Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 11 aprilie 2005  privind structura functionala a cabinetelor medicale in vederea autorizarii sanitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 11 aprilie 2005 privind structura functionala a cabinetelor medicale in vederea autorizarii sanitare

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 323 din 18 aprilie 2005

1. Cabinetele medicale, indiferent de forma de înfiinţare şi organizare, trebuie sã funcţioneze numai în baza autorizaţiei sanitare.
2. Autorizarea sanitarã a cabinetelor medicale individuale, asociate, grupate, precum şi a societãţilor civile medicale constituie actul care atestã întrunirea condiţiilor igienico-sanitare pentru funcţionarea acestora.
3. Autorizarea sanitarã a cabinetelor medicale se face de cãtre direcţiile de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti.
4. Pentru cabinetele medicale asociate sau grupate, cât şi pentru societatea civilã medicalã se elibereazã o autorizaţie unicã pe adresa sediului în care îşi desfãşoarã activitatea fiecare cabinet medical care face parte din respectiva asociere.
5. Autorizaţia sanitarã de funcţionare se elibereazã la cererea medicului titular sau a medicilor asociaţi din cadrul societãţii civile medicale sau, dupã caz, la solicitarea autoritãţii publice de stat (centralã sau localã).
6. Direcţia de sãnãtate publicã ce a eliberat autorizaţia sanitarã de funcţionare va verifica periodic respectarea condiţiilor igienico-sanitare şi a structurii funcţionale prevãzute, în funcţie de profilul de activitate.
7. Normele de structurã funcţionalã şi de igienã obligatorii pentru autorizarea cabinetelor medicale sunt urmãtoarele:
7.1. Norme obligatorii privind structura funcţionalã şi circuitele funcţionale în cabinetele medicale, indiferent de profil:
7.1.1. Sala de aşteptare va avea o suprafaţã minimã de 1/1,5 mp /persoanã, în cazul cabinetelor pentru adulţi, şi 1,5/2 mp /persoanã, în cazul cabinetelor pentru copii (inclusiv persoana însoţitoare).
7.1.2. Cabinetul de consultaţii va avea o suprafaţã minimã de 14 mp şi va fi dotat cu o chiuvetã racordatã la apã curentã, caldã şi rece.
7.1.3. În scopul efectuãrii sterilizãrii şi pãstrãrii sterilitãţii dispozitivelor şi materialelor sanitare, organizarea activitãţilor propriu-zise de sterilizare, precum şi a activitãţilor conexe (spãlarea, decontaminarea, împachetarea şi stocarea) va avea în vedere:
a) respectarea circuitelor şi utilizarea spaţiilor anume desemnate;
b) amplasarea punctului de sterilizare într-un spaţiu adecvat organizãrii activitãţii de curãţare şi pregãtire pentru sterilizare a instrumentarului şi/sau a materialului moale, sterilizãrii propriu-zise şi depozitãrii temporare a materialului sterilizat;
c) aparatura de sterilizare autorizatã de autoritatea centralã în domeniul sãnãtãţii (Ministerul Sãnãtãţii) şi respectarea prevederilor cuprinse în cartea tehnicã a fiecãrui aparat;
d) caietul de sterilizare care atestã efectuarea sterilizãrii cuprinde:
- numãrul şarjei şi conţinutul pachetelor;
- data şi ora de debut şi de sfârşit a ciclului;
- temperatura la care s-a efectuat sterilizarea;
- rezultatele indicatorilor fizico-chimici şi biologici;
- numele şi semnãtura persoanei responsabile cu sterilizarea.
7.1.4. În scopul asigurãrii landului de frig, cabinetul medical va fi dotat cu:
- cel puţin un frigider cu congelator, care va fi prevãzut cu uşã la acest compartiment, precum şi cu termometru pentru monitorizarea temperaturii interioare; înregistrãrile privind graficele de temperaturã ale frigiderului vor fi cuprinse într-un registru separat;
- cel puţin douã genţi izoterme - una pentru transportul vaccinurilor şi una pentru transportul diverselor probe biologice - şi un termos (în eventualitatea transportului unor cantitãţi mici de vaccin).
7.1.5. Sala de tratamente va fi special amenajatã, fiind necesarã o suprafaţã minimã de 16 mp, şi va fi dotatã cu o chiuvetã racordatã la apã rece şi caldã.
7.1.6. În cazul cabinetelor medicale asociate sau grupate, cu trei sau mai mulţi medici, este necesarã existenţa unui cabinet pentru vaccinãri, altul decât sala de tratamente.
