Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA SANITARA VETERINARA din 1 februarie 2007  privind cerintele pentru aprobarea posturilor de inspectie la frontiera responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale produselor introduse in Comunitatea Europeana, provenind din tari terte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA SANITARA VETERINARA din 1 februarie 2007 privind cerintele pentru aprobarea posturilor de inspectie la frontiera responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale produselor introduse in Comunitatea Europeana, provenind din tari terte

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 130 din 22 februarie 2007
NORMA SANITARĂ? VETERINARA din 1 februarie 2007
privind cerinţele pentru aprobarea posturilor de inspecţie la frontiera responsabile pentru controalele sanitare veterinare ale produselor introduse în Comunitatea Europeanã, provenind din tari terţe
EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA SANITARÃ VETERINARA ŞI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 130 din 22 februarie 2007


ART. 1
(1) Un post de inspecţie la frontiera, denumit în continuare PIF, consta într-un grup de spaţii destinate controalelor sanitare veterinare, plasat sub responsabilitatea unui medic veterinar oficial sau, în cazul produselor din peste, fie a unui medic veterinar oficial, fie a unui agent oficial la care se face referire în Norma sanitarã veterinara care stabileşte derogãri de la condiţiile de aprobare a posturilor de inspecţie de frontiera localizate în porturile în care se debarca peste, aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 530/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 din 7 octombrie 2003, ce transpune în legislaţia nationala Decizia 93/352/CEE , şi este localizat astfel încât spaţiile sa constituie o unitate de lucru completa. În cazul în care un PIF este alcãtuit din mai mult de un grup de spaţii, dar care sunt situate în acelaşi loc, aria geograficã a grupului va delimita PIF care trebuie sa poarte un singur nume.
(2) Un PIF trebuie sa includã toate spaţiile menţionate la art. 4, în care produsele de origine animala din ţãrile terţe pot fi prezentate pentru a fi introduse în Comunitatea Europeanã, spre a fi supuse controalelor documentare, de identitate şi fizice necesare.
(3) Când localizarea geograficã sau mãrimea frontierei o impune ori pentru managementul eficient al controalelor de frontiera, un PIF poate fi prevãzut cu mai multe spaţii sau centre de inspecţie, în vederea efectuãrii, când este necesar, a controalelor pentru categoriile de produse pentru care acel PIF este aprobat.
ART. 2
(1) Fãrã a aduce atingere prevederilor menţionate în anexa nr. 2 la Norma sanitarã veterinara care stabileşte principiile ce reglementeazã organizarea controalelor veterinare privind produsele ce intra în Comunitatea Europeanã din tari terţe, aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor nr. 206/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 752 din 4 septembrie 2006, ce transpune în legislaţia nationala Directiva 97/78/CE , toate PIF la care se face referire în art. 6 al normei menţionate anterior, pentru a fi aprobate şi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pentru a-şi putea menţine aprobarea, trebuie sa fie prevãzute cu spaţii, personal, echipamente şi sa aplice în posturile menţionate procedurile specificate în prezenta norma sanitarã veterinara şi în anexa la aceasta.
(2) Clãdirile şi spaţiile utilizate ca PIF sau orice alt centru de inspecţie din cadrul PIF trebuie sa se afle sub controlul efectiv al medicului veterinar oficial sau, în cazul produselor din peste, fie al medicului veterinar oficial, fie al agentului oficial menţionat în norma sanitarã veterinara aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 530/2003 şi trebuie sa fie accesibile pentru acces ori de câte ori este necesar.
ART. 3
(1) Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor poate propune ca un PIF sa fie aprobat pentru inspecţia tuturor produselor sau doar a anumitor categorii de produse. În acest caz, Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor trebuie sa arate ca PIF este dotat cu spaţiile, personalul şi echipamentele necesare pentru efectuarea inspecţiei acestor produse.
