Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORMA DE METROLOGIE LEGALA din 15 octombrie 2003  Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORMA DE METROLOGIE LEGALA din 15 octombrie 2003 "NML 022-03 Cronotahografe"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI - BIROUL ROMAN DE METROLOGIE LEGALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 22 octombrie 2003
1. Domeniu de aplicare
Prezenta norma de metrologie legalã stabileşte cerinţele tehnice şi metrologice pe care trebuie sa le îndeplineascã, în vederea acordãrii aprobãrii de model, atât cronotahografele la care înregistrarea datelor se face pe foi de înregistrare, cat şi foile de înregistrare utilizate în acest scop.
Prezenta norma de metrologie legalã nu se referã la cronotahografele la care înregistrarea datelor se efectueazã pe un tip de suport diferit de cel prezentat la alineatul precedent.
2. Terminologie
În sensul prezentei norme de metrologie legalã, termenii specifici utilizaţi au urmãtoarele semnificatii:
2.1. cronotahograf: aparat destinat sa fie instalat pe vehiculele rutiere pentru a indica şi a inregistra pe foi de înregistrare, în mod automat sau semiautomat, datele privind mersul acestor vehicule şi anumite perioade de lucru ale soferilor lor; în alte reglementãri naţionale şi internaţionale, cronotahograful este desemnat şi prin alţi termeni echivalenti: aparat de control, tahograf, echipament de înregistrare;
2.2. foaie de înregistrare: foaie conceputã pentru a primi şi a pãstra înregistrãrile, care se introduce în cronotahograf şi pe care dispozitivele de înregistrare ale acestuia înscriu în mod continuu diagramele datelor de înregistrat;
2.3. constanta cronotahografului: caracteristica numericã ce reprezintã valoarea semnalului de intrare necesar pentru a obţine indicarea şi înregistrarea unei distanţe parcurse de un kilometru; aceasta constanta trebuie sa fie exprimatã fie în rotatii pe kilometru (K = ... rot./km), fie în impulsuri pe kilometru (K = ... imp./km);
2.4. coeficient specific al vehiculului: caracteristica numericã ce reprezintã valoarea semnalului de ieşire emis de piesa vehiculului ce se racordeaza la cronotahograf (axul de ieşire din cutia de viteze), pentru distanta parcursã de vehicul egala cu un kilometru, în condiţii normale de încercare; coeficientul specific al vehiculului se exprima fie în rotatii pe kilometru (W... rot./km), fie în impulsuri pe kilometru (W... imp./km).
3. Cerinţe tehnice şi metrologice pentru cronotahograf
3.1. Cerinţe generale
3.1.1. Cronotahograful trebuie sa fie astfel realizat încât sa înregistreze urmãtoarele:
a) distanta parcursã de vehicul;
b) viteza vehiculului;
c) timpul de conducere;
d) alte perioade de lucru sau disponibile;
e) pauzele şi periodele de odihna zilnica;
f) deschiderea cutiei care conţine foaia de înregistrare;
g) pentru cronotahografele electronice, care funcţioneazã pe baza de semnale transmise electric de la senzorul de distanta şi de viteza, orice întrerupere mai mare de 100 milisecunde a alimentarii cronotahografului (cu excepţia iluminarii), a alimentarii senzorului de distanta şi de viteza şi orice întrerupere a semnalului senzorului de distanta şi de viteza.
Pentru vehiculele folosite de doi soferi, cronotahograful trebuie sa înregistreze perioadele menţionate la lit. c), d) şi e), în mod simultan şi distinct, pe doua foi de înregistrare separate.
3.1.2. Cronotahograful trebuie sa includã urmãtoarele dispozitive:
a) dispozitive indicatoare pentru:
- distanta parcursã (totalizator al distantei parcurse);
- viteza (vitezometru);
- timp (ceas);
b) dispozitive inregistratoare care sa cuprindã:
- un inregistrator pentru distanta parcursã;
- un inregistrator pentru viteza;
- unul sau mai multe inregistratoare de timp;
c) un dispozitiv de închidere şi marcare, care sa indice separat pe foaia de înregistrare:
- fiecare deschidere a cutiei care conţine aceasta foaie;
- pentru cronotahografele electronice prevãzute la pct. 3.1.1 lit. g), orice întrerupere a alimentarii electrice a cronotahografului mai mare de 100 milisecunde (cu excepţia iluminarii), pana în momentul în care se face realimentarea;
- pentru cronotahografele electronice prevãzute la pct. 3.1.1 lit. g), orice întrerupere a alimentarii electrice a senzorului de distanta şi viteza mai mare de 100 milisecunde şi orice întrerupere a semnalului senzorului de distanta şi de viteza.
