Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 6 martie 2002  privind evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor si digurilor care realizeaza depozite de deseuri industriale - NTLH-023    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 6 martie 2002 privind evaluarea starii de siguranta in exploatare a barajelor si digurilor care realizeaza depozite de deseuri industriale - NTLH-023

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 427 din 19 iunie 2002
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor şi digurilor care realizeazã depozite de deşeuri industriale, denumita în continuare evaluarea siguranţei, este o expertiza tehnica cu caracter special, pe care, în conformitate cu prevederile art. 64 alin. (2) şi ale <>art. 68 din Legea apelor nr. 107/1996 , deţinãtorii/administratorii, cu orice titlu, au obligaţia sa o efectueze periodic, indiferent de mãrimea lucrãrii sau de folosintele acesteia.
(2) În conformitate cu prevederile <>art. 1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranta barajelor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 466/2001 , evaluarea stãrii de siguranta în exploatare şi verificarea respectãrii exigenţelor de performanta referitoare la siguranta barajelor se realizeazã de experţi şi specialişti atestaţi de Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei şi certificati/avizaţi de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, denumiţi în continuare experţi.
ART. 2
(1) Se supun prevederilor prezentei metodologii urmãtoarele baraje şi diguri realizate pentru stocarea şi epurarea mecanicã a hidroamestecurilor de deşeuri industriale:
a) iazurile de decantare a sterilului din industria miniera;
b) haldele de zgura şi cenusa din industria termoelectrica;
c) batalele de slam din industria petroliera;
d) batalele de slam din industria chimica şi petrochimica;
e) batalele din zootehnie;
f) batalele pentru depozitarea deşeurilor şi substanţelor toxice şi periculoase.
(2) Lucrãrile prevãzute la alin. (1), denumite în continuare lucrãri hidrotehnice, se încadreazã în categorii de importanta în conformitate cu Metodologia privind stabilirea categoriilor de importanta a barajelor - NTLH-021, aprobatã prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 115/288/2002.
ART. 3
În conformitate cu prevederile <>art. 5, 9 şi 13 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, organizarea activitãţii de supraveghere şi urmãrire a comportãrii în timp şi evaluarea siguranţei lucrãrilor hidrotehnice reprezintã o componenta a sistemului calitãţii în construcţii.
ART. 4
Coordonarea, îndrumarea şi urmãrirea activitãţii de supraveghere a lucrãrilor hidrotehnice, în vederea exploatãrii în siguranta a acestora, precum şi pentru evaluarea siguranţei lor, sunt realizate de Comisia Nationala pentru Siguranta Barajelor şi a Altor Lucrãri Hidrotehnice, denumita în continuare CONSIB, care funcţioneazã pe lângã Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului ca organism cu caracter consultativ.
ART. 5
(1) Evaluarea siguranţei unei lucrãri hidrotehnice constituie o verificare a stãrii tehnice a lucrãrii, precum şi a condiţiilor de exploatare, urmãrindu-se modul de îndeplinire a exigenţelor prevãzute de reglementãrile în vigoare şi de practica inginereasca din domeniu, pe care o realizeazã, în condiţiile prevãzute de prezenta metodologie, experţi sau comisii de expertiza coordonate de experţi certificati/avizaţi conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 244/2000 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 466/2001 .
(2) În cazul în care se constata ca lucrarea hidrotehnica verificata prezintã un grad de siguranta mai mic decât cel prevãzut de reglementãrile în vigoare, evaluarea siguranţei trebuie sa stabileascã şi soluţiile posibile de remediere, în vederea asigurãrii nivelului normat de siguranta.
ART. 6
Experţii care efectueazã evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a lucrãrilor hidrotehnice sunt certificati în conformitate cu Regulamentul privind organizarea şi certificarea corpului de experţi pentru evaluarea stãrii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta A şi B - NTLH-014, respectiv avizaţi în conformitate cu Procedura de avizare a specialiştilor pentru întocmirea evaluãrii stãrii de siguranta în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanta C şi D - NTLH-015, aprobate prin <>Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 114/2002 .