(2) În lista publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, PIF trebuie sa fie menţionate ca port, aeroport, amplasare rutiera sau feroviara. Lista trebuie sa precizeze categoriile de produse pentru care PIF şi, când este cazul, centrul de inspecţie sunt aprobate, incluzând detalii ale oricãrei restrictii suplimentare cu privire la produsele pe care un anumit PIF le poate inspecta.
(3) Când un PIF este aprobat doar pentru categorii limitate de produse, spaţiile cu care este prevãzut pot fi restrânse, dupã caz, la cele necesare pentru efectuarea controalelor sanitare veterinare ale acestor categorii limitate de produse.
(4) Totuşi, prin derogare de la prevederile alin. (3), în cazul materialului seminal şi al embrionilor congelati, subproduselor sau produselor din sânge de origine animala care pot fi transportate pentru utilizarea în scopuri tehnice, inclusiv farmaceutice, cu condiţia ca aceste mãrfuri expediate sa fie transportate la temperatura mediului în cutii sau în containere sigilate cu temperatura autoreglabila, acestea pot fi inspectate la PIF înscrise pe lista şi aprobate doar pentru a manipula produsele ambalate care sunt la temperaturi ambientale.
(5) Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor va notifica Comisiei Europene orice modificare în infrastructura sau în funcţionarea unui PIF ori a unui centru de inspecţie din cadrul acelui PIF, dacã aceasta are vreo legatura cu înscrierea lor pe lista. Completãri la clasificarea oricãrui PIF pot fi propuse de Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor dupã ce a verificat dacã spaţiile sunt conforme cu prevederile prezentei norme sanitare veterinare, pentru aprobarea sau amendarea listei oficiale de cãtre Comisia Europeanã.
ART. 4
(1) Spaţiile din PIF aprobate trebuie sa fie construite, echipate, întreţinute şi sa funcţioneze respectându-se cerinţele stabilite în anexa şi în legislaţia comunitara. Pentru produsele care nu corespund cerinţelor legislaţiei comunitare din punctul de vedere al igienei, se pot aplica condiţii suplimentare naţionale de igiena.
(2) Infrastructura minima pentru orice PIF aprobat trebuie sa includã urmãtoarele elemente, în funcţie de distanta de lucru efectivã dintre ele:
a) un birou cu echipament de comunicare incluzând un telefon, un fax, un terminal al sistemului TRACES, un fotocopiator, toatã documentaţia necesarã şi capacitate de arhivare pentru a depozita documentele referitoare la inspecţia produselor;
b) camere speciale constând în vestiare, toalete şi chiuvete, pentru a fi utilizate de cãtre personalul care lucreazã în PIF şi care pot fi partajate doar cu alt personal implicat în controalele oficiale;
c) o zona pentru descãrcarea mãrfurilor din mijloacele de transport, care va fi închisã sau acoperitã cu un acoperis, exceptând cazul transporturilor de lana care nu se efectueazã în containere, de proteina prelucrata de origine animala, în vrac, care nu este destinatã consumului uman, de gunoi sau guano în vrac, de grãsimi şi uleiuri lichide în vrac, care se efectueazã cu vase, pentru care cerinta privind acoperisul poate sa nu se aplice. Pentru produsele aflate sub regim de temperatura controlatã şi care sunt destinate consumului uman, legatura dintre transport şi zona de descãrcare trebuie sa fie protejata sau izolata de mediul exterior, excepţie fãcând peştele pentru care trebuie sa se aplice derogarile la care se face referire în art. 2 din norma sanitarã veterinara aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 530/2003 ;
d) o camera de inspecţie în care urmeazã sa fie inspectate produse şi sa fie prelevate probe pentru testele ulterioare; zona de prelevare nu trebuie sa fie separatã de camera de inspecţie;
e) camere sau zone de depozitare adecvate pentru a permite ca transporturile reţinute sa fie pãstrate la temperaturi de refrigerare, congelare sau la temperatura ambianta şi în acelaşi timp şi sub controlul medicului veterinar oficial, în asteptarea rezultatelor de laborator sau a altor investigaţii.
