Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA nr. 4.626 din 15 iulie 1997  privind acordarea, utilizarea si controlul cheltuielilor rezultate din aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 27 din 5 august 1996, republicata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA nr. 4.626 din 15 iulie 1997 privind acordarea, utilizarea si controlul cheltuielilor rezultate din aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 27 din 5 august 1996, republicata

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 8 decembrie 1997

    In baza prevederilor art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervatia Biosferei "Delta Dunării", aprobată şi modificată prin Legea nr. 96/1997 şi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 194 din 13 august 1997,
    se emit următoarele norme metodologice:

    CAP. 1
    Cu privire la publicitate şi la evidenta persoanelor şi a familiilor care au dreptul de a beneficia de facilităţile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996, republicată

    1. Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996, republicată, denumita în continuare ordonanţa, şi Legea nr. 96/1997 de aprobare a ordonanţei, denumita în continuare lege, precum şi prezentele norme metodologice vor fi aduse la cunoştinţa cetăţenilor din localităţile cuprinse în anexele la hotărârile Guvernului nr. 323/1996 şi nr. 395/1996, prin grija consiliilor locale, prin afişaj la primărie si, după posibilităţi, şi prin alte forme de informare.
    2. Cetăţenii care beneficiază de facilităţile prevăzute la art. 1 şi 5-9 din ordonanţa, în nume propriu sau, după caz, al familiei pe care o reprezintă, vor depune o cerere la primărie, prin care solicita acordarea facilităţilor ce li se cuvin. Cererea va fi însoţită de actele doveditoare necesare, prevăzute în anexa nr. 1A la prezentele norme metodologice, precum şi de o declaraţie pe propria răspundere, sanctionabila potrivit legii (pentru declaraţii false), ca nu a încălcat reglementările stipulate la art. 11 din ordonanţa. Cererile se depun în termen de 20 de zile de la afişarea ordonanţei şi a normelor metodologice de aplicare a acesteia sau după dobândirea dreptului de a beneficia de facilităţile respective şi se aproba de către fiecare consiliu local.
    3. Pe baza cererilor aprobate, consiliile locale vor definitiva listele cuprinzând persoanele care urmează sa beneficieze de facilităţile prevăzute de ordonanţa, cu precizarea categoriilor de facilităţi. Listele astfel întocmite vor fi afişate la sediul primăriei. Cetăţenii care au fost omişi sau ale căror cereri nu au fost aprobate pot depune contestaţii, la sediul primăriei, în termen de 10 zile de la afişare. Primarul are obligaţia sa le soluţioneze în termen de 10 zile şi sa comunice petitionarilor modul de rezolvare.
    Cetăţenii nemulţumiţi de hotărârea primarului se pot adresa, în termen de 5 zile de la înştiinţare, prefectului judeţului, care are obligaţia sa le examineze şi sa formuleze un răspuns în termen de 10 zile.
    4. După parcurgerea acestor etape, listele devin definitive si, prin grija primarilor, vor fi transmise instituţiilor abilitate prin ordonanţa sa asigure respectivele facilităţi.
    Listele se actualizează trimestrial, luându-se în considerare schimbările survenite în evidenta populaţiei, angajările noi, desfacerile de contracte individuale de munca, precum şi sancţiunile pentru încălcarea prevederilor legale cuprinse în art. 11 din ordonanţa.
    5. Serviciile descentralizate ale statului (pentru instituţiile publice), precum şi unităţile de cult vor colabora cu consiliile locale pentru organizarea evidentei personalului încadrat pe funcţii, care beneficiază de facilităţile prevăzute de ordonanţa.
    Autorităţile din teritoriu, abilitate cu constatarea şi sancţionarea persoanelor fizice şi juridice vinovate de încălcarea prevederilor legale menţionate la art. 11 din ordonanţa, au obligaţia de a înştiinţa operativ consiliile locale pe raza cărora locuiesc persoanele sancţionate.
    Primării vor lua cunoştinţa de sancţiunile şi de durata acestora, vor face corecţiile necesare în evidenta şi le vor aduce la cunoştinţa instituţiilor care acorda facilităţile respective, în vederea luării măsurilor prevăzute de ordonanţa.

