Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA din 16 decembrie 2002  privind desfasurarea activitatii de informare si consiliere pentru persoanele cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA din 16 decembrie 2002 privind desfasurarea activitatii de informare si consiliere pentru persoanele cu handicap

EMITENT: SECRETARIATUL DE STAT PENTRU HANDICAPATI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 103 din 19 februarie 2003

ART. 1
Activitatea de informare şi consiliere a persoanelor cu handicap se desfãşoarã la nivel judeţean prin centrele de informaţii pentru cetãţeni care funcţioneazã la nivelul consiliilor judeţene sau consiliilor locale, dupã caz.
ART. 2
Centrele de informaţii pentru cetãţeni au rolul de a asigura la nivel judeţean aplicarea politicilor şi strategiilor de asistenta specialã a persoanelor cu handicap prin informarea şi consilierea acestora în scopul recuperãrii şi integrãrii socioprofesionale.
ART. 3
Obiectivele activitãţii de informare şi consiliere pentru persoanele cu handicap sunt urmãtoarele:
a) furnizarea de servicii în domeniul informãrii şi consilierii la nivel judeţean, într-o maniera accesibila pentru grupul-tinta şi ceilalţi beneficiari;
b) atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizarea şi excluderea persoanelor cu handicap;
c) creşterea gradului de informare a persoanelor cu handicap despre drepturile de care beneficiazã şi facilitarea accesului acestora la informaţii din diverse domenii de activitate vizând integrarea socioprofesionala a acestora;
d) informarea semestriala a Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap despre problemele pe care structurile de informare le întâlnesc în desfãşurarea acestei activitãţi.
ART. 4
Eficienta activitãţii de informare şi consiliere a persoanelor cu handicap este garantatã de respectarea şi aplicarea urmãtoarelor principii:
a) principiul coerentei - activitatea de informare şi consiliere pentru persoanele cu handicap se desfãşoarã în acord cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 519/2002 , şi ale <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
b) principiul transparenţei - informaţiile solicitate de cãtre persoanele cu handicap vor fi transmise prompt, integral şi nedistorsionat, personalul de specialitate dovedind disponibilitatea de a intra în relatie directa cu persoanele interesate, spre beneficiul şi în interesul acestora;
c) principiul descentralizãrii - activitatea de informare şi consiliere pentru persoanele cu handicap se organizeazã în raport cu nevoile locale;
d) principiul interactivitatii - activitatea de informare şi consiliere pentru persoanele cu handicap va fi sprijinita de autoritãţile centrale şi locale prin asigurarea unui circuit rapid al informaţiilor spre beneficiar;
e) principiul flexibilitatii - observaţiile şi sugestiile beneficiarilor vor fi integrate în efortul de imbunatatire a activitãţii de informare şi consiliere.
ART. 5
În realizarea activitãţii de informare şi consiliere Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigura în format electronic fluxul lunar de informaţii, pe teme de interes pentru persoanele cu handicap, cãtre centrele prevãzute la art. 1;
b) asigura centrelor de informaţii pentru cetãţeni materiale de informare-documentare pe teme de interes având ca subiect activitatea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
ART. 6
În desfãşurarea activitãţii de informare şi consiliere pentru persoanele cu handicap centrele de informaţii pentru cetãţeni au urmãtoarele atribuţii:
a) sa asigure servicii de informare şi consiliere în domenii de interes pentru beneficiari;
b) sa rãspundã cu promptitudine tuturor solicitãrilor beneficiarilor;
c) sa editeze şi sa difuzeze materiale informativ-documentare;
d) sa desfãşoare activitãţi de sensibilizare a opiniei publice fata de problematica încadrãrii în munca a persoanelor cu handicap;
e) sa creeze o baza de date şi sa o gestioneze eficient;
f) sa colaboreze cu instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale, cu persoane fizice şi juridice, cu organizaţii neguvernamentale ale persoanelor cu handicap şi cu alte organizaţii neguvernamentale în acţiuni comune care vizeazã protecţia specialã şi integrarea socioprofesionala a persoanelor cu handicap;
g) sa organizeze campanii de informare vizând problematica persoanelor cu handicap;
h) sa asigure persoanelor cu handicap accesul la baza de date localã şi la materiale de informare-documentare;
i) sa primeascã şi sa rezolve solicitarile beneficiarilor privind accesul la diferite categorii de informaţii, iar în cazul în care acestea nu sunt disponibile la sediul centrului, sa faciliteze obţinerea lor de la alte autoritãţi sau instituţii publice.
ART. 7
Activitatea de informare şi consiliere se adreseazã urmãtoarelor categorii de beneficiari:
a) grupul-tinta format din: copii, tineri şi adulti cu handicap, membri ai familiei acestora, sustinatorii legali ai persoanelor cu handicap;
b) angajatori (persoane fizice sau juridice);
c) organizaţii neguvernamentale;
d) instituţii ale administraţiei publice centrale şi locale;
e) orice persoana interesatã în sprijinirea unei/unor persoane cu handicap.
ART. 8
Instituţiile publice, alte persoane juridice, precum şi persoanele fizice au obligaţia de a pune la dispoziţie centrelor de informaţii pentru cetãţeni datele şi informaţiile pe care le deţin şi care sunt necesare în vederea îndeplinirii de cãtre acestea a atribuţiilor ce le revin.



────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016