Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 13 aprilie 2000  privind omologarea tehnica a produselor si/sau serviciilor din transportul feroviar si cu metroul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 13 aprilie 2000 privind omologarea tehnica a produselor si/sau serviciilor din transportul feroviar si cu metroul

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 465 bis din 25 septembrie 2000
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Produsele/serviciile pentru transportul feroviar şi cu metroul, care pot influenta siguranta circulaţiei şi securitatea transporturilor, calitatea serviciilor de transport, sãnãtatea oamenilor sau protecţia mediului, denumite în continuare produse feroviare critice, pot fi utilizate în activitãţile de construire, modernizare, reparare şi de întreţinere a materialului rulant şi a infrastructurii de transport feroviar şi cu metroul numai în condiţiile în care au fost în prealabil omologate tehnic feroviar de AFER.
(2) În categoria produselor feroviare critice intra şi vehiculele feroviare noi, reconstruite, modernizate sau reparate planificat (RR, RP, RG, RK), dupã caz.
ART. 2
(1) Omologarea tehnica feroviara consta în evaluarea conformitatii şi a aptitudinii de utilizare, precum şi în validarea documentaţiei tehnice de referinta a produselor feroviare critice şi se finalizeazã cu eliberarea certificatului de omologare tehnica feroviara.
(2) Certificatul de omologare tehnica feroviara se acorda pentru:
a) atestarea unui nou tip de produs feroviar critic, denumit certificat de omologare tehnica de tip a produsului;
b) atestarea conformitatii unui produs feroviar critic pentru care exista un certificat de omologare tehnica feroviara de tip, realizat de un alt furnizor feroviar decât cel care a obţinut certificatul de omologare feroviara de tip, denumit certificat de omologare tehnica feroviara de fabricaţie a produsului.
ART. 3
(1) Omologarea tehnica feroviara de tip sau de fabricaţie a produselor feroviare critice se realizeazã, de regula, în doua faze:
a) omologarea tehnica preliminarã, care permite realizarea produsului feroviar critic într-un numãr limitat, în vederea efectuãrii verificãrilor şi încercãrilor acestuia în exploatare, pentru determinarea aptitudinilor de utilizare a acestuia;
b) omologarea tehnica finala, care permite producţia de serie a produsului feroviar critic specificat.
(2) În cazul produselor feroviare critice pentru care nu este necesarã testarea aptitudinilor de utilizare, se poate renunţa la faza de omologare tehnica preliminarã.
(3) Furnizorului feroviar care a obţinut certificatul de omologare tehnica finala de tip pentru un produs feroviar critic i se acorda şi certificatul de omologare tehnica finala de fabricaţie pentru produsul respectiv.
(4) În cazul produselor feroviare critice prevãzute la art. 1 alin. (2) certificatul de omologare tehnica acordat pentru o categorie de reparaţii este valabil şi pentru categoriile de reparaţii inferioare acesteia, în condiţiile respectãrii prevederilor art. 5.
ART. 4
(1) În cazul omologãrii tehnice preliminare, de tip sau de fabricaţie, valabilitatea certificatului de omologare tehnica este:
a) de maximum 12 luni de la data eliberãrii certificatului, cu posibilitatea prelungirii cu maximum 12 luni;
b) limitatã la un numãr de produse, fãrã a depãşi durata de 12 luni de la data eliberãrii certificatului, cu posibilitatea maririi numãrului acestor produse, dar fãrã a depãşi durata de maximum 24 de luni de la data eliberãrii certificatului.
(2) În cazul omologãrii tehnice finale valabilitatea certificatului de omologare este:
a) pe durata nedeterminatã, în cazul omologãrii tehnice feroviare de tip;
b) de maximum 5 ani de la data eliberãrii certificatului, în cazul omologãrii tehnice feroviare de fabricaţie.
ART. 5
(1) Certificatul de omologare tehnica îşi pierde valabilitatea în cazul în care se aduc modificãri constructive produsului feroviar critic sau modificãri ale tehnologiei de fabricaţie a acestuia, care pot conduce la modificarea uneia sau mai multor caracteristici ori performanţe ale produsului feroviar critic respectiv.
(2) Furnizorii feroviari sunt obligaţi sa solicite în prealabil, în scris, avizul beneficiarului şi al AFER pentru orice modificare constructivã a unui produs feroviar critic omologat tehnic sau a tehnologiei de fabricaţie a acestuia.
ART. 6
Certificatul de omologare tehnica este un document cu regim special, nominal, netransmisibil şi se acorda, la cerere, în mod nediscriminatoriu, furnizorilor feroviari, în condiţiile prezentelor norme.
ART. 7
Evidenta produselor feroviare critice, omologate tehnic feroviar, repartizate pe furnizori, se tine de AFER în Registrul produselor feroviare omologate tehnic.

