Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 9 ianuarie 2008  de evaluare a proiectelor si criteriile pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei, integrarii si incluziunii sociale a persoanelor cu handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 9 ianuarie 2008 de evaluare a proiectelor si criteriile pe baza carora se efectueaza selectia proiectelor in domeniul protectiei, integrarii si incluziunii sociale a persoanelor cu handicap

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 29 din 15 ianuarie 2008
CAP. I
Metodologia de evaluare a proiectelor în domeniul protecţiei, integrãrii şi incluziunii sociale a persoanelor cu handicap

ART. 1
Proiectele finanţate de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, denumitã în continuare Autoritate, din creditele bugetare prevãzute cu aceastã destinaţie vor respecta obiectivele Planului de acţiune privind implementarea Strategiei naţionale pentru protecţia, integrarea şi incluziunea socialã a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013.
ART. 2
Propunerile de proiecte depuse în vederea finanţãrii pot fi realizate în nume propriu sau în parteneriat.
ART. 3
Propunerile de proiecte se depun la sediul Autoritãţii din Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1, în termenul prevãzut în anunţul de participare ce va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, cu respectarea cerinţelor din documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect.
ART. 4
(1) Evaluarea propunerilor de proiecte se va realiza de cãtre o comisie formatã la nivelul Autoritãţii, ai cãrei membri vor fi desemnaţi prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(2) Preşedintele Autoritãţii poate solicita altor instituţii cu competenţe în domeniul asistenţei sociale desemnarea unui reprezentant, membru în cadrul comisiei de evaluare.
ART. 5
(1) Atribuirea contractelor de finanţare nerambursabilã se face exclusiv pe baza selecţiei publice de proiecte.
(2) Procedura de selecţie publicã de proiecte cuprinde urmãtoarele etape:
a) publicarea programului anual pentru acordarea finanţãrilor nerambursabile;
b) publicarea anunţului de participare;
c) înscrierea candidaţilor;
d) transmiterea documentaţiei;
e) prezentarea propunerilor de proiecte;
f) verificarea eligibilitãţii, înregistrãrii şi a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnicã şi financiarã;
g) evaluarea propunerilor de proiecte;
h) comunicarea rezultatelor;
i) încheierea contractului sau contractelor de finanţare nerambursabilã;
j) publicarea anunţului de atribuire a contractului sau contractelor de finanţare nerambursabilã.
ART. 6
Propunerile de proiecte depuse vor fi evaluate de comisie în termen de cel mult 30 de zile de la expirarea datei limitã de depunere stabilite prin anunţul de participare.
ART. 7
Comunicarea rezultatului evaluãrii se va face public prin afişarea pe site-ul Autoritãţii a raportului comisiei de evaluare a proiectelor, raport care va include sumele contractate, organizaţiile şi denumirea proiectelor selectate în vederea finanţãrii.
ART. 8
(1) Atribuirea finanţãrii proiectelor aprobate se realizeazã în baza unui contract de finanţare nerambursabilã încheiat între Autoritate şi solicitant şi semnat în termen de 10 zile de la data comunicãrii rezultatului evaluãrii.
(2) Semnarea contractului de finanţare nerambursabilã este condiţionatã de raportul favorabil al Autoritãţii, în urma vizitei de precontractare efectuate în acest scop.
ART. 9
(1) Contribuţia minimã a solicitantului la realizarea proiectului este de 10% din valoarea finanţãrii nerambursabile solicitate de la Autoritate şi poate fi parţial sau integral în naturã.
(2) Existenţa unor surse de finanţare, altele decât cele ale Autoritãţii şi ale solicitantului, îl obligã pe solicitant la menţionarea explicitã a acestora, a destinaţiei fondurilor şi a cuantumului resurselor atrase.
ART. 10
(1) Finanţarea nerambursabilã se efectueazã pe bazã de decont justificativ. Decontarea se face pe mãsura efectuãrii cheltuielilor de cãtre beneficiar.
(2) Plata finalã de 10% se face dupã îndeplinirea de cãtre beneficiarul finanţãrii a tuturor obiectivelor prevãzute în proiect, prezentarea raportului final de activitate, a raportului financiar final, dovada folosirii aportului angajat prin contractul de finanţare nerambursabilã şi finalizarea procesului de monitorizare de cãtre Autoritate.
(3) Fondurile obţinute prin finanţarea nerambursabilã se vor utiliza cu respectarea legislaţiei române în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 11
Monitorizarea implementãrii şi controlul utilizãrii fondurilor alocate pentru fiecare proiect din cadrul finanţãrii nerambursabile în domeniul protecţiei, integrãrii şi incluziunii sociale a persoanelor cu handicap se asigurã de cãtre Autoritate.
ART. 12
Finanţarea nerambursabilã acordatã pentru derularea proiectelor se sisteazã în cazul în care Autoritatea constatã cã sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevãzute în contractele de finanţare nerambursabilã încheiate.