    CAP. 2
    Cu privire la articolele din ordonanţa

    1. Beneficiază de prevederile art. 1 din ordonanţa personalul instituţiilor publice şi al unităţilor de cult, încadrat pe funcţii care necesita studii superioare şi medii de specialitate, cu locul de munca în localităţile rurale din Munţii Apuseni, prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 323/1996, care îşi stabileşte domiciliul în aceste localităţi şi care nu are în proprietate păduri din care se poate recolta material lemnos pentru construcţii.
    2. Acordarea materialului lemnos pe picior, prevăzut la art. 1 din ordonanţa, se face pe baza de cerere, cu precizarea cantităţilor efectiv necesare, depusa la primarul localităţii în care domiciliază solicitantul.
    Cererea va fi însoţită de următoarele acte:
    - actele doveditoare cuprinse în anexa nr. 1A la prezentele norme metodologice;
    - autorizaţia de construire, eliberata potrivit legii;
    - fundamentarea necesarului de material lemnos, conform prevederilor proiectului de construire sau unui memoriu de necesitate, întocmit pe propria răspundere de către solicitant, în cazul lucrărilor de reparaţii.
    Primarul verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute de ordonanţa, după care aproba sau respinge cererea.
    Persoanele nemultumite de rezolvarea cererii se pot adresa prefectului judeţului, în scris, în termen de 30 de zile de la comunicare, care o va soluţiona în termen de 15 zile de la înregistrare.
    Cererile aprobate se înaintează, de către primării localităţilor, direcţiilor silvice ale Regiei Naţionale a Pădurilor, care, prin ocoalele silvice din zona, au obligaţia sa le onoreze.
    Volumul de material lemnos, care se acorda în condiţiile art. 1 şi 2 din ordonanţa, se stabileşte în cadrul volumului anual de masa lemnoasă aprobat, potrivit reglementărilor legale, pentru tăieri anuale din pădurile României.
    3. Regia Naţionala a Pădurilor va centraliza, în cadrul fiecărei direcţii silvice, cantităţile de material lemnos programate a se acorda potrivit art. 1 din ordonanţa şi va înainta Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, în termenul legal prevăzut, propuneri de includere în bugetul de stat a fondurilor necesare acoperirii diferenţei de preţ de 50% fata de costul integral al materialului lemnos.
    Justificarea folosirii fondurilor bugetare aflate la dispoziţia Regiei Naţionale a Pădurilor, cu destinaţia de acoperire a diferenţelor de preţ fata de costul integral al materialului lemnos, se face de către ocoalele silvice prin situaţii lunare de acordare a materialului lemnos.
    Situaţiile lunare se verifica şi se centralizează de către direcţiile silvice, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, şi se avizează de către direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana. Centralizatoarele situaţiilor de plata se vor prezenta, de către Regia Naţionala a Pădurilor, Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, pana la data de 5 a lunii curente pentru luna expirată.
    4. Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului va prezenta Ministerului Finanţelor centralizatorul situaţiilor de plata, însoţit de memoriul justificativ, înainte de Regia Naţionala a Pădurilor pana la data de 10 a lunii curente pentru luna expirată, împreună cu borderoul acestora şi cu cererea de deschidere de credite bugetare.
    5. Primării vor urmări ca materialul lemnos astfel obţinut sa fie folosit exclusiv pentru destinaţia acordată şi numai pentru localităţile rurale în care persoanele beneficiare îşi stabilesc domiciliul.
    6. Primirea de sume necuvenite de la bugetul de stat, prin înscrierea de date sau de situaţii nereale pe cererile înaintate spre aprobare, atrage obligaţia beneficiarului de restituire a sumelor primite de la bugetul de stat şi aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege.
    7. Beneficiază de prevederile art. 5 din ordonanţa personalul instituţiilor publice şi al unităţilor de cult, încadrat pe funcţii care necesita studii superioare şi medii de specialitate, cu locul de munca în localităţile din Rezervatia Biosferei "Delta Dunării", prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996, precum şi persoanele care ocupa funcţii eligibile.
