Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA nr. 235 din 24 februarie 1992  privind conditiile si modul de calcul al majorarii fondului lunar destinat platii salariilor pentru care societatile comerciale cu capital majoritar de stat si regiile autonome nu platesc impozit suplimentar ca urmare a dezvoltarii activitatii si crester ii numarului de personal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA nr. 235 din 24 februarie 1992 privind conditiile si modul de calcul al majorarii fondului lunar destinat platii salariilor pentru care societatile comerciale cu capital majoritar de stat si regiile autonome nu platesc impozit suplimentar ca urmare a dezvoltarii activitatii si crester ii numarului de personal

EMITENT: MINISTERUL MUNCII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 37 DIN 9 /3 /92
În baza prevederilor art. 11 din Hotãrîrea Guvernului nr. 21/1992 se emit urmãtoarele norme metodologice privind condiţiile şi modul de calcul al majorãrii fondului lunar destinat plãţii salariilor pentru care societãţile comerciale cu capital majoritar de stat şi regiile autonome nu plãtesc impozit suplimentar, determinat pe baza fondului de salarii de referinta, ca urmare a dezvoltãrii activitãţii şi creşterii numãrului de personal.
Fondul lunar destinat plãţii salariilor pentru care societãţile comerciale cu capital majoritar de stat şi regiile autonome nu plãtesc impozit suplimentar, rezultat în urma majorãrii fondului de referinta cu coeficientul de 1,25 pentru lunile ianuarie-aprilie 1992, poate fi majorat dupã cum urmeazã:
1. Cu procentul de creştere a numãrului mediu scriptic de personal realizat în luna curenta fata de numãrul existent la 31 octombrie 1991, calculat distinct pentru fiecare din urmãtoarele situaţii:
a) punerea în funcţiune, dupã data de 31 octombrie 1991, a unor noi biective de investiţii, inclusiv a dotãrilor realizate din fondul de investiţii. În acest caz, numãrul de personal este cel efectiv angajat la locurile de munca respective, dupã data de 31 octombrie 1991, în limita numãrului prevãzut în documentaţia de investiţie.
Prevederile de mai sus se aplica şi în cazul infiintarii unor noi locuri de munca dupã data de 31 octombrie 1991: santiere în activitatea de construcţii-montaj, filiale, agenţii, sectoare, magazine şi alte subunitati sau puncte de lucru prin care se realizeazã creşterea volumului de activitate;
b) utilizarea unor noi capacitãţi sau spaţii de producţie prin asocierea cu agenţi economici care nu au capital majoritar de stat sau prin închiriere de la aceştia. În acest caz, numãrul de personal este cel efectiv angajat la locurile de munca respective, dupã data de 31 octombrie 1991, în limita numãrului de personal existent la data asocierii sau închirierii, sau cel prevãzut în documentaţia tehnica de utilizare a capacitãţilor sau spaţiilor de producţie respective, în cazul în care acestea nu erau date în folosinta la acea data;
c) repunerea în funcţiune a unor capacitãţi de producţie aflate în conservare sau în rezerva la 31 octombrie 1991 (instalaţii, linii tehnologice sau utilaje). În acest caz, numãrul de personal va fi cel angajat pentru aceste capacitãţi, fãrã a se depãşi numãrul de personal utilizat la locurile de munca respective înainte de intrarea în conservare sau în rezerva;
d) utilizarea mai buna, fata de luna octombrie 1991, a capacitãţilor de producţie existente, prin creşterea numãrului de schimburi. În acest caz, numãrul de personal va fi cel angajat dupã data de 31 octombrie 1991 pentru ocuparea efectivã a locurilor de munca nou create;
e) numãrul de personal angajat pe posturile vacante existente la 31 octombrie 1991, la care normele de protecţie a muncii impun prezenta personalului respectiv, precum şi pe posturile de conducere vacante la aceeaşi data;
