Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE nr. 207 din 20 februarie 1995  cu privire la salarizarea muncitorilor din ministere, celelalte organe ale autoritatii executive si din unitatile bugetare subordonate acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE nr. 207 din 20 februarie 1995 cu privire la salarizarea muncitorilor din ministere, celelalte organe ale autoritatii executive si din unitatile bugetare subordonate acestora

EMITENT: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 122 din 19 iunie 1995
    1. Ca urmare a unei ierarhizări superioare a salariilor pentru şoferii de pe autoturismele puse la dispoziţia persoanelor care ocupă funcţii al căror coeficient de ierarhizare este de minimum 5,50, stabilită prin Ordonanţa Guvernului nr. 39/1994, aprobată prin Legea nr. 134/1994, republicată, în baza prevederilor art. 37 alin. (1) din Legea nr. 40/1991, republicată, şi ale art. 33 din Hotărârea Guvernului nr. 281/1993, echivalarea treptelor profesionale prevăzute pentru muncitori în raport cu activitatea desfăşurată de şoferi este cea prevăzută în anexele nr. 1a) şi 1b).
    2. Totodată, în baza prevederilor art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 39/1994, aprobată prin Legea nr. 134/1994, precizăm următoarele:
    Funcţia de sofer în ministere, celelalte organe ale autorităţii executive şi în unităţile bugetare subordonate acestora se echivalează, în vederea salarizării, cu treptele profesionale prevăzute pentru muncitori în Ordonanţa Guvernului nr. 39/1994, în raport cu activitatea desfăşurată în mod curent. Echivalarea stabilită se menţine pe perioada cât activitatea desfăşurată în mod curent corespunde celei în raport cu care s-a făcut echivalarea.
    În cazul în care se modifică activitatea desfăşurată de sofer, se stabileşte echivalarea cu treptele profesionale prevăzute pentru muncitori, ce corespunde noii activităţi desfăşurate, şi pe această bază se stabileşte salariul de bază cuvenit.
    Salariul de bază la treapta profesională corespunzătoare activităţii desfăşurate în mod curent va fi cel prevăzut la gradaţia 1, când trecerea se face la o activitate care corespunde unei trepte profesionale superioare, şi la o gradaţie care să asigure un salariu de bază apropiat de cel avut, când trecerea se face la o activitate care corespunde unei trepte profesionale inferioare.
    3. În acelaşi mod se procedează şi în cazul telefonistelor, a căror activitate este salarizată în raport cu numărul de posturi telefonice din centrala telefonică deservită, potrivit anexei nr. 2.
    4. Pentru celelalte categorii de muncitori încadraţi potrivit prevederilor indicatoarelor tarifare de calificare în vigoare, echivalarea categoriilor de calificare cu treptele profesionale este cea prevăzută în anexa nr. 3.


            Ministru de stat, Ministru de stat,
          ministrul muncii şi ministrul finanţelor,
           protecţiei sociale, Florin Georgescu
           Dan Mircea Popescu


    ANEXA 1a)
    ---------

                            ECHIVALAREA
    treptelor profesionale prevăzute pentru muncitori în anexele la Legea nr.
     40/1991, republicată, în raport cu activitatea desfăşurată de şoferi, în
                   vederea salarizării acestora

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                         Treptele profesionale,
                                                          prevăzute pentru mun-
                                                          citori, cu care se
 Nr. Activitatea echivalează activitatea
crt. desfăşurată desfăşurată de şoferi
                                                         în vederea stabilirii
                                                         salariului de bază al
                                                               acestora
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. şoferii de pe autoturismele puse la dispoziţia
persoanelor care ocupă funcţii al căror coeficient
de ierarhizare este de minimum 5,50 I A
 2. şoferii de pe autoturismele puse la dispoziţia
subsecretarilor de stat şi a celor cu funcţii asimilate sau
salarizate la nivelul acestora, precum şi cei de pe
autoturismele puse la dispoziţia prefecţilor la
prefecturile judeţene şi a preşedinţilor consiliilor
judeţene; şoferii care asigură serviciile de transport
la Preşedinţia României şi la Guvernul României, cu
excepţia celor salarizaţi potrivit pct. 1 I
 3. şoferii care asigură serviciile de transport la
ministere şi celelalte instituţii ale administraţiei
publice centrale II
 4. Şoferii care asigură serviciile de transport la
instituţiile administraţiei publice locale, la unităţile
teritoriale de specialitate ale administraţiei publice
si la alte instituţii la care salarizarea personalului
se face în baza Legii nr. 40/1991, republicată III
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 1b)
    ---------