CAP. 2
Clasificarea produselor feroviare

ART. 8
Prin produs feroviar se înţelege orice sistem, subsistem, ansamblu, organ, component sau program de calculator destinat materialului rulant, caii de rulare, semnalizarii feroviare, alimentarii cu energie electrica, controlului şi comenzii circulaţiei feroviare, instalaţiilor de mentenanta sau având legatura cu mai multe dintre aceste elemente.
ART. 9
În funcţie de gravitatea consecinţelor datorate unei potenţiale defectari, cu implicaţii în siguranta circulaţiei şi securitatea transporturilor, realizarea transportului, calitatea serviciilor, sãnãtatea oamenilor, protecţia mediului şi/sau în costurile de întreţinere şi exploatare, produsele feroviare se clasifica în urmãtoarele clase de risc:

Clasa 1A: Produse feroviare a cãror defectare antreneaza o pierdere a siguranţei şi securitãţii transporturilor, comportand urmãtoarele riscuri:
- risc de accident feroviar, care poate sa cauzeze raniri corporale personalului feroviar sau pasagerilor;
- risc de distrugere majorã a echipamentelor feroviare sau a mãrfurilor transportate.

Exemple:
--------
a) la materialul rulant:
- osii montate, cutii de osie şi elemente componente ale acestora;
- aparate de tracţiune, legare, ciocnire;
- echipamente şi elemente componente ale sistemelor de frana de orice fel;
- echipamente şi elemente componente ale sistemelor de suspensie;
- cadre de boghiu;
- usi de acces din exterior;
- echipamente şi dispozitive de protecţie aferente instalaţiilor electrice şi electronice;
- instalaţii de siguranta şi vigilenta, de control automat al vitezei (punctal sau continuu), vitezometre şi componente ale acestora;
- dispozitive de siguranta la suprapresiune, folosite la vagoanele pentru transportul fluidelor şi al materialelor pulverulente;
b) la infrastructura feroviara:
- instalaţii de semnalizare şi de control al circulaţiei;
- relee de siguranta sau alte echipamente cu funcţii similare din compunerea instalaţiilor de semnalizare şi de control al circulaţiei;
- inductoare de cale ale instalaţiei Indusi sau ale unor instalaţii similare;
- sine, aparate de cale şi traverse de cale feratã;
- electromecanisme de macaz;
- aparate de compensare a caii pe poduri.

