Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME din 1 aprilie 2005  unitare de structura pentru infiintarea si functionarea punctelor vamale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME din 1 aprilie 2005 unitare de structura pentru infiintarea si functionarea punctelor vamale

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA - Autoritatea Nationala a Vamilor
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 13 aprilie 2005

1. Activitatea autoritãţii vamale se exercitã prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi prin direcţiile regionale vamale, birourile vamale şi punctele vamale subordonate Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
2. În vederea eficientizãrii activitãţii vamale, în cadrul birourilor vamale se pot înfiinţa, prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, puncte vamale.
3. La cererea comisionarilor în vamã autorizaţi pe lângã biroul vamal, înfiinţarea punctelor vamale se poate aproba de vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor pe duratã determinatã sau nedeterminatã, în funcţie de numãrul lucrãtorilor vamali existent, de distanţa faţã de sediul biroului vamal respectiv şi de sediile altor puncte vamale.
Înfiinţarea punctelor vamale se aprobã comisionarilor în vamã autorizaţi, care au contracte ferme încheiate cu agenţii economici care au plasat fiecare în anul anterior mãrfuri sub un regim vamal determinat în baza unui numãr de minimum 15.000 de declaraţii vamale.
4. Pentru înfiinţarea unui punct vamal, comisionarul în vamã are urmãtoarele obligaţii:
a) sã asigure gratuit spaţiul necesar desfãşurãrii activitãţii personalului vamal, adecvat funcţionãrii în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
b) sã asigure gratuit utilitãţile necesare funcţionãrii punctului vamal;
c) sã asigure birotica necesarã desfãşurãrii activitãţii personalului vamal;
d) sã asigure gratuit infrastructura şi birotica informaticã necesare desfãşurãrii activitãţii personalului vamal, în conformitate cu prevederile în vigoare privind Metodologia de prelucrare a declaraţiei vamale în detaliu prin procedee informatice;
e) sã asigure gratuit şi în parametri corespunzãtori conexiunea on-line a reţelei informatice a punctului vamal la serverul biroului vamal, inclusiv soluţia de back-up;
f) sã dispunã de spaţii corespunzãtoare tehnic şi suficiente pentru a permite controlul fizic şi, dupã caz, total a cel puţin 3-4 mijloace de transport, concomitent;
g) sã dispunã de spaţii de depozitare corespunzãtoare şi autorizate potrivit legii pentru depozitarea şi conservarea mãrfurilor şi bunurilor confiscate sau reţinute, indiferent de natura lor. Aceste mãrfuri trebuie sã fie asigurate pe toatã perioada depozitãrii;
h) sã asigure accesul tuturor persoanelor fizice sau juridice care solicitã prelucrarea declaraţiilor vamale, precum şi a tuturor mijloacelor de transport prezentate pentru îndeplinirea formalitãţilor vamale;
i) sã prezinte, la cererea biroului vamal, certificate fiscale care sã ateste cã nu are debite cãtre autoritãţile statului.
5. Pentru înfiinţarea unui punct vamal, solicitantul trebuie sã depunã la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor o cerere, precum şi orice documente care sã ateste îndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 4.
6. Verificarea condiţiilor necesare înfiinţãrii unui punct vamal se face de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor sau, prin delegare, de cãtre direcţia regionalã vamalã.
7. Punctele vamale vor funcţiona numai cu îndeplinirea urmãtoarelor condiţii:
a) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor sã poatã asigura un numãr minim de 6 lucrãtori vamali, dintre care unul cu atribuţii financiar-contabile, încadraţi în statul de funcţii şi personal al biroului vamal în a cãrui subordine au fost înfiinţate, a cãror coordonare va fi efectuatã de o persoanã cu funcţie de execuţie, numitã de conducerea biroului vamal prin ordin de serviciu;
b) locaţia punctelor vamale sã respecte deciziile administraţiilor locale cu privire la restricţiile de circulaţie impuse mijloacelor de transport marfã.
8. În situaţia în care dupã înfiinţarea punctului vamal condiţiile cumulative prevãzute în vederea înfiinţãrii acestuia nu mai sunt întrunite, vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va dispune, prin ordin, încetarea funcţionãrii punctului vamal respectiv.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016