Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 8 iunie 2004  privind procedura de autorizare sanitara de functionare a spitalului*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 8 iunie 2004 privind procedura de autorizare sanitara de functionare a spitalului*)

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 68 bis din 20 ianuarie 2005
________
*) Aprobat prin <>Ordinul nr. 713 din 8 iunie 2004 , publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 68 din 20 ianuarie 2005

ART. 1
Spitalul este unitatea sanitara cu paturi, de utilitate publica, care desfasoara activitate de asistenta spitaliceasca si sanatoriala.
ART. 2
Indiferent de forma de proprietate, spitalul trebuie sa solicite, obtina si sa detina autorizatie sanitara de functionare.
ART. 3
Autorizarea sanitara de functionare a spitalelor se efectueaza de catre autoritati competente desemnate si in conformitate cu proceduri prevazute in Normele Ministerului Sanatatii.
ART. 4
In sensul prezentelor norme urmatoarele notiuni se definesc dupa cum urmeaza:
(a) Autorizarea sanitara a spitalului reprezinta procesul de analiza si investigatie sanitara care conditioneaza, din punct de vedere tehnic si juridic, punerea in functiune si desfasurarea activitatii de asistenta spitaliceasca si sanatoriala, de conformare la prezentele norme;
(b) Autorizatia sanitara este un act tehnic si juridic, eliberat in scris de catre autoritatea locala de sanatate publica, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare ori de punere in functiune a activitatii de asistenta spitaliceasca si sanatoriala;
(c) Viza anuala reprezinta actul de constatare, eliberat in scris de catre autoritatea locala de sanatate publica, privind respectarea conformitatii cu autorizatia sanitara, eliberata anterior spitalului;
(d) Programul de conformare reprezinta un plan de masuri cuprinzand etape care trebuie parcurse in intervale de timp precizate, prin prevederile autorizatiei sanitare, de catre spital, sub controlul autoritatii de sanatate publica, in scopul respectarii prezentelor norme.
ART. 5
Documentele necesare pentru solicitarea autorizatiei sanitare sunt:
● Cerere
● Dosar tehnic, care va cuprinde: planul dimensionat cu structura interioara, dotarile necesare desfasurarii activitatii supuse autorizarii, prezentarea circuitelor functionale, modul de asigurare a iluminatului, ventilatiei, temperaturii ambiante, schita retelelor de utilitati sau modul de asigurare a acestora (apa potabila, apa calda menajera, evacuarea apelor uzate menajere si tehnologice, evacuarea deseurilor solide si a deseurilor periculoase rezultate din activitatea desfasurata);
● Dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitara.
ART. 6
(a) Cererea de autorizare si dosarul tehnic se depun la biroul pentru avize si autorizatii sanitare al autoritatii locale de sanatate publica;
(B) In termen de 20 de zile de la inregistrarea cererii autoritatea de sanatate publica locala are obligatia sa solutioneze solicitarea in baza referatului de evaluare intocmit de catre specialisti proprii.
ART. 7
Variantele legale de solutionare a solicitarii de autorizare sanitara a spitalului sunt urmatoarele:
a) se elibereaza neconditionat autorizatia sanitara de functionare;
b) se elibereaza autorizatia sanitara de functionare, conditionat de realizarea programului si calendarului de conformare stabilit in autorizatie;
c) nu se elibereaza autorizatia sanitara de functionare, iar solicitantul este informat in scris privind neconformitatile cu prescriptiile actelor legale pe care se intemeiaza refuzul de autorizare sanitara de functionare.
ART. 8
(a) Autorizatia sanitara are valabilitate atata timp cat sunt respectate conditiile igienico-sanitare, sunt mentinute conditiile de structura functionala si cele care se refera la obiectul de activitate din solicitarea initiala pentru care a fost emisa autorizatia;
(b) Autorizatia sanitara de functionare a spitalului se vizeaza anual;
(c) Intre doua vize anuale spitalul autorizat va informa in scris directia de sanatate publica locala privind intentia de a intreprinde orice modificari in structura spatial-functionala si sau activitatea autorizata;
(d) Inspectia sanitara din cadrul directiei de sanatate publica poate proceda la retragerea temporara sau definitiva a autorizatiei sanitare de functionare in cazul oricarei modificari a obiectului de activitate si a structurii functionale a spitalului fata de ceea ce este prevazut in autorizatia sanitara de functionare sau in cazul nerespectarii programului de conformare.
ART. 9
(a) Din momentul retragerii temporare sau definitive a autorizatiei sanitare de functionare activitatea pentru care a fost eliberata autorizatia sanitara de functionare se suspenda.
(b) Pentru reluarea activitatii se reia procedura de autorizare prin biroul pentru avize si autorizatii sanitare din cadrul directiei de sanatate publica teritoriala.
_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016