinãri a inginerului sau a unei decizii a Comisiei de adjudecare a disputelor/instanţei de arbitraj care sã stabileascã admisibilitatea şi meritele acesteia.
Autoritatea contractantã îşi asumã în întregime decizia legatã de cuantumul plãţilor compensatorii stabilite prin determinare a inginerului, prin decizie a Comisiei de adjudecare a disputelor, în condiţiile în care le-a acceptat ca fiind juste şi nu a apelat la urmãtorul palier de mediere şi decizie pentru revizuirea acestora, şi negociere cu antreprenorul.
În vederea obţinerii avizului de oportunitate al AM la momentul execuţiei bugetare al acestor sume, autoritãţile contractante vor prezenta documente care sã ateste legalitatea şi conformitatea costurilor asociate unei/unor revendicãri contractuale, precum şi orice alte documente ce le vor fi solicitate la momentul respectiv.
d) În baza prevederilor <>art. 1 alin. (1) lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 se vor acoperi de la bugetul de stat costurile de asistenţã şi expertizã juridicã şi tehnicã şi costurile de mediere conform prevederilor contractuale, arbitraj şi/sau judecatã necesare în prevenirea şi soluţionarea disputelor contractuale, atât la nivelul autoritãţilor contractante din sectorul de transporturi şi mediu, cât şi la nivelul autoritãţilor centrale implicate în gestiunea Fondului de Coeziune/ex-ISPA, şi anume Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de Management ex-ISPA, Autoritatea de Certificare şi Platã (ACP) şi Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE (OPCP).
În acest sens, vor fi acoperite de la bugetul de stat urmãtoarele tipuri de cheltuieli:
(i) articole de cheltuieli legate de medierea şi adjudecarea disputelor contractuale incluse în contractele din cadrul mãsurilor ex-ISPA şi considerate neeligibile pentru a fi rambursate din bugetul eligibil al deciziilor de finanţare din Fondul de Coeziune/ex-ISPA. În aceastã situaţie, în vederea obţinerii avizului de oportunitate al AM, autoritãţile contractante vor prezenta documente care sã ateste:
- obligaţia contractualã de platã a cheltuielilor aferente acestor articole de cheltuieli, şi anume dovada faptului cã acestea sunt incluse în contractele din cadrul mãsurilor ex-ISPA, o declaraţie pe propria rãspundere, din care sã reiasã cã nu au fost încã plãtite, iar pãrţile au intrat într-un acord de mediere şi adjudecare a disputelor cu unul sau mai mulţi adjudecãtori, în vederea suportãrii acestor plãţi de la bugetul de stat; sau
- dovada realizãrii plãţii aferente acestor articole de cheltuieli din conturile de cheltuieli eligibile ale mãsurii în vederea reîntregirii acestor conturi cu sumele respective sau din sursele proprii ale beneficiarului final în vederea rambursãrii acestora,
precum şi orice alte documente ce vor fi solicitate de AM la momentul respectiv;
(ii) sume aferente plãţii serviciilor de arbitraj şi de conciliere, în relaţie exclusivã cu contractele din planurile de achiziţii ale mãsurilor ex-ISPA. În aceastã situaţie, în vederea obţinerii acordului prealabil pentru acoperirea de la bugetul de stat a sumelor necesare, autoritãţile contractante vor transmite AM acordul contractual de mediere şi adjudecare a disputelor contractuale anterior momentului semnãrii acestuia, precum şi orice alte documente ce le vor fi solicitate la momentul respectiv;
(iii) sume aferente unor contracte de servicii vizând acordarea de asistenţã şi expertizã juridicã şi/sau tehnicã de specialitate pentru autoritãţile contractante în relaţie exclusivã cu implementarea contractelor din planurile de achiziţii ale mãsurilor ex-ISPA. În aceastã situaţie, anterior demarãrii procedurilor de atribuire a contractelor în cauzã, autoritãţile contractante vor solicita AM un acord prealabil pentru acoperirea de la bugetul de stat a sumelor necesare şi vor transmite în acest sens caietele de sarcini, precum şi orice alte documente ce le vor fi solicitate la momentul respectiv;
(iv) sume aferente cheltuielilor de judecatã şi/sau arbitraj, în conformitate cu deciziile în acest sens ale instanţelor, respectiv regulile aplicabile de arbitraj.
e) În baza prevederilor <>art. 1 alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 vor fi acoperite de la bugetul de stat suplimentãri ale bugetelor contractelor de asistenţã tehnicã şi supervizare finanţate prin Fondul de Coeziune/ex-ISPA, în urmãtoarele condiţii:
(i) încadrarea în prevederile regulilor aplicabile de achiziţie publicã;
(ii) neeligibilitatea la rambursare din bugetul eligibil al deciziilor de finanţare din Fondul de Coeziune/ex-ISPA a acestor sume sau insuficienţa resurselor financiare alocate în acest sens prin deciziile de finanţare;
(iii) respectarea prevederilor contractuale şi a principiului cheltuirii eficiente a fondurilor publice în determinarea cuantumului suplimentãrii de buget.
