Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 22 noiembrie 2006  de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica prin mijloace electronice din   Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 22 noiembrie 2006 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica prin mijloace electronice din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 978 din 7 decembrie 2006

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În aplicarea prevederilor <>art. 21 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã, sistemul electronic de achiziţii publice, denumit în continuare SEAP, pune la dispoziţia autoritãţilor contractante facilitãţi tehnice pentru:
a) aplicarea, integral prin mijloace electronice, a procedurilor de licitaţie deschisã, licitaţie restrânsã şi cerere de oferte;
b) aplicarea, parţial prin mijloace electronice, a procedurilor de atribuire a contractului de achiziţie publicã prevãzute la art. 18 din ordonanţa de urgenţã.
(2) SEAP pune la dispoziţia autoritãţilor contractante facilitãţi tehnice pentru utilizarea licitaţiei electronice, astfel cum este prevãzutã aceastã modalitate specialã de atribuire a contractului de achiziţie publicã la art. 161-169 din ordonanţa de urgenţã.
(3) SEAP pune la dispoziţia autoritãţilor contractante posibilitatea tehnicã de a achiziţiona direct, prin intermediul unui catalog electronic, produse, servicii sau lucrãri, a cãror achiziţionare intrã sub incidenţa prevederilor art. 19 din ordonanţa de urgenţã.
ART. 2
Transmiterea spre publicare în SEAP a anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire, astfel cum sunt prevãzute la art. 47 din ordonanţa de urgenţã, se poate realiza numai prin completarea formularelor specifice disponibile în sistemul informatic şi numai de cãtre autoritãţile contractante înregistrate în SEAP.

CAP. II
Înregistrarea şi reînnoirea înregistrãrii în SEAP

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
ART. 3
Orice autoritate contractantã, precum şi orice operator economic au obligaţia de a solicita înregistrarea şi, respectiv, reînnoirea înregistrãrii în SEAP, cu respectarea condiţiilor şi procedurii reglementate prin prezentele norme.
ART. 4
(1) Înregistrarea şi reînnoirea înregistrãrii în SEAP se efectueazã respectându-se procedura electronicã implementatã de cãtre operatorul SEAP.
(2) Procedura electronicã pentru înregistrarea şi reînnoirea înregistrãrii, atât pentru autoritãţile contractante, cât şi pentru operatorii economici, se publicã în SEAP, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme.
ART. 5
Autoritãţile contractante şi operatorii economici care solicitã înregistrarea sau reînnoirea înregistrãrii în SEAP rãspund pentru corectitudinea datelor şi informaţiilor transmise în cadrul procedurii de înregistrare şi/sau reînnoire a înregistrãrii şi au obligaţia de a transmite operatorului SEAP orice modificare survenitã în legãturã cu aceste date şi informaţii, în termen de cel mult 3 zile lucrãtoare de la producerea respectivelor modificãri.

SECŢIUNEA a 2-a
Condiţiile şi procedura înregistrãrii în SEAP
ART. 6
(1) Procedura de înregistrare în SEAP a autoritãţilor contractante cuprinde urmãtoarele faze:
a) completarea on-line a formularului de înregistrare disponibil în SEAP;
b) transmiterea unei cereri de înregistrare adresate operatorului SEAP, semnatã de reprezentantul legal al autoritãţii contractante sau de persoana împuternicitã expres sã o reprezinte pe aceasta în relaţiile cu terţii, situaţie în care va fi transmisã o copie certificatã de pe actul de împuternicire;
c) transmiterea prin mijloace electronice de cãtre operatorul SEAP a certificatului digital de înregistrare şi a instrucţiunilor de utilizare a acestuia, dupã finalizarea fazelor prevãzute la lit. a) şi b).
(2) Procedura de înregistrare în SEAP a operatorilor economici cuprinde urmãtoarele faze:
a) completarea on-line a formularului de înregistrare disponibil în SEAP;
b) transmiterea unei cereri de înregistrare adresate operatorului SEAP, semnatã de reprezentantul legal al operatorului economic sau de persoana împuternicitã expres sã îl reprezinte pe acesta în relaţiile cu terţii, situaţie în care va fi transmisã o copie certificatã de pe actul de împuternicire;
c) transmiterea de documente edificatoare care sã dovedeascã forma de înregistrare ca persoanã fizicã autorizatã sau juridicã şi, dupã caz, de atestare ori apartenenţa din punct de vedere profesional;
d) transmiterea prin mijloace electronice de cãtre operatorul SEAP a certificatului digital de înregistrare şi a instrucţiunilor de utilizare a acestuia, dupã finalizarea etapelor prevãzute la lit. a), b) şi c).
(3) Sucursalele, agenţiile şi orice alte sedii secundare fãrã personalitate juridicã ale unui operator economic nu pot fi înregistrate în SEAP.
(4) Documentele prevãzute la alin. (2) lit. c) trebuie sã fie conforme cu prevederile legale din ţara în care operatorul economic este stabilit.
ART. 7
Prin completarea formularului de înregistrare, autoritatea contractantã şi operatorul economic îşi asumã un angajament de confidenţialitate şi de protecţie a informaţiilor existente în cadrul SEAP, inclusiv a informaţiilor care asigurã accesul în acest sistem informatic.
ART. 8
(1) Cererea de înregistrare prevãzutã la art. 6 alin. (1) lit. b) şi la alin. (2) lit. b) trebuie completatã utilizându-se formularul disponibil în cadrul SEAP şi se transmite în formã electronicã, semnatã cu semnãtura electronicã extinsã a solicitantului, bazatã pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat.
(2) În termen de 5 zile, operatorul SEAP va trimite solicitantului o confirmare de primire în formã electronicã, semnatã cu semnãtura electronicã a operatorului SEAP.
(3) În cazul în care cererea nu poate fi transmisã în condiţiile prevãzute la alin. (1), aceasta se poate depune la sediul operatorului SEAP sau se poate transmite prin poştã, cu confirmare de primire. Cererea astfel transmisã se înregistreazã la registratura operatorului SEAP.
ART. 9
(1) Operatorul SEAP are obligaţia de a pune la dispoziţia autoritãţii contractante şi/sau operatorului economic, prin mijloace electronice, certificatul digital de înregistrare şi instrucţiunile de utilizare a acestuia, în termen de cel mult douã zile lucrãtoare de la data primirii cererii de înregistrare, în condiţiile completãrii corecte şi complete a formularului de înregistrare.
(2) În cazul în care informaţiile sau, dupã caz, documentele solicitate potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) şi (2) sunt incorecte şi/sau incomplete, operatorul SEAP are obligaţia de a solicita autoritãţii contractante şi/sau operatorului economic remedierea acestora. Certificatul digital de înregistrare şi instrucţiunile de utilizare se transmit în termenul prevãzut la alin. (1), începând cu data primirii informaţiilor şi documentelor corecte şi complete.

