Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 24 noiembrie 2011  privind compensarea partiala a dobanzii platite de operatorii economici la creditele in lei (NI-CST-15-II/0)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 24 noiembrie 2011 privind compensarea partiala a dobanzii platite de operatorii economici la creditele in lei (NI-CST-15-II/0)

EMITENT: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 857 din 5 decembrie 2011


    Prezenta normã este elaboratã în conformitate cu Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Bãncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicatã*1), cu Hotãrârea Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. în numele şi în contul statului*2), cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi cu Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis*3).
----------
    *1) Republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 18 aprilie 2007.
    *2) Publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 417 din 22 iunie 2007.
    *3) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 379 din 28 decembrie 2006.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., denumitã în continuare EximBank, compenseazã parţial dobânda plãtitã de operatorii economici la contractele de credit în lei, contractate de la bãnci.
    ART. 2
    Prezenta normã stabileşte condiţiile de acordare a compensaţiei de dobândã în cadrul schemei transparente de ajutor de minimis, pentru perioada suplimentarã de implementare, respectiv 2012-2014, denumitã în continuare schemã, cu respectarea criteriilor prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 şi 88 din tratat ajutoarelor de minimis.
    ART. 3
    (1) Pentru facilitãţile acordate conform schemei, EximBank acţioneazã în numele şi în contul statului şi are calitatea de furnizor de ajutor de stat.
    (2) Sursa de finanţare a acestor operaţiuni este, potrivit art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Bãncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicatã, "fondul destinat stimulãrii operaţiunilor de comerţ exterior, precum şi pentru finanţarea, cofinanţarea şi refinanţarea activitãţilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitãţilor de interes public, dezvoltare regionalã, susţinere a activitãţii de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurãtor, ocupare şi formare a personalului, susţinere şi dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a tranzacţiilor internaţionale".

    CAP. II
    Definiţii

    ART. 4
    În sensul prezentei norme, urmãtoarele noţiuni se definesc astfel:
    a) credit - creditul în lei acordat de banca finanţatoare operatorului economic, sub forma creditului de investiţii, contractat ulterior datei de 1 ianuarie 2006;
    b) transport rutier - transportul de marfã şi transportul de pasageri pe cale rutierã;
    c) tranzacţii imobiliare - cumpãrarea/construirea de imobile în scopul vânzãrii/închirierii;
    d) produse agricole - produsele enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã, cu excepţia produselor din pescuit;
    e) operator economic - întreprinderi mici şi mijlocii şi întreprinderi mari.

    CAP. III
    Bugetul şi durata schemei

    ART. 5
    (1) Bugetul total al schemei pe perioada suplimentarã de implementare 2012-2014, defalcat pe ani şi pe trimestre, este urmãtorul:



 ┌────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────┐
 │ │ 2012 │ 2013 │ 2014 │
 │ ├─────┬────┬────┬────┬───┼─────┬───┬────┬────┬────┼─────┬───┬───┬───┬───┤
 │ │Total│ T1 │ T2 │ T3 │ T4│Total│ T1│ T2 │ T3 │ T4 │Total│T1 │ T2│ T3│ T4│
 ├────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼───┼─────┼───┼────┼────┼────┼─────┼───┼───┼───┼───┤
 │Ajutorul de minimis │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ - milioane lei - │ 14 │3,5 │3,5 │3,5 │3,5│ 14 │3,5│ 3,5│ 3,5│ 3,5│ 12 │ 3 │ 3│ 3│ 3│
 ├────────────────────┼─────┼────┼────┼────┼───┼─────┼───┼────┼────┼────┼─────┼───┼───┼───┼───┤
 │Numãrul estimat de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ beneficiari │600 │150 │150 │150 │150│600 │150│ 150│ 150│ 150│400 │100│100│100│100│
 └────────────────────┴─────┴────┴────┴────┴───┴─────┴───┴────┴────┴────┴─────┴───┴───┴───┴───┘



    (2) Sumele neutilizate într-un trimestru se reporteazã în trimestrul urmãtor. Sumele rãmase disponibile la finele trimestrului IV se reporteazã la bugetul pentru anul urmãtor. În acest sens, sumele rãmase disponibile la finele trimestrului IV 2011 se reporteazã la bugetul aferent trimestrului I 2012.
    (3) Sumele aferente compensaţiilor de dobândã aprobate în cursul anului 2011, dar care nu s-au plãtit pânã la data de 31 decembrie 2011, se vor plãti în trimestrul I 2012.