Anterior semnãrii unui act adiţional la un contract de servicii care implicã suplimentarea bugetului iniţial în conformitate cu prevederile Ghidului practic de aplicare a procedurilor de contractare pentru finanţãrile acordate din bugetul general al Uniunii Europene în contextul acţiunilor externe (PRAG) sau atribuirii unui nou contract de servicii în urma desfãşurãrii unei proceduri de negociere fãrã publicarea unui anunţ de participare în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, autoritatea contractantã va solicita AM un acord prealabil pentru acoperirea de la bugetul de stat a sumelor necesare şi va pune la dispoziţie o defalcare estimativã pe exerciţii bugetare anuale a fondurilor ce vor trebui acoperite de la bugetul de stat, precum şi orice alte documente justificative ce i se vor solicita în acest sens. Autoritatea contractantã rãspunde pentru legalitatea şi conformitatea semnãrii actului adiţional sau atribuirii unui contract prin utilizarea procedurii de negociere fãrã publicarea prealabilã a unui anunţ de participare, dupã caz.
f) Prin întârzieri justificate la plata facturilor se înţelege acele întârzieri la plata facturilor emise în cadrul contractelor finanţate prin Fondul de Coeziune/ex-ISPA care au drept cauzã indisponibilitãţi temporare de numerar în conturile bancare din care se efectueazã plãţile sau alte motive obiective ce vor fi justificate de la caz la caz de autoritatea contractantã.
În vederea obţinerii avizului de oportunitate al AM la momentul execuţiei bugetare a sumelor solicitate în temeiul prevederilor <>art. 1 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 , autoritãţile contractante vor prezenta documente care sã ateste legalitatea, conformitatea şi obligaţia contractualã de platã a acestora.
g) În cazuri excepţionale susţinute cu documente justificative solide, AM, cu acceptul prealabil al secretarilor de stat coordonatori ai Direcţiei Generale Autoritatea de Management ex-ISPA şi Direcţiei Generale Autoritatea de Certificare şi Platã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, poate aproba finanţarea altor categorii de cheltuieli necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA decât cele prevãzute la punctele de mai sus, cu respectarea principiilor de bazã privind legalitatea, conformitatea şi contribuţia la atingerea obiectivelor proiectului ale acestora.
3. Sistemul de conturi
În scopul gestionãrii fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, OPCP, Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. (CNADNR SA), Compania Naţionalã de Cãi Ferate "CFR" - S.A. (CNCF "CFR" SA) şi Ministerul Transporturilor (MT) deschid urmãtoarele conturi:
3.1. La Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti:
- contul 50.94 "disponibil din fonduri de la bugetul de stat aferente mãsurilor ex-ISPA"
Contul 50.94 se crediteazã cu:
- sumele de la bugetul de stat alocate pentru finanţarea costurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA şi diferenţele nefavorabile de curs valutar practicat de societatea bancarã faţã de cursul leu/euro al Bãncii Naţionale a României (BNR) utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%, transferate de cãtre Ministerul Transporturilor din contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat" - la capitolul 84.01 "Transporturi", subcapitolul 84.01.03 "Transport rutier" sau 84.01.04 "Transport feroviar" sau 84.01.05 "Transport pe apã", titlul 55 "Alte transferuri", dupã caz, pentru autoritãţile contractante din domeniul transporturilor sau din contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", titlul 55 "Alte transferuri", deschis la Trezoreria Operativã Centralã (cod IBAN RO19TREZ99923540155XXXXX), în cazul mãsurilor din domeniul mediului;
- sumele de la bugetul de stat folosite pentru finanţarea costurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, rãmase neutilizate în urma schimbului valutar returnate din conturile de disponibil în lei 264xxx ale fiecãrei mãsuri ex-ISPA;
- dobânda bonificatã de societatea bancarã la conturile de disponibil 264.xxx pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA ale fiecãrei mãsuri ex-ISPA;
şi se debiteazã cu:
- sumele de la bugetul de stat alocate pentru finanţarea costurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar practicat de societatea bancarã faţã de cursul leu/euro al Bãncii Centrale Europene utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%, transferate în conturile de disponibil în lei 264xxx pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA ale fiecãrei mãsuri ex-ISPA;
- sumele de la bugetul de stat rãmase neutilizate la sfârşitul Programului ex-ISPA, care provin din finanţarea bugetarã a anului curent, returnate de OPCP în contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", titlul 55 "Alte transferuri" deschis la Trezoreria Operativã Centralã (cod IBAN RO19TREZ99923540155XXXXX) şi de CNADNR SA, CNCF "CFR" SA şi MT în contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat" - capitolul 84.01 "Transporturi" al Ministerului Transporturilor;