SECŢIUNEA a 3-a
Condiţiile şi procedura reînnoirii înregistrãrii în SEAP
ART. 10
(1) Certificatul digital de înregistrare în SEAP este valabil pe o perioadã de 2 ani de la data emiterii acestuia, atât în cazul autoritãţilor contractante, cât şi al operatorilor economici.
(2) Certificatul de înregistrare în SEAP se reînnoieşte la fiecare 2 ani, respectându-se procedura electronicã stabilitã de operatorul SEAP.
(3) În cazul în care, din motive de naturã tehnicã, anterior expirãrii perioadei de valabilitate, certificatul de înregistrare în SEAP nu mai poate fi utilizat, acesta urmeazã a fi reînnoit cu respectarea procedurii de reînnoire.
(4) În situaţia prevãzutã la alin. (3), operatorul SEAP are obligaţia de a-i informa în timp util pe toţi utilizatorii acestui sistem informatic, atât autoritãţi contractante cât şi operatori economici, cu privire la data pânã la care trebuie reînnoit certificatul.
ART. 11
Procedura de reînnoire a înregistrãrii în SEAP atât a autoritãţilor contractante, cât şi a operatorilor economici cuprinde urmãtoarele faze:
a) transmiterea unei cereri de reînnoire a înregistrãrii adresate operatorului SEAP, semnatã de reprezentantul legal al autoritãţii contractante şi/sau al operatorului economic ori de persoana împuternicitã expres pentru reprezentare în relaţiile cu terţii, situaţie în care va fi transmisã o copie de pe actul de împuternicire;
b) transmiterea prin mijloace electronice de cãtre operatorul SEAP a certificatului digital de reînnoire a înregistrãrii şi a instrucţiunilor de utilizare a acestuia, dupã finalizarea primei etape.
ART. 12
(1) Cererea de reînnoire a înregistrãrii, prevãzutã la art. 11 lit. a), trebuie sã cuprindã menţiuni explicite cu privire la eventualele modificãri ale datelor şi informaţiilor existente în SEAP, referitoare la solicitantul respectiv, precum şi acceptarea prelungirii valabilitãţii angajamentului de confidenţialitate şi de protecţie a informaţiilor asumat cu ocazia înregistrãrii în SEAP.
(2) Prevederile art. 8 şi 9 se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru procedura de reînnoire a înregistrãrii.

CAP. III
Aplicarea procedurilor de atribuire prin utilizarea mijloacelor electronice