3.1.3. Includerea în cronotahograf a unor dispozitive suplimentare fata de cele enumerate la pct. 3.1.2 nu trebuie sa afecteze buna funcţionare a dispozitivelor obligatorii şi nici sa împiedice citirea acestora.
Cronotahograful trebuie sa fie supus aprobãrii de model echipat cu aceste dispozitive suplimentare.
3.1.4. Toate elementele constitutive ale cronotahografului trebuie sa fie realizate din materiale cu o rezistenta mecanicã şi stabilitate corespunzãtoare, având caracteristici electrice şi magnetice invariabile.
3.1.5. Orice modificare a unei pãrţi componente a unui cronotahograf cu aprobare de model emisã de Biroul Roman de Metrologie Legalã sau a tipului de materiale folosite la fabricatia cronotahografului respectiv trebuie sa fie supusã aprobãrii Biroului Roman de Metrologie Legalã, înainte de a fi aplicatã în producţie.
3.1.6. Distanţele parcurse pot fi mãsurate şi înregistrate fie:
- astfel încât sa includã ambele miscari, de mers înainte şi de mers înapoi; fie
- astfel încât sa includã numai miscarea de mers înainte.
Orice înregistrare a manevrelor de mers înapoi nu trebuie sa afecteze claritatea şi exactitatea celorlalte înregistrãri.
3.1.7. Frecventa proprie şi amortizarea dispozitivului de mãsurare a vitezei trebuie sa fie astfel încât dispozitivele de indicare şi înregistrare a vitezei sa funcţioneze în limitele erorilor tolerate, în cadrul domeniului de mãsurare, în condiţiile unor variatii ale acceleratiei de pana la 2 m/s².
3.1.8. Comanda dispozitivului de setare a orei trebuie sa se gãseascã în interiorul cutiei care conţine foaia de înregistrare; fiecare deschidere a acestei cutii trebuie sa fie înregistratã automat pe foaia de înregistrare.
3.1.9. Dacã mecanismul de avansare a foii de înregistrare este comandat de ceas, durata de funcţionare corecta a acestuia, dupã armarea completa, trebuie sa fie superioarã cu cel puţin 10% duratei de înregistrare corespunzãtoare încãrcãrii maxime cu foi de înregistrare a aparatului.
3.1.10. Dispozitivele indicatoare ale cronotahografului trebuie sa fie prevãzute cu o iluminare adecvatã, care sa nu fie prea puternica.
3.1.11. Pentru condiţiile normale de utilizare, toate pãrţile interne ale cronotahografului trebuie sa fie protejate impotriva umiditatii şi prafului. În plus, ele trebuie sa fie protejate impotriva interventiilor neautorizate, prin intermediul unor carcase care pot fi sigilate.
3.1.12. Erori tolerate pentru cronotahograful neinstalat pe vehicul:
a) eroarea tolerata atât pentru indicarea, cat şi pentru înregistrarea distantei parcurse este de ±1% din valoarea convenţional adevarata pentru o distanta parcursã de cel puţin un kilometru;
b) eroarea tolerata atât pentru indicarea, cat şi pentru înregistrarea vitezei este de ±3 km/h din valoarea convenţional adevarata;
c) eroarea tolerata atât pentru indicarea, cat şi pentru înregistrarea timpului este de ±2 min./zi, dar nu mai mult de ±10 min./7 zile, în cazul în care perioada de funcţionare a ceasului, dupã rearmare, nu este mai mica decât aceasta perioada.
Cronotahograful neinstalat pe vehicul trebuie sa se încadreze în erorile tolerate menţionate mai sus, pentru temperaturi ale mediului ambiant cuprinse între 0°C şi 40°C, temperaturile fiind înregistrare în imediata apropiere a aparatului.
3.2. Cerinţe specifice dispozitivelor indicatoare
A. Dispozitivul indicator al distantei parcurse
3.2.1. Valoarea diviziunii dispozitivului indicator al distantei parcurse trebuie sa fie de 0,1 km. Cifrele care indica hectometri trebuie sa fie diferenţiate în mod clar de cele care indica kilometri.
