Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 31 august 2009  de organizare si desfasurare a examenului pentru obtinerea atestatului de competenta lingvistica pentru absolventii claselor cu studiu intensiv si bilingv al unei limbi straine si pentru absolventii claselor cu predare in limbile minoritatilor, precum si a atestatului pentru predarea unei limbi straine la clasele I-IV de catre absolventii claselor cu profil pedagogic, specializarea invatatori-educatoare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 31 august 2009 de organizare si desfasurare a examenului pentru obtinerea atestatului de competenta lingvistica pentru absolventii claselor cu studiu intensiv si bilingv al unei limbi straine si pentru absolventii claselor cu predare in limbile minoritatilor, precum si a atestatului pentru predarea unei limbi straine la clasele I-IV de catre absolventii claselor cu profil pedagogic, specializarea invatatori-educatoare

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 682 din 12 octombrie 2009

I. Dispoziţii generale
ART. 1
Prezenta metodologie de organizare şi desfãşurare a examenului pentru obţinerea atestatului se adreseazã absolvenţilor claselor cu studiu intensiv şi bilingv al unei limbi strãine, ai claselor cu predare în limbile minoritãţilor, precum şi absolvenţilor claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare.
ART. 2
Atestatul este un act prin care se confirmã pregãtirea profesionalã de specialitate, dobânditã de absolvenţii de liceu, cursuri de zi. El se elibereazã absolvenţilor claselor menţionate la art. 1, care au promovat proba de specialitate prevãzutã de prezenta metodologie, în condiţiile prevãzute la art. 5.
ART. 3
(1) Candidaţii proveniţi din învãţãmântul de stat pot susţine examenul de atestat, fãrã taxã, de douã ori. Prezentãrile ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unor taxe de examen.
(2) Candidaţii din învãţãmântul particular vor susţine examenul de atestat într-un centru de examen organizat astfel:
a) pentru unitãţile de învãţãmânt acreditate, în unitatea respectivã;
b) pentru unitãţile de învãţãmânt neacreditate, înfiinţate conform legii, într-un centru de examen aparţinând învãţãmântului de stat, stabilit de inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB); în acest caz candidaţii vor plãti o taxã de examen.
(3) Taxele de examen prevãzute la alin. (1) şi (2) vor fi stabilite de fiecare inspectorat şcolar. La stabilirea cuantumului taxelor se vor lua în calcul toate cheltuielile per candidat.
ART. 4
(1) Înscrierea candidaţilor la examenul pentru obţinerea atestatului se face la secretariatul liceului la care elevul este înscris sau pe care l-a absolvit (în cazul candidaţilor din seriile anterioare), în perioada stabilitã prin graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probei.
(2) Pentru înscrierea la examen, absolvenţii claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fi efectuat practica pedagogicã la limba strãinã la care solicitã atestarea;
b) sã aibã media generalã a claselor a IX-a-a XII-a la limba strãinã la care solicitã atestarea minimum egalã cu 8 (opt).

II. Conţinutul probei de specialitate pentru obţinerea atestatului
ART. 5
Atestatul se obţine dupã susţinerea şi promovarea de cãtre candidaţi a unei probe de specialitate.
ART. 6
(1) La clasele cu studiu intensiv şi bilingv al unei limbi strãine şi la clasele cu predare în limbile minoritãţilor, conţinutul probei de specialitate constã în:
a) elaborarea unei lucrãri (unui proiect) pe o temã de culturã şi civilizaţie, care sã reflecte una dintre temele din programa şcolarã de culturã şi civilizaţie, fixate de catedra de specialitate din liceu;
b) contribuţia personalã în elaborarea lucrãrii va avea o pondere de 50% din conţinutul lucrãrii.
(2) La clasele cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, probele pentru obţinerea atestatului pentru predarea limbilor strãine la clasele I-IV sunt:
1. o probã practicã, care constã în:
a) lecţia finalã (proiectare, desfãşurare, evaluare);
b) prezentarea şi susţinerea oralã a proiectului didactic;
2. o probã scrisã, care constã într-un test de verificare a competenţelor lingvistice, în conformitate cu prevederile programelor şcolare de limbi moderne în vigoare pentru învãţãmântul liceal.

