Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 26 ianuarie 2007  in baza careia se realizeaza colaborarea dintre spitale si institutiile de invatamant superior medical, respectiv unitatile de invatamant medical    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 26 ianuarie 2007 in baza careia se realizeaza colaborarea dintre spitale si institutiile de invatamant superior medical, respectiv unitatile de invatamant medical

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 21 septembrie 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În spital se pot desfãşura şi activitãţi de învãţãmânt medico-farmaceutic, postliceal, universitar şi postuniversitar.
(2) Conţinutul învãţãmântului postliceal medical este asigurat de Curriculumul naţional.
(3) Stabilirea planurilor de învãţãmânt şi a programelor analitice în acord cu strategiile şi cu standardele naţionale ale dezvoltãrii învãţãmântului superior respectã autonomia universitarã.
ART. 2
Activitãţile de învãţãmânt medico-farmaceutic, postliceal, universitar şi postuniversitar se desfãşoarã sub îndrumarea personalului didactic care este integrat în spital.
ART. 3
Pentru activitatea medicalã, diagnosticã şi terapeuticã, personalul didactic se aflã în subordinea administraţiei spitalului, în conformitate cu prevederile contractului individual de muncã.
ART. 4
Colaborarea dintre spitale şi instituţiile de învãţãmânt superior medical, acreditate în condiţiile legii, respectiv unitãţile de învãţãmânt medical, se desfãşoarã pe bazã de contract, potrivit prezentei metodologii.
ART. 5
În unitãţile sanitare care fac obiectul prezentului ordin, precum şi în spaţiile de învãţãmânt se interzic crearea şi funcţionarea partidelor sau a altor formaţiuni politice, precum şi desfãşurarea activitãţilor de organizare şi propagandã politicã.

CAP. II
Organizarea în spital a activitãţii de învãţãmânt medico-farmaceutic

SECŢIUNEA 1
Învãţãmântul postliceal medical

ART. 6
Spitalul este obligat sã asigure toate condiţiile necesare în vederea atingerii competenţelor profesionale cuprinse în standardele de pregãtire profesionalã pentru calificãrile profesionale şcolarizate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 7
Pregãtirea clinicã va avea ca obiect toate aspectele rolului de asistent medical şi trebuie sã includã: medicinã generalã, specialitãţi medicale, chirurgie generalã şi specialitãţi chirurgicale, îngrijirea copilului şi pediatrie, igiena şi îngrijirea mamei şi a noului-nãscut, sãnãtate mintalã, îngrijirea persoanelor în vârstã şi geriatrie.
ART. 8
Pregãtirea practicã se asigurã prin module de specialitate, având conţinutul şi numãrul de ore adecvate, şi este cuprinsã în norma didacticã a profesorului de specialitate.
ART. 9
La începutul fiecãrui an şcolar, pentru fiecare an de studiu, unitãţile de învãţãmânt medical încheie contracte de colaborare cu spitalele, potrivit dispoziţiilor prezentului ordin.
ART. 10
Contractul de colaborare anual încheiat între pãrţi va conţine, în mod obligatoriu, urmãtoarele anexe:
a) graficul anual al stagiilor practice în respectiva unitate sanitarã, pe specialitãţi, pe secţii, grupe şi ani de studii, respectând curriculumul şcolar în vigoare (numãr de ore şi conţinuturi), avizat de autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti (anexa nr. 1);
b) tabelele nominale cu elevii care efectueazã instruirea practicã, avizate de autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti (anexa nr. 2);
c) tabelul nominal cuprinzând numele şi prenumele maiştrilor instructori responsabili cu instruirea practicã din unitatea de învãţãmânt postliceal sanitar de stat sau particular (anexa nr. 3);
d) tabelul nominal cuprinzând numele şi prenumele responsabililor de practicã din unitatea sanitarã (anexa nr. 4);
e) programul de instruire clinicã (anexa nr. 5);
f) angajamentul unitãţii de învãţãmânt privind respectarea de cãtre elevi şi cadre didactice a prevederilor regulamentului de ordine interioarã al unitãţii sanitare (anexa nr. 6).
ART. 11
Inspectorul şcolar de specialitate cu responsabilitãţi pentru învãţãmântul postliceal sanitar din cadrul inspectoratului şcolar va colabora cu reprezentantul autoritãţii de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti în vederea desfãşurãrii în bune condiţii a activitãţilor practice care fac obiectul contractului încheiat între pãrţi.