                          ECHIVALAREA
    treptelor profesionale prevăzute pentru muncitori în anexele la Hotărârea
     Guvernului nr. 281/1993, în raport cu activitatea desfăşurată de şoferi,
                   în vederea salarizării acestora
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                         Treptele profesionale,
                                                          prevăzute pentru mun-
                                                          citori, cu care se
 Nr. Activitatea echivalează activitatea
crt. desfăşurată desfăşurată de şoferi
                                                         în vederea stabilirii
                                                         salariului de bază al
                                                               acestora
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Şoferii de pe autovehiculele şi tractoarele
rutiere cu remorcă, cu capacitate de peste 10 tone,
si de pe autovehiculele de transport de persoane
cu peste 30 locuri I
 2. Şoferii de pe autovehiculele şi tractoarele
rutiere cu remorca, cu capacitate de peste 2 tone,
si de pe autovehiculele de transport de persoane
cu peste 8 locuri II
 3. Şoferii de pe autovehiculele cu capacitate
până la 2 tone inclusiv şi de pe autovehiculele
de transport de persoane cu până la 8 locuri
inclusiv III
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 2
    -------

                               ECHIVALAREA
    treptelor profesionale prevăzute pentru muncitori în anexele la Legea nr.
      40/1991, republicată, şi în anexele la Hotărârea Guvernului nr. 281/1993,
         în raport cu centrala deservită şi cu numărul de posturi telefonice in
              funcţie, în vederea salarizării telefonistelor

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                        Treapta profesională,
  Nivelul funcţiei Centrala telefonică prevăzută pentru muncitori
   de telefonist deservită cu care se echivalează
                                                       nivelul de salarizare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Telefonist II Peste 400 de posturi telefonice
                     în funcţie, exclusiv posturile
                     telefonice în derivaţie II
  Telefonist III 50 - 400 de posturi telefonice
                     în funcţie III
  Telefonist IV Până la 50 de posturi telefonice*)
                     în funcţie IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

--------------
    *) Telefonistele care deservesc 50% din programul normal de lucru, teleimprimatoare telex cu trafic intern şi internaţional şi care, în medie lunară, efectuează 50 de mesaje internaţionale într-o limba străină, se încadrează la nivelul imediat superior.


    ANEXA 3
    -------

                           ECHIVALAREA
    categoriilor de calificare cu treptele profesionale prevăzute pentru
   muncitori în anexele la Legea nr. 40/1991, republicată, şi în anexele la
                  Hotărârea Guvernului nr. 281/1993

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                             Treptele profesionale prevăzute
                                             pentru muncitori în anexele la
         Categoriile de calificare Legea nr. 40/1991, republicată,
  pentru muncitorii încadraţi pe reţele şi în Hotărârea Guvernului nr.
    sau liste de meserii auxiliare 281/1993
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
         categoria 6, 7 I
                    5, 6 II
                    4, 5 III
                    3, 4 IV
                    2, 3 V
                    1 VI
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    NOTĂ:
    Denumirea funcţiilor de muncitor este cea care corespunde muncii efectiv prestate potrivit indicatorului tarifar de calificare (de exemplu: lăcătuş, tâmplar, electrician, zidar, operator la maşini de multiplicat etc.).
    Diferenţierea pe categorii de calificare a lucrărilor este cea prevăzută în indicatoarele tarifare de calificare, în vigoare.
    Muncitorii, încadraţi în unităţi bugetare din subordinea unor ministere sau altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, pot fi organizaţi, pe bază de normativ, în echipe, ateliere sau secţii conduse de şef echipă sau de maistru şi, după caz, şef atelier sau şef secţie.
    Precizam ca pentru conducerea unei echipe de muncitori de către un maistru nu se acordă indemnizaţia de conducere, întrucât nivelul salariului de bază al funcţiei de maistru, aprobat potrivit legii, este superior celui prevăzut pentru muncitorii încadraţi pe treapta profesională cu nivelul cel mai mare, pe care îi are în subordine.
    Totodată se vor avea în vedere şi prevederile indicatoarelor tarifare de calificare potrivit cărora, la unele funcţii, categoria cea mai mare de calificare presupune şi conducerea unei echipe de muncitori, situaţie în care nu se mai acorda şi indemnizaţia de conducere.
    Sporul de şef formaţie, prevăzut în cap. IV lit. a) pct. 4 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 281/1993, se acordă pentru îndeplinirea unor sarcini, activităţi şi responsabilităţi suplimentare funcţiei de bază de către o persoană încadrată pe una dintre funcţiile auxiliare sanitare prevăzute la cap. I lit. c) din aceeaşi anexă şi care coordonează activitatea mai multor persoane cu aceeaşi calificare, fără a avea la bază un normativ de personal.


                                        --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016