III. Comisiile de examinare
ART. 7
(1) Organizarea şi desfãşurarea examenului pentru obţinerea atestatului sunt coordonate de comisia judeţeanã/municipiului Bucureşti, constituitã anual în urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct;
b) vicepreşedinte - inspectorul şcolar de specialitate sau metodist al ISJ/ISMB;
c) secretar - cadru didactic de specialitate.
(2) Componenţa nominalã a comisiei se aprobã anual, pânã la data de 15 decembrie, prin decizie a inspectorului şcolar general.
ART. 8
Comisia judeţeanã/municipiului Bucureşti are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã, coordoneazã şi rãspunde de desfãşurarea examenului pentru obţinerea atestatului la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti;
b) analizeazã propunerile consiliilor de administraţie ale unitãţilor de învãţãmânt privind constituirea comisiilor de examinare de la nivelul acestora, avizeazã componenţa acestora şi le înainteazã inspectorului şcolar general pentru emiterea deciziilor de numire, cu cel puţin 10 zile înainte de data examenului;
c) controleazã modul de organizare şi desfãşurare a examenului în unitãţile de învãţãmânt;
d) primeşte de la comisiile din unitãţile de învãţãmânt rapoarte privind organizarea şi desfãşurarea examenului, conform anexei nr. 2, care face parte integrantã din prezenta metodologie;
e) analizeazã pe baza rapoartelor transmise de unitãţile de învãţãmânt modul de organizare şi desfãşurare a examenului, întocmeşte şi transmite Direcţiei generale educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, în termen de 15 zile de la afişarea rezultatelor, raportul cu privire la rezultatele examenului, conform anexei nr. 2.
ART. 9
Comisiile de examinare de la nivelul unitãţii de învãţãmânt sunt alcãtuite din:
a) preşedinte - inspectorul şcolar de specialitate/metodist al ISJ/ISMB sau profesor de specialitate având cel puţin gradul II, din afara unitãţii şcolare (fãrã drept de notare);
b) vicepreşedinte - directorul, directorul adjunct (fãrã drept de notare);
c) secretar - responsabilul catedrei de specialitate/comisiei metodice din unitatea şcolarã respectivã (fãrã drept de notare);
d) membri evaluatori - 2 profesori de specialitate, de regulã din aceeaşi unitate şcolarã în care învaţã elevii, cu drept de notare. Un membru al comisiei va fi desemnat responsabil cu respectarea normelor de protecţie a muncii.
ART. 10
(1) O comisie de examinare se constituie pentru un numãr maxim de 90 de candidaţi (de regulã, 3 clase).
(2) În cazul în care numãrul de candidaţi dintr-o unitate de învãţãmânt este mai mare decât cel prevãzut la alin. (1), se organizeazã o singurã comisie cu mai multe subcomisii. În acest caz, la nivelul unitãţii de învãţãmânt se numesc un preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar ai comisiei, precum şi câte 2 membri evaluatori pentru fiecare subcomisie.
ART. 11
Comisiile de examinare au urmãtoarele atribuţii:
a) întocmesc graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probei şi îl afişeazã cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de începerea acesteia;
b) pregãtesc documentaţia tehnicã, sãlile, aparatele, echipamentele şi asigurã condiţiile normale de desfãşurare a probei;
c) stabilesc criteriile de evaluare pentru lucrãrile practice;
d) organizeazã şi efectueazã examinarea, evaluarea şi notarea candidaţilor;
e) afişeazã rezultatele probelor în fiecare zi, la sfârşitul etapei;
f) înainteazã comisiei judeţene/municipiului Bucureşti, în termen de 3 zile de la încheierea examenului, un raport asupra modului de desfãşurare a examenului, care sã conţinã şi propuneri cu privire la optimizarea desfãşurãrii examenului pentru obţinerea atestatului;
g) în cadrul comisiei de examinare, preşedintele şi vicepreşedintele monitorizeazã examenul şi urmãresc respectarea metodologiei de examen.