    CAP. IV
    Criterii de eligibilitate

    ART. 6
    Operatorul economic este eligibil pentru a beneficia de compensarea dobânzii în cadrul schemei dacã, la data depunerii cererii, îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) nu este în dificultate în sensul Comunicãrii Comisiei - Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate*4);
    b) în cazul în care a fost emisã o decizie de recuperare a unui ajutor de stat împotriva sa, aceasta a fost deja executatã, creanţa fiind integral recuperatã;
    c) nu se aflã în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank;
    d) suma ajutoarelor de minimis de care a beneficiat într-o perioadã de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), inclusiv ajutoarele de minimis acordate de EximBank, nu depãşeşte echivalentul în lei al 200.000 euro (100.000 euro pentru transport rutier);
    e) nu înregistreazã datorii restante cãtre bugetul general consolidat al statului, al cãror mod de platã nu a fost reglementat conform prevederilor legale în vigoare;
    f) nu figureazã cu sume restante în baza de date a Centralei Riscurilor Bancare (C.R.B.)*5);
    g) nu figureazã cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plãţi (C.I.P.)*6);
    h) nu s-a instituit procedura judiciarã a insolvenţei.
    ART. 7
    (1) Nu sunt eligibile pentru a fi selectate în cadrul schemei creditele de investiţii pentru proiecte din sectorul/domeniul:
    a) pescuitului şi acvaculturii, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 *7) al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comunã a pieţelor în sectorul produselor pescãreşti şi de acvaculturã;
    b) producţiei primare a produselor agricole enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul privind instituirea Comunitãţii Europene;
    c) procesãrii şi marketingului produselor agricole listate în anexa nr. 1 la Tratatul privind instituirea Comunitãţii Europene, în urmãtoarele cazuri:
    - când cuantumul ajutorului este stabilit pe baza preţului sau a cantitãţii produselor de acest tip cumpãrate de la producãtorii primari ori puse pe piaţã de operatorii economici respectivi;
    - când ajutorul este condiţionat de a fi parţial sau integral cedat producãtorilor primari (fermieri);
    d) sectorului carbonifer, astfel cum este definit în Regulamentul CE nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cãrbunelui*8);
------------
    *4) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004.
    *5) În cazul în care din verificarea C.R.B. rezultã existenţa unei sume restante, iar solicitantul compensaţiei prezintã documente din care sã reiasã cã a reglementat restanţa, se considerã criteriul îndeplinit.
    *6) În cazul în care solicitantul figureazã cu incidente de platã accidentale, care nu denotã un comportament financiar defectuos, se poate accepta la compensare, cu justificarea corespunzãtoare.
    *7) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 17 din 21 ianuarie 2000.
    *8) Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 205 din 2 august 2002.

