Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 17 mai 2003  de utilizare a sistemului electronic de colectare a datelor statistice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 17 mai 2003 de utilizare a sistemului electronic de colectare a datelor statistice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 363 din 28 mai 2003

1. Instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi alte categorii de instituţii publice (învãţãmânt, sãnãtate, cultura), denumite în continuare instituţii raportoare, sunt obligate sa rãspundã chestionarelor statistice incluse în sistemul electronic prin utilizarea acestuia în scopul raportarii datelor statistice.
2. În vederea utilizãrii sistemului electronic, instituţiile raportoare sunt obligate sa se înregistreze şi sa obţinã identificare electronica. Identificarea electronica se atribuie instituţiei raportoare în vederea asigurãrii accesului la sistemul electronic şi garanteazã confidenţialitatea datelor raportate.
3. Obţinerea identificarii eletronice se face dupã procedura urmãtoare:
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei atribuie identificarea electronica;
● înregistrarea instituţiilor raportoare din lista aprobatã în vederea obţinerii identificarii electronice se va face prin prezentarea cãtre Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei a formularului de înregistrate "Sistem Electronic pentru Date Statistice - SEDS 1" completat:
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va opera înregistrarea şi va preda solicitantului identificarea electronica;
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va pregati şi va transmite cãtre Institutul Naţional de Statistica lista completa a celor înregistraţi în sistemul electronic.
4. În cazul în care instituţia raportoare, menţionatã în lista aprobatã, nu deţine mijloace tehnice de acces la Internet, aceasta va completa formularul de înregistrare "Sistem Electronic pentru Date Statistice - SEDS 1" cu menţiunea "Lipsa conexiune Internet".
5. În cazul unei reorganizari sau desfiintari de instituţii, solicitarea desfiinţãrii unui identificator electronic deja atribuit se va face prin formularul SEDS 2:
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va opera anularea identificatorului electronic;
● Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei va pregati şi va transmite cãtre Institutul Naţional de Statistica, periodic, lista completa a celor dezalocati de la sistemul electronic.

Formularul "Sistem Electronic pentru Date Statistice 1 - SEDS 1" - Atribuire identificator electronic pentru acces la sistemul electronic de colectare a datelor statistice, conform modelului de mai jos:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Atribuire identificator │
│ Denumirea instituţiei .............. codul fiscal ................ │
│ .................................... (CUI) │
│ Adresa: localitatea ........, sectorul ......., judeţul ............., │
│ str. ...... nr. ...., tel. ............... │
│ Solicitare identificator electronic (bifati) [] DA [] NU │
│ Dacã DA - indicaţi adresa e-mail de lucru cu sistemul electronic: │
│ ..................................................................... │
│ Dacã NU - indicaţi cauzele (bifati): │
│ [] lipsa conexiune Internet [] lipsa dotare tehnica │
│ Data estimatã a conectarii la sistemul electronic ....................... │
│ Numele şi prenumele solicitantului ...................................... │
│ Funcţia în cadrul unitãţii .............................................. │
│ Semnatura şi ştampila │
│ │
│ Data solicitãrii ................ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Solicitarea atribuirii identificatorului electronic se face de cãtre conducãtorul instituţiei.

Formularul "Sistem Electronic pentru Date Statistice 2 - SEDS 2" - Anulare identificator electronic pentru acces la sistemul electronic de colectare a datelor statistice, conform modelului de mai jos:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Anulare identificator │
│ Denumirea instituţiei .................... codul fiscal .............. │
│ .......................................... (CUI) │
│ Adresa: localitatea ........., sectorul ........, judeţul ................, │
│ str. ........... nr. ......, tel. ............ │
│ Cauza: │
│ [] desfiinţare unitate (fãrã continuator) │
│ [] desfiinţare prin divizare │
│ [] desfiinţare prin fuziune │
│ │
│ Actul normativ de desfiinţare ........................................... │
│ Numele şi prenumele solicitantului ...................................... │
│ Funcţia în cadrul unitãţii .............................................. │
│ Semnatura şi ştampila │
│ Data solicitãrii ................ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Solicitarea anulãrii identificatorului electronic se face de cãtre conducãtorul instituţiei.