    8. Diferenţierea sporului de izolare, prevăzut de ordonanţa pe localităţi, se va face prin hotărâre a Consiliului Judeţean Tulcea, cu avizul prefecturii, în funcţie de distanţele şi de posibilităţile de acces la şi dintre localităţile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996, ţinând seama şi de nivelul sporului de izolare acordat în baza altor acte normative în vigoare la data aplicării ordonanţei.
    9. Pentru personalul încadrat în unităţile de cult, sporul de izolare se calculează la nivelul salariului minim brut pe ţara şi se suporta din bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte.
    10. La data acordării sporului de izolare, potrivit prezentelor norme metodologice, personalului prevăzut la pct. 7 nu ii mai sunt aplicabile prevederile altor acte normative privind sporul de izolare.
    11. Beneficiază de prevederile art. 7 din ordonanţa persoanele fizice care au domiciliul stabil şi locuiesc efectiv în localităţile prevăzute în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996 şi în localităţile din Munţii Apuseni prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 323/1996.
    Impozitele şi taxele locale supuse reducerii cu 50%, în condiţiile prevederilor ordonanţei, sunt cele stabilite prin Legea nr. 27/1994, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 24/1995, şi anume:
    - impozitele pe clădiri;
    - impozitele pe terenurile ocupate de clădiri şi de alte construcţii;
    - taxa asupra mijloacelor de transport;
    - taxele pentru folosirea locurilor publice;
    - taxele pentru eliberarea certificatelor, avizelor şi autorizaţiilor în domeniul construcţiilor;
    - taxele pentru folosirea mijloacelor de publicitate, afişaj şi reclama;
    - taxele pentru şederea în staţiunile balneoclimaterice;
    - taxele pentru vizitarea muzeelor, caselor memoriale, monumentelor istorice de arhitectura şi arheologie;
    - alte taxe locale (taxe pentru cazanul de fabricat rachiu, taxe pentru fabrica de ulei, mori de cereale, ferastraie mecanice, taxe pentru câini etc.).
    Aplicarea reducerilor se face de către organele fiscale locale. Consiliile locale vor prezenta acestor organe un tabel cu persoanele fizice care au domiciliul stabil şi care locuiesc efectiv în localităţile cuprinse în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 395/1996 şi în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 323/1996.
    12. Impozitele şi taxele locale, plătite pentru anul 1996, se vor regulariza în condiţiile prevederilor ordonanţei, conform anexei nr. 4 la prezentele norme metodologice, sumele calculate în plus urmând sa fie considerate în contul obligaţiilor fiscale restante ori următoare sau sa fie restituite celor îndreptăţiţi, conform reglementărilor legale în vigoare.
    13. Alte facilităţi prevăzute de dispoziţiile legale, în legătura cu impozitele şi taxele locale, se aplica după operarea reducerilor prevăzute de ordonanţa.
    14. Majorările de întârziere pentru neplata la termen a impozitelor şi a taxelor locale se calculează şi se încasează la debitele reduse cu 50% . Consiliile locale pot acorda scutiri sau reduceri de majorări de întârziere, amânări sau eşalonări de plata, conform prevederilor art. 65 din Legea nr. 27/1994, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 24/1995, aferente acestor debite.
    De prevederile art. 7 din ordonanţa nu beneficiază persoanele fizice vinovate de încălcarea dispoziţiilor legale menţionate la art. 11 din aceasta.
    15. Acordarea subvenţiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% la energie electrica, gaze naturale, energie termica şi apa potabilă, furnizată de reţeaua publica, se face numai pentru consumurile casnice menajere, în limita unor consumuri normate pe familie. Consumurile normate pe familii se vor stabili de către comisiile locale, cu sprijinul unităţilor teritoriale din regiile autonome de profil, vor avea un caracter unitar şi nediscriminatoriu şi vor fi avizate de către organele de specialitate judeţene.
    16. Acordarea subventiei prevăzute de ordonanţa este condiţionată de plata la termen a facturilor scadente.
    17. Diferenţele de tarif pentru serviciile privind livrarea energiei electrice şi a gazelor naturale se suporta de la bugetul de stat.
    Ministerul Industriei şi Comerţului va prevedea anual în bugetul sau fondurile necesare pentru acoperirea diferenţelor respective, sumele urmând a fi achitate, lunar, agenţilor economici prestatori, pe baza deconturilor justificative prezentate de aceştia, verificate şi avizate de organele de specialitate ale consiliului judeţean.
