Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 22 decembrie 2006  privind stabilirea procedurii si a conditiilor de autorizare a antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata, prevazut la   art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 22 decembrie 2006 privind stabilirea procedurii si a conditiilor de autorizare a antrepozitului de taxa pe valoarea adaugata, prevazut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.040 din 28 decembrie 2006

ART. 1
Potrivit art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, sunt scutite de taxã pe valoarea adãugatã livrãrile de bunuri care urmeazã sã fie plasate în regim de antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã, definit dupã cum urmeazã:
a) pentru produse accizabile, orice locaţie situatã în România, care este definitã ca antrepozit fiscal, în sensul art. 163 lit. c) din Codul fiscal;
b) pentru bunuri, altele decât cele de la lit. a), locaţiile definite ca atare prin prezentul ordin.
ART. 2
Antrepozitul de taxã pe valoarea adãugatã trebuie sã fie autorizat sã funcţioneze în aceastã calitate de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, cu excepţia antrepozitului de taxã pe valoarea adãugatã menţionat la art. 1 lit. a), pentru care autorizaţia de funcţionare ca antrepozit fiscal este valabilã în mod automat şi pentru funcţionarea ca antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã.
ART. 3
(1) Autorizaţia de funcţionare a antrepozitului de taxã pe valoarea adãugatã prevãzut la art. 1 lit. b) se emite de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, prin comisia instituitã în acest scop prin ordin al ministrului finanţelor publice, denumitã în continuare Comisia.
(2) In vederea obţinerii autorizaţiei, pentru ca o locaţie sã funcţioneze ca antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã, persoana care intenţioneazã sã fie antrepozitar autorizat pentru acea locaţie trebuie sã depunã o cerere la autoritatea fiscalã teritorialã la care este înregistrat în scopuri de taxã pe valoarea adãugatã.
(3) Cererea va fi întocmitã utilizând modelul prevãzut în anexa la prezentele norme şi trebuie sã conţinã informaţii şi sã fie însoţitã de documente cu privire la:
a) amplasarea şi natura locului;
b) tipurile şi cantitatea de bunuri estimate a fi depozitate în decursul unui an;
c) identitatea şi alte informaţii cu privire la persoana care urmeazã sã-şi desfãşoare activitatea ca antrepozitar autorizat;
d) capacitatea persoanei care urmeazã a fi antrepozitar autorizat de a satisface cerinţele prevãzute la art. 8.
(4) Autoritatea fiscalã teritorialã verificã realitatea şi exactitatea informaţiilor şi a documentelor depuse de persoana care intenţioneazã sã fie antrepozitar autorizat.
(5) Persoana prevãzutã la alin. (4) este obligatã ca pe durata acţiunii de verificare sã asigure condiţiile necesare bunei desfãşurãri a acesteia.
(6) In termen de 30 de zile de la depunerea cererilor de autorizare, documentaţiile vor fi înaintate Comisiei, însoţite de un referat care sã cuprindã punctul de vedere asupra oportunitãţii emiterii autorizaţiei de antrepozitar autorizat şi, dupã caz, aspectele sesizate privind neconcordanţa cu datele şi informaţiile prezentate de persoana care intenţioneazã sã fie antrepozitar autorizat. Aceste referate vor purta semnãtura şi ştampila autoritãţii fiscale teritoriale.
(7) Comisia poate sã solicite persoanei care intenţioneazã sã fie antrepozitar autorizat orice informaţie şi documente pe care le considerã necesare, cu privire la:
a) amplasarea şi natura antrepozitului de taxã pe valoarea adãugatã a cãrui autorizare se solicitã;
b) tipurile şi cantitãţile de bunuri ce urmeazã a fi depozitate în antrepozitul de taxã pe valoarea adãugatã respectiv;
c) identitatea persoanei care intenţioneazã sã fie antrepozitar autorizat.
(8) Persoana care intenţioneazã sã fie antrepozitar autorizat va prezenta, de asemenea, o copie a contractului de închieriere/concesionare/administrare sau a actelor de proprietate ale sediului unde va fi amplasat antrepozitul.
(9) Persoana care îşi manifestã în mod expres intenţia de a fi antrepozitar autorizat pentru mai multe antrepozite de taxã pe valoarea adãugatã poate depune la autoritatea fiscalã teritoriala o singurã cerere. Cererea va fi însoţitã de documentele prevãzute de prezentul ordin, aferente fiecãrei locaţii.
ART. 4
Comisia elibereazã autorizaţia de antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã pentru o locaţie numai dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
a) locaţia urmeazã a fi folositã pentru depozitarea bunurilor şi prestarea serviciilor prevãzute prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.218/2006 privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxã pe valoarea adãugatã pentru traficul internaţional de bunuri, prevãzute la <>art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile ulterioare;
b) locul este amplasat, construit şi echipat astfel încât sã se previnã scoaterea bunurilor din acest loc fãrã plata taxei;
