Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 19 iulie 2007  de atestare a persoanelor care proiecteaza, executa, verifica, intretin si/sau repara sisteme si instalatii de aparare impotriva incendiilor, efectueaza lucrari de termoprotectie si ignifugare, de verificare, intretinere si reparare a autospecialelor si/sau a altor mijloace tehnice destinate apararii impotriva incendiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 19 iulie 2007 de atestare a persoanelor care proiecteaza, executa, verifica, intretin si/sau repara sisteme si instalatii de aparare impotriva incendiilor, efectueaza lucrari de termoprotectie si ignifugare, de verificare, intretinere si reparare a autospecialelor si/sau a altor mijloace tehnice destinate apararii impotriva incendiilor

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 588 din 27 august 2007


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta metodologie stabileşte cadrul de desfãşurare a activitãţii de atestare a persoanelor care proiecteazã, executã, verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, proiecteazã, executã, verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor, efectueazã lucrãri de termoprotecţie cu vopsele termospumante sau cu produse de torcretare, de ignifugare a materialelor combustibile, de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apãrãrii împotriva incendiilor.
(2) Atestarea persoanelor care desfãşoarã activitãţi de proiectare, executare, verificare, întreţinere şi reparare a mijloacelor tehnice destinate apãrãrii împotriva incendiilor, altele decât cele prezentate la alin. (1), se face prin metodologii specifice, aprobate în condiţiile legii.
ART. 2
În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) certificat de atestare - documentul emis pe baza regulilor unui sistem de certificare, ce indicã existenţa încrederii adecvate cã persoana numitã este competentã sã efectueze anumite servicii;
b) evaluare - examinarea sistematicã a mãsurii în care persoana este capabilã sã satisfacã condiţiile specifice;
c) referat de supraveghere - documentul în care se consemneazã dacã se menţin sau nu condiţiile tehnico-organizatorice care au stat la baza atestãrii persoanei;
d) persoane atestate - persoanele juridice, persoanele fizice care desfãşoarã activitãţi economice în mod independent, denumite în continuare persoane fizice autorizate, precum şi asociaţii familiale;
e) personal - operatorii responsabili cu executarea lucrãrilor şi care au obţinut un certificat de competenţã profesionalã în acest sens. Sunt consideraţi operatori responsabili cu executarea lucrãrilor: angajaţii persoanelor juridice, membrii asociaţiilor familiale sau persoanele fizice autorizate;
f) certificat de competenţã profesionalã - documentul care atestã pregãtirea profesionalã în domeniul pentru care se solicitã certificatul de atestare.
ART. 3
Certificarea competenţelor profesionale ale personalului care executã, verificã, întreţine şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, executã, verificã, întreţine şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor, efectueazã lucrãri de termoprotecţie cu vopsele termospumante sau cu produse de torcretare, de ignifugare a materialelor combustibile, de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apãrãrii împotriva incendiilor se realizeazã în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare privind formarea profesionalã a adulţilor, pe baza standardelor ocupaţionale specifice, în centre de formare şi evaluare a competenţelor profesionale.
ART. 4
În conformitate cu <>art. 5 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 259/2005 privind înfiinţarea şi stabilirea atribuţiilor Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã, atestarea persoanelor reprezintã prestare de servicii care se efectueazã contra cost, la cererea solicitantului.