    Agenţii economici prestatori vor incasa de la abonaţi sumele reprezentând contravaloarea energiei electrice şi a gazelor naturale, aplicând tarife reduse cu 50% pentru consumuri menajere normate.
    Nu beneficiază de reducerea cu 50% acei consumatori casnici care nu achită valoarea facturilor în interval de timp legal stabilit de furnizor.
    Acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat se va face lunar, în funcţie de diferenţele de preţ aferente consumurilor normate achitate efectiv în luna respectiva, pe baza deconturilor elaborate centralizat pe primării, de către Prefectura Judeţeana Tulcea, şi prezentate Ministerului Industriei şi Comerţului, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5 la prezentele norme metodologice.
    18. Diferenţele de tarif pentru energia termica şi apa potabilă se vor suporta de la bugetul propriu al Consiliului Judeţean Tulcea.
    Agentul economic prestator va incasa de la abonaţi sumele reprezentând plata energiei termice, aplicând tarifele reduse de 50% pentru consumurile menajere normate. Diferenţa de tarif se va deconta din fondurile speciale constituite din bugetul Consiliului Judeţean Tulcea şi evidenţiate într-un cont special constituit.
    19. Calcularea de către prestatori a subvenţiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% pentru energia termica se va face utilizând formularul-tip prevăzut în anexa nr. 1B la prezentele norme metodologice. Pentru apa potabilă furnizată de la reţeaua publica se va utiliza formularul-tip prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    20. Se stabileşte drept consum mediu zilnic de peste pentru o familie cantitatea de 3 kg.
    21. Persoanele juridice care investesc pentru obiectivele cuprinse în programele speciale şi în localităţile prevăzute în anexele la hotărârile Guvernului nr. 323/1996 şi nr. 395/1996 vor înregistra distinct cheltuielile efectuate pentru obiectivele de investiţii realizate în aceste localităţi, astfel încât sa se asigure cunoaşterea costurilor de producţie sau de achiziţie, după caz.
    In contabilitatea financiară, imobilizarile corporale, precum şi imobilizarile corporale în curs, realizate zonele respective, se vor evidenţia cu ajutorul unor conturi analitice distincte, deschise în contabilitatea unităţilor investitoare în cauza.
    22. Nu beneficiază de facilităţile prevăzute la alin. (1) al art. 10 din ordonanţa persoanele juridice autorizate sa funcţioneze în baza Hotărârii Guvernului nr. 486/1992 sau persoanele juridice care au ca profil de activitate: baruri, restaurante şi cluburi cu program de noapte, organizarea de spectacole sau alte activităţi similare. Profilul de activitate este dat de veniturile realizate care au ponderea cea mai mare în volumul total al veniturilor unităţii respective.
    23. Competenta de confirmare a realizării obiectivelor, precum şi a altor investiţii destinate dezvoltării economice şi creării de noi locuri de munca revine consiliilor locale sau consiliului judeţean, după caz, din zonele respective.
    24. Suma utilizata pentru investiţiile realizate în zonele respective, confirmată de consiliul local sau de consiliul judeţean, după caz, se înscrie în declaraţia de impunere a profitului şi se scade din profitul impozabil înainte de impunere. In cazul în care investiţia este în curs de execuţie pe termen lung, suma utilizata este deductibilă, cu condiţia confirmării de către consiliul local sau de către consiliul judeţean, după caz, pe baza procesului-verbal de recepţie parţială, însoţit de situaţia lucrărilor.
    25. Instituţiile şi persoanele abilitate cu controlul respectării prevederilor legale referitoare la pescuitul, vanatul, gospodărirea şi exploatarea fondului forestier, a vegetaţiei forestiere din afară acestuia şi la desfăşurarea activităţilor economice au obligaţia de a transmite lunar consiliilor locale (pana la data de 5 a fiecărei luni) listele cu persoanele fizice şi juridice sancţionate.
    Aceeaşi obligaţie revine şi conducătorilor instituţiilor publice, referitor la prevederile art. 11 lit. c) din ordonanţa.
    Primării localităţilor respective au obligaţia de a confrunta declaraţiile persoanelor fizice cu listele persoanelor sancţionate şi de a proceda în consecinţa.
    Prezentele norme metodologice, ce cuprind modificările prevăzute în Legea nr. 96/1997, înlocuiesc Normele metodologice nr. 8.069/6.396/22.779/1996, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 347 din 19 decembrie 1996.