Clasa 1B: Produse feroviare a cãror defectare determina grave perturbatii în exploatarea feroviara

Exemple:
--------
a) la materialul rulant:
- motoare de tracţiune de orice fel;
- sisteme de transmisie de orice fel;
- sisteme de comanda şi servicii auxiliare;
- pantografe;
- transformatoare de putere;
- uleiuri şi lubrifianţi utilizaţi pentru cutii de osie, echipamente de frana, sisteme de transmisie, maşini termice şi electrice;
- fise de inalta tensiune şi semiacuplari de abur;
- echipament şi instalaţii pentru iluminat şi semnalizare sonora a materialului rulant motor;
- instalaţii de radiocomunicatii;
b) la infrastructura feroviara:
- linia de contact şi elementele componente ale acesteia;
- elemente componente ale instalaţiilor CED, CEM, BLA, cu excepţia celor prevãzute la clasa 1A;
- elemente de prindere a sinei;
- elemente ale suprastructurii podurilor;
- elemente constructive ale sistemelor informatice şi de telecomunicaţii, folosite în activitatea de manevra şi de dirijare a circulaţiei;
- instalaţii de semnalizare acustica şi luminoasa la trecerile de nivel.

Clasa 2A: Produse feroviare a cãror defectare determina o diminuare a calitãţii condiţiilor de transport, a protecţiei mediului şi a sãnãtãţii

Exemple:
--------
a) la materialul rulant:
- acumulatoare electrice şi elemente componente ale sistemelor de iluminare, sonorizare, încãlzire şi condiţionare a aerului;
- elemente componente ale instalaţiilor sanitare;
- usi şi ferestre interioare;
- elemente componente ale instalaţiei frigorifice la vagoane;
b) la infrastructura feroviara:
- elemente componente ale instalaţiilor de alimentare cu energie a tractiunii electrice feroviare;
- instalaţii şi echipamente de avizare şi informare a cãlãtorilor.

Clasa 2B: Produse feroviare a cãror defectare afecteazã costurile de întreţinere şi exploatare, cu influente în calitatea transportului

Exemple:
--------
a) la materialul rulant:
- sisteme de monitorizare şi diagnoza;
- materiale şi elemente ale structurii de rezistenta şi ale dotãrilor interioare;
- materiale pentru protecţia anticorosiva;
b) la infrastructura feroviara:
- materiale pentru protecţia anticorosiva;
- materiale şi elemente ale structurii de rezistenta a podurilor, tunelurilor etc.;
- aparate de reazem pentru poduri;
- utilaje şi dispozitive speciale, utilizate la întreţinerea caii şi a liniei de contact;
- piatra sparta pentru prisma de balast.

Clasa 3: Produse de uz general şi alte produse feroviare a cãror defectare nu afecteazã nemijlocit siguranta circulaţiei şi securitatea transporturilor, calitatea serviciilor de transport, sãnãtatea şi mediul înconjurãtor sau nu este perceputã de clienţi

Exemple:
--------
- materiale, piese şi componente de uz general.
ART. 10
(1) Produsele feroviare din clasele de risc 1A, 1B, 2A şi 2B sunt considerate produse feroviare critice, pentru a cãror utilizare/furnizare sunt obligatorii autorizarea furnizorilor şi omologarea lor tehnica feroviara.
(2) Pentru produsele feroviare critice din clasa de risc 1A este obligatorie supravegherea prin acţiuni de inspecţie tehnica.
(3) Produsele feroviare critice realizate din mai multe componente se încadreazã în clasa de risc a componentei cu clasa de risc cea mai ridicatã.
(4) Clasa de risc a unui produs feroviar critic se stabileşte de AFER şi se înscrie în documentul tehnic de referinta al produsului respectiv şi în certificatul de omologare tehnica sau, dupã caz, în agrementul tehnic feroviar.
(5) Pentru produsele care nu intra în categoria produselor feroviare critice, la cererea furnizorilor şi/sau a beneficiarilor AFER va elibera documentul prin care sa se ateste acest fapt.