- sumele de la bugetul de stat rãmase neutilizate la sfârşitul Programului ex-ISPA care provin din finanţarea bugetarã a anilor precedenţi, returnate în conturile corespunzãtoare de cheltuieli bugetare, potrivit prevederilor <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.199/2008 privind normele metodologice de aplicare a prevederilor <>art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul bugetar.
3.2. La societatea bancarã:
- câte un cont 264xxx, denominat în lei şi euro de "disponibil din fonduri de la bugetul de stat pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA" pentru fiecare mãsurã ex-ISPA
Contul în lei 264xxx de "disponibil în lei din fonduri de la bugetul de stat pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA" se crediteazã cu:
- sumele alocate de la bugetul de stat pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar practicat de societatea bancarã faţã de cursul leu/euro al BNR utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%, transferate din contul de disponibil 50.94;
- dobânda bonificatã de societatea bancarã la disponibilitãţile din cont;
şi se debiteazã cu:
- sumele în lei care se transferã contractorilor sau beneficiarilor finali;
- sumele în lei supuse schimbului valutar pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar practicat de societatea bancarã faţã de cursul leu/euro al Bãncii Naţionale a României utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%, transferate în contul 264xxx de "disponibil în euro din fonduri de la bugetul de stat pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA";
- sumele în lei neutilizate, care se transferã în contul 50.94;
- dobânda bonificatã de societatea bancarã care se transferã în contul 50.94.
Contul în euro 264xxx de "disponibil în euro din fonduri de la bugetul de stat pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA" se crediteazã cu:
- sumele în euro, reprezentând sumele rezultate în urma schimbului valutar din contul în lei 264xxx pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar practicat de societatea bancarã faţã de cursul leu/euro al Bãncii Naţionale a României utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%;
- dobânda bonificatã de societatea bancarã la disponibilitãţile din cont;
şi se debiteazã cu:
- sumele în euro rezultate în urma schimbului valutar al sumelor din contul 264xxx în lei alocate de la bugetul de stat pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA şi diferenţele de curs valutar practicat de societatea bancarã faţã de cursul leu/euro al Bãncii Naţionale a României utilizat la deschiderea creditelor bugetare, în cuantum de 5%, care se transferã contractorilor sau în conturile de cheltuieli eligibile ale mãsurii ex-ISPA;
- dobânda bonificatã de societatea bancarã care se transferã în contul în lei 264xxx;
- un cont 264RD, denominat în lei şi euro:
Contul în euro 264RD de "recuperãri debite în euro" se crediteazã cu:
- sumele în euro reprezentând debite recuperate aferente sumelor prevãzute la pct. 2 lit. a)-g);
şi se debiteazã cu:
- sumele în euro rezultate în urma schimbului valutar a debitelor recuperate aferente sumelor prevãzute la pct. 2 lit. a)-g) din contul în euro 264RD, care se transferã în contul în lei 264RD;
Contul în lei 264RD se crediteazã cu:
- sumele în lei rezultate în urma schimbului valutar al debitelor recuperate aferente sumelor prevãzute la pct. 2 lit. a)-g) din contul în euro 264RD;
- sumele în lei reprezentând debite recuperate aferente sumelor prevãzute la pct. 2 lit. a)-g);
şi se debiteazã cu:
- sumele provenite din finanţarea anului curent, rezultate în urma schimbului valutar al debitelor recuperate aferente sumelor prevãzute la pct. 2 lit. a)-g), care se transferã în contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", în cazul mãsurilor din domeniul transporturilor;
- sumele provenite din finanţarea anului curent, rezultate în urma schimbului valutar al debitelor recuperate aferente sumelor prevãzute la pct. 2 lit. a)-g), care se transferã în contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", titlul 55 "Alte transferuri", deschis la Trezoreria Operativã Centralã (cod IBAN RO19TREZ 99923540155XXXXX), în cazul mãsurilor din domeniul mediului;
- sumele provenite din finanţarea anilor precedenţi, rezultate în urma schimbului valutar al debitelor recuperate aferente sumelor prevãzute la pct. 2 lit. a)-g), care se transferã în conturile corespunzãtoare de cheltuieli bugetare, potrivit prevederilor <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.199/2008 ;
- sumele provenite din dobânzile/penalizãrile aferente debitelor recuperate din sumele prevãzute la pct. 2 lit. a)-g) în contul 20.36.01.50 "Alte venituri".
4. Programarea bugetarã a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA
4.1. Autoritãţile contractante din domeniul transporturilor şi mediului completeazã şi transmit la AM ex-ISPA formularul de fundamentare a fondurilor de preaderare, inclusiv cu sumele necesare pentru continuarea si finalizarea masurilor ex-ISPA, potrivit metodologiei elaborate anual de Ministerul Economiei şi Finanţelor în vederea elaborãrii proiectului anual de buget. Fondurile vor fi fundamentate pe baza unei prognoze de flux financiar pe fiecare mãsurã ex-ISPA.
4.2. AM ex-ISPA verificã formularele de fundamentare transmise de autoritãţile contractante din domeniul transporturilor şi mediului, prevãzute la pct. 4.1, centralizeazã informaţiile primite în conformitate cu formularul menţionat, pentru a-l transmite împreunã cu avizul de principiu ACP, în vederea cuprinderii în propunerea de cheltuieli întocmitã de cãtre aceasta la poziţia bugetarã globalã "Fondul Naţional de Preaderare", în vederea elaborãrii proiectului de buget.
Dupã verificarea documentelor prevãzute la pct. 4.1 şi acordarea avizului de principiu, AM ex-ISPA le transmite ACP pentru a le cuprinde în propunerea de cheltuieli întocmitã de cãtre aceasta la poziţia bugetarã globalã "Fondul Naţional de Preaderare", în vederea elaborãrii proiectului de buget.
5. Execuţia bugetarã a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA Sumele aferente fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, prevãzute în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale în poziţia globalã "Fondul Naţional de Preaderare" sunt asigurate de cãtre Autoritatea de Certificare şi Platã, dupã cum urmeazã:
5.1. Pentru autoritãţile contractante din domeniul transporturilor
5.1.1. Autoritãţile contractante din domeniul transporturilor îşi stabilesc, temeinic şi fundamentat, necesitãţile trimestriale de sume de la bugetul de stat necesare acoperirii plãţii sumelor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA pe baza prognozei fluxului de numerar determinat ca urmare a contractelor încheiate şi a obligaţiilor de platã estimate şi prezintã în acest sens Ministerului Transporturilor o notã de fundamentare - anexa nr. 1, însoţitã de anexa nr. 2 la prezentele norme în prima decadã a lunii anterioare trimestrului pentru care se solicitã sumele. Nota de fundamentare se supune controlului financiar preventiv propriu.
5.1.2. Pe baza documentelor justificative primite de la autoritãţile contractante, Ministerul Transporturilor solicitã Ministerului Economiei şi Finanţelor, respectiv Direcţiei generale de programare bugetarã, pânã la data de 15 a lunii anterioare trimestrului pentru care se solicitã sumele, suplimentarea bugetului propriu cu sumele de la bugetul de stat necesare acoperirii plãţii sumelor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA în cadrul Programului ISPA. Cererea de suplimentare a bugetului Ministerului Transporturilor vizatã de controlul financiar preventiv propriu şi semnatã de ordonatorul principal de credite va fi însoţitã de anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme.
5.1.3. Direcţia generalã de programare bugetarã transmite documentaţia prevãzutã la pct. 5.1.1 la AM ex-ISPA, care o verificã din punctul de vedere al încadrãrii în prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 şi acordã un aviz de oportunitate. În vederea emiterii avizului de oportunitate, AM va solicita direct autoritãţilor contractante documente justificative în mãsurã sã confirme legalitatea şi conformitatea sumelor solicitate.
5.1.4. AM ex-ISPA transmite documentaţia prevãzutã la pct. 5.1.1, vizatã de controlul financiar preventiv propriu la ACP, care o verificã din punctul de vedere al încadrãrii în prevederile bugetare, o avizeazã şi o retransmite Direcţiei generale de programare bugetarã.
5.1.5. Pe baza acestei solicitãri, Direcţia generalã de programare bugetarã întocmeşte documentaţia necesarã, pe care o supune spre aprobare conducerii Ministerului Economiei şi Finanţelor, respectiv secretarului de stat coordonator al Direcţiei generale de programare bugetarã.
5.1.6. În baza documentaţiei întocmite de Direcţia generalã de programare bugetarã, Direcţia generalã de metodologie contabilã instituţii publice opereazã modificãrile aprobate în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - "Acţiuni generale", titlul 55 "Alte transferuri", articolul 55.01 "Transferuri interne", alineatul 55.01.14 "Fond Naţional de Preaderare", capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", subcapitolul 54.01.04 "Fondul Naţional de Preaderare" şi în bugetul Ministerului Transporturilor, la capitolul 84.01 "Transporturi", subcapitolele 84.01.03 "Transport rutier" sau subcapitolul 84.01.04 "Transport feroviar" sau subcapitolul 84.01.05 "Transport pe apã", titlul 55 "Alte transferuri", alineatul 55.01.09 "Programe ISPA".
