Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 22 martie 2005  de organizare a cursului pentru obtinerea atestatului de interpret in limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficiente de auz    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 22 martie 2005 de organizare a cursului pentru obtinerea atestatului de interpret in limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficiente de auz

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 26 aprilie 2005

ART. 1
În vederea obţinerii atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz se înfiinţeazã Comisia de organizare a cursului pentru obţinerea atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz.
ART. 2
Comisia de organizare a cursului pentru obţinerea atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz, denumitã în continuare comisie, este alcãtuitã din urmãtoarele persoane:
a) un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi al Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;
b) un reprezentant al Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România;
c) un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 3
Comisia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã înscrierea cursanţilor, verificarea dosarelor şi a respectãrii condiţiilor de înscriere, conform prevederilor art. 1 alin. (2), (3) şi (4) din Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.081/2004 ;
b) stabileşte locul de desfãşurare a cursului;
c) stabileşte perioada de desfãşurare a cursului;
d) stabileşte forma de organizare (duratã, module, cadre didactice, organizarea practicii);
e) stabileşte taxa de şcolarizare şi modalitatea de platã în funcţie de criteriile stabilite de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap, Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi de Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România, conform legislaţiei în vigoare;
f) realizeazã demersurile necesare pentru avizarea programelor şcolare prevãzute în planul de învãţãmânt;
g) stabileşte membrii Comisiei pentru examenul de absolvire;
h) elibereazã certificatele de competenţe profesionale în conformitate cu prevederile <>art. 10 din Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.081/2004 ;
i) aprobã bugetele propuse şi rapoartele financiare pentru fiecare curs;
j) selecteazã personalul didactic şi auxiliar.
ART. 4
În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.081/2004 , organizatorul cursului este Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România.
ART. 5
În vederea gestionãrii resurselor financiare, instituţia organizatoare angajeazã un contabil, care rãspunde de încasarea şi de utilizarea sumelor de bani, conform legii şi destinaţiei acestora.
ART. 6
În vederea bunei desfãşurãri şi în funcţie de necesitãţi, instituţia organizatoare poate angaja: un coordonator de curs, un secretar administrativ şi un coordonator de practicã.
ART. 7
Coordonatorul de curs îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) supervizeazã înscrierea cursantului;
b) identificã locaţia pentru buna desfãşurare a cursului;
c) stabileşte şi propune spre avizare bugetul;
d) stabileşte necesarul de materiale şi se preocupã de obţinerea acestora;
e) coordoneazã activitatea de secretariat;
f) propune spre aprobare rapoartele financiare;
g) menţine legãtura dintre comisie şi alte instituţii;
h) mediazã relaţiile dintre cursant, persoana surdã şi profesor.
ART. 8
Secretarul administrativ îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte dosarele cursanţilor şi verificã documentele;
b) trimite informãri privind acceptarea sau neacceptarea cursantului;
c) distribuie suporturile de curs;
d) asigurã partea de secretariat a cursului;
e) menţine legãtura dintre Comisia pentru examenul de absolvire, cursant şi profesori.
ART. 9
Coordonatorul de practicã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea de practicã;
b) îndrumã cursanţii spre diverse instituţii în vederea efectuãrii orelor de practicã;
c) menţine legãtura cu instituţiile în care se va desfãşura activitatea de practicã;
d) supravegheazã buna desfãşurare a practicii în instituţii publice;
e) participã şi organizeazã partea practicã a cursului în cadrul examenului final.
ART. 10
Se pot înscrie la cursurile pentru obţinerea atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz urmãtoarele categorii de persoane:
a) persoane cu studii liceale;
b) persoane cu studii postliceale;
c) persoane cu studii universitare.
ART. 11
Cursanţii care sunt reprezentanţi ai unor instituţii publice, agenţi economici, asociaţii/fundaţii sunt obligaţi sã prezinte la înscriere un act autentificat prin care respectivele instituţii se obligã sã achite taxa de şcolarizare înainte de începerea cursurilor, precizând modalitãţile de platã, şi sã angajeze interpreţii care au beneficiat de plata taxei de şcolarizare în condiţiile Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 721/5.075/2002.