CAP. 2
Etapele şi conţinutul evaluãrii siguranţei

ART. 7
Evaluarea siguranţei se realizeazã prin metode de investigare specifice şi va cuprinde atât analiza informaţiilor existente (proiect, date despre execuţie, comportare în exploatare), cat şi studii şi/sau postcalcule privind valorile actualizate ale parametrilor determinanţi pentru starea de siguranta în exploatare a lucrãrii hidrotehnice.
ART. 8
(1) Prin conţinut şi abordare evaluarea siguranţei va cuprinde doua etape:
- etapa I, evaluarea preliminarã, care are ca obiect:
a) caracterizarea stãrii tehnice a lucrãrii hidrotehnice şi a condiţiilor de exploatare, astfel cum rezulta din informaţiile existente în momentul evaluãrii şi din inspecţia tehnica de constatare a stãrii tehnice şi functionale;
b) stabilirea programului de investigaţii suplimentare, necesare pentru finalizarea analizei stãrii de siguranta, dacã este necesar;
- etapa a II-a, evaluarea finala, care are ca obiect:
a) stabilirea stãrii de siguranta a lucrãrii hidrotehnice, ţinându-se seama de analiza tuturor factorilor, inclusiv de rezultatele investigatiilor suplimentare;
b) propunerea lucrãrilor şi a mãsurilor necesare pentru aducerea parametrilor constructivi şi funcţionali la gradul de siguranta în exploatare corespunzãtor cerinţelor şi reglementãrilor în vigoare;
c) stabilirea condiţiilor de exploatare pentru perioada urmãtoare.
(2) Fiecare etapa se încheie prin întocmirea unui raport de evaluare.
ART. 9
Pentru efectuarea evaluãrii preliminare deţinãtorul/administratorul lucrãrii hidrotehnice va pune la dispoziţie expertului care întocmeşte evaluarea urmãtoarele documentaţii:
a) datele privind proiectarea, execuţia, funcţionarea şi exploatarea lucrãrii hidrotehnice;
b) raportul de sinteza privind comportarea în timp a lucrãrii hidrotehnice de la punerea în funcţiune şi pana în prezent.
ART. 10
Documentaţia prevãzutã la art. 9 lit. a) se întocmeşte pe baza datelor existente privind proiectarea, execuţia, funcţionarea şi exploatarea lucrãrii hidrotehnice şi va avea urmãtorul conţinut:
1. Prezentarea generalã a amenajãrii:
1.1. Amplasarea (judeţul, localitãţile apropiate din aval şi din amonte, cãile de acces, bazinul hidrografic, cursul de apa, codul cadastral din Cadastrul apelor etc.)
1.2. Deţinãtorul/administratorul lucrãrii
1.3. Funcţiile depozitului, clasa şi categoria de importanta (inclusiv modul de stabilire şi modificãrile suferite, pornind de la corespondenta clasei de importanta cu situaţia actuala)
1.4. Componentele lucrãrii (elemente de retenţie, instalaţii de depunere a deşeurilor, sisteme de colectare şi evacuare a apelor etc.)