         Ministrul lucrărilor publice
          şi amenajării teritoriului,
                 Nicolae Noica

                Ministru de stat,
              ministrul finanţelor,
                 Mircea Ciumara

               Ministrul muncii si
               protecţiei sociale,
               Alexandru Athanasiu

                Ministrul apelor,
         pădurilor şi protecţiei mediului,
                    Ion Oltean

    ANEXA 1A


                 ACTELE
care dovedesc dreptul de a beneficia de facilităţile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996, republicată

--------------------------------------------------------------------------------
                   Denumirea actului Tipul de facilitate
--------------------------------------------------------------------------------
 * Adeverinţa de încadrare definitiva în instituţiile
   publice sau în unităţile de cult art. 1 şi 5
 * Documentul de atestare a studiilor (medii, superioare) art. 1 şi 5
 * Documentul de atestare a domiciliului stabil
   (buletinul/cartea de identitate) art. 1, 6, 7, 8, şi 9
 * Declaraţie pe propria răspundere, sanctionabila con-
   form legii, pentru declaraţii false cu privire la
   respectarea prevederilor legale referitoare la pes-
   cuitul, vanatul şi exploatarea fondului forestier,
   a vegetaţiei forestiere din afară acesteia, desfăşu-
   rarea activităţilor economice. art. 1, 7, 8, 9 şi 10
--------------------------------------------------------------------------------


    ANEXA 1B

    CONSILIUL JUDEŢEAN ...........
    AGENTUL ECONOMIC .............

             CALCULUL
subvenţiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% la energia termica livrata populaţiei din localităţile situate pe teritoriul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunării", prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 395/1996


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                            Subventii:
                                          Tariful -----------------------
                                           actual Tariful din de la
 Sursa Consumul pentru actual, Tariful Tariful Tariful transfer bugetul
  de Numarul Cantitatea normat populatie, redus stabilit pentru total de la propriu al
energie si data livrata pe conform cu 50% prin distributie (col. 6 bugetul de consiliului
termica facturii populatiei familie actului (col. 4 negocieri + col. 7) stat judetean*)
                     (Gcal) (Gcal) normativ x 50%) (col. 8 (col. 5
                                         in vigoare - col. 4) x col. 3)
                                                                                                      x col. 2
                                         (lei/Gcal) (lei/Gcal) (lei/Gcal) (lei/Gcal) (lei/Gcal) (lei) (lei)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    ANEXA 2

    CONSILIUL JUDEŢEAN ...........
    AGENTUL ECONOMIC .............


             CALCULUL
subvenţiilor pentru acoperirea tarifelor reduse cu 50% la apa potabilă, furnizată din reţeaua publica pentru consumurile casnice menajere şi livrata populaţiei din localităţile situate în Rezervatia Biosferei "Delta Dunării", prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 395/1996

--------------------------------------------------------------------------------
  Sursa de Numărul Cantitatea Consumul Subvenţii*)
    apa şi data livrata normat Tariful de la
  potabilă facturii populaţiei pe Tariful redus bugetul
                        (rezultată familie legal cu 50% propriu al
                        din citire) consiliului
                           (mc) (mc) (lei/mc) (lei/mc) judeţean
                                                                    (col. 5 x
                                                                    col 3.)
                                                                      (lei)
--------------------------------------------------------------------------------
     0 1 2 3 4 5 6
--------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------------

--------
    *) In cazul în care cantitatea de apa consumată, rezultată din citire, este mai mica decât cantitatea normata de apa consumată, calculul subvenţiilor se face după formula: col. 5 x col. 2.

           Întocmit, CONSILIUL JUDEŢEAN,
          -----------
    Managerul general al Verificat şi avizat,
     agentului economic, --------------------
                                             Preşedinte, directorul
                                            Direcţiei buget-finanţe,


    ANEXA 3

    DIRECŢIA SILVICĂ ...............

