Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 20 decembrie 1999  de calcul al pretului terenului, al chiriei, al contravalorii pierderii de crestere si al celorlalte cheltuieli determinate de scoaterea definitiva sau temporara a unor terenuri din fondul forestier national, precum si de finantare si executare a lucrarilor de reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv, pe terenurile ocupate temporar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 20 decembrie 1999 de calcul al pretului terenului, al chiriei, al contravalorii pierderii de crestere si al celorlalte cheltuieli determinate de scoaterea definitiva sau temporara a unor terenuri din fondul forestier national, precum si de finantare si executare a lucrarilor de reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia pana la realizarea starii de masiv, pe terenurile ocupate temporar

EMITENT: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 161 din 18 aprilie 2000
CAP. 1
Dispoziţii generale

1. Prezenta metodologie reglementeazã modul de calcul al obligaţiilor bãneşti care revin titularilor aprobãrilor de ocupare definitiva sau temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional, precum şi de finanţare şi executare a lucrãrilor de reinstalare a vegetatiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pana la realizarea stãrii de masiv, pe terenurile ocupate temporar, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 26/1996 - Codul silvic, ale <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicatã.
2. Conform <>art. 54 din Legea nr. 26/1996 şi <>art. 23 din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 , republicatã, reducerea suprafeţei fondului forestier proprietate publica şi a pãdurilor proprietate privatã este interzisã, cu excepţia urmãtoarelor situaţii:
a) în cazul terenurilor din fondul forestier proprietate publica, având categoria de folosinta "padure", pentru realizarea obiectivelor prevãzute la <>art. 23 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 , republicatã;
b) în cazul pãdurilor proprietate privatã, pentru realizarea obiectivelor prevãzute la <>art. 23 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 , republicatã;
c) în cazul terenurilor din fondul forestier proprietate publica, având alta categorie de folosinta decât "padure", pentru realizarea obiectivelor prevãzute la art. 54 alin. 2 din Codul silvic.
3. Reducerea suprafeţei pãdurilor în scopul executãrii de cãtre deţinãtorii sau proprietarii legali ai acestora de lucrãri necesare în vederea gospodãririi fondului forestier constituie schimbare a categoriei de folosinta silvicã, se aproba de autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura şi este scutitã de plata oricãror taxe, conform prevederilor art. 61 din Codul silvic şi ale <>art. 92 alin. (6) din Legea nr. 18/1991 , republicatã.
4. Pentru situaţiile care nu se încadreazã în cazurile prevãzute la pct. 2 şi 3 ocuparea definitiva a unor terenuri din fondul forestier naţional, având alta categorie de folosinta decât "padure", nu poate fi admisã decât cu compensarea anticipata a acestora cu alte terenuri apte sa fie împãdurite şi echivalente ca suprafata şi bonitate.

CAP. 2
Ocuparea definitiva a unor terenuri din fondul forestier naţional, fãrã compensarea echivalenta ca suprafata şi bonitate a acestora

A. Taxa pentru ocuparea definitiva a unor terenuri din fondul forestier naţional

1. Taxa pentru ocuparea definitiva a unor terenuri din fondul forestier naţional se determina prin aplicarea taxei procentuale prevãzute în anexa nr. 2 la <>Legea nr. 18/1991 , republicatã, asupra valorii masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii.
Pentru calculul acestei taxe se foloseşte formula:

Tx = S x V(EXP) x P(ML) x Tp,

în care:
S = suprafata terenului scos definitiv din fondul forestier naţional, exprimatã în hectare, cu patru zecimale;
V(EXP) = volumul masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii, exprimat în mc/ha, prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie şi stabilit în funcţie de specia principala de baza corespunzãtoare condiţiilor stationale şi de clasa de producţie a acesteia;
P(ML) = preţul mediu al unui metru cub de masa lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, stabilit periodic prin ordin al conducatorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, la propunerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, pe baza datelor din ultima raportare statistica, şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, corectat cu coeficientul prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie, aferent speciei principale de baza corespunzãtoare condiţiilor stationale;
Tp = taxa procentualã stabilitã conform prevederilor anexei nr. 2 la <>Legea nr. 18/1991 , republicatã.

2. În cazul ocupãrii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional, care au, conform prevederilor amenajamentelor silvice, alta categorie de folosinta decât "padure", se va considera specie principala de baza specia principala corespunzãtoare condiţiilor stationale similare din zona terenului în cauza, la clasa a III-a de producţie.
3. În cazul ocupãrii definitive a unor terenuri din fondul forestier naţional, care sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, va fi consideratã specie principala de baza specia principala corespunzãtoare condiţiilor stationale din zona terenului în cauza, la clasa a V-a de producţie.
4. Taxa prevãzutã la pct. 1 nu se datoreazã pentru terenurile din fondul forestier naţional, care au alta categorie de folosinta decât "padure" şi sunt ocupate cu obiectivele sau cu lucrãrile prevãzute la <>art. 92 alin. (6) din Legea nr. 18/1991 , republicatã.

B. Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional

Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional se determina cu ajutorul urmãtoarei formule:

V(T) = S x Cr x n x P(ML) x (1 + N),

în care:

V(T) = valoarea terenului, exprimatã în lei;
S = suprafata terenului care se scoate definitiv din fondul forestier naţional, exprimatã în hectare, cu patru zecimale;
Cr = creşterea medie la exploatabilitate, exprimatã în mc/ha, aferentã speciei principale de baza corespunzãtoare condiţiilor stationale şi la clasa de producţie a acesteia, conform anexei nr. 4 la prezenta metodologie.
În cazul terenurilor din fondul forestier naţional, care au alta folosinta decât "padure" sau care sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, specia principala de baza şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform prevederilor cuprinse la lit. A pct. 2 şi 3;
P(ML) = preţul mediu al unui metru cub de masa lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, stabilit periodic prin ordin al conducatorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, la propunerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, pe baza datelor din ultima raportare statistica, şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, corectat cu coeficientul prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie, aferent speciei principale de baza corespunzãtoare condiţiilor stationale;
n = numãrul de ani necesari de la înfiinţarea unui arboret şi pana la recoltarea primelor produse secundare care pot fi valorificate. Acest indicator are urmãtoarele valori:
- 10 ani pentru speciile repede crescatoare: salcii şi plopi;
- 30 de ani pentru speciile de cvercinee;
- 20 de ani pentru celelalte specii;
N = coeficientul rezultat prin însumarea notelor prevãzute în anexa nr. 3 la prezenta metodologie, atribuite terenului în cauza.

C. Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii

Aceasta contravaloare se calculeazã cu ajutorul formulei:

D(VML) = S x P(ML) x [V(EXP) - V(A)] x N(1),

în care:
D(VML) = contravaloarea pierderii de creştere, respectiv diferenţa dintre valoarea masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii şi valoarea masei lemnoase la data ocupãrii terenului din fondul forestier naţional, exprimatã în lei;
S = suprafata terenului care se scoate definitiv din fondul forestier naţional, exprimatã în hectare, cu patru zecimale;
P(ML) = preţul mediu al unui metru cub de masa lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, stabilit periodic prin ordin al conducatorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, la propunerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, pe baza datelor din ultima raportare statistica, şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, corectat cu coeficientul prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie, aferent speciei principale de baza corespunzãtoare condiţiilor stationale;
V(EXP) = volumul masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii, exprimat în mc/ha, conform anexei nr. 1 la prezenta metodologie, pentru specia principala din compozitia arboretului existent şi clasa de producţie corespunzãtoare acesteia;
V(A) = volumul actual al masei lemnoase, exprimat în mc/ha, egal cu volumul preluat din amenajamentul silvic, la care se adauga creşterea corespunzãtoare numãrului de ani scursi de la data amenajãrii şi din care se scade volumul extras în aceeaşi perioada;
N(1) = coeficientul egal cu nota acordatã pentru criteriul prevãzut la nr. crt. 1 din anexa nr. 3 la prezenta metodologie (tipul funcţional al arboretului existent pe terenul scos definitiv din fondul forestier naţional).

D. Valoarea obiectivelor (mijloacelor fixe) care se dezafecteaza ca urmare a scoaterii terenului din fondul forestier naţional

Aceasta valoare se determina ca valoare de înlocuire a obiectivelor (mijloacelor fixe) care se dezafecteaza, calculatã pe baza de deviz şi corectatã cu gradul de amortizare a obiectivelor respective.

CAP. 3
Ocuparea definitiva a unor terenuri din fondul forestier naţional, cu compensarea echivalenta ca suprafata şi bonitate a acestora

A. Taxa pentru ocuparea definitiva a unor terenuri din fondul forestier naţional

1. Pentru pãdurile din fondul forestier proprietate publica, ocupate cu obiectivele prevãzute la <>art. 23 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 , republicatã, precum şi pentru pãdurile din fondul forestier proprietate privatã, ocupate cu obiectivele prevãzute la art. 23 alin. (1) lit. a)-d) din aceeaşi ordonanta taxa este egala cu contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii.
Pentru calculul acestei taxe se foloseşte formula:

Tx = S x P(ML) x [V(EXP) - V(A)] x N(1),

în care semnificatia termenilor este cea prevãzutã la cap. II lit. C.