CAP. 3
Acordarea, suspendarea sau retragerea certificatului de omologare tehnica

ART. 11
Certificatul de omologare tehnica se poate acorda furnizorilor feroviari, persoane juridice romane, care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele cerinţe:
a) deţin o autorizaţie de furnizor feroviar valabilã pentru categoria de produs feroviar critic pentru care se solicita omologarea tehnica;
b) deţin documentaţia tehnica şi constructivã de baza a produsului feroviar critic (caietul de sarcini sau specificaţia tehnica, desenul de ansamblu general şi desenele principalelor subansambluri, breviarele de calcul), acceptatã în prealabil de beneficiarul/utilizatorul final şi avizatã de AFER;
c) dispun de dotãrile tehnice necesare în vederea realizãrii, în condiţiile stabilite prin documentaţia tehnica şi tehnologicã, a produsului supus omologãrii tehnice feroviare;
d) dispun de laboratoare, standuri şi/sau dispozitive speciale, care sunt necesare pentru verificarea şi ţinerea sub control, pe fluxul tehnologic, a principalelor caracteristici determinante pentru siguranta şi securitatea transporturilor, protecţia mediului şi calitatea serviciilor, şi fac dovada ca:
- acestea sunt în curs de autorizare/atestare, în cazul omologãrii tehnice preliminare;
- acestea sunt autorizate/atestate de AFER, în cazul omologãrii finale;
e) fac dovada ca prototipul produsului feroviar critic, în cazul omologãrii tehnice preliminare, sau, dupã caz, produsele feroviare critice furnizate în perioada de valabilitate a certificatului de omologare tehnica preliminarã, denumita în continuare serie zero, au corespuns condiţiilor specificate în documentul tehnic de referinta;
f) deţin acordul operatorului de transport şi/sau al gestionarului de infrastructura pentru efectuarea încercãrilor în exploatare, în cazul în care aceste încercãri sunt necesare pentru omologarea finala a produsului feroviar critic.
ART. 12
Pentru obţinerea certificatului de omologare tehnica solicitantul trebuie sa depunã la AFER urmãtoarele documente:
a) cererea pentru acordarea certificatului de omologare tehnica, din care sa rezulte:
- denumirea persoanei juridice solicitante;
- adresa la care solicitantul îşi are sediul;
- numãrul de înregistrare în registrul comerţului;
- numãrul şi data eliberãrii autorizaţiei;
- denumirea produsului pentru care solicita omologarea tehnica şi numãrul documentului tehnic de referinta;
- felul şi faza omologãrii tehnice feroviare;
b) documentul tehnic de referinta al produsului feroviar critic (caietul de sarcini sau specificaţia tehnica a produsului), desenele de ansamblu general şi ale principalelor subansambluri, avizate în prealabil de beneficiarul/utilizatorul final şi de AFER;
c) memoriul tehnic de prezentare a produsului feroviar critic, care va conţine menţiuni cu privire la domeniul de utilizare, principalele caracteristici şi performanţe, conceptia şi soluţiile constructive, funcţionarea, întreţinerea şi repararea, consumurile energetice, influentele asupra siguranţei circulaţiei şi securitãţii transporturilor, asupra sãnãtãţii omului şi asupra mediului, tehnologia şi principalele dotãri tehnice necesare în fabricaţie;
d) breviarul de calcul, prevãzut de normele tehnice în vigoare, pentru alegerea şi dimensionarea principalelor elemente componente ale produsului feroviar critic, în cazul omologãrii tehnice preliminare de tip a produsului;
e) lista cuprinzând datele de identificare a subansamblurilor şi a componentelor din structura produsului feroviar critic supus omologãrii tehnice, care trebuie sa fie omologate tehnic ca produse feroviare critice independente, în cazul omologãrii tehnice preliminare, şi datele de identificare a principalilor furnizori ai acestora;
f) lista cuprinzând datele de identificare a subansamblurilor şi a componentelor din structura produsului feroviar critic supus omologãrii tehnice, care se considera omologate tehnic o data cu omologarea produsului respectiv;
g) documentele de omologare tehnica a subansamblurilor şi a componentelor menţionate la lit. e), în cazul omologãrii tehnice finale;
h) programul de verificãri şi încercãri ale produsului feroviar critic, avizat de beneficiarul/utilizatorul final al produsului şi de AFER, în cazul omologãrii tehnice preliminare;
i) documentele care conţin rezultatele verificãrilor şi încercãrilor efectuate;
j) lista cuprinzând datele de identificare a beneficiarilor produsului feroviar critic respectiv;
k) acordul scris al operatorului de transport şi/sau al gestionarului de infrastructura pentru efectuarea încercãrilor în exploatare, dacã este cazul;