    e) activitãţilor care favorizeazã utilizarea produselor naţionale în detrimentul celor din import;
    f) producţiei de armament;
    g) jocurilor de noroc;
    h) producţiei şi comerţului cu alcool şi tutun;
    i) tranzacţiilor imobiliare;
    j) achiziţiei de mijloace de transport utilizate pentru transportul rutier de marfã pentru terţi;
    k) achiziţiei de mijloace de transport de persoane, cu o capacitate de pânã la 8 persoane;
    l) servicii de contabilitate, consultanţã, alte activitãţi similare, dacã finanţarea este destinatã construirii/achiziţionãrii/ amenajãrii/renovãrii de imobile cu destinaţie de sedii sociale/puncte de lucru;
    m) activitãţilor de poştã şi de curierat;
    n) publicitate şi activitãţi de studiere a pieţei;
    o) activitãţilor de închiriere şi leasing;
    p) activitãţilor de investigare şi protecţie.
    (2) Nu se poate acorda ajutor de minimis pentru activitãţi legate de exportul cãtre state terţe sau state membre ale Uniunii Europene, respectiv ajutor legat direct de cantitãţile exportate, de organizarea şi funcţionarea reţelei de distribuţie ori de alte cheltuieli curente legate de activitatea de export.

    CAP. V
    Descrierea mãsurii de sprijin

    ART. 8
    Schema are ca obiect reducerea cheltuielilor cu dobânda pentru creditele în lei contractate de operatorii economici de la bãnci.
    ART. 9
    (1) Compensaţia de dobândã reprezintã maximum 50% din dobânda curentã plãtitã în trimestrul anterior solicitãrii de compensare, pentru creditele în lei.
    (2) Valoarea maximã a ajutorului obţinut de un beneficiar în cadrul schemei nu poate sã depãşeascã echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transportul rutier) pe o perioadã de pânã la 3 ani fiscali.
    (3) Nu se compenseazã dobânzile restante sau penalizatoare.
    (4) Solicitãrile pentru acordarea compensãrii dobânzii vor fi analizate şi selectate în limita bugetului trimestrial alocat schemei, în ordinea descrescãtoare a punctajului aferent fiecãrui contract de credit, stabilit pe baza sistemului prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta normã. În cazul în care se obţine punctaj egal, selecţia se face în ordinea depunerii la EximBank a dosarelor complete şi eligibile.
    ART. 10
    (1) Operatorul economic poate solicita compensarea parţialã a dobânzii doar pentru trimestrul calendaristic anterior solicitãrii.
    (2) Compensaţia parţialã a dobânzii se acordã doar pentru trimestrele calendaristice în care operatorul economic întruneşte condiţiile stipulate în prezenta normã. Refuzul de acordare a compensaţiei aferente unui anumit trimestru calendaristic nu exclude posibilitatea ca operatorul economic sã solicite şi sã primeascã compensaţia parţialã a dobânzii plãtite, aferentã trimestrelor calendaristice în care întruneşte condiţiile de acordare.
    (3) Operatorul economic poate solicita compensarea parţialã a dobânzii, aferentã unui trimestru calendaristic, doar în condiţiile stipulate la art. 13 din prezenta normã.
    (4) Operatorul economic poate solicita compensarea dobânzii pentru unul sau mai multe contracte de credit, cu respectarea prevederilor prezentei norme.
    ART. 11
    Acordarea compensaţiei se aprobã de cãtre Comitetul Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri (C.I.F.G.A.).
    ART. 12
    Plata compensaţiei se face în lei.

    CAP. VI
    Regula de cumul

    ART. 13
    (1) Ajutorul de minimis nu va fi cumulat cu niciun alt ajutor de stat acordat pentru aceleaşi costuri eligibile (legate de acelaşi proiect de investiţii), în cazul în care un asemenea cumul ar duce la depãşirea intensitãţii maxime admise prevãzute în legislaţia specificã aplicabilã, dupã caz.
    (2) Ajutorul de minimis va fi acordat numai dupã ce EximBank a verificat respectarea regulii cumulului, pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a operatorului economic.

