Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 23 septembrie 1993  privind constituirea si utilizarea fondului pentru stimularea personalului propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 23 septembrie 1993 privind constituirea si utilizarea fondului pentru stimularea personalului propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 11 octombrie 1993

In baza prevederilor <>art. 29 alin. 3 din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Presedintelui si Guvernului Romaniei, precum si a personalului Presedentiei, Guvernului si al celorlalte organe ale puterii executive, republicata, precum si a dispozitiilor legale potrivit carora organele Ministerului Finantelor au dreptul sa procedeze la confiscarea si valorificarea de bunuri sau sa aplice si sa incaseze penalitati, se stabilesc nivelurile de constituire si conditiile de utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia, potrivit metodologiei prevazute in prezentele norme.
I. Constituirea fondurilor de stimulare
1. Fondurile de stimulare se constituie lunar, astfel:
- prin aplicarea cotei de 15% asupra valorii bunurilor confiscate si valorificate si asupra valorii penalitatilor aplicate si incasate, realizate de aparatul propriu al Ministerului Finantelor si unitatile subordonate acestuia;
- prin aplicarea unei cote de 7% asupra valorii bunurilor confiscate de alte ministere si celelalte institutii ale administratiei publice centrale si locale care, potrivit legii, au acest drept si valorificate prin aparatul Ministerului Finantelor;
- prin aplicarea unei cote de 6% asupra penalitatilor date de alte ministere si celelalte institutii ale administratiei publice centrale si locale care, potrivit legii, au acest drept si incasate prin aparatul Ministerului Finantelor.
In categoria bunurilor confiscate si valorificate se includ toate valorile materiale si banesti (in lei si in valuta) care fac obiectul confiscarii si au fost valorificate potrivit legii, inclusiv cele abandonate in timpul controlului. In aceasta categorie se cuprind si sumele incasate de agentii economici ca urmare a stabilirii si practicarii unor preturi si tarife eronate, de monopol, a concurentei neloiale si a practicarii unor cote de adaos comercial si comisioane nelegale. Valuta confiscata se evalueaza in lei, la cursul valutar din ziua confiscarii.
Bunurile confiscate reprezentind arme, munitii, echipament militar, produse explozibile si alte bunuri similare vor fi predate si valorificate in conditiile legii; pentru confiscarea acestora nu se constituie fond de stimulare.
In categoria penalitatilor se includ:
- majorarile de intirziere, calculate pentru sumele identificate suplimentar, in timpul controlului, peste obligatiile de plata stabilite de agentii economici ca datorate bugetului de stat, bugetelor locale si fondurilor speciale, constind din impozite si taxe, dividende si alte obligatii de plata;
- majorarile de intirziere, calculate in timpul controlului pentru sumele virate cu intirziere bugetului de stat, bugetelor locale si fondurilor speciale (fara a se calcula si varsa de catre agentii economici si penalitatile legal datorate);
- sumele reprezentind dublarea impozitelor ca urmare a sustragerii de la plata.
2. Cotele utilizate pentru constituirea fondului de stimulare se aplica numai in cazurile in care confiscarile si penalitatile sint stabilite definitiv si numai daca acestea au fost valorificate si incasate de catre organele autorizate, potrivit reglementarilor legale in vigoare, iar sumele au fost incasate la bugetul de stat.
In cazul in care, ulterior constituirii si utilizarii fondului de stimulare, organele autorizate au hotarit anularea unor confiscari sau penalitati stabilite incorect, sumele necuvenite se retin din fondul de stimulare existent sau al perioadelor urmatoare.