c) locul nu va fi folosit pentru vânzarea cu amãnuntul a bunurilor, cu excepţiile prevãzute prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.218/2006 privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxã pe valoarea adãugatã pentru traficul internaţional de bunuri, prevãzute la <>art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile ulterioare;
d) în cazul unei persoane fizice care urmeazã sã-şi desfãşoare activitatea ca antrepozitar autorizat, aceasta sã nu fi fost condamnatã în mod definitiv pentru infracţiunea de abuz de încredere, fals, uz de fals, înşelãciune, delapidare, mãrturie mincinoasã, dare ori luare de mitã în România sau în oricare dintre statele strãine în care aceasta a avut domiciliul/rezidenţa în ultimii 5 ani, sã nu fi fost condamnatã pentru o infracţiune dintre cele reglementate de Codul fiscal, de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de legislaţia vamala, de <>Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, de <>Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , republicatã, de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau pentru orice altã faptã contra regimului fiscal, reglementatã de Codul penal al României, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) în cazul unei persoane juridice care urmeazã sã-şi desfãşoare activitatea ca antrepozitar autorizat, administratorii acestor persoane juridice sã nu fi fost condamnaţi pentru infracţiunile enumerate la lit. d);
f) persoana care urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea ca antrepozitar autorizat trebuie sã dovedeascã cã poate îndeplini cerinţele prevãzute la art. 8.
ART. 5
(1) Comisia emite decizii de aprobare sau de respingere a cererilor persoanelor care intenţioneazã sã devinã antrepozitari autorizaţi, dupã analizarea documentaţiilor complete depuse de solicitanţi.
(2) Urmare a deciziei menţionate la alin. (1), Comisia va notifica în scris solicitantului acceptarea sau respingerea cererii de autorizare ca antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã, în termen de 60 de zile de la data depunerii documentaţiei complete de autorizare. Notificarea referitoare la respingerea cererii de autorizare va conţine şi motivele care au condus la luarea acestei decizii.
(3) In cazul respingerii cererii de autorizare ca antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã, persoana care a depus cererea poate contesta aceastã decizie, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
(4) Autorizaţia pentru un antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã este valabilã începând cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care a fost emisã decizia de aprobare a cererii de autorizare de cãtre comisie.
ART. 6
(1) Autorizaţia va conţine urmãtoarele:
a) elementele de identificare ale antrepozitarului autorizat;
b) descrierea şi amplasarea antrepozitului de taxã pe valoarea adãugatã;
c) tipul bunurilor;
d) perioada de valabilitate a autorizaţiei;
e) orice alte informaţii relevante pentru autorizare.
(2) Procedura de autorizare a antrepozitelor de taxã pe valoarea adãugatã nu intrã sub incidenţa prevederilor legale privind procedura aprobãrii tacite.
ART. 7
(1) Autorizaţiile pot fi modificate de cãtre autoritatea emitentã.
(2) Înainte de a fi modificatã autorizaţia, Comisia trebuie sã-l informeze pe antrepozitarul autorizat asupra modificãrii propuse şi asupra motivelor acesteia.
(3) Antrepozitarul autorizat poate solicita Ministerului Finanţelor Publice modificarea autorizaţiei, în condiţiile prevãzute în prezentele norme.
ART. 8
Orice antrepozitar autorizat are obligaţia de a îndeplini umãtoarele cerinţe:
a) sã instaleze şi sã menţinã încuietori, sigilii, instrumente de mãsurã sau alte instrumente similare adecvate, necesare asigurãrii securitãţii bunurilor amplasate în antrepozitul de taxã pe valoarea adãugatã;
b) sã depoziteze în antrepozit numai bunurile stabilite prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.218/2006 privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxã pe valoarea adãugatã pentru traficul internaţional de bunuri, prevãzute la <>art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile ulterioare;
c) sã ţinã evidenţe exacte şi actualizate cu privire la bunurile deţinute în antrepozitele de taxã pe valoarea adãugatã şi expediate din aceste antrepozite, şi sã prezinte evidenţele corespunzãtoare, la cererea autoritãţilor fiscale competente;
d) sã ţinã un sistem corespunzãtor de evidenţã a stocurilor din antrepozitul de taxã pe valoarea adãugatã, inclusiv un sistem de administrare, contabil şi de securitate;
e) sã asigure accesul autoritãţilor fiscale competente în orice zonã a antrepozitului de taxã pe valoarea adãugatã, în orice moment în care antrepozitul de taxã pe valoarea adãugatã este în exploatare sau este deschis pentru primirea sau expedierea bunurilor;
f) sã prezinte bunurile deţinute în antrepozitul de taxã pe valoarea adãugatã pentru a fi inspectate de autoritãţile fiscale competente, la cererea acestora;
g) sã cerceteze şi sã raporteze cãtre autoritãţile fiscale competente orice pierdere, lipsã sau neregularitate cu privire la bunurile aflate în antrepozitul de taxã pe valoarea adãugatã;
