Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 3 martie 2006  Norme privind stabilirea echipajului minim de siguranta la navele de navigatie interioara care arboreaza pavilion roman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 3 martie 2006 Norme privind stabilirea echipajului minim de siguranta la navele de navigatie interioara care arboreaza pavilion roman

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 343 bis din 17 aprilie 2006

Domeniul de aplicare
ART. 1
(1) Dispoziţiile prezentelor norme se aplicã tuturor navelor de navigaţie interioarã care arboreazã pavilionul român, care navigheazã pe cãile navigabile interioare, în trafic intern şi internaţional, cu excepţia barjelor fãrã echipaj şi a navelor de agrement destinate utilizãrii în scopuri sportive şi recreative.
(2) Prevederile prezentelor norme nu se aplicã navelor militare.

Definiţii
ART. 2
Termenii folosiţi în prezentele norme au urmãtorul înţeles:
a) Autoritatea Navalã Românã - organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumitã în continuare ANR, autoritate de stat in domeniul navigaţiei;
b) Barja - o navã, destinatã transporturilor de mãrfuri, construitã sau modificatã în mod special pentru a fi împinsã, şi care fie cã nu are mijloace mecanice de propulsie, fie cã are mijloace mecanice suficiente de propulsie care permit doar efectuarea unor manevre limitate când nu face parte dintr-un convoi de nave împins;
c) Carnet de serviciu - documentul eliberat de Autoritatea Navalã Românã prin care personalul navigant de pe nave de navigaţie interioarã face dovada calificãrii, aptitudinii medicale, a timpilor de navigaţie şi a sectoarelor parcurse;
d) Certificat de echipaj minim de siguranţã - documentul eliberat de Autoritatea Navalã Românã pentru fiecare navã în parte, prin care se stabileşte numãrul şi funcţiile echipajului minim de siguranţã;
e) Conducator - persoanã care posedã aptitudinea şi calificarea necesare şi este desemnatã pentru a asigura conducerea navei pe cãile navigabile interioare şi care-şi exercitã responsabilitatea la bordul navei;
f) Convoi - un convoi rigid sau un convoi de nave remorcate;
g) Convoi rigid - un convoi împins sau o formaţiune în cuplu;
h) Convoi împins - un ansamblu rigid de nave, din care cel puţin una este poziţionatã înaintea navei (navelor) care asigurã puterea pentru propulsie a convoiului, denumitã(e) împingãtor(are); un convoi rigid este considerat de asemenea un convoi compus dintr-o navã împingãtor şi o navã împinsã, care sunt cuplate astfel încât sã permitã o articulaţie ghidatã.
i) Document de atestare - un brevet sau certificat de capacitate în termen de valabilitate şi care dã dreptul titularului sã îndeplineascã la bordul unei nave pentru cãile navigabile interioare funcţia corespunzãtoare şi, atribuţiile pe care le presupune nivelul de responsabilitate specificat în acel document;
j) Echipaj minim de siguranţã - personalul navigant, calificat şi atestat conform reglementãrilor în vigoare, necesar pentru asigurarea siguranţei navei şi a navigaţiei şi care ocupã funcţiile stabilite prin Certificatul de echipaj minim de siguranţã;
k) Formaţiune - modul de alcãtuire al unui convoi;
l) Formaţiune în cuplu - un ansamblu de nave cuplate lateral rigid, bord în bord, fãrã ca vreuna sã fie situatã în faţa navei care propulseazã ansamblul;
m) Impingãtor - o navã special construitã pentru a asigura propulsia unui convoi împins;
n) Navã autopropulsatã - o navã destinatã transportului de mãrfuri, construitã pentru a naviga independent, cu propriile sale mijloace mecanice de propulsie;
o) Navã cu cabine - o navã de pasageri de croazierã cu cabine de dormit pentru pasageri;
p) Navã de navigaţie interioarã - o navã destinatã sã navigheze exclusiv sau în mod special pe cãile navigabile interioare;
r) Navã de pasageri - o navã pentru voiaj de zi sau o navã cu cabine, construitã şi amenajatã pentru a transporta mai mult de 12 pasageri;
s) Navã pentru voiaje de zi - o navã de pasageri, fãrã cabine de dormit pentru pasageri;
ş) Tahograf - echipamentul care se instaleazã la bordul navelor având ca scop indicarea, înregistrarea şi stocarea în mod automat sau semiautomat a datelor privind timpul cât nava se aflã în marş şi a anumitor perioade de lucru ale conducãtorilor navei;
t) Timpi de navigaţie efectivã - perioada de timp scursã de la începutul voiajului pânã la sfârşitul voiajului, mai puţin zilele de întrerupere în care nava nu şi-a putut continua voiajul.
ART. 3
Echipajul minim de siguranţã, timpii de navigaţie efectivã şi perioadele de odihnã de la bordul navelor de navigaţie interioarã trebuie sã fie în conformitate cu prevederile prezentelor norme, pentru toate modurile de exploatare.
ART. 4
(1) Pe toatã perioada cât nava se aflã în exploatare, echipajul minim de siguranţã pentru unul din modurile de exploatare prevãzute la art. 8, precum şi pentru perioadele de staţionare, trebuie sã fie permanent prezent la bordul navei.
(2) Nava nu va fi autorizatã sã plece fãrã echipajul minim de siguranţã prevãzut.
(3) Prevederile prezentelor norme se aplicã şi atunci când navele navigheazã în apele naţionale altele decât cele navigabile.
(4) In situaţii neprevãzute, cum ar fi boalã, accident, decizia unei autoritãţi, atunci când cel mult un membru din echipajul minim de siguranţã nu poate fi folosit la bord pe timpul navigaţiei:
a) navele pot sã-şi continue voiajul pânã la primul loc de staţionare corespunzãtor situat în sensul de navigaţie, dacã existã la bord un posesor al unui document de atestare valabil pentru funcţia şi sectorul de navigaţie respectiv;
b) prevederile de la litera(a) se aplicã şi navelor de pasageri pânã la ultima escalã a zilei;
(c) Femeile însãrcinate şi cele care au nãscut nu pot face parte din echipajul minim de siguranţã pe parcursul a 14 sãptãmâni cel puţin, din care cel puţin 6 sãptãmâni înainte şi 7 sãptãmâni dupã naştere.