3. Fondul de stimulare se constituie conform pct. 1 de catre:
a) directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judete si municipiul Bucuresti, din valorile provenite din activitatea proprie si din cea a unitatilor subordonate, cu evidentierea acestora separata, astfel:
- sectia Garzii financiare;
- directia de control financiar de stat;
- directia de impozite si taxe, din valorile rezultate din activitatea proprie, a unitatilor subordonate directiei generale si prin retinerea unei cote de 5% din fondurile de stimulare aferente bunurilor valorificate provenite de la unitatile vamale din raza judetului;
- serviciul de preturi si protectie a concurentei;
- celelalte structuri ale directiei generale, prin virarea a cite 5% din fondurile constituite la lit. a) liniutele 1-4 de mai sus;
b) Ministerul Finantelor, cu evidentierea separata a fondurilor pentru:
- Garda financiara, din valorile rezultate din activitatea proprie si prin virarea unei cote de 10% din fondurile constituite la nivelul sectiilor Garzii financiare din directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judete si municipiul Bucuresti;
- Directia generala a controlului financiar de stat, din valorile provenite din activitatea proprie si prin virarea a 10% din fondurile constituite la nivelul directiilor controlului financiar de stat din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judete si municipiul Bucuresti;
- Inspectia generala pentru activitatea interna, din sumele provenite din activitatea proprie;
- Departamentul veniturilor statului, prin virarea a 10% din fondurile de stimulare constituite la directiile de impozite si taxe din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judete si municipiul Bucuresti;
- Departamentul de evolutie a preturilor si protectie a concurentei, din valorile provenite din activitatea proprie si prin virarea a 10% din fondurile constituite la nivelul serviciilor de preturi si protectie a concurentei din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judete si municipiul Bucuresti;
- colegiul ministerului, prin virarea unei cote de 10% din fondurile de stimulare prevazute la lit. b) liniutele 1-5 de mai sus;
c) unitatile vamale, din valorile rezultate din activitatea proprie;
d) directiile regionale vamale, din valorile provenite din activitatea proprie si prin virarea unei cote de 10% din fondul constituit la nivelul unitatilor vamale subordonate, cu evidentierea distincta a aportului la formarea acestuia;
e) Directia generala a vamilor, prin virarea unei cote de 15% din fondul constituit la unitatile vamale si din cel constituit la directiile regionale vamale din sumele provenite din activitatea proprie.
II. Utilizarea fondurilor de stimulare
1. Fondurile de stimulare se repartizeaza salariatilor in functie de urmatoarele criterii:
- contributia personala in identificarea si atragerea de venituri la bugetul de stat;
- competenta profesionala dovedita in indeplinirea functiei;
- respectarea ordinii si disciplinei individuale sau in compartimentul de munca pe care-l coordoneaza, in cazul functiilor de conducere;
- contributia personala la introducerea, reglementarea si aplicarea corecta a procedurilor, tehnicilor si nomenclaturii vamale;
- frecventa, natura, dificultatea si valoarea descoperirilor in activitatea vamala, de control financiar si a Garzii financiare;
- indeplinirea corecta si la timp a activitatilor programate, calitatea serviciilor prestate, prevenirea si lichidarea debitelor, conducerea corecta si la zi a evidentelor;
- gradul de periculozitate a actiunilor la care participa;
- valorificarea in timp cit mai scurt a bunurilor confiscate si nedepasirea coeficientului de perisabilitate admis de norme;
- incasarea in timp cit mai scurt a penalitatilor aplicate;
- complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale si capacitatea stabilirii corecte a raspunderii persoanelor vinovate, potrivit legii.
2. Cuantumul lunar al stimulentelor individuale este de:
a) cel mult 3 salarii de baza pentru personalul care contribuie direct la confiscarea de bunuri, la aplicarea si incasarea de penalitati, precum si pentru:
- salariatii care participa efectiv la valorificarea bunurilor confiscate si a penalitatilor aplicate, din fondul constituit la cap. 1 pct. 3 lit. a) liniuta 3;
- personalul directiilor controlului financiar de stat din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judete si municipiul Bucuresti care participa la actiunile de restructurare economica, supraveghere financiara, repatrierea valutei si la alte actiuni dispuse de conducere, prin completarea stimulentelor atribuite din efort propriu, cu stimulente din fondul prevazut la cap. I pct. 3 lit. a) ultima liniuta;
- personalul brigazilor mobile din cadrul Directiei de supraveghere si control vamal, care a obtinut rezultate deosebite in activitate;
- personalul incadrat in alte compartimente decit cele cu atributii de confiscari de bunuri si aplicari de penalitati, care aduce o contributie efectiva in realizarea acestor activitati;
b) cel mult un salariu de baza pentru personalul care contribuie indirect la buna desfasurare a acestor activitati;
c) fondul la dispozitia colegiului ministerului se utilizeaza pentru:
- stimularea personalului din directiile generale si directiile ministerului, altele decit Garda financiara si cele din Departamentul veniturilor statului si Departamentul de evolutie a preturilor si protectie a concurentei si Directia generala a vamilor, care a contribuit in mod indirect la activitatea de confiscare si valorificare de bunuri, aplicarea si incasarea de penalitati si a avut rezultate deosebite in activitate;
- stimularea personalului din cadrul Directiei generale a controlului financiar de stat, care a obtinut rezultate deosebite in activitatea de restructurare economica, supraveghere financiara, repatrierea valutei si alte actiuni dispuse de conducere, prin completarea stimulentelor atribuite din fondurile proprii, cu sume de pina la 3 salarii de baza, lunar;
- stimularea personalului din cadrul Inspectiei generale pentru activitatea interna, care a obtinut rezultate deosebite in activitate, prin completarea stimulentelor atribuite din fondurile proprii, cu sume de pina la 3 salarii de baza, lunar.
