Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 23 decembrie 2010  pentru finantarea proiectelor prioritare, in numele si in contul statului (NI-FIN-07-III/0)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 23 decembrie 2010 pentru finantarea proiectelor prioritare, in numele si in contul statului (NI-FIN-07-III/0)

EMITENT: COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 53 din 21 ianuarie 2011

    Prezenta normã este elaboratã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Bãncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicatã, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 534/2007 privind înfiinţarea, atribuţiile, competenţele şi modul de funcţionare ale Comitetului Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri şi reglementarea operaţiunilor de finanţare, garantare şi asigurare efectuate de Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A. în numele şi în contul statului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    CAP. I
    Obiectul finanţãrii

    ART. 1
    (1) Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., denumitã în continuare EximBank, acordã operatorilor economici finanţãri în lei destinate susţinerii proiectelor prioritare, inclusiv a celor care beneficiazã de finanţare din instrumente structurale şi de coeziune.
    (2) Finanţãrile pentru proiecte prioritare vor susţine cu precãdere proiectele din sectoarele de activitate productivã şi servicii, cu valoare adãugatã mare şi impact asupra creşterii competitivitãţii, precum şi activitatea de export.
    ART. 2
    Prezenta normã reglementeazã acordarea de cãtre EximBank, în numele şi în contul statului, a finanţãrii proiectelor prioritare şi a activitãţilor pentru:
    a) dezvoltarea infrastructurii;
    b) dezvoltarea utilitãţilor de interes public;
    c) dezvoltarea regionalã;
    d) susţinerea activitãţii de cercetare-dezvoltare;
    e) protecţia mediului înconjurãtor;
    f) ocuparea şi formarea personalului;
    g) susţinerea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii;
    h) export.
    ART. 3
    (1) Pentru finanţarea acordatã conform prezentei norme, EximBank acţioneazã în numele şi în contul statului, ca administrator al fondurilor statului. Sursa de finanţare a acestor operaţiuni este, potrivit <>art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000 privind organizarea şi funcţionarea Bãncii de Export-Import a României EXIMBANK - S.A., republicatã, "fondul destinat stimulãrii operaţiunilor de comerţ exterior, precum şi pentru finanţarea, cofinanţarea şi refinanţarea activitãţilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitãţilor de interes public, dezvoltare regionalã, susţinere a activitãţii de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurãtor, ocupare şi formare a personalului, susţinere şi dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a tranzacţiilor internaţionale".
    (2) Fondul prevãzut la alin. (1) va putea fi angajat în limita maximã de expunere stabilitã de Comitetul Interministerial de Finanţãri, Garanţii şi Asigurãri, denumit în continuare C.I.F.G.A.

    CAP. II
    Descrierea finanţãrii

    ART. 4
    Prezenta normã este elaboratã cu respectarea condiţiilor care exclud existenţa ajutorului de stat, respectiv:
    a) operatorul economic nu se aflã în dificultate financiarã, în conformitate cu prevederile Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate*1);
_________
    *1) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.

    b) operatorul economic este, în principiu, capabil sã obţinã un credit în condiţii de piaţã de pe pieţe financiare, fãrã intervenţia statului;
    c) acordarea finanţãrii se realizeazã pe baza evaluãrii riscurilor generate de operaţiune, astfel încât comisioanele plãtite de operatorul economic sã asigure autofinanţarea schemei de finanţare;
    d) comisioanele plãtite de operatorul economic acoperã atât riscurile obişnuite asociate cu acordarea finanţãrii, cât şi costurile administrative şi permit obţinerea unui randament normal al capitalului iniţial;
    e) schema de acordare a finanţãrilor pentru proiecte prioritare va fi analizatã cel puţin o datã pe an.
    ART. 5
    În cazul proiectelor de investiţii, finanţarea pentru proiecte prioritare se acordã în completarea surselor de finanţare proprii sau atrase ale operatorului economic.

    CAP. III
    Eligibilitate

    ART. 6
    Un operator economic este eligibil pentru a beneficia de finanţare pentru proiecte prioritare dacã la data depunerii cererii de finanţare îndeplineşte cumulativ urmãtoarele criterii:
    a) nu se aflã în dificultate financiarã, în conformitate cu prevederile Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate*2);
_________
    *2) Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.

    b) nu figureazã cu sume restante în baza de date a Centralei Riscurilor Bancare*3);
_________
    *3) În cazul în care, din verificarea Centralei Riscurilor Bancare, rezultã existenţa unei sume restante, iar solicitantul creditului prezintã documente din care sã reiasã cã a achitat restanţa, se considerã criteriul îndeplinit.

    c) nu figureazã cu incidente majore cu cecuri şi bilete la ordin în ultimele 12 luni în baza de date a Centralei Incidentelor de Plãţi*4);
________
    *4) În cazul în care solicitantul figureazã cu incidente de platã accidentale, care nu denotã un comportament financiar defectuos, se poate accepta la finanţare, cu justificarea corespunzãtoare.

