Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 31 ianuarie 2003  privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 31 ianuarie 2003 privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 136 din 3 martie 2003
CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, personalul didactic de predare, didactic auxiliar şi cel de conducere din unitãţile de învãţãmânt pot beneficia de gradatia de merit, acordatã prin concurs.
ART. 2
(1) Aceasta gradatie se acorda pentru 10% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului şcolar şi reprezintã 20% din salariul de baza al funcţiei sau postului persoanei în cauza.
(2) Gradatia de merit se include în salariul de baza.
ART. 3
Gradatia de merit se atribuie pe o perioada de 4 ani.
ART. 4
(1) Personalul didactic care a beneficiat de gradatie de merit poate participa din nou la concurs.
(2) Un cadru didactic nu poate beneficia simultan de gradatie de merit şi de salariu de merit.

CAP. 2
Înscrierea pentru acordarea gradatiei de merit

ART. 5
La concursul pentru acordarea gradatiei de merit pot participa:
a) personalul didactic titular de predare, didactic auxiliar cu contract de munca pe perioada nedeterminatã şi cel de conducere din unitãţile de învãţãmânt şi din inspectoratele şcolare, cu o vechime în învãţãmântul preuniversitar de peste 3 ani;
b) personalul didactic titular în învãţãmântul preuniversitar care îşi desfãşoarã activitatea de formare continua a cadrelor didactice din învãţãmântul preuniversitar la casa corpului didactic (C.C.D.), cu condiţia sa facã dovada unui numãr minim de doua ore/saptamana de formare, respectiv 72 de ore anual de formare, în ultimii 4 ani; acelaşi regim se aplica şi personalului didactic titular de la C.J.A.P.;
c) personalul didactic titular de la cluburile şcolare, cluburile şi palatele copiilor cu statut de unitãţi de învãţãmânt subordonate inspectoratului şcolar, precum şi cel de la Palatul Copiilor din Bucureşti;
d) personalul didactic auxiliar din unitãţile conexe învãţãmântului şi de la cluburile şi palatele copiilor.

CAP. 3
Criterii pentru acordarea gradatiei de merit

ART. 6
Activitatea candidaţilor înscrişi pentru acordarea gradatiei de merit se evalueaza pe baza fisei elaborate de inspectoratul şcolar, ţinându-se seama de urmãtoarele criterii care trebuie îndeplinite de candidat, în perioada ultimilor 4 ani de activitate:
1. Activitãţi complexe cu valoare instructiv-educativã, cum sunt:
a) rezultate deosebite obţinute în pregãtirea prescolarilor şi elevilor în raport cu standardele curriculare de performanta, materializate în rezultate ale elevilor la clasa, la testãri şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, rezultatele obţinute cu clasa (de exemplu, ponderea elevilor cu performanţe în clasa urmãtoare);
b) performanţe în pregãtirea elevilor distinşi la concursurile şi olimpiadele şcolare, materializate în obţinerea locurilor I, II şi III la faza internationala, faza nationala sau faza judeteana;
c) pregãtirea loturilor olimpice, participarea, în calitate de membru al juriului, al comitetului de organizare şi de insotitor al elevilor, la concursurile şi olimpiadele judeţene, interjudetene, naţionale şi internaţionale;
d) activitãţi educative organizate în şcoala;
e) comunicarea cu pãrinţii şi cu autoritãţile locale;
f) realizarile de proiecte extracurriculare cu finanţare extrabugetara;
g) rezultate obţinute în centrele de excelenta;
h) dezvoltarea unor activitãţi practice, educative pentru formarea de abilitaţi de comunicare, antreprenoriale şi tehnice;
i) rezultate obţinute în proiectele de parteneriat educaţional.
2. Performanţe deosebite în inovarea didactica, materializate în:
a) contribuţia la elaborarea de programe şcolare, regulamente, metodologii, indrumatoare metodice, manuale şcolare, auxiliare didactice, avizate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii (M.E.C.), reviste şcolare avizate de inspectoratul şcolar sau de M.E.C.;
b) activitatea de mentorat, participarea cu comunicãri la simpozioane judeţene, regionale (zonale), naţionale şi/sau internaţionale, participarea la formarea personalului didactic prin C.C.D., în calitate de formator, contribuţia la cercetãri ştiinţifice fundamentale în domeniul problematicii învãţãmântului şi educaţiei sau în domeniul specializãrii.
3. Activitãţi educative desfãşurate în instituţii, participarea la programe sau proiecte recunoscute la nivel judeţean şi naţional, cu cerinţe educative speciale
4. Participarea la proiecte validate şi confirmate de rezultatele obţinute în cadrul programelor de reforma educaţionalã coordonate de inspectoratul şcolar judeţean (I.S.J.) sau de direcţiile generale din M.E.C. prin contribuţie personalã
5. Creşterea prestigiului şi a calitãţii activitãţii unitãţii de învãţãmânt, prin poziţia unitãţii de învãţãmânt în ierarhia stabilitã prin concursul de admitere 2001, 2002 (astfel ierarhizarea liceelor dupã media celor admişi în 2001, 2002, iar ierarhizarea şcolilor generale dupã ponderea elevilor admişi în licee pe transe de medii), a inspectoratului şcolar şi a unitãţilor conexe, evaluate pe baza nivelului de dezvoltare institutionala, a rezultatelor elevilor, în raport cu dezvoltarea economicã şi socialã a localitãţii/regiunii; în acest caz vor fi luate în considerare:
a) contribuţiile independente şi în echipa la dezvoltarea teoriei şi practicii managementului educaţional şi institutional, în contextul reformei învãţãmântului;
b) realizarea unor proiecte cu finanţare din surse extrabugetare;
c) o foarte buna comunicare şi colaborare cu reprezentanţii comunitãţii locale şi regionale.
6. Rezultatele obţinute prin participare la examenele de capacitate, bacalaureat şi de absolvire
ART. 7
Pentru personalul didactic auxiliar criteriile pentru acordarea gradatiei de merit sunt stabilite în fişa de evaluare a activitãţii, elaborata de inspectoratul şcolar, pe baza fisei postului.
ART. 8
Nu poate beneficia de acordarea gradatiei de merit:
● personalul didactic încadrat prin: plata cu ora, contract de munca pe perioada determinata (suplinitor), cumul la pensie, cumul din alte domenii de activitate decât învãţãmântul preuniversitar.

