Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MODUL din 28 mai 2002  de finantare a studiilor pedologice si agrochimice si a Sistemului national si judetean de monitorizare sol-teren pentru agricultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MODUL din 28 mai 2002 de finantare a studiilor pedologice si agrochimice si a Sistemului national si judetean de monitorizare sol-teren pentru agricultura

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 598 din 13 august 2002

ART. 1
Studiile pedologice şi agrochimice şi Sistemul naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura se vor executa prin încredinţare directa de cãtre:
a) OSPA - studiile pedologice în vederea realizãrii şi reactualizarii periodice a Sistemului naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura, a fundamentarii programelor Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, care constau în stabilirea, delimitarea şi inventarierea unitãţilor de sol-teren, favorabilitatii terenurilor agricole pe culturi, a claselor de calitate dupã nota de bonitare pentru folosinţe agricole, determinarea stãrii de aprovizionare/asigurare a solurilor în nutrienti, precum şi reactia solurilor, stabilirea categoriilor şi subcategoriilor de folosinta pentru agricultura sau silvicultura pe baza pretabilitatii terenurilor, indentificarea, delimitarea şi inventarierea tipurilor de degradari ale solurilor/terenurilor, stabilirea restrictiilor terenurilor pentru diferite utilizãri şi stabilirea mãsurilor agropedoameliorative şi antierozionale corespunzãtoare;
- realizarea şi reactualizarea Sistemului judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura;
b) ICPA - realizarea şi reactualizarea Sistemului naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura, respectiv Banca de date pedologice aferentã, în vederea integrãrii în Sistemul naţional de monitorizare integrata a mediului.
ART. 2
Finanţarea cheltuielilor anuale se suporta din alocaţii bugetare prin bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, astfel:
a) capitolul cheltuieli de capital:
- elaborarea studiilor pedologice şi agrochimice necesare realizãrii/reactualizarii Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura;
b) capitolul cheltuieli materiale:
- realizarea/reactualizarea Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura;
- participarea la organismele internaţionale de specialitate.
ART. 3
Anual, dupã aprobarea legii bugetului de stat, Direcţia buget, finanţe şi investiţii bugetare din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor va comunica Serviciului de fond funciar şi cadastru forestier suma totalã alocata pentru elaborarea de studii pedologice şi agrochimice şi realizarea/reactualizarea Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura din Programul naţional.
ART. 4
Defalcarea pe judeţe a fondurilor alocate pentru aceste activitãţi se face de cãtre Serviciul de fond funciar şi cadastru forestier din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, pe baza notelor de fundamentare, întocmite de cãtre direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, respectiv ICPA, şi se aproba de cãtre ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
ART. 5
Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor prin Direcţia buget, finanţe şi investiţii bugetare va transmite direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti sumele alocate în vederea elaborãrii studiilor pedologice şi realizãrii şi/sau reactualizarii sistemului judeţean de monitorizare solteren pentru agricultura.
ART. 6
(1) Pe baza listei de lucrãri din nota de fundamentare şi a fondurilor comunicate direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti vor încheia contracte cu OSPA.
(2) Contractul-cadru pentru întocmirea şi finanţarea studiilor pedologice şi agrochimice este prevãzut în formularul nr. 1 al anexei nr. 7.
(3) Devizul estimativ la încheierea contractului este prevãzut în formularul nr. 2 al anexei nr. 7.
ART. 7
Suma alocata realizãrii şi reactualizarii Sistemului naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura, în baza notei de fundamentare întocmite de ICPA, va fi aprobatã de cãtre ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor şi va fi alocata acestei instituţii.
ART. 8
Dupã transmiterea la direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti a sumelor alocate se încheie contracte, iar OSPA şi ICPA încep derularea activitãţilor specifice.
ART. 9
(1) Stabilirea preţului de achiziţie pentru studiile pedologice şi agrochimice, precum şi pentru realizarea/reactualizarea Sistemului naţional de monitorizare sol-teren pentru agricultura, respectiv a Bãncii de date pedologice, a sistemelor judeţene de monitorizare sol-teren pentru agricultura, respectiv a bazelor de date ale unitãţilor de sol-teren aferente judeţelor, se face conform convenţiei.
(2) Preţurile şi tarifele maximale admise pentru decontarea studiilor pedologice şi agrochimice, precum şi pentru realizarea/reactualizarea Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura se stabilesc prin convenţie între reprezentanţi ai Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti, ICPA şi OSPA.
ART. 10
Normele de timp şi elementele de calculatie ale tarifelor pentru studii şi cercetãri de sol, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 94/PT 1980/1982, rãmân valabile asa cum sunt stabilite prin convenţie.
ART. 11
Modul de calcul al preţului de achiziţie al studiului pedologic şi agrochimic este prezentat în situaţia de plata prevãzutã în formularul nr. 3 al anexei nr. 7.
ART. 12
(1) Se receptioneaza şi se admit la decontare numai lucrãrile avizate favorabil de cãtre comisia numita în acest scop prin decizie de cãtre directorul general al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti.
(2) Procesul-verbal de avizare este prevãzut în formularul nr. 4 al anexei nr. 7.
ART. 13
(1) Valoarea studiului pedologic şi agrochimic ce urmeazã sa fie decontatã de direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti este cea din procesul-verbal de recepţie prevãzut în formularul nr. 5 al anexei nr. 7.
(2) Procesele-verbale de recepţie se trimit în copie la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, Serviciul de fond funciar şi cadastru forestier, în scopul urmãririi realizãrii programului aprobat de Guvern privind executarea studiilor pedologice şi agrochimice şi a Sistemului de monitorizare sol-teren pentru agricultura.
ART. 14
Lista lunarã a sumelor decontate se va inainta de cãtre direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene şi a municipiului Bucureşti Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor - Direcţia buget, finanţe şi investiţii bugetare.

