Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 7 iulie 2008  de stabilire si aprobare a tarifelor pentru unitatile de cazare aflate in administrarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 7 iulie 2008 de stabilire si aprobare a tarifelor pentru unitatile de cazare aflate in administrarea Ministerului Internelor si Reformei Administrative

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 622 din 26 august 2008

ART. 1
(1) Unitãţile de administrare vor asigura finanţarea cheltuielilor curente şi de capital aferente unitãţilor de cazare, pe bazã de bugete de venituri şi cheltuieli întocmite în acest scop.
(2) Pentru locurile de cazare, baza de calcul din prezenta metodologie este orientativã, aceasta putând fi completatã cu cheltuieli specifice de întreţinere a respectivelor locaţii.
ART. 2
(1) Locurile de cazare sunt diferenţiate pe categorii de confort în conformitate cu criteriile de clasificare cuprinse în anexa nr. 7A la prezenta metodologie.
(2) Încadrarea în categoriile de confort a locurilor de cazare se face de cãtre o comisie de clasificare, printr-un proces-verbal, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 7 B la prezenta metodologie. Un exemplar din procesul-verbal se înainteazã pe cale ierarhicã la Direcţia generalã management logistic şi administrativ, împreunã cu planurile orizontale privind dispunerea camerelor.
ART. 3
(1) Tarifele de cazare se stabilesc de cãtre unitãţile de administrare, prin întocmirea unor baze de calcul care cuprind toate cheltuielile efectuate (energie electricã, apã, canal, salubritate, reparaţii la clãdiri, prestãri de servicii etc.), la care se vor aplica urmãtorii coeficienţi de confort: 0,70 - pentru camerele categoria a III-a; 1,00 - pentru camerele de categoria a II-a; 1,50 - pentru camerele de categoria I; 2,26 - pentru apartamentele de categoria I (modelul este prezentat în anexa nr. 7 C la prezenta metodologie).
(2) Bazele de calcul vor fi vizate pentru control financiar preventiv de cãtre organele financiare proprii şi vor fi aprobate de cãtre şeful unitãţii de administrare.
ART. 4
Tarifele pentru locurile de cazare vor fi actualizate ori de câte ori se impune efectuarea unor modificãri ale elementelor de cheltuieli din structura acestora, în baza prevederilor actelor normative în vigoare, dacã rezultã diferenţe în plus sau în minus de minimum 5% faţã de ultima valoare a tarifului.


ANEXA 7 A
---------
la metodologie
--------------




CRITERII DE CLASIFICARE
pe categorii de confort

X=criteriu obligatoriu
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Criteriu minimal de clasificare │ Categoria │
│crt.│ │ de confort │
│ │ ├─────┬─────┬─────┤
│ │ │ I │ II │ III │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ 1.│CRITERII PRIVIND CONSTRUCŢIILE, ŞI SPAŢIILE DE FOLOSINŢĂ COMUNĂ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Spaţiu corespunzãtor dotat pentru serviciul de recepţie │ x │ x │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Asigurarea servirii micului dejun la popotã │ x │ - │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Oficii pentru cameriste pe fiecare etaj sau unul la mai │ │ │ │
│ │ multe etaje │ x │ x │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Cabine telefonice sau cel puţin un telefon în hol la dispoziţia │ │ │ │
│ │ persoanelor cazate │ x │ x │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Încãlzire centralã │ x │ - │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Ascensoare la clãdirile cu mai mult de 4 etaje │ x │ x │ x │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Holurile, culoarele şi scãrile vor fi dotate cu covoare-mochetã, │ │ │ │
│ │ tablouri, plante şi alte elemente decorative (scãrile placate │ │ │ │
│ │ cu marmurã pot fi fãrã covoare) │ x │ x │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Holurile vor avea fotolii, mãsuţe, scrumiere cu picior, vase │ │ │ │
│ │ cu flori etc. │ x │ x │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Materialele p.s.i. conform normativelor │ x │ x │ x │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ 2.│CRITERII PRIVIND LOCURILE DE CAZARE │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Numãrul maxim de paturi într-o camerã │ 1-3 │ 3 │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Încãperi comune │ - │ - │ x │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Spaţiile dispun de grup sanitar propriu, cadã sau cuvã cu duş, │ │ │ │
│ │ lavoar, W.C. în procent de: (camerele din cãminele existente pot │ │ │ │
│ │ fi încadrate la categoria I şi în cazul în care nu dispun de │ │ │ │
│ │ grupuri sanitare proprii) │100% │ - │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Apartamentele şi garsonierele sunt prevãzute cu grupuri sanitare │ │ │ │
│ │ cu cadã │ x │ - │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Camerele fãrã grup sanitar propriu vor avea apã curentã, rece │ │ │ │
│ │ şi caldã (secţiile de categoria a III-a pot funcţiona fãrã │ │ │ │
│ │ apã caldã) │ x │ x │ x │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Pentru camerele fãrã grup sanitar propriu vor funcţiona grupuri │ │ │ │
│ │ sanitare comune, separate pe sexe, astfel: │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- salã de baie sau duş pentru maximum 15 paturi │ x │ x │ x │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- cabina W.C. pentru maximum 10 paturi sau cel puţin una la etaj │ x │ x │ x │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ 3.│ALTE CRITERII (SERVICII etc.) │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Parcãri în apropierea clãdirii în care se asigurã cazarea │ x │ - │ - │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┼─────┼─────┤
│ │- Asigurarea desfacerii de ziare, reviste, ilustrate, articole de │ │ │ │
│ │ strictã necesitate. Unul-douã cotidiene din presa centralã sau │ │ │ │
│ │ localã vor sta gratuit la dispoziţia persoanelor cazate. │ x │ - │ - │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┴─────┴─────┘



