Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 8 aprilie 2004  pentru acordarea autorizatiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile preluate prin inchiriere de la Compania Nationala de Cai Ferate Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 8 aprilie 2004 pentru acordarea autorizatiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile preluate prin inchiriere de la Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 23 aprilie 2004
CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile din România, preluatã prin închiriere de la Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., poate fi efectuatã numai de cãtre persoane juridice sau grupuri de persoane juridice înregistrate în România, care sunt autorizate fiecare de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, denumitã în continuare AFER, pentru activitãţile preluate pe secţiile de circulaţie respective.
ART. 2
În sensul prezentelor norme, termenii de specialitate se definesc dupã cum urmeazã:
1. autorizaţia de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, denumitã în continuare autorizaţie de gestionare - documentul prin care se atestã cã un agent economic care a preluat prin închiriere infrastructurã feroviarã neinteroperabilã poate administra şi întreţine infrastructura respectivã;
2. gestionar al infrastructurii neinteroperabile - orice persoanã juridicã sau grup de persoane juridice înregistrate în România, care are ca obiect de activitate în domeniul feroviar efectuarea lucrãrilor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, precum şi efectuarea de servicii auxiliare pentru transporturile pe calea feratã, autorizate fiecare de cãtre AFER pentru activitãţile preluate pe secţiile de circulaţie de pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã, care deţin personal propriu calificat şi autorizat de cãtre AFER în conformitate cu reglementãrile în vigoare şi care se angajeazã sã le exploateze în strictã conformitate cu reglementãrile generale şi specifice privind transportul pe cãile ferate române;
3. infrastructura feroviarã neinteroperabilã - parte a infrastructurii feroviare publice sau private a statului, aferentã traficului local, conectatã sau nu la infrastructura feroviarã interoperabilã şi care este gestionatã şi se dezvoltã pe baza unor reglementãri specifice interne;
4. operator de manevrã feroviarã - persoanã juridicã românã cu capital de stat şi/sau privat, a cãrei activitate principalã în domeniul transportului feroviar constã numai în efectuarea de operaţiuni de manevrã pe cãile ferate din România şi care deţine autorizaţie pentru manevrã feroviarã.
ART. 3
Autorizaţia de gestionare este un document cu regim special, nominal şi netransmisibil.
ART. 4
Gestionarii infrastructurii feroviare neinteroperabile, posesori ai autorizaţiei de gestionare, sunt înregistraţi de cãtre AFER în Registrul gestionarilor de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã.
ART. 5
Activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile se poate desfãşura pe secţiile de circulaţie cuprinse în anexa nr. 3 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora.

CAP. II
Acordarea şi valabilitatea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile

