Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME DE LUCRU din 16 februarie 2006  privind procurarea si transmiterea in strainatate a certificatelor si extraselor de pe actele de stare civila, precum si a datelor cu privire la domiciliul si resedinta unor persoane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME DE LUCRU din 16 februarie 2006 privind procurarea si transmiterea in strainatate a certificatelor si extraselor de pe actele de stare civila, precum si a datelor cu privire la domiciliul si resedinta unor persoane

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 205 din 6 martie 2006
CAP. I
Procurarea şi transmiterea în strãinãtate a certificatelor şi extraselor de pe actele de stare civilã

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 11 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, prin Serviciul Central de Stare Civilã, întreprinde mãsuri pentru procurarea şi transmiterea certificatelor de stare civilã, la cererea urmãtoarelor categorii de persoane fizice:
a) strãinii, ale cãror acte şi fapte de stare civilã s-au produs şi s-au înregistrat în România, care s-au adresat misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale acestor ţãri, acreditate în România;
b) cetãţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în strãinãtate, care s-au adresat misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României sau Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 2
Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, prin Serviciul Central de Stare Civilã, poate primi cereri de procurare şi transmitere a certificatelor de stare civilã, pentru persoanele prevãzute la art. 1, prin intermediul:
a) misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare acreditate în România, pentru cetãţenii statelor pe care le reprezintã;
b) misiunilor diplomatice şi al oficiilor consulare ale României, pentru cetãţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în strãinãtate;
c) Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru cetãţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în strãinãtate, care i s-au adresat direct;
d) ofiţerilor de stare civilã care au primit solicitãri scrise, prin corespondenţã.
ART. 3
Transmiterea certificatelor de stare civilã se face în una dintre urmãtoarele modalitãţi:
a) cu adresã, potrivit anexei nr. 1, prin Ministerul Afacerilor Externe, dacã au fost solicitate de cetãţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în strãinãtate, care s-au adresat misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare de carierã ale României sau Ministerului Administraţiei şi Internelor;
b) cu adresã, potrivit anexei nr. 2, dacã au fost solicitate prin intermediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare acreditate în România, potrivit convenţiilor la care ţara noastrã este parte.
ART. 4
În cazurile în care certificatele solicitate nu pot fi eliberate deoarece lipsesc sau sunt distruse registrele de stare civilã ori nu s-au indicat datele necesare identificãrii actului sau acestea sunt incomplete, se comunicã acest lucru misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare acreditate în România şi Ministerului Afacerilor Externe, dupã caz, prin adresã, potrivit anexelor nr. 3 şi 4.
ART. 5
(1) Potrivit obligaţiilor rezultate din tratatele, acordurile sau convenţiile la care România este parte ori în conformitate cu principiul reciprocitãţii, în baza comunicãrilor primite de la ofiţerii de stare civilã din cadrul primãriilor, Serviciul Central de Stare Civilã din cadrul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor întocmeşte şi transmite misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale ţãrilor respective acreditate în România, din oficiu, extrase de pe actele de cãsãtorie şi de deces privind cetãţenii acestor state, în vederea înscrierii modificãrilor intervenite în statutul civil al acestora.
(2) Extrasele de pe actele de cãsãtorie şi de deces se completeazã cu respectarea regulilor tehnice stabilite de instrucţiunile în materie de stare civilã şi se transmit, cu adresã, misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare acreditate în România. Extrasele se semneazã de şeful Serviciului Central de Stare Civilã, iar pe acestea se aplicã timbrul sec cu inscripţia: "ROMÂNIA - SERVICIUL CENTRAL DE STARE CIVILĂ".

CAP. II
Transmiterea datelor referitoare la domiciliul sau reşedinţa unor persoane fizice

ART. 6
Cererile misiunilor diplomatice şi ale oficiilor consulare acreditate în România ori ale altor organisme sau persoane fizice din strãinãtate, prin care se solicitã date referitoare la domiciliul ori reşedinţa unor persoane fizice sau transmiterea în strãinãtate a comunicãrilor de menţiuni de stare civilã, precum şi a certificatelor de stare civilã, se soluţioneazã de cãtre Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor cu respectarea dispoziţiilor <>art. 29 şi 30 din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
Informaţiile privind domiciliul, reşedinţa ori alte date despre cetãţenii români se transmit misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare acreditate în România şi Ministerului Afacerilor Externe sau altor organe centrale, prin adresã.