1.5. Datele caracteristice pentru amenajare în stadiul actual şi în cel final de dezvoltare a depozitului (volume, niveluri, lucrãri existente în amonte şi aval)
1.6. Scurt istoric al lucrãrii (perioadele de realizare a etapelor importante începând cu lucrãrile de studii, unitãţile care au participat la diferite etape, persoanele responsabile pentru faze şi lucrãri importante, eventualele modificãri ale conceptiei generale, lucrãrile de expertizare)
2. Condiţii naturale în amplasament:
2.1. Situaţia hidrologica (debite medii, minime, maxime, volumul undelor de viitura pentru diferite asigurãri în secţiuni caracteristice în funcţie de sistemul de colectare şi evacuare a apelor provenite din precipitatii sau topirea zapezilor, volume scurse de pe versantii limitrofi cuvetei depozitului, volume cãzute direct pe suprafata depozitului, modul de determinare, comparatie cu valorile iniţiale de proiectare)
2.2. Situaţia geologica (natura rocii din frontul de retenţie şi din cuveta depozitului, principalele caracteristici mineralogice şi fizico-chimice, caracteristici de calcul adoptate, accidente tectonice)
2.3. Situaţia hidrogeologica (descrierea straturilor-suport şi a principalelor caracteristici, surse de alimentare şi drenaj şi parametrii lor de baza, chimismul apelor subterane, captãri de ape subterane în zona)
2.4. Seismicitatea zonei (actuala şi la proiectare)
3. Descrierea lucrãrilor depozitului:
3.1. Sistemul de realizare a depozitului şi modul de înãlţare
3.2. Datele constructive în stadiul actual de dezvoltare a depozitului (plan de situaţie, secţiuni caracteristice transversale şi longitudinale, materiale utilizate etc.)
3.3. Lucrãrile de etansare şi drenaj pentru elementele de retenţie descrise (amplasare, tehnologie de execuţie, lucrãri de verificare)
3.4. Cunoaşterea potenţialului de risc al zonei de siguranta din avalul depozitului (plan de situaţie, borne topografice de delimitare şi modul de respectare a acesteia)
4. Descrierea instalaţiilor şi a tehnologiei de depunere a deşeurilor:
4.1. Parametrii de baza privind sistemul de depunere a deşeurilor (tipul deşeurilor, raportul solid/lichid, tehnologia de depunere, volume depuse în intervale de timp caracteristice, modul de transport şi de depunere)
4.2. Caracteristicile fizico-chimice ale deşeurilor depozitate
4.3. Tehnologia de transport
4.4. Alte date necesare
5. Descrierea lucrãrilor şi/sau a instalaţiilor de captare şi evacuare a apelor:
5.1. Lucrãrile de captare şi evacuare a apelor din bazinul hidrografic amonte şi a celor scurse de pe versantii limitrofi cuvetei depozitului (plan de situaţie şi secţiuni caracteristice)
5.2. Lucrãrile de captare şi evacuare a apelor din cuveta depozitului (plan de situaţie şi secţiuni caracteristice)
5.3. Lucrãri de etansare şi drenaj al cuvetei depozitului
5.4. Instalaţiile de recirculare şi/sau de epurare a apelor colectate din cuveta depozitului (parametrii funcţionali principali, randamentul de epurare)
6. Comportarea prognozata a lucrãrilor:
6.1. Rezultatele calculelor de rezistenta şi stabilitate, în regim static şi dinamic
6.2. Rezultatele calculelor de infiltratii (atât pentru comportarea elementelor de retenţie la infiltratii, cat şi influenta amenajãrii asupra regimului apelor subterane din zona)
6.3. Calculele hidraulice pentru lucrãrile/instalaţiile de captare şi evacuare a apelor
6.4. Zonele din aval posibil sa fie afectate în ipoteza ruperii elementelor de retenţie
7. Sistemul de supraveghere:
7.1. Obiectivele sistemului de supraveghere (fenomene considerate importante pentru siguranta lucrãrilor, observaţii programate şi parametrii masurati pentru urmãrirea acestora)
7.2. Instalaţiile şi aparatura de mãsurare pentru solicitarile exterioare (posturi hidrometrice în amonte şi aval, limnigrafe, mire, pluviometre, termometre, foraje hidrogeologice, aparatura seismicã etc.)
7.3. Instalaţiile şi aparatura de mãsurare pentru urmãrirea lucrãrilor de retenţie şi a fundaţiei acestora (deplasãri absolute în plan şi pe verticala, deplasãri relative, infiltratii, eforturi şi deformatii, presiuni interstitiale etc.)