ART. 6
Autorizaţia de gestionare poate fi acordatã persoanelor juridice înregistrate în România, care au ca obiect de activitate în domeniul feroviar efectuarea lucrãrilor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, precum şi efectuarea de servicii auxiliare pentru transporturile pe calea feratã şi care îndeplinesc, cumulativ, urmãtoarele cerinţe:
a) au fost declarate câştigãtoare în urma licitaţiei organizate de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. pentru una sau mai multe secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã;
b) dispun de personal de specialitate necesar pentru desfãşurarea activitãţii de administrare şi întreţinere a infrastructurii feroviare neinteroperabile; personalul trebuie sã fie calificat, apt din punct de vedere medical şi autorizat de cãtre AFER pentru funcţiile pe care le exercitã, în conformitate cu reglementãrile specifice în vigoare;
c) se angajeazã sã respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfãşurare a activitãţii de transport, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviarã şi executarea operaţiilor de manevrã în condiţii de siguranţã a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi pe cele privind gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile;
d) dispun de structurile organizatorice şi de dotãrile necesare pentru efectuarea activitãţii de gestionare a infrastructurii feroviare pentru care solicitã autorizaţia de gestionare, adecvate implementãrii şi menţinerii unui sistem al calitãţii, în conformitate cu cerinţele standardului SR EN ISO 9001/2001;
e) au personal desemnat ca responsabil cu atribuţii în gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile, care a lucrat cel puţin 2 ani în activitãţi de transport feroviar şi care este atestat de cãtre AFER;
f) asigurã instruirea şi perfecţionarea personalului propriu cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu prevederile reglementãrilor specifice în vigoare privind transportul pe calea feratã;
g) asigurã întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care o gestioneazã, precum şi a materialului rulant din dotare prin unitãţi autorizate/certificate de cãtre AFER;
h) organizeazã şi exercitã prin personal propriu de specialitate controlul permanent al activitãţii de exploatare şi de siguranţã a circulaţiei feroviare pe secţiile de circulaţie preluate prin închiriere;
i) nu sunt în procedurã de faliment;
j) demonstreazã cã unitatea poate face faţã obligaţiilor sale financiare pe o perioadã de cel puţin 12 luni;
k) persoanele din conducerea executivã a gestionarului de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã nu au suferit condamnãri pentru fapte penale grave şi nu le este interzisã exercitarea unor drepturi civile;
l) demonstreazã cã pot face faţã obligaţiilor contractuale privind despãgubirile pentru pagube produse terţilor, asigurarea cãlãtorilor, mãrfii şi/sau a coletelor din transporturile de mesagerie şi coletãrie.
ART. 7
Autorizaţia de gestionare este valabilã pe perioada în care gestionarul de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã îndeplineşte cerinţele prevãzute în prezentele norme şi în condiţiile vizãrii sale anuale.
ART. 8
Modelul autorizaţiei de gestionare este prevãzut în anexa A la prezentele norme.
ART. 9
Pentru obţinerea autorizaţiei de gestionare persoana juridicã solicitantã trebuie sã depunã la AFER urmãtoarele documente:
a) cerere, conform modelului prezentat în anexa B la prezentele norme;
b) copie de pe actul legal de constituire ca persoanã juridicã a agentului economic sau a grupului; în cazul grupului trebuie sã reiasã explicit care este persoana juridicã cu drept/ atribuţii de reprezentabilitate;
c) copie de pe statutul persoanei juridice, din care sã rezulte cã are ca obiect de activitate în domeniul feroviar efectuarea lucrãrilor de întreţinere şi reparare a infrastructurii feroviare, precum şi efectuarea de servicii auxiliare pentru transporturile pe calea feratã;
d) copie de pe certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
e) angajamentul întocmit conform modelului prevãzut în anexa C la prezentele norme;
f) copie de pe documentul din care reiese cã a câştigat licitaţia organizatã de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. şi care dovedeşte cã a preluat prin închiriere secţia/secţiile de circulaţie pentru care se solicitã autorizaţia de gestionare;
g) dovada cã dispune de personal de specialitate necesar pentru desfãşurarea activitãţii de administrare şi întreţinere a infrastructurii feroviare neinteroperabile; personalul trebuie sã fie calificat, apt din punct de vedere medical şi psihologic şi autorizat de cãtre AFER, pentru funcţiile pe care le exercitã, în conformitate cu reglementãrile specifice în vigoare;
h) organigrama din care sã rezulte structura organizatoricã necesarã pentru efectuarea activitãţii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, copie a documentului privind stadiul implementãrii sistemului de management al calitãţii conform standardului SR EN ISO 9001:2001, eliberat de un organism de certificare notificat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
i) dovada cã dispune de personal propriu desemnat ca responsabil cu atribuţii în gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile şi siguranţa circulaţiei, care a lucrat cel puţin 2 ani în domeniul feroviar şi care este atestat de cãtre AFER;