    CAP. VII
    Documentaţia necesarã solicitãrii de acordare a compensaţiei de dobândã

    ART. 14
    În vederea analizãrii solicitãrii de acordare a compensaţiei de dobândã, operatorii economici eligibili vor depune la EximBank documentaţia, cuprinzând:
    a) cererea de acordare a compensãrii parţiale a dobânzii plãtite la credite;
    b) situaţia dobânzilor plãtite, în lei, completatã separat pentru fiecare contract, avizatã de banca finanţatoare; situaţia va indica obiectul/destinaţia creditului;
    c) declaraţia pe propria rãspundere a operatorului economic referitoare la:
    - cuantumul ajutoarelor de minimis, primite într-o perioadã de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), prin care acesta confirmã cã solicitarea se încadreazã în pragul de minimis şi nu ridicã totalul cumulat al ajutoarelor primite anterior, situate sub pragul de minimis, la o sumã care sã depãşeascã acest prag, conform legislaţiei în vigoare;
    - faptul cã la data solicitãrii compensãrii dobânzii nu se aflã în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank;
    - faptul cã nu a fost emisã împotriva sa o decizie de recuperare a unui ajutor de stat sau, dacã a fost emisã, s-a executat;
    - respectarea destinaţiei/utilizãrii creditului şi a domeniilor eligibile;
    d) copia de pe contractele de credit pentru care se solicitã compensarea parţialã a dobânzii plãtite;
    e) alte documente solicitate de EximBank, în funcţie de specificul finanţãrii pentru care se solicitã compensaţia de dobândã;
    f) dovada plãţii comisionului de angajare a cererii de acordare a compensaţiei dobânzii plãtite.
    ART. 15
    Informaţiile şi declaraţiile furnizate de operatorul economic stau la baza stabilirii de cãtre EximBank a valorii compensaţiei de dobândã.

    CAP. VIII
    Analiza şi aprobarea solicitãrii de acordare a compensãrii parţiale a dobânzii

    ART. 16
    (1) Cererea şi documentaţia necesare pentru acordarea compensãrii dobânzii se depun la sediul unitãţilor teritoriale ale EximBank ulterior încheierii fiecãrui trimestru calendaristic; nu se acceptã transmiterea cererii şi a documentaţiei prin poştã.
    (2) Termenul-limitã de depunere a solicitãrilor este de 5 zile lucrãtoare, începând cu data de 15 a primei luni din trimestrul calendaristic.
    ART. 17
    Operatorii economici care solicitã compensarea parţialã a dobânzii plãtite la credite au obligaţia deschiderii unui cont curent la EximBank.
    ART. 18
    Pentru compensarea parţialã a dobânzii plãtite, operatorul economic va plãti comisioane conform Caietului de comisioane al EximBank.
    ART. 19
    EximBank va analiza solicitarea de compensare parţialã a dobânzii pe urmãtoarele coordonate:
    - urmãrirea încadrãrii solicitãrii de compensaţie în criteriile de eligibilitate prevãzute de prezenta normã;
    - verificarea încadrãrii în pragul de minimis, respectiv suma totalã a ajutoarelor de minimis primite de operatorul economic într-o perioadã de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent) în cadrul unor mãsuri separate de ajutor de acest tip, inclusiv compensarea acordatã prin EximBank, nu trebuie sã depãşeascã pragul de minimis stabilit de legislaţia în vigoare;
    - stabilirea punctajului aferent solicitãrilor de compensaţie de dobândã;
    - calcularea valorii compensaţiei aferente perioadei pentru care se solicitã, conform urmãtoarei formule:

    Compensaţia = maximum 50% x dobânda plãtitã.

    ART. 20
    În baza hotãrârii C.I.F.G.A. de aprobare a solicitãrii de compensare parţialã a dobânzii, EximBank va comunica operatorului economic valoarea maximã a ajutorului acordat şi caracterul de minimis al acestuia.