Formularul nr. 1

CONTRACT-CADRU
pentru întocmirea şi finanţarea studiilor pedologice şi agrochimice
necesare realizãrii şi reactualizarii Sistemului naţional de monitorizare
sol-teren pentru agricultura
Nr. ...... din ..............

I. Pãrţile contractante

Între Oficiul de Studii Pedologice şi Agrochimice .............., denumit în continuare executant, cu sediul în ...., str. .... nr. ......, cod poştal ......, judeţul ......., având cont de virament nr. ........ deschis la ....., cod fiscal nr. ....., reprezentat prin ......, director, şi ........., contabil-şef, pe de o parte, şi
Direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara a judeţului .........., denumita în continuare beneficiar, cu sediul în ................., str. ...... nr. ..., cod poştal nr. .........., cod fiscal nr. ..............., reprezentat prin ......., director, şi ........., contabil-şef, pe de alta parte, se încheie prezentul contract.

II. Obiectul contractului

Obiectul prezentului contract îl reprezintã .................................
Fazele, termenele de execuţie, predare şi receptionare a studiului, precum şi condiţiile de realizare sunt prevãzute în prezentul contract.

III. Durata contractului

Contractul se încheie pe perioada de realizare a lucrãrii contractate de cãtre pãrţi, dupã cum urmeazã:
- faza de teren, cu termen de realizare ..................................;
- faza de birou în care sunt incluse: faza de laborator, redactarea memoriului tehnic şi cartografia, cu termen de realizare ................................;
- termenul final de prezentare la recepţie .............................. .
Înainte cu 5 zile de termenele stabilite va fi anuntat secretarul comisiei de avizare, care va contacta beneficiarul şi membrii comisiei de avizare în vederea stabilirii de comun acord a termenului în cadrul cãruia se face recepţia lucrãrilor prezentate, termen care nu va depãşi 3 zile de la prezentarea lucrãrilor pentru recepţie.
Beneficiarul are urmãtoarele drepturi:
- sa solicite ca lucrãrile prezentate la recepţie sa corespundã standardelor impuse prin normele metodologice în vigoare;
- sa utilizeze documentaţia ce rezulta din executarea prezentului contract, dupã receptionarea şi achitarea integrala în scopul pentru care a fost întocmitã;
- sa solicite executantului sa desemneze un responsabil de lucrare care sa colaboreze la soluţionarea operativã a tuturor problemelor apãrute în legatura cu prezentul contract.

IV. Valoarea contractului

Valoarea estimatã a contractului este de ...... lei, conform devizului estimativ întocmit de executant şi anexat la prezentul contract.
Decontarea studiului pe faze de execuţie (teren, birou) sau în totalitate cu valoarea înscrisã în procesul-verbal de recepţie se va face în procent de 100%, în termen de doua zile de la virarea sumei de cãtre ordonatorul principal de credit.

