Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIEA din 3 ianuarie 2006  Procesului National de Selectie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIEA din 3 ianuarie 2006 Procesului National de Selectie

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 258 din 22 martie 2006
1. Procesul de selecţie: faza de evaluare a cererilor de selecţie a centrelor suport pentru educaţia la distanţã pentru programul Phare 2004-2006- Coeziune Economicã şi Socialã - componenta TVET, este realizatã la nivel naţional de un Comitet Naţional de Selecţie (CNS).
Acest comitet este format din 28 membri şi va avea urmãtoarea structurã:
● Preşedinte - fãrã drept de vot - Secretar de Stat pentru Învãţãmânt Preuniversitar în Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
● Secretar fãrã drept de vot - expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic
● 8 sub- comitete regionale formate fiecare din urmãtorii membri cu drept de vot:
1 reprezentant al Consorţiului Regional;
1 reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
1 reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic. La procesul de selecţie pot participa ca observatori reprezentanţi ai MIE şi Delegaţiei Comisiei Europene.
2. Pentru fiecare membru cu drept de vot va fi nominalizat câte un membru supleant, cu drept de vot, care vor fi incluşi în CNS numai în situaţia în care unul dintre membrii cu drept de vot menţionaţi anterior se retrage.
3. Membrii votanţi (inclusiv membrii supleanţi) vor fi nominalizaţi individual, pe baza expertizei - probate prin CV - în urmãtoarele domenii:
● dezvoltare instituţionalã în domeniul educaţiei şi formãrii profesionale
● dezvoltarea resurselor umane
● dezvoltare regionalã
● dezvoltare, management şi evaluare de proiecte
Componenţa nominalã a Comitetului Naţional de Selecţie este aprobatã de Preşedintele Comitetului Naţional de Selecţie.
4. Membrii votanţi ai Comitetului Naţional de Selecţie trebuie sa ia parte la toate şedinţele de lucru. Fiecare absenţã trebuie consemnatã şi justificatã în Raportul de Evaluare. În vederea finalizãrii în cel mai scurt timp posibil a procesului de evaluare şi selecţie, membrii CNS nu trebuie sã fie angrenaţi în rezolvarea altor sarcini, pe întreaga duratã a procesului.

Membrii Comitetului Naţional de Selecţie au drepturi egale de vot.

5. Pe durata întregului proces de evaluare numãrul membrilor votanţi nu poate fi schimbat. Ca urmare, fiecare membru al Comitetului National de Selecţie care se retrage, indiferent de motiv, trebuie înlocuit cu unul dintre membrii supleanţi desemnaţi. Înlocuirea se va face astfel încât membrul supleant sã provinã din acelaşi domeniu instituţional cu cel pe care îl înlocuieşte. Noul membru votant trebuie sã reia întregul proces de evaluare şi sã evalueze toate ofertele discutate. Evaluãrile fãcute de membrii cu drept de vot retraşi din Comitetul Naţional de Selecţie, indiferent de stadiul de evaluare, nu vor fi luate în considerare.
6. Secretariatul Comitetului Naţional de Selecţie va fi asigurat de un expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic care va participa la procesul de evaluare şi selecţie fãrã a avea drept de vot.
7. Delegaţia Comisiei Europene şi MIE pot numi observatori care sa urmãreascã, parţial sau în totalitate, etapele procesului de selecţie.
8. Rolul observatorilor este de a urmãri corectitudinea proceduralã şi, în special, transparenţa procesului de selecţie.
Imparţialitate, confidenţialitate şi conflictul de interese
9. Fiecare membru al Comitetului Naţional de Selecţie, cu sau fãrã drept de vot, implicat în procesul de selecţie, va semna o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, precum şi o declaraţie privind conflictul de interese.
10. CNS, prin sub-comitete, va verifica dacã plicurile în care au fost transmise dosarele înaintate de şcoli în vederea selecţiei sunt închise şi sigilate şi va proceda la analizã şi evaluare conform procedurii şi criteriilor anexate.
11. Nu pot fi fãcute publice nici un fel de informaţii referitoare la examinare, clarificãrile cerute, evaluarea sau criteriile de comparaţie a dosarelor depuse. Orice astfel de încercare realizatã prin orice mijloace (fie prin iniţierea de contacte între solicitanţi şi membrii Comitetului Naţional de Selecţie, fie prin alte mijloace) va conduce la excluderea imediatã din evaluare a dosarelor propuse.
12. Activitatea Comitetului Naţional de Selecţie, de la deschiderea dosarelor şi pânã la finalizarea selecţiei se desfãşoarã cu uşile închise şi este confidenţialã. Nu pot fi fãcute vizite în teren în scopul verificãrii corectitudinii datelor menţionate. Comunicarea cu solicitanţii se va face în scris (prin fax sau scrisori semnate de cãtre preşedinte şi secretarul Comitetului Naţional de Selecţie). Corespondenţa purtatã trebuie pãstrata la loc sigur. Dacã nu existã nici o altã modalitate de comunicare cu şcolile, Inspectoratul Şcolar Judeţean respectiv va acţiona ca intermediar.
13. In vederea pãstrãrii confidenţialitãţii lucrãrilor, participarea la şedinţele Comitetului Naţional de Selecţie va fi limitatã strict la membrii comitetului şi la observatori.
14. Dosarele de selecţie (în copie şi original) nu trebuie sã pãrãseascã încãperea/clãdirea în care au loc şedinţele Comitetului Naţional de Selecţie înainte de finalizarea procesului de selecţie. Acestea trebuie pãstrate la loc sigur atunci când nu se lucreazã cu ele. De asemenea, toate materialele legate de procesul de evaluare (grile de evaluare, notiţe) trebuie pãstrate în spaţii care asigurã condiţii adecvate pentru confidenţialitate şi arhivare.