2. Pentru celelalte situaţii care se nu încadreazã în cazurile prevãzute la pct. 1 taxa se determina prin aplicarea taxei procentuale prevãzute în anexa nr. 2 la <>Legea nr. 18/1991 , republicatã, asupra valorii masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii.
Pentru calculul acestei taxe se foloseşte formula:

Tx = S x V(EXP) x P(ML) x Tp,

în care semnificatia termenilor este cea prevãzutã la cap. II lit. A din prezenta metodologie.
3. În situaţia în care se realizeazã compensãri parţiale (permise numai în cazul obiectivelor pentru care este admisã reducerea suprafeţei fondului forestier naţional), taxa se va calcula astfel:
- pentru terenurile din fondul forestier naţional, compensate cu terenuri echivalente ca suprafata şi bonitate, se va achitã taxa calculatã potrivit prevederilor pct. 1;
- pentru diferenţa de terenuri se va achitã taxa calculatã potrivit prevederilor pct. 2.

B. Contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional şi a celor care se preiau în compensare echivalenta ca suprafata şi bonitate

1. Atât contravaloarea terenurilor scoase definitiv din fondul forestier naţional, cat şi a celor care se preiau în compensare se determina cu ajutorul urmãtoarei formule:

V(T) = S x Cr x n x P(ML) x (1+N),

în care semnificatia termenilor este cea prevãzutã la cap. II lit. B.
Calculul contravalorii celor doua categorii de terenuri se face în scopul stabilirii şi asigurãrii echivalentei acestora.
2. Terenurile care se preiau în fondul forestier naţional trebuie sa fie limitrofe acestuia şi echivalente ca suprafata şi bonitate, respectiv ca valoare [V(T)], cu cele ocupate definitiv şi vor avea categoria de folosinta "padure".
În situaţia în care se realizeazã compensãri parţiale (permise numai în cazul obiectivelor pentru care este admisã reducerea suprafeţei fondului forestier naţional), titularul aprobãrii va achitã diferenţa dintre contravalorile celor doua categorii de terenuri.
3. Stabilirea speciei principale de baza şi a clasei de producţie a acesteia, pentru terenurile care se preiau în compensarea fondului forestier naţional şi care nu sunt cartate stational din punct de vedere silvic, se face pe baza condiţiilor stationale, prin asimilare cu terenuri forestiere invecinate sau prin studii pedostationale.
4. Terenurile neproductive pentru speciile forestiere principale nu pot face obiectul preluãrii în compensarea celor ocupate definitiv din fondul forestier naţional.

C. Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii

Aceasta contravaloare se calculeazã cu ajutorul formulei:

D(VML) = S x P(ML) x [V(EXP) - V(A)] x N(1),

în care semnificatia termenilor este cea prevãzutã la cap. II lit. C.

D. Cheltuielile de instalare a vegetatiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pana la realizarea stãrii de masiv, pe terenurile preluate în compensare

1. Pentru terenurile preluate în compensarea fondului forestier proprietate publica a statului stabilirea cheltuielilor se face prin deviz elaborat de direcţiile silvice sau de Institutul de Cercetãri şi Amenajãri Silvice, pe baza normelor de lucru şi a tarifelor practicate de Regia Nationala a Pãdurilor la data predãrii terenului din fondul forestier. La întocmirea devizului se vor avea în vedere toate categoriile de lucrãri necesare pentru instalarea vegetatiei forestiere pe terenul primit în compensare şi pentru întreţinerea acesteia pana la realizarea stãrii de masiv, respectiv: împrejmuiri (dacã este cazul), pregãtirea terenului şi a solului, executarea plantaţiei (inclusiv costul puietilor), lucrãri de completãri şi de întreţinere pentru numãrul de ani pana la încheierea stãrii de masiv. Executarea lucrãrilor revine Regiei Naţionale a Pãdurilor.
2. Pentru terenurile preluate în compensarea fondului forestier care nu constituie proprietate publica a statului devizul lucrãrilor de instalare a vegetatiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pana la realizarea stãrii de masiv se elaboreazã de unitãţi specializate, atestate de autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, la comanda beneficiarului terenurilor ocupate definitiv. Executarea lucrãrilor revine proprietarilor sau deţinãtorilor care primesc terenurile în compensare. Aceştia vor încheia contracte cu unitãţi specializate în executarea unor astfel de lucrãri şi autorizate de autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura.
3. Cheltuielile prevãzute la pct. 1 şi 2 nu se percep în cazul în care pentru terenurile scoase definitiv din fondul forestier naţional se preda în compensare teren cu vegetaţie forestierã care are încheiatã starea de masiv sau dacã terenurile scoase definitiv din fondul forestier naţional nu au fost acoperite cu vegetaţie forestierã.