V. Obligaţiile şi drepturile pãrţilor contractante

Executantul are urmãtoarele obligaţii:
- sa respecte termenele stabilite pentru executarea lucrãrii contractate;
- sa aducã la cunostinta beneficiarului colectivul de specialişti desemnat sa execute lucrãrile contractate;
- sa execute lucrãrile conform cerinţelor impuse prin normele metodologice în vigoare;
- sa avizeze intern lucrãrile executate;
- sa punã la dispoziţie beneficiarului toate datele solicitate de acesta în scopul pentru care s-a executat lucrarea;
- sa prezinte lucrarea pe faze sau în totalitate în forma de prezentare prevãzutã de normele de conţinut aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 223/2002;
- sa respecte cu buna-credinţa prevederile prezentului contract.
Beneficiarul are urmãtoarele obligaţii:
- sa respecte termenele stabilite pentru recepţia şi achitarea lucrãrilor;
- sa imputerniceasca, prin act intern specific, un responsabil pentru buna derulare a contractului, care sa urmãreascã executarea acestuia şi sa colaboreze cu executantul pentru soluţionarea operativã a tuturor problemelor apãrute în legatura cu prezentul contract;
- sa respecte cu buna-credinţa prevederile prezentului contract.
Executantul are urmãtoarele drepturi:
- sa prezinte responsabilului beneficiarului problemele tehnice şi de alta natura apãrute în cursul derulãrii prezentului contract şi sa-i solicite sprijinul, în limitele competentelor;
- sa solicite plata studiilor efectuate în termenele stabilite în prezentul contract.

VI. Procedura de recepţie a lucrãrilor

La înştiinţarea beneficiarului despre intenţia de inaintare spre recepţie a lucrãrii, pe faze sau în totalitate, executantul este obligat:
- sa detina lucrarea pe faze sau în totalitate, în forma prevãzutã în normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nr. 223/2002;
- sa convoace responsabilul de lucrare şi sa ia toate mãsurile ca acesta sa fie prezent la data şi locul stabilit pentru recepţie;
- sa asigure toate condiţiile pentru recepţia lucrãrii. La primirea înştiinţãrii despre intenţia de receptionare a lucrãrii contractate, pe faze sau în totalitate, beneficiarul este obligat:
- sa convoace responsabilul de lucrare desemnat şi membrii comisiei de avizare şi sa ia toate mãsurile pentru ca aceştia sa fie prezenţi la data şi locul prevãzut pentru recepţie;
- sa asigure toate condiţiile pentru recepţia lucrãrii;
- sa comunice executantului data şi ora concretã la care va avea loc recepţia lucrãrii, cu respectarea termenelor prevãzute în prezentul contract.
Avizarea lucrãrii se face conform normelor metodologice de întocmire şi în ceea ce priveşte respectarea normelor tehnice de încadrare în tip de studiu şi categorie de complexitate.
Lucrarea avizatã se receptioneaza şi se întocmeşte proces-verbal de recepţie, pe baza cãruia se efectueazã decontarea contravalorii înscrise în procesul-verbal de recepţie.

VII. Dispoziţii finale

Contractul se încheie individual pentru fiecare studiu pe total (teren şi birou). Pe faze acesta se poate derula ca execuţie, predare şi decontare în termen de 2 ani calendaristici, în condiţiile prevãzute prin prezentul contract. Pe parcursul derulãrii contractului, în funcţie de cerinţele beneficiarului sau de alte cauze obiective, pot aparea modificãri printr-un act adiţional la prezentul contract.
Valoarea contractului, arãtatã la cap. IV, s-a calculat pe baza devizului estimativ şi urmeazã sa fie actualizatã la recepţia lucrãrii, conform situaţiei de plata. Valoarea finala ce se va achitã este cea fixatã în procesul-verbal de recepţie. Nerespectarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale atrage rãspunderea partii în culpa, în conformitate cu legea. Eventualele litigii sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti.
În cazul în care finalizarea lucrãrilor, pe etape sau în totalitate, devanseaza termenele de contract, executantul va anunta beneficiarul şi membrii comisiei judeţene de avizare cu 5 zile înainte despre prezentarea pentru recepţia lucrãrilor executate.
Predarea-primirea lucrãrii ce face obiectul prezentului contract, pe etape şi în totalitate, se face la sediul ................................... .
Forta majorã exonereaza pãrţile de rãspundere, în condiţiile legii ...........
S-au mai convenit urmãtoarele clauze contractuale: ...........................
Prezentul contract s-a întocmit în ....... exemplare, dintre care .......... pentru executant şi .......... pentru beneficiar.
Întocmit în localitatea .......... la data de .......................... .