CAP. II
Desfãşurarea activitãţii de atestare a persoanelor

ART. 5
Pentru atestare, solicitantul depune dosarul de atestare la Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã, denumit în continuare Centrul Naţional, unitate specializatã din structura Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, denumit în continuare Inspectoratul General, personal sau printr-o persoanã împuternicitã.
ART. 6
(1) Dosarul de atestare a persoanelor juridice care executã, verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, executã, verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor, efectueazã lucrãri de termoprotecţie cu vopsele termospumante sau cu produse de torcretare, de ignifugare a materialelor combustibile, de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apãrãrii împotriva incendiilor trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de atestare, conform anexei nr.1;
b) copie de pe certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului;
c) certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului în luna solicitãrii atestãrii, care trebuie sã cuprindã obiectul de activitate conform codului CAEN, în original;
d) listã cu personalul care deţine un certificat emis conform art. 3, semnatã şi ştampilatã de persoana juridicã, şi copii de pe certificate;
e) listã cu mijloacele tehnice din dotare, semnatã şi ştampilatã de persoana juridicã, întocmitã conform anexei nr. 2;
f) buletine de verificare metrologicã, certificate de etalonare emise de laboratoare autorizate metrologic, dupã caz, contract de închiriere pentru minimum 3 ani pentru mijloacele tehnice din dotare; pentru mijloacele tehnice achiziţionate cu cel mult 6 luni înainte de solicitarea atestãrii/reatestãrii, se admit copii de pe facturile fiscale, declaraţiile de conformitate şi certificatele de calitate şi garanţie;
g) procedurã de lucru specificã activitãţii pentru care se solicitã atestarea, semnatã şi ştampilatã din partea persoanei juridice;
h) copie de pe autorizaţia I.S.C.I.R. pentru efectuarea activitãţilor de umplere, reparare, verificare tehnicã, scoatere din uz şi casare a recipientelor-butelii stingãtoare de incendiu, în cazul persoanelor juridice care solicitã atestarea pentru efectuarea lucrãrilor de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu;
i) etichete autocolante, în original, pentru fiecare tip de stingãtor, conform standardelor în vigoare, în cazul persoanelor juridice care solicitã atestarea pentru efectuarea lucrãrilor de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu.
(2) Dosarul de atestare a persoanelor juridice pentru efectuarea lucrãrilor de proiectare a sistemelor şi instalaţiilor de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu şi/sau a sistemelor şi instalaţiilor de limitare şi stingere a incendiilor va cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de atestare;
b) copie de pe certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului;
c) certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului în luna solicitãrii atestãrii, care trebuie sã cuprindã obiectul de activitate conform codului CAEN, în original;
d) listã cu personalul, semnatã şi ştampilatã de persoana juridicã, şi copii legalizate de pe diplomele de absolvire a unei instituţii de învãţãmânt superior cu profil electric, instalaţii pentru construcţii sau conexe cu acestea;
e) procedurã de lucru specificã activitãţii pentru care se solicitã atestarea, semnatã şi ştampilatã de persoana juridicã.
(3) Dosarul de atestare a asociaţiilor familiale sau a persoanelor fizice autorizate, care executã, verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, executã, verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor, efectueazã lucrãri de termoprotecţie cu vopsele termospumante sau cu produse de torcretare, de ignifugare a materialelor combustibile, de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apãrãrii împotriva incendiilor, trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de atestare, conform anexei nr. 1;