E. Valoarea obiectivelor (mijloacelor fixe) care se dezafecteaza ca urmare a scoaterii terenului din fondul forestier naţional

Se determina ca valoare de înlocuire a obiectivelor (mijloacelor fixe) care se dezafecteaza, calculatã pe baza de deviz şi corectatã cu gradul de amortizare a obiectivelor respective.

CAP. 4
Ocuparea temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional, cu defrişare de vegetaţie forestierã

A. Chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional

1. Chiria anuala se determina folosindu-se formula:

CH(A) = S x Cr x P(ML) x N,

în care:
CH(A) = chiria anuala, exprimatã în lei;
S = suprafata terenului care se ocupa temporar în fondul forestier naţional, exprimatã în hectare, cu patru zecimale;
Cr = creşterea medie la exploatabilitate, exprimatã în mc/ha, aferentã speciei principale de baza corespunzãtoare condiţiilor stationale şi la clasa de producţie a acesteia, conform anexei nr. 4 la prezenta metodologie.
În cazul terenurilor din fondul forestier naţional, care au alta folosinta decât "padure" sau care sunt înregistrate în amenajamentele silvice ca neproductive, specia principala de baza şi clasa de producţie a acesteia vor fi stabilite conform prevederilor cap. II lit. A pct. 2 şi 3;
P(ML) = preţul mediu al unui metru cub de masa lemnoasã pe picior, exprimat în lei/mc, stabilit periodic prin ordin al conducatorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, la propunerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, pe baza datelor din ultima raportare statistica, şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, corectat cu coeficientul prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie, aferent speciei principale de baza corespunzãtoare condiţiilor stationale;
N = coeficientul rezultat prin însumarea notelor prevãzute în anexa nr. 3 la prezenta metodologie, atribuite terenului în cauza.
2. Chiria se calculeazã şi se încaseazã înainte de ocuparea terenurilor. În cazul ocupãrii temporare a unor terenuri din fondul forestier naţional pe o perioada de mai mulţi ani, chiria se calculeazã şi se încaseazã anticipat pentru fiecare an. În cazul ocupãrii temporare a unor terenuri din fondul forestier naţional pe o perioada mai mica de un an, chiria calculatã pe baza formulei prevãzute la pct. 1 se diminueazã proporţional.

B. Contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii
Aceasta contravaloare se determina potrivit prevederilor cap. II lit. C.

C. Cheltuielile de reinstalare a vegetatiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pana la realizarea stãrii de masiv

1. Pentru terenurile din fondul forestier proprietate publica a statului, ocupate temporar, stabilirea cheltuielilor se face prin deviz elaborat de direcţiile silvice sau de Institutul de Cercetãri şi Amenajãri Silvice, pe baza normelor de lucru şi a tarifelor practicate de Regia Nationala a Pãdurilor la data predãrii terenului din fondul forestier. La întocmirea devizului se vor avea în vedere toate categoriile de lucrãri necesare în vederea instalãrii vegetatiei forestiere şi întreţinerii acesteia pana la realizarea stãrii de masiv, respectiv: împrejmuiri (dacã este cazul), pregãtirea terenului şi a solului, executarea plantaţiei (inclusiv costul puietilor), lucrãri de completãri şi de întreţinere pana la încheierea stãrii de masiv. Executarea lucrãrilor revine Regiei Naţionale a Pãdurilor.
2. Pentru celelalte terenuri din fondul forestier naţional, ocupate temporar, devizul lucrãrilor de reinstalare a vegetatiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pana la realizarea stãrii de masiv se elaboreazã de unitãţi specializate, atestate de autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura, la comanda beneficiarului terenurilor ocupate temporar. Executarea lucrãrilor revine proprietarilor sau deţinãtorilor terenurilor respective. Aceştia vor încheia contracte cu unitãţi specializate în executarea unor astfel de lucrãri şi autorizate de autoritatea publica centrala care rãspunde de silvicultura.

D. Valoarea obiectivelor (mijloacelor fixe) care se dezafecteaza ca urmare a ocupãrii terenurilor din fondul forestier naţional

Se determina ca valoare de înlocuire a obiectivelor (mijloacelor fixe) care se dezafecteaza, calculatã pe baza de deviz şi corectatã cu gradul de amortizare a obiectivelor respective.

