Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 22 noiembrie 2006  privind limitarea raspunderii patrimoniale a personalului de paza a padurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 22 noiembrie 2006 privind limitarea raspunderii patrimoniale a personalului de paza a padurilor

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 967 din 4 decembrie 2006

ART. 1
Rãspunderea patrimonialã a persoanelor cu atribuţii de pazã a pãdurilor, care fac dovada cã şi-au îndeplinit cu diligenţã şi cu bunã-credinţã obligaţiile de serviciu şi au luat mãsurile necesare pentru evitarea producerii pagubelor, poate fi limitatã în situaţiile prevãzute la <>art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 85/2006 privind stabilirea modalitãţii de evaluare a pagubelor produse vegetaţiei forestiere din pãduri şi din afara acestora, conform prezentei metodologii.
ART. 2
(1) Persoana juridicã angajatoare a personalului cu atribuţii de pazã a pãdurilor poate limita rãspunderea patrimonialã, la solicitarea acestuia, în condiţiile art. 1.
(2) În situaţia limitãrii rãspunderii patrimoniale, la calculul prejudiciului se aplicã valoarea factorului "k" din coloanele 3, 5 şi 7 din anexele nr. 1, 2 şi 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 85/2006 .
(3) În situaţia în care nu se limiteazã rãspunderea patrimonialã, la calculul prejudiciului se aplicã valoarea factorului "k" din coloanele 2, 4 şi 6 din anexele nr. 1, 2 şi 3 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 85/2006 .
ART. 3
(1) Prin însuşirea ilegalã, în mod constant, din aceeaşi pãdure, de arbori, puieţi, lãstari, pomi de Crãciun, dupã caz, se înţelege cã în aceeaşi suprafaţã de pãdure s-au produs sistematic pagube, astfel cum sunt definite de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 85/2006 , prin tãierea sau scoaterea din rãdãcini a unor arbori, puieţi, lãstari, pomi de Crãciun, cu sau fãrã însuşirea acestora.
(2) Dovada producerii sistematice de pagube în condiţiile alin. (1) se face cu înregistrãrile din documentele de evidenţã specifice.
(3) Prin trupuri de pãdure dispersate se înţelege cã pãdurea pe care o are în pazã aceeaşi persoanã este constituitã din:
a) douã sau mai multe suprafeţe compacte de pãdure, aflate la distanţã de cel puţin 0,5 km între liziere;
b) suprafeţe de pãdure cu o extindere pe o anumitã direcţie mai mare de 5 km, aliniamente, perdele forestiere, cordoane forestiere, pãduri cu rol de protecţie din zona dig-mal.
(4) Prin pãdure cu accesibilitate ridicatã, în sensul prezentei metodologii, se înţelege:
a) pãdure limitrofã localitãţilor;
b) pãdure la care se poate ajunge pe una sau mai multe cãi de acces, în tot timpul sau în anumite perioade ale anului, dar pe care nu se poate limita accesul cu mijloace de transport prin mãsuri specifice de pazã a pãdurii în scopul prevenirii sau reducerii pagubelor;
c) pãdure asupra cãreia se manifestã presiunea ridicatã a factorului antropic.
ART. 4
(1) Personalul care asigurã paza pãdurii poate solicita limitarea rãspunderii patrimoniale dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) aduce la cunoştinţa persoanei juridice - angajator, în scris, în termen de 24 de ore de la constatare, pagubele produse;
b) deţine condicã de serviciu şi are înregistrate pagubele produse în suprafaţa de pãdure pe care o are în pazã;
c) şi-a îndeplinit cu diligenţã şi bunã-credinţã obligaţiile de serviciu privitoare la paza pãdurii în care s-au produs pagubele, aspect care rezultã din documentele întocmite în conformitate cu Regulamentul pentru paza fondului forestier şi cu Planul de pazã, aprobate în condiţiile legii, şi au luat mãsurile necesare pentru evitarea producerii pagubelor.
(2) Rãspunderea patrimonialã nu se limiteazã în cazul în care se constatã implicarea personalului cu atribuţii de pazã a pãdurilor în producerea pagubelor.
ART. 5
(1) Dupã constatarea pagubelor prevãzute la <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 85/2006 , personalul cu atribuţii în constatarea acestora le evalueazã în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (2) şi (3).
(2) Actul constatator se depune de personalul prevãzut la alin. (1) la persoana juridicã angajatoare a personalului de pazã a pãdurii.
(3) Conducãtorul persoanei juridice angajatoare sau împuternicitul acestuia analizeazã documentaţia depusã şi, dacã nu este solicitatã limitarea rãspunderii patrimoniale, dispune recuperarea contravalorii pagubei în condiţiile legii.
(4) Dacã este solicitatã limitarea rãspunderii patrimoniale, conducãtorul persoanei juridice care asigurã paza pãdurii dispune întocmirea documentaţiei din care sã rezulte cã sunt îndeplinite condiţiile de solicitare şi situaţiile de limitare a acesteia.
(5) Documentaţia prevãzutã la alin. (4) trebuie sã cuprindã:
a) copie dupã documentele prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi b);
b) referatul responsabilului compartimentului de pazã, din care sã rezulte cã personalul care solicitã limitarea rãspunderii patrimoniale şi-a îndeplinit cu diligenţã şi bunã-credinţã obligaţiile de serviciu privitoare la paza pãdurii în care s-au produs pagubele şi cã se gãseşte în una dintre situaţiile prevãzute la <>art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 85/2006 .
ART. 6
(1) Documentaţia prevãzutã la art. 5 alin. (5) se analizeazã de conducãtorul persoanei juridice angajatoare sau de împuternicitul acestuia, care dispune, prin actul administrativ pe care îl emite pentru fiecare persoanã solicitantã, în ceea ce priveşte limitarea rãspunderii patrimoniale.
(2) Actul administrativ emis potrivit alin. (1) se comunicã sub semnãturã de primire persoanei care a solicitat limitarea rãspunderii.
(3) Actul administrativ emis potrivit alin. (1) se comunicã sub semnãturã de primire proprietarului în patrimoniul cãruia s-a produs paguba, în cazul pãdurilor proprietate privatã şi al pãdurilor proprietate publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016