l) lista cuprinzând laboratoarele, standurile şi dispozitivele speciale destinate verificãrii şi ţinerii sub control, în procesul de fabricaţie a produsului, a principalelor caracteristici determinante pentru siguranta circulaţiei şi securitatea transporturilor, protecţia mediului şi calitatea serviciilor, în cazul omologãrii preliminare, sau lista cuprinzând datele de identificare a autorizaţiilor/atestatelor obţinute pentru laboratoarele, standurile şi dispozitivele speciale respective, în cazul omologãrii finale;
m) raportul comisiei de omologare tehnica preliminarã şi raportul asupra comportãrii în exploatare a prototipului şi/sau a seriei zero, în cazul omologãrii în faza finala;
n) dovada achitãrii tarifului de omologare tehnica.
ART. 13
(1) AFER va verifica documentaţia prezentatã şi va comunica în scris solicitanţilor, în termen de 15 zile de la data primirii cererii de acordare a certificatului de omologare tehnica a produsului feroviar critic respectiv, decizia de acceptare a cererii, solicitarea de completare a documentelor sau, dupã caz, decizia motivatã de respingere a cererii.
(2) Dacã în termen de 30 de zile de la primirea comunicãrii prin care se solicita completarea documentelor solicitantul nu remediaza neconformitãţile respective, cererea se considera respinsã, iar dosarul va fi înapoiat acestuia.
(3) În cazul în care cererea pentru acordarea certificatului de omologare tehnica a fost respinsã în condiţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), reluarea procesului de omologare tehnica se va face în baza unei noi cereri, potrivit prevederilor art. 12.
ART. 14
(1) AFER va stabili, prin consultare cu beneficiarul/utilizatorul final, componenta comisiei de omologare tehnica a produsului feroviar critic respectiv, care poate sa cuprindã reprezentanţi ai AFER, ai solicitantului, subfurnizorilor, proiectantului şi ai principalilor beneficiari/utilizatori. Prezenta la lucrãrile comisiei de omologare tehnica a reprezentantului AFER, al furnizorului feroviar solicitant şi cel puţin al unui beneficiar/utilizator este obligatorie.
(2) Comisia de omologare tehnica va fi convocatã în scris de AFER, în termen de maximum 15 zile de la data comunicãrii deciziei de acceptare a cererii de omologare tehnica, la o data convenitã cu pãrţile interesate, de regula la sediul furnizorului feroviar solicitant. Preşedintele comisiei de omologare tehnica este reprezentantul desemnat de AFER, iar secretariatul comisiei va fi asigurat de furnizorul feroviar solicitant.
(3) Furnizorul feroviar solicitant va pune la dispoziţie membrilor comisiei de omologare tehnica, pentru consultare la sediul acestuia, documentaţia produsului, întocmitã potrivit prevederilor art. 12, cu cel puţin 5 zile înainte de data la care comisia a fost convocatã.
(4) Furnizorul feroviar solicitant trebuie sa aibã disponibil, pentru a fi pus la dispoziţie comisiei de omologare tehnica, la cererea acesteia, prototipul produsului feroviar critic şi urmãtoarele documente:
a) documentaţia de execuţie, tehnologicã şi de control;
b) cartea tehnica a produsului feroviar critic, instrucţiuni de exploatare, întreţinere, reparare, piese de schimb, service;
c) declaraţiile de conformitate pentru principalele materiale şi echipamente utilizate la realizarea produsului feroviar critic;
d) procesul-verbal de recepţie interna a produsului feroviar critic, precum şi a componentelor acestuia, care se realizeazã de furnizorul feroviar solicitant.
ART. 15
(1) Comisia de omologare tehnica verifica documentele dosarului de omologare tehnica a produsului feroviar critic respectiv, alte documente puse la dispoziţie la cerere şi, dupã caz, solicita efectuarea unor verificãri pe fluxul de fabricaţie sau asupra prototipului, urmãrind, în principal, dacã:
a) documentaţia tehnica de execuţie este întocmitã de personal calificat, este avizatã, aprobatã şi înregistratã, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
b) soluţiile tehnice privind construcţia, fabricatia şi utilizarea produsului feroviar critic satisfac cerinţele specificate în documentul tehnic de referinta;
c) notele de calcul au fost elaborate în conformitate cu normele tehnice în vigoare, iar rezultatele finale sunt conforme cu cerinţele specificate;
d) verificãrile şi incercarile s-au efectuat în conformitate cu programul de încercãri şi verificãri ale produsului feroviar critic, stabilit iniţial, cu respectarea normelor în vigoare, iar rezultatele obţinute satisfac cerinţele specificate în documentaţia tehnica a produsului;
e) dotãrile tehnice, laboratoarele proprii, standurile şi dispozitivele speciale existente asigura realizarea produsului feroviar critic în condiţiile de calitate impuse prin documentaţia tehnica a acestuia.