E. Garanţia pentru folosirea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional

1. Pentru folosirea de terenuri din fondul forestier naţional în condiţiile prevãzute la <>art. 23 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 , republicatã, garanţia este egala cu cheltuielile necesare pentru reinstalarea vegetatiei forestiere şi pentru întreţinerea acesteia pana la realizarea stãrii de masiv şi se calculeazã conform prevederilor lit. C pct. 1 şi 2 din prezentul capitol, cu precizarea ca devizele respective vor cuprinde şi cheltuielile necesare pentru readucerea terenului în condiţii apte de impadurire (evacuarea construcţiilor sau a instalaţiilor amplasate, refacerea calitãţii şi fertilitatii solului la parametrii iniţiali etc.). Aceste cheltuieli vor fi evaluate prin devize de cãtre beneficiarii terenurilor, în funcţie de obiectivele care se vor amplasa pe terenurile în cauza, conform proiectelor de execuţie. Devizele vor fi verificate şi însuşite de direcţiile silvice, respectiv de ceilalţi deţinãtori sau proprietari ai terenurilor din fondul forestier naţional, ocupate temporar.
2. Pentru celelalte situaţii garanţia se determina potrivit prevederilor art. 58 alin. 2 din Codul silvic şi ale <>art. 93 alin. (1) din Legea nr. 18/1991 , republicatã. Garanţia este egala cu taxa pentru ocuparea definitiva a terenurilor din fondul forestier naţional şi se determina conform prevederilor cap. II lit. A din prezenta metodologie.

CAP. 5
Ocuparea temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional fãrã defrişare de vegetaţie forestierã

A. Chiria pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional

Se determina potrivit prevederilor cap. IV lit. A.

B. Valoarea obiectivelor (mijloacelor fixe) care se dezafecteaza ca urmare a ocupãrii terenurilor din fondul forestier naţional

Se determina ca valoare de înlocuire a obiectivelor (mijloacelor fixe) care se dezafecteaza, calculatã pe baza de deviz şi corectatã cu gradul de amortizare a obiectivelor respective.

C. Garanţia pentru folosirea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional

○1. În cazul situaţiilor prevãzute la <>art. 23 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998 , republicatã, pentru folosirea temporarã de terenuri din fondul forestier naţional, care nu implica defrişarea vegetatiei forestiere, nu se achitã garanţie.
Pentru a se asigura efectuarea lucrãrilor de readucere a terenului în starea iniţialã la expirarea termenului de folosire aprobat, în contractele ce se vor încheia între deţinãtorul terenului şi beneficiarul aprobãrii de folosire temporarã a terenului se vor include clauzele asiguratorii necesare.
2. Pentru celelalte situaţii garanţia se determina potrivit prevederilor art. 58 alin. 2 din Codul silvic şi ale <>art. 93 alin. (1) din Legea nr. 18/1991 , republicatã. Garanţia este egala cu taxa pentru ocuparea definitiva a terenurilor din fondul forestier naţional şi se determina conform prevederilor cap. II lit. A din prezenta metodologie.

CAP. 6
Repartizarea sumelor de bani datorate de beneficiarii scoaterilor definitive sau temporare ale terenurilor din fondul forestier naţional

A. Pentru ocuparea definitiva a unor terenuri din fondul forestier naţional titularii aprobãrilor sunt obligaţi sa achite, înainte de ocuparea terenurilor, sumele datorate, astfel:
1. Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, în Fondul de ameliorare a fondului funciar:
- taxa pentru folosirea definitiva a terenurilor forestiere în alte scopuri decât producţia forestierã, determinata potrivit prevederilor cap. II lit. A şi ale cap. III lit. A pct. 1 şi 2;
2. Regiei Naţionale a Pãdurilor, în Fondul de conservare şi regenerare a pãdurilor, pentru terenurile ocupate din fondul forestier proprietate publica a statului:
- contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier, determinata potrivit prevederilor cap. II lit. B şi ale cap. III lit. B pct. 2;
- contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii, calculatã potrivit prevederilor cap. II lit. C şi ale cap. III lit. C;
3. Regiei Naţionale a Pãdurilor, pentru terenurile ocupate din fondul forestier proprietate publica a statului:
- cheltuielile de instalare a vegetatiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pana la realizarea stãrii de masiv, determinate potrivit prevederilor cap. III lit. D pct. 1;
- valoarea obiectivelor dezafectate, determinata conform prevederilor cap. II lit. D şi ale cap. III lit. E;
4. proprietarilor, pentru terenurile care nu fac parte din fondul forestier proprietate publica a statului:
- contravaloarea terenului scos definitiv din fondul forestier, în cazul în care acesta nu a fost compensat cu un alt teren echivalent;
- contravaloarea pierderii de creştere, determinata de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii.

