Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MOTIUNE nr. 1 din 14 noiembrie 2000  pentru a interzice Fondului Proprietatii de Stat dreptul de a semna contracte de privatizare pana la punerea in aplicare a   Hotararii Senatului nr. 38 din 17 octombrie 2000 , publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 521 din 23 octombrie 2000, sau pana la constituirea noului guvern rezultat din alegerile din 26 noiembrie 2000, in conditiile in care toate procedurile de privatizare, precum si contractele incheiate cu firmele de consultanta raman valabile.    Twitter Facebook
Cautare document

MOTIUNE nr. 1 din 14 noiembrie 2000 pentru a interzice Fondului Proprietatii de Stat dreptul de a semna contracte de privatizare pana la punerea in aplicare a Hotararii Senatului nr. 38 din 17 octombrie 2000 , publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 521 din 23 octombrie 2000, sau pana la constituirea noului guvern rezultat din alegerile din 26 noiembrie 2000, in conditiile in care toate procedurile de privatizare, precum si contractele incheiate cu firmele de consultanta raman valabile.

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 15 noiembrie 2000
Senatul adopta prezenta moţiune.

1. Membrii grupurilor parlamentare şi senatorii independenţi semnatari considera ca privatizarea este o componenta esenţialã a construirii unei economii concurentiale de piata şi trebuie sa fie un proces benefic pentru ansamblul societãţii româneşti atât din punct de vedere economic, cat şi social. Privatizarea nu trebuie sa fie un scop în sine, ci un mijloc transparent de creştere şi eficientizare economicã, de absorbţie a forţei de munca, adicã opusul a ceea ce se petrece în ultima vreme: vânzarea unor societãţi la preţuri simbolice, disponibilizari masive de personal, inchideri de societãţi comerciale anterior profitabile, pierderea unor pieţe de desfacere în favoarea unor concurenţi ai produselor româneşti.
2. Fondul Proprietãţii de Stat a desfãşurat sistematic acţiuni ilegale de înstrãinare a capitalului de stat, extrem de pãgubitoare pentru avutia nationala, prin: propunerea unor preţuri de oferta mai mici decât cele stabilite de piata; selectarea ofertelor în funcţie de interesele clientelei politice ale actualei puteri; evitarea sau trucarea licitaţiilor; lipsa oricãrui control în perioada postprivatizare; interzicerea controlului instituţiilor specializate asupra activitãţii Fondului Proprietãţii de Stat.
3. Climatul economic nefavorabil, legislaţia instabila şi corupţia extinsã au alungat din România marii investitori, asa cum arata toate rapoartele instituţiilor europene şi mondiale. Dovada este data de faptul ca adevaratii investitori strãini nu sunt interesaţi de procesul de privatizare din România, asa cum este el promovat în momentul de fata.
4. În ultimul timp caracterul ilegal şi daunator interesului naţional al activitãţii Fondului Proprietãţii de Stat se agraveazã, manifestãrile ilegale concretizandu-se într-un adevãrat jaf al economiei.
Se fac încercãri disperate pentru grabirea şi privatizarea la orice preţ, pana în luna decembrie 2000, a unor societãţi comerciale - care funcţioneazã cu bune rezultate economice şi financiare - din domeniul industriei, agriculturii, transporturilor, din sistemul bancar, al asigurãrilor şi, în mod special, ALRO Slatina, Petromidia, TAROM, SIDEX, multe întreprinderi cu profil viticol şi altele.
5. Guvernul Isarescu sprijinã acţiunile frauduloase, adoptând o serie de acte normative pentru scutirea sau reducerea debitelor curente şi a majorãrilor de întârziere pe care societãţile care se privatizeazã le au cãtre statul roman. Acest lucru se adauga reesalonarilor de datorii pe care miniştrii P.N.T.C.D., P.N.L., P.D. le-au acordat societãţilor economice conduse de persoane aparţinând clientelei lor politice.
6. Consideram ca se impune ca toate privatizarile aflate în proces de negociere cu firme de reputaţie internationala, având potenţial financiar şi tehnologic ridicat, sa fie supuse controlului Curţii de Conturi, iar încheierea oricãrui alt contract de privatizare sa fie suspendatã pana la constituirea noului Parlament rezultat din alegerile din 26 noiembrie 2000 şi pana la acordarea încrederii Guvernului de cãtre Parlament.
Semnalam pe aceasta cale eventualilor parteneri strãini ca pot, fãrã ştiinţa lor, sa fie atrasi în perioada campaniei electorale în acţiuni de privatizare ilicite.
7. În ultimele doua luni dinaintea alegerilor Guvernul este preocupat de restructurarea activitãţii societãţilor naţionale şi a regiilor autonome, dar nu prin mãsuri care sa conducã la rezultate economico-financiare mai bune şi, implicit, la reducerea preţurilor şi tarifelor plãtite de populaţie pentru produsele şi serviciile prestate de acestea, ci prin vânzarea unor active aflate în patrimoniul acestora.
Aceasta constituie încã o dovada ca interesul ministrilor P.N.T.C.D., P.D. şi P.N.L. nu a fost reforma structuralã pentru care ar fi avut timp 4 ani, ci, dimpotriva, promovarea unei gestiuni care sa le permitã - şi prin vânzarea de active ale regiilor - în acest moment, afaceri clientelare.
8. Raportul Comisiei senatoriale de ancheta privind activitatea Fondului Proprietãţii de Stat, adoptat de Senatul României prin <>Hotãrârea nr. 38 din 17 octombrie 2000 , a evidenţiat grave încãlcãri ale legii în procesul de privatizare, prejudicii de proporţii aduse economiei naţionale, precum şi punerea în pericol a siguranţei naţionale.