(3) PIF aprobate sa manipuleze categorii de produse refrigerate, congelate sau la temperatura ambianta trebuie sa poatã depozita simultan volume adecvate de produse din fiecare categorie de temperatura. Trebuie sa existe disponibilitate pentru accesul imediat la un spaţiu adecvat de depozitare, oricând considera necesar medicul veterinar oficial. Utilizarea spaţiilor de depozitare comerciale din apropierea PIF şi din cadrul aceluiaşi port sau al aceleiaşi arii vamale este permisã sub controlul medicului veterinar oficial şi cu condiţia ca produsul reţinut sa fie depozitat într-o camera sau o magazie incuiata, separatã, ori într-o zona delimitata clar de toate celelalte tipuri de produse. Depozitarea în containere separate, independente, plasate permanent în apropierea zonei de descãrcare, este permisã cu condiţia ca acestor containere sa le fie asigurata legatura cu zona de descãrcare, astfel încât procesul de descãrcare sa se desfãşoare la adapost de aspectele vremii. Suplimentar, depozitarea, pentru fiecare categorie de produse, în mijloacele de transport în care au fost aduse la PIF este permisã, în mod excepţional, numai sub controlul medicului veterinar oficial, în PIF situate în locatii rutiere, feroviare sau portuare.
(4) Produsele destinate consumului uman şi produsele care nu sunt destinate consumului uman vor fi manipulate în zone de descãrcare, camere de inspecţie şi facilitãţi de depozitare separate. Prin derogare de la aceasta cerinta, în cazul PIF aprobate oficial numai pentru produsele ambalate, zonele de descãrcare pot fi comune, cu condiţia ca în timpul descãrcãrii şi dupã aceea sa existe o separare clara a produselor destinate consumului uman de cele care nu sunt destinate consumului uman, în scopul prevenirii contaminarii incrucisate.
(5) Prin derogare de la prevederile alin. (4), pe baza unei evaluãri a riscului de cãtre autoritatea competenta, PIF care primeşte mãrfuri de transport limitate din orice categorie particularã (oricare dintre produsele pentru consum uman sau produsele care nu sunt destinate consumului uman) poate folosi aceleaşi spaţii asigurate pentru descãrcarea, inspecţia şi depozitarea pentru toate produsele pentru care PIF este aprobat, cu condiţia practicãrii unei separari în timp a transporturilor şi efectuãrii igienizarii şi dezinfectiei adecvate a spaţiilor, între manipularea şi controlul acestora. Aceasta derogare în baza evaluãrii riscului subiacent trebuie sa fie notificatã Comisiei Europene.
ART. 5
(1) Centre de inspecţie suplimentare aflate în PIF deja aprobate pot fi propuse de cãtre România dupã ce au fost controlate de autoritatea competenta şi corespund cerinţelor prezentei norme sanitare veterinare pentru publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Spaţiile oricãrui centru vor fi adaptate volumului şi diferitelor tipuri de produse ce vor trece prin acel centru.
(2) Când un PIF este împãrţit în centre de inspecţie diferite, acestea trebuie:
a) sa fie localizate în cadrul aceleiaşi zone sau al aceluiaşi sector vamal desemnat ca şi PIF sub a cãrui responsabilitate se afla centrele de inspecţie menţionate;
b) sa fie localizate la o distanta de lucru rezonabila fata de biroul central desemnat al PIF şi sa se afle, în mod evident, sub controlul medicului veterinar oficial;
c) sa detina o înregistrare specifica a transporturilor examinate la centru.
(3) Centrele de inspecţie nu trebuie sa fie prevãzute cu:
a) amenajãri pentru arhivare, terminal al sistemului TRACES sau fotocopiator;
b) toatã legislaţia şi documentaţia privind efectuarea controalelor sanitare veterinare,
ci doar cu documentele relevante şi necesare pentru controalele sanitare veterinare pe care le efectueazã.