SECŢIUNEA a 2-a
Învãţãmântul universitar şi postuniversitar medical şi farmaceutic uman

ART. 12
Studiile universitare sunt organizate, potrivit legii, pe 3 cicluri, respectiv studii universitare de licenţã, studii intermediare de masterat şi studii universitare de doctorat.
ART. 13
Învãţãmântul superior se realizeazã prin instituţii de învãţãmânt: universitãţi, institute, academii de studii şi şcoli de studii postuniversitare.
ART. 14
Activitãţile din învãţãmântul medical superior se organizeazã în unitãţile sanitare acreditate care aparţin Ministerului Sãnãtãţii Publice şi celorlalte ministere cu reţea sanitarã proprie. Metodologia de organizare şi desfãşurare a acestor activitãţi se elaboreazã de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
ART. 15
În cadrul studiilor universitare de licenţã este obligatorie efectuarea unor stagii de practicã.
ART. 16
Activitatea desfãşuratã în cadrul stagiilor practice trebuie sã asigure dobândirea unor cunoştinţe şi competenţe generale şi de specialitate, precum şi a abilitãţilor cognitive specifice profesiei.
ART. 17
Învãţãmântul postuniversitar medical şi farmaceutic uman asigurã specializarea şi perfecţionarea personalului cu studii superioare în domeniu.
ART. 18
Formele de învãţãmânt postuniversitar medical şi farmaceutic uman care pot necesita desfãşurarea în spital a unor activitãţi de învãţãmânt medical sunt:
a) rezidenţiatul;
b) specializarea pentru dobândirea unei alte specialitãţi;
c) doctoratul;
d) studiile complementare pentru obţinerea de atestate;
e) masteratul;
f) cursurile postuniversitare de perfecţionare şi alte forme prevãzute de lege.
ART. 19
(1) Învãţãmântul postuniversitar medical şi farmaceutic uman se desfãşoarã în instituţii de învãţãmânt superior cu profil medico-farmaceutic uman acreditate, în unitãţi sanitare acreditate şi în alte instituţii prevãzute de lege.
(2) Secţiile clinice universitare sunt secţii de spital în care se desfãşoarã activitãţi de asistenţã medicalã, învãţãmânt medical, cercetare ştiinţificã şi de educaţie medicalã continuã (EMC).
(3) Secţiile clinice universitare se înfiinţeazã, la propunerea instituţiei de învãţãmânt superior, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, cu avizul ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului.
(4) Desfiinţarea unei secţii clinice universitare se face prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, cu notificarea prealabilã a senatului universitãţii şi a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului.
(5) În secţiile clinice universitare funcţia de şef de secţie se ocupã de cadrul didactic cu gradul cel mai mare de predare, la recomandarea senatului sau a consiliului profesoral al instituţiei de învãţãmânt medical superior în cauzã.
(6) Integrarea clinicã a cadrelor didactice se face în secţiile clinice sau în ambulatoriul de specialitate al unitãţii sanitare, dupã caz.
ART. 20
Rezidentul participã la activitãţi specifice în clinicile sau secţiile unde îşi desfãşoarã pregãtirea de specialitate, sub îndrumarea şi supravegherea directã a coordonatorilor sãi din instituţiile şi unitãţile acreditate, în condiţiile legii.
ART. 21
Activitatea practicã din cadrul învãţãmântului postuniversitar medical şi farmaceutic uman se desfãşoarã în unitãţi sanitare acreditate şi în alte instituţii prevãzute de lege.
ART. 22
Aceste activitãţi sunt coordonate de cãtre Ministerul Sãnãtãţii Publice împreunã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, în condiţiile legii, pe baza cerinţelor de perfecţionare determinate de strategiile programelor naţionale de sãnãtate.
ART. 23
Unitãţile care desfãşoarã activitãţile menţionate anterior, corespunzãtoare tuturor formelor de învãţãmânt medico-farmaceutic care fac parte din sistemul naţional de învãţãmânt, sunt acreditate în acest scop de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, la propunerea Ministerului Sãnãtãţii Publice, în funcţie de competenţa profesionalã şi de nivelul de dotare tehnico-materialã.
ART. 24
Instituţiile de învãţãmânt superior cu profil medico-farmaceutic uman vor dimensiona formaţiile de studiu astfel încât numãrul de studenţi şi rezidenţi care activeazã concomitent într-o secţie clinicã universitarã sã fie corelat cu capacitatea de acordare a asistenţei medicale.
ART. 25
Dispoziţiile art. 9 şi 10 se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul învãţãmântului universitar şi postuniversitar medical şi farmaceutic uman.