CAP. III
Activitãţi ce se desfãşoarã în vederea procurãrii şi transmiterii în strãinãtate a certificatelor de stare civilã

ART. 8
În cazul cererilor de procurare şi transmitere în strãinãtate a certificatelor de stare civilã, Serviciul Central de Stare Civilã din cadrul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor desfãşoarã urmãtoarele activitãţi:
a) verificã în evidenţa persoanelor cãrora li s-au eliberat certificate de stare civilã, pentru a stabili dacã s-a mai eliberat un certificat similar sau dacã existã o altã cerere în curs de rezolvare; dacã persoanele nu figureazã în evidenţã, se va întocmi câte o fişã de evidenţã pentru fiecare persoanã al cãrei certificat se solicitã;
b) verificã dacã a fost depusã chitanţa de platã a taxei consulare;
c) efectueazã verificãri în Registrul naţional de evidenţã a persoanelor şi în evidenţa centralã a persoanelor, în situaţia în care datele furnizate sunt insuficiente în vederea completãrii acestora;
d) întreprinde demersurile necesare la primãria în pãstrarea cãreia se aflã actul de stare civilã, în vederea procurãrii certificatului de stare civilã şi a unui extras cu toate menţiunile existente pe marginea actului respectiv;
e) în cazul în care registrele de stare civilã au fost predate la direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, respectiv a municipiului Bucureşti, primãria solicitã acestor instituţii eliberarea extrasului de pe actul respectiv, completeazã certificatul de stare civilã şi înainteazã ambele documente la Serviciul Central de Stare Civilã din cadrul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor; în acelaşi mod se procedeazã şi în situaţia când se constatã lipsa registrului de stare civilã - exemplarul I sau a unor acte din cuprinsul acestuia, când se solicitã extras de pe actul aflat în pãstrarea structurilor de stare civilã din cadrul serviciului public comunitar judeţean de evidenţã a persoanelor, respectiv al Direcţiei de Stare Civilã din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã a Persoanelor a Municipiului Bucureşti;
f) dacã actul de stare civilã nu a fost identificat, solicitã verificãri la Direcţia Generalã de Paşapoarte, pentru a-i furniza din evidenţele pe care le deţine informaţii privind localitatea şi data unde a fost înregistrat actul sau unde acesta a fost transcris ori reconstituit;
g) în vederea elucidãrii unor neclaritãţi privind datele din certificatele sau actele de stare civilã, solicitã verificãri prin intermediul serviciilor publice comunitare locale sau judeţene de evidenţã a persoanelor;
h) verificã corectitudinea completãrii certificatului de stare civilã, prin comparare cu extrasul trimis şi menţiunile înscrise pe acesta;
i) redacteazã adresa de transmitere a certificatului de stare civilã cãtre misiunile diplomatice sau oficiile consulare acreditate în România, Ministerul Afacerilor Externe sau cãtre alte organe centrale.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 9
(1) Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor ia mãsuri de efectuare a traducerii în limba românã a cererilor şi a altor documente ce ţin de rezolvarea lucrãrilor specifice.
(2) Cererile adresate misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare acreditate în România, precum şi misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României se completeazã pe formulare-tip, stabilite de comun acord de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor prin Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi Ministerul Afacerilor Externe.
(3) Misiunile diplomatice şi oficiile consulare acreditate în România transmit aceste cereri cu note verbale, traduse în limba românã.
ART. 10
Cererile de procurare şi transmitere în strãinãtate a certificatelor de stare civilã se soluţioneazã în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii lor.
ART. 11
Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor poate elibera certificate, potrivit anexei nr. 5, care sã ateste în strãinãtate domiciliul şi cetãţenia românã ale unor persoane, în vederea obţinerii unor drepturi sau a apãrãrii intereselor acestora, cu plata anticipatã a taxelor consulare, în condiţiile legii.
ART. 12
Toate menţiunile transmise serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, referitoare la modificãri intervenite în statutul civil al persoanelor fizice, se introduc în baza de date automatã.
ART. 13
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme de lucru.