SECŢIUNEA 1
Licitaţia deschisã
ART. 13
Licitaţia deschisã prin mijloace electronice se iniţiazã prin completarea formularului specific prevãzut la art. 2.
ART. 14
(1) În cazul în care autoritatea contractantã decide sã utilizeze opţiunea prevãzutã la art. 40 alin. (2) lit. a) din ordonanţa de urgenţã, atunci aceasta va transmite spre publicare în SEAP şi documentaţia de atribuire, sub forma unui fişier electronic.
(2) Operatorul SEAP are obligaţia de a asigura oricãrui operator economic înregistrat în SEAP accesul liber şi nerestricţionat la fişierul electronic cuprinzând documentaţia de atribuire.
ART. 15
(1) Dupã data publicãrii anunţului de participare, pentru a continua aplicarea procedurii de licitaţie deschisã prin mijloace electronice, autoritatea contractantã are obligaţia de a introduce în SEAP informaţiile solicitate în mod automat de sistemul informatic pentru generarea procedurii.
(2) În cazul în care autoritatea contractantã solicitã îndeplinirea de cãtre candidaţi a unor criterii de calificare, aceasta are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii referitoare la forma şi condiţiile în care se demonstreazã îndeplinirea de cãtre operatorii economici a acestor criterii, precum şi termenul în care estimeazã cã va finaliza verificarea îndeplinirii criteriilor de calificare.
(3) Autoritatea contractantã nu are dreptul sã solicite modificarea, iar operatorul SEAP nu are dreptul sã modifice informaţiile de naturã sã afecteze funcţionarea sistemului informatic, dintre cele prevãzute la alin. (1), cum ar fi, fãrã a se limita la cele ce urmeazã:
a) criteriile de calificare şi selecţie;
b) criteriile de atribuire şi, dupã caz, factorii de evaluare şi/sau algoritmul de calcul;
c) cantitatea produselor, serviciilor sau dimensiunea lucrãrilor;
d) codul CPV.
(4) În situaţia în care se constatã erori sau omisiuni cu privire la informaţiile prevãzute la alin. (3), autoritatea contractantã are obligaţia de a dispune anularea procedurii de atribuire, considerându-se, implicit, cã se îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 209 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 16
Orice operator economic înregistrat în SEAP are dreptul de a transmite ofertã.
ART. 17
(1) Operatorul economic are dreptul de a transmite oferta numai în format electronic şi numai pânã la data limitã de depunere a ofertelor prevãzutã în anunţul de participare.
(2) Atât elementele propunerii tehnice specifice produselor, serviciilor sau lucrãrilor ofertate, cât şi elementele propunerii financiare sunt transmise în SEAP de cãtre operatorul economic.
(3) În cazul în care, în scopul verificãrii conformitãţii propunerii tehnice cu cerinţele caietului de sarcini sau în scopul verificãrii propunerii financiare, autoritatea contractantã solicitã prezentarea anumitor documente, acestea trebuie transmise în SEAP în format electronic, semnate cu semnãturã electronicã.
(4) În cazul în care, din motive tehnice, nu este posibilã transmiterea anumitor documente în format electronic prin intermediul SEAP, documentele respective se transmit autoritãţii contractante în forma şi utilizându-se modalitatea de comunicare solicitate de aceasta, cu respectarea prevederilor ordonanţei de urgenţã cu privire la regulile de comunicare şi transmitere a datelor.
ART. 18
Dovada constituirii garanţiei de participare, în cazul în care aceasta este solicitatã, se face similar prevederilor art. 17 alin. (3) şi (4) referitoare la transmiterea documentelor în format electronic.
ART. 19
(1) În cazul în care prin documentaţia de atribuire s-a solicitat îndeplinirea unor criterii de calificare, operatorii economici introduc în SEAP, împreunã cu oferta, şi informaţiile necesare demonstrãrii îndeplinirii criteriilor de calificare, în condiţiile solicitate de cãtre autoritatea contractantã.
(2) În situaţia în care pentru a demonstra îndeplinirea anumitor criterii de calificare autoritatea contractantã a solicitat prezentarea unor documente, prevederile art. 17 alin. (3) şi (4) se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Autoritatea contractantã are dreptul de a solicita prezentarea de mostre ale produselor care urmeazã sã fie furnizate în cursul îndeplinirii viitorului contract, caz în care trebuie sã precizeze în cuprinsul documentaţiei de atribuire modalitatea de prezentare a acestora.
ART. 20
(1) Verificarea modului de îndeplinire a criteriilor de calificare de cãtre fiecare ofertant şi responsabilitatea rezultatului acestei verificãri revin comisiei de evaluare constituite în cadrul autoritãţii contractante.
(2) În situaţia în care constatã cã nu este posibilã respectarea termenului prevãzut la art. 15 alin. (2), autoritatea contractantã are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii cu privire la prelungirea acestui termen.
ART. 21
(1) Comisia de evaluare are obligaţia de a analiza şi de a verifica propunerile tehnice depuse de ofertanţi.
(2) Dupã finalizarea verificãrilor prevãzute la alin. (1) şi la art. 20 alin. (1), comisia de evaluare introduce în SEAP, utilizând facilitãţile tehnice accesibile prin acest sistem informatic, numele ofertanţilor ale cãror oferte sunt admisibile, precum şi ale ofertanţilor ale cãror oferte au fost declarate inacceptabile sau neconforme.
(3) În cazul în care criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publicã este "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic", comisia de evaluare introduce în SEAP şi punctajul obţinut de fiecare ofertã admisibilã prin aplicarea factorilor de evaluare de naturã tehnicã prevãzuţi în documentaţia de atribuire.
ART. 22
(1) Propunerile financiare transmise de ofertanţi în SEAP nu sunt accesibile autoritãţii contractante pânã la momentul finalizãrii verificãrilor prevãzute la art. 20 şi 21.
(2) Dupã transmiterea cãtre SEAP a informaţiilor prevãzute la art. 21 alin. (2) şi, dupã caz, a informaţiilor prevãzute la art. 21 alin. (3), sistemul informatic permite accesul autoritãţii contractante, în mod automat, la informaţii privind:
a) propunerile financiare ale ofertanţilor ale cãror oferte au fost considerate admisibile;
b) clasamentul ofertanţilor ale cãror oferte au fost considerate admisibile.
ART. 23
(1) În cazul în care criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publicã este "preţul cel mai scãzut", clasamentul este realizat prin ordonarea în mod crescãtor a preţurilor prevãzute în propunerile financiare.
(2) În cazul în care criteriul de atribuire a contractului de achiziţie publicã este "oferta cea mai avantajoasã din punct de vedere economic", clasamentul este realizat prin ordonarea în mod descrescãtor a punctajelor obţinute.
ART. 24
Dupã vizualizarea informaţiilor prevãzute la art. 22 alin. (2), responsabilitatea stabilirii ofertei câştigãtoare revine autoritãţii contractante.
ART. 25
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite în SEAP rezultatul procedurii de atribuire, în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data la care sistemul informatic permite accesul autoritãţii contractante la informaţiile prevãzute la art. 22 alin. (2).
(2) Pe baza informaţiilor introduse în SEAP de cãtre autoritatea contractantã, sistemul informatic genereazã automat cãtre toţi ofertanţii participanţi la procedura de licitaţie deschisã prin mijloace electronice înştiinţãri cu privire la rezultatul procedurii.
(3) Autoritatea contractantã are obligaţia de a efectua şi comunicãrile prevãzute la secţiunea a 5-a a cap. V din ordonanţa de urgenţã.
ART. 26
Dupã încheierea contractului de achiziţie publicã, autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite un anunţ de atribuire, spre publicare în SEAP, cu respectarea prevederilor art. 56 din ordonanţa de urgenţã.