7.4. Instalaţiile şi aparatura necesare pentru urmãrirea cantitãţii şi calitãţii apelor evacuate din depozit (debitmetre, laborator, foraje hidrogeologice etc.)
7.5. Modificãrile survenite în alcãtuirea sistemului de supraveghere (ieşirea din funcţiune sau renunţarea la anumite sisteme de mãsura, instalarea de sisteme noi; datele de intrare în funcţiune, modificãri ale mãsurãtorilor de referinta)
8. Date privind execuţia:
8.1. Ritmul de execuţie, succesiunea etapelor principale
8.2. Sinteza rezultatelor activitãţii de verificare a calitãţii execuţiei
8.3. Evenimente deosebite din timpul execuţiei (seisme, viituri, perioade cu caracteristici climatice deosebite, accidente, defectiuni, remedieri, schimbãri de soluţii etc.)
8.4. Constatãrile comisiilor şi ale organelor de control la receptiile efectuate (mãsuri dispuse şi realizate, inventarul de lucrãri şi mãsuri nerealizate)
9. Situaţia documentaţiilor existente:
9.1. Cartea construcţiei (inclusiv evidenta observaţiilor şi a mãsurãtorilor efectuate în cadrul supravegherii)
9.2. Regulamentele de exploatare şi de urmãrire a comportãrii
9.3. Schema organizatoricã pentru activitatea de exploatare
9.4. Planul de avertizare-alarmare a localitãţilor, a obiectivelor social-economice şi a terenurilor din aval în caz de accident la lucrarea hidrotehnica
10. Personalul de exploatare a depozitului:
10.1. Date privind modul de asigurare cu personalul necesar, conform regulamentului de exploatare a depozitului
10.2. Date privind gradul de calificare a personalului de exploatare
11. Situaţia reglementãrilor privind gospodãrirea apelor şi protecţia mediului:
11.1. Avizul de gospodãrire a apelor
11.2. Autorizaţia de gospodãrire a apelor
11.3. Acordul de mediu
11.4. Autorizaţia de mediu
11.5. Autorizaţia de exploatare în condiţii de siguranta
11.6. Date privind programul de etapizare, suspendarea sau retragerea autorizaţiilor din aceste domenii.
ART. 11
Documentaţia prevãzutã la art. 9 lit. b) se întocmeşte în baza informaţiilor obţinute prin observaţii şi mãsurãtori în cadrul activitãţii de urmãrire a comportãrii în timp (UCC) pe intreaga perioada de existenta a lucrãrilor şi va avea urmãtorul conţinut:
1. Organizarea activitãţii de supraveghere:
1.1. Schema de organizare, atribuţiile şi responsabilitãţile diferitelor compartimente, pregãtirea personalului
1.2. Frecventa observaţiilor şi a mãsurãtorilor
1.3. Criteriile de avertizare-alarmare
1.4. Aprecieri asupra functionalitatii aparaturii
1.5. Prelucrarea primara a mãsurãtorilor
1.6. Studiile de comportare întocmite
1.7. Fluxul informaţional-decizional
2. Solicitarile lucrãrii în cursul exploatãrii (caracterizate în raport cu valorile de calcul şi cu solicitarile din amplasament):