ART. 12
(1) Cuantumul taxei de şcolarizare este de 10.500.000 lei.
(2) Suma menţionatã la alin. (1) include taxa de înmatriculare în cuantum de 500.000 lei şi taxa de şcolarizare în cuantum de 10.000.000 lei.
(3) Plata taxei de şcolarizare se face în douã rate:
a) o ratã de 50%, dupã acceptarea la curs, dar înainte de începerea primului modul de curs;
b) o ratã de 50%, începând cu cel de-al doilea modul de curs.
(4) Cuantumul taxei de şcolarizare se poate modifica prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
ART. 13
Prezenţa la examenul de absolvire este condiţionatã de plata integralã a taxei de şcolarizare.
ART. 14
Taxa de şcolarizare include:
a) costuri administrative;
b) costuri resurse umane;
c) costuri pentru asigurarea unei mese de prânz pe perioada modulelor teoretice;
d) costuri pentru deplasare la şi de la locul de desfãşurare a cursului;
e) costuri pentru asigurarea locaţiei de desfãşurare a cursului.
ART. 15
(1) Gestionarea sumei alocate pentru şcolarizare se va face de cãtre instituţia organizatoare, respectiv Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România, pe bazã de buget aprobat de comisie şi cu obligaţia de justificare a cheltuielilor prin întocmirea unui raport financiar dupã fiecare curs.
(2) Sumele neutilizate vor fi redistribuite pentru sesiunea urmãtoare a cursului şi/sau pentru asigurarea logisticii de curs.
ART. 16
Se va încheia un contract între cursant şi instituţia organizatoare conform modelului prezentat în anexa care face parte integrantã din prezenta metodologie.
ART. 17
Dosarul cu documentele necesare obţinerii atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz se va depune la sediul instituţiei organizatoare.
ART. 18
Dosarul va cuprinde urmãtoarele documente:
a) buletin/carte de identitate (copie);
b) ultimul act de studii (copie legalizatã);
c) certificat medical din care sã rezulte faptul cã persoana este aptã pentru a participa la curs;
d) curriculum vitae;
e) scrisoare de motivaţie;
f) adeverinţã de şomaj (dacã este cazul);
g) act autentic prin care instituţia publicã, agentul economic, asociaţia/fundaţia se obligã sã achite taxa de şcolarizare (dacã este cazul).
ART. 19
În situaţia în care numãrul celor înscrişi depãşeşte numãrul de locuri, se aplicã urmãtoarele criterii de departajare:
a) studiile absolvite: universitare, postliceale, liceale (cu sau fãrã bacalaureat);
b) ierarhizarea domeniilor de activitate în care lucreazã persoana: instituţii publice, asistenţã socialã, medicinã, educaţie etc.;
c) ponderea comunicãrii verbale a candidatului trebuie sã fie 75% în limbaj matern;
d) posibilitatea de a transpune în comunicare limbajul mimico-gestual în limba maternã, precum şi transferul comunicãrii verbale în limbajul mimico-gestual;
e) fluenţã în limbajul propriu şi predispoziţie spre al doilea limbaj;
f) abilitatea de a comunica în ambele limbaje pentru a transmite mesaje între oameni care nu au un limbaj comun.
ART. 20
Comisia pentru examenul de absolvire este alcãtuitã din:
a) preşedinte - un cadru didactic universitar sau un profesor cu gradul didactic I;
b) vicepreşedinte - reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap sau al Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România;
c) 3 membri.
ART. 21
Comisia pentru examenul de absolvire va fi numitã prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
ART. 22
(1) Absenţa de la cursuri mai mult de 25% din ore determinã eliminarea automatã a cursantului.
(2) Sumele plãtite pânã la data exmatriculãrii nu se returneazã.
ART. 23
Prezenţa la examen este obligatorie.
ART. 24
În caz de absentare în ziua examenului sau de eşec şcolar, Comisia pentru examenul de absolvire nu elibereazã nici un fel de act.
ART. 25
În urma promovãrii examenului absolvenţii vor primi un certificat de competenţe profesionale eliberat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 26
În cazuri bine motivate (scutiri medicale, imposibilitatea deplasãrii, calamitãţi) absolvenţii cursului se pot prezenta la urmãtoarea sesiune, fãrã a plãti o altã contribuţie financiarã.
ART. 27
În afara acestor cazuri, prezenţa la o nouã sesiune de examen este condiţionatã de achitarea unei taxe de examen stabilite de Comisia pentru examenul de absolvire.
ART. 28
La sfârşitul practicii în instituţiile publice, cursantul trebuie sã prezinte o adeverinţã din care sã rezulte efectuarea unui numãr de 150 de ore de practicã.
ART. 29
Organizarea cursului, stabilirea perioadei şi a locului de desfãşurare, precum şi certificarea şi repartizarea sunt reglementate de Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap prin metodologii specifice.