7.1.7. În cabinetele în care se efectueazã intervenţii chirurgicale care necesitã spitalizare de o zi va fi delimitat un spaţiu pentru recuperare postoperatorie, dotat cu paturi, asigurându-se o suprafaţã minimã de 6 mp/pat.
7.1.8. Personalului sanitar din cabinetele medicale îi va fi asigurat un spaţiu cu destinaţie de vestiar; numãrul vestiarelor şi spaţiul destinat acestora va fi în funcţie de numãrul personalului care desfãşoarã activitate concomitentã.
7.1.9. Încãperile cu profil administrativ vor fi separate de cele în care se desfãşoarã activitãţi medicale.
7.1.10. Cabinetul medical va avea un grup sanitar pentru pacienţi, la care accesul sã fie posibil din sala de aşteptare, separat de cel destinat personalului sanitar. În cazul cabinetelor medicale din mediul rural, acolo unde nu existã posibilitatea racordãrii la reţeaua de canalizare, grupul sanitar va fi de tip fosã septicã de beton, vidanjabilã.
7.1.11. Dotarea minimã obligatorie necesarã fiecãrui cabinet medical, în funcţie de specialitate, precum şi a laboratoarelor de microbiologie şi a celor clinice va respecta prevederile legale în vigoare.
7.1.12. În cabinetele medicale cu profil radiologic se vor respecta normele de radioprotecţie şi controlul individual al expunerii externe.
7.1.13. Se vor realiza circuite separate pentru adulţi şi copii sau se va face programarea acestora la ore diferite.
7.1.14. a) În cabinetele medicale unde au loc prelevãri de fluide biologice (sânge, urinã, materii fecale, secreţii etc.), în vederea diagnosticului de laborator (biochimic, hematologic, microbiologic, histologic etc.), se va delimita un spaţiu destinat acestui gen de activitate.
b) Spaţiul prevãzut la lit. a) va fi dotat cu canapea sau scaun cu spãtar extensibil, cu accesorii pentru susţinerea antebraţului, dulap pentru instrumentar steril, mãsuţã pentru pregãtirea prelevãrii probei, mãsuţã pentru depozitarea temporarã a fluidelor prelevate.
c) În cazul în care diagnosticul propriu-zis de laborator se efectueazã în altã parte, se va organiza transportul în siguranţã al probelor recoltate (containere speciale cu pereţi impermeabili, cu posibilitate de închidere, uşor transportabile, din materiale care sã permitã decontaminarea, curãţarea şi dezinfecţia lor), pentru a evita contaminarea persoanei care transportã probele şi/sau a mediului.
7.2. Norme igienico-sanitare obligatorii pentru cabinetele medicale, indiferent de profil:
7.2.1. Asigurarea cu apã potabilã, în conformitate cu prevederile <>Ordinului ministrului sãnãtãţii nr. 994/2004 privind aprobarea Normelor de supraveghere şi control al infecţiilor nosocomiale în unitãţile sanitare
7.2.2. Racordarea la reţeaua de canalizare a oraşului sau, în cazurile în care nu existã sisteme publice de canalizare, dotarea acestora cu instalaţii proprii de colectare, tratare, evacuare a apelor uzate, astfel încât sã nu se producã poluarea solului, a apei şi a aerului
7.2.3. Deşeurile rezultate în urma activitãţilor medicale vor fi colectate, depozitate, evacuate şi neutralizate conform prevederilor legale în vigoare.
7.2.4. Asigurarea unui microclimat corespunzãtor
7.2.5. Asigurarea iluminãrii naturale şi artificiale necesare desfãşurãrii în condiţii optime a activitãţii medico-sanitare
7.2.6. Asigurarea limitãrii zgomotului sub normele admise şi/sau asigurarea protecţiei antifonice eficiente în interiorul şi în afara cabinetelor
7.2.7. Asigurarea cu materiale pentru efectuarea curãţeniei
7.2.8. Asigurarea cu dezinfectante, antiseptice şi decontaminante avizate de Ministerul Sãnãtãţii. Folosirea acestora se va face în funcţie de instrucţiunile de utilizare, la concentraţiile şi timpii de utilizare specificaţi de producãtor.
7.2.9. Asigurarea de echipament de protecţie a personalului sanitar, în conformitate cu legislaţia în vigoare
7.2.10. Asigurarea instruirii permanente a personalului medico-sanitar privind precauţiile universale.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016