SECŢIUNEA a 2-a
Licitaţia restrânsã
ART. 27
Licitaţia restrânsã prin mijloace electronice se iniţiazã prin completarea formularului specific prevãzut la art. 2.
ART. 28
Dupã data publicãrii anunţului de participare, pentru a continua aplicarea procedurii de licitaţie restrânsã prin mijloace electronice, autoritatea contractantã are obligaţia de a introduce în SEAP informaţiile solicitate în mod automat de sistemul informatic pentru generarea procedurii.
ART. 29
Autoritatea contractantã are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii referitoare la forma şi condiţiile în care se demonstreazã îndeplinirea de cãtre operatorii economici a criteriilor de selecţie, precum şi termenul în care estimeazã cã va finaliza verificarea îndeplinirii criteriilor respective.
ART. 30
(1) Orice operator economic înregistrat în SEAP are dreptul de a-şi depune candidatura pentru prima etapã a procedurii de licitaţie restrânsã prin mijloace electronice.
(2) Candidaţii introduc în SEAP informaţiile privind îndeplinirea criteriilor de selecţie, în condiţiile solicitate de autoritatea contractantã.
(3) În situaţia în care pentru a demonstra îndeplinirea anumitor criterii de selecţie autoritatea contractantã a solicitat prezentarea unor documente, acestea trebuie transmise în SEAP în format electronic, semnate cu semnãturã electronicã.
(4) În cazul în care, din motive tehnice, nu este posibilã transmiterea anumitor documente în format electronic prin intermediul SEAP, documentele respective se transmit autoritãţii contractante în forma şi utilizându-se modalitatea de comunicare solicitate de aceasta, cu respectarea prevederilor ordonanţei de urgenţã cu privire la regulile de comunicare şi transmitere a datelor.
(5) Autoritatea contractantã are dreptul de a solicita prezentarea de mostre ale produselor care urmeazã sã fie furnizate în cursul îndeplinirii viitorului contract, caz în care trebuie sã precizeze în cuprinsul documentaţiei de atribuire modalitatea de prezentare a acestora.
ART. 31
(1) Verificarea modului de îndeplinire a criteriilor de calificare şi selecţie de cãtre fiecare ofertant şi responsabilitatea rezultatului acestei verificãri revin comisiei de evaluare constituite în cadrul autoritãţii contractante.
(2) În situaţia în care constatã cã nu este posibilã respectarea termenului prevãzut la art. 29, autoritatea contractantã are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii cu privire la prelungirea acestui termen.
ART. 32
(1) În urma verificãrii modului de îndeplinire a criteriilor de selecţie, comisia de evaluare introduce în SEAP, utilizând facilitãţile tehnice accesibile prin acest sistem informatic, denumirea/numele candidaţilor declaraţi selectaţi şi neselectaţi, precum şi punctajul obţinut de fiecare candidat prin aplicarea criteriilor de selecţie prevãzute în documentaţia de atribuire.
(2) În baza informaţiilor introduse potrivit alin. (1), rezultatul etapei de selectare este stabilit automat în cadrul SEAP prin utilizarea facilitãţilor tehnice disponibile în cadrul acestui sistem informatic.
(3) Sistemul informatic genereazã automat cãtre toţi candidaţii participanţi la procedura de licitaţie restrânsã prin mijloace electronice înştiinţãri cu privire la rezultatul etapei de selectare.
(4) Autoritatea contractantã are obligaţia de a efectua şi comunicãrile prevãzute la secţiunea a 5-a a cap. V din ordonanţa de urgenţã.
ART. 33
Sistemul informatic permite doar candidaţilor selectaţi în etapa anterioarã sã depunã oferte în cadrul etapei a doua a procedurii de licitaţie restrânsã prin mijloace electronice.
ART. 34
În cadrul etapei a doua a licitaţiei restrânse prin mijloace electronice, prevederile art. 14, 17, 18 şi ale art. 21-26 se aplicã în mod corespunzãtor.

SECŢIUNEA a 3-a
Cererea de oferte
ART. 35
Cererea de oferte prin mijloace electronice se iniţiazã prin transmiterea de cãtre autoritatea contractantã a unei invitaţii de participare la procedura de atribuire, care se publicã în SEAP.
ART. 36
Dupã transmiterea invitaţiei de participare, regulile aplicabile procedurii de cerere de oferte prin mijloace electronice sunt similare cu cele prevãzute la art. 14-25 pentru aplicarea licitaţiei deschise.
ART. 37
În termen de 48 de zile de la data transmiterii cãtre autoritatea contractantã a clasamentului privind rezultatul procedurii de cerere de oferte prin mijloace electronice, autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite spre publicare în SEAP informaţii referitoare la identitatea ofertantului câştigãtor, la produsele/serviciile/ lucrãrile care fac obiectul contractului de achiziţie publicã şi la preţurile sau gama de preţuri care urmeazã sã fie plãtite.