Beneficiar, Executant,
.............. .............

Director general, Contabil-şef, Director, Contabil-şef,
................. ............ ......... ............



Formularul nr. 2

DEVIZ
estimativ la încheierea contractului

Executant: OSPA ........... Beneficiar: DGAIA ....................

Denumirea lucrãrii: Studiu pedologic şi agrochimic necesar realizãrii şi reactualizarii Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura Teritoriul administrativ ..........................................
Suprafata ha ............. Scara ................
Complexitatea ......... ha ........... ha ...............
Contract nr. ..............................
Valoarea devizului estimativ (mii lei): Teren .............
Birou .............
Total .............


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Specificare Cod U/M Cantitatea Preţ Valoarea
crt. (nr.) unitar (mii lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Manopera specialist teren 1 O.M.C.
birou 2 O.M.C.
2. Manopera tehnician 3 O.M.C.
3. Manopera muncitor 4 O.F.m.
cartograf 5 O.F.c.
4. Total manopera teren 6 * * *
birou 7 * * *
5. Cote cheltuieli Teren 8 * * *
indirecte 60% x
cod 6
Birou 9 * * *
50% x
cod 7
6. Transport teren
64 % x 10 * * *
cod 1
7. Total Faza teren 11 * * *
Faza birou 12 * * *
9. Laborator 14 probe
10. Total teren 15 * * *
11. Total birou 16 * * *
12. Tarif avizare 17 * * *
13. TOTAL STUDIU: 18 * * *
14. T.V.A. 19 * * *
15. TOTAL GENERAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Director OSPA, Contabil-şef OSPA,
................ ......................

Formularul nr. 3

SITUAŢIA DE PLATA
Beneficiar: Direcţia generalã pentru agricultura şi industrie alimentara a judeţului .............
Lucrarea: Studiu pedologic şi agrochimic elaborat în vederea realizãrii şi reactualizarii Sistemului naţional şi judeţean de monitorizare sol-teren pentru agricultura.
Teritoriul administrativ: ............ judeţul ......................
Faza ................................................................
Scara ...............................................................
Categoria de complexitate ...........................................
Suprafata ...........................................................


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Operaţiunea
crt. U/M Canti- Preţ Valoarea
Denumire Simbol tatea unitar (lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A. Faza teren
1. Manopera specialist la faza Tabelul 5 OMC
de teren-pedologie
Sporuri şi reduceri 1.2.2.1.1.
...§
2. Deplasare OSPA-TC 1.2.2.1.1. OMC
d
3. Control tehnic 1.2.2.1.1. OMC
c
4. Manopera tehnician (recoltat 0.25 OMC
probe agrochimice maximum OMC/proba
1 proba/25 ha)
5. Alte sporuri şi reduceri 1.2.2.1.1. OMC
...§
Total specialist * OMC
6. Manopera muncitor faza Tabelul 3 Ofm
teren bis
7. Astupat profile de sol 1.2.2.1.1. Ofm
f
Total muncitor Ofm
Total manopera * * *
8. Cheltuieli de transport (64% 5.d * * *
din manopera specialist
pedologie)
9. Cheltuieli indirecte (60% 2.6.1.f * * *
din valoarea manoperei)*
Total cheltuieli * * * *
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL TEREN * * * *
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
B. Faza birou
10. Manopera specialist Tabelul 10, 11 OMC
pedologie
11. - pct. 1, 3; 1.2.2.2.1. OMC
1 a
11. - pct. 2, 4; (coeficient 1.2.2.2.1 OMC
reducere)
2. b
12. Alte sporuri şi reduceri 1.2.2.1.1 OMC
...§
13. Manopera specialist bonitare Tabelul 10, 11 OMC
(jumãtate din suprafata)
pct. 3, 4
14. Manopera tehnician 0,15 OMC
OMC/
proba
Total manopera specialist
15. Manopera cartografie studiu Tabelul 3 Ofc
pedologic
16. Manopera cartograf pentru Tabelul 13 OFc
bonitare
Total cartografie * * *
Total manopera faza birou * * *
17. Cheltuieli indirecte (50% 2.6.1.f * * *
din valoarea manoperei)
Total cheltuieli * * *
A Total manopera faza birou * * *
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Specificare SCS II U/M Nr. proba Lei/ Valoarea
crt. A, B proba (lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Analize laborator
1. Pregãtit probe
2. pH (în apa)
3. Saruri solubile
4. Reziduu fix
5. Sodiu schimbabil
6. Suma bazelor
7. Aciditatea hidrolitica
8. Aciditatea totalã
9. Carbonati
10. Humus
11. Azot - total
12. Materie organicã
13. Fosfor solubil AL
14. Potasiu solubil AL
15. Aluminiu mobil
16. Analiza granulometrica
17. Umiditatea la 105°C
18. Coeficient higroscopicitate
19. Greutate volumetrica
20. Echivalent umiditate
21. Conductivitate hidraulica
22. Rezistenta la penetrare
23. Mineralizare
24. Calciu
25. Magneziu
26. Sodiu
27. Potasiu
28. Cloruri
29. Sulfati
30. Bicarbonati
31. Alte analize
32. Calcul buletine şi indici
B. TOTAL LABORATOR
B. TOTAL BIROU
A. Faza teren
B. Faza birou
C. Tarif avizare
T.V.A. %
TOTAL GENERAL
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