h) sã înştiinţeze autoritãţile fiscale competente cu privire la orice extindere sau modificare propusã a structurii antrepozitului de taxã pe valoarea adãugatã, precum şi a modului de operare în acesta;
i) sã înştiinţeze autoritatea fiscalã competentã despre orice modificare adusã datelor iniţiale în baza cãrora a fost emisã autorizaţia de antrepozitar, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii modificãrii;
j) pentru antrepozitele de taxã pe valoarea adãugatã în care se vor desfãşura activitãţi care se supun reglementãrii din punctul de vedere al protecţiei mediului, este obligatorie obţinerea autorizaţiei/autorizaţiei integrate de mediu, conform prevederilor legislaţiei în vigoare;
k) sã se conformeze cu alte cerinţe impuse prin prezentele norme.
ART. 9
(1) Autorizaţiile emise sunt nominale şi netransferabile.
(2) Atunci când are loc vânzarea spaţiului utilizat ca antrepozit sau înceteazã contractul de închiriere/concesionare/administrare, autorizaţia nu va fi transferatã în mod automat noului deţinãtor al spaţiului. Noul posibil antrepozitar autorizat trebuie sã depunã o cerere de autorizare.
ART. 10
(1) Ministerul Finanţelor Publice poate anula autorizaţia pentru un antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã atunci când i-au fost oferite informaţii inexacte sau incomplete în legãturã cu autorizarea antrepozitului de taxã pe valoarea adãugatã.
(2) Comisia poate revoca autorizaţia pentru un antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã în urmãtoarele situaţii:
a) în cazul unui antrepozitar autorizat, persoanã fizicã, dacã:
1. persoana a decedat;
2. persoana a fost condamnatã pentru una dintre infracţiunile prevãzute la art. 4 lit. d);
3. activitatea desfãşuratã este în situaţie de faliment sau lichidare;
b) în cazul unui antrepozitar autorizat, care este persoanã juridicã, dacã se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
1. în legãturã cu persoana juridicã a fost deschisã o procedurã de faliment ori de lichidare;
2. oricare dintre administratorii persoanei juridice a fost condamnat pentru una dintre infracţiunile prevãzute la art. 4 lit. e);
c) antrepozitarul autorizat nu respectã oricare dintre cerinţele prevãzute la art. 8;
d) când antrepozitarul încheie un act de vânzare a locului sau înceteazã contractul de închiriere/concesionare/administrare a spaţiului respectiv;
e) pentru situaţia prevãzutã la alin. (8).
(3) La propunerea organelor de control, Comisia poate suspenda autorizaţia pentru un antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã pânã la soluţionarea definitivã a cauzei penale, în cazul în care a fost pusã în mişcare acţiunea penalã pentru una dintre infracţiunile menţionate la art. 4 lit. d) sau e).
(4) Decizia prin care Comisia a hotãrât suspendarea, revocarea sau anularea autorizaţiei de antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã va fi comunicatã antrepozitarului deţinãtor al autorizaţiei.
(5) Antrepozitarul autorizat nemulţumit poate contesta decizia de suspendare, revocare sau anulare a autorizaţiei pentru un antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã, potrivit legislaţiei în vigoare.
(6) Decizia de suspendare, revocare sau anulare a autorizaţiei de antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã produce efecte de la data comunicãrii sau de la o altã datã ulterioarã menţionatã în aceasta, dupã caz.
(7) Contestarea deciziei de suspendare, revocare sau anulare a autorizaţiei de antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã suspendã efectele juridice ale acestei decizii pe perioada soluţionãrii contestaţiei în procedurã administrativã.
(8) În cazul în care antrepozitarul autorizat doreşte sã renunţe la autorizaţia pentru un antrepozit de taxã pe valoarea adãugatã, acesta are obligaţia sã notifice acest fapt Ministerului Finanţelor Publice cu cel puţin 60 de zile înainte de data de la care renunţarea la autorizaţie îşi produce efecte.
(9) În cazul anulãrii autorizaţiei, cererea pentru o nouã autorizaţie poate fi depusã numai dupã o perioadã de cel puţin 5 ani de la data anulãrii.
(10) În cazul revocãrii autorizaţiei, cererea pentru o nouã autorizaţie poate fi depusã numai dupã o perioadã de cel puţin 6 luni de la data revocãrii.
(11) Mãsura suspendãrii, revocãrii sau anulãrii autorizaţiilor se va dispune de cãtre Comisie, în baza actelor de control emise de organele de specialitate, prin care s-au constatat încãlcãri ale prevederilor legale.
(12) Actele de control vor fi înaintate, în termen de douã zile lucrãtoare de la finalizare, Comisiei, care va analiza propunerea organului de control şi va dispune în consecinţã.
(13) Decizia Comisiei va fi comunicatã antrepozitarului autorizat sancţionat şi organului fiscal teritorial.
(14) În cazul antrepozitarilor autorizaţi cãrora le-a fost suspendatã, revocatã sau anulatã autorizaţia, dacã existã stocuri de bunuri în antrepozit la data suspendãrii, revocãrii ori anulãrii, acestea pot fi valorificate numai cu acordul Comisiei.

ANEXĂ
-----
la norme
--------


Nr. înregistrare...............................
Data............................


CERERE
privind acordarea autorizaţiei de antrepozit de taxã
pe valoarea adãugatã
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ I. INFORMAŢII PRIVIND PERSOANA CARE SOLICITĂ SĂ DEVINĂ │
│ ANTREPOZITAR AUTORIZAT │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┤
│ 1. Numele │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2. Adresa │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 3. Telefon │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 4. Fax │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 5. Adresa e-mail │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 6. Numãrul de înregistrare la Registrul Comerţului │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 7. Codul de înregistrare în scopuri de TVA │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 8. Numele şi numãrul de telefon ale reprezentantului │ │
│ legal sau ale altei persoane de contact │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 9. Descrierea activitãţilor economice desfãşurate │ │
│ în România │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│10. Dacã solicitantul este persoanã juridicã: numele, │ │
│ adresa şi codul numeric personal al fiecãrui │ │
│ administrator; se vor anexa şi cazierele judiciare│ │
│ ale administratorilor │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│11. Informaţii privind condamnarea definitivã în │ │
│ ultimii 5 ani pentru infracţiunile prevãzute în │ │
│ legislaţie fiscalã a solicitantului (în cazul în │ │
│ care solicitantul este persoanã juridicã, oricare │ │
│ dintre administratorii sãi) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│12. Anexaţi certificatul de atestare fiscalã sau, │ │
│ dupã caz, extrasul de rol privind obligaţiile │ │
│ fiscale la bugetul de stat, precum şi cazierul │ │
│ fiscal al solicitantului │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│13. Anexaţi copia situaţiilor financiare anuale │ │
│ (bilanţ) din ultimii doi ani │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│14. Anexaţi un certificat constatator, eliberat de │ │
│ Oficiul Registrului Comerţului, din care sã │ │
│ rezulte: capitalul social, asociaţii, obiectul │ │
│ de activitate, administratorii, precum şi copia │ │
│ certificatului de înregistrare eliberat potrivit │ │
│ reglementãrilor legale în vigoare │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ II. INFORMAŢII PRIVIND ANTREPOZITUL DE TAXĂ PE VALOAREA ADĂUGATĂ A │
│ CĂRUI AUTORIZARE A FOST SOLICITATĂ (pentru fiecare antrepozit de taxã │
│ pe valoarea adãugatã se completeazã separat aceastã parte, precum şi │
│ oricare alte informaţii necesare) │
├──────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────┤
│ 1. Adresa antrepozitului de taxã pe valoarea │ │
│ adãugatã │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 2. Descrierea activitãţilor ce urmeazã a se │ │
│ desfãşura în antrepozitului de taxã pe valoarea │ │
│ adãugatã │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 3. Arãtaţi dacã anterior a fost respinsã, revocatã │ │
│ sau anulatã vreo autorizaţie de antrepozit de │ │
│ taxã pe valoarea adãugatã pentru locul respectiv │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 4. Anexaţi un plan de amplasare a antrepozitului de │ │
│ taxã pe valoarea adãugatã │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 5. Anexaţi copiile licenţelor, autorizaţiilor sau │ │
│ avizelor privind desfãşurarea activitãţilor din │ │
│ antrepozitul de taxã pe valoarea adãugatã │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 6. Dacã locul se aflã în proprietatea persoanei │ │
│ care solicitã autorizarea, anexaţi copiile │ │
│ actelor de proprietate │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┤
│ 7. Dacã locul se aflã în proprietatea altei │ │
│ persoane, anexaţi urmãtoarele: │ │
│ a) copia contractului de închiriere/ │ │
│ concesionare/administrare sau dovada deţinerii │ │
│ sub orice formã legalã; │ │
│ b) o declaraţie semnatã de proprietar care │ │
│ confirmã permisiunea de acces pentru personalul │ │
│ cu atribuţii de control │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┘

Cunoscând dispoziţiile art. 292 din Codul penal, privind falsul in
declaraţii, declar cã datele înscrise in acest formular sunt corecte
şi complete.

...................................................... .........
Semnãtura solicitantului sau a reprezentantului fiscal Data


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016