CAP. IV
Licitaţia electronicã

ART. 38
(1) În cazul în care licitaţia electronicã reprezintã etapa finalã a unei proceduri de atribuire care a fost aplicatã prin utilizarea integralã a mijloacelor electronice, aceasta poate fi iniţiatã de autoritatea contractantã numai dupã transmiterea de cãtre SEAP a informaţiilor prevãzute la art. 22 alin. (2).
(2) În cazul în care licitaţia electronicã reprezintã etapa finalã a unei proceduri de atribuire care a fost aplicatã prin utilizarea parţialã a mijloacelor electronice sau la reluarea competiţiei dintre operatorii economici care au semnat un acord-cadru, aceasta poate fi iniţiatã numai dupã introducerea de cãtre autoritatea contractantã în SEAP a informaţiilor solicitate în mod automat de sistemul informatic.
ART. 39
Licitaţia electronicã se poate organiza numai în mãsura în care facilitãţile tehnice disponibile în cadrul SEAP permit aplicarea algoritmului de calcul stabilit de autoritatea contractantã.
ART. 40
Autoritatea contractantã are obligaţia de a introduce în SEAP informaţii cu privire la numãrul de runde ale licitaţiei electronice pe care le organizeazã, calendarul de desfãşurare a acestora, precum şi elementele ofertei care urmeazã sã facã obiectul procesului repetitiv de ofertare.
ART. 41
(1) Durata unei runde de licitaţie electronicã se stabileşte în zile şi este de minimum o zi, iar între runde trebuie sã existe intervale stabilite în zile, a cãror duratã minimã este de o zi.
(2) Dacã pe parcursul unei runde de licitaţie electronicã nu se mai introduc preţuri şi/sau valori noi ale elementelor care fac obiectul procesului repetitiv de ofertare, autoritatea contractantã are dreptul de a decide cu privire la finalizarea licitaţiei electronice fãrã a mai organiza rundele urmãtoare, dar numai dacã a precizat acest lucru în cadrul informaţiilor prevãzute la art. 40.
ART. 42
La licitaţia electronicã au dreptul sã participe doar operatorii economici înregistraţi în SEAP conform art. 6 alin. (2) şi cãrora le-au fost transmise invitaţii de participare la aceastã fazã de cãtre autoritatea contractantã, conform prevederilor art. 165 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 43
(1) În orice moment pe parcursul desfãşurãrii licitaţiilor electronice, sistemul informatic pune la dispoziţia participanţilor la procesul repetitiv de ofertare informaţii necesare acestora pentru a-şi determina poziţia pe care o ocupã în clasament.
(2) Sistemul informatic pune la dispoziţia participanţilor la procesul repetitiv de ofertare informaţii referitoare la preţuri sau valori noi prezentate în cadrul licitaţiei electronice, precum şi numãrul participanţilor la licitaţia electronicã respectivã, în situaţia în care autoritatea contractantã a prevãzut la iniţierea acestei faze posibilitatea comunicãrii acestor informaţii.
(3) Pe parcursul licitaţiilor electronice, sistemul informatic nu va dezvãlui identitatea ofertanţilor participanţi.
(4) Ofertele depuse în cadrul licitaţiei electronice de cãtre ofertanţii participanţi nu pot decât sã îmbunãtãţeascã ofertele depuse anterior organizãrii acestei faze.
ART. 44
(1) La momentul finalizãrii licitaţiei electronice, sistemul informatic va pune la dispoziţia autoritãţii contractante clasamentul rezultat ca urmare a derulãrii acestei faze, determinat prin luarea în considerare a ofertelor finale introduse de ofertanţii participanţi şi pe baza criteriului de atribuire stabilit conform prevederilor secţiunii a 3-a a cap. V din ordonanţa de urgenţã.
(2) În cazul în care ofertantul declarat admis şi înregistrat în SEAP nu modificã în cadrul fazei de licitaţie electronicã elementele ofertei care fac obiectul procesului repetitiv, la stabilirea clasamentului final este luatã în considerare oferta depusã de cãtre acesta anterior desfãşurãrii acestei faze, introdusã în prealabil în SEAP de autoritatea contractantã.

CAP. V
Catalogul electronic

ART. 45
(1) În cadrul SEAP, operatorii economici înregistraţi au posibilitatea de a publica un catalog cuprinzând produsele, serviciile sau lucrãrile pe care le oferã, cu rol de instrument de lucru opţional pentru aplicarea prevederilor art. 19 din ordonanţa de urgenţã.
(2) În cazul în care publicã un astfel de catalog, operatorii economici au obligaţia de a menţiona detalii cu privire la produsele, serviciile sau lucrãrile oferite, inclusiv preţul, astfel încât autoritatea contractantã sã aibã suficiente informaţii pentru a alege în mod corect şi obiectiv.
ART. 46
(1) Autoritatea contractantã, accesând cataloagele publicate în SEAP, are dreptul de a alege dintre produsele, serviciile sau lucrãrile prezentate în aceste cataloage şi de a transmite în acest scop, prin intermediul SEAP, notificãri operatorilor economici care le oferã.
(2) Notificãrile prevãzute la alin. (1) trebuie sã conţinã informaţii referitoare la:
a) datele de identificare ale produselor, serviciilor sau lucrãrilor solicitate;
b) cerinţele privind livrarea, prestarea sau executarea;
c) condiţiile în care urmeazã sã se efectueze plata.
ART. 47
(1) În termen de douã zile de la primirea notificãrii prevãzute la art. 46 alin. (2), operatorul economic are obligaţia de a transmite prin intermediul SEAP dacã acceptã sau nu acceptã condiţiile impuse de autoritatea contractantã. Netransmiterea unui rãspuns în acest termen echivaleazã cu neacceptarea condiţiilor impuse de autoritatea contractantã.
(2) În cazul în care operatorul economic acceptã condiţiile impuse de autoritatea contractantã, va transmite acesteia, prin intermediul SEAP, oferta fermã pentru furnizarea produselor, prestarea serviciilor sau executarea lucrãrilor.
(3) Autoritatea contractantã va transmite prin intermediul SEAP dacã acceptã oferta fermã prevãzutã la alin. (2), în termen de cel mult 5 zile de la data transmiterii ofertei ferme de cãtre operatorul economic.