CAP. 4
Procedura de acordare a gradatiei de merit

ART. 9
Inspectorul şcolar general numeşte prin decizie comisia de coordonare a lucrãrilor în vederea obţinerii gradatiei de merit şi condiţiile în care aceasta îşi desfãşoarã activitatea. Aceasta comisie este formatã din:
a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct;
b) secretar - referent de la compartimentul salarizare, normare;
c) membri - inspectori şcolari de specialitate.
ART. 10
În conformitate cu prevederile <>art. 50 alin. (5) din Legea nr. 128/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, procedura de atribuire a gradatiei de merit prin concurs se desfãşoarã în urmãtoarele faze:
1. Candidatul întocmeşte şi depune la conducerea unitãţii de învãţãmânt raportul de autoevaluare a activitãţii desfãşurate, însoţit de documente doveditoare, realizat în conformitate cu fişa de evaluare (elaborata de inspectoratul şcolar).
2. Consiliul profesoral al unitãţii de învãţãmânt, pe baza dezbaterilor asupra modului în care raportul reflecta realizarile candidatului potrivit fisei de evaluare, formuleazã o apreciere sinteticã asupra candidatului.
3. Directorul unitãţii şcolare transmite inspectorului şcolar de specialitate de la inspectoratul şcolar raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral, precum şi propria apreciere obiectivã, cu referire şi la deontologia profesionalã, la abilitatile de comunicare ale candidatului în cadrul organizaţiei educaţionale. Aprecierea directorului coordonator al unitãţii şcolare va fi facuta de inspectorul de management şi evaluare institutionala.
4. În urma consultãrii consiliului consultativ de specialitate inspectorul de specialitate întocmeşte un raport motivat referitor la activitatea candidatului în specialitate.
5. Comisia de coordonare a lucrãrilor în vederea obţinerii gradatiei de merit primeşte raportul de autoevaluare, aprecierea consiliului profesoral şi a directorului unitãţii, precum şi raportul motivat al inspectorului şcolar de specialitate, pe care le examineazã, stabileşte lista candidaţilor în ordinea punctajului acordat şi o afişeazã la I.S.J./Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (I.S.M.B.)
6. Cadrele didactice au drept de contestaţie la I.S.J./I.S.M.B., în conformitate cu graficul din anexa nr. 1 la prezenta metodologie. Contestaţiile se rezolva de o comisie de soluţionare a contestaţiilor, condusã de inspectorul şcolar general, iar rezultatul rãmâne definitiv.
7. Dupã rezolvarea contestaţiilor consiliul de administraţie al I.S.J./I.S.M.B. primeşte lista candidaţilor pe care îi discuta.
8. Hotãrârea asupra rezultatului concursului, precum şi stabilirea ponderii pe diferite specialitãţi şi unitãţi de învãţãmânt aparţin inspectorului şcolar general.
9. Consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar înainteazã lista candidaţilor admişi, dupã rezolvarea contestaţiilor, la Direcţia generalã pentru evaluare, prognoze şi dezvoltare din M.E.C., pentru emiterea ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii.
10. Lista transmisã la M.E.C. cu adresa de inaintare conţine:
a) numãrul total şi modul de calcul al numãrului de gradatii acordate la nivelul judeţului;
b) avizul liderilor de sindicat desemnaţi de federaţiile sindicale din învãţãmânt recunoscute la nivel naţional, care au participat la procedura de acordare a gradatiei de merit, cu statut de observator;
c) tabelul nominal cu candidaţii admişi, conform anexei nr. 2 la prezenta metodologie.
ART. 11
Direcţia generalã pentru evaluare, prognoze şi dezvoltare din M.E.C. verifica încadrarea în numãrul de locuri şi corectitudinea aplicãrii procedurii şi elaboreazã ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii pentru acordarea gradatiei de merit cadrelor didactice de pe listele primite de la inspectoratele şcolare.
ART. 12
(1) Inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi şi directorii C.C.D. (numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii) depun dosarele pentru gradatia de merit la M.E.C.
(2) Dosarul cuprinde:
a) raportul de autoevaluare;
b) avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.
(3) Raportul de autoevaluare include doua componente:
a) activitatea în funcţia didactica şi de conducere la nivelul unitãţii de învãţãmânt unde a funcţionat, dacã este cazul;
b) activitatea în funcţia de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct, director C.C.D., de la data numirii în funcţie.
(4) Inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi şi directorii C.C.D. (numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii) vor fi incluşi în listele inspectoratelor şcolare, înaintate la M.E.C.
(5) Numãrul gradatiilor de merit pentru inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi şi directorii C.C.D. (numiţi prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii) face parte din numãrul total de gradatii de merit aprobate judeţului/municipiului Bucureşti.
ART. 13
Pentru evaluarea raportului de autoevaluare a inspectorului şcolar general, a inspectorului şcolar general adjunct şi a directorului C.C.D. se vor avea în vedere urmãtoarele criterii:
a) contribuţia concretã pentru punerea în aplicare a documentelor manageriale elaborate, pentru creşterea calitãţii procesului de învãţãmânt în unitãţile şcolare din judeţ/municipiul Bucureşti (10 puncte);
b) rezultatele obţinute în recrutarea, selecţia şi pregãtirea în timp optim a resurselor umane, din unitãţile de învãţãmânt ale judeţului/municipiului Bucureşti (10 puncte);
c) eficienta activitãţii personalului didactic şi nedidactic care lucreazã în subordine (8 puncte);
d) rezultatele obţinute în ameliorarea şi modernizarea bazei materiale din teritoriu, precum şi operationalizarea deciziilor luate în identificarea de noi resurse materiale pentru unitãţile de învãţãmânt din reţeaua şcolarã (8 puncte);
e) rezultatele obţinute în restructurarea reţelei şcolare (8 puncte);
f) rezultatele obţinute în proiectarea, organizarea, monitorizarea şi evaluarea activitãţii de formare a personalului didactic auxiliar, realizate la nivelul judeţului (8 puncte);
g) modul concret de coordonare şi implicare în relaţiile comunitare şi de parteneriat social (8 puncte);
h) activitãţi concrete cu relevanta managerialã, didactica şi ştiinţificã realizate în afarã fisei postului, cu referire la domeniul învãţãmântului (10 puncte);
i) realizarea performantelor scontate, pe fondul iniţiativelor şi al creativitatii probate în activitãţile solicitate de M.E.C. (10 puncte);
j) rezultatele diferitelor evaluãri realizate de M.E.C. la nivelul inspectoratului şcolar (10 puncte);
k) realizarea unei comunicãri operative şi eficiente între M.E.C. şi şcolile din teritoriu, precum şi în sens invers, cu relevanta în progresul şi randamentul şcolar, în perfecţionarea procesului de învãţãmânt pe plan local şi naţional (10 puncte).


