Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 17 decembrie 2008  de aplicare pentru organizarea si functionarea serviciilor mobile de urgenta, reanimare si descarcerare SMURD*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 17 decembrie 2008 de aplicare pentru organizarea si functionarea serviciilor mobile de urgenta, reanimare si descarcerare SMURD*)

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 896 bis din 30 decembrie 2008
-----------
*) Aprobate de <>Ordinul nr. 2.021 din 12 decembrie 2008 şi <>Ordinul nr. 691 din 17 decembrie 2008 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008.


ART. 1
(1) Serviciile mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare sunt organizate, din punct de vedere medical, la nivel judeţean şi regional.
(2) Din punct de vedere operativ, organizarea serviciilor mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare este reglementatã prin statele de organizare ale inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene/al municipiului Bucureşti, unitãţi subordonate nemijlocit Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.
(3) Coordonarea medicalã şi monitorizarea la nivel regional se face de cãtre medicul şef al regiunii în cooperare cu fiecare inspector şef de inspectorat pentru situaţii de urgenţã judeţean din regiunea respectivã precum şi cu medicul şef şi/sau asistentul coordonator din judeţul respectiv.
(4) În plan teritorial, coordonarea operativã a serviciilor mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare este atributul inspectorilor şefi ai inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene/al municipiului Bucureşti, potrivit zonelor de competenţã stabilite.
(5) Coordonarea operativã şi medicalã include toate echipajele de prim ajutor şi terapie intensive SMURD indiferent de structura în care se afla sau de provenienţa finanţãrii acestora.
(6) Organizarea regionalã a serviciilor mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare se face repectând regiunile de dezvoltare economicã prevãzute în lege
a) SMURD 1, activând în Regiunea Centru.
b) SMURD 2, activând în Regiunea Nord-Vest
c) SMURD 3, activând în Regiunea Vest
d) SMURD 4, activând în Regiunea Sud - Vest Oltenia
e) SMURD 5, activând în Regiunea Bucureşti - Ilfov
f) SMURD 6, activând în Regiunea Nord - Est
g) SMURD 7, activând în Regiunea Sud - Est
h) SMURD 8, activând în Regiunea Sud - Muntenia
(7) Sediul de coordonare medicalã a Serviciului Mobil de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare din fiecare regiune este urmãtorul:
a) SMURD 1, Târgu Mureş, Unitatea de Primire Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţã Târgu Mureş împreunã cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţã al Judeţului Mureş.
b) SMURD 2, Cluj - Napoca, Unitatea de Primire Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţã Cluj împreunã cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţã Cluj.
c) SMURD 3, Timişoara, Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţã Timişoara împreunã cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţã Timiş.
d) SMURD 4, Craiova, Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţã Craiova împreunã cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţã Dolj.
e) SMURD 5, Bucureşti, Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic de Urgenţã Bucureşti împreunã cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţã al Municipiului Bucureşti.
f) SMURD 6, Iaşi, Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţã Sfântul Spiridon, Iaşi, împreunã cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţã Iaşi.
g) SMURD 7, Constanţa, Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţã Constanţa, împreunã cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţã Constanţa.
h) SMURD 8, Piteşti, Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţã Piteşti împreunã cu Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţã Argeş.
(8) Centrul metodologic pentru implementarea şi dezvoltarea serviciilor mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare se aflã în cadrul SMURD 1 cu sediu în Târgu Mureş, Inspectoratul Pentru Situaţii de Urgenţã în colaborare cu Unitatea de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean Târgu Mureş, aflat în subordinea Inspectorului General al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã, având urmãtoarele atribuţii:
a) îndrumarea Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţã în dezvoltarea serviciilor mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare.
b) monitorizarea activitãţii serviciilor mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare.
c) propunerea de proiecte şi programe de dezvoltare locale, regionale sau naţionale.
d) monitorizarea centrelor de formare şi a activitãţii de formare a personalului care activeazã în cadrul echipajelor SMURD.
e) crearea protocoalelor şi a ghidurilor de practicã precum şi stabilirea standardelor de lucru pentru activitãţile SMURD.
f) propunerea de acte normative şi reglementãri cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice şi Ministerul Internelor şi reformei Administrative.
ART. 2
(1) Structura de conducere a Serviciilor Mobile de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare este organizatã la nivel regional, dupã cum urmeazã:
a) medic şef (din cadrul unitãţii de primiri urgenţe al centrului/spitalului regional), asistat de asistentul şef al unitãţii respective;
b) asistent şef (din structura inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã);
c) 2 medici specialişti medicina de urgenţã angajaţi ai UPU-SMURD din cadrul regiunii, cu atribuţii de medici inspectori;
d) 2 asistenţi, angajaţi ai UPU-SMURD din cadrul regiunii, cu atribuţii de asistenţi inspectori, absolvenţi ai unui curs de formatori;
e) responsabil logisticã, angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã.
f) responsabil formare personal, angajat al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã.