CAP. VI
Soluţionarea contestaţiilor

ART. 48
Contestaţiile formulate în legãturã cu procedurile şi modalitãţile de atribuire aplicate prin utilizarea mijloacelor electronice se soluţioneazã în conformitate cu dispoziţiile cap. IX din ordonanţa de urgenţã.
ART. 49
În cazul contestaţiilor care vizeazã acte ale autoritãţii contractante în legãturã cu o procedurã de atribuire aplicatã integral prin mijloace electronice, autoritatea contractantã are obligaţia de a comunica în SEAP, prin utilizarea facilitãţilor tehnice puse la dispoziţie de sistemul informatic şi nu mai târziu de termenul prevãzut la art. 271 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, faptul cã procedura de atribuire este suspendatã de drept.
ART. 50
(1) Responsabilitatea deciziilor şi mãsurilor luate în cursul aplicãrii procedurii de atribuire prin utilizarea mijloacelor electronice revine autoritãţii contractante.
(2) Responsabilitatea pentru corecta funcţionare a SEAP revine operatorului acestui sistem.
ART. 51
În cazul în care contestaţia vizeazã acte emise în legãturã cu o procedurã de atribuire aplicatã integral prin mijloace electronice, autoritatea contractantã are obligaţia de a transmite operatorului SEAP toate deciziile luate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, referitoare la contestaţia în cauzã, precum şi dispozitivul hotãrârilor judecãtoreşti în situaţia în care au fost formulate acţiuni în justiţie conform prevederilor ordonanţei de urgenţã.

CAP. VII
Suspendarea dreptului operatorului economic de a participa la proceduri de atribuire din SEAP

ART. 52
Suspendarea dreptului unui operator economic de a participa la proceduri de atribuire din SEAP se aplicã în cazul în care operatorul economic înregistrat în SEAP încalcã normele şi procedurile de utilizare şi securitate ale sistemului electronic de achiziţii publice, stabilite de operatorul acestuia.
ART. 53
(1) Operatorul SEAP va decide asupra duratei suspendãrii din sistemul electronic, în funcţie de efectele încãlcãrii normelor şi procedurilor de utilizare şi securitate asupra bunei funcţionãri a sistemului informatic, duratã care nu poate depãşi 2 ani.
(2) Operatorul SEAP are obligaţia de a emite decizia de suspendare a unui operator economic în termen de douã zile lucrãtoare de la constatarea încãlcãrii normelor şi procedurilor de utilizare şi securitate ale SEAP.
(3) Decizia de suspendare se publicã în SEAP.
(4) Deciziile de suspendare stabilite de operatorul SEAP conform prevederilor prezentului capitol pot fi contestate în justiţie potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 54
Normele şi procedurile de utilizare şi securitate ale SEAP vor fi adoptate prin decizie a operatorului SEAP şi publicate în SEAP în termen de cel mult 20 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme.