    CAP. IX
    Monitorizarea şi raportarea ajutorului de minimis

    ART. 21
    (1) În cazul în care, ulterior acordãrii compensãrii de dobândã, se constatã cã au fost încãlcate condiţiile prevãzute de legislaţia în domeniul ajutorului de minimis, EximBank va lua toate mãsurile necesare pentru recuperarea sumelor plãtite din fondurile statului sub formã de compensaţie de dobândã.
    (2) Recuperarea prin executare silitã se efectueazã prin Corpul executorilor fiscali al EximBank, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind Codul de procedurã fiscalã şi prevederilor normelor interne privind recuperarea creanţelor administrate de EximBank în numele şi în contul statului.
    ART. 22
    EximBank va pãstra evidenţa ajutoarelor de minimis acordate în baza schemei şi informaţiile referitoare la acestea, pe o perioadã de 10 ani de la data ultimei alocãri specifice de ajutor în cadrul acesteia, pentru a stabili dacã sunt respectate toate condiţiile prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 1.998/2006 .
    ART. 23
    EximBank va transmite anual Consiliului Concurenţei un raport cu privire la implementarea schemei în forma prevãzutã la cap. III din Regulamentul (CE) nr. 794/2004 *9) al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE.
--------
    *9) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 794/2004 cu privire la implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 659/1999 referitor la aplicarea art. 93 al Tratatului CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L nr. 140 din 30 aprilie 2004.

    ART. 24
    Operatorii economici beneficiari de ajutor de stat vor ţine o evidenţã specificã a ajutoarelor primite, în conformitate cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat.
    ART. 25
    În vederea asigurãrii transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de minimis, EximBank va aplica prevederile referitoare la schemele de minimis prevãzute la art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 137/2007, şi va transmite spre informare Consiliului Concurenţei schema de ajutor de minimis în termen de 15 zile de la data adoptãrii.
    ART. 26
    Schema va fi publicatã integral pe site-ul EximBank, la adresa web http://www.eximbank.ro
    ART. 27
    EximBank va furniza Consiliului Concurenţei toate informaţiile solicitate de Comisia Europeanã cu privire la schema de ajutor de minimis, pentru a fi transmise acesteia, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la primirea solicitãrii.

    CAP. X
    Dispoziţii finale

    ART. 28
    Valoarea maximã a compensaţiei de dobândã care poate fi acordatã în cadrul schemei se actualizeazã automat la modificarea pragului de minimis al ajutorului.
    ART. 29
    În scopul aplicãrii prezentei norme, EximBank emite proceduri, care se supun aprobãrii C.I.F.G.A.
    ART. 30
    Prezenta normã intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2012.


     ANEXA
    -----
la normã
--------

                                   MATRICE
    pentru determinarea punctajului aferent solicitãrilor de compensaţii de dobândã


┌──────┬──────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│ Nr. │ Indicator/Caracteristicã │ Punctaj │
│ crt. │ │ │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┤
│ 1. │ Domeniul de activitate* corespunzãtor proiectului susţinut prin │
│ │ acordarea compensaţiei de dobândã │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┤
│ │ Industrie │ │
│ │ Secţiunile B-D │ 4 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Construcţii │ │
│ │ Secţiunea F │ 3 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Comerţ şi servicii │ │
│ │ Secţiunea G │ 2 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Hoteluri şi restaurante │ │
│ │ Secţiunea I │ 1 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Altele │ 0 │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┤
│ 2. │Activitatea de export a solicitantului (ponderea**) exporturilor în │
│ │total cifrã de afaceri) │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┤
│ │ Mai mult de 50% │ 5 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Mai puţin de 50% │ 2 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Nu are activitate de export │ 0 │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┤
│ 3. │Tipul investiţiei │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┤
│ │ Investiţie de modernizare/extindere │ 2 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Investiţie de înlocuire │ 1 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Alt tip de investiţie │ 0 │
├──────┼──────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┤
│ 4. │Proiectul de investiţii contribuie la protecţia mediului │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┤
│ │ Da │ 1 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ Nu │ 0 │
│ ├──────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ TOTAL: │ maximum 12 pct. │
└──────┴──────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┘


-----------
    *) Secţiunea CAEN, conform anexei nr. 1 la Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statisticã nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã - CAEN.
    **) La 31 decembrie 20..., anul anterior solicitãrii.

                                   ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016