5.1.7. Dupã introducerea modificãrilor în bugetul ordonatorului principal de credite, Ministerul Transporturilor transmite lunar Ministerului Economiei şi Finanţelor, pânã la data de 25 a lunii curente, cererea de deschidere de credite bugetare necesare acoperirii de la bugetul de stat a plãţii sumelor necesare pentru continuarea si finalizarea mãsurilor ex-ISPA în baza prognozelor fluxului de numerar pentru luna urmãtoare, aferente fiecãrei mãsuri, primite de la autoritãţile contractante. Cererea de deschidere de credite bugetare a Ministerului Transporturilor se supune controlului financiar preventiv.
5.1.8. La solicitarea Ministerului Transporturilor şi în limita sumelor transferate, Direcţia generalã trezorerie şi contabilitate publicã efectueazã lunar deschiderea creditelor bugetare aferente sumelor de la bugetul de stat, necesare acoperirii plãţii sumelor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, cu avizul Direcţiei generale de programare bugetarã, conform metodologiei în vigoare, pânã la data de 10 a lunii pentru care se solicitã deschiderea creditelor.
5.1.9. Dupã deschiderea creditelor bugetare, Ministerul Transporturilor poate efectua cheltuieli de la bugetul de stat pentru acoperirea plãţii sumelor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA în cadrul Programului ISPA, din contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 84.01 "Transporturi", titlul 55 "Alte transferuri".
5.1.10. În baza sumelor solicitate de autoritãţile contractante la deschiderea creditelor bugetare, Ministerul Transporturilor întocmeşte ordinele de platã prin care se vireazã, în limita creditelor bugetare deschise, din contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 84.01 "Transporturi", titlul 55 "Alte transferuri", sumele de la bugetul de stat, necesare acoperirii plãţii sumelor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA în conturile 50.94 de disponibil ale fiecãrei autoritãţi contractante. Ordonanţarea acestor plãţi se semneazã de cãtre ordonatorul principal de credite cu viza prealabilã de control financiar preventiv.
5.1.11. Autoritãţile contractante transferã fondurile aferente continuãrii şi finalizãrii mãsurilor ex-ISPA din contul 50.94 în contul bancar 264xxx în lei, aferent mãsurii ex-ISPA, realizeazã schimbul valutar in contul bancar 264xxx în euro şi transferã fondurile cãtre contractori sau în conturile de cheltuieli eligibile ale mãsurii, dupã caz, în funcţie de obligaţiile de platã avute.
5.2. Pentru autoritãţile contractante din domeniul mediului
5.2.1. Autoritãţile contractante îşi stabilesc temeinic şi fundamentat necesitãţile de sume necesare acoperirii de la bugetul de stat a plãţii sumelor pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, bazate pe previziunile fluxului de numerar aferente fiecãrui memorandum de finanţare ex-ISPA şi pe previziuni privind evoluţia cursului leu/euro al societãţii bancare şi prezintã AM ex-ISPA o notã justificativã - anexa nr. 3, însoţitã de anexa nr. 4 "Prognoza fluxului de numerar aferentã sumelor pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA pentru perioada..." la prezentele norme, pânã la data de 15 a lunii anterioare celei pentru care se solicitã sumele. Nota justificativã se supune controlului financiar preventiv al autoritãţii contractante.
5.2.2. AM ex-ISPA se asigurã cã sumele solicitate se încadreazã în prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 , centralizeazã informaţiile primite de la autoritãţile contractante, sub forma unei note justificative - anexa nr. 3, însoţitã de anexa nr. 4 "Prognoza fluxului de numerar aferentã sumelor pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA pentru perioada....", acordã avizul de oportunitate, confirmând legalitatea şi conformitatea sumelor solicitate şi le transmite ACP vizate de controlul financiar preventiv propriu, pânã la data de 20 a lunii anterioare celei pentru care se solicitã sumele.
5.2.3. Pe baza documentelor justificative primite de la AM ex-ISPA, ACP întocmeşte urmãtoarele documente: cererea de deschidere de credite bugetare necesare finanţãrii de la bugetul de stat a sumelor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, cu încadrarea în limitele alocaţiilor bugetare anuale aprobate pentru anul curent şi ţinând cont de soldul contului OPCP şi angajamentul bugetar, propunerea de angajare, nota de lichidare, însoţite de ordonanţarea de platã. Documentele se supun vizei de control financiar preventiv şi se prezintã spre aprobare, pânã la data de 25 a lunii anterioare celei pentru care se solicitã sumele, secretarului de stat - ordonator principal de credite - pentru finanţarea din poziţia bugetarã globalã "Fondul Naţional de Preaderare".
5.2.4. ACP transmite documentaţia prevãzutã la pct. 5.2.3 la Direcţia generalã trezorerie şi contabilitate publicã pentru a efectua deschiderea creditelor bugetare de la capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", subcapitolul 04 "Fondul Naţional de Preaderare", articolul 55.01 "Transferuri interne", alineatul 14 "Fondul Naţional de Preaderare", conform metodologiei în vigoare, pânã la data de întâi a lunii pentru care se solicitã deschiderea creditelor şi emite ordinul de platã pentru transferul sumelor din contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", titlul 55 "Alte transferuri", deschis la Trezoreria Operativã Centralã (cod IBAN RO19TREZ 99923540155XXXXX) în contul 50.94 de disponibil ale OPCP.