(2) Rezultatele verificãrilor efectuate de comisia de omologare tehnica se înscriu în raportul acesteia, care va cuprinde în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) numãrul actului de convocare, data şi locul întrunirii comisiei de omologare tehnica;
b) denumirea produsului feroviar critic şi a documentului tehnic de referinta;
c) clasa de risc a produsului feroviar critic;
d) aprecierile comisiei de omologare tehnica cu privire la documentele existente în dosarul de omologare;
e) aprecierile comisiei de omologare tehnica cu privire la verificãrile efectuate asupra produsului feroviar critic şi asupra proceselor de fabricaţie;
f) hotãrârea comisiei de omologare tehnica cu privire la acordarea sau neacordarea certificatului de omologare tehnica;
g) opiniile separate ale unor membri ai comisiei de omologare tehnica, dacã este cazul;
h) componenta comisiei de omologare tehnica şi semnãturile membrilor acesteia.
ART. 16
(1) AFER, în baza concluziilor şi a hotãrârii înscrise în raportul comisiei de omologare tehnica, în termen de 5 zile de la data încheierii raportului, emite certificatul de omologare tehnica sau, dupã caz, comunica în scris solicitantului decizia motivatã de respingere a omologãrii tehnice a produsului feroviar critic respectiv.
(2) Dacã în termen de 90 de zile de la data primirii deciziei de neacordare a certificatului de omologare tehnica furnizorul solicitant face dovada ca a eliminat neconformitãţile menţionate în decizie, AFER elibereazã certificatul de omologare tehnica solicitat. În caz contrar cererea se considera respinsã, iar pentru reluarea procedurii de omologare tehnica va fi necesarã depunerea unei noi cereri, potrivit prevederilor art. 12.
ART. 17
În perioada de valabilitate a certificatului de omologare tehnica furnizorul feroviar este obligat sa comunice în scris la AFER, în termen de maximum 10 zile, orice modificare a listei cuprinzând datele de identificare a beneficiarilor, menţionatã la art. 12 lit. j).
ART. 18
(1) În perioada de valabilitate a certificatului de omologare tehnica AFER va supraveghea modul în care sunt respectate cerinţele care au stat la baza acordãrii certificatului de omologare tehnica, prin acţiuni de evaluare, la intervale de timp specificate şi/sau prin acţiuni de inspecţie tehnica.
(2) Dacã pe parcursul supravegherii se constata ca nu mai sunt îndeplinite una sau mai multe cerinţe, AFER suspenda certificatul de omologare tehnica pentru produsul feroviar critic respectiv.
(3) Decizia de suspendare a certificatului de omologare tehnica se comunica în scris de AFER beneficiarilor produsului feroviar critic respectiv, specificati în lista prevãzutã la art. 12 lit. j). Comunicarea se va face în termen de 3 zile de la data emiterii deciziei respective.
(4) Dacã în interval de 45 de zile de la data comunicãrii deciziei de suspendare a certificatului de omologare tehnica furnizorul feroviar nu face dovada ca a eliminat neconformitãţile care au stat la baza deciziei de suspendare, certificatul respectiv va fi retras.
(5) În cazul retragerii certificatului de omologare tehnica sau al expirãrii valabilitãţii acestuia acordarea unui nou certificat se poate face numai în baza unei noi cereri de acordare, conform prevederilor art. 12.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 19
Obţinerea certificatului de omologare tehnica nu scuteşte posesorul acestuia de rãspunderea ce îi revine cu privire la calitatea produselor feroviare critice furnizate.
ART. 20
(1) Eventualele contestaţii privind decizia de neacordare, suspendare sau, dupã caz, de retragere a certificatului de omologare tehnica se depun la AFER în termen de 5 zile de la primirea comunicãrii scrise.
(2) Soluţionarea contestaţiilor se face de cãtre consiliul de conducere al AFER în termen de 30 de zile de la data depunerii acestora. În cadrul aceluiaşi termen decizia de soluţionare a contestaţiei se comunica în scris contestatarului. Decizia consiliului de conducere al AFER poate fi atacatã în justiţie, la instanta judecãtoreascã competenta, potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 21
AFER va elibera, la cerere, în caz de pierdere sau de deteriorare, duplicate ale certificatului de omologare tehnica.
ART. 22
Pentru prestaţiile efectuate de AFER privind acordarea, încetarea suspendãrii şi eliberarea duplicatelor certificatelor de omologare tehnica a produselor feroviare critice se percep tarife aprobate de Ministerul Transporturilor conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 23
Lista cuprinzând persoanele juridice cãrora AFER le-a acordat, le-a suspendat sau le-a retras certificatul de omologare tehnica, dupã caz, sau persoanele juridice care au pierdut certificatul respectiv se publica în Buletinul AFER.