IV. Organizarea şi desfãşurarea probei pentru obţinerea atestatului
ART. 12
(1) Comisia de examen din fiecare unitate şcolarã va elabora graficul propriu de desfãşurare a examenului de atestat. Acest examen se va desfãşura în perioada 1-30 mai.
(2) Graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probelor cuprinde:
1. perioada pentru înscrierea candidaţilor şi depunerea proiectelor (cu 10 zile înainte de data desfãşurãrii examenului);
2. programarea pe zile şi ore a candidaţilor, în ordine alfabeticã, pe clase (grupe) şi specializãri.
(3) Proba de specialitate se desfãşoarã în afara orelor de curs. Proba de specialitate se susţine în cabinete sau laboratoare de specialitate, în unitãţile şcolare liceale.
ART. 13
(1) Stabilirea subiectelor proiectelor pentru clasele cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi pentru clasele cu predare în limbile minoritãţilor se face la nivelul unitãţii de învãţãmânt, pânã la data de 15 ianuarie.
(2) La selectarea temelor/subiectelor se va ţine seama de aspectele fundamentale prevãzute în programa şcolarã de culturã şi civilizaţie şi se va urmãri în mod special latura practic-aplicativã a domeniului. Temele proiectelor vor fi astfel stabilite încât sã aibã grade de complexitate aproximativ egale.
(3) Elevii aleg, pânã la sfârşitul semestrului întâi, subiectele lucrãrilor (dintre cele propuse de catedra de specialitate) şi elaboreazã/pregãtesc lucrãrile sub îndrumarea profesorilor care predau la clasã.
(4) Proiectul va cuprinde 8-10 pagini.
(5) În perioada stabilitã prin graficul de acţiuni, absolvenţii claselor cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi ai claselor cu predare în limbile minoritãţilor prezintã proiectul. Membrii comisiei pot adresa candidatului întrebãri, fãrã a depãşi un timp de maximum 30 de minute pentru fiecare candidat.
ART. 14
(1) Stabilirea testelor la limba strãinã pentru clasele cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, se face la nivelul unitãţii şcolare, conform programei şcolare în vigoare, în perioada 1-10 mai.
(2) Proba scrisã are o duratã de 60 de minute.
(3) În perioada stabilitã prin graficul de acţiuni, absolvenţii claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, susţin proba de specialitate:
a) lecţia finalã de limbã strãinã;
b) prezentarea proiectului didactic.
(4) Membrii comisiei pot adresa candidatului întrebãri, fãrã a depãşi un timp maxim de 30 de minute pentru fiecare candidat.

V. Evaluarea probei
ART. 15
(1) Proba de specialitate va fi evaluatã separat de cei 2 membri evaluatori ai comisiei, respectiv ai subcomisiei.
(2) Fiecare evaluator va acorda câte o notã de la 10 la 100 de puncte, pe baza criteriilor de evaluare prezentate în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta metodologie. Diferenţa dintre notele celor 2 profesori evaluatori nu poate depãşi 10 puncte.
(3) Media finalã pentru prezentarea şi motivarea proiectului este media aritmeticã, cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a notelor finale acordate de fiecare evaluator, note care se obţin prin transformarea punctelor de la 10 la 100 în note de la 1 la 10.
(4) Pentru promovarea examenului şi obţinerea atestatului, absolvenţii claselor cu studiu intensiv sau bilingv al unei limbi strãine şi ai claselor cu predare în limbile minoritãţilor trebuie sã obţinã minimum media 7 (şapte).
(5) Pentru promovarea examenului şi obţinerea atestatului, absolvenţii claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, trebuie sã obţinã minimum media 8 (opt).
ART. 16
(1) La clasele cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi la clasele cu predare în limbile minoritãţilor, nota finalã pentru fiecare probã se calculeazã ca medie aritmeticã, cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator.
(2) La clasele cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, nota finalã pentru fiecare probã se calculeazã ca medie aritmeticã, cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a mediei notelor acordate de fiecare evaluator pentru proiectarea, desfãşurarea şi evaluarea lecţiei, pentru competenţa de comunicare oralã în limba strãinã, evaluatã atât pe parcursul desfãşurãrii lecţiei, cât şi în timpul susţinerii proiectului didactic, şi a notei obţinute la proba scrisã.