b) copii legalizate de pe urmãtoarele documente: certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului şi autorizaţia de funcţionare care trebuie sã cuprindã obiectul de activitate conform codului CAEN;
c) certificatul emis conform art. 3, în copie;
d) listã cu mijloacele tehnice din dotare, semnatã şi ştampilatã de asociaţia familialã sau de persoana fizicã autorizatã, întocmitã conform anexei nr. 2;
e) buletine de verificare metrologicã, certificate de etalonare emise de laboratoare autorizate metrologic, dupã caz, contract de închiriere pentru minimum 3 ani pentru mijloacele tehnice din dotare; pentru mijloacele tehnice achiziţionate cu cel mult 6 luni înainte de solicitarea atestãrii/reatestãrii, se admit copii de pe facturile fiscale, declaraţiile de conformitate şi certificatele de calitate şi garanţie;
f) procedurã de lucru specificã activitãţii pentru care se solicitã atestarea, semnatã şi ştampilatã de asociaţia familialã sau de persoana fizicã autorizatã;
g) copie de pe autorizaţia I.S.C.I.R. pentru efectuarea activitãţilor de umplere, reparare, verificare tehnicã, scoatere din uz şi casare a recipientelor-butelii stingãtoare de incendiu, în cazul asociaţiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate care solicitã atestarea pentru efectuarea lucrãrilor de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu;
h) etichete autocolante, în original, pentru fiecare tip de stingãtor, conform standardelor în vigoare, în cazul asociaţiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate care solicitã atestarea pentru efectuarea lucrãrilor de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu.
(4) Dosarul de atestare a asociaţiilor familiale sau a persoanelor fizice autorizate pentru efectuarea lucrãrilor de proiectare a sistemelor şi instalaţiilor de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu şi/sau a sistemelor şi instalaţiilor de limitare şi stingere a incendiilor va cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de atestare;
b) copii legalizate de pe urmãtoarele documente: certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerţului; autorizaţia de funcţionare care trebuie sã cuprindã obiectul de activitate conform codului CAEN;
c) copii legalizate de pe diplomele de absolvire a unei instituţii de învãţãmânt superior cu profil electric, instalaţii pentru construcţii sau conexe cu acestea;
d) procedurã de lucru specificã activitãţii pentru care se solicitã atestarea, semnatã şi ştampilatã de asociaţia familialã sau persoana fizicã autorizatã.
(5) În cazul în care dosarul de atestare nu cuprinde toate documentele prevãzute la alin. (1)-(4), Centrul Naţional comunicã în scris solicitantului neconformitãţile constatate, în cel mult 20 de zile de la data înregistrãrii cererii.
(6) În cazul în care solicitantul nu rezolvã neconformitãţile în cel mult 60 de zile de la comunicare, cererea de atestare se respinge.
ART. 7
(1) Atestarea persoanelor prevãzute la art. 1 se efectueazã pe baza dosarului de atestare de cãtre Centrul Naţional, prin comisia de atestare care este desemnatã anual, prin ordin, de cãtre inspectorul general al Inspectoratului General.
(2) Preşedintele comisiei de atestare este şeful Centrului Naţional.
(3) Componenţa comisiei şi modul de lucru al acesteia sunt stabilite prin procedurã aprobatã de inspectorul general al Inspectoratului General.
ART. 8
(1) Comisia de atestare are urmãtoarele atribuţii:
a) studiazã şi analizeazã dosarul de atestare şi hotãrãşte asupra emiterii certificatului de atestare;
b) hotãrãşte asupra suspendãrii atestãrii, retragerii şi anulãrii certificatului de atestare.
(2) Membrii comisiei de atestare trebuie sã asigure pãstrarea secretului profesional asupra informaţiilor din documentele studiate, potrivit legii.
(3) Modelul certificatului de atestare este prezentat în anexa nr. 3.
ART. 9
Comisia de atestare se întruneşte cel puţin o datã pe lunã sau ori de câte ori este necesar.
ART. 10
Certificatul de atestare se acordã pentru o perioadã de 3 ani.
ART. 11
Decizia comisiei de atestare se comunicã solicitantului în scris, în termen de 30 de zile de la data prezentãrii documentaţiei complete.