6. Categoriile de instituţii raportoare prevãzute de prezenta hotãrâre vor solicita obţinerea identificatorului electronic de la Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
Identificatorul electronic o data obţinut, rãmâne valabil pe parcursul întregii perioade de funcţionare a sistemului electronic sau pana la aprobarea unui act normativ care anuleazã valabilitatea identificatorilor electronici atribuiti pentru sistemul electronic.
În cazul infiintarii unei noi instituţii publice din categoriile prevãzute de prezenta hotãrâre, aceasta va solicita obţinerea identificatorului electronic în termen de 30 de zile de la data infiintarii instituţiei.
În cazul desfiinţãrii unei instituţii raportoare care a deţinut identificator electronic, persoana care a îndeplinit funcţia de conducãtor al instituţiei este obligatã sa solicite Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informatiei anularea identificatorului electronic prin completarea formularului SEDS 2 în termen de cel mult 5 zile de la aprobarea actului normativ de desfiinţare a instituţiei.
7. Institutul Naţional de Statistica va asigura pregãtirea sistemului electronic pentru lansarea cercetãrilor statistice incluse în sistem prin încãrcarea:
● listei instituţiilor raportoare;
● descrierii metodologiei cercetãrilor statistice;
● instrucţiunilor de completare a chestionarului;
● listei persoanelor de contact din cadrul Institutului Naţional de Statistica şi adreselor electronice pentru explicaţii;
● ghidului de utilizare a sistemului.
8. Perioada de colectare este cuprinsã între data transmiterii notificãrii şi termenul precizat în notificare referitor la data expirãrii perioadei de colectare. Notificarea instituţiilor raportoare se va face de cãtre sistem cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea perioadei de colectare a datelor. Notificarea va cuprinde:
● denumirea, obiectivele şi perioada de referinta a cercetãrilor statistice pentru care se solicita raportarea;
● termenul final de raportare a cercetãrii statistice şi termenele intermediare de atentionare de cãtre sistem;
● descrierea modalitatii de conectare la sistem;
● explicaţii privind accesul la Ghidul de utilizare a sistemului;
● lista persoanelor de contact din Institutul Naţional de Statistica şi adresele electronice pentru explicaţii suplimentare.
9. Instituţiile raportoare vor accesa sistemul electronic numai pe baza identificatorului electronic.
10. În perioada de colectare a datelor, cuprinsã între momentul transmiterii notificãrii şi termenul final de raportare, instituţiile raportoare pot accesa sistemul pentru urmãtoarele operaţiuni:
● studierea Ghidului de utilizare a sistemului;
● studierea instrucţiunilor de completare a chestionarelor şi a Metodologiei cercetãrilor statistice;
● completarea datelor pe chestionarul electronic chiar şi parţial, pe etape;
● listarea chestionarului;
● listarea erorilor de completare, dacã este cazul;
● confirmarea completitudinii chestionarului şi a corectitudinii datelor completate.
11. Sistemul electronic permite accesul unei instituţii raportoare doar la chestionarul personalizat dedicat acesteia.
12. Pe parcursul perioadei de colectare instituţiile raportoare vor lua în considerare notificãrile transmise de Institutul Naţional de Statistica prin sistemul electronic în vederea îmbunãtãţirii calitãţii datelor raportate.
13. Dupã expirarea perioadei de completare a chestionarului unei cercetãri statistice, sistemul va transmite instituţiilor raportoare care au refuzat sa rãspundã notificarea privind cuantumul sancţiunii şi modalitatea de plata. Accesul la chestionarul electronic precizat în notificare va fi suspendat.
14. Responsabilitatea privind corectitudinea şi completitudinea datelor individuale raportate prin chestionarele statistice incluse în sistemul electronic revine integral instituţiilor raportoare.
15. Pentru instituţiile raportoare care au rãspuns chestionarelor statistice incluse în sistem, sistemul va transmite automat cãtre acestea publicaţia electronica realizatã pe baza rezultatelor cercetãrii statistice respective, dupã omologarea acestor rezultate de cãtre Institutul Naţional de Statistica.



───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016