    d) nu înregistreazã datorii restante cãtre bugetul general consolidat al statului, al cãror mod de platã nu a fost reglementat conform legislaţiei în vigoare;
    e) nu s-a instituit procedura judiciarã a insolvenţei, conform legislaţiei în vigoare;
    f) nu se aflã în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv cu Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank;
    g) în cazul proiectelor de investiţii, contribuie din surse proprii la finanţarea proiectului cu cel puţin 20% din costul total al acestuia.
    ART. 7
    Sunt excluse de la finanţare:
    a) activitãţile definite ca fiind ilegale sau dãunãtoare mediului ecologic, conform legislaţiei în vigoare;
    b) activitãţi de natura jocurilor de noroc;
    c) activitãţi de producţie, comerţ şi servicii în domeniul armamentului;
    d) producţia şi comerţul produselor din alcool şi tutun;
    e) investiţii în titluri de valoare;
    f) investiţii financiare (fonduri de investiţii, fonduri mutuale de ajutor reciproc etc.);
    g) tranzacţii imobiliare (cumpãrarea/construirea de imobile în scopul vânzãrii/închirierii);
    h) exporturile de mãrfuri cuprinse în lista mãrfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de susţinere a comerţului exterior derulate prin EximBank, stabilitã periodic*5) prin hotãrâre a Guvernului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condiţiile legii.
_________
    *5) Lista în vigoare a mãrfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de susţinere a comerţului exterior derulate prin EximBank este cea stabilitã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.298/2004 privind stabilirea perioadei de fabricaţie a produselor cu ciclu lung de fabricaţie şi a valorii contractelor de export aferente acestora, precum şi a listei mãrfurilor de export care nu pot beneficia de instrumente de susţinere a comerţului exterior derulate prin Banca de Export-Import a României EXIMBANK - S.A.

    ART. 8
    Sunt eligibile pentru finanţare urmãtoarele cheltuieli:
    a) cheltuieli de investiţii, constând în:
    - achiziţia de echipamente şi lucrãri de construcţii-montaj aferente acestora (noi capacitãţi de producţie, precum şi dezvoltarea, modernizarea şi/sau retehnologizarea celor existente etc.);
    - terenuri şi construcţii (achiziţia şi construirea de clãdiri, unitãţi de producţie/servicii, dezvoltarea şi modernizarea construcţiilor existente, achiziţia de terenuri în scopul realizãrii proiectului de investiţii etc.);
    - imobilizãri necorporale (licenţe, brevete, programe informatice, documentaţii etc.);
    - cheltuieli diverse legate de implementarea proiectului de investiţii, de maximum 30% din valoarea finanţãrii;
    b) cheltuieli aferente activitãţii de export.

    CAP. IV
    Condiţii de finanţare

    ART. 9
    (1) În funcţie de complexitatea şi caracteristicile proiectului şi de riscurile asociate, se stabilesc condiţiile de acordare a finanţãrii:
    a) obiectul;
    b) valoarea;
    c) durata;
    d) dobânda compusã din rata de bazã şi marja de risc;
    e) comisioanele;
    f) garanţiile;
    g) alte condiţii specifice de acordare.
    (2) Pentru finanţarea acordatã, operatorul economic va plãti EximBank comisioane conform Caietului de comisioane al EximBank.

    CAP. V
    Documentaţia, analiza şi aprobarea finanţãrii

    ART. 10
    Operatorii economici vor depune la EximBank:
    a) cererea de finanţare;
    b) documente privind situaţia juridicã, financiarã şi comercialã;
    c) documente aferente proiectului de finanţat;
    d) documente aferente garanţiilor propuse;
    e) declaraţia pe propria rãspundere a operatorului economic privind faptul cã la data solicitãrii nu se aflã în litigiu, în calitate de pârât, cu Ministerul Finanţelor Publice, inclusiv cu Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului şi cu EximBank;
    f) alte documente solicitate de EximBank, în funcţie de specificul finanţãrii.
    ART. 11
    Operatorii economici care solicitã finanţare au obligaţia deschiderii unui cont curent la EximBank.
    ART. 12
    La cererea operatorului economic, pe baza analizei situaţiei economico-financiare a acestuia, EximBank poate emite o scrisoare de intenţie/confort.
    ART. 13
    (1) EximBank va analiza, potrivit reglementãrilor proprii, solicitarea de finanţare pe urmãtoarele coordonate:
    a) situaţia economico-financiarã a operatorului economic;
    b) proiectul (studiul de fezabilitate, planul de afaceri, contractele de export, dupã caz);
    c) garanţiile propuse;
    d) riscurile asociate;
    e) alte elemente relevante pentru acordarea finanţãrii.
    (2) EximBank are dreptul sã solicite operatorului economic informaţii suplimentare în situaţia în care elementele cuprinse în cererea de finanţare şi în documentaţia furnizatã nu sunt suficiente pentru evaluarea riscurilor şi pentru stabilirea condiţiilor specifice ale operaţiunii de finanţare.
    ART. 14
    Acordarea finanţãrii se realizeazã pe baza aprobãrii C.I.F.G.A.
    ART. 15
    EximBank monitorizeazã finanţãrile, prin acţiuni şi operaţiuni specifice, pe întreaga perioadã de acordare a acestora.

    CAP. VI
    Recuperarea sumelor plãtite din fondurile statului

    ART. 16
    (1) În cazul în care împrumutatul nu îşi achitã obligaţiile asumate prin contractul de finanţare, EximBank poate rezilia de plin drept contractul, fãrã a mai fi necesarã îndeplinirea vreunei alte formalitãţi, fãrã punerea în întârziere şi fãrã intervenţia instanţelor judecãtoreşti, declarându-se finanţarea scadentã şi exigibilã cu toate dobânzile şi celelalte sume datorate.
    (2) Recuperarea prin executare silitã se efectueazã prin Corpul executorilor fiscali al EximBank, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare din Codul de procedurã fiscalã şi prevederilor normelor interne privind recuperarea creanţelor administrate de EximBank în numele şi în contul statului. EximBank va lua toate mãsurile necesare pentru recuperarea sumelor plãtite din fondurile statului, atât împotriva împrumutatului, cât şi împotriva oricãrei alte persoane asupra cãreia acesta şi-a transferat obligaţiile.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale

    ART. 17
    În scopul aplicãrii prezentei norme, EximBank emite proceduri care se supun aprobãrii C.I.F.G.A.

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016