5.2.5. OPCP transferã fondurile din contul de disponibil 50.94 în contul bancar 264xxx în lei, aferent fiecãrei mãsuri ex-ISPA, realizeazã schimbul valutar în contul bancar 264xxx în euro şi transferã fondurile cãtre contractori, în conturile de cheltuieli eligibile ale mãsurii sau în conturile autoritãţii contractante, dupã caz, şi în funcţie de obligaţiile de platã ale autoritãţii contractante.
6. Recuperarea debitelor şi a dobânzilor/penalitãţilor aferente plãţilor efectuate în mod necuvenit de la bugetul de stat în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007
Sumele primite în baza prezentelor norme şi utilizate fãrã respectarea prevederilor descrise în <>art. 1 alin. (1) lit. a)-g) ale Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 sunt considerate nereguli şi se recupereazã în contul 264RD pentru a fi transferate la bugetul de stat în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
În acest scop se stabileşte urmãtoarea procedurã:
OPCP, CNADNR SA, CNCF "CFR" SA, MT au obligaţia de a determina sumele din debitele recuperate, inclusiv dobânzile/penalitãţile de întârziere aferente acestora, cuvenite sumelor acordate de la bugetul de stat, de a întocmi şi de a transmite societãţii bancare dispoziţia de schimb valutar al sumelor astfel determinate, cu care societatea bancarã va debita contul în euro 264RD de recuperare a debitelor şi va credita contul în lei 264RD de recuperare a debitelor. Dispoziţia de schimb valutar se supune vizei de control preventiv propriu.
OPCP, CNADNR SA, CNCF "CFR" SA, MT întocmesc şi transmit societãţii bancare ordinele de platã a acestor sume din contul în lei 264RD de recuperare a debitelor, astfel:
a) cota cuvenitã bugetului de stat din debitele recuperate, aferente sumelor pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA, care provin din finanţarea bugetarã a anului curent:
- în contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", în cazul mãsurilor din domeniul transporturilor;
- în contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", titlul 55 "Alte transferuri", deschis la Trezoreria Operativã Centralã (cod IBAN RO19TREZ99923540155XXXXX), în cazul mãsurilor din domeniul mediului;
b) cota cuvenitã bugetului de stat din debitele recuperate, care provin din finanţarea bugetarã a anilor precedenţi, în conturile corespunzãtoare de cheltuieli bugetare, potrivit prevederilor <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.199/2008 ;
c) cota cuvenitã bugetului de stat din dobânzile/penalizãrile aferente debitelor recuperate, care provin din finanţarea de la bugetul de stat, în contul 20.36.01.50 "Alte venituri".
Dobânda bonificatã de societatea bancarã la sumele din debite recuperate, cuvenite bugetului de stat, tranzitate în conturile în euro şi în lei 264RD de recuperare a debitelor, se transferã periodic odatã cu transferul sumelor reprezentând dobânzi/penalitãţi de cãtre autoritatea contractantã pentru mãsurile ISPA din domeniul transporturilor în contul 20.36.01.50 "Alte venituri".
7. Gestionarea sumelor rãmase neutilizate
7.1. Sumele rãmase neutilizate în conturile de disponibil 50.94 al OPCP, CNADNR SA, CNCF "CFR" SA şi MT la sfârşitul anului se reporteazã în anul urmãtor, având aceeaşi destinaţie.
7.2. Sumele rãmase neutilizate la sfârşitul Programului ex-ISPA se transferã din conturile 50.94 la bugetul de stat, astfel:
a) cota cuvenitã bugetului de stat care provine din finanţarea bugetarã a anului curent:
- în contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", în cazul mãsurilor din domeniul transporturilor;
- în contul 23 "Cheltuieli ale bugetului de stat", capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", titlul 55 "Alte transferuri", deschis la Trezoreria Operativã Centralã (cod IBAN RO19TREZ 99923540155XXXXX), în cazul mãsurilor din domeniul mediului;
b) cota cuvenitã bugetului de stat, care provine din finanţarea bugetarã a anilor precedenţi în conturile corespunzãtoare de cheltuieli bugetare, potrivit prevederilor <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.199/2008 .
8. Prevederi finale
8.1. Autoritãţile contractante sunt responsabile, în condiţiile legii, de corectitudinea sumelor solicitate de la bugetul de stat conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 .
8.2. În cazul în care se constatã, de cãtre organismele de control, audit si verificare, cã sumele suplimentare solicitate de la bugetul de stat conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 sunt generate de culpa autoritãţilor locale şi/sau a beneficiarilor finali din domeniul mediului, Ministerul Economiei şi Finanţelor va recupera aceste sume conform reglementãrilor legale în vigoare.