(2) La nivel Judeţean structura de conducere a Serviciilor Mobile de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare este organizatã dupã cum urmeazã:
g) medic şef al Unitãţii de Primiri Urgenţe din cadrul spitalului judeţean, asistat de asistentul şef al unitãţii respective;
h) asistent şef, angajat al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã.
i) asistent şef al unitãţii de primiri urgenţe din cadrul spitalului judeţean,
j) responsabil logisticã angajat al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã. asistat de asistentul şef al unitãţii respective;
k) responsabil formare personal, angajat al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã.
(3) La nivel local structura de conducere a Serviciilor Mobile de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare este organizatã în comandant echipaj/staţie, angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã sau al autoritãţilor publice locale cu detaşare la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã.
ART. 3
(1) În cadrul serviciilor mobile de urgenţã, reanimare şi descarcerare funcţioneazã urmãtoarele tipuri de echipaje:
a) echipaje de prim ajutor calificat, care se aflã la nivel judeţean şi local, precum şi la nivelul municipiului Bucureşti şi sunt distribuite astfel încât sã se asigure respectarea prevederilor legale în privinţa timpilor de deplasare şi sosire la cazurile de urgenţã în mediul rural şi urban fãrã respectarea limitelor administrative ale judeţelor, municipiilor şi localitãţilor în care funcţioneazã.
b) echipaje de prim ajutor şi operaţiuni de salvare (cu echipamente specifice de salvare/descarcerare), care se aflã la nivel judeţean şi local şi sunt distribuite astfel încât sã se asigure respectarea prevederilor legale în privinţa timpilor de deplasare şi sosire la cazurile de urgenţã în mediul rural şi urban, fãrã respectarea limitelor administrative ale judeţelor, municipiilor şi localitãţilor în care funcţioneazã. Aceste echipaje sunt amplasate în baza unor analize asupra riscurilor şi a potenţialelor categorii de urgenţe din localitatea sau zona în care urmeazã a fi implementate
b) echipaje de terapie intensivã mobila, care se aflã la nivel judeţean/municipiul Bucureşti şi pot fi înfiinţate în localitãţi şi altele decât reşedinţa de judeţ în cazul în care se considerã necesar, cu condiţia existenţei resurselor umane adecvate. Aceste echipaje actioneazã la nivel judeţean şi interjudeţean fãrã respectarea limitelor administrative municipale sau judeţene.
c) echipajele de salvare aerianã se aflã la nivel regional şi sunt înfiinţate luând în considerare existenţa mijloacelor necesare de intervenţie precum şi a resurselor umane necesare. Aceste echipaje acţioneazã la nivel regional sau inter-regional.
d) echipaje de intervenţie la accidentele colective şi calamitãţi, care se aflã la nivel regional şi sunt înfiinţate în vederea asigurãrii intervenţiilor la nivel regional şi naţional în caz de accidente colective, calamitãţi sau alte intervenţii de urgenţã de lungã duratã.
e) echipaje de intervenţie rapidã a medicului de urgenţã, care se aflã la nivel judeţean, putând fi înfiinţate şi la nivel local (municipiu/oraş) dacã existã resursele umane necesare şi justificarea din punct de vedere operativ. Aceste echipaje sunt înfiinţate în vederea asigurãrii intervenţiilor la cazurile la care se deplaseazã şi echipajele de terapie intensivã mobilã, precum şi în vederea asigurãrii sprijinului necesar echipajelor de prim ajutor şi echipajelor de asistenţã medicalã de urgenţã din cadrul serviciilor de ambulanţã.
f) echipaje de intervenţie la accidentele colective şi calamitãţi, care se aflã la nivel regional în vederea asigurãrii intervenţiilor la nivel regional sau naţional şi utilizeazã mijloacele generale de intervenţie precum şi mijloace specifice de intervenţie Aceste mijloace specifice pot fi : autospeciale de intervenţie la accidentele colective şi calamitãţi, autospeciale de transport personal şi multiple victime, aeronave de transport şi alte echipamente şi mijloace de intervenţie.
(2) echipajele de intervenţie pot utiliza, dupã caz, mijloace neconvenţionale de intervenţie cum ar fi: nave, motociclete, ATV şi altele.