B. Pentru ocuparea temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional titularii aprobãrilor sunt obligaţi sa achite, înainte de ocuparea terenurilor, sumele datorate, astfel:
1. Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, în Fondul de ameliorare a fondului funciar:
- garanţia pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier naţional, determinata potrivit prevederilor cap. IV lit. E pct. 1 şi 2 şi ale cap. V lit. C pct. 2.
Dupã îndeplinirea integrala de cãtre beneficiarii care au ocupat temporar terenuri din fondul forestier naţional a îndatoririlor legale ce le revin, respectiv achitarea obligaţiilor bãneşti şi readucerea terenurilor la starea iniţialã sau în condiţii apte pentru a fi împãdurite, la termenul prevãzut în aprobarea legalã şi dupã reprimirea terenurilor de cãtre deţinãtorii sau de proprietarii acestora, garanţia se restituie titularului aprobãrii, conform prevederilor <>art. 93 din Legea nr. 18/1991 , republicatã;
2. Regiei Naţionale a Pãdurilor, în Fondul extrabugetar pentru construirea de drumuri forestiere, pentru terenurile ocupate din fondul forestier proprietate publica a statului:
- chiria anuala pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier, determinata potrivit prevederilor cap. IV lit. A şi ale cap. V lit. A;
- contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii, stabilitã potrivit prevederilor cap. IV lit. B;
3. Regiei Naţionale a Pãdurilor, pentru terenurile ocupate din fondul forestier proprietate publica a statului:
- cheltuielile de reinstalare a vegetatiei forestiere şi de întreţinere a acesteia pana la realizarea stãrii de masiv, determinate potrivit prevederilor cap. IV lit. C pct. 1;
- valoarea obiectivelor dezafectate, determinata potrivit prevederilor cap. IV lit. D şi ale cap. V lit. B;
4. proprietarilor, pentru terenurile care nu fac parte din fondul forestier proprietate publica a statului:
- chiria anuala pentru ocuparea temporarã a terenurilor din fondul forestier;
- contravaloarea pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii.

C. În cazul terenurilor din fondul forestier proprietate publica a statului, aflat în administrarea Regiei Naţionale a Pãdurilor, determinarea valorilor prevãzute în prezenta metodologie se face de ocolul silvic. Verificarea şi aprobarea valorilor se realizeazã de conducerea direcţiei silvice, respectiv de Institutul de Cercetãri şi Amenajãri Silvice pentru ocoalele silvice din subordinea acestuia.
D. În cazul terenurilor din afarã fondului forestier proprietate publica a statului calculul taxei pentru ocuparea definitiva şi calculul garanţiei pentru folosirea temporarã a acestora se verifica de specialiştii din inspectoratul silvic teritorial şi se aproba de Direcţia generalã a pãdurilor din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
Celelalte obligaţii bãneşti prevãzute în prezenta metodologie se determina şi se încaseazã de proprietarii terenurilor şi pot fi calculate, la cererea acestora, de ocoalele silvice din zona, contra cost. Valorile astfel calculate pot fi utilizate ca elemente de referinta în relaţia proprietarilor cu beneficiarii terenurilor.
E. Masa lemnoasã prevãzutã sa fie defrisata de pe terenurile din fondul forestier naţional, pentru care exista aprobarea de a fi ocupate definitiv sau temporar, constituie produse accidentale şi se valorifica de Regia Nationala a Pãdurilor, respectiv de proprietarii terenurilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 7
Dispoziţii tranzitorii şi finale

A. Pentru desfãşurarea corespunzãtoare a activitãţii referitoare la întocmirea documentaţiilor tehnice, promovarea, analiza şi aprobarea acestora, precum şi pentru punerea în aplicare a aprobãrilor emise se vor aplica urmãtoarele mãsuri:
1. în cazul în care în intervalul dintre data la care este întocmitã documentaţia şi data la care se face predarea terenului cãtre beneficiar intervin modificãri ale preţului mediu al unui metru cub de masa lemnoasã pe picior, care sta la baza determinãrii indicatorului P(ML), se vor recalcula toate obligaţiile bãneşti care revin beneficiarilor respectivi;
2. încheierea proceselor-verbale privind predarea-preluarea terenurilor, care fac obiectul aprobãrilor de ocupare definitiva sau temporarã a unor terenuri din fondul forestier naţional, se va face numai dupã plata anticipata şi integrala de cãtre beneficiarii aprobãrilor a taxei prevãzute de lege, respectiv a garanţiei, în Fondul de ameliorare a fondului funciar, constituit la Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, precum şi a celorlalte obligaţii bãneşti care revin titularilor aprobãrilor pentru fondul forestier proprietate publica;
3. pentru documentaţiile aprobate pana la data intrãrii în vigoare a prezentei metodologii şi pentru care nu s-au încheiat contracte se vor recalcula obligaţiile bãneşti datorate de beneficiari.
B. Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta metodologie.