CAP. III
Supravegherea persoanelor

ART. 12
(1) Auditul persoanelor atestate se efectueazã cel puţin o datã pe an, de cãtre specialişti nominalizaţi din Centrul Naţional şi/sau din inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti.
(2) Lista specialiştilor nominalizaţi din inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, pentru efectuarea auditului se aprobã de inspectorul general al Inspectoratului General dupã efectuarea de cãtre aceştia a unei pregãtiri specifice la Centrul Naţional.
ART. 13
(1) Persoanele atestate trebuie sã permitã accesul necondiţionat al auditorilor în spaţiile de lucru aflate în proprietate, la toate documentele referitoare la atestatul acordat, dupã caz, documente de provenienţã, certificate de calitate, declaraţii de conformitate pentru toate reperele şi substanţele utilizate şi altele asemenea.
(2) Persoanele atestate trebuie sã asigure accesul necondiţionat al auditorilor, cu acordul beneficiarului, la toate lucrãrile efectuate.
(3) Controlul calitãţii lucrãrilor efectuate se realizeazã pe baza procedurilor de lucru întocmite în conformitate cu reglementãrile tehnice specifice în vigoare, la minimum 3 lucrãri alese de auditor, şi se consemneazã într-un referat de supraveghere.
ART. 14
(1) Auditul de supraveghere poate fi planificat sau inopinat.
(2) Auditul de supraveghere planificat se comunicã de Centrul Naţional sau de inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, persoanei în cauzã cu cel puţin 15 zile înainte de a fi efectuat.
(3) Auditul de supraveghere inopinat se executã:
a) în urma reclamaţiilor unui beneficiar cu privire la calitatea lucrãrilor efectuate de persoana atestatã;
b) pe timpul verificãrii auditorilor din inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene şi al municipiului Bucureşti de cãtre reprezentanţii Inspectoratului General, prin structura specializatã de supravegherea pieţei;
c) ori de câte ori existã dovezi care impun efectuarea supravegherii.
ART. 15
La auditul de supraveghere se verificã menţinerea condiţiilor care au stat la baza atestãrii.
ART. 16
(1) În urma auditului de supraveghere se întocmeşte referat de supraveghere.
(2) Modelul referatului de supraveghere este prezentat în anexa nr. 4.