j) dovada cã dispune de personal propriu desemnat cu atribuţii de control al activitãţii de exploatare şi de siguranţã a circulaţiei feroviare pe secţia/secţiile de circulaţie închiriate;
k) dovada cã asigurã instruirea şi perfecţionarea personalului propriu cu responsabilitãţi în siguranţa circulaţiei, în conformitate cu prevederile reglementãrilor specifice în vigoare privind transportul pe calea feratã;
l) dovada cã asigurã întreţinerea şi repararea infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care o gestioneazã prin agenţi economici sau subunitãţi proprii, autorizaţi/autorizate, certificaţi/certificate de cãtre AFER;
m) dovada cã deţine resursele financiare şi logistice necesare desfãşurãrii activitãţii de gestionare a infrastructurii feroviare şi de transport feroviar în condiţii de siguranţã a traficului feroviar, precum şi în ceea ce priveşte acoperirea responsabilitãţilor civile (copie de pe conturile anuale sau bilanţul anual depus conform legii şi, dupã caz, de pe bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul în curs);
n) asigurarea de rãspundere civilã generalã, privind despãgubirile în caz de accidente şi evenimente feroviare produse pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã pe care o gestioneazã, încheiatã cu o firmã de asigurãri acreditatã de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor;
o) alte documente care sã justifice îndeplinirea condiţiilor prevãzute la art. 6;
p) declaraţia pe propria rãspundere a persoanelor din conducerea executivã a gestionarului de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã cã nu au suferit condamnãri pentru fapte penale grave şi nu le este interzisã exercitarea unor drepturi civile;
q) dovada plãţii tarifului pentru eliberarea autorizaţiei de gestionare.
ART. 10
(1) Persoana juridicã care a dobândit dreptul de preluare prin închiriere a secţiilor de circulaţie de pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã va depune la AFER, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data câştigãrii licitaţiei organizate în acest scop de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., documentele prevãzute la art. 9.
(2) În termen de maximum 30 zile calendaristice de la data depunerii cererii de eliberare a autorizaţiei de gestionare, AFER va verifica dosarul cu documentele primite şi va proceda astfel:
a) în situaţia în care dosarul depus conţine toate documentele prevãzute la art. 9 şi respectã, în totalitate, cerinţele prevãzute la art. 6, va elibera autorizaţia de gestionare;
b) în situaţia în care dosarul nu conţine toate documentele prevãzute la art. 9 sau nu respectã în totalitate cerinţele prevãzute la art. 6, va comunica în scris solicitantului acest lucru, care la rândul sãu are obligaţia ca în maximum 30 de zile calendaristice sã elimine neconformitãţile menţionate în comunicarea de neacordare a autorizaţiei de gestionare;
c) în situaţia în care neconformitãţile au fost eliminate, va elibera autorizaţia de gestionare;
d) în situaţia în care în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicarea neconformitãţilor acestea nu au fost eliminate, cererea se respinge, dosarul se scoate din evidenţa AFER şi se înmâneazã solicitantului, cu întocmirea unui proces-verbal încheiat între AFER şi solicitant, în care se trec motivele respingerii.
(3) Reluarea procedurii de obţinere a autorizaţiei de gestionare se poate efectua numai în baza unei noi cereri.
ART. 11
(1) Gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile este obligat ca în cel mult 15 zile calendaristice de la data obţinerii autorizaţiei de gestionare sã încheie cu AFER convenţiile privind efectuarea activitãţilor de supraveghere.
(2) În cazul în care gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile nu încheie convenţiile prevãzute la alin. (1), autorizaţia de gestionare se retrage, eliberarea unei noi autorizaţii de gestionare putându-se face numai în baza unei noi cereri şi parcurgerii etapelor prevãzute în prezentele norme.
ART. 12
(1) Cu cel puţin 30 de zile, dar nu mai mult de 45 de zile calendaristice înainte de data expirãrii vizei anuale a autorizaţiei de gestionare, deţinãtorul acesteia va solicita în scris AFER acordarea unei noi vize anuale. Cererea va fi însoţitã de dovada plãţii tarifului aferent acordãrii vizei anuale.
(2) În situaţia în care au intervenit modificãri în documentele prezentate la acordarea autorizaţiei, gestionarul de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã are obligaţia sã prezinte o datã cu cererea de solicitare a vizei anuale documentele prevãzute în procedurile specifice ale AFER prevãzute la art. 8 din ordin.
(3) AFER va comunica în scris, în termen de 30 de zile calendaristice, decizia privind acordarea sau neacordarea vizei anuale. Decizia de neacordare va fi motivatã în scris de cãtre AFER.
ART. 13
Dacã gestionarul de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã îşi modificã situaţia juridicã sau solicitã modificarea/extinderea activitãţilor sale şi pe alte secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile, AFER poate acorda o nouã autorizaţie de gestionare, cu respectarea prevederilor prezentelor norme.