NOTĂ:
Analiza dispunerii camerelor în ansamblul clãdirii se va face folosindu-se planuri orizontale.


ANEXA 7 B
---------
la metodologie
--------------

Vãzut
Şeful unitãţii,
...............

PROCES-VERBAL
Nr. .......... din ...........
al Comisiei de clasificare a ..............

Încheiat astãzi, ................................... .
Comisia de clasificare constituitã în conformitate cu Normele metodologice privind utilizarea unor spaţii aflate în administrarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobate prin <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 538/2008 şi cu O.Z.U./D.Ş.U. nr. ....... din ........ al .........., am verificat la faţa locului spaţiile de cazare din .............., situat în str. .............. nr. ......, nr. cadastru ..........., şi am constatat urmãtoarele:
1. ............(spaţiul de cazare).............. menţionat îndeplineşte criteriile de clasificare corespunzãtoare categoriei ............ .
2. Încadrarea fiecãrui spaţiu de cazare (camerã, apartament, garsonierã) este cea prevãzutã în fişa-anexã care a fost analizatã şi însuşitã de comisie (se vor menţiona felul spaţiului de cazare, categoria, etajul şi nr. camerei etc.).
3. Alte menţiuni (capacitatea totalã de cazare etc.) .....................
.......................................................................... .

Drept care am încheiat prezentul proces-verbal.

Comisia de clasificare

Preşedinte, Membri,
.............. ...............

NOTĂ: Un exemplar din procesul-verbal se înainteazã pe cale ierarhicã la Direcţia generalã management logistic şi administrativ, împreunã cu planurile orizontale privind dispunerea camerelor.


ANEXA 7 C
---------
la metodologie
--------------

MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE

Unitatea
Nr. .......... din ..........
Aprob
Şeful unitãţii,
...............

BAZA DE CALCUL
privind stabilirea tarifului pentru cazarea temporarã
a cadrelor în locurile de cazare, situate în ......,
str. ........... nr. ........., nr. cadastru .......

1. ENERGIE ELECTRICĂ
a) iluminat
.... becuri x ..... W x ..... ore/zi = ...... Wh/zi = ........... kW/zi
........ kWh/zi x ........ lei/kWh = .......... lei/zi
....... lei/zi: ......... nr. persoane cazate = ....... lei/zi/persoanã
b) alţi consumatori
........ kWh/lunã x .......... lei/kWh = .......... lei/lunã
.......... lei/lunã: 30 de zile = ............ lei/zi
.......... lei/zi : ......... nr. persoane cazate = ......... lei/zi/persoanã
- Se vor include şi cheltuielile pentru abonamentele la radio, telefon şi cablu tv.

Total articol = ............. lei/zi/persoanã

2. ÎNCĂLZIREA SPAŢIILOR, ASIGURAREA APEI CALDE ŞI RECI, CANALIZARE, SALUBRITATE
a) încãlzirea spaţiilor
Calculul s-a fãcut pentru o camerã cu ..... paturi, cu baie şi hol, radiatoare tip ...... nr. elemenţi x ....... Kcal/h/element = ........ Kcal/h
Stabilirea consumului pe întreaga perioadã de încãlzire s-a fãcut conform normativelor în vigoare.
.......... Gcal/an
.......... Gcal/an : nr. persoane = ........ Gcal/an/persoanã
.......... Gcal/an/persoanã: 180 zile x ......... lei/Gcal = ...... lei/zi/persoanã
b) consumul de apã rece şi caldã, STAS nr. 1.478/1991
S-a luat în calcul un consum mediu zilnic de apã/persoanã de ........ litri, din care ........ litri apã caldã cu t = 50° C pe întreaga perioadã a anului.
Costul energiei pentru preparat apã caldã:
....... litri x (50° C - 15° C) = ........ Kcal/zi/persoanã = Gcal/zi/persoanã
........ Gcal/zi/persoanã x ........ lei/Gcal = ........ lei/zi/persoanã
Costul apei menajere, inclusiv costul pentru apã-canal:
........ litri/zi x 365 de zile = ....... litri/an = ....... mc/an
........ mc/an x ....... lei/mc = ....... lei/an/persoanã
....... lei/an/persoanã:365 de zile = ....... lei/zi/persoanã
Costuri cu salubritatea:
....... lei/lunã: 30: nr. persoane = ........ lei/zi/persoanã