CAP. IV
Suspendarea, retragerea şi anularea atestãrii persoanelor

ART. 17
(1) Dacã pe timpul auditului de supraveghere se constatã abateri de la condiţiile care au stat la baza atestãrii, Centrul Naţional suspendã atestarea şi atenţioneazã persoana ca în cel mult 30 de zile sã remedieze deficienţele constatate.
(2) Abaterile constatate, atenţionarea şi termenul de suspendare se consemneazã într-un raport întocmit în 3 exemplare, dupã caz, care se distribuie astfel:
a) un exemplar la persoana în cauzã;
b) un exemplar la inspectoratul pentru situaţii de urgenţã judeţean sau al municipiului Bucureşti;
c) un exemplar la Centrul Naţional.
(3) Constatãrile din raport se vor menţiona şi în registrul de audit aflat la persoana în cauzã.
(4) Modelul registrului de audit este prezentat în anexa nr. 5.
ART. 18
(1) Suspendarea atestãrii se ridicã dacã în urma unei verificãri persoana în cauzã dovedeşte cã au fost eliminate cauzele care au dus la luarea mãsurii de suspendare.
(2) Perioada de suspendare nu se adaugã duratei de valabilitate a certificatului de atestare.
(3) Verificarea în vederea ridicãrii suspendãrii se efectueazã de cãtre persoanele menţionate la art. 12.
ART. 19
(1) Pe perioada suspendãrii persoana în cauzã nu are dreptul de a mai efectua lucrãri în domeniul în care era atestatã. În caz contrar, certificatul de atestare se retrage şi se anuleazã.
(2) Dacã în termen de 30 de zile persoana cãreia i s-a aplicat suspendarea nu face dovada înlãturãrii cauzelor care au stat la baza suspendãrii, comisia de atestare retrage şi anuleazã certificatul de atestare.
ART. 20
În cazul în care se constatã efectuarea de lucrãri de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu necertificate, precum şi utilizarea de substanţe sau componente necertificate la întreţinerea, repararea autospecialelor şi a altor mijloace tehnice destinate apãrãrii împotriva incendiilor ori la lucrãri de termoprotecţie şi ignifugare, certificatul de atestare se retrage şi se anuleazã.
ART. 21
Retragerea şi anularea certificatului de atestare se comunicã în scris persoanei în cauzã şi inspectoratului pentru situaţii de urgenţã judeţean sau al municipiului Bucureşti în termen de 10 zile de la luarea deciziei.
ART. 22
(1) Persoana cãreia i-a fost anulat certificatul de atestare poate solicita o nouã atestare numai dupã expirarea unui an de la comunicarea mãsurii de anulare rãmase definitivã.
(2) În cazul în care persoana solicitã o nouã atestare fãrã respectarea termenului prevãzut la alin. (1), cererea va fi respinsã ca prematurã.
(3) Persoana cãreia i-a fost anulat a doua oarã certificatul de atestare nu mai poate solicita o nouã atestare.

CAP. V
Menţinerea atestãrii persoanelor

ART. 23
(1) Atestarea persoanelor poate fi menţinutã prin prelungirea cu încã 3 ani a termenului de valabilitate al certificatului de atestare de cãtre Centrul Naţional.
(2) Menţinerea atestãrii se face pe baza dosarului de atestare actualizat şi a referatului/referatelor de supraveghere.
ART. 24
Pentru menţinerea atestãrii, persoana trebuie sã depunã la Centrul Naţional, cu cel puţin 90 de zile înaintea expirãrii termenului de valabilitate al certificatului de atestare, urmãtoarele documente:
a) cerere de menţinere a atestãrii;
b) certificatul de atestare, în original;
c) referatul/referatele de supraveghere;
d) documentele prevãzute la art. 6, dupã caz, actualizate.
ART. 25
În cazul în care persoana nu solicitã menţinerea atestãrii în termenul menţionat la art. 24 şi solicitã o nouã atestare dupã expirarea termenului de valabilitate al certificatului de atestare, aceasta trebuie sã depunã la Centrul Naţional, pe lângã documentele prevãzute la art. 6, şi referatul/referatele de supraveghere.
ART. 26
Decizia cu privire la menţinerea atestãrii este luatã de comisia de atestare şi se comunicã, în scris, în termen de 15 zile de la data întrunirii acesteia.