3.2.2. Cifrele dispozitivului indicator al distantei parcurse trebuie sa fie clar lizibile şi sa aibã o înãlţime aparenta de cel puţin 4 mm.
3.2.3. Dispozitivul indicator al distantei parcurse trebuie sa aibã capacitatea sa indice pana la cel puţin 99999,9 km.
B. Dispozitivul indicator al vitezei
3.2.4. În limitele domeniului de mãsurare, scara de viteza trebuie sa fie gradata în mod uniform, prin 1, 2, 5 sau 10 km/h. Valoare diviziunii nu trebuie sa depãşeascã 10% din limita superioarã a domeniului scãrii de viteza.
3.2.5. Zonele din afarã domeniului de mãsurare a vitezei nu trebuie sa fie inscriptionate cu cifre.
3.2.6. Distanta dintre doua repere ale scãrii, care reprezintã o diferenţa de viteza de 10 km/h, trebuie sa fie de cel puţin 10 mm.
3.2.7. Pe un indicator cu ac, distanta dintre ac şi suprafata cadranului nu trebuie sa depãşeascã 3 mm.
C. Dispozitivul indicator al timpului (ceas)
3.2.8. Indicatorul de timp trebuie sa fie vizibil din exteriorul aparatului, iar citirea acestuia trebuie sa fie sigura, uşoarã şi clara.
3.3. Cerinţe specifice dispozitivelor inregistratoare
A. Cerinţe generale
3.3.1. Cronotahograful trebuie prevãzut cu un reper care sa permitã o aşezare corecta a foii de înregistrare, oricare ar fi forma acesteia (banda sau disc), astfel încât ora indicatã de ceas sa corespundã cu ora înscrisã pe foaie.
3.3.2. Mecanismul care antreneaza foaia de înregistrare trebuie sa asigure antrenarea acesteia fãrã joc, introducerea şi scoaterea foii în mod liber.
3.3.3. Dispozitivul de avansare a foii de înregistrare, când aceasta are forma unui disc, trebuie sa fie comandat de mecanismul ceasului. În acest caz, miscarea de rotaţie a foii trebuie sa fie continua şi uniforma, cu o viteza minima de 7 mm/h, masurata pe cercul interior al zonei de înregistrare a vitezei.
În cazul aparatelor cu banda, când dispozitivul de avansare este comandat de mecanismul ceasului, viteza de avansare rectilinie trebuie sa fie de cel puţin 10 mm/h.
3.3.4. Înregistrãrile distantei parcurse, ale vitezei vehiculului şi ale oricãrei deschideri a cutiei conţinând foaia sau foile de înregistrare trebuie sa se facã în mod automat.
B. Dispozitivul inregistrator al distantei parcurse
3.3.5. Fiecare kilometru al distantei parcurse trebuie sa fie reprezentat pe diagrama printr-o variatie de cel puţin 1 mm pe coordonata corespunzãtoare.
3.3.6. Diagrama distantei parcurse trebuie sa fie clar lizibila, inclusiv la viteze situate la limita superioarã a domeniului de mãsurare.
C. Dispozitivul inregistrator al vitezei
3.3.7. Acul de înregistrare a vitezei trebuie sa aibã în mod normal o mişcare rectilinie şi perpendiculara pe direcţia de deplasare a foii de înregistrare, oricare ar fi forma acesteia.
Totuşi, poate fi admisã o mişcare curbilinie a acului, dacã sunt îndeplinite urmãtoarele condiţii:
- traiectoria acului trebuie sa fie perpendiculara pe circumferinta medie (în cazul foilor sub forma de disc) sau pe axa zonei rezervate înregistrãrii vitezei (în cazul foilor sub forma de banda);
- raportul dintre raza de curbura a traiectoriei trasate de ac şi lãţimea zonei rezervate înregistrãrii vitezei nu trebuie sa fie mai mic de 2,4 : 1, oricare ar fi forma foii de înregistrare;
- reperele scãrii de timp trebuie sa intersecteze zona de înregistrare dupã o curba cu aceeaşi raza ca traiectoria descrisã de ac. Distanta între doua repere succesive pe scara de timp trebuie sa reprezinte o perioada de cel mult o ora.
3.3.8. Fiecare variatie a vitezei de 10 km/h trebuie sa fie reprezentatã pe diagrama printr-o variatie de cel puţin 1,5 mm pe coordonata corespunzãtoare.