CAP. III
Baza materialã

ART. 26
(1) Spaţiile din spitale vor fi folosite pentru învãţãmântul postliceal medical, universitar şi postuniversitar acreditat de stat, fãrã platã, dacã pãrţile nu convin altfel prin contractul de colaborare încheiat între ele.
(2) Instituţiile de învãţãmânt superior particular care au specializãri cu profil medico-farmaceutic uman şi unitãţile de învãţãmânt postliceal particular pot încheia contracte de închiriere, cu aprobarea ministrului sãnãtãţii publice, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 27
Dotãrile din spitale, indiferent de provenienţã, sunt folosite fãrã platã şi pentru procesul de învãţãmânt de stat acreditat, cu profil medico-farmaceutic uman, dacã pãrţile nu convin altfel prin contractul de colaborare încheiat între ele.

CAP. IV
Asigurarea calitãţii

ART. 28
Activitãţile de învãţãmânt vor fi astfel organizate încât sã consolideze calitatea actului medical, cu respectarea drepturilor pacienţilor, a eticii şi a deontologiei medicale.
ART. 29
Spitalul rãspunde, în condiţiile legii, pentru calitatea actului medical, pentru respectarea condiţiilor de cazare, igienã, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nozocomiale, precum şi pentru acoperirea prejudiciilor cauzate pacienţilor.
ART. 30
Începând cu data publicãrii prezentei metodologii în Monitorul Oficial al României, Partea I, orice persoanã juridicã, publicã sau privatã, interesatã în furnizarea de educaţie medicalã, se supune procesului de evaluare şi acreditare organizat de cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, în condiţiile legii.
ART. 31
Se vor încheia contracte de colaborare numai cu spitale autorizate şi acreditate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi care respectã criteriile de calitate a serviciilor medicale furnizate şi a activitãţii desfãşurate.
ART. 32
Pregãtirea practicã de specialitate efectuatã în cadrul învãţãmântului superior, care face obiectul prezentului ordin, este coordonatã de Ministerul Sãnãtãţii Publice, în colaborare cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, cu respectarea autonomiei universitare, în condiţiile legii.
ART. 33
Curriculumul pentru activitãţile menţionate la art. 32, se stabileşte conform autonomiei universitare şi standardelor naţionale.
ART. 34
Autonomia universitarã se coreleazã cu principiul rãspunderii personale şi publice pentru calitatea întregii activitãţi didactice pe care o desfãşoarã instituţia respectivã de învãţãmânt superior.