ANEXA 1


MINISTERUL ADMINISTRATIEI Operator de date
SI INTERNELOR cu caracter personal
(sigla) nr. 1.388
Evp.
Inspectoratul National pentru
Evidenta Persoanelor

Cãtre
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA GENERALĂ AFACERI CONSULARE

La adresa dvs. nr. ....... din ....... şi a Ambasadei ........ la .....
nr. ....... din ...........,
vã trimitem alãturat certificatul de naştere, cãsãtorie, deces, seria ....
nr. ........ privind pe .........................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
Menţiuni ................................................................
.........................................................................


Director general,

Confidenţial date cu caracter personal prelucrate în conformitate cu
prevederile <>Legii nr. 677/2001 .



ANEXA 2


MINISTERUL ADMINISTRATIEI Operator de date
SI INTERNELOR cu caracter personal
(sigla) nr. 1.388
Evp.
Inspectoratul National pentru
Evidenta Persoanelor


Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor din Ministerul
Administraţiei şi Internelor prezintã salutul sãu Ambasadei .......... la
Bucureşti şi, în referire la nota verbalã nr. ........... din .........,
are onoarea de a-i remite certificatul de ......... seria ..... nr. ......
privind pe ......................
Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor din Ministerul
Administraţiei şi Internelor foloseşte acest prilej pentru a reînnoi
ambasadei asigurarea deosebitei sale consideraţiuni.

Ambasada ..............................
Bucureşti

Confidenţial date cu caracter personal prelucrate în conformitate cu
prevederile <>Legii nr. 677/2001 .



ANEXA 3


MINISTERUL ADMINISTRATIEI Operator de date
SI INTERNELOR cu caracter personal
(sigla) nr. 1.388
Evp.
Inspectoratul National pentru
Evidenta Persoanelor

Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor din Ministerul
Administraţiei şi Internelor prezintã salutul sãu Ambasadei .............
la Bucureşti şi are onoarea de a-i comunica, în referire la nota verbalã
nr. ........ din ........, cã ...........................................
.........................................................................
.........................................................................
Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor din Ministerul
Administraţiei şi Internelor foloseşte acest prilej pentru a reînnoi
ambasadei asigurarea deosebitei sale consideraţiuni.

Ambasada ....................................
Bucureşti

Confidenţial date cu caracter personal prelucrate în conformitate cu
prevederile <>Legii nr. 677/2001 .



ANEXA 4


MINISTERUL ADMINISTRATIEI Operator de date
SI INTERNELOR cu caracter personal
(sigla) nr. 1.388
Evp.
Inspectoratul National pentru
Evidenta Persoanelor

Cãtre
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
DIRECŢIA GENERALĂ AFACERI CONSULARE

La adresa dvs. nr. ......... din ......., vã facem cunoscut cã nu se poate
trimite certificatul de ....... privind pe ......., întrucât ..............
...........................................................................
...........................................................................

Director general,

Confidenţial date cu caracter personal prelucrate în conformitate cu
prevederile <>Legii nr. 677/2001 .



ANEXA 5


MINISTERUL ADMINISTRATIEI Operator de date
SI INTERNELOR cu caracter personal
(sigla) nr. 1.388
Evp.
Inspectoratul National pentru
Evidenta Persoanelor

CERTIFICAT
de atestare a domiciliului şi a cetãţeniei române

Doamna/Domnul ........., fiica/fiul lui ....... şi a/al .............,
nãscutã/nãscut la data de .........., figureazã în Registrul naţional de
evidenţã a persoanelor ca fiind cetãţean român şi are domiciliul în
............................................................. .
S-a eliberat prezentul certificat în vederea valorificãrii unor drepturi
sau a apãrãrii intereselor sale în strãinãtate.
S-a încasat taxa consularã în valoare de 220.000 lei, cu chitanţa seria ...
nr. ........ emisã de .......... la ...........

Director general,

Confidenţial date cu caracter personal prelucrate în conformitate cu
prevederile <>Legii nr. 677/2001 .


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016