CAP. VI
Contestaţii

ART. 27
(1) Cu privire la decizia de respingere a atestãrii sau de anulare a certificatului de atestare, luatã de cãtre comisia de atestare, persoana poate sã solicite revocarea acesteia în termen de 30 de zile de la data comunicãrii actului. Contestaţia se poate adresa în egalã mãsurã şefului Centrului Naţional sau inspectorului general al Inspectoratului General.
(2) Decizia de respingere a atestãrii sau de anulare a certificatului de atestare rãmâne definitivã la data împlinirii termenului prevãzut la alin. (1), dacã aceasta nu a fost contestatã, sau la data soluţionãrii contestaţiei, dupã caz.
(3) Soluţionarea contestaţiilor se face conform procedurii aprobate de inspectorul general al Inspectoratului General.

CAP. VII
Înregistrãri privind atestarea

ART. 28
Centrul Naţional pãstreazã dosarele de atestare o duratã de 10 ani dupã expirarea termenului de valabilitate al certificatului de atestare.
ART. 29
Dosarele de atestare pãstrate în arhiva Centrului Naţional cuprind documentaţia ce justificã atestarea, completatã cu documentele provenite din auditurile de supraveghere, cererile de menţinere, contestaţii etc.
ART. 30
Persoanele au drept de consultare a dosarului propriu în prezenţa unui reprezentant desemnat, pe baza unei cereri scrise adresate şefului Centrului Naţional.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 31
(1) Persoanele atestate au urmãtoarele obligaţii:
a) sã asigure pãstrarea în permanenţã a condiţiilor tehnice şi organizatorice pe baza cãrora s-a emis certificatul de atestare;
b) sã punã la dispoziţia organelor de control registrul de audit;
c) sã menţinã la zi registrele cu evidenţa lucrãrilor efectuate, pentru fiecare domeniu;
d) sã comunice în scris Centrului Naţional modificãrile survenite în sistemul propriu de calitate sau în condiţiile care au stat la baza atestãrii, în termen de 15 zile de la data producerii acestora;
e) sã transmitã Centrului Naţional documentele actualizate, respectiv buletine de verificare metrologicã, autorizaţii şi altele asemenea;
f) sã transmitã Centrului Naţional, semestrial, lista cu proiectele puse în operã, pentru persoanele juridice care proiecteazã sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu şi/sau sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor;
g) sã achite în avans contravaloarea prestãrilor de servicii incluse în activitatea de analizã a dosarului şi/sau de audit de supraveghere.
(2) Modelele registrelor cu evidenţa lucrãrilor efectuate sunt prezentate în anexele nr. 6-10.
(3) Certificatele de atestare acordate pânã la data aprobãrii prezentei metodologii sunt valabile pânã la expirarea termenului de valabilitate.
ART. 32
Persoanele atestate poartã întreaga rãspundere pentru activitãţile desfãşurate ori în legãturã cu acestea şi nu se pot prevala de certificatul de atestare acordat de Centrul Naţional pentru a fi exonerate de rãspundere sau pentru împãrţirea rãspunderii ce le revine potrivit legii.
ART. 33
(1) Persoanele juridice atestate trebuie sã asigure pentru fiecare sucursalã mijloacele tehnice.
(2) Fiecare filialã constituitã conform legii se atestã conform prevederilor prezentei metodologii.
ART. 34
Verificarea activitãţii auditorilor din inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi din Centrul Naţional se face de cãtre reprezentanţii Inspectoratului General, prin structura specializatã de supraveghere a pieţei, pe baza procedurii aprobate de inspectorul general al Inspectoratului General.
ART. 35
Pentru aplicarea prezentei metodologii, Centrul Naţional elaboreazã proceduri specifice aprobate de inspectorul general al Inspectoratului General.
ART. 36
Centrul Naţional transmite periodic publicaţiilor de specialitate în vederea publicãrii listele cu persoanele juridice atestate, precum şi cele cãrora li s-a anulat certificatul de atestare.
ART. 37
Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA 1
la metodologie