CAP. V
Timpul de muncã

ART. 35
Personalul didactic din învãţãmântul superior medical şi farmaceutic desfãşoarã activitate integratã prin cumul de funcţii, în baza unui contract individual de muncã cu jumãtate de normã, în unitãţile sanitare unde funcţioneazã catedra sau disciplina didacticã.
ART. 36
În cadrul activitãţii de integrare clinicã, personalul prevãzut la art. 35 asigurã activitatea curentã în cursul dimineţii şi gãrzi, pe lângã atribuţiile funcţiei didactice primind din partea unitãţii sanitare drepturile salariale aferente contractului individual de muncã prin cumul de funcţii cu jumãtate de normã, cu excepţia rezidenţilor.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 37
Asigurarea ordinii şi disciplinei în spaţiile unde se desfãşoarã activitãţile de învãţãmânt medico-farmaceutic, postliceal, universitar şi postuniversitar este obligatorie.
ART. 38
Protecţia membrilor comunitãţii universitare în activitatea profesionalã şi în spaţiul universitar este înscrisã în Carta universitarã. Abaterile de la deontologia universitarã se analizeazã şi se soluţioneazã la nivelul consiliilor facultãţilor şi al senatului.
ART. 39
Toate persoanele implicate în activitãţile de învãţãmânt medico-farmaceutic postliceal, universitar şi postuniversitar sunt obligate sã respecte regulamentele interne ale instituţiilor de învãţãmânt superior respective sau ale unitãţilor de învãţãmânt medical, dupã caz, şi pe cele ale unitãţilor sanitare în cauzã.
ART. 40
Instituţiile şi unitãţile de învãţãmânt particular acreditate fac parte din sistemul naţional de învãţãmânt şi educaţie şi se supun dispoziţiilor prezentului ordin.
ART. 41
În cazul în care existã organizate, în condiţiile legii, clase, grupe, secţii, colegii şi facultãţi cu predare în limbile minoritãţilor naţionale, se va asigura însuşirea terminologiei de specialitate în limba românã.
ART. 42
Drepturile şi îndatoririle personalului didactic sunt prevãzute în Statutul personalului didactic, respectiv în Carta universitarã, precum şi în dispoziţiile prezentului ordin.


ANEXĂ
-----
la metodologie
--------------

CONTRACT DE COLABORARE
pentru desfãşurarea activitãţilor de învãţãmânt medico-
farmaceutic, postliceal, universitar şi postuniversitar în spitale

nr. .... din ......