Responsabilitãţile membrilor Comitetului Naţional de Selecţie

15. Preşedintele rãspunde de coordonarea procesului de selecţie şi de asigurarea imparţialitãţii si transparenţei acestui proces. De asemenea, preşedintele se va asigura cã în sala de şedinţe în care se desfãşoarã sesiunile de evaluare nu va rãmâne nici un moment doar o singurã persoanã (evaluator sau observator).
16. Membrii cu drept de vot ai Comitetului Naţional de Selecţie au responsabilitate colectivã pentru deciziile adoptate de comitet.
17. Secretarul Comitetului Naţional de Selecţie rãspunde de desfãşurarea tuturor sarcinilor administrative pe parcursul desfãşurãrii procesului de evaluare. Acestea vor include:
● distribuirea şi colectarea declaraţiilor de imparţialitate şi confidenţialitate;
● punerea la dispoziţia membrilor votanţi ai sub-comitetelor a grilelor de evaluare şi a copiilor complete ale documentaţiilor depuse de şcolile solicitante;
● colectarea zilnicã a grilelor de evaluare de la fiecare membru;
● elaborarea şi pãstrarea minutelor sesiunilor de evaluare şi a altor documente solicitate şi menţionate în prezentul material;
● consemnarea zilnicã, pe bazã de semnãturã, a prezenţei la sesiuni, precum şi redactarea Raportului de Evaluare şi a anexelor acestuia.

Reuniunile de lucru ale Comitetului National de Selecţie

18. Preşedintele CNS va convoca reuniunea pregãtitoare de lucru a Comitetului Naţional de Selecţie în termen de 3 zile lucrãtoare de la expirarea termenului limitã pentru depunerea dosarelor, prin scrisoare recomandatã sau prin fax adresate tuturor membrilor si supleanţilor acestora, precum şi observatorilor. In notificarea scrisã se vor preciza exact locul, data şi ora primei reuniuni. Toţi membrii Comitetului Naţional de Selecţie (inclusiv supleanţii) trebuie sã confirme primirea notificãrii şi participarea la reuniune, cu cel puţin o zi înainte de data planificatã.
19. Acest procedeu de comunicare rãmâne valabil şi pentru organizarea şedinţelor ulterioare de evaluare, dacã nu se convine altfel. În cazul în care unul sau mai mulţi membri activi ai Comitetului Naţional de Selecţie nu sunt disponibili, preşedintele va informa în timp util supleanţii despre acest lucru şi le va comunica locul de desfãşurare a lucrãrilor.