ART. 6
În situaţiile la care se referã art. 6 alin. (2) lit. b) din norma sanitarã veterinara aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor nr. 206/2006, intervalele de timp rezonabile acordate de la data primirii raportului final în limba romana pentru ca România sa aplice recomandãrile fãcute conform rapoartelor de inspecţie, înainte ca PIF sa fie retrase în totalitate sau parţial de pe lista de cãtre Comisia Europeanã, cu privire la categoriile de produse şi/sau centrele de inspecţie implicate în recomandãri, vor fi dupã cum urmeazã:
a) 6 luni - pentru deficiente privind spaţiile (numai construcţii) sau privind numãrul de personal; totuşi, când noi spaţii, în curs de a le înlocui pe cele vechi, sunt în construcţie, limitele de timp pentru definitivarea mãsurilor pot fi determinate prin acord între România şi Comisia Europeanã, pentru fiecare caz;
b) 3 luni - pentru deficiente privind orice alte probleme pentru remediere. În cazul existenţei unui risc potenţial crescut pentru sãnãtatea oamenilor sau a animalelor, acest interval de timp va fi mai scurt.
ART. 7
Anexa face parte integrantã din prezenta norma sanitarã veterinara.

ANEXA
------
la norma sanitarã veterinara
----------------------------

CERINŢE
pentru aprobarea posturilor de inspecţie la frontiera

Pentru a fi agreate şi cuprinse în lista oficialã, PIF trebuie sa fie construite astfel încât sa se asigure un grad adecvat de igiena şi sa se evite contaminarea incrucisata. În camerele unde produsele urmeazã sa fie descãrcate, inspectate sau depozitate, PIF sau centrul de inspecţie trebuie sa aibã:
a) pereţi finisati cu suprafeţe netede lavabile, care împreunã cu podelele trebuie sa fie uşor de curatat şi de dezinfectat şi cu drenaj adecvat;
b) un tavan curat şi uşor de curatat;
c) o iluminare naturala şi artificiala adecvatã;
d) o sursa adecvatã cu apa calda şi rece în toate camerele de inspecţie.
1. Echipament tehnic
1. PIF şi centrele de inspecţie trebuie sa aibã un minimum de echipamente, disponibile în orice moment, dupã cum urmeazã:
a) echipament sau acces la echipament adecvat pentru cantarirea transporturilor supuse controalelor;
b) orice echipament necesar pentru a deschide şi a examina transporturile prezentate pentru examinare;
c) echipament pentru igienizare şi dezinfecţie, întreţinut adecvat şi corespunzãtor nevoilor PIF, sau un contract cu un agent extern specializat, autorizat pentru efectuarea operaţiunilor de igienizare şi dezinfecţie;
d) echipament pentru menţinerea temperaturii la nivelul adecvat în camerele cu mediu controlat.
2. În camerele de inspecţie trebuie sa fie disponibile, ca un minimum de dotare, urmãtoarele:
a) o masa de lucru cu suprafeţe netede, lavabile, uşor de igienizat şi de dezinfectat;
b) echipament pentru prelevare de probe - ferastrau, cutit, deschizator de conserve, instrumente pentru prelevare de probe din transporturi şi containere;
c) panglica pentru sigilare şi sigilii sau etichete numerotate, marcate clar pentru a se asigura trasabilitatea;
d) un termometru pentru a mãsura temperatura la suprafata şi în profunzime, balanţa de cantarire şi un pH-metru pentru produsele proaspete;
e) echipament pentru decongelare sau cuptor cu microunde;
f) facilitãţi pentru depozitarea temporarã a probelor sub temperatura controlatã, pana la expedierea lor la laborator. De asemenea, trebuie sa fie disponibile containere adecvate pentru transportul acestor probe.
3. PIF şi centrele de inspecţie trebuie sa aibã acele articole menţionate la pct. 1 şi 2, dacã este cazul, pentru produsele ce urmeazã sa fie manipulate în acel PIF.