ANEXA 1

ROMÂNIA

MINISTERUL TRANSPORTURILOR

AUTORITATEA FEROVIARA ROMANA - AFER

CERTIFICAT
de omologare tehnica feroviara
Seria ........ nr. ...........

În conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 626/1998 şi în baza Raportului nr. .............. din data de .................. al comisiei de omologare tehnica, se atesta ca produsul feroviar critic ..........., fabricat/reparat ..../(tipul reparatiei)/... de persoana juridicã ............................, cu sediul în localitatea ......................., str. .................. nr. ...., judeţul (sectorul) ...................., înregistratã la Camera de Comerţ şi Industrie a României sub nr. ..............., este conform documentului tehnic de referinta ....../(denumirea, numãrul, data)/..... şi a fost omologat tehnic ...../(de tip, de fabricaţie)/...... în faza ....../(preliminarã, finala)/......, pentru a fi utilizat în domeniul transportului feroviar şi cu metroul.
Produsul feroviar critic se încadreazã în clasa de risc ............. . Principalele caracteristici tehnice care definesc produsul feroviar critic sunt specificate în anexa la prezentul certificat.
Prezentul certificat este valabil pana la data de ............, în urmãtoarele condiţii: ............... .

Data eliberãrii .............

Director general,
.......................
(numele şi prenumele)
L.S.
Valabilitatea prezentului certificat se prelungeşte pana la data de ............, în urmãtoarele condiţii: ......................... .

Data ..........

Director general,
.......................
(numele şi prenumele)
L.S.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016