ANEXA 1


la metodologie
--------------

VOLUMUL
masei lemnoase ajunse la varsta exploatabilitatii, pe clase
de producţie, pentru principalele specii forestiere*)

- mc/ha -


──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Specia Clasele de producţie
crt. ─────────────────────────────────
I II III IV V
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Molid 1.039 859 668 507 350
2. Brad 986 838 672 508 386
3. Pin silvestru 695 531 360 209 96
4. Pin negru 553 427 283 190 93
5. Larice 953 796 602 395 252
6. Fag din samanta 813 652 492 355 259
7. Fag din lastari 744 574 436 319 218
8. Mesteacan 352 294 195 141 94
9. Gorun din samanta 768 600 453 335 232
10. Gorun din lastari 521 428 327 238 164
11. Stejar din samanta 875 733 584 447 346
12. Stejar din lastari 553 462 375 283 201
13. Cer din samanta 516 405 321 255 183
14. Cer din lastari 493 377 300 236 166
15. Garnita din samanta 498 418 332 250 193
16. Garnita din lastari 490 410 320 235 166
17. Stejar brumariu 334 292 208 113 81
18. Stejar pufos 261 188 141 99 65
19. Carpen din samanta 334 291 217 161 108
20. Carpen din lastari 334 276 217 161 108
21. Tei din samanta 518 449 356 256 163
22. Tei din lastari 494 413 325 241 163
23. Salcam din plantaţii 432 331 192 116 48
24. Salcam din lastari 333 224 128 63 34
25. Plop alb şi negru 529 405 272 155 92
26. Salcie din renis (şi plantaţie) 569 432 295 172 107
27. Salcie din lastari 360 289 209 153 73
28. Salcie din sulinari 360 289 209 144 73
29. Anin 483 415 325 233 163
30. Plop selecţionat 629 407 310 207 114
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



*) Volumele sunt stabilite conform Biometriei arborilor şi arboretelor din România, editia 1972, la varstele exploatabilitatii prevãzute în Normele tehnice pentru amenajarea pãdurilor. Aceste volume vor putea fi revizuite în cazul modificãrii vârstei exploatabilitatii şi a tabelelor de producţie pentru arboreturi.

ANEXA 2
-------
la metodologie
--------------

DEFALCAREA
pe specii şi pe grupe de specii a coeficientului de corectie a preţului mediu al unui metru cub de masa lemnoasã pe picior, stabilit periodic prin ordin al conducatorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, la propunerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I



──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Specia sau Coeficientul care se aplica preţului mediu
crt. grupa de specii al unui metru cub de masa lemnoasã pe picior
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Rasinoase 0,95
2. Fag 1,00
3. Cvercinee, frasin 1,65
4. Diverse specii tari 0,75
5. Diverse specii moi 0,70
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Indicatorul P(ML) pentru speciile sau grupele de specii înscrise în coloana 1 se determina prin înmulţirea coeficientului din coloana 2 cu preţul mediu al unui metru cub de masa lemnoasã pe picior, stabilit periodic prin ordin al conducatorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silvicultura, la propunerea Regiei Naţionale a Pãdurilor, pe baza datelor din ultima raportare statistica, şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXA 3
-------
la metodologie
--------------

CRITERII
pe baza cãrora se determina coeficienţii N şi N(1), utilizaţi la calculul contravalorii terenurilor [V(T)], al chiriei [CH(A)] şi, respectiv, al pierderii de creştere determinate de exploatarea masei lemnoase înainte de varsta exploatabilitatii [D(VML)]