2. Personal
1. PIF trebuie sa funcţioneze sub responsabilitatea unui medic veterinar oficial sau, în cazul produselor din peste, fie a unui medic veterinar oficial, fie a unui agent oficial menţionat în norma sanitarã veterinara aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 530/2003 , care trebuie sa fie prezent la PIF şi în centrele de inspecţie în timpul efectuãrii controalelor produselor. PIF trebuie sa dispunã de personal suficient pentru efectuarea tuturor controalelor necesare.
2. Medicul veterinar oficial poate sa fie asistat de asistenţi instruiti special, care sa acţioneze sub autoritatea sa la:
a) controlul documentelor;
b) efectuarea controalelor identitãţii şi a examenelor fizice, prelevarea de probe şi efectuarea analizelor generale;
c) îndatoriri şi proceduri administrative.
3. Medicul veterinar oficial trebuie sa fie responsabil de decizia finala.
4. Pentru personalul PIF trebuie sa fie ţinut un registru în care sa fie menţionate instruirile primite cu privire la controalele sanitare veterinare.
3. Documentaţia
PIF trebuie sa pãstreze urmãtoarele informaţii, iar pana la implementarea sistemului Shift, medicul veterinar oficial responsabil de controale la PIF trebuie sa aibã la dispoziţia sa, în biroul central desemnat, cel puţin:
1. o lista actualizatã a ţãrilor terţe sau a pãrţilor din ţãrile terţe autorizate sa expedieze produse în Comunitatea Europeanã ori, când este cazul, cãtre anumite state membre ale Uniunii Europene;
2. copii ale diverselor decizii ale Comunitãţii Europene sau ale statelor membre ale Uniunii Europene, care precizeazã un specimen de certificat de sãnãtate, certificat de sãnãtate publica ori certificat de sãnãtate animala sau orice alt document care trebuie sa însoţeascã produsele expediate din tari terţe având ca destinaţie Comunitatea Europeanã sau, când este cazul, cãtre anumite state membre ale Uniunii Europene;
3. o lista actualizatã a unitãţilor din ţãrile terţe sau a unitãţilor naţionale, autorizate sa exporte produse în Comunitatea Europeanã, în cazul produselor nearmonizate la nivel comunitar;
4. copii ale oricãrei decizii de protecţie care interzice sau limiteazã importul de produse cãtre Comunitatea Europeanã;
5. o lista actualizatã cu PIF, care sa ofere toate detaliile disponibile ale acestor posturi;
6. o lista actualizatã a zonelor libere, depozitelor libere şi a depozitelor vamale aprobate în condiţiile stabilite în art. 12 alin. (4) din norma sanitarã veterinara aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor nr. 206/2006, precum şi a operatorilor autorizaţi conform art. 13 din aceeaşi norma sanitarã veterinara;
7. o lista actualizatã a unitãţilor aprobate pentru primirea produselor destinate statelor membre ale Uniunii Europene, în conformitate cu art. 8 alin. (6) din Norma sanitarã veterinara aprobatã prin Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor nr. 206/2006;
8. legislaţie comunitara relevanta actualizatã cu privire la produsele şi procedurile acoperite de controalele sanitare veterinare.