D. Dispozitivul inregistrator al timpului
3.3.9. Cronotahograful trebuie sa fie astfel construit, încât sa înregistreze automat timpul de conducere şi separat, dupã eventuala operare a unui dispozitiv de comutare, celelalte perioade de timp, sub semnele corespunzãtoare, dupã cum urmeazã:

a) sub semnul*) : timpul de conducere;
b) sub semnul*) : toate celelalte perioade de
lucru;
c) sub semnul*) : alte perioade disponibile, şi
anume:
- timpul de asteptare - perioada în care soferii nu sunt obligaţi sa rãmânã la posturile lor de munca decât doar pentru a rãspunde la un eventual apel pentru a porni sau a relua cursa sau pentru a efectua alte activitãţi;
- timpul petrecut alãturi de sofer în timpul mersului vehiculului;
- timpul petrecut într-o cuseta, în timpul mersului vehiculului;

d) sub semnul*) : pauze şi perioade de
odihna zilnica.
------------
*)NOTA C.T.C.E. PIATRA NEAMT:

Semnele - se gãsesc în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 737 din 22 octombrie 2003, la pagina 4.(a se vedea imaginea asociata)

3.3.10. Caracteristicile traiectoriilor, poziţiile lor relative şi, dacã este necesar, semnele prevãzute la pct. 3.3.9 trebuie sa facã posibila deosebirea clara dintre diversele perioade de timp.
Diversele perioade de timp pot fi diferenţiate unele fata de altele prin diferenţa de grosime a liniilor corespunzãtoare acestora sau prin orice alt sistem care sa fie cel puţin la fel de eficace din punctul de vedere al lizibilitatii şi interpretãrii diagramei.
3.2.11. În cazul vehiculelor folosite de un echipaj compus din mai mult de un sofer, înregistrãrile menţionate la pct. 3.3.9 trebuie sa fie fãcute pe doua foi separate, fiecare foaie fiind atribuitã unui sofer. În acest caz, antrenarea foilor de înregistrare separate trebuie sa fie efectuatã fie de acelaşi mecanism, fie de mecanisme separate, sincronizate.
3.4. Cerinţe specifice dispozitivului de închidere şi marcare
3.4.1. Cutia care conţine foaia sau foile de înregistrare şi comanda dispozitivului de setare a orei trebuie sa aibã o incuietoare.
3.4.2. Fiecare deschidere a cutiei conţinând foaia sau foile de înregistrare şi comanda dispozitivului de setare a orei trebuie sa fie înregistratã în mod automat pe foaia sau pe foile de înregistrare.
3.5. Cerinţe privind inscriptionarea
3.5.1. Pe panoul frontal al cronotahografului trebuie sa figureze urmãtoarele inscripţii:
- lângã numãrul indicat de totalizatorul distantei parcurse, unitatea de mãsura a distantei, cu simbolul "km";
- lângã scara de viteza, simbolul "km/h";
- domeniul de mãsurare a vitezei, de forma "Vmin...km/h, Vmax...km/h". Aceasta inscripţie nu este necesarã dacã ea figureazã pe placa de identificare a cronotahografului, menţionatã la pct. 3.5.2.
3.5.2. Cronotahograful trebuie sa aibã incorporata o placa de identificare cu urmãtoarele inscripţii, care trebuie sa fie vizibile şi atunci când aparatul este instalat:
- numele şi adresa producãtorului aparatului;
- seria şi anul de fabricaţie;
- marcajul aprobãrii de model a cronotahografului;
- constanta aparatului, cu simbolul "K = ...rot./km" sau "K = .... imp./km";
- optional, domeniul de mãsurare a vitezei, sub forma indicatã la pct. 3.5.1;
- dacã aparatul este sensibil la inclinare, putând conduce la depãşirea erorilor tolerate, se inscriptioneaza unghiul permis, de forma prezentatã în figura 1:

------------
NOTA C.T.C.E. PIATRA NEAMT:

Figura 1 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 737 din 22 octombrie 2003, la pagina 4.(a se vedea imaginea asociata)

în care α este unghiul de inclinare fata de poziţia orizontala a panoului frontal (orientat în sus), pentru care s-a etalonat aparatul, iar â şi ã reprezintã limitele abaterilor admise în sus şi în jos, fata de unghiul α.