ANEXĂ
la metodologie


CONTRACT
Nr. ...........

Încheiat între:
1. Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România, reprezentatã prin .................., având funcţia de ................, şi
2. ......................, în calitate de cursant/cursantã la cursul pentru obţinerea atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz, durata studiilor ........, beneficiar de servicii educaţionale finanţate pe bazã de taxe, nãscut/nãscutã la data de ............... în localitatea ..............., fiul/fiica lui ................. şi al/a ................., domiciliat/domiciliatã în localitatea ................., str. ................. nr. ....., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ............., legitimat/legitimatã cu B.I./C.I. seria .... nr. ......, eliberat/eliberatã de Poliţia .................. la data de ............. .
Obiectul contractului
ART. 1
Prezentul contract are ca obiect derularea activitãţilor curriculare şi extracurriculare, reglementând raporturile dintre Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România şi fiecare cursant care beneficiazã de finanţare pe bazã de taxe, cu precizarea drepturilor şi a obligaţiilor pãrţilor semnatare, în concordanţã cu legislaţia în vigoare, cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.081/2004 privind obţinerea atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz şi ale Ordinului preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 94/2005.
ART. 2
Prezentul contract este elaborat în conformitate cu Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 5.081/2004 .
ART. 3
Prezentul contract este încheiat pentru cursul pentru obţinerea atestatului de interpret în limbajul mimico-gestual specific persoanelor cu deficienţe de auz.
ART. 4
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractante decurg din legislaţia în vigoare, precum şi din regulamentele specifice cursului.
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor contractante
ART. 5
Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România are urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) are dreptul de a supraveghea şi de a urmãri modul în care cursantul îşi respectã toate îndatoririle;
b) are dreptul sã stabileascã cuantumul taxelor de studii, defalcarea pe tranşe, modalitatea de actualizare a acestora şi a tranşelor restante, precum şi consecinţele privind neachitarea la termen;
c) are obligaţia sã asigure condiţiile materiale şi logistice de derulare a activitãţilor didactice conform planurilor de învãţãmânt;
d) are obligaţia sã elaboreze Regulamentul privind sistemul de certificare a examinãrii şi sã îl facã public;
e) are obligaţia de a asigura condiţiile de exercitare a drepturilor cursantului, în concordanţã cu legislaţia în vigoare;
f) stabileşte şi aplicã sistemul de evaluare a cunoştinţelor, condiţiile necesare de promovare şi de întrerupere medicalã sau din alte motive a studiilor.
ART. 6
Cursantul are urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) are dreptul sã participe la formarea/instruirea prevãzutã în curriculum şi la alte activitãţi didactice suplimentare organizate la cerere, în conformitate cu regulamentul cursului;
b) are dreptul sã utilizeze baza materialã şi logisticã şi sã aibã acces la alte servicii legate de procesul de învãţãmânt;
c) are dreptul sã solicite Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România întreruperea medicalã sau amânarea studiilor din alte motive temeinic justificate;
d) are dreptul sã participe la libera exprimare a opiniilor, la evaluarea activitãţii pentru disciplinele frecventate, respectând reglementãrile regulamentului cursului;
e) se obligã ca în derularea activitãţilor curriculare şi extracurriculare sã se încadreze în reglementãrile legislative în vigoare şi cele specifice Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România;
f) are obligaţia sã se încadreze în reglementãrile Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România privind evaluarea cunoştinţelor şi certificarea examinãrilor;
g) are obligaţia sã respecte normele de disciplinã şi eticã universitarã, în conformitate cu regulamentele proprii ale Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România;
h) are obligaţia sã foloseascã cu grijã bunurile materiale existente în spaţiile de învãţãmânt şi sã le pãstreze în bunã stare. Contravaloarea prejudiciilor rezultate din degradarea sau distrugerea acestor bunuri se va recupera de la cel care le-a produs, conform procedurilor legale în vigoare;
i) are obligaţia sã achite taxele de studii conform reglementãrilor.
ART. 7
În situaţii litigioase, conflicte interpersonale, comportament indecent privind relaţiile dintre cursant şi cadrele didactice, atât cursantul, cât şi cadrul didactic se pot adresa organismului abilitat pentru rezolvarea acestor probleme.
ART. 8
Pentru apãrarea drepturilor sale, cursantul se poate adresa prin petiţie organelor de conducere ale Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România.
Taxe
ART. 9
Cursantul se obligã sã plãteascã la termen taxa de înmatriculare şi şcolarizare.
Pentru cursul pentru obţinerea atestatului de interpret mimico-gestual, taxele sunt urmãtoarele:
a) taxa de înmatriculare - 500.000 lei;
b) taxa de şcolarizare - 10.000.000 lei.
Taxa de şcolarizare va fi plãtitã în douã rate egale.
Pentru întârzieri se calculeazã penalizãri zilnice de 0,15% din sumã pânã la achitarea integralã a acesteia.
ART. 10
În cazul în care cursantul solicitã anularea înmatriculãrii, taxa de şcolarizare achitatã (sau pãrţi ale acesteia) poate fi rambursatã în urmãtoarele condiţii:
a) dacã solicitarea anulãrii înmatriculãrii survine în 5 zile de la începerea cursului, suma achitatã se restituie integral, reţinându-se, eventual, costul resurselor de învãţãmânt primite;
b) dacã solicitarea anulãrii înmatriculãrii survine înaintea primei activitãţi tutoriale directe, suma achitatã se restituie în proporţie de cel puţin 85%, în funcţie de data solicitãrii;
c) dacã solicitarea anulãrii înmatriculãrii survine dupã prima activitate tutorialã directã, dar la mai puţin de jumãtate din volumul activitãţilor tutoriale programate, suma achitatã se restituie în proporţie de cel puţin 50%, în funcţie de data solicitãrii.
Taxa de înmatriculare nu se restituie.
Prezentul contract se încheie astãzi, ........., în douã exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantã.
Un exemplar se pãstreazã de cãtre Asociaţia Naţionalã a Surzilor din România la dosarul personal al cursantului, iar al doilea exemplar se pãstreazã la cursant.

Comisia de organizare, Cursant,
.................... ................
....................
....................

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016