CAP. III
Suspendarea şi retragerea autorizaţiei de gestionare

ART. 14
(1) În perioada de valabilitate a autorizaţiei de gestionare, AFER verificã prin acţiuni de control şi inspecţie de stat modul în care sunt respectate şi îndeplinite condiţiile care au stat la baza eliberãrii acesteia, iar în cazul în care constatã cã deţinãtorul autorizaţiei nu mai respectã sau nu mai îndeplineşte una ori mai multe condiţii, autorizaţia se suspendã sau se retrage, dupã caz.
(2) În cazul în care gestionarul de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã face dovada eliminãrii neconformitãţilor care au condus la suspendarea autorizaţiei, precum şi dovada plãţii tarifului aferent verificãrii eliminãrii acestor neconformitãţi, AFER va anula suspendarea autorizaţiei. Perioada de suspendare a autorizaţiei nu prelungeşte durata de valabilitate a acesteia.
(3) În cazul în care neconformitãţile care au condus la suspendarea autorizaţiei de gestionare nu au fost eliminate în termenul stabilit prin procedurile specifice ale AFER prevãzute la art. 8 din ordin, autorizaţia se retrage.
ART. 15
În cazul în care se constatã încãlcãri grave sau repetate ale reglementãrilor specifice transportului feroviar, autorizaţia de gestionare se retrage.
ART. 16
Pe perioada suspendãrii autorizaţiei de gestionare, gestionarul de infrastructurã feroviarã neinteroperabilã nu mai poate efectua decât serviciile menţionate de cãtre AFER în decizia de suspendare a autorizaţiei.
ART. 17
În cazul retragerii autorizaţiei de gestionare, acordarea unei noi autorizaţii se va face în baza unei noi cereri.
ART. 18
AFER retrage autorizaţia de gestionare, pe baza unor dovezi obiective, şi atunci când este înştiinţat în scris de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. asupra nerespectãrii de cãtre posesorul autorizaţiei a unor obligaţii privind activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile pe secţiile de circulaţie de pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã pe care acesta le-a închiriat.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 19
(1) AFER avizeazã în scris Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. despre retragerea, suspendarea sau încetarea suspendãrii, dupã caz, a autorizaţiei de gestionare acordate unei persoane juridice care a preluat prin închiriere secţii ale infrastructurii feroviare neinteroperabile.
(2) Dupã primirea avizãrii Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. va decide asupra acţiunilor ce trebuie întreprinse ca urmare a suspendãrii/retragerii autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 20
Pentru verificarea autenticitãţii documentelor prezentate în copie, la solicitarea AFER gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile va prezenta originalele documentelor respective.
ART. 21
Gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile poate elabora reglementãri tehnice specifice secţiilor de circulaţie închiriate, în cazul în care intervin modificãri faţã de prevederile reglementãrilor tehnice existente, pe care le va prezenta la AFER în vederea avizãrii, urmând a fi aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 22
Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. va gestiona secţiile de circulaţie aflate pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã în intervalul de timp scurs între data desfãşurãrii licitaţiei şi predarea-primirea efectivã a secţiei respective.
ART. 23
Operatorii de transport feroviar care doresc sã preia prin închiriere activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile trebuie sã obţinã de la AFER autorizaţia de gestionare eliberatã în conformitate cu prevederile prezentelor norme.
ART. 24
(1) Eventualele contestaţii privind decizia de neacordare, suspendare sau retragere a autorizaţiei de gestionare se depun la AFER, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii scrise.
(2) Soluţionarea contestaţiilor se face de cãtre Consiliul de conducere al AFER, în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii acestora.
(3) În cazul în care contestatarul este nemulţumit de soluţia prevãzutã la alin. (2), acesta se poate adresa Consiliului de supraveghere constituit conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã, tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare şi certificarea în materie de siguranţã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii scrise.
(4) Soluţionarea contestaţiilor prevãzute la alin. (3) se va face de cãtre Consiliul de supraveghere, în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.
(5) În cazul în care contestatarul este nemulţumit de soluţia prevãzutã la alin. (4), acesta se poate adresa instanţelor de contencios administrativ, conform <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 25
(1) Pierderea sau deteriorarea autorizaţiei de gestionare se comunicã de cãtre deţinãtorul acesteia la AFER, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data constatãrii.
(2) În acest caz AFER va elibera un duplicat al autorizaţiei de gestionare.
ART. 26
Anexele A-C fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA A
-------
la norme
--------



┌──────┐
│ │
│STEMA │
│ │
└──────┘

ROMÂNIA
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI

AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ - AFER
AUTORIZAŢIE DE GESTIONARE
Seria ...... nr. ......