Membrii de echipaj
ART. 5
(1) Echipajul minim al unei nave poate fi compus din urmãtoarele funcţii:
a) conducãtor (cãpitan tluvial categoria A sau categoria B);
b) timonier fluvial (ofiţer tluvial);
c) şef mecanic fluvial;
d) mecanic (ofiţer mecanic fluvial/motorist);
e) şef de echipaj fluvial;
f) conducãtor de şalupã fluvialã;
g) marinar;
h) marinar stagiar;
i) mecanic stagiar.
(2) Membrii de ecliipaj prevãzuţi la alin.(1) trebuie sã deţinã documentele de atestare valabile corespunzãtor funcţiei îndeplinite la bordul navei.

Certificat de echipaj minim de siguranţã
ART. 6
(1) Certificatul de echipaj minim de siguranţã trebuie sã se gãseascã obligatoriu la bordul fiecãrei nave, care arboreazã pavilionul român.
(2) Proprietarii, închinãtorii sau operatorii navelor sunt obligaţi sã asigure navele cu echipajul stabilit prin Certificatul de echipaj minim de siguranţã, indiferent dacã nava se aflã în navigaţie în apele naţionale sau internaţionale.
(3) Atunci când se schimbã condiţiile tehnice şi de viaţã la bord, ANR poate aproba încadrarea navei cu un echipaj minim de siguranţã corespunzãtor noilor condiţii.

Carnetul de serviciu - dovada calificãrii
ART. 7
(1) Oricare membru al echipajului trebuie sã aibã un carnet de serviciu personal.
(2) Carnetele de serviciu se elibereazã de cãtre ANR.
(3) Carnetul de serviciu conţine:
a) date cu caracter general precum calificarea titularului, docmnente de atestare, diplome şi aptitudine medicalã, şi
b) date specifice privind voiajele efectuate şi funcţiile ocupate la bordul navei, prin care se justiticã perioadele de îmbarcare, timpii de navigaţie efectivã şi sectoarele parcurse pe anumite cãi navigabile interioare.
(4) ANR este responsabilã de înregistrarea datelor cu caracter general prevãzute la lit.a), iar conducãtorul navei este responsabil de înregistrarea datelor specifice prevãzute la lit. b);
(5) In momentul îmbarcãrii, carnetul de serviciu trebuie prezentat conducãtorului navei, ţinut la zi şi pãstrat de acesta în loc sigur, pânã în momentul debarcãrii. La cererea titularului, carnetul de serviciu trebuie sã-i fie restituit în orice moment, fãrã întârziere;
(6) Titularul trebuie sã prezinte carnetul de serviciu pentru vizã la o cãpitãnie de port desemnatã, cel puţin o datã în decursul a 12 luni calendaristice, începând de la data eliberãrii. Cãpitãnia vizeazã fiecare paginã a carnetului de serviciu, în baza înscrisurilor din jurnalul de bord şi/sau a copiilor confirmate oficial de conducãtorul navei;
(7) Documentaţia relevantã pentru tot personalul navigant îmbarcat pe navã se aflã permanent la bord, este accesibilã, poate fi cititã şi include în mod obligatoriu, fãrã a se limita la aceasta, actele privind experienţa, instruirea, starea de sãnãtate şi calificarea necesarã pentru îndeplinirea sarcinilor repartizate.

Moduri de exploatare
ART. 8
(1) Pe o perioadã de 24 de ore, se definesc urmãtoarele moduri de exploatare:
A1 - Navigaţie de cel mult 14 ore;
A2 - Navigaţie de cel mult 18 ore;
B - Navigaţie continuã timp de 24 ore.
(2) În modul de exploatare A1, navigaţia poate fi prelungitã la cel mult 16 ore, maximum o datã pe sãptãmânã, dacã timpul de navigaţie este atestat de înregistrãrile unui tahograf autorizat şi atunci când, în afarã de conducãtor, în echipajul minim prevãzut se aflã un alt membru posesor al documentului de atestare de timonier.
(3) O navã fãrã tahograf, care navigheazã în modul de exploatare A1, respectiv A2, trebuie sã'adşi întrerupã navigaţia timp de 8 ore continue, respectiv 6 ore continue, astfel:
a) în modul de exploatare A1 între ora 22°° şi ora 6°°, şi
b) în modul de exploatare A2 între ora 23°° şi ora 05°°.
(4) Nava se poate abate de la orarul stabilit mai sus dacã este echipatã cu un tahograf în bunã stare de funcţionare şi agreat de Autoritate. Acest tahograf trebuie sã fie în funcţiune cel puţin de la începutul ultimei perioade de odihnã neîntreruptã de 8 ore, respectiv 6 ore, şi trebuie sã fie accesibil imediat organelor de control.
(5) Pe anumite sectoare de ape interioare navigabile, ANR poate impune moduri de exploatare diferite de cele prevãzute în acest articol.

Odihna obligatorie
ART. 9
(1) În modul de exploatare A1, într-un interval de 24 ore calculat de la terminarea ultimei perioade de odihnã de 8 ore, toţi membrii din echipaj trebuie sã beneficieze de 8 ore de odihnã neîntreruptã în afara timpilor de navigaţie efectivã.
(2) În modul de exploatare A2, într-un interval de 24 ore calculat de la terminarea ultimei perioade de odihnã de 6 ore, toţi membrii din echipaj trebuie sã beneficieze de 8 ore de odihnã, din care 6 ore de odihnã neîntreruptã în afara timpilor de navigaţie efectivã.
(3) În modul de exploatare B, toţi membrii din echipaj trebuie sã beneficieze de perioade de odihnã de 24 ore, la fiecare 48 ore, din care cel puţin douã perioade de 6 ore neîntrerupte. Membrii de echipaj cu vârsta sub 18 ani, vor beneficia de 8 ore de odihnã neîntreruptã, din care 6 ore în afara timpului de navigaţie efectivã.
(4) In timpul perioadei de odihnã, membrul de echipaj nu are nici o obligaţie, inclusiv cu privire la supraveghere sau disponibilitate; serviciile de cart şi supraveghere privind navele în staţionare nu sunt considerate ca obligaţii în sensul prezentului alineat.
(5) Dacã în legislaţia muncii sau în contractele colective existã prevederi în ceea ce priveşte timpi mai lungi ai perioadei de odihnã, acestea primeazã.
(6) Proprietarul, persoana care a închiriat nava sau operatorul navei este obligat sã efectueze anual un control intern cu privire la respectarea de cãtre conducãtorii navelor a timpilor de navigaţie, a timpului de întrerupere a navigaţiei şi a perioadei de odihnã.

Schimbarea sau repetarea modului de exploatare
ART. 10
(1) Schimbarea sau repetarea modului de exploatare se poate face numai cu respectarea prevederilor de mai jos:
a) Trecerea de la modul de exploatare A1 la modul A2 se poate efectua numai:
(i) dacã echipajul a fost în întregime înlocuit, sau
(ii) dacã membrii de echipaj prevãzuţi pentru modul A2 au beneficiat imediat înainte de schimbarea modului de exploatare de un timp de odihnã de 8 ore, din care 6 ore în afara timpului de navigaţie efectivã, iar echipajul suplimentar, prevãzut pentru modul de exploatare A2, se gãseşte la bord.
b) Trecerea de la modul de exploatare A2 la modul A1 se poate efectua numai:
(i) dacã echipajul a fost în întregime înlocuit, sau
(ii) dacã membrii de echipaj prevãzuţi pentru modul A1 au beneficiat imediat înainte de schimbarea modului de exploatare de un timp de odihnã de 8 ore, în afara timpului de navigaţie efectivã.
c) Trecerea de la modul de exploatare B la modurile A1 sau A2 se poate efectua numai:
(i) dacã echipajul a fost în întregime înlocuit, sau
(ii) dacã membrii de echipaj prevãzuţi pentru modurile de exploatare A1 si A2 au beneficiat de un timp neîntrerupt de odihnã de 8 ore şi, respectiv 6 ore, imediat înainte de schimbarea modului de exploatare.
d) Trecerea de la modurile de exploatare A1 sau A2 în modul B se poate efectua numai:
(i) dacã echipajul a fost în întregime înlocuit, sau
(ii) dacã membrii de echipaj prevãzuţi la modul de exploatare B au beneficiat de o perioadã de odihnã de 8 ore şi, respectiv 6 ore, neîntreruptã, înaintea schimbãrii modului de exploatare, în afara timpului de navigaţie efectivã şi dacã echipajul suplimentar prevãzut pentru modul de exploatare B se gãseşte la bord.
e) Repetarea modulului de exploatare A1 sau A2 se poate efectua numai:
(i) dacã echipajul a fost în întregime înlocuit, şi
(ii) dacã membrii de echipaj necesari pentru repetarea modului de exploatare A1 sau A2 au beneficiat, imediat înainte de începerea noului voiaj, de o perioadã de odihnã de 8 ore, respectiv 6 ore, neîntreruptã, în afara timpului de navigaţie efectivã.
(2) In toate cazurile de schimbare a modului de exploatare, proprietarul, închiriatorul, operatorul sau conducãtorul navei trebuie sã modifice echipajul minim de siguranţã conform prevederilor prezentelor norme.