I. Pãrţile contractante
Spitalul ......., cu sediul în municipiul/oraşul ......, str. ........ nr. ......, judeţul ......, telefon/fax ........, în calitate de furnizor de servicii de formare clinicã a elevilor, studenţilor, rezidenţilor, doctoranzilor, masteranzilor şi a altor categorii de specialişti, reprezentat prin manager ........,
şi
instituţia de învãţãmânt superior medical/unitatea de învãţãmânt medical ........., cu sediul în municipiul/oraşul ......., sectorul ......., str. ......... nr. ...., judeţul ......., telefon/fax ......., în calitate de beneficiar de servicii de formare clinicã a elevilor, studenţilor, rezidenţilor, doctoranzilor, masteranzilor şi a altor categorii de specialişti, reprezentat prin director ........
II. Obiectul contractului
ART. 1
(1) Obiectul prezentului contract îl constituie furnizarea de cãtre spital a serviciilor de instruire şi formare clinicã de naturã sã asigure toate condiţiile necesare în vederea formãrii profesionale practice complete şi corecte a cursanţilor, indiferent de nivelul lor de pregãtire, sub coordonarea şi îndrumarea, de cãtre Spitalul, ....... a instruirii clinice a unui numãr de ....... cursanţi, menţionaţi în anexa nr. 2 la prezentul contract, care face parte integrantã din acesta.
(2) Programul de instruire clinicã este prevãzut în anexa nr. 5 la prezentul contract, care face parte integrantã din acesta.
III. Durata contractului
ART. 2
Prezentul contract se încheie pentru anul de studiu ......... şi este valabil de la data încheierii lui şi pânã la data încetãrii anului universitar/şcolar pentru care a fost încheiat.
ART. 3
Durata prezentului contract se poate prelungi prin act adiţional încheiat cu acordul pãrţilor.
IV. Obligaţiile pãrţilor
A. Obligaţiile beneficiarului
ART. 4
Instituţia de învãţãmânt superior medical/unitatea de învãţãmânt medical ....., în calitate de beneficiar, are urmãtoarele obligaţii:
a) sã punã la dispoziţia spitalului, ca anexã la contract (anexa nr. 1), graficul anual al stagiilor practice în respectiva unitate sanitarã, pe specialitãţi, pe secţii, grupe şi ani de studii, respectând curriculumul şcolar în vigoare (numãr de ore şi conţinuturi), avizat de autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti;
b) sã punã la dispoziţia spitalului, ca anexã la contract (anexa nr. 2), tabelele nominale cuprinzând cursanţii care efectueazã stagiul clinic, pentru fiecare semestru al anului şcolar ........ ;
c) sã punã la dispoziţia spitalului tabelul nominal (anexa nr. 3) cuprinzând numele şi prenumele cadrelor didactice responsabile cu pregãtirea practicã pentru fiecare an, grupã, respectiv a coordonatorilor din instituţiile de învãţãmânt superior medical, dupã caz;
d) sã aducã la cunoştinţa Spitalului ............. programa analiticã/curriculumul şcolar privind instruirea practicã a cursanţilor pentru anul de studiu în curs;
e) sã punã la dispoziţia spitalului tabelul nominal (anexa nr. 4) cuprinzând numele şi prenumele responsabililor de practicã din unitatea sanitarã;
f) sã stabileascã graficul de desfãşurare a instruirii clinice (anexa nr. 5), cu acordul Spitalului .........;
g) sã respecte programul de desfãşurare a instruirii clinice, stabilit de comun acord cu spitalul, care este anexã (anexa nr. 5) la contract;
h) sã asigure respectarea de cãtre cursanţi a Regulamentului de ordine interioarã al Spitalului ......... pe perioada cât se aflã în unitate şi sã rãspundã pentru eventualele pagube pe care cursanţii le-ar putea crea spitalului (anexa nr. 6);
i) sã facã dovada deţinerii unor poliţe de asigurare pentru rãspundere civilã medicalã valabile, încheiate pentru toţi cursanţii, în condiţiile legii, şi sã le anexeze, în copie, la prezentul contract;
j) sã facã dovada deţinerii certificatului de membru al Colegiului Medicilor din România, Colegiului Medicilor Dentişti din România sau Colegiului Farmaciştilor din România, dupã caz, avizat anual, pentru toţi cursanţii (medici, medici dentişti sau farmacişti);
k) sã plãteascã spitalului, la termenul prevãzut în prezentul contract, suma de .......... lei (RON), dacã pãrţile au convenit, de comun acord, cã asigurarea instruirii practice a cursanţilor se realizeazã cu încasarea unor sume bãneşti.
B. Obligaţiile furnizorului
ART. 5
Spitalul ............., în calitate de furnizor de servicii de instruire clinicã a cursanţilor, are urmãtoarele obligaţii:
a) sã stabileascã, împreunã cu instituţia de învãţãmânt superior medical/unitatea de învãţãmânt medical, modalitãţile şi factorii care contribuie la asigurarea calitãţii instruirii clinice a cursanţilor;
b) sã desemneze persoana care va coordona instruirea clinicã a cursanţilor în spital, conform graficului de desfãşurare stabilit în condiţiile art. 4 lit. e);
c) sã asigure baza materialã necesarã instruirii practice a cursanţilor, conform programei analitice/curriculumului şcolar, fãrã platã sau contra cost, conform înţelegerii pãrţilor prezentului contract;