3.6. Cerinţe privind sigilarea
3.6.1. Cronotahograful trebuie sa fie conceput şi realizat astfel încât sa poatã fi sigilate urmãtoarele componente:
a) placa de instalare (prin care este atestata instalarea corespunzãtoare a aparatului), atunci când aceasta se aplica pe cronotahograf, numai dacã ea nu este aplicatã astfel încât sa nu poatã fi desprinsa fãrã sa se deterioreze indicaţiile pe care le conţine;
b) cele doua capete ale conexiunii dintre cronotahograful propriu-zis şi vehicul;
c) adaptorul constantei cronotahografului la coeficientul specific al vehiculului şi inserarea adaptorului în circuit;
d) dispozitivul de comutare pentru vehiculele cu mai multe sarcini pe axe;
e) conexiunile dintre adaptor şi dispozitivul de comutare şi restul echipamentului;
f) carcasele prevãzute la pct. 3.1.11.
3.6.2. În anumite cazuri poate fi necesarã şi aplicarea altor sigilii în afarã celor menţionate, a cãror pozitionare va fi precizatã în certificatul aprobãrii de model.
4. Cerinţe specifice foilor de înregistrare
4.1. Foile de înregistrare trebuie sa fie de o asemenea calitate încât sa nu împiedice funcţionarea normalã a cronotahografului, iar înregistrãrile fãcute pe ele sa nu se stearga, sa fie clar lizibile şi identificabile.
Foile de înregistrare trebuie sa-şi pãstreze dimensiunile şi înregistrãrile, în condiţii normale de umiditate şi temperatura.
În plus, pentru fiecare membru al echipajului trebuie sa existe posibilitatea sa înscrie în foile de înregistrare, fãrã sa le deterioreze şi fãrã sa afecteze lizibilitatea înregistrãrilor, urmãtoarele informaţii:
a) numele şi prenumele, la începutul utilizãrii foii;
b) data şi locul în care începe utilizarea foii, precum şi data şi locul în care se termina aceasta utilizare;
c) numãrul de înmatriculare al vehiculului pe care îl conduce, înainte de prima cursa înregistratã pe foaie şi ulterior, în cazul schimbãrii vehiculului în timpul utilizãrii foii de înregistrare;
d) indicaţia totalizatorului distantei parcurse:
- la începutul primei curse înregistrate pe foaie;
- la sfârşitul ultimei curse înregistrate pe foaie;
- în cazul schimbãrii vehiculului în timpul zilei de lucru (indicaţiile totalizatoarelor distantelor parcurse, pentru vehiculul pe care l-a condus şi pentru vehiculul pe care îl va conduce);
e) dacã este cazul, ora schimbãrii vehiculului.
În condiţii normale de pãstrare, înregistrãrile trebuie sa rãmânã clar lizibile timp de cel puţin un an.
4.2. Capacitatea minima de înregistrare a foilor trebuie sa fie de 24 de ore, oricare ar fi forma acestora.
Dacã mai multe discuri sunt legate între ele pentru a mari capacitatea de înregistrare continua, realizabila fãrã intervenţia personalului, racordarile dintre diferitele discuri trebuie sa fie astfel realizate încât înregistrãrile sa nu prezinte întreruperi sau suprapuneri în punctul de transfer de la un disc la altul.
4.3. Foile de înregistrare trebuie sa cuprindã urmãtoarele zone de înregistrare:
a) o zona rezervatã exclusiv datelor referitoare la viteza;
b) o zona rezervatã exclusiv datelor privind distanta parcursã;
c) una sau mai multe zone pentru datele privind timpul de conducere, alte perioade de lucru şi disponibile, pauzele şi perioadele de odihna zilnica pentru soferi.
4.4. Zona rezervatã înregistrãrii vitezei trebuie sa fie împãrţitã în diviziuni de cel mult 20 km/h. Viteza corespunzãtoare fiecãrui marcaj al scãrii astfel obţinute trebuie indicatã prin cifre în dreptul marcajului respectiv. Simbolul "km/h" trebuie sa figureze cel puţin o data în interiorul acestei zone. Ultimul marcaj al scãrii trebuie sa coincida cu limita superioarã a domeniului de mãsurare a vitezei.
4.5. Zona rezervatã înregistrãrii distantei parcurse trebuie sa fie astfel stabilitã încât sa permitã citirea uşoarã a numãrului de kilometri parcursi.