Jumalul de bord -Tahograf
ART. 11
(1) La bordul fiecãrei nave, cãreia i se aplicã prezentele norme, trebuie sã se gãseascã un jurnal de bord. Acest jurnal de bord trebuie completat conform instrucţiunilor pe care le conţine. Responsabilitatea pãstrãrii jurnalului de bord şi a înscrisurilor din acesta revine conducãtorului navei.
(2) Jurnalul de bord se elibereazã de ANR, prin cãpitãniile de port. Un nou jurnal de bord nu poate fi eliberat decât dacã este prezentat jurnalul de bord precedent.
(3) Pe foile rãmase libere din Jumalul de bord precedent Cãpitãnia de port va face menţiunea "Anulat". Acesta se pãstreazã la bordul navei timp de şase luni, de la data ultimului înscris.
(4) Cãpitãnia de port, care elibereazã jurnalul de bord, atestã aceasta printr-un "Certificat de evidenţã jurnale de bord", menţionând numele şi numãrul oficial al navei, numãrul jurnalului de bord şi data eliberãrii. Acest certificat trebuie sã fie pãstrat la bordul navei. Eliberarea jurnalelor de bord ulterioare, conform alin.(2) al prezentului articol, este înscrisã în certificat.
(5) Instalarea şi inspecţia tehnicã a tahografelor se face dupã normele elaborate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. Agenţii economici care monteazã, verificã, etaloneazã şi întreţin tahograf sunt cei autorizaţi de Ministerul Economiei şi Comerţului.
(6) Inregistrãrile tahografului trebuie pãstrate la bordul navei timp de şase luni de la data ultimei înregistrãri.
(7) In caz de înlocuire sau de suplimentare a echipajului, conform art. 10, membrul de echipaj înlocuit sau îmbarcat suplimentar va prezenta un "atestat pentru justificarea perioadelor de odihnã" sau o copie din jurnalul de bord, care trebuie sã conţinã date referitoare la timpii de navigaţie şi perioada de odihnã de care navigatorul a beneficiat la bordul navei unde a efectuat ultimul voiaj.

Echipamentul navelor
ART. 12
(1) Fãrã a aduce atingere altor dispoziţii ale prezentelor norme, navele autopropulsate, împingãtoarele, remorcherele, convoaiele împinse şi navele de pasageri, exploatate cu un echipaj minim de siguranţã, trebuie sã îndeplineascã unnãtoarele cerinţe:
1.1. Standard S1
a) Instalaţiile de propulsie trebuie sã fie de aşa naturã încât sã permitã modificarea vitezei şi inversãrii sensului de marş din postul de comandã; Maşinile auxiliare, necesare marşului navei, trebuie sã poatã fi puse în funcţiune şi oprite din postul de comandã, în afarã de cazul în care ele funcţioneazã în regim automat, fãrã întrerupere, pe parcursul fiecãrui voiaj.
b) Nivelurile critice:
(i) ale temperaturii apei de rãcire la motoarele principale;
(ii) ale presiunii uleiului de ungere la motoarele principale şi la organele de transmisie;
(iii) ale presiunii uleiului şi a aerului pentru dispozitivele de inversare a motoarelor principale, ale mecanismelor reductoare/inversoare sau elicelor;
(iv) ale nivelului santinei compartimentului maşini, trebuie sã fie semnalizate de dispozitive care declanşeazã în timonerie semnale de alarmã sonore şi optice. Semnalele de alarmã acustice pot fi reunite într-un singur aparat de sonorizare. Semnalele de alarmã optice trebuie sã indice problema constatatã şi nu trebuie sã fie anulate decât atunci când respectivele probleme au fost eliminate.
c) Alimentarea cu carburant şi rãcirea motoarelor principale trebuie sã fie automatizatã;
d) Guvernarea trebuie sã fie facutã de o persoanã, farã un efort special, chiar la pescajul maxim autorizat;
e) Emiterea de semnale optice şi sonore, impuse de Regulamentul de inspecţie pe Rhin şi Regulamentul de navigaţie pe Dunãre (DFND) pentru navele aflate în marş, sã poatã fi fãcutã din postul de comandã;
f) Dacã nu este posibilã comunicarea directã între postul de comandã cu prova navei, pupa navei, compartimente interioare şi sala maşini, trebuie prevãzut un mijloc fonic. Pentru sala maşini, legãtura fonicã poate fi înlocuitã cu semnale optice şi acustice.
g) Efortul necesar pentru manevrarea manivelelor şi dispozitivelor pivotante, analoage maşinilor de ridicat, nu trebuie sã fie mai mare de 160 N;
h) Vinciurile de remorcare menţionate în certificate trebuie sã fie motorizate;
i) Pompele de santinã şi pompele de spãlare a punţii trebuie sã fie motorizate;
j) Aparatele principale de comandã şi control trebuie sã fie dispuse ergonomic;
k) Echipamentele necesare, conform Anexei nr. 7, trebuie sã poatã fi controlate din postul de comandã;
l) Nava trebuie sã fie echipatã cu un radiotelefon în unde metrice, pentru comunicaţii navã - navã şi informare nauticã.
1.2. Standard S2
a) Pentru navele care opereazã separat:
(i) standardul S1 şi o echipare suplimentarã cu un propulsor prova, care poate fi acţionat din timonerie.
b) Pentru navele care asigurã propulsia unei formaţiuni în cuplu:
(i) standardul S1 şi o echipare suplimentarã cu un propulsor prova, care poate fi acţionat din timonerie.
c) Pentru navele care asigurã propulsia convoaielor împinse formate dintr-o motonavã şi o navã în faţã:
(i) standardul S1 şi o echipare suplimentarã cu vinciuri de cuplare acţionate electric sau hidraulic. Totuşi, acest echipament nu este cerut dacã nava din fruntea convoiului împins este echipatã cu un propulsor prova, care poate fi acţionat din timoneria navei împingãtoare.
d) Pentru împingãtoare care asigurã propulsia unui convoi împins:
(i) standardul S1 şi o echipare suplimentarã cu vinciuri de cuplare acţionate electric sau hidraulic. Totuşi, acest echipament nu este cerut dacã nava din fruntea convoiului împins este echipatã cu un propulsor prova, care poate fi acţionat din timoneria navei împingãtoare.
e) Pentru navele de pasageri:
(i) standardul S1 şi o echipare suplimentarã cu un propulsor prova, care poate fi acţionat din timonerie. Totuşi, acest lucru nu se cere dacã instalaţia de propulsie şi instalaţia de guvernare a navei de pasageri garanteazã în aceeaşi mãsurã manevrabilitatea.
(2) Conformitatea îndeplinirii prevederilor alin.(1) de mai sus este datã de certificatele de inspecţie ale navei.
ART. 13
Situaţiile în care se poate afla o navã, corespunzãtor stãrii sale tehnice şi de exploatare:
(1) Navã în exploatare - navã care are toate documentele tehnice valabile, cu maşinile, instalaţiile, echipamentele şi toate dotãrile în stare de funcţionare, cu echipajul complet şi aptã din toate punctele de vedere pentru a fi folositã conform tipului şi destinaţiei sale.
(2) Navã scoasã din exploatare - navã cu documentele tehnice expirate, cu maşinile, instalaţiile, echipamentele şi/sau dotãrile parţial sau total scoase din funcţiune şi care nu este aptã pentru a fi folositã conform tipului si destinaţiei sale.
(3) Navã în parcul rece - navã cu toate documentele tehnice valabile, cu maşinile, instalaţiile, echipamentele şi toate dotãrile în stare de funcţionare, dar pusã în stare de conservare din motive comerciale, aptã de a fi folositã numai dupã deconservare şi dotare cu echipaj.
(4) Se considerã nave scoase din exploatare şi în parcul rece numai navele care au fost comunicate ANR de cãtre proprietarii, închiriatorii sau operatorii lor.
(5) Navã la iernatic - navã cu toate documentele tehnice valabile, dar care, datoritã condiţiilor hidro-meteorologice, a fost dusã de proprietar, închiriator sau operator în locurile de iernatic special amenajate pentru acest scop.
(6) Pentru navele prevãzute la alin.(2) şi alin.(3), ANR va stabili echipajul minim de siguranţã în funcţie de starea navei şi locul de staţionare;
(7) Pentru navele prevãzute la alin.(5), ANR va stabili echipajul minim de siguranţã, în conformitate cu Instrucţiunile pentru organizarea iernaticelor.