Total articol = ......... lei/zi/persoanã

3. CHELTUIELI MATERIALE CU ÎNTREŢINEREA SPAŢIILOR
- suprafaţã camerã = .......... mp;
- suprafaţã dependinţe (hol, bãi, scãri, recepţie etc.) = .......... mp;
- numãr de persoane cazate = ..........;
- suprafaţa luatã în calcul pentru o persoanã: ...........mp/persoanã;
- contravaloarea materialelor de curãţenie, conform normelor, este de aproximativ ............ lei/mp/an.
.......... mp/persoanã x .......... lei/mp/an = ........ lei/an/persoanã
............. lei/an/persoanã: 365 de zile ........... lei/zi/persoanã

Total articol = ........... lei/zi/persoanã

4. ZUGRĂVELI ŞI VOPSITORII
S-au luat în calcul lucrãrile de zugrãveli şi vopsitorii care se executã periodic la spaţiile respective conform Ordinului ministrului de interne şi reformei administrative nr. .........:
a) zugrãveli
........... mp x .......... lei/mp = ........ lei/an
........... lei/an: 365 de zile = ........... lei/zi
......... lei/zi: .......... persoane = ......... lei/zi/persoane
b) vopsitorii
.......... mp x ....... lei/mp = ........ lei/an
........... lei/an: 365 de zile = ......... lei/zi
........... lei/zi: ......... persoanã = ............ lei/zi/persoanã
c) reparaţii instalaţii, jgheaburi, burlane, acoperiş, tâmplãrie etc.
total cheltuieli/an : 360 de zile: nr. persoane = ......... lei/zi/persoanã

Total articol = ........... lei/zi/persoanã

5. SPĂLAT LENJERIE PAT
S-au prevãzut: douã pãturi;
douã cearşafuri;
douã prosoape;
o pernã;
o faţã de pernã.

Lenjeria se spalã de ..... ori/lunã.
........ kg x ....... lei/kg x ......... spãlãri/lunã = ........ lei/lunã/persoanã
......... lei/lunã/persoanã: 30 de zile = .......... lei/zi/persoanã
Se vor evidenţia şi cheltuielile pentru spãlat covoare şi perdele ......... lei/zi/persoanã.

Total capitol = ............ lei/zi/persoanã

6. MOBILIER ŞI MATERIALE DE NATURA OBIECTELOR DE INVENTAR
Contravaloarea uzurii mobilierului şi materialelor de natura obiectelor de inventar din spaţiile de cazare:
- pentru mobilier, tablouri, perdele, draperii, covoare, decoraţiuni interioare:
............ lei*): ........luni**) = ......... lei/lunã
---------
*) Suma valorilor mijloacelor fixe şi a materialelor de natura obiectelor de inventar care au aceeaşi duratã normalã de folosinţã conform Hotãrârii Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe şi catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, specific Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, întocmit în baza Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr. 572/2005.
**) Durata normalã a bunurilor însumate.

........ lei/lunã: 30 de zile = .......... lei/zi
........... lei/zi: ......... nr. persoane = ............. lei/zi/persoanã
- pentru televizoare, aparate video, lustre, aplice etc.:
............... lei: 72 de luni = .......... lei/lunã
............. lei/lunã: 30 de zile = ......... lei/zi
............ lei/zi: ......... nr. persoane = .......... lei/zi/persoanã

Total capitol = ............ lei/zi/persoanã

7. CHELTUIELI CU PERSONALUL
A. Funcţionari publici cu statut special
Salarii:
- nr. personal = ........;
- salarii lunare brute = ........lei;
- salarii zilnice brute = ....... lei / lunã: nr. personal: nr. mediu lunar al zilei lucrãtoare = .........lei/zi/persoanã.
Contribuţii sociale ale unitãţii:
- contribuţia lunarã la fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate = .......... lei;
- contribuţia zilnicã = ....... lei/lunã: nr. personal: nr. mediu lunar al zilelor lucrãtoare = ............. lei/zi/persoanã.
Hranã:
- cheltuieli lunare = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/lunã: nr. personal: 30 de zile = ....... lei/zi/persoanã. Echipare:
- cheltuieli anuale = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/an: nr. personal: 365 de zile = ....... lei/zi/persoanã. Contravaloare transport pentru concediu de odihnã:
- cheltuieli anuale = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/an: nr. personal: 365 de zile = ....... lei/zi/persoanã.