CAP. VIII
Tarife

SECŢIUNEA 1
Tariful de participare
ART. 55
Nu se percep tarife pentru urmãtoarele operaţii:
a) înregistrarea şi reînnoirea înregistrãrii în SEAP atât a operatorilor economici, cât şi a autoritãţilor contractante, astfel cum se prevede la cap. II;
b) punerea la dispoziţia autoritãţilor contractante a formularului specific prevãzut la art. 2, publicarea în SEAP, indiferent de procedura aplicatã, a anunţurilor de intenţie, de participare şi de atribuire, precum şi transmiterea acestor anunţuri cãtre Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, de cãtre operatorul SEAP;
c) consultarea de cãtre orice operator economic a anunţurilor prevãzute la lit. b), precum şi a documentaţiei de atribuire publicate în SEAP conform prevederilor art. 40 alin. (2) lit. a) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 56
(1) Pentru a participa la o procedurã de atribuire aplicatã integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau la o licitaţie electronicã ca fazã finalã a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice, orice operator economic înregistrat în SEAP are obligaţia sã plãteascã operatorului acestui sistem informatic un tarif de participare.
(2) Tariful de participare se achitã în avans, operatorul economic neavând dreptul de a participa la procedura respectivã în cazul în care nu plãteşte acest tarif.
ART. 57
(1) Cuantumul tarifului de participare este de maximum 20 de lei pentru orice tip de procedurã de atribuire aplicatã integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau pentru licitaţia electronicã ca fazã finalã a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice.
(2) La cuantumul tarifului de participare se adaugã taxa pe valoarea adãugatã, potrivit legii.
(3) Tariful de participare se face venit la bugetul operatorului SEAP.
ART. 58
(1) Cuantumul efectiv al tarifului de participare, datorat de un operator economic, în conformitate cu prevederile art. 56 alin. (1), pentru participarea la o procedurã de atribuire aplicatã integral prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau la o licitaţie electronicã ca fazã finalã a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat integral prin mijloace electronice, se stabileşte prin decizie a operatorului SEAP, în funcţie de necesitãţile de dezvoltare, operare şi administrare ale sistemului electronic de achiziţii publice şi de cerinţele de securitate adecvate ale acestuia, în limita valorii maxime prevãzute la art. 57 alin. (1).
(2) Operatorul economic are posibilitatea de a achita tarifele de participare corespunzãtoare mai multor proceduri de atribuire aplicate integral prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau mai multor licitaţii electronice ca faze finale ale unor proceduri de atribuire care nu s-au organizat integral prin mijloace electronice, la care estimeazã cã urmeazã sã participe.
(3) Operatorul SEAP, prin decizie, poate acorda reduceri ale tarifului de participare în situaţia în care operatorul economic opteazã sã participe la un numãr determinat de proceduri de atribuire aplicate prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau de licitaţii electronice ca faze finale ale unor proceduri de achiziţii publice care nu s-au organizat integral prin mijloace electronice.
(4) Operatorul SEAP, prin decizie, poate acorda operatorilor economici posibilitatea de a participa, în mod gratuit, la un numãr determinat de proceduri de atribuire aplicate integral prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau de licitaţii electronice ca faze finale ale unor proceduri de achiziţii publice care nu s-au organizat integral prin mijloace electronice.
(5) Deciziile prevãzute la alin. (1), (3) şi (4) se publicã în SEAP.
ART. 59
(1) Operatorul economic are dreptul de a participa la orice procedurã de atribuire aplicatã integral prin mijloace electronice sau la orice licitaţie electronicã, pentru care a achitat tariful de participare, pe toatã perioada în care este înregistrat în SEAP.
(2) Operatorul economic nu are dreptul de a solicita restituirea sumelor achitate cu titlu de tarif de participare, aferente procedurilor de atribuire aplicate integral prin utilizarea mijloacelor electronice şi/sau licitaţiilor electronice la care nu mai intenţioneazã sã participe.
ART. 60
(1) Pentru a publica produsele, serviciile sau lucrãrile pe care le oferã conform prevederilor art. 45, orice operator economic înregistrat în SEAP are obligaţia sã plãteascã operatorului acestui sistem informatic un tarif de participare pentru publicarea în catalog.
(2) Tariful de participare pentru publicarea în catalog se achitã în avans.
(3) Dupã plata tarifului de participare pentru publicarea în catalog, operatorul SEAP pune la dispoziţie oricãrui operator economic o poziţie în catalog care îi va permite acestuia publicarea în catalog a unui produs, serviciu sau lucrare pentru o perioadã de 2 ani.
(4) Perioada prevãzutã la alin. (3) se calculeazã de la data la care operatorul SEAP permite operatorului economic publicarea unui produs, serviciu sau unei lucrãri în cadrul unei poziţii din catalog.
(5) La expirarea perioadei prevãzute la alin. (3), în condiţiile în care operatorul economic nu achitã un nou tarif de participare pentru publicarea în catalog, poziţia respectivã va fi radiatã automat.
ART. 61
(1) Cuantumul tarifului de participare pentru publicarea în catalog este de maximum 2 lei pentru o poziţie din catalog.
(2) La cuantumul tarifului de participare pentru publicarea în catalog se adaugã taxa pe valoarea adãugatã, potrivit legii.
(3) Operatorul economic are posibilitatea de a achita tarifele de participare pentru publicarea în catalog, corespunzãtoare mai multor poziţii de catalog.
(4) Tariful de participare pentru publicarea în catalog se face venit la bugetul operatorului SEAP.
ART. 62
(1) Cuantumul efectiv al tarifului de participare pentru publicarea în catalog, datorat de un operator economic, se stabileşte prin decizie a operatorului SEAP, în funcţie de necesitãţile de dezvoltare, operare şi administrare ale SEAP şi de cerinţele de securitate adecvate ale acestuia, în limita valorii maxime prevãzute la art. 61 alin. (1).
(2) Operatorul SEAP, prin decizie, poate acorda operatorilor economici posibilitatea de a publica în catalog produse, servicii sau lucrãri în mod gratuit, în limita a 50 de poziţii de catalog.
(3) Deciziile prevãzute la alin. (1) şi (2) se publicã în SEAP.
ART. 63
Operatorul economic nu are dreptul de a solicita restituirea sumelor achitate cu titlu de tarif de participare pentru publicarea în catalog, aferente poziţiilor în care nu a publicat sau nu mai intenţioneazã sã publice produse, servicii sau lucrãri.

SECŢIUNEA a 2-a
Tariful de utilizare
ART. 64
(1) Orice autoritate contractantã care a declanşat în SEAP o procedurã de atribuire aplicatã integral prin utilizarea mijloacelor electronice sau o licitaţie electronicã are obligaţia sã plãteascã operatorului SEAP un tarif de utilizare al cãrui cuantum este stabilit în funcţie de numãrul şi de tipul procedurii derulate prin mijloace electronice în SEAP. În cazul unei achiziţii pe loturi, tariful este perceput pentru o singurã procedurã de atribuire.
(2) În funcţie de tipul procedurii de atribuire aplicate prin utilizarea mijloacelor electronice, declanşatã în SEAP, orice autoritate contractantã datoreazã:
a) 80 lei în cazul unei proceduri de licitaţie deschisã sau de licitaţie restrânsã, aplicatã integral prin utilizarea mijloacelor electronice, chiar dacã aceasta include sau nu include o fazã finalã de licitaţie electronicã;
b) 50 lei în cazul unei proceduri de cerere de ofertã, aplicatã integral prin utilizarea mijloacelor electronice, chiar dacã aceasta include sau nu include o fazã finalã de licitaţie electronicã.
(3) Pentru organizarea unei licitaţii electronice cu fazã finalã a unei proceduri de atribuire care nu s-a organizat întegral prin mijloace electronice sau la reluarea competiţiei dintre operatorii economici care au semnat un acord-cadru, orice autoritate contractantã datoreazã un tarif de utilizare de 50 lei, numãrul de runde organizate neavând relevanţã la stabilirea tarifului respectiv.
(4) În cazul achiziţionãrii pe baza catalogului electronic prin utilizarea mijloacelor electronice, orice autoritate contractantã datoreazã un tarif de utilizare de 5 lei.
(5) La cuantumul tarifului de utilizare determinat potrivit alin. (2), (3) şi (4) se adaugã taxa pe valoarea adãugatã, potrivit legii.
(6) La individualizarea tarifului de utilizare se au în vedere situaţiile prevãzute la alin. (2), (3) şi (4), chiar dacã acestea au fost finalizate sau nu au fost finalizate prin atribuirea de contracte de achiziţii publice.
(7) Tariful de utilizare se face venit la bugetul operatorului SEAP.
ART. 65
(1) Plata tarifului de utilizare a SEAP se efectueazã semestrial în baza deciziei titlu de creanţã emise de operatorul SEAP şi a facturii anexate la aceasta.
(2) Operatorul SEAP are obligaţia de a emite decizia titlu de creanţã şi factura pentru tariful de utilizare datorat pentru achiziţiile prevãzute la art. 64 alin. (2), (3) şi (4), care au fost iniţiate în cadrul primului semestru al anului, pânã la data de 15 august a anului în curs, iar pentru cele iniţiate în cadrului celui de-al doilea semestru al anului, pânã la data de 15 februarie a anului urmãtor.
(3) Deciziile şi facturile prevãzute la alin. (2) vor fi transmise autoritãţilor contractante în termen de 10 zile lucrãtoare de la emiterea acestora, fie prin poştã cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, fie prin alte mijloace ce asigurã transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia.
(4) Autoritãţile contractante au obligaţia de a plãti tariful de utilizare pânã la data de 20 septembrie a anului în curs, pentru tariful de utilizare aferent primului semestru, şi, respectiv, pânã la data de 20 martie a anului viitor, pentru tariful de utilizare aferent celui de-al doilea semestru.
ART. 66
Operatorul SEAP are obligaţia de a pune la dispoziţie oricãrei autoritãţi contractante, la solicitarea acesteia, situaţia privind numãrul şi tipul de proceduri de atribuire aplicate prin utilizarea mijloacelor electronice, care a stat la baza individualizãrii tarifului de utilizare.