Nave în staţionare
ART. 14
(1) Pe timpul staţionãrii în porturi sau în rada porturilor a navelor de navigaţie interioarã, altele decât cele prevãzute la art.16, art.17, art.18 şi art.20 pct. 4.2, 4.3, 5 şi 10, serviciul de supraveghere şi siguranţã va fi asigurat de minim un marinar şi un mecanic stagiar.
(2) Pe timpul staţionãrii în porturi a navelor de navigaţie interioarã prevãzute la art.18 alin.(1) pct.1 şi la art.20, pct. 1.1, 1.2, 1.3, 2, 3.1, 3.2, 4.1, 6, 7, 8, 9.1, 9.2, 11, 12, 13, 14, 15, 16 şi 17, serviciul de supraveghere şi siguranţã va fi asigurat de un marinar sau de personalul pontonului la care sunt acostate navele, cu condiţia ca nava sã fie predatã personalului de la ponton, pe bazã de proces-verbal.
ART. 15
(1) Pentru tipurile de nave care nu sunt prevãzute în prezentele norme, ANR va stabili, în funcţie de tipul construcţiei, caracteristici, echipament standard, mod de exploatare, sectoare de navigaţie precum şi alte criterii specifice, echipajul minim de siguranţã care trebuie sã se gãseascã la bord în cursul navigaţiei.
(2) Pentru cazuri particulare, cum ar fi transportul de mãrfuri periculoase, ANR poate impune suplimentarea echipajului minim de siguranţã, eliberând un certificat corespunzãtor.
ART. 16.
Echipajul minim al navelor autopropulsate, împingãtoarelor şi remorcherelor cuprinde:



┌──┬──────────┬─────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ Lungimea │Membri de echipaj│ Numarul membrilor de echipaj │
│ │ navei │ │ pentru modul de exploatare si │
│ │ │ │ echipamentul standard │
│ │ │ ├─────────────┬─────────────┬──────────────┤
│ │ │ │ A1 │ A2 │ B │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┬──────┼──────┬──────┼───────┬──────┤
│ │ │ │ S1 │ S2 │ S1 │ S2 │ S1 │ S2 │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 1│ L ≤ 70 │conducator │ 1 │ │ 2 │ │ 2 │ 2 │
│ │ │timonier fluvial │ - │ │ - │ │ - │ - │
│ │ │sef de echipaj │ - │ │ - │ │ - │ - │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 1 │ │ - │ │ 1 │ - │
│ │ │marinar stagiar │ - │ │ - │ │ 1 │ 2 │
│ │ │mecanic │ - │ │ - │ │ - │ - │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 2│70<L≤86 │conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ │ 2 │ 2 │
│ │ │timonier fluvial │ - │ - │ - │ │ - │ - │
│ │ │sef de echipaj │ 1 │ - │ - │ │ - │ - │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ - │ 1 │ - │ │ 2*1 │ 1*1 │
│ │ │marinar stagiar │ - │ 1 │ 1 │ │ - │ 1 │
│ │ │mecanic │ - │ - │ - │ │ - │ - │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 3│ L > 86 │conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │
│ │ │timonier fluvial │ 1 │ 1 │ - │ - │ 1 │ 1 │
│ │ │sef de echipaj │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 1 │ - │ 1 │ - │ 2*2 │ 1*2 │
│ │ │marinar stagiar │ - │ 1 │ 1 │ 2 │ - │ 1 │
│ │ │mecanic │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
└──┴──────────┴─────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────┴──────┘


------------
*1 Unul din marinari poate fi înlocuit cu un mecanic stagiar.
*2 A.N.R poate aproba o calificare inferioarã pentru unul din marinari.