Procesul, de selecţie

20. La primirea dosarelor, secretarul le va înregistra şi va furniza o confirmare de primire. Propunerile trebuie înregistrate la sosire cu urmãtoarele date:
● numãral de înregistrare;
● data şi ora sosirii;
● numele şi adresa solicitantului (daca sunt menţionate pe plic);
● conformitatea plicului (sigilat/nesigilitat).
21. Toate dosarele vor fi grupate pe regiuni.
22. Dosarele sigilate, grupate pe regiuni, vor fi înaintate fiecãrui sub-comitet în vederea verificãrii conformitãţii administrative. In urma verificãrii conformitãţii administrative, în cazul documentelor incomplete sau al necompletãrii unor rubrici ale documentaţiei, membrii Comitetului National de Selecţie vor cere solicitantului sã facã respectivele completãri în termen de 2 zile lucrãtoare de la primirea notificãrii. Orice solicitare de clarificare ce presupune contactarea solicitanţilor în timpul procesului de selecţie trebuie efectuatã în scris (prin fax sau scrisoare, transmise direct şcolilor sau în cazuri excepţionale inspectoratelor şcolare) şi semnatã atât de preşedintele, cât şi de secretarul Comitetului Naţional de Selecţie. Copii ale respectivelor comunicãri vor fi anexate la Raportul de Evaluare.
23. Dosarele corespunzãtoare fiecãrei regiuni vor fi apoi verificate din punct de vedere al eligibilitãţii de cãtre membrii sub-comitetului regiunii respective. Vor fi supuse etapelor urmãtoare ale evaluãrii numai dosarele şcolilor care nu au fost respinse în faza de eligibilitate.
Calitatea tuturor dosarelor depuse pentru o regiune va fi evaluatã pe baza grilelor de evaluare in funcţie de care fiecare şcoalã va obţine un punctaj. Decizia finalã se va lua de cãtre Comitetul Naţional de Selecţie dupã ce au fost examinate toate dosarele. Comitetul Naţional de Selecţie va întocmi în final o listã de şcoli propuse pentru a funcţiona ca centre suport pentru educaţia la distanţã cuprinse în proiectul Phare 2004-2006, menţionând punctajul acordat şi domeniile de pregãtire din oferta educaţionalã a şcolii. Selecţia se va efectua în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut in urma evaluãrii dosarelor, la nivel regional şi naţional, precum şi pe baza domeniilor de pregãtire profesionalã oferite de şcoli, corelate cu domeniile de dezvoltare potrivit prioritãţilor evidenţiate în PRAI, astfel încât sã nu fie selectate mai multe şcoli cu acelaşi domeniu de pregãtire la nivel naţional. Numãrul maxim de şcoli selectate pe regiune va fi de 2.
24. Întreaga procedurã de evaluare se va consemna în Raportul de Evaluare care trebuie semnat de preşedinte, secretar si toţi membrii cu drept de vot ai Comitetului Naţional de Selecţie. Raportul de Evaluare va conţine de asemenea grilele de evaluare şi minutele sesiunilor de evaluare si trebuie sã precizeze:
- data, ora si locul sesiunii
- persoanele prezente
- lista şcolilor propuse pentru a funcţiona ca centre pentru educaţia la distanţã în proiectul Phare 2004-2006, cu menţionarea punctajelor;
- lista şcolilor ce nu au fost selectate şi motivele neselectãrii lor.

Raportul de Evaluare

25. În termen de 5 zile lucrãtoare de la finalizarea evaluãrii, urmãtoarele documente vor fi înaintate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii:
- Raportul de Evaluare
- Grilele de evaluare completate şi semnate de cãtre membrii Comitetului Naţional de Selecţie
- Lista şcolilor propuse pentru a fi centre suport pentru educaţia la distantã, cuprinse în proiectul Phare 2004-2006.
26. Ministrul Educaţiei şi Cercetãrii va aproba prin ordin lista celor 16 de şcoli centre suport, pentru educaţia la distantã, care vor fi cuprinse în proiectul Phare 2004-2006.
27. Raportul de Evaluare va fi transmis Ministerului Integrãrii Europene şi Delegaţiei Comisiei Europene pentru informare.
28. Rezultatele selecţiei vor fi anunţate public prin afişare la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi prin informare scrisã a şcolilor solicitante.
29. Şcolile neselectate vor fi informate, la cerere, asupra motivului respingerii (rãspunsul cãtre şcoli trebuie sã precizeze criteriile administrative sau de eligibilitate care nu au fost îndeplinite), dupã caz:
● Cererea a fost primitã dupã termenul de depunere a aplicaţiilor;
● Dosarul de cerere este incomplet sau nu este conform condiţiilor de eligibilitate prestabilite;
● Cererea nu a fost completatã conform precizãrilor din prezentul ghid;
● Cererea a fost scrisã de mânã;
● Solicitantul este neeligibil;
● Documentaţia prezentatã nu a întrunit punctajul care sã-i permitã încadrarea în numãrul de şcoli stabilit pentru fiecare regiune de dezvoltare.
30. Evaluarea dosarelor depuse de şcolile candidate pentru centre suport, pentru educaţia la distanţã se va face pe baza urmãtoarelor documente:

APENDICE

1. Ghidul de selecţie a unitãţilor de învãţãmânt care vor fi centre suport pentru educaţia la distanţã incluse în proiectul Phare TVET 2004'ad2006
2. Grila de conformitate administrativã
3. Grila de evaluare a unitãţilor de învãţãmânt care candideazã pentru centre suport, pentru educaţia la distanţã care aplicã în programul Phare TVET 2004-2006
4. Cerere de Participare la Selecţie - formular
5. Lista şcolilor eligibile din Proiectul Phare TVET 2001-2002
6. Lista şcolilor eligibile din proiectul Phare RO 9405
7. Lista domenii/ profiluri prioritare pe regiuni de dezvoltare, identificate prin PRAI
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016