§ - Se va completa litera, de exemplu: a, b,...
Cheltuielile indirecte sunt cote procentuale. Acestea includ materiale, deplasãri, diurna,... etc., conform SCS/1982.

Întocmit Verificat
Contabil-şef,

Aprobat
Director OSPA,

Formularul nr. 4

PROCES - VERBAL DE AVIZARE
Nr. ........ din ..........................

Comisia constituitã conform Deciziei nr. ........ din .........., în vederea avizãrii lucrãrii .........., având urmãtoarea componenta ..................
în urma verificãrii lucrãrii a constatat urmãtoarele:
1. Condiţiile de cantitate şi calitate au fost/nu au fost îndeplinite.
2. Preţurile şi tarifele din situaţia de plata au fost/nu au fost corect stabilite.
3. Termenul de predare a fost/nu a fost respectat.
4. Propuneri: ............................................................
În urma celor constatate comisia avizeazã/nu avizeazã lucrarea.



Membrii comisiei de avizare:
(numele şi prenumele) Semnatura

Secretar, Preşedinte,

Formularul nr. 5
Înregistrat la:

Oficiul de studii pedologice Direcţia generalã pentru agricultura
şi agrochimice al judeţului....... şi industrie alimentara a judeţului .....
Nr. ....... din .......... Nr. ........ din ................



PROCES - VERBAL DE RECEPŢIE

Subsemnaţii: ........, director OSPA, ......., contabil-şef OSPA, judeţul ......., executant; şi ........, director general DGAIA, ........, contabil-şef DGAIA, judeţul ........, beneficiar.
În contractul nr. ...... din ....... am procedat primul la predarea şi secundul la primirea lucrãrii: Studiu pedologic şi agrochimic întocmit în vederea realizãrii şi reactualizarii Sistemului de monitorizare sol-teren pentru agricultura, pentru teritoriul administrativ ......., în suprafata de ........ ha, categoria de complexitate ...... ha .... şi .... ha ..... la scara de lucru: ..... ha şi ........ ha.
S-a predat şi receptionat faza ............. în totalitate.
Din verificãri se constata:
1. Condiţiile de cantitate şi calitate au fost îndeplinite, lucrarea şi, respectiv, situaţia de plata au fost avizate de cãtre comisia de avizare.
2. Termenul de predare a fost respectat.
3. Alte prevederi contractuale au fost respectate în totalitate.
Concluzii
Lucrarea ce face obiectul predãrii-preluãrii se declara recepţionatã şi urmeazã sa fie decontatã 100% contravaloarea acesteia de ..... lei, conform situaţiei de plata anexate. Plata se face din contul beneficiarului nr. ...., deschis la Trezoreria ........, în baza procesului-verbal de recepţie şi a facturii-talon emise de executant.
Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal în ....... exemplare, dintre care ........ pentru executant.



Data ..............


Am predat Am primit

Director, Contabil-şef, Director general, Contabil-şef,
......... ............. ................ ............





──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016