f) utilizarea de personal cu contract de munca pe durata determinata. În acest caz, numãrul de personal este cel efectiv, dar nu mai mare decît numãrul de personal cu un astfel de contract, existent în unitate în ziua de 31 octombrie 1991 şi care nu era angajat pentru înlocuirea unor salariaţi încadraţi cu contract de munca pe durata nedeterminatã care lipseau din unitate la 31 octombrie 1991.
În cazurile în care numãrul total de personal, inclusiv cel cu contract de munca pe durata determinata, înregistreazã o creştere fata de 31 octombrie 1991, se aplica, dupã caz, şi celelalte prevederi ale prezentelor norme metodologice.
2. Cu 80% din procentul de creştere a numãrului mediu scriptic de personal realizat în luna curenta fata de numãrul existent la 31 octombrie 1991, dacã aceasta creştere a fost determinata de dezvoltarea activitãţii de reparaţii şi întreţinere a utilajelor, maşinilor şi instalaţiilor din dotare.
3. Cu 60% din procentul de creştere a numãrului mediu scriptic de personal realizat în luna curenta fata de numãrul existent la 31 octombrie 1991, dacã creşterea respectiva a fost determinata de alte situaţii decît cele prevãzute la pct. 1 şi 2 de mai sus.
4. Prevederile pct. 1, 2 sau 3 de mai sus se aplica şi personalului care la 31 octombrie 1991 era detaşat sau îşi satisfacea stagiul militar, în funcţie de activitatea pe care urmeazã sa o desfãşoare la revenirea în unitate.
5. La unitãţile care, datoritã specificului unor activitãţi, folosesc muncitori zilieri pentru executarea unor lucrãri, fondul de salarii pentru care nu se plãteşte impozit suplimentar, determinat pe baza fondului de referinta se majoreazã, în luna respectiva, cu suma reprezentind salariile plãtite muncitorilor zilieri, determinate pe baza cantitãţilor de lucrãri executate şi a tarifelor de plata utilizate în unitate.
6. Prevederile pct. 5 se aplica în mod corespunzãtor şi pentru personalul utilizat pentru executarea, prin colaborare, a unor lucrãri plãtite din fondul de salarii.
7. Se precizeazã ca, în situaţiile prevãzute la pct. 5 şi 6 de mai sus, fondul de salarii se majoreazã avînd în vedere ca sumele respective nu se iau în considerare la stabilirea fondului de referinta.
8. În cazul preluãrii, dupã data de 31 octombrie 1991, de la alţi agenţi economici cu capital majoritar de stat a unor capacitãţi de producţie, care determina modificarea numãrului de salariaţi la fiecare dintre aceştia, se vor corecta fondul de referinta şi numãrul de personal, atît la unitatea care a preluat capacitatea de producţie, cît şi la cea care a predat-o. Corectarea se va face pe baza protocolului încheiat între cei doi agenţi economici şi se poate lua în considerare dupã înregistrarea la Direcţia de munca şi protecţie socialã, judeteana sau a municipiului Bucureşti.
Prevederile de mai sus se aplica şi în cazul unitãţilor nou înfiinţate prin divizarea sau comasarea unor unitãţi existente la 31 octombrie 1991.
9. În situaţii cu totul particulare, aplicarea prezentelor norme metodologice se face de cãtre Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Economiei şi Finanţelor, pe baza documentaţiei prezentate de agentul economic.
10. Prevederile de mai sus urmeazã sa fie imbunatatite dupã stabilirea metodologiei de corectie a fondului de salarii neimpozabil în funcţie de creşterea eficientei economice, respectiv a productivitatii muncii.
11. Fondul de salarii care poate fi destinat în mod efectiv plãţii salariilor în anul 1992 va fi mai mic decît fondul de salarii neimpozabil suplimentar determinat potrivit prevederilor prezentelor norme, în cazul în care posibilitãţile financiare nu permit plata unor salarii pînã la limita fondului respectiv, în condiţii de rentabilitate.

Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Dan Mircea Popescu

Ministrul economiei şi
finanţelor,
George Danielescu

Ministrul bugetului, veniturilor
statului şi controlului financiar,
Florian Bercea

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016