           SITUAŢIA
privind acordarea meterialului lemnos, potrivit art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/1996,
republicată, pentru care se suporta din bugetul de stat 50% din contravaloare

--------------------------------------------------------------------------------
| Nr. |Ocolul| Cantitatea | | | |
| crt.|silvic| de material | | Valoarea | Sume de decontat|
| | | lemnos |Preţul| | de la bugetul |
| | | acordată |unitar| | de stat |
| | | potrivit | pe |--------------------|-------------------|
| | | art. 1 din |metru | în |cumulat | în |cumulat |
| | | ordonanţa | cub |luna .. | de la | luna .. | de la |
| | |---------------- | (lei)|(col.3 x |începutul |(col.6/2)|începutul|
| | | în |cumulat | | col. 5) | anului | | anului |
| | |luna ..| de la | | | (col.4 | |(col.7/2)|
| | | |începutul| | | x col. 5)| | |
| | | | anului | | | | | |
|-----|------|-------|---------|------|---------|----------|---------|---------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|-----|------|-------|---------|------|---------|----------|---------|---------|
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
--------------------------------------------------------------------------------

          Director, Director economic,


    ANEXA 4

           EXEMPLU DE CALCUL
pentru reducerea cu 50%, în cazul impozitului pe clădiri, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996, republicată*)
--------
    *) Aceeaşi metodologie se va utiliza şi în cazul impozitului pe teren şi al taxei asupra mijloacelor de transport.

    Pentru anul 1996, dacă un contribuabil, persoana fizica, deţine o clădire în valoare de 500.000 lei, impozitul anual datorat de acesta se stabileşte astfel:
    (1) Impozit pe clădiri datorat conform Legii nr. 27/1994:
    a) Impozitul anual datorat
    500.000 lei x 1% = 5.000 lei
    b) Impozit de plata - se plăteşte trimestrial, în rate egale, pana la data de 15 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru
    5.000 lei : 4 = 1.250 lei
    - termene de plata: 15 martie, 15 iunie, 15 septembrie, 15 decembrie.
    (2) Contribuabilul a achitat în întregime impozitul pe clădiri datorat pentru anul 1996, în suma de 5.000 lei, la data de 15 martie 1996.
    La data de 15 decembrie 1996, impozitul pe clădiri se va recalcula în condiţiile prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996, astfel:
    a) Impozit pe clădiri datorat de la data de 1 ianuarie pana la data de 7 august 1996 inclusiv, conform Legii nr. 27/1994:
    5.000 lei : 366 de zile x 220 de zile = 3.005 lei
    b) Impozit pe clădiri datorat potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 - impozit anual datorat:
    500.000 lei x 1% = 5.000 lei
    5.000 lei x 50% = 2.500 lei
    - pentru perioada 8 august - 31 decembrie 1996, conform Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996:
    2.500 lei : 366 de zile x 146 de zile = 997 lei
    c) Impozit pe clădiri datorat pentru anul 1996, conform prevederilor legale în vigoare:
    3.005 + 997 lei = 4.002 lei
    d) Suma calculată în plus:
    5.000 lei - 4.002 lei = 998 lei
    se va considera în contul obligaţiilor fiscale restante sau se va restitui celor îndreptăţiţi.
    (3) Contribuabilul a achitat trimestrial impozitul pe clădiri pana la data de 15 septembrie 1996:
    a) Achitat 1.250 lei x 3 (trimestre) = 3.750 lei
    b) Datorat pe anul 1996 = 4.002 lei
    c) La data de 15 decembrie 1996, contribuabilul va achită suma de 252 le.

    ANEXA 5


    PREFECTURA JUDEŢULUI TULCEA

                DECONT
privind diferenţele de tarif la energia electrica (gaze naturale)
pe luna ................ anul ................

--------------------------------------------------------------------------------
   Nr. Comuna Valoarea
   crt. Cantităţi facturilor achitate
                         (kWh) mc (lei)
                       --------------------------- --------------------------
                        Total din care, Total din care,
                                       în cadrul aferent
                                       consumului col. 2
                                         normat
--------------------------------------------------------------------------------
   1.
   2.
   3.
   4.
   5.
   6.
   7.
   8.
   9.
   .
   .
   .
--------------------------------------------------------------------------------
        TOTAL:
--------------------------------------------------------------------------------
                                              Prefect,


                        --------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016