CERERE-TIP DE ATESTARE

Cãtre

Şeful Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã

Subsemnatul/Subsemnata, .............................., în calitate de .............................. al ......................, persoanã juridicã/asociaţie familialã/persoanã fizicã autorizatã în condiţiile legii, cu sediul în localitatea ........................., judeţul ..................., str. ............................ nr. ......, înregistratã la registrul comerţului sub nr. ........................., solicit atestarea/reatestarea pentru executarea lucrãrilor de ............................................................................................................................ .
În susţinerea cererii anexez dosarul tehnic care cuprinde un numãr de...... documente, care atestã îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor prevãzute în Metodologia de atestare a persoanelor care proiecteazã, executã, verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de apãrare împotriva incendiilor, efectueazã lucrãri de termoprotecţie şi ignifugare, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor şi/sau a altor mijloace tehnice destinate apãrãrii împotriva incendiilor, aprobatã prin <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 252/2007 .
Declar cã am luat cunoştinţã de obligaţiile ce îmi revin potrivit prevederilor metodologiei aprobate prin <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 252/2007 .

Localitatea ................ Data ............... Semnãtura ............


ANEXA 2
la metodologie

LISTA
mijloacelor tehnice din dotare


1. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care executã sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu
1. Multimetru de mãsurã pentru mãrimi electrice diverse (tensiunea, intensitatea curentului, rezistenţa electricã etc.) - verificat metrologic de un laborator autorizat
2. Truse de scule diverse (electronist, electrician etc.)
3. Maşinã de gãurit portabilã (rotopercutoare)
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.
2. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu
1. Multimetru de mãsurã pentru mãrimi electrice diverse (tensiunea, intensitatea curentului, rezistenţa electricã etc.) - verificat metrologic de un laborator autorizat
2. Truse de scule diverse (electronist, electrician etc.)
3. Maşinã de gãurit portabilã (rotopercutoare)
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.
3. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care executã sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor
1. Generator de sudurã cu acetilenã
2. Transformator (convertizor) pentru sudurã
3. Maşinã de gãurit portativã (cu percuţie)
4. Trusã de lãcãtuşãrie
5. Polizor de banc (dublu, simplu)
6. Dispozitiv de tãiat metale cu disc abraziv
7. Electrocompresor-manometru verificat metrologic de un laborator autorizat
8. Cântar (50-200 kg) - verificat metrologic de un laborator autorizat
9. Pompã hidraulicã (cel puţin 15 bari)
10. Trusã de chei (fixe, inelare)
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.
4. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de limitare şi stingere a incendiilor
1. Generator de sudurã cu acetilenã
2. Transformator (convertizor) pentru sudurã
3. Maşinã de gãurit portativã (cu percuţie)
4. Trusã de lãcãtuşãrie
5. Polizor de banc (dublu, simplu)
6. Dispozitiv de tãiat metale cu disc abraziv
7. Electrocompresor-manometru verificat metrologic de un laborator autorizat
8. Cântar (50-200 kg) - verificat metrologic de un laborator autorizat
9. Pompã hidraulicã (cel puţin 15 bari)
10. Trusã de chei (fixe, inelare)
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.
5. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care efectueazã lucrãri de verificare, reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu
1. Instalaţie de vopsit (manometrul compresorului verificat metrologic de un laborator autorizat)
2. Mijloace tehnice pentru mãsurarea cantitãţii de substanţã de stingere sau agent propulsor, adecvat dimensional (balanţã, cântar, etc.) - verificat metrologic de un laborator autorizat:
- o bucatã în intervalul 5-50 kg
- o bucatã de minimum 100 kg
3. Trusã de chei (fixe, inelare, tubulare)
4. Cilindru gradat pentru apã, spumant
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.
6. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care efectueazã lucrãri de termoprotecţie cu vopsele termospumante
1. Instalaţie de sablare omologatã sau documente similare
2. Instalaţie de aplicare a vopselelor cu presiune nominalã de minimum 240 atm, cu presiune la pistol de minimum 4 atm, debit minim de lucru de 5 l/min., raport de compresie minimum 1/30 - omologatã sau documente similare
3. Set duze de la 0,48 mm - 0,84 mm
4. Dispozitiv de determinare a aderenţei grundului, conform SR ISO 2409-1994 - verificat metrologic de un laborator autorizat
5. Dispozitive de mãsurat grosimea stratului umed - verificate metrologic de un laborator autorizat
6. Aparate de mãsurat umiditatea şi temperatura suprafeţei metalului - verificate metrologic de un laborator autorizat
7. Aparat electronic de mãsurat grosimea stratului uscat - verificat metrologic de un laborator autorizat
8. Etaloane pentru grade de curãţare conform SR EN ISO 8501-1:2002
9. Dispozitive pentru pregãtirea suportului metalic (perii mecanice, manuale etc.)
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.
7. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care efectueazã lucrãri de termoprotecţie cu produse de torcretare
1. Instalaţie de punere în operã a produsului de torcretare - omologatã sau documente similare
2. Aparat de mãsurare a grosimii stratului umed - verificat metrologic de un laborator autorizat
3. Dispozitiv de mãsurare a aderenţei stratului uscat - verificat metrologic de un laborator autorizat
4. Aparat de mãsurat umiditatea şi temperatura aerului (termohigrometru) - verificat metrologic de un laborator autorizat
5. Dispozitive pentru pregãtirea suportului metalic (perii mecanice, manuale etc.)
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.
8. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care efectueazã lucrãri de ignifugare a materialelor combustibile
1. Instalaţie de aplicare a vopselelor - manometru verificat metrologic de un laborator autorizat
2. Aparat de cântãrit de minimum 5 kg şi maximum 10 kg - verificat metrologic de un laborator autorizat
3. Aparat de mãsurat umiditatea lemnului (umidometru) - verificat metrologic de un laborator autorizat
4. Aparat de mãsurat umiditatea şi temperatura aerului (termohigrometru) - verificat metrologic de un laborator autorizat
5. Mijloace pentru pregãtirea suportului de ignifugat (perii de sârmã etc.)
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.
9. Lista cuprinzând dotarea minimã necesarã persoanelor care efectueazã lucrãri de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor destinate apãrãrii împotriva incendiilor
1. Macara rulantã de cel puţin 5 t/f - verificatã metrologic de un laborator autorizat
2. Palan pânã la 5 t/f - verificat metrologic de un laborator autorizat
3. Trusã mecanicã auto
4. Trusã electricã auto
5. Utilaje pentru prelucrãri prin aşchiere (strung, frezã, maşinã de gãurit, polizor)
6. Aparat de sudurã autogenã
7. Aparat de sudurã electricã
8. Instalaţie de vopsit (manometrul compresorului verificat metrologic de un laborator autorizat)
NOTĂ:
Se vor indica seriile aparatelor din dotare.