ANEXA 1
-------
la metodologie
--------------

GRAFICUL
desfãşurãrii concursului pentru acordarea gradatiilor de merit - sesiunea 2003

20 ianuarie-17 februarie 2003: depunerea dosarelor la registratura I.S.J.;
18 februarie-5 martie 2003: verificarea dosarelor de cãtre inspectorii de specialitate;
18 februarie-5 martie 2003: verificarea dosarelor de cãtre reprezentanţii federaţiilor sindicale şi refacerea punctajelor, în situaţia în care observaţiile sunt juste, împreunã cu inspectorul de specialitate;
6 martie 2003: Consiliul de administraţie al I.S.J. va valida dosarele propuse şi va întocmi tabelul nominal final;
7 martie 2003: afişarea listei la avizierul I.S.J.;
10 martie-11 martie 2003: depunerea contestaţiilor;
12 martie 2003: rezolvarea contestaţiilor şi validarea rezultatului concursului;
20 martie 2003: înaintarea la M.E.C., în vederea emiterii ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii, a tabelului nominal cu personalul didactic, de îndrumare şi control şi de conducere reuşit la concurs.




ANEXA 2


la metodologie
---------------

TABEL NOMINAL
cu candidaţii admişi



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele şi Vechimea în Unitatea de Punctajul
crt. prenumele Funcţia Specialitatea învãţãmânt învãţãmânt obţinut
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


NOTA:
În cazul personalului didactic de îndrumare şi control, în rubrica "Unitatea de învãţãmânt" se va preciza unitatea de învãţãmânt unde are obligaţia de predare.
Adeverintele emise de unitãţile de învãţãmânt respective se vor anexa la lista transmisã.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016