ANEXA 1
NOTÃ DE FUNDAMENTARE
privind solicitarea sumelor pentru continuarea şi finalizarea
mãsurilor ex-ISPA din domeniul transporturilor,
pe trimestrul ........ anul ..........


Valoare
mii euro mii lei*)
___________
*) La punctele 3 şi 6 nu se calculeazã valoarea în euro.

1. Titlul şi codul mãsurii
2. Autoritatea de implementare
3. Bugetul alocat mãsurii
4. Sume pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA suplimentate
anterior
5. Plãţi efectuate cumulat din sumele suplimentate anterior (la sfârşitul
lunii a doua a trimestrului curent)
6. Disponibilitãţi (3-4)
7. Sume contractate şi care necesitã a fi plãtite în trimestrul urmãtor
(inclusiv sumele preliminate pe ultima lunã a trimestrului curent)
8. Sume necesare a fi suplimentate pe trimestrul .......... (6-5)
9. Sume destinate finanţãrii costurilor bancare şi diferenţei cursului
de schimb leu/euro practicat de societatea bancarã faţã de cursul leu/euro
al BNR (5%)
10. Sume solicitate pentru trimestrul urmãtor

Ordonator principal de credite,

Autoritatea de Management ex-ISPA Autoritatea contractantã
Avizat pentru regularitate, Avizat CFP
legalitate şi oportunitate (semnãtura autorizatã şi ştampila)
(semnãtura autorizatã şi ştampila)




ANEXA 2

Autoritatea contractantã/AM EX-ISPA

PROGNOZA
fluxului de numerar aferentã sumelor pentru continuarea şi finalizarea
mãsurilor ex-ISPA pentru perioada .........




┌─────────┬───────┬────────────────────────────────┬──────────┬─────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┐
│ Mãsura/ │Bugetul│ Valoarea contractului │ │Plãţi cumulative │ Prognoza pentru 12 luni │
│Contract │alocat │ sau valoarea estimatã │Contractor│pânã la sfârşitul├─────────────┬───────────────┬────────────┬────────────┤
│ │mãsurii│ a contractului │ │lunii anterioare │Luna curentã │Urmãtoarea lunã│ ......... │ ......... │
├───┬─────┼───────┼─────┬──────────────────────────┼──────────┼──────┬──────────┼────┬────────┼──────┬────────┼────┬───────┼────┬───────┤
│Cod│Titlu│ │ │ din care: sume pentru │ │ │ Mii lei/ │ │Mii lei/│ │ TLei/ │Euro│ TLei/ │ │ TLei/ │
├───┼─────┼───────┤Total│continuarea şi finalizarea│ │ Euro │ Tlei │Euro│ Tlei │ Euro │Mii lei │ │Mii lei│Euro│Mii lei│
│ │ │ │MEuro│ mãsurilor ex-ISPA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼───────┤ ├───────────┬──────────────┼──────────┼──────┼──────────┼────┼────────┼──────┼────────┼────┼───────┼────┼───────┤
│ │ │ │ │ MEuro │ Mil. lei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼───────┼─────┼───────────┼──────────────┼──────────┼──────┼──────────┼────┼────────┼──────┼────────┼────┼───────┼────┼───────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │ 17 │
├───┼─────┼───────┼─────┼───────────┼──────────────┼──────────┼──────┼──────────┼────┼────────┼──────┼────────┼────┼───────┼────┼───────┤
├───┼─────┼───────┼─────┼───────────┼──────────────┼──────────┼──────┼──────────┼────┼────────┼──────┼────────┼────┼───────┼────┼───────┤
├───┼─────┼───────┼─────┼───────────┼──────────────┼──────────┼──────┼──────────┼────┼────────┼──────┼────────┼────┼───────┼────┼───────┤
└───┴─────┴───────┴─────┴───────────┴──────────────┴──────────┴──────┴──────────┴────┴────────┴──────┴────────┴────┴───────┴────┴───────┘



Autoritatea contractantã/AM EX-ISPA


ANEXA 3
NOTÃ JUSTIFICATIVÃ
privind solicitarea sumelor pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor
ex-ISPA din domeniul mediului
pe luna ........ anul ..........