d) sã aducã la cunoştinţã instituţiei de învãţãmânt superior medical/unitãţii de învãţãmânt medical eventualele abateri ale cursanţilor constatate pe parcursul efectuãrii instruirii clinice în spital.
V. Modalitãţi de platã
ART. 6
Prin acordul pãrţilor, s-a convenit ca Spitalul ........... sã asigure instruirea practicã a cursanţilor instituţiei de învãţãmânt superior medical/unitãţii de învãţãmânt medical:
a) fãrã încasarea de sume bãneşti;
b) cu plata unei sume de ........ lei, achitatã integral în termen de 30 de zile de la data încheierii prezentului contract.
VI. Calitatea serviciilor
ART. 7
Activitãţile de învãţãmânt vor fi astfel organizate încât sã consolideze calitatea actului medical, cu respectarea drepturilor pacienţilor, a eticii şi deontologiei medicale.
ART. 8
Spitalul rãspunde, în condiţiile legii, pentru calitatea actului medical, pentru respectarea condiţiilor de cazare, igienã, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nozocomiale, precum şi pentru acoperirea prejudiciilor cauzate pacienţilor.
ART. 9
Serviciile furnizate în baza prezentului contract trebuie sã respecte criteriile de calitate elaborate de organismele abilitate de lege.
VII. Rãspunderea contractualã
ART. 10
Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale, partea în culpã datoreazã celeilalte pãrţi daune-interese.
VIII. Clauzã specialã
ART. 11
(1) Orice împrejurare independentã de voinţa pãrţilor, intervenitã dupã data semnãrii contractului şi care împiedicã executarea acestuia, este consideratã forţã majorã şi exonereazã de rãspundere partea care o invocã. Sunt considerate forţã majorã, în sensul acestei clauze, împrejurãri ca: rãzboi, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargo.
(2) Partea care invocã forţa majorã trebuie sã anunţe cealaltã parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţã majorã şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz. Dacã nu procedeazã la anunţarea în termenele prevãzute mai sus a începerii şi încetãrii cazului de forţã majorã, partea care îl invocã suportã toate daunele provocate celeilalte pãrţi prin neanunţarea în termen.
(3) Cauza de forţã majorã antreneazã suspendarea executãrii obligaţiilor contractuale pentru o perioadã de maximum 6 luni de la producerea acesteia. Dupã expirarea acestui termen, oricare dintre pãrţi poate denunţa contractul.
IX. Rezilierea şi încetarea contractului
ART. 12
(1) Prezentul contract înceteazã la expirarea termenului pentru care a fost încheiat.
(2) Contractul mai poate înceta prin acordul pãrţilor sau la iniţiativa temeinic motivatã a uneia dintre pãrţi, cu notificarea celeilalte pãrţi în termen de 15 zile calendaristice înainte de data de la care se doreşte încetarea contractului.
ART. 13
Prezentul contract se poate rezilia, la solicitarea oricãreia dintre pãrţile contractante, în condiţiile nerespectãrii clauzelor contractuale.
X. Corespondenţa
ART. 14
(1) Corespondenţa legatã de derularea prezentului contract se efectueazã în scris, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax sau direct la sediul pãrţilor.
(2) Fiecare parte contractantã este obligatã ca în termen de 3 zile lucrãtoare din momentul în care intervin modificãri ale datelor ce figureazã în prezentul contract sã notifice celeilalte pãrţi contractante schimbarea survenitã.
XI. Modificarea contractului
ART. 15
În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intrã în vigoare pe durata derulãrii prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzãtor.
ART. 16
Dacã o clauzã a prezentului contract ar fi declaratã nulã, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de aceastã nulitate. Pãrţile convin ca orice clauzã declaratã nulã sã fie înlocuitã printr-o altã clauzã care sã corespundã cât mai mult cu putinţã spiritului contractului.
ART. 17
Prezentul contract se poate modifica prin negociere şi acord bilateral, la iniţiativa oricãrei pãrţi contractante, sub rezerva notificãrii scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin 15 zile calendaristice înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
Modificarea se face printr-un act adiţional semnat de ambele pãrţi şi este anexã la prezentul contract.
XII. Soluţionarea litigiilor
ART. 18
(1) Litigiile nãscute în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea şi încetarea ori alte pretenţii decurgând din prezentul contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilã.
(2) Litigiile nesoluţionate conform alin. (1) se soluţioneazã de cãtre instanţele judecãtoreşti competente.
XIII. Alte clauze
.................................................................
Prezentul contract a fost încheiat astãzi ............., în douã exemplare a câte ...... pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantã.


Spitalul Instituţia de învãţãmânt superior
............... medical/unitatea de învãţãmânt medical
.........................
Manager, Reprezentant legal,
Director medical,
Director financiar-contabil,


Vizat
-------
Serviciul juridic

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016