Având în vedere toate aceste motive, semnatarii prezentei moţiuni se adreseazã tuturor membrilor Senatului României ca, prin vot:

- Sa interzicã Fondului Proprietãţii de Stat dreptul de a semna contracte de privatizare pana la punerea în aplicare a <>Hotãrârii Senatului nr. 38 din 17 octombrie 2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 521 din 23 octombrie 2000, sau pana la constituirea noului guvern rezultat din alegerile din 26 noiembrie 2000, în condiţiile în care toate procedurile de privatizare, precum şi contractele încheiate cu firmele de consultanţa rãmân valabile.



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Numele şi prenumele Grupul parlamentar
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Iliescu Ion P.D.S.R.
2. Badulescu Doru Laurian P.D.S.R.
3. Matetovici Mihai P.D.S.R.
4. Doandes Petra P.D.S.R.
5. Opris Octavian P.D.S.R.
6. Avarvarei Ioan P.D.S.R.
7. Apostolache Victor P.D.S.R.
8. Ştefan Viorel P.D.S.R.
9. Timofte Radu Alexandru P.D.S.R.
10. Avram Gheorghe P.D.S.R.
11. Popa Virgil P.D.S.R.
12. Trita Fanita P.D.S.R.
13. Predila Marin P.D.S.R.
14. Ilie Aurel Constantin P.D.S.R.
15. Gaita Doru P.D.S.R.
16. Petrescu Mihai P.D.S.R.
17. Nicolaescu Sergiu Florin P.D.S.R.
18. Gherman Oliviu P.D.S.R.
19. Marin Dan Stelian P.D.S.R.
20. Sersea Nicolae P.D.S.R.
21. Popescu Virgil P.D.S.R.
22. Prisacaru Ghiorghi P.D.S.R.
23. Stanoiu Mihaela Rodica P.D.S.R.
24. Sava Constantin P.D.S.R.
25. Dumitrascu Gheorghe independent
26. Bold Ion P.D.S.R.
27. Dobrescu Vasile P.U.N.R.
28. Dima Emil independent
29. Chiriacescu Sergiu P.D.S.R.
30. Ninosu Petre P.D.S.R.
31. Popescu Dan Mircea P.D.S.R.
32. Predescu Ion P.D.S.R.
33. Taracila Ioan Doru P.D.S.R.
34. Ardelean Ioan P.U.N.R.
35. Vacaroiu Nicolae P.D.S.R.
36. Fuior Victor P.U.N.R.
37. Ciurtin Costica independent
38. Maior Liviu P.D.S.R.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Aceasta moţiune a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 14 noiembrie 2000, cu respectarea prevederilor art. 64 din Constituţie şi ale art. 125-129 din Regulamentul Senatului.

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
ULM NICOLAE SPINEANU
-----
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice