Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 17 decembrie 2008  de aplicare privind acordarea asistentei de urgenta in caz de accidente colective, calamitati si dezastre in faza prespitaliceasca*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 17 decembrie 2008 de aplicare privind acordarea asistentei de urgenta in caz de accidente colective, calamitati si dezastre in faza prespitaliceasca*)

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 896 bis din 30 decembrie 2008
-----------
*) Aprobate de <>Ordinul nr. 2.021 din 12 decembrie 2008 şi <>Ordinul nr. 691 din 17 decembrie 2008 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008.


ART. 1
Organizarea sistemului de intervenţie în caz de accidente colective şi dezastre în faza prespitaliceascã se face la nivel judeţean regional şi naţional.
ART. 2
În cazul producerii unor accidente colective sau calamitãţi, cu manifestãri deosebit de rapide şi efecte limitate în timp, la nivel regional, judeţean/al municipiului Bucureşti, având ca rezultat victime multiple, se activeaza Planul Roşu de Intervenţie.
ART. 3
(1) Planul roşu se declanşeazã, la solicitarea Inspectorului Şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã, de Prefectul judeţului în care are loc incidentul sau, dupã caz, de Prefectul municipiului Bucureşti.
(2) Planul roşu se declanşeazã în baza informaţiilor obţinute:
a) de dispeceratele de urgenţã prin numãrul unic de apel 112,
b) de la primele echipaje de intervenţie sosite la locul intervenţiei
c) de la sistemele de monitorizare conectate la dispeceratele medicale, dispeceratele Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţã, dispeceratele poliţiei şi ale jandarmeriei sau la alte dispecerate cu rol în acest domeniu.
(3) În lipsa prefectului sau în cazul imposibilitãţii contactãrii lui în cel mult 5 minute de la constatarea necesitãţii declanşãrii planului roşu, acesta se declanşeazã la ordinul Inspectorului Şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã din judeţul respectiv sau din municipiul Bucureşti.
(4) Din momentul declanşãrii planului roşu, serviciile publice de ambulanţã intrã sub coordonarea Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţã.
(5) Inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã poate solicita pe duratã limitatã şi echipajele serviciilor private de ambulanţã dacã situaţia o impune.
(6) Planul Roşu este unic la nivel zonei administrativ teritoriale pentru care a fost întocmit.
(7) Structura-cadru a Planului Roşu se aprobã prin ordin comun al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã şi secretarului de stat sau subsecretarului de stat din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice, care coordoneazã activitatea in domeniul medicinei de urgenţã.
(8) Planul Roşu se elaboreazã de inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã judeţean/al municipiului Bucureşti şi se semneazã de reprezentanţii tuturor instituţiilor implicate.
(9) Planul Roşu se avizeazã de prefect şi se aprobã de inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.
(10) În scopul verificãrii, validãrii şi actualizãrii prevederilor Planului Roşu, instituţiile implicate desfãşoarã activitãţi de pregãtire comune periodice, cel puţin o datã la 6 luni. Persoanele cu atribuţii în cadrul planului sunt obligate sã cunoascã conţinutul acestuia în pãrţile ce-i privesc conform competenţelor avute.
(11) În cazul unui incident a cãrui soluţionare determinã necesitatea mobilizãrii unor resurse care depãşesc capacitatea de intervenţie a autoritãţilor locale şi judeţene/ale municipiului Bucureşti, inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã judeţean, cu informarea prefectului, va adresa inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã solicitarea de sprijin din partea inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã ale judeţelor limitrofe sau al municipiului Bucureşti. Aceastã solicitare se materializeazã în declanşarea Planului Roşu la nivelul judeţelor respective sau al municipiului Bucureşti şi trimiterea de forţe şi mijloace în sprijin, la locul accidentului.
ART. 4
(1) Planului roşu se declanşeazã cu alertarea, care cuprinde:
a) obţinerea informaţiilor
b) alertarea instituţiilor implicate în planul roşu în cel mai scurt timp posibil, înaintea declanşãrii planului de cãtre prefect, în vederea pregãtirii resurselor şi alertãrii personalului aflat în afara programului de gardã.
(2) Dupã alertare, urmeazã declanşarea planului, care se face în conformitate cu prevederile prezentului articol şi ia în considerare urmãtorii factori:
a) numãrul real sau potenţial al victimelor,
b) caracteristicele operaţiunilor de salvare necesare,
c) gradul de dificultate al operaţiunilor de salvare,
d) potenţialul evolutiv al situaţiei,
e) capacitatea de intervenţie ale diferitelor instituţii în cazul în care planul nu este declanşat
f) capacitatea de intervenţie ale diferitelor instituţii în vederea asigurãrii misiunilor obişnuite pe durata intervenţiei la cazul în cauzã în cazul în care nu se declanşeazã planul roşu.