4. Registre
Urmãtoarele registre alternative trebuie pãstrate în forma electronica sau pe suport hârtie la PIF, dacã datele nu sunt introduse în sistemul TRACES:
1. informaţii actualizate cu privire la transporturile de produse pentru care importul ori intrarea în Comunitatea Europeanã a fost refuzat/refuzatã şi care au fost reexpediate. Fiecare stat membru al Uniunii Europene trebuie sa comunice celuilalt stat membru al Uniunii Europene şi Comisiei Europene toate informaţiile cu privire la transporturile reexpediate. Aceste informaţii trebuie sa fie comunicate fiecãrui PIF de cãtre autoritatea competenta centrala;
2. un registru în conformitate cu Norma sanitarã veterinara care stabileşte informaţiile minime necesare pentru baza de date privind animalele şi produsele de origine animala introduse în România, aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 433/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 552 din 31 iulie 2003, ce transpune în legislaţia nationala Decizia Comisiei 97/394/CE ;
3. un registru cu toate transporturile, fie reexpediate conform Normei sanitare veterinare privind informaţiile ce trebuie sa fie introduse în fisierul computerizat privind activitãţile de transport de animale sau produse animaliere care provin din tari terţe şi care sunt reexpediate, aprobatã prin Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor, apelor şi mediului nr. 456/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 561 din 5 august 2003, ce transpune în legislaţia nationala Decizia Comisiei 97/152/CE , fie distruse, fie autorizate de cãtre medicul veterinar oficial al PIF pentru alta utilizare decât consumul uman. Acest registru trebuie sa cuprindã toate cazurile în care exista stabilit de medicul veterinar oficial un termen limita pentru o acţiune sau un rãspuns, în cazul bunurilor respinse, trimise în tranzit sau directionate pentru anumite utilizãri şi când este necesarã o acţiune de urmãrire a acestora;
4. un registru cu toate probele prelevate la PIF, în scopul supunerii acestora la teste de laborator, împreunã cu detalii privind testul de laborator solicitat şi rezultatele, favorabile sau nefavorabile, ale acestor teste;
5. un registru corespunzãtor cerinţelor Normei sanitare veterinare privind frecventa redusã a controalelor fizice ale activitãţilor de transport al unor produse care urmeazã a fi importate din tari terţe, în baza Normei sanitare veterinare care stabileşte principiile care reglementeazã organizarea controalelor veterinare pentru produsele de origine animala importate din tari terţe în România, aprobatã prin <>Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 645/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 152 din 10 martie 2003, ce transpune în legislaţia nationala Decizia Comisiei 94/360/CE , dacã este cazul, în format computerizat.
5. Proceduri
1. Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor trebuie sa se asigure ca exista o cooperare strânsã între diversele servicii implicate în inspecţia produselor provenite din tari terţe.
2. Toate inspectiile fizice şi controalele identitãţii, cu excepţia controalelor sigiliilor, trebuie sa aibã loc în cadrul unor spaţii cu facilitãţi de inspecţie. Toate aceste controale trebuie sa fie realizate astfel încât sa se evite posibilitatea contaminarii incrucisate şi, când este cazul, trebuie sa se desfãşoare ţinându-se cont de condiţiile de temperatura controlatã în care produsele sunt transportate. Când sunt implicate produse neambalate, destinate consumului uman, toate controalele trebuie sa fie efectuate la adapost de influentele vremii, avându-se grija sa se asigure o manipulare igienica şi protecţia unor asemenea produse în timpul descãrcãrii şi încãrcãrii.
3. Medicul veterinar oficial trebuie sa aibã cunostinta despre mãsurile privind distrugerea deşeurilor de produse de origine animala, descãrcate din diferite transporturi în zona aflatã sub jurisdicţia sa. În cazul în care mãsurile privind distrugerea acestora se afla sub responsabilitatea sa, trebuie pãstrate evidente - registre - privind controalele efectuate în acest sens şi deficientele constatate. Când distrugerea se afla sub responsabilitatea altei autoritãţi competente, medicul veterinar oficial trebuie sa ţinã permanent legatura cu acest organism şi sa aibã disponibile toate informaţiile relevante necesare.
4. Medicul veterinar oficial trebuie sa cunoascã toate zonele libere, depozitele libere, depozitele vamale şi firmele autorizate pentru aprovizionarea navelor din zona PIF şi cele asociate cu acestea în procesul de aprovizionare. Trebuie sa fie efectuate controale permanente la depozitele sau firmele menţionate mai sus, rezultatele controalelor fiind evidentiate într-un registru ce trebuie pãstrat la sediul PIF.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016