Vã transmitem necesitãţile de fonduri de la bugetul de stat, pentru suma de ......... (euro), aferente:
- sumelor pentru continuarea şi finalizarea mãsurii ex-ISPA ...... (de precizat şi tipul de cheltuialã în conformitate cu prevederile <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 135/2007 privind alocarea de la bugetul de stat a fondurilor necesare pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA), pe baza Prognozei fluxului de numerar în sumã de ....... (euro);
- sumelor destinate finanţãrii costurilor bancare şi diferenţei cursului de schimb leu/euro practicat de societatea bancarã faţã de cursul leu/euro al BNR (5%), în sumã de ....... (euro).
Suma totalã menţionatã se va diminua cu soldul conturilor: 50.94, lei 264xxx (echivalentul în euro la cursul BNR), euro 264xxx, în sumã de ........(euro).
Ca urmare a celor prezentate mai sus, vã rugãm a dispune alimentarea contului nr. 50.94 de "Disponibil din fonduri de la bugetul de stat aferente mãsurilor ex-ISPA" cu echivalentul în lei al sumei ...., la cursul BNR, la data întocmirii situaţiei.
Anexãm la prezenta notã justificativã anexa nr. 4 "Prognoza fluxului de numerar aferentã sumelor pentru continuarea şi finalizarea mãsurilor ex-ISPA pentru perioada .....".



Autoritatea de Management ex-ISPA Avizat CFP
(semnãtura autorizatã şi ştampila) (semnãtura autorizatã şi ştampila)




ANEXA 4

Autoritatea contractantã/AM EX-ISPA

PROGNOZA
fluxului de numerar aferentã sumelor pentru continuarea şi finalizarea
mãsurilor ex-ISPA pentru perioada .........




┌─────────┬───────┬────────────────────┬──────────┬─────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Mãsura/ │Bugetul│ Valoarea │ │Plãţi cumulative │ Prognoza pentru 12 luni │
│Contract │alocat │ contractului sau │Contractor│pânã la sfârşitul│ │
│ │mãsurii│valoarea estimatã a │ │lunii anterioare ├──────────────────────┬───────────────┬────────────┬────────────┤
├───┬─────┼───────┤ contractului │ │ │ Luna curentã │Urmãtoarea lunã│ ...........│ .......... │
│Cod│Titlu│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼───────┼─────┬──────────────┼──────────┼─────┬───────────┼────────┬────┬────────┼────┬──────────┼────┬───────┼────┬───────┤
│ │ │ │ │ din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │Total│ sume pentru │ │ │ │ Nr. │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │MEuro│ continuarea │ │Euro │ Mii lei/ │facturã/│ │Mii lei/│Euro│ TLei/ │Euro│ TLei/ │Euro│ TLei/ │
│ │ │ │ │şi finalizarea│ │ │ Tlei │ data │Euro│ Tlei │ │ Mii lei │ │Mii lei│ │Mii lei│
│ │ │ │ │ mãsurilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ ex-ISPA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼───────┼─────┼─────┬────────┼──────────┼─────┼───────────┼────────┼────┼────────┼────┼──────────┼────┼───────┼────┼───────┤
│ │ │ │ │MEuro│Mil. lei│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼───────┼─────┼─────┼────────┼──────────┼─────┼───────────┼────────┼────┼────────┼────┼──────────┼────┼───────┼────┼───────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │ 17 │ 18 │
├───┼─────┼───────┼─────┼─────┼────────┼──────────┼─────┼───────────┼────────┼────┼────────┼────┼──────────┼────┼───────┼────┼───────┤
├───┼─────┼───────┼─────┼─────┼────────┼──────────┼─────┼───────────┼────────┼────┼────────┼────┼──────────┼────┼───────┼────┼───────┤
├───┼─────┼───────┼─────┼─────┼────────┼──────────┼─────┼───────────┼────────┼────┼────────┼────┼──────────┼────┼───────┼────┼───────┤
└───┴─────┴───────┴─────┴─────┴────────┴──────────┴─────┴───────────┴────────┴────┴────────┴────┴──────────┴────┴───────┴────┴───────┘



Autoritatea contractantã/AM-ex ISPA

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016