VI. Dispoziţii finale
ART. 17
Nu se admit contestaţii la niciuna dintre probe.
ART. 18
Atestatul se elibereazã de secretariatul liceului în care a fost susţinut examenul, dupã promovarea de cãtre candidat a clasei a XII-a.
ART. 19
Eliberarea atestatului nu este condiţionatã de promovarea examenului de bacalaureat.
ART. 20
Documentele de examen, inclusiv proiectele elevilor, se arhiveazã conform prevederilor legale.

ANEXA 1
la metodologie

CRITERII ÎN EVALUAREA PROIECTULUI

Redactare: 30 de puncte:
a) alegerea temei tratate - 5 puncte;
b) limba - semanticã/lexic/morfosintaxã - 10 puncte;
c) structurarea proiectului dupã un plan (introducere, cuprins, încheiere, bibliografie) - 15 puncte.
Susţinere/Prezentare oralã: 60 de puncte:
1. expunere:
- capacitatea de a reda ideile principale - 5 puncte;
- capacitatea de a ilustra aceste idei cu exemple pertinente - 5 puncte;
2. dialog:
- capacitatea de a rãspunde cu precizie întrebãrilor membrilor comisiei, fãrã digresiuni, fãrã detalii inutile - 15 puncte;
- capacitatea de a argumenta - 10 puncte;
- capacitatea de a exprima un punct de vedere personal - 5 puncte;
- capacitatea de a nuanţa - 5 puncte;
3. corectitudine lingvisticã (corectitudine morfosintacticã, bogãţia lexicului, calitatea exprimãrii, pronunţie) - 15 puncte.
Se acordã 10 puncte din oficiu.

ANEXA 2
la metodologie

Comisia de examinare ......................*)
--------
*) Din unitatea şcolarã/din judeţul (municipiul Bucureşti).


RAPORT
privind rezultatele examenului pentru obţinerea atestatului profesional
de cãtre absolvenţii claselor cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor
strãine şi cu predare în limbile minoritãţilor şi a atestatului pentru
predarea limbilor strãine la clasele I-IV de cãtre absolvenţii claselor
cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare

1. Situaţia statisticã privind rezultatele examenului pentru obţinerea atestatului profesional, raportate separat, pentru învãţãmântul de stat şi învãţãmântul particular




┌─────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┐
│ │ Numãr de elevi │Promovabilitate│
├─────────────┼───────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────────┤ % │
│ │ Înscrişi │ Prezenţi │ Absenţi │ Promovaţi │ Respinşi │ │
├─────────────┼───────┬───────┼───────┬───────┼───────┬───────┼───────┬───────┼───────┬───────┼───────┬───────┤
│ │ urban │ rural │ urban │ rural │ urban │ rural │ urban │ rural │ urban │ rural │ urban │ rural │
├─────────────┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┼───┬───┤
│ │ B │ F │ B │ F │ B │ F │ B │ F │ B │ F │ B │F │ B │ F │ B │ F │ B │ F │ B │ F │ B │ F │ B │ F │
├─────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │10 │11 │12 │13 │14 │15 │16 │17 │18 │19 │20 │21 │ 2 │23 │24 │25 │
├─────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│ Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┤
│Total general│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘



2. Modul de organizare şi desfãşurare a examenului pentru obţinerea atestatului profesional de cãtre absolvenţii claselor cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi cu predare în limbile minoritãţilor şi a atestatului pentru predarea limbilor strãine la clasele I-IV de cãtre absolvenţii claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare, numãrul centrelor de examen, respectarea prevederilor prezentei metodologii, probleme apãrute
3. Propuneri de modificare/completare a metodologiei de organizare şi desfãşurare a examenului pentru obţinerea atestatului profesional de cãtre absolvenţii claselor cu studiu intensiv şi bilingv al limbilor strãine şi cu predare în limbile minoritãţilor şi a atestatului pentru predarea limbilor strãine la clasele I-IV de cãtre absolvenţii claselor cu profil pedagogic, specializarea învãţãtori-educatoare.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016