ART. 4
Structura minimã de personal a echipajelor SMURD este organizatã dupã cum urmeazã:
a) structura minimã de personal a echipajelor de prim ajutor calificat este de 3 persoane care includ şi conducãtorul auto cu instruire paramedicalã.
b) structura minimã de personal a echipajelor de prim ajutor şi operaţiuni de salvare este de 4 persoane, inclusiv conducãtorul auto.
c) structura minimã de personal a echipajelor de terapie intensivã mobilã este de 4 persoane reprezentate de medic, asistent medical şi personalul paramedical inclusiv conducãtorul auto.
d) structura minimã de personal a echipajelor aeriene de salvare este de 4 persoane reprezentate de comandant de echipaj-pilot, pilot, medic şi asistent medical/paramedic.
e) structura minimã de personal a echipajelor de intervenţie la accidente colective şi calamitãţi este de 15 persoane reprezentate de personal paramedical şi personal specializat în operaţiuni de salvare/descarcerare şi 8 persoane reprezentate de personal medical şi paramedical.
f) structura minimã de personal a echipajelor de intervenţie rapidã a medicului de urgenţã este 3 persoane care sunt reprezentate de un medic, un asistent medical sau paramedic şi un conducator auto asistent medical sau paramedic.
ART. 5
(1) Misiunile echipajelor de prim ajutor calificat constau în:
a) intervenţia la cazurile în care una sau mai multe persoane se aflã într-o situaţie cu risc vital din cauza unei îmbolnãviri sau a unei accidentãri acute.
b) intervenţia la cazurile care necesitã acordarea primului ajutor într-un interval de timp scurt.
c) asigurarea protecţiei medicale în cazul intervenţiei echipajelor Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţã la solicitãrile specifice care prezintã risc de accidentare pentru personalul echipelor de intervenţie.
d) intervenţia la accidentele colective şi calamitãţi.
(2) Misiunile echipajelor de prim ajutor şi operaţiuni de salvare constau în :
a) intervenţia la cazurile în care una sau mai multe persoane se aflã într-o situaţie cu risc vital din cauza unei îmbolnãviri sau accidentãri acute.
b) intervenţia la cazurile care necesitã acordarea primului ajutor într-un interval scurt de timp.
c) intervenţia la cazurile care necesitã descarcerare sau alte operaţiuni de salvare
d) asigurarea protecţiei medicale în cazul intervenţiei echipajelor Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţã la misiunile specifice cu risc de accidentare pentru personalul echipelor de intervenţie.
e) intervenţia la accidentele colective şi calamitãţi.
(3) Misiunile echipajelor de terapie intensivã mobilã constau în :
a) intervenţia la cazurile în care una sau mai multe persoane se aflã într-o situaţie cu risc vital din cauza unei accidentãri sau îmbolnãviri acute.
b) intervenţia în sprijinul echipajelor de prim ajutor calificat sau a echipajelor medicale de urgenţã din cadrul serviciilor de ambulanţã
c) asigurarea medicalã în cazul intervenţiei echipajelor Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţã la misiuni specifice cu risc major de accidentare pentru personalul echipelor de intervenţie.
d) intervenţia la accidentele colective şi calamitãţi.
(4) Misiunile echipajelor de salvare aerianã constau în:
a) intervenţia la cazurile în care una sau mai multe persoane se aflã într-o situaţie cu risc vital din cauza unei accidentãri sau îmbolnãviri acute.
b) intervenţia în sprijinul echipajelor de prim ajutor precum şi a echipajelor medicale de urgenţã din cadrul serviciilor de ambulanţe.
c) misiuni de cãutare - salvare aerianã.
ART. 6
(1) Echipajele de prim ajutor calificat ale Serviciilor Mobile de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare sunt dotate în conformitate cu prevederile Ordinului comun nr. 1092/1500/2006 privind stabilirea competenţelor şi atribuţiilor echipajelor publice de intervenţie de diferite niveluri în faza prespitaliceascã.
(2) Echipajele de prim ajutor şi operaţiuni de salvare ale Serviciilor Mobile de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare sunt dotate în conformitate cu prevederile Ordinului comun nr. 1092/1500/2006 privind stabilirea competenţelor şi atribuţiilor echipajelor publice de intervenţie de diferite niveluri în faza prespitaliceascã. La aceastã dotare se adaugã echipamentele de descarcerare şi cele specifice operaţiunilor de salvare ce pot avea loc în zona de competenţã a echipajelor respective.
(3) Echipajele de terapie intensivã mobilã şi echipajele de salvare aeriana ale Serviciilor Mobile de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare sunt dotate în conformitate cu prevederile Ordinului comun nr. 1092/1500/2006 privind stabilirea competenţelor şi atribuţiilor echipajelor publice de intervenţie de diferite niveluri în faza prespitaliceascã.
ART. 7
Finanţarea Serviciilor Mobile de Urgenţã, Reanimare şi Descarcerare se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016