2.1. Nivelul depunerilor de deşeuri
2.2. Nivelul apei în cuveta
2.3. Precipitatiile înregistrate în zona lucrãrii
2.4. Modificãrile produse de colmatare sau de eroziuni
2.5. Nivelul curbei de depresie
2.6. Lungimea plajei în depozit
2.7. Nivelul apei în zona sistemelor de evacuare a apelor din depozit
3. Sinteza observaţiilor vizuale (curente şi a inspectiilor periodice în cadrul programului de supraveghere):
3.1. Integritatea structurii, inclusiv fundaţia şi versantii
3.2. Cuveta depozitului şi versantii acesteia
3.3. Sistemul de transport şi de depunere a deşeurilor
3.4. Sistemul de colectare şi de evacuare a apelor din bazinul hidrografic şi din cuveta depozitului
3.5. Situaţia terenurilor din vecinãtatea depozitului
3.6. Situaţia privind exfiltratiile existente
3.7. Situaţia privind modul de funcţionare a sistemelor de drenaj
4. Evoluţia parametrilor masurati:
4.1. Deplasãri (absolute şi relative)
4.2. Infiltratii, inclusiv funcţionarea sistemelor de drenaj (debite, niveluri piezometrice etc.)
4.3. Parametrii de calitate ai apelor de suprafata şi subterane
4.4. Alte elemente mãsurate
4.5. Comparatia dintre parametrii masurati şi prognoza iniţialã sau prognoza rezultatã din modelarile privind comportarea
5. Evenimente deosebite înregistrate şi mãsurile adoptate
6. Concluzii.
ART. 12
Raportul de evaluare preliminarã se întocmeşte de expert şi va cuprinde:
a) definirea obiectului evaluãrii siguranţei;
b) aprecieri privind relevanta datelor prezentate de deţinãtorul lucrãrii hidrotehnice;
c) caracterizarea stãrii tehnice a depozitului, rezultatã din analiza datelor disponibile;
d) referatul de inspecţie tehnica a lucrãrii hidrotehnice;
e) evaluarea preliminarã a siguranţei în raport cu exigenţele de performanta stabilite de reglementãrile în vigoare;
f) identificarea situaţiilor de risc şi, eventual, ierarhizarea acestora;
g) programul de investigaţii suplimentare (studii de teren şi de laborator, postcalcule, simulari şi manevre de exploatare etc.), necesare pentru întocmirea raportului final de evaluare;
h) concluzii.
ART. 13
Referatul prevãzut la art. 12 lit. d) va avea urmãtorul cuprins:
1. Condiţiile de realizare a inspecţiei:
1.1. Scopul inspecţiei
1.2. Datele generale asupra inspecţiei
1.3. Situaţia construcţiei în perioada inspecţiei, specificand condiţiile de exploatare (normale, cu restrictii, ulterioare unui incident, accident sau unei avarii, alunecãri de teren etc.), nivelul şi volumul depunerilor, nivelul apei în cuveta şi poziţia în raport cu frontul de retenţie, ritmul depunerilor în depozit, debitul apelor afluente în cuveta, precipitatii, evenimente speciale semnalate anterior de personalul de exploatare (seisme, modificãri în regimul depunerilor, valori deosebite înregistrate de reţeaua de aparatura de mãsura şi control)
1.4. Modul de respectare a regulamentului de exploatare a depozitului de deşeuri
2. Depunerea deşeurilor în depozit:
2.1. Date generale privind deşeurile depuse (tipul deşeurilor, modul de realizare a transportului, ritmul depunerilor în depozit)
2.2. Depunerea deşeurilor (starea instalaţiilor de depunere a deşeurilor, situaţia realizãrii "plajei" prin procesul de depunere a deşeurilor)
2.3. Cota depozitului de deşeuri fata de cota proiectata sau aprobatã
3. Colectarea şi evacuarea apelor din amplasament:
3.1. Starea instalaţiilor pentru colectarea şi evacuarea apelor din cuveta depozitului
3.2. Modul de evacuare a apelor din cuveta depozitului (recirculare, evacuare în reţeaua hidrografica naturala, evacuare în canale sau în reţele de canalizare)
3.3. Starea statiilor de epurare, dacã exista
3.4. Starea instalaţiilor de recirculare a apelor din cuveta depozitului
3.5. Starea lucrãrilor de captare şi evacuare a apelor din bazinul hidrografic
3.6. Capacitatea evacuatorilor:
a) condiţii generale (independent pentru fiecare evacuator);
b) starea lucrãrilor (stare generalã, degradari, fisuri, eroziuni etc.);
c) echipamente hidromecanice pentru evacuarea apelor.