CAP. IX
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 67
În vederea informãrii tuturor persoanelor interesate, operatorul SEAP are obligaţia de a publica prezentele norme SEAP.
ART. 68
(1) Funcţionarea SEAP este asiguratã din punct de vedere tehnic de cãtre operatorul SEAP, în mod etapizat, dupã cum urmeazã:
a) începând cu data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile oricãrui solicitant, indiferent dacã acesta este autoritate contractantã sau operator economic, procedurile de înregistrare şi de reînnoire a înregistrãrii, prevãzute la cap. II;
b) în cel mult 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile facilitãţile tehnice pentru publicarea anunţurilor de intenţie, de participare, de atribuire şi pentru asigurarea accesului direct şi nerestricţionat al oricãrui operator economic la documentaţia de atribuire, transmisã de autoritatea contractantã cãtre SEAP sub forma unui fişier electronic;
c) în cel mult 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile facilitãţile tehnice pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 49 alin. (1), (2) şi
(3) din ordonanţa de urgenţã, pentru aplicarea, integral prin utilizarea mijloacelor electronice, a procedurii de cerere de oferte şi pentru achiziţionarea directã de cãtre orice autoritate contractantã, prin intermediul catalogului electronic;
d) în cel mult 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile facilitãţile tehnice pentru utilizarea licitaţiilor electronice.
e) în cel mult 120 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme, sunt disponibile facilitãţile tehnice pentru aplicarea, integral prin utilizarea mijloacelor electronice, a procedurilor de licitaţie deschisã şi licitaţie restrânsã.
(2) Pânã la data de 1 iunie 2007, operatorul SEAP are obligaţia de a prezenta Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei proiectul tehnic aferent realizãrii sistemelor de achiziţie dinamice, astfel cum este prevãzut în cadrul secţiunii a 2-a a cap. IV din ordonanţa de urgenţã, în scopul adoptãrii normelor de aplicare specifice pentru punerea în practicã a acestei modalitãţi speciale de atribuire a contractelor de achiziţie publicã.
ART. 69
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, orice autoritate contractantã are obligaţia de a transmite spre publicare anunţurile de intenţie, de participare şi de atribuire cãtre operatorul SEAP.
(2) Autoritatea contractantã are dreptul de a transmite spre publicare un anunţ de atribuire în SEAP numai în condiţiile publicãrii anterioare în SEAP a anunţului de participare pentru procedura de atribuire corespunzãtoare.
ART. 70
Operatorul SEAP are obligaţia de a respecta principiile nediscriminãrii şi tratamentului egal atunci când acordã reducerile şi gratuitãţile prevãzute la art. 58 alin. (3) şi (4), precum şi la art. 62 alin. (2).
ART. 71
(1) În scopul instruirii personalului autoritãţilor contractante şi operatorilor economici în domeniul organizãrii achiziţiilor publice prin mijloace electronice şi cu privire la utilizarea SEAP, operatorul acestui sistem informatic are dreptul de a organiza cursuri de pregãtire.
(2) Perioadele şi condiţiile în care se organizeazã cursurile de pregãtire se publicã în SEAP.
(3) Tarifele care vor fi percepute pentru organizarea cursurilor de pregãtire vor fi stabilite prin decizie a operatorului SEAP şi vor fi publicate în SEAP.
(4) Tarifele percepute pentru organizarea cursurilor de pregãtire se fac venit la bugetul operatorului SEAP.
ART. 72
(1) Pentru licitaţiile electronice iniţiate anterior datei intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, se vor percepe tarifele de utilizare în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare la data iniţierii acestora.
(2) Tarifele de participare achitate de operatorii economici anterior datei intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenţã, fãrã a participa la procedurile de atribuire organizate prin sistemul electronic, se restituie de cãtre operatorul SEAP, la solicitarea acestora.
ART. 73
Prevederile prezentelor norme se completeazã cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 74
(1) Prezentele norme intrã în vigoare la 5 zile de la data publicãrii acestora în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Tarifele prevãzute în cuprinsul cap. VIII vor fi percepute începând cu data de 1 ianuarie 2007.
(3) Pânã la data de 1 ianuarie 2007, operatorii economici au dreptul de a publica produse, servicii sau lucrãri în cataloagele prevãzute la art. 45, în limita a 50 de poziţii de catalog
----



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016