ART. 17.
(1) - Echipajul minim al convoaielor rigide şi alte formaţiuni rigide cuprinde:


┌──┬──────────┬─────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │ Tipul │Membri de echipaj│ Numarul membrilor de echipaj │
│ │convoiului│ │ pentru modul de exploatare si │
│ │ │ │ echipamentul standard │
│ │ │ ├─────────────┬─────────────┬──────────────┤
│ │ │ │ A1 │ A2 │ B │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┬──────┼──────┬──────┼───────┬──────┤
│ │ │ │ S1 │ S2 │ S1 │ S2 │ S1 │ S2 │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 1│impingator│conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │
│ │+ 1 │timonier fluvial │ 1 │ 1 │ - │ - │ 1 │ 1 │
│ │barja*3 │sef de echipaj │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
│ │sau for- │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │matie in │marinar │ 1 │ - │ 1 │ - │ 2*4,*5│ 1 │
│ │cuplu de │marinar stagiar │ - │ 1 │ 1 │ 2 │ - │ 1 │
│ │dimensiuni│mecanic │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
│ │L ≤ 116,5m│ │ │ │ │ │ │ │
│ │B ≤ 15 m │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 2│impingator│conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │
│ │+ 2 │timonier fluvial │ 1 │ 1 │ - │ - │ 1 │ 1 │
│ │barje*3 │sef de echipaj │ - │ - │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │sau nava │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │auto- │marinar │ 1 │ - │ 2 │ - │ 2*4 │ - │
│ │propulsata│marinar stagiar │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ - │ 1 │
│ │+ 1 │mecanic │ - │ - │ - │ - │ 1 │ 1 │
│ │barja*3 │ │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 3│impingator│conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │
│ │+ 3 sau │timonier fluvial │ 1 │ 1 │ - │ - │ 1 │ 1 │
│ │4 barje*3 │sef de echipaj │ - │ - │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │sau nava │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │auto- │marinar │ 2 │ 1 │ 2 │ - │ 2*4 │ - │
│ │propulsata│marinar stagiar │ - │ 1 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │
│ │+ 2 sau 3 │mecanic (ofiter │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │
│ │barje*3 │mecanic fluvial) │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 4│impingator│conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │
│ │+ mai mult│timonier fluvial │ 1 │ 1 │ - │ - │ 1 │ 1 │
│ │de 4 │sef de echipaj │ - │ 1 │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │barje*3 │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 3 │ 1 │ 3*4 │ 1 │ 3*4 │ 1 │
│ │ │marinar stagiar │ - │ 1 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │
│ │ │mecanic (ofiter │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │
│ │ │mecanic fluvial) │ │ │ │ │ │ │
└──┴──────────┴─────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────┴──────┘



------------
*3 Barjã = barja de tip Europa II sau echivalentele sale, în lungime maximã de 76,5 m.
1 barjã = douã sau mai multe barje cuplate, cu o lungime totalã ce nu depãşeşte 76,5 m şi o lãţime totalã ce nu depãşeşte 15 m.
*4 A.N.R poate aproba o calificare inferioarã pentru unul din marinari.
*5 Unul din marinari poate fi înlocuit de un mecanic stagiar.

(2) A.N.R poate sã prevadã un echipaj minim obligatoriu diferit pentru convoaie cu o lungime maximã de 86 m şi o lãţime de 15 m.
(3) Şlepurile sunt asimilate barjelor.
(4) Barjele cu lungimi mai mici sau egale cu 89,0 m sunt asimilate barjelor de tip Europa II.

Echipajul minim al navelor de pasageri
ART. 18.
(1) Echipajul minim al navelor de pasageri, care efectueazã curse de zi, altele decât navele cu cabine, cuprinde:



┌──┬──────────┬─────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │Numarul │Membri de echipaj│ Numarul membrilor de echipaj │
│ │maxim │ │ pentru modul de exploatare si │
│ │admis de │ │ echipamentul standard │
│ │pasageri │ ├─────────────┬─────────────┬──────────────┤
│ │ │ │ A1 │ A2 │ B │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┬──────┼──────┬──────┼───────┬──────┤
│ │ │ │ S1 │ S2 │ S1 │ S2 │ S1 │ S2 │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 1│pana la 40│conducator │ - │ │ - │ │ - │ - │
│ │pasageri │timonier fluvial │ 1 │ │ 2 │ │ 2 │ 2 │
│ │ │(cu brevet de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ofiter fluvial) │ │ │ │ │ │ │
│ │ │sef de echipaj │ - │ │ - │ │ - │ 1 │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 1 │ │ 1 │ │ 2 │ - │
│ │ │marinar stagiar │ - │ │ - │ │ - │ 1 │
│ │ │mecanic │ - │ │ - │ │ - │ - │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 2│de la 41 │conducator │ - │ │ - │ │ - │ - │
│ │la 80 │timonier fluvial │ 1 │ │ 2 │ │ 2 │ 2 │
│ │pasageri │(cu brevet de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ofiter fluvial) │ │ │ │ │ │ │
│ │ │sef de echipaj │ - │ │ - │ │ - │ 1 │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 1 │ │ 1 │ │ 2 │ - │
│ │ │marinar stagiar │ - │ │ - │ │ - │ 1 │
│ │ │mecanic │ - │ │ - │ │ - │ - │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 3│de la 81 │conducator │ 1 │ │ 2 │ │ 2 │ │
│ │la 250 │timonier fluvial │ 1 │ │ - │ │ - │ │
│ │pasageri │sef de echipaj │ - │ │ - │ │ - │ │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ - │ │ - │ │ 1 │ │
│ │ │marinar stagiar │ - │ │ 1 │ │ 1 │ │
│ │ │mecanic │ 1 │ │ 1 │ │ 2 │ │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 4│de la 251 │conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │ 3 │
│ │la 600 │timonier fluvial │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
│ │pasageri │sef de echipaj │ 1 │ 1 │ - │ - │ - │ - │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 1 │ - │ 1 │ - │ 1 │ - │
│ │ │marinar stagiar │ - │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │
│ │ │mecanic (ofiter │ 1 │ - │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │
│ │ │mecanic fluvial) │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 5│de la 601 │conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │ 3 │
│ │la 1000 │timonier fluvial │ 1 │ 1 │ - │ - │ - │ - │
│ │pasageri │sef de echipaj │ - │ - │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 2 │ - │ 2 │ - │ 2 │ - │
│ │ │marinar stagiar │ 1 │ 2 │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │ │mecanic (sef │ 1 │ 1 │ 2 │ 1 │ 2 │ 1 │
│ │ │mecanic fluvial) │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 6│peste 1000│conducator │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │ 3 │ 3 │
│ │pasageri │timonier fluvial │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
│ │ │sef de echipaj │ - │ 1 │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 3*6 │ 1 │ 4 │ 2 │ 4 │ 2 │
│ │ │marinar stagiar │ 1 │ 2 │ - │ 1 │ 1 │ 2 │
│ │ │mecanic (sef │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 2 │ 2 │
│ │ │mecanic fluvial) │ │ │ │ │ │ │
└──┴──────────┴─────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────┴──────┘



------------
*6 A.N.R poate aproba o calificare inferioarã pentru unul din marinari.


(2) Echipajul minim al navelor de croazierã cu cabine cuprinde:



┌──┬──────────┬─────────────────┬──────────────────────────────────────────┐
│ │Numar │Membri de echipaj│ Numarul membrilor de echipaj │
│ │paturi │ │ pentru modul de exploatare si │
│ │ │ │ echipamentul standard │
│ │ │ ├─────────────┬─────────────┬──────────────┤
│ │ │ │ A1 │ A2 │ B │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┬──────┼──────┬──────┼───────┬──────┤
│ │ │ │ S1 │ S2 │ S1 │ S2 │ S1 │ S2 │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 1│pana la 50│conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │ 3 │
│ │paturi │timonier fluvial │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
│ │ │sef de echipaj │ 1 │ - │ - │ - │ - │ - │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ - │ - │ 1 │ - │ 1 │ - │
│ │ │marinar stagiar │ - │ 2 │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │ │mecanic │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 2│de la 51 │conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │ 3 │
│ │la 100 │timonier fluvial │ 1 │ 1 │ - │ - │ - │ - │
│ │paturi │sef de echipaj │ - │ - │ - │ - │ - │ - │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 1 │ - │ 1 │ - │ 1 │ - │
│ │ │marinar stagiar │ - │ 1 │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │ │mecanic (ofiter │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │
│ │ │mecanic fluvial) │ │ │ │ │ │ │
├──┼──────────┼─────────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼───────┼──────┤
│ 3│peste 100 │conducator │ 1 │ 1 │ 2 │ 2 │ 3 │ 3 │
│ │paturi │timonier fluvial │ 1 │ 1 │ - │ - │ - │ - │
│ │ │sef de echipaj │ - │ - │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │ │fluvial │ │ │ │ │ │ │
│ │ │marinar │ 2 │ 1 │ 3 │ 1 │ 3 │ 1 │
│ │ │marinar stagiar │ - │ 1 │ - │ 1 │ - │ 1 │
│ │ │mecanic (sef │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │ 1 │
│ │ │mecanic fluvial) │ │ │ │ │ │ │
└──┴──────────┴─────────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴───────┴──────┘



Echipajul navelor, atunci când echipamentul standard prevãzut la art.12 este incomplet
ART. 19
(1) Dacã echipamentul unei nave autopropulsatã, unui împingãtor, unui convoi împins, al unei formaţii rigide sau al unei nave de pasageri nu corespunde echipamentului standard S1 prevãzut la art.12 alin. 1.1, echipajul minim prevãzut la art.l6, art.17 şi art.18 trebuie mãrit cu un marinar, în modurile de exploatare A1 şi A2 şi cu doi marinari pentru modul de exploatare B. Atunci când nu sunt îndeplinite prevederile uneia din literele i) şi k) din standardul S1, în modul de exploatare B se suplimenteazã numai cu un marinar, în loc de doi marinari.
(2) Pe lângã aceasta, dacã nu este îndeplinitã una sau mai multe din prevederile art. 12 alin.1.1. lit. a), b) şi c), atunci:
a) marinarul prevãzut la alin.(1), trebuie sã fie înlocuit de un mecanic, pentru modurile de exploatare A1 şi A2; şi
b) cei doi marinari prevãzuţi la alin.(1), trebuie înlocuiţi de doi mecanici pentru modul de exploatare B.
ART. 20
(1) - Echipajul minim de siguranţã pentru alte tipuri de nave altele decât cele de la art. 16, art.17 şi art.18:



┌─────────────────────────┬──────────────────────────────────┬───────────────┐
│ Tipul navei │ Functiile membrilor de echipaj │ Numarul │
│ │ │membrilor de │
│ │ │echipaj pentru │
│ │ │un schimb de │
│ │ │ lucru │
├─────────────────────────┴──────────────────────────────────┴───────────────┤
│I. - AUTOPROPULSATE │
├─────────────────────────┬──────────────────────────────────┬───────────────┤
│1. Salupe de navigatie │conducator salupa fluviala │ 1 │
│ interioara │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ - │
│ 1.1. pana la 185 KW*1 │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 1.2. peste 185 KW*1 │conducator salupa fluviala │ 1 │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 1.3. de stins incendiu │conducator salupa fluviala │ 1 │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic stagiar │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│2. Pilotine │timonier fluvial (ofiter fluvial) │ 1 │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ 1 │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│3. Bacuri de traversare │timonier fluvial (ofiter fluvial) │ 1 │
│ 3.1. pana la 300 KW*2 │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic stagiar │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ 3.2. peste 300 KW*2 │capitan fluvial │ 1 │
│ │timonier fluvial │ - │
│ │sef de echipaj fluvial │ 1 │
│ │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│4. Remorchere si │timonier fluvial (ofiter fluvial) │ 1 │
│ impingatoare portuare │sef de echipaj fluvial │ - │
│ 4.1. pana la 800 KW │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic (ofiter mecanic fluvial) │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │capitan fluvial │ 1 │
│ 4.2. de la 801 KW la │timonier fluvial │ - │
│ 3700 KW │sef de echipaj fluvial │ 1 │
│ │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic (sef mecanic fluvial) │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │capitan fluvial │ 1 │
│ 4.3. peste 3700 KW │timonier fluvial │ - │
│ │sef de echipaj fluvial │ 1 │
│ │marinar │ 1 │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic (sef mecanic fluvial) │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│5. Nave de stins incendiu│capitan fluvial │ 1 │
│ │timonier fluvial │ - │
│ │sef de echipaj fluvial │ 1 │
│ │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic (sef mecanic fluvial) │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│6. Nave de semnalizare │timonier fluvial (ofiter fluvial) │ 1 │
│ │sef de echipaj fluvial │ 1 │
│ │marinar │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│7. Nave colectare │timonier fluvial (ofiter fluvial) │ 1 │
│ reziduuri │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│8. Drage │capitan fluvial │ 1 │
│ │timonier fluvial │ 1 │
│ │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│9. Salande │timonier fluvial (ofiter fluvial) │ 1 │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ 9.1. pana la 500 m.c. │marinar │ - │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│ │timonier fluvial (ofiter fluvial) │ 1 │
│ 9.2. peste 500 m.c. │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic*4 │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│10. Tancuri petroliere │capitan fluvial │ 1 │
│ sau chimice si nave │timonier fluvial │ - │
│ de bunkeraj │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar*4 │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic*4 │ 1 │
├─────────────────────────┴──────────────────────────────────┴───────────────┤
│II. - NEPROPULSATE │
├─────────────────────────┬──────────────────────────────────┬───────────────┤
│11. Tancuri si barje │capitan fluvial │ - │
│ petroliere sau │timonier fluvial │ - │
│ chimice │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar*4 sau mecanic*4 │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│12. Pontoane dormitor │capitan fluvial │ - │
│ │timonier fluvial │ - │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar*4 │ - │
│ │marinar stagiar │ 1 │
│ │mecanic │ - │
│ │capitan fluvial │ - │
│ │timonier fluvial │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│13. Drage │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│14. Salande │capitan fluvial │ - │
│ │timonier fluvial │ - │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│15. Bacuri si poduri │capitan fluvial │ - │
│ plutitoare de │timonier fluvial │ - │
│ traversare │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│16. Macarale plutitoare │capitan fluvial │ - │
│ │timonier fluvial │ - │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar*4 │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ 1 │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│17. Instalatii pe corp │capitan fluvial │ - │
│ plutitor*3 │timonier fluvial │ - │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar*4 │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic │ - │
├─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────────┤
│18. Docuri plutitoare*5 │capitan fluvial │ 1 │
│ │timonier fluvial │ - │
│ │sef de echipaj fluvial │ - │
│ │marinar*4 │ 1 │
│ │marinar stagiar │ - │
│ │mecanic (sef mecanic fluvial) │ 1 │
└─────────────────────────┴──────────────────────────────────┴───────────────┘



-----------
*1 Sunt incluse şalupele cu jet, cu aripi portante, de inspecţie, de servitute şi pasageri, şalupe remorcher şi pilotine.
*2 Sunt incluse şi navele care manevreazã poduri plutitoare de traversare.
*3 Sunt incluse instalaţiile plutitoare de extragere balast, excavatoarele, graiferele, elevatoarele, deroşezele, sonetele şi altele asemenea.
*4 Se cere minim doi ani vechime.
*5 Docuri plutitoare:
a) Pentru un doc plutitor serviciul de supraveghere şi siguranţã pe un schimb de lucru se asigurã de cãtre un marinar;
b) Atunci când se constituie o formaţie de douã sau trei docuri plutitoare serviciul de supraveghere şi siguranţã pe un schimb de lucru pentru întreaga formaţie de docuri, va fi asigurat de un marinar şi un motorist cu minim 2 ani vechime;
c) operaţiunile de urcare sau coborâre de pe doc sau de pe docurile din formaţie a navelor se asigurã de cãtre un cãpitan fluvial şi un şef mecanic fluvial.

(2) Navelor de la acest articol nu li se aplicã prevederile art.8, art.9, art.10 şi art.12.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016