4. Cuveta depozitului:
4.1. Stabilitatea versantilor (alunecãri stabilizate sau active, descriere, mijloace de urmãrire, lucrãri de stabilizare)
4.2. Configuraţia depunerilor (formarea "plajei" şi parametrii ei, poziţia în raport cu frontul de retenţie, starea de consistenta a depunerilor, de prevenire a antrenarii eoliene etc.)
5. Frontul de barare:
5.1. Observaţii vizuale asupra lucrãrilor:
a) condiţii pentru observaţii vizuale: starea acceselor (berme, taluzuri), epuizmente, sisteme de evacuare a apelor din depozit şi din amonte de depozit;
b) starea taluzurilor, protecţia taluzurilor, abateri de profil, fisuri, crevase, prabusiri, umflaturi, galerii fãcute de rozatoare, sisteme de colectare şi tratare a apelor meteorice, ravenari
5.2. Subpresiuni, infiltratii, drenaje:
a) starea dispozitivelor directe de mãsurare a subpresiunilor (puţuri, canale/galerii de drenaj, saltele/prisme drenante, sifonari);
b) localizarea (cartarea) zonelor afectate de infiltratii, grifoane locale în zone umede, siroiri pe taluz, vegetaţie acvatica specifica;
c) starea sistemului de mãsurare a debitelor infiltrate, posibilitatea masurarii debitelor infiltrate pe zone şi pe ansamblul lucrãrii (galerii, puţuri, rigole etc.);
d) starea echipamentelor electrice şi mecanice care contribuie la realizarea drenajului (pompe/staţii de pompare, pompe de vid pentru asigurarea functionarii sistemelor de sifonare, conducte, sisteme de prevenire a inghetarii pompelor de evacuare, alimentarea dubla cu energie)
5.3. Incidente, accidente sau avarii anterioare:
a) descrierea incidentelor, accidentelor sau avariilor şi a remedierilor efectuate;
b) observaţii asupra modului de realizare a remedierilor şi asupra comportarilor acestora;
c) durabilitatea unor reparaţii mai vechi
5.4. Semnalarea modificãrilor aduse lucrãrilor:
a) adaugari, demolãri, accese noi sau desfiinţate;
b) verificarea corectitudinii modificãrilor în raport cu proiectul şi cu reglementãrile legale specifice
6. Verificarea sistemului de urmãrire a comportãrii în timp (UCC):
6.1. Controlul existenţei, cunoaşterii şi aplicãrii instrucţiunilor de urmãrire curenta şi specialã pentru echipa de supraveghere localã
6.2. Verificarea functionarii dispozitivelor şi a aparaturii de mãsura privind modul de prelucrare primara şi de transmitere a informatiei în cazuri tipice
6.3. Verificarea functionarii sistemului informaţional care permite decizia şi intervenţia rapida în cazul unor observaţii anormale, inclusiv a timpului scurs între observatie şi primirea ordinului de acţiune pentru situaţii atipice simulate
6.4. Starea acceselor pentru observaţii vizuale şi pentru mãsurãtori.
ART. 14
Raportul de evaluare finala va cuprinde:
a) sinteza raportului de evaluare preliminarã a siguranţei;
b) rezultatele investigatiilor suplimentare (cu rapoarteanexa de detaliu);
c) referatul privind caracterizarea stãrii tehnice, functionale şi de siguranta în exploatare a lucrãrii hidrotehnice;
d) propuneri privind condiţiile de continuare a exploatãrii lucrãrii, specificand, dupã caz, funcţionarea la parametrii din proiect, funcţionarea cu restrictii în exploatare sau funcţionarea condiţionatã de realizarea unui program de lucrãri de remediere sau de reabilitare;
e) concluzii.