(3) Funcţiile planului roşu pentru care trebuie alocate responsabilitãţi diferitelor instituţii cuprinse în cadrul planului sunt:
a) triajul, primul ajutor şi brancardajul la locul intervenţiei, inclusiv în cazul zonelor cu acces restricţionat.
b) postul medical avansat, instalarea, amplasarea şi modul de organizare
c) triajul medical al victimelor la nivelul postului medical avansat.
d) acordarea asistenţei medicale avansate de urgenţã şi pregãtirea în vederea evacuãrii.
e) organizarea triajului de evacuare şi evacuarea a pacienţilor.
f) pregãtirea primirii la nivelul unitãţilor şi a compartimentelor de primiri urgenţe din cadrul spitalelor de urgenţã şi a altor spitale din zona accidentului.
g) declanşarea planului alb la nivelul spitalelor implicate
(4) Comanda şi controlul planului roşu include:
a) planul roşu stabileşte structura de comandã şi control la locul intervenţiei
b) intervenţia este, în general, sub comanda Inspectorului Şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã sau a reprezentantului acestuia.
c) inspectorul Şef al Inspectoratului sau reprezentantul acestuia este numit în plan Comandantul Operaţiunilor de Salvare (C.O.S.)
d) comandantul operaţiunilor de salvare are ca adjunct medicul sef SMURD sau locţiitorul acestuia, acesta fiind numit în planul roşu Directorul Operaţiunilor de Salvare Medicalã (D.S.M.)
e) în lipsa unei structuri SMURD în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţã funcţia de DSM este preluatã de directorul medical al serviciului judeţean de ambulanţã sau al municipiului Bucureşti sau de reprezentantul acestuia.
(5) Comunicaţiile în cadrul planului roţu cuprind:
a) stabilirea regulilor de comunicaţii la locul intervenţiei şi între locul intervenţiei şi instituţiile judeţene, regionale şi naţionale
b) stabilirea frecvenţelor de comunicaţii
c) stabilirea sistemelor de comunicaţii care urmeazã a fi utilizate, inclusiv telefonia mobilã
şi telefonia prin satelit.
(6) Planul roşu se finalizeazã cu abordarea problemelor de identificare a pacienţilor şi înregistrarea acestora precum şi a problemei decedaţilor.
(7) Componentele planului roşu urmeazã a fi detaliate în ghidul elaborat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţã.
ART. 5
În cazul intervenţiei la accidentele colective şi calamitãţi, inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene pun la dispoziţia echipajelor de asistenţã medicalã de urgenţã şi de prim ajutor calificat echipamentele şi materialele specifice aflate în înzestrarea acestora, necesare dotãrii posturilor medicale avansate, pesonalul medical specializat fiind asigurat din cadrul serviciilor de ambulanţã precum şi din cadrul spitalelor de urgenţã.
ART. 6
(1) Posturile medicale avansate sunt clasificate în post medical avansat de categoria I şi post medical avansat de categoria II
(2) Postul medical avansat de categoria I se organizeazã dupã cum urmeazã:
a) este format dintr-un cort de tratament şi unul de triaj adecvate pentru a trata simultan un numãr maxim de 10 victime.
b) este transportat într-o rulotã remorcatã de o autospecialã de descarcerare.
c) include medicamentele şi materialele sanitare necesare îngrijirii a 15-20 de pacienţi dintre care cel puţin 5 aflaţi în stare criticã.
(3) Postul medical avansat de categoria II se organizeazã dupã cum urmeazã:
a) este format din trei corturi, unul de triaj şi douã de tratament adecvate pentru a trata simultan cel puţin 30 de victime.
b) este transportat într-un mijloc specific de transport care permite accesul la zonele greu accesibile având capabilitãţile de deplasare ale unui vehicul offroad.
c) include sisteme de încãlzire ale cortului şi sisteme de iluminat exterior şi interior.
d) include medicamentele, materialele sanitare şi echipamentele necesare acordãrii asistenţei medicale de urgenţã la un nivel avansat cel puţin unui numãr de 50 de victime.
e) include echipamentele proprii de ventilaţie şi monitorizare pentru cel puţin 3 pacienţi simultan.
ART. 7
Inspectoratele pentru situaţii de urgenţã deplaseazã, acolo unde se aflã în dotarea lor, puncte mobile de comandã ca parte componentã a rãspunsului la Planul Roşu. Astfel de puncte rãmân la locul intervenţiei pânã la finalizarea acesteia.
ART. 8
În cadrul rãspunsului la Planul Roşu, inspectoratele pentru situaţii de urgenţã asigurã transportul personalului de intervenţie prin autospecialele de transport personal şi multiple victime dacã astfel de autospeciale se aflã în dotarea lor.
ART. 9
În cadrul rãspunsului la Planul Roşu, pot fi solicitate elicoptere ale Inspectoratului de Aviaţie din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative precum şi din cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale în vederea transportului de materiale şi personal de intervenţie şi/sau în vederea asigurãrii evacuãrii victimelor de la locul intervenţiei.
ART. 10
La nivelul spitalelor de urgenţã, al spitalelor municipale şi orãşeneşti exista un Plan Alb referitor la preluarea unui numãr mare de pacienţi în cazul unui accident colectiv sau al unei calamitãţi.
ART. 11
Planul Alb este elaborat la nivelul spitalului şi include elementele organizatorice necesare în cazul unui aflux masiv de victime.
ART. 12
Planul Alb include:
a) alertarea
b) declanşarea
c) crearea unui punct de comandã şi control la nivelul spitalului
d) organizarea primirii la nivelul UPU sau CPU
e) triajul
f) organizarea investigaţiilor
g) eliberarea locurilor de internare
h) primirea activitãţilor curente care nu au caracter de urgenţã şi dirijarea resurselor cãtre rezolvarea situaţiei de urgenţã.
i) rezolvarea situaţiilor speciale cum ar fi decontaminarea victimelor în cazul contaminãrii acestora cu substanţe chimice, radiologice sau biologice.
j) organizarea comunicaţiilor interne şi externe, inclusiv cu punctul mobil de comandã al inspectoratului pentru situaţii de urgenţã.
ART. 13
Planul Alb se elaboreazã de Ministerul Sãnãtãţii Publice, prin Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţã, în colaborare cu specialişti ai Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016