În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 89/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 27/2004 pentru aprobarea condiţiilor de închiriere de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor pãrţi din infrastructura feroviarã neinteroperabilã, precum şi de gestionare a acestora,
.............................................................
(persoana juridicã)
cu sediul în localitatea ............, str. ..... nr. ......, judeţul (sectorul) ......., înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului la nr. ......, este autorizatã sã gestioneze infrastructura feroviarã neinteroperabilã de pe urmãtoarele secţii de circulaţie:
...................................................................
Prezenta autorizaţie de gestionare este valabilã în condiţiile vizãrii sale anuale.


Data eliberãrii
AUTORITATEA FEROVIARĂ ROMÂNĂ - AFER
Director general,
........................
(semnãtura şi ştampila unitãţii)
(verso)

Posesorul autorizaţiei de gestionare are urmãtoarele obligaţii:
1. sã anunţe Autoritatea Feroviarã Românã - AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea autorizaţiei de gestionare;
2. sã respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfãşurare a circulaţiei şi manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviarã în condiţii de siguranţã a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi pe cele privind gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile;
3. sã menţinã în stare de funcţiune infrastructura feroviarã neinteroperabilã închiriatã, cu toate instalaţiile fixe şi echipamentele conexe, precum şi materialul rulant utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar;
4. sã efectueze activitatea de conducere a circulaţiei trenurilor la nivelul staţiilor de cale feratã şi al altor puncte de secţionare de pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai cu personal autorizat de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, sub coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., cu respectarea tuturor normelor de siguranţa circulaţiei şi în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
5. sã acorde drept de acces pe secţiile de circulaţie pe care le gestioneazã operatorilor de transport feroviar şi operatorilor de manevrã feroviarã, în condiţiile prevãzute la art. 19 alin. (1) din anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2004 ;
6. sã accepte supravegherea respectãrii reglementãrilor specifice în vigoare referitoare la desfãşurarea activitãţii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile prin acţiuni de control şi inspecţie de stat, în baza convenţiilor încheiate cu Autoritatea Feroviarã Românã - AFER;
7. sã permitã accesul în unitatea/unitãţile proprie/proprii pentru personalul Autoritãţii Feroviare Române - AFER cu atribuţii de inspecţie, control şi registru şi sã furnizeze, la cerere, datele, informaţiile şi documentele necesare verificãrii modului de îndeplinire a condiţiilor care au stat la baza eliberãrii autorizaţiei de gestionare.
Posesorul autorizaţiei de gestionare are urmãtoarele drepturi:
1. sã desfãşoare activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile închiriate şi a materialului rulant utilizat cu personal propriu sau pe bazã de contracte încheiate cu furnizori de servicii autorizaţi/certificaţi de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER;
2. de preluare exclusivã a întregului trafic feroviar local de pe secţiile prevãzute în autorizaţia de gestionare;
3. sã acorde drept de acces pentru traficul local de pe secţiile prevãzute în autorizaţia de gestionare operatorilor de transport feroviar licenţiaţi şi operatorilor de manevrã feroviarã autorizaţi de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, pe bazã de contract de acces semnat de cãtre aceştia;
4. sã perceapã tarif de utilizare a infrastructurii feroviare neinteroperabile de la operatorii de transport feroviar şi/sau de la operatorii de manevrã feroviarã pe secţiile de circulaţie pe care le gestioneazã;
5. sã aplice politici tarifare pentru serviciile oferite, cu respectarea prevederilor legale;
6. sã elaboreze reglementãri tehnice specifice secţiilor de circulaţie închiriate, în cazul în care intervin modificãri faţã de prevederile reglementãrilor tehnice existente, pe care le va prezenta Autoritãţii Feroviare Române - AFER în vederea avizãrii, urmând a fi aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului;
7. sã încheie, în condiţiile legii, contracte pentru achiziţionarea de servicii feroviare de la furnizori feroviari autorizaţi/certificaţi de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER.





