Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 23 decembrie 2004  DE IGIENA, EPIDEMIOLOGIE SI EDUCATIE SANITARA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 23 decembrie 2004 DE IGIENA, EPIDEMIOLOGIE SI EDUCATIE SANITARA

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 233 bis din 21 martie 2005
1. Dezinfectia in unitatea de dializa
Pentru pastrarea curateniei si efectuarea dezinfectiei unitatii de dializa se vor lua urmatoarele masuri:
a. Dezinfectarea patului si schimbarea lenjeriei dupa fiecare hemodializa;
b. Dezinfectarea salilor de dializa (paviment, pereti), in fiecare zi, prin stergerea (sau pulverizarea) cu o solutie corespunzatoare, cu efect bactericid, fungicid si virucid;
c. Dezinfectia generala a sectiei, saptamanal, cu una din solutiile cu efect bactericid, fungicid si virucid;
d. Dezinfectia tubulaturii interioare a aparatului conform indicatiilor fabricantului (dezinfectie chimica dupa fiecare sedinta si, cel putin o data pe saptamana, dezinfectia fierbinte, daca monitoarele permit aceasta secventa);
e. Dezinfectia periodica (lunara) a circuitului de apa al unitatii;
f. Dezinfectia mediului cu ajutorul lampilor UV bactericide montate in salile de dializa, 6-8 ore zilnic.
2. Controlul bacteriologic al unitatii de dializa
Saptamanal, se vor preleva probe bacteriologice din apa, din tubulatura aparatelor, de pe aparate si de pe mainile personalului.
3. Circuitul si accesul in unitatile de dializa
a. Circuitele personalului si ale bolnavilor vor fi separate de cele ale spitalului in care functioneaza;
b. Bolnavii vor avea circuit separat, iar intrarea lor in unitatea de dializa se va face dupa prealabila prelucrare sanitara (pijama, papuci, eventual dus);
c. Accesul persoanelor straine - apartinatori, bolnavi sau personal medical din alte sectii ale spitalului in care functioneaza unitatea - in centrul de dializa este strict interzis.
4. Materialele necesare tratamentului (hemodializa, dializa peritoneala)
Trebuie considerate drept contaminate bacteriologic dupa utilizare. Vor fi tratate, manipulate si indepartate in consecinta.
5. Echipamentul personalului medical al unitatii de dializa
Va avea culoare diferita de restul echipamentului din spital, pentru a exista posibilitatea de control a circulatiei personalului in sau din alte sectii. Personalul unitatii va purta obligatoriu ecuson.
a) Echipamentul va fi format din bluza, pantaloni, pantofi si boneta, in timpul operatiilor de conectare si deconectare a bolnavului cu cateter venos central la aparatul de dializa, se va purta echipament steril de protectie (halat, manusi, masca, galosi);
b) Echiparea personalului unitatii de dializa se va face intr-un spatiu separat de restul personalului din spital;
c) Accesul personalului din spital in unitatea de dializa se va face numai cu echipament de protectie mentionat la pct 5.a.
6. Controlul anti-epidemic al personalului medical
a) La personalul sanitar care lucreaza in unitatea de dializa, se vor cerceta:
- lunar, exsudatul faringian;
- semestrial, prezenta AgHbs, anticorpi anti-HB, anti-HC, RBW, examenul de urina si transaminazele;
- anual, anticorpi anti-HIV (optional) cu consiliere inainte si dupa, radioscopie cord-pulmon.
b) Persoanele de sex feminin sunt obligate sa faca un examen ginecologic si de secretie vaginala, o data la 3-6 luni.
Rezultatele acestor controale vor fi trecute in evidente specifice (Carnet de sanatate personala etc.).
7. Vaccinarea anti-hepatita B
Bolnavii si personalul sero-negativ al unitatilor de dializa vor fi vaccinati anti-hepatita B, in cadrul programelor profilactice ale Ministerului Sanatatii.
8. Prelevarea produselor biologice
a. Prelevarea produselor biologice de la bolnavii dializati se va face in conditii de securitate, iar transportul probelor la laborator se va face de urgenta.
b. Prelevarea produselor biologice de la bolnavii dializati in afara sedintelor de dializa sau pentru controalele periodice, in cazul celor dializati peritoneal, se va face in sali de recoltari special amenajate, cu toate masurile de prevenire a contaminarii personalului (masca, ochelari de protectie, manusi de unica folosinta).
9. Controlul anti-epidemic al bolnavilor dializati
Determinarea marker-ilor infectiei cu HB, HC, HIV este obligatorie pentru toti bolnavii dializati:
- la instituirea tratamentului prin dializa;
- la fiecare 6 luni - bolnavi hemodializati;
- la fiecare 12 luni - bolnavi dializati peritoneal.
10. Masuri anti-epidemice la bolnavii cu infectii virale
Bolnavii cu serologie pozitiva pentru infectii cu virusuri hepatitice si/sau HIV vor fi dializati in sali separate si/sau pe aparate de hemodializa destinate special, cu masuri suplimentare de profilaxie a hepatitei si a infectiei HIV. In cazul in care acest lucru nu este posibil, aparatul va fi dezinfectat chimic dupa fiecare dializa efectuata. In localitatile cu mai multe unitati de dializa, se va desemna o singura unitate pentru tratamentul cazurilor HIV pozitive, in vederea cresterii eficientei utilizarii aparatelor de dializa. Toate operatiunile de curatenie si dezinfectie care tin de sectorul respectiv, vor fi facute separat de restul aparaturii utilizate la ceilalti bolnavi.
11. Educatia sanitara
In cursul sedintelor de dializa, personalul medical se va ocupa de educatia sanitara a fiecarui bolnav, privind respectarea regulilor de igiena individuala si a normelor de igiena si epidemiologice ale unitatii de dializa.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016