──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Criterii Nota
crt. acordatã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Categorii de arboreturi pe tipuri functionale
Arboreturile la care sunt interzise orice fel de
intervenţii pentru extragerea de masa lemnoasã sau
de alte produse nelemnoase [tipul funcţional T(I)]
din parcuri naţionale, rezervaţii naturale şi
ştiinţifice, monumente ale naturii 3,0
Arboreturile la care nu este permisã sau nu este
posibila decât executarea taierilor de igiena sau a
lucrãrilor speciale de conservare [tipul funcţional T(II)] 2,5
Arboreturile la care sunt permise tratamente intensive,
precum cele de codru gradinarit sau cvasigradinarit [tipul
funcţional T(III)] 2,0
Arboreturile la care sunt permise tratamente cu perioada
de regenerare normalã sau mai mare, dar cu restrictii în
executarea taierilor [tipul funcţional T(IV)] 1,5
Arboreturile cu funcţii de producţie şi de protecţie la
care nu sunt restrictii privind tratamentele aplicate
[tipurile functionale T(V) şi T(VI)] 1,0
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Amplasarea terenului fata de localitãţi
A. Teren în intravilan şi pana la 2 km de la limita
perimetrului construibil:
- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice
sau turistice 3,0
- municipii-resedinta de judeţ 2,0
- municipii 1,6
- oraşe 1,4
- sate-resedinta de comuna 1,2
- sate 1,1
B. Teren în extravilan
● Între 2 şi 5 km de la limita perimetrului construibil:
- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice
sau turistice 1,0
- celelalte categorii de localitãţi 0,8
● Între 5 şi 10 km de la limita perimetrului construibil:
- municipiul Bucureşti şi staţiuni balneare, climaterice
sau turistice 0,5
- celelalte categorii de localitãţi 0,2
● Peste 10 km de la limita perimetrului construibil
(toate localitãţile) 0,0
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Amplasarea terenului fata de reţelele de transport
Transport rutier (terenul este amplasat la o distanta
de cel mult 1 km fata de calea de transport):
- autostrazi şi drumuri naţionale transeuropene 1,0
- alte drumuri naţionale 0,8
- drumuri judeţene 0,6
- drumuri comunale 0,4
- drumuri forestiere, industriale şi altele asemenea 0,2

NOTA:
Se ia în considerare numai accesul la drumul de cea mai
mare categorie.
Transport feroviar (în cazul în care terenul se afla la
o distanta de cel mult 20 km fata de statie) 0,5
Transport fluvial (în cazul în care terenul se afla la o
distanta de cel mult 20 km fata de port) 0,5
Transport maritim (în cazul în care terenul se afla la o
distanta de cel mult 20 km fata de port) 0,5
Transport aerian (în cazul în care terenul se afla la o
distanta de cel mult 20 km fata de aeroport) 0,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Posibilitãţi de racordare la reţelele tehnico-edilitare
ale zonei
Reţele de apa-canal 0,5
Reţele de energie electrica 0,5
Reţele de energie termica 0,5
Reţele de gaze naturale 0,5
Reţele de telefonie 0,5
Reţele de transport urban 0,5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Ponderea suprafeţei fondului forestier naţional din
judeţul în raza cãruia se afla terenul, în suprafata
totalã a judeţului
Pana la 10% 2,0
10-20% 1,5
20-30% 1,0
30-40% 0,5
Peste 40% 0,0
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Coeficientul N se determina ca suma a notelor acordate pentru îndeplinirea tuturor criteriilor menţionate în coloana 1.
Coeficientul N(1) reprezintã nota acordatã numai pentru îndeplinirea criteriilor cuprinse la nr. crt. 1 (categorii de arboreturi pe tipuri functionale).



ANEXA 4


la metodologie
--------------

CREŞTEREA
medie anuala la exploatabilitate a arboretului
total pentru principalele specii forestiere*)

- mc/an/ha -


──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Specia principala Clasa de producţie
crt. ─────────────────────────────────
I II III IV V
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Molid 13,8 12,2 10,5 8,1 5,7
2. Brad 12,7 10,8 9,4 7,8 5,9
3. Pin silvestru 12,1 9,4 7,4 5,2 3,0
4. Pin negru 10,9 8,8 6,6 4,6 2,8
5. Fag 11,0 9,1 7,6 6,0 4,4
6. Mesteacan 9,4 7,9 6,4 4,8 3,2
7. Gorun din samanta 8,7 7,4 6,1 4,7 3,3
8. Gorun din lastari 8,7 7,2 5,7 4,4 3,1
9. Stejar din samanta 10,6 8,8 7,6 6,2 4,7
10. Stejar din lastari 9,2 7,5 5,9 4,9 3,9
11. Tei 12,7 10,8 9,1 7,2 5,2
12. Cer 8,8 7,8 6,3 4,9 3,9
13. Garnita 6,8 5,9 5,2 4,4 3,5
14. Carpen 10,2 8,8 7,5 5,9 4,6
15. Salcam (plantaţii) 18,4 14,7 10,3 6,4 3,3
16. Salcam (lastari) 16,5 13,2 9,3 5,7 3,1
17. Plop alb şi negru 19,5 15,0 11,6 7,8 4,8
18. Salcie din samanta 26,4 23,8 19,2 14,2 9,7
19. Salcie din sulinari 20,8 18,6 16,5 12,4 8,2
20. Plop selecţionat 30,1 23,7 18,0 13,0 8,2
21. Larice**) 10,5 8,9 7,5 5,7 3,6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



*) Conform Biometriei arborilor şi arboretelor din România, editia 1972.
**) Arboret principal.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016