VIZE ANUALE

┌─────────────┐┌─────────────┐┌─────────────┐┌─────────────┐┌─────────────┐
│ Valabil pânã││ Valabil pânã││ Valabil pânã││ Valabil pânã││ Valabil pânã│
│ la data de ││ la data de ││ la data de ││ la data de ││ la data de │
│........... ││........... ││........... ││........... ││........... │
│ DIRECTOR ││ DIRECTOR ││ DIRECTOR ││ DIRECTOR ││ DIRECTOR │
│ GENERAL ││ GENERAL ││ GENERAL ││ GENERAL ││ GENERAL │
│........... ││........... ││........... ││........... ││........... │
│ L.S. ││ L.S. ││ L.S. ││ L.S. ││ L.S. │
└─────────────┘└─────────────┘└─────────────┘└─────────────┘└─────────────┘



ANEXA B
-------
la norme
--------

CERERE
pentru obţinerea autorizaţiei de gestionare a
infrastructurii feroviare neinteroperabile

........../(persoana juridicã), cu sediul în localitatea ........., str. ........ nr. ....., judeţul ......, telefon ......, fax ....., înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului la nr. ....., având codul fiscal nr. ..... şi contul nr. ....., deschis la Banca ....., filiala ....., reprezentatã prin .........../(funcţia, numele şi prenumele), ca urmare a preluãrii prin închiriere în urma licitaţiei organizate la data de ........... de cãtre Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. a unor secţii de circulaţie de pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã, solicit acordarea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile pe urmãtoarele secţii de circulaţie: ............................................................
Se anexeazã documentele justificative conform art. 9 din Normele pentru acordarea autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile preluate prin închiriere de la Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.

Data .......... ....................................
(conducãtorul persoanei juridice, funcţia,
numele şi prenumele)
(semnãtura şi ştampila unitãţii)


ANEXA C
-------
la norme
--------

ANGAJAMENT

............/(persoana juridicã), cu sediul în localitatea .........., str. ....... nr. ..., reprezentatã prin ............/(funcţia, numele şi prenumele), se angajeazã ca pe perioada de valabilitate a autorizaţiei de gestionare a urmãtoarelor secţii: ..., aflate pe infrastructura feroviarã neinteroperabilã:
1. sã anunţe Autoritatea Feroviarã Românã - AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordãrii autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile;
2. sã respecte prescripţiile tehnice, tehnologice, de organizare şi de desfãşurare a circulaţiei şi a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul şi circulaţia pe infrastructura feroviarã, în condiţii de siguranţã a circulaţiei şi de securitate a transporturilor, precum şi cele privind administrarea şi întreţinerea infrastructurii feroviare;
3. sã respecte prevederile reglementãrilor aplicabile transportului feroviar şi manevrei pe calea feratã românã, precum şi ale reglementãrilor specifice secţiilor de circulaţie închiriate;
4. sã menţinã în stare de funcţiune infrastructura feroviarã cu toate instalaţiile fixe şi echipamentele conexe, precum şi materialul rulant utilizat, conform normelor tehnice şi prevederilor instrucţionale din sistemul de transport feroviar;
5. sã efectueze activitatea de conducere a circulaţiei trenurilor la nivelul staţiilor de cale feratã şi al altor puncte de secţionare de pe secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile numai cu personal autorizat de cãtre Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, sub coordonarea structurilor de management al traficului feroviar din Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., cu respectarea tuturor normelor de siguranţa circulaţiei şi în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
6. sã acorde drept de acces pe secţiile de circulaţie pe care le gestioneazã operatorilor de transport feroviar şi operatorilor de manevrã feroviarã, în condiţiile prevãzute la art. 19 alin. (1) din anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 27/2004 ;
7. sã numeascã în conducerea executivã persoane care îndeplinesc condiţiile de onorabilitate stabilite de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
8. sã accepte supravegherea respectãrii reglementãrilor specifice în vigoare referitoare la desfãşurarea activitãţii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile şi prin acţiuni de control şi inspecţie de stat, în baza convenţiilor încheiate cu Autoritatea Feroviarã Românã - AFER;
9. sã permitã accesul în unitatea/unitãţile proprii pentru personalul Autoritãţii Feroviare Române - AFER cu atribuţii de inspecţie, control şi registru şi sã furnizeze, la cerere, datele, informaţiile şi documentele necesare verificãrii modului de îndeplinire a condiţiilor care au stat la baza eliberãrii autorizaţiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile.

Data ........... ...............................
(funcţia, numele şi prenumele)
(semnãtura şi ştampila unitãţii)

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016