4.6. Zona sau zonele rezervate înregistrãrii perioadelor menţionate la pct. 4.3 trebuie sa fie astfel marcate încât sa se poatã face diferenţa clara între diversele perioade de timp.
4.7. Fiecare foaie trebuie sa conţinã, sub forma tiparita, urmãtoarele informaţii:
- numele şi adresa sau marca producãtorului;
- marcajul aprobãrii de model a foii de înregistrare;
- marcajul aprobãrii de model pentru tipul sau tipurile de cronotahografe la care se poate folosi foaia de înregistrare;
- limita superioarã a domeniului de mãsurare a vitezei, tiparita în km/h.
În plus, fiecare foaie trebuie sa conţinã în forma tiparita o scara de timp gradata astfel încât sa permitã citirea directa a timpului la intervale de 15 minute, precum şi determinarea fãrã dificultate a intervalelor de 5 minute.
4.8. Pe foaia de înregistrare trebuie sa fie prevãzut un spaţiu liber, pentru a permite soferului sa adauge în acest spaţiu, de mana, cel puţin menţiunile de mai jos:
a) numele şi prenumele soferului;
b) data şi locul în care începe utilizarea foii, precum şi data şi locul în care se sfârşeşte aceasta utilizare;
c) numãrul sau numerele de înmatriculare ale vehiculului, respectiv vehiculelor pe care le conduce soferul, pe durata utilizãrii foii;
d) indicaţiile totalizatorului sau totalizatoarelor distantelor parcurse pentru vehiculul, respectiv vehiculele pe care le conduce soferul, pe durata utilizãrii foii;
e) ora la care are loc orice schimbare a vehiculului.
5. Prevederi finale
5.1. Aprobarea de model acordatã în condiţiile prezentei norme se finalizeazã prin emiterea certificatului aprobãrii de model.
5.2. Certificatul aprobãrii de model pentru cronotahograf sau pentru foaia de înregistrare trebuie sa conţinã:
a) numele instituţiei desemnate sa elibereze certificatul aprobãrii de model (Biroul Roman de Metrologie Legalã);
b) comunicarea privind obiectul certificatului, care poate fi, dupã caz:
- aprobarea de model a cronotahografului;
- retragerea aprobãrii de model a cronotahografului;
- aprobarea de model a foii de înregistrare;
- retragerea aprobãrii de model a foii de înregistrare;
c) numãrul aprobãrii de model;
d) urmãtoarele informaţii:
1. denumirea comercialã a produsului;
2. denumirea tipului sau modelului;
3. denumirea producãtorului;
4. adresa producãtorului;
5. data solicitãrii aprobãrii de model;
6. laboratorul care a efectuat incercarile;
7. data şi numãrul raportului de încercãri;
8. data aprobãrii;
9. data retragerii aprobãrii;
10. tipul sau tipurile de cronotahografe la care se poate folosi foaia de înregistrare;
11. locul emiterii;
12. data emiterii;
13. documente descriptive anexate;
14. observaţii;
e) semnatura.
5.3. Marcajul aprobãrii de model a cronotahografului trebuie sa se aplice atât pe placa de identificare a fiecãrui exemplar de cronotahograf, conform cu modelul aprobat, cat şi pe fiecare foaie de înregistrare care se poate folosi cu acesta, în conformitate cu prevederile pct. 3.5.2 şi 4.7. Marcajul aprobãrii de model a foii de înregistrare se tipareste pe fiecare foaie de înregistrare, conform prevederilor pct. 4.7. Marcajele trebuie sa nu poatã fi şterse şi sa-şi pãstreze lizibilitatea.
5.4. Conţinutul, forma şi dimensiunile minime, exprimate în mm, ale marcajului aprobãrii de model trebuie sa fie conforme cu figura 2. În cazul adoptãrii unor dimensiuni mai mari, raportul dintre dimensiuni trebuie respectat. În figura 2, cifra 19 din interiorul dreptunghiului reprezintã numãrul distinctiv al României ca stat parte la Acordul european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere internaţionale (A.E.T.R.), încheiat la Geneva la 1 iulie 1970, la care România a aderat prin <>Legea nr. 101/1994 , iar numãrul de sub dreptunghi reprezintã numãrul aprobãrii de model.
------------
NOTA C.T.C.E. PIATRA NEAMT:

Figura 2 - se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 737 din 22 octombrie 2003, la pagina 6.(a se vedea imaginea asociata)
---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016