ART. 15
Referatul prevãzut la art. 14 lit. c) va avea urmãtorul conţinut:
1. Aspecte generale:
1.1. Deţinãtorul/administratorul lucrãrii
1.2. Încadrarea în clasa şi în categoria de importanta
1.3. Reglementãrile utilizate la proiectare şi execuţie, diferenţe fata de sistemul de reglementãri actuale
1.4. Organizarea activitãţii curente de evaluare a siguranţei în funcţionare
1.5. Avariile, incidentele sau fenomenele atipice produse în exploatare
1.6. Intervenţiile constructive în perioada de exploatare
2. Aspecte tehnologice:
2.1. Tehnologia de depunere a deşeurilor
2.2. Nivelul deşeurilor, modul de captare şi de evacuare a apelor din cuveta
2.3. Exploatarea în regim de iarna
3. Aspecte structurale:
3.1. Metodele de calcul utilizate la proiectare, scenariile de cedare pentru care s-au fãcut calcule, criteriile de rezistenta şi stabilitate urmãrite, elementele evidentiate de postcalcule
3.2. Ipotezele de încãrcare şi coeficienţii de siguranta (eventual posibilitãţile de cedare)
3.3. Stabilitatea fundaţiei
3.4. Deformatiile şi deplasarile digului
3.5. Nivelul eforturilor şi/sau al presiunilor interstitiale
3.6. Deteriorarea materialelor, efectul imbatranirii sau al suprasolicitarilor, evoluţia deteriorarilor
3.7. Apariţia discontinuitatilor structurale (fisuri, crapaturi, deschideri de rosturi etc.)
3.8. Infiltratiile şi subpresiunile
3.9. Prognoza comportãrii la cota finala
3.10. Prognoza comportãrii seismice (metodologie, interpretãri)
3.11. Stabilitatea versantilor
4. Aspecte privind sistemul de urmãrire a comportãrii în timp:
4.1. Existenta şi gradul de dotare cu aparatura de mãsura şi control (AMC)
4.2. Instrucţiunile de urmãrire curenta şi specialã
4.3. Sistemul informaţional şi decizional
4.4. Monitorizarea specialã în cazuri de seism sau de viituri.
5. Consideratii privind riscul şi eficienta mãsurilor preventive.
ART. 16
Dacã datele avute la dispoziţie permit formularea concluziilor privind condiţiile de exploatare, evaluarea siguranţei se poate încheia dupã etapa de evaluare preliminarã, la propunerea expertului, prin întocmirea referatului prevãzut la art. 15.

CAP. 3
Dispoziţii finale

ART. 17
(1) Documentaţiile de evaluare a stãrii de siguranta în exploatare a lucrãrilor hidrotehnice sunt înaintate de deţinãtor pentru avizare la Direcţia generalã de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
(2) Avizarea se efectueazã de cãtre biroul operativ al CONSIB. La şedinţele de avizare vor fi cooptati ca membri ai comisiei de avizare şi alţi specialişti, la propunerea Direcţiei generale de gospodãrire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
(3) La avizare participa reprezentantul deţinãtorului lucrãrii hidrotehnice şi expertul care a efectuat evaluarea siguranţei.
(4) În funcţie de concluziile analizei, comisia de avizare poate emite, la recomandarea biroului operativ al CONSIB, un aviz privind evaluarea stãrii de siguranta a lucrãrii hidrotehnice, semnat de toţi participanţii, sau poate solicita completãri şi reprogrameaza avizarea lucrãrii. Avizul este obligatoriu pentru obţinerea acordului şi autorizaţiei de funcţionare în siguranta a lucrãrii hidrotehnice.
(5) Avizarea se efectueazã în conformitate cu prevederile Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stãrii de siguranta în exploatare a barajelor - NTLH-040, care se aproba prin ordin al ministrului apelor şi protecţiei mediului, în baza avizului tehnic consultativ al biroului operativ al CONSIB.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016