Pentru situatii deosebite, ministrul finantelor poate aproba redistribuirea unor fonduri de stimulare in cadrul ministerului si al unitatilor subordonate, intre unitatile subordonate, precum si intre minister si aceste unitati, la propunerea conducatorilor acestora.
In cazuri temeinic justificate pentru stimularea unor persoane cu rezultate deosebite in activitate, comisarul general al Garzii financiare poate acorda stimulente unor persoane de la sectiile Garzii financiare si din fondul constituit la nivelul central al Garzii Financiare.
3. Dimensionarea stimulentelor nominale si aprobarea acestora se face de:
a) ministrul finantelor, pentru:
- comisarul general si comisarii generali adjuncti ai Garzii financiare, directorul general si directorii generali adjuncti ai Directiei generale a vamilor, directorii generali sau directorii directiilor generale ori ai directiilor subordonate ministrului finantelor;
- directorii generali si directorii din celelalte directii generale ori directii, la propunerea secretarilor de stat;
- celelalte categorii de personal din minister, la propunerea directorilor generali si directorilor, cu acordul secretarilor de stat, dupa caz (exclusiv pentru cel al Directiei generale a vamilor);
- directorii generali si directorii generali adjuncti de la directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, la propunerea Directiei generale organizare, resurse umane si servicii generale, cu acordul secretarilor de stat;
- directorii si adjunctii acestora de la directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, la propunerea directorului general si cu acordul secretarilor de stat coordonatori;
b) secretarul de stat care coordoneaza Departamentul de evolutie a preturilor si protectie a concurentei, pentru:
- sefii serviciilor de preturi si protectie a concurentei din teritoriu, la propunerea directorului general;
c) comisarul general al Garzii financiare, pentru:
- sefii sectiilor Garzii financiare, adjunctii acestora si sefii de divizie de la sectiile Garzii financiare, la propunerea comisarilor generali adjuncti si a comisarilor sefi de sectie;
d) sefii de sectii ai Garzii financiare, pentru:
- personalul propriu, exclusiv personalul cu functii de conducere, la propunerea adjunctilor sefi de sectie ai Garzii financiare;
e) directorul general al Directiei generale a vamilor, pentru:
- personalul din aparatul propriu;
- directorii, directorii adjuncti si sefii brigazilor de supraveghere si control vamal din cadrul directiilor regionale vamale;
- sefii si adjunctii acestora din cadrul unitatilor vamale, la propunerea directorilor generali adjuncti si a directorilor;
f) directorii directiilor regionale vamale, pentru:
- personalul propriu; precum si
- personalul unitatilor vamale din subordine, la propunerea sefilor unitatilor vamale si a sefilor de compartimente din cadrul directiilor regionale vamale, dupa caz;
g) directorii generali ai directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, pentru:
- aparatul propriu, exclusiv personalul prevazut la liniutele 4 si 5 de la pct. 3 lit. a) si lit. b), c), d) de la acelasi punct, la propunerea conducatorilor de directii si ai compartimentelor independente;
- personalul de conducere al unitatilor subordonate si cel de executie de la perceptiile rurale;
- directorii administratiilor financiare si sefii circumscriptiilor fiscale, pentru:
- aparatul de executie subordonat.
III. Prevederi generale
1. Plata stimulentelor aprobate se face in cursul fiecarei luni, pentru luna expirata.
2. Stimulentele atribuite sint supuse impozitarii, prin cumulare cu celelalte drepturi salariale, potrivit legii.
Stimulentele nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeaza C.A.S., fond de somaj si contributia pentru pensie suplimentara.
3. Sumele ramase neutilizate se raporteaza lunar si anual, urmind sa fie utilizate in acelasi scop.
4. Evidentierea in contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueaza potrivit normelor stabilite de Directia generala a contabilitatii si sinteza bilanturilor contabile din Ministerul Finantelor.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016