CAP. II
Criteriile pe baza cãrora se efectueazã selecţia proiectelor în domeniul protecţiei, integrãrii şi incluziunii sociale a persoanelor cu handicap

ART. 13
Autoritatea finanţeazã proiecte în domeniul protecţiei, integrãrii şi incluziunii sociale a persoanelor cu handicap, proiecte care se încadreazã în urmãtoarele programe:
A. Programul de creştere a capacitãţii instituţionale şi administrative
Activitãţi eligibile:
- crearea de servicii sociale alternative rezidenţiale de tip familial, locuinţe protejate.
B. Programul de creştere a gradului de ocupare a forţei de muncã pentru persoanele cu handicap
Activitãţi eligibile:
- dezvoltarea serviciilor sociale de încadrare în muncã a persoanelor cu handicap, unitate protejatã, atelier protejat.
C. Programul de suport familial
Activitãţi eligibile:
1. dezvoltarea serviciilor sociale la nivel comunitar de tip centre de zi, centre de tip respiro/centre de crizã, corespunzãtoare nevoilor individuale ale persoanelor cu handicap;
2. înfiinţarea şi/sau dezvoltarea de centre de servicii de recuperare neuromotorie şi locomotorie de tip ambulatoriu.
ART. 14
Criterii de eligibilitate pentru solicitanţi:
- organizaţii neguvernamentale-ONG de tipul asociaţii, fundaţii, federaţii, furnizori de servicii sociale acreditaţi în condiţiile legii;
- Autoritatea, în nume propriu, pentru proiecte proprii.
ART. 15
(1) Persoanele juridice prevãzute la art. 14, care solicitã finanţare nerambursabilã pentru proiecte, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele criterii de eligibilitate:
a) sã fie persoane juridice române de drept public sau privat, constituite potrivit legii;
b) sã aibã calitatea de furnizori de servicii sociale, acreditaţi în condiţiile legii;
c) sã dispunã de resurse materiale şi umane necesare derulãrii proiectelor pe care le propun;
d) sã fie responsabile direct pentru pregãtirea şi managementul proiectului, nu sã acţioneze ca intermediar;
e) sã aibã deschis un cont bancar special pentru finanţarea nerambursabilã provenitã din bugetul de stat pentru proiect;
f) sã nu aibã conturile bancare blocate în urma unei hotãrâri judecãtoreşti;
g) sã nu se facã vinovate de declaraţii inexacte, cu reacredinţã, cu privire la informaţiile solicitate în vederea selectãrii şi finanţãrii proiectelor;
h) sã nu fi încãlcat prevederile unui contract de finanţare nerambursabilã încheiat cu Autoritatea în anul precedent cererii de finanţare;
i) sã asigure funcţionarea serviciului social nou-înfiinţat timp de 3 ani de la finalizarea implementãrii proiectului;
j) sã asigure funcţionarea serviciului social nou-înfiinţat timp de 5 ani de la finalizarea implementãrii proiectului, în cazul construcţiilor;
k) partenerii aplicantului trebuie sã respecte prevederile lit. a), f), g) şi h).
(2) Nu sunt eligibili solicitanţii prevãzuţi la alin. (1), care:
a) nu prezintã documentaţia completã şi întocmitã potrivit criteriilor stabilite în acest sens prin ordin al preşedintelui Autoritãţii;
b) au conturi bancare blocate în urma unei hotãrâri judecãtoreşti;
c) se fac vinovaţi de declaraţii inexacte cu privire la informaţiile solicitate în vederea finanţãrii;
d) nu au respectat prevederile unui contract de finanţare nerambursabilã încheiat cu Autoritatea în anul precedent cererii de finanţare;
e) nu îndeplinesc cerinţele prevãzute în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea propunerii de proiect, specificã finanţãrii nerambursabile;
f) se aflã în situaţiile prevãzute la <>art. 21 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãţi nonprofit de interes general.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016