TOTAL A. cheltuieli zilnice pe persoanã cazatã = (salarii + contribuţii sociale + hranã + echipare + transport): nr. persoane = ......... lei/zi/persoanã.

B. Cadre militare
Venituri din soldã:
- nr. personal = ........ lei;
- venituri lunare brute = ....... lei;
- venituri zilnice brute = ....... lei/lunã: nr. personal: 30 de zile = ...... lei/zi/persoanã.
Contribuţii sociale ale unitãţii:
- contribuţia lunarã la fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate = .......... lei;
- contribuţia zilnicã =....... lei/lunã: nr. personal: 30 de zile = ......... lei/zi/persoanã.
Hranã:
- cheltuieli lunare = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/lunã: nr. personal: 30 de zile = ....... lei/zi/persoanã.
Echipare:
- cheltuieli anuale = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/an: nr. personal: 365 de zile = ....... lei/zi/persoanã.
Contravaloare transport pentru concediu de odihnã:
- cheltuieli anuale = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/an: nr. personal: 365 de zile = ....... lei/zi/persoanã.

TOTAL B. cheltuieli zilnice pe persoanã cazatã = (venituri din soldã + contribuţii sociale + hranã + echipare + transport): nr. persoane = ......... lei/zi/persoanã.

C. Soldaţi şi gradaţi voluntari
Venituri din soldã:
- nr. personal = ........ lei;
- venituri lunare brute = ....... lei;
- venituri zilnice brute = ....... lei/lunã: nr. personal: 30 de zile = ... lei/zi/persoanã.
Contribuţii sociale ale unitãţii:
- contribuţia lunarã la Fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate = .......... lei;
- contribuţia lunarã la Fondul asigurãrilor sociale de stat = .......... lei;
- contribuţia lunarã la Fondul de şomaj: = .......... lei. Contribuţii sociale zilnice = (1+2+3) lei/lunã: nr. personal: 30 de zile = ... lei/zi/persoanã.
Hranã:
- cheltuieli lunare = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/lunã: nr. personal: 30 de zile = ....... lei/zi/persoanã.
Echipare:
- cheltuieli anuale = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/an: nr. personal: 365 de zile = ....... lei/zi/persoanã.
Contravaloare transport pentru concediu de odihnã:
- cheltuieli anuale = ....... lei;
- cheltuieli zilnice = lei/an: nr. personal: 365 de zile = ....... lei/zi/persoanã.

TOTAL C. cheltuieli zilnice pe persoanã cazatã = (venituri din soldã + contribuţii sociale + hranã + echipare + transport): nr. persoane = ......... lei/zi/persoanã.

D. Personal contractual
Salarii:
- numãr personal = ............. lei;
- salarii lunare brute = ......... lei;
- salarii zilnice brute = .........lei.
Contribuţii sociale ale unitãţii:
- contribuţia lunarã la Fondul asigurãrilor sociale de sãnãtate = ............. lei;
- contribuţia lunarã la Fondul asigurãrilor sociale de stat = ............. lei;
- contribuţia lunarã la Fondul de şomaj = ............. lei;
- contribuţia lunarã la Fondul pentru accidente de muncã şi boli profesionale = ............. lei.
Contribuţii sociale zilnice = (1+2+3+4) lei/lunã: nr. persoane: 30 de zile = ....... lei/zi/persoanã.

TOTAL D. cheltuieli zilnice pe persoanã cazatã = (salarii + contribuţii sociale): nr. persoane cazate = .......... lei/zi/persoanã.

TOTAL CAP. 7 = TOTAL A. + TOTAL B. + TOTAL C. + TOTAL D. = ...... lei/zi/persoanã.

RECAPITULAŢIE

Costul unui loc de cazare pe zi:
CAPITOL: 1 = ...... lei/zi/persoanã.
CAPITOL: 2 = ...... lei/zi/persoanã.
CAPITOL: 3 = ...... lei/zi/persoanã.
CAPITOL: 4 = ...... lei/zi/persoanã.
CAPITOL: 5 = ...... lei/zi/persoanã.
CAPITOL: 6 = ...... lei/zi/persoanã.
CAPITOL: 7 = ...... lei/zi/persoanã.
......... lei/zi/persoanã.
......... lei/zi/persoanã/perioada de încãlzire.
......... lei/zi/persoanã x coef. categ. de conf. (1,00; 1,50; 2,26; 0,70) = ........ lei/zi/persoanã.

Întocmit Vizat
Pentru control financiar preventiv
Şeful organului financiar al unitãţii,
..............................

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016