ANEXA 3
la metodologie

ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã

CERTIFICAT DE ATESTARE
Nr ............. din ....................


În baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţã, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.490/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Hotãrârii Guvernului nr. 259/2005 privind înfiinţarea şi stabilirea atribuţiilor Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã, în urma Cererii înregistrate sub nr. ............. din ................. şi a Referatului nr. ........... din ..................,
se acordã atestatul .................... din localitatea ...................., judeţul ...................., str. .................... nr. ..............., înregistrat la registrul comerţului cu nr. .................... ca persoanã juridicã/asociaţie familialã/persoanã fizicã autorizatã în condiţiile legii, pentru executarea lucrãrilor de ................................................................................................. .
Perioada pentru care se acordã atestarea ....................
Nerespectarea cerinţelor obligatorii atrage anularea certificatului de atestare.

Şeful Centrului Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã,
..........................................................


ANEXA 4
la metodologie


MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã/Inspectoratul
pentru Situaţii de Urgenţã .................... al judeţului ....................

VĂZUT,
Şeful centrului naţional/inspectorul şef,
....................

REFERAT DE SUPRAVEGHERE
Nr. ......... din ...................

Noi, .......(gradul, numele şi prenumele)....., auditori din C.N.S.I.P.C./I.S.U. al judeţului ......................./municipiului Bucureşti, şi domnul/doamna ...................., având funcţia de ...................., din partea ......................., cu sediul în localitatea ......................................... str. ...................... nr. ....., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judeţul (sectorul) ..................., telefon/fax ........., care efectueazã lucrãri de ..................................., în baza Certificatului de atestare nr. ............., eliberat de .................... la data de ................., am procedat la verificarea condiţiilor tehnico-organizatorice şi a lucrãrilor executate pentru îndeplinirea cerinţelor obligatorii din Metodologia de atestare a persoanelor care proiecteazã, executã, verificã, întreţin şi/sau reparã sisteme şi instalaţii de apãrare împotriva incendiilor, efectueazã lucrãri de termoprotecţie şi ignifugare, de verificare, întreţinere şi reparare a autospecialelor şi/sau a altor mijloace tehnice destinate apãrãrii împotriva incendiilor, aprobatã prin <>Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 252/2007 , şi am constatat:
- personalul: (numele, prenumele, numãrul certificatului - perioada de valabilitate): ......................................;
- buletinele de verificare metrologicã/certificate de etalonare emise de ............................... cu numerele: .......................;
- lista cuprinzând mijloacele tehnice din dotare corespunde/nu corespunde cu lista cu dotarea minimã impusã şi cuprinde ................................................................;
- registrul de evidenţã a lucrãrilor este/nu este ţinut la zi;
- personalul respectã/nu respectã procedura de lucru;
- spaţiul de lucru este/nu este adecvat condiţiilor de lucru;
- persoana are/nu are implementat sistemul calitãţii ..........................................................................;
- documente de provenienţã, certificate de calitate şi conformitate pentru toate reperele şi substanţele utilizate ........... .
Pentru lucrãri de verificare, încãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu se vor mai menţiona:
- Autorizaţia de funcţionare I.S.C.I.R. nr. .............................. din data de ....................... expirã la data de .......................;
- tipul produsului de stingere utilizat conform tipului de stingãtor certificat ....................;
- Avizul nr. ................. din .................................. al produsului de stingere.
Pentru lucrãrile de ignifugare a materialelor combustibile se vor menţiona şi numerele şi data emiterii rapoartelor de încercare emise de cãtre un laborator autorizat şi acreditat: ....................
Au fost verificate lucrãrile executate la urmãtoarele obiective:
1. ...........................................................................................
2. ...........................................................................................
3. ...........................................................................................
Constatãri în urma verificãrii lucrãrilor: ....................................................................................................................................
Prezentul referat de supraveghere s-a încheiat în 3 exemplare, dupã cum urmeazã:
- un exemplar la Centrul Naţional pentru Securitate la Incendiu şi Protecţie Civilã;
- un exemplar la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã .................... al judeţului ..................../municipiului Bucureşti;
- un exemplar la persoana juridicã/asociaţia familialã/persoana fizicã .................................................. .

Auditor, Am luat cunoştinţã.
.................... (Persoana juridicã/asociaţia familialã/
persoana fizicã autorizatã în condiţiile legii)
................................


ANEXA 5
la metodologie

Model de registru de audit


┌────┬─────────────┬──────────┬──────────┬───────────┬───────────┬──────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Date │Observaţii│Instituţia,│ Perioada │Semnãtura │
│crt.│obiectivului │ generale │ privind │ numele şi │ (data) │de luare │
│ │la care s-a │ despre │lucrarea │ prenumele │efectuãrii │la cunoş- │
│ │ executat │ lucrarea │executatã │ persoanei │ auditului │ tinţã │
│ │ lucrarea │executatã │şi mãsuri-│ care a │ şi semnã- │ │
│ │ │ │le propuse│ efectuat │ tura per- │ │
│ │ │ │ │ auditul │soanei care│ │
│ │ │ │ │ │a efectuat │ │
│ │ │ │ │ │ auditul │ │
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴──────────┴──────────┴───────────┴───────────┴──────────┘




NOTĂ:
Registrul de audit va fi numerotat şi înregistrat.


ANEXA 6
la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrãrilor de ignifugare
a materialelor combustibile



┌────┬──────────┬──────┬──────┬───────┬──────┬──────┬───────┬───────┬────────┐
│Nr. │Datele de │ │ │ Data │ │ │Nr. de │Nr. ra-│ │
│crt.│identifi- │ Nr. │Data │recep- │Supra-│Produ-│ probe │portu- │ │
│ │care ale │ con- │înce- │ţiei la│ faţa │ sul │trimise│lui de │ Semnã- │
│ │beneficia-│trac- │perii │termi- │igni- │utili-│ la un │încer- │ tura │
│ │rului (de-│tului │lucrã-│narea │fugatã│ zat │ labo- │ care │ respon-│
│ │numirea/ │ /co- │ rii │lucrã- │ │ │ rator │primit │ sabilu-│
│ │adresã/te-│menzii│ │rii/ga-│ │ │ acre- │de la │ lui cu │
│ │lefon/spe-│ │ │ranţia │ │ │ ditat │un la- │execuţia│
│ │ cificul │ │ │lucrã- │ │ │ şi │borator│ │
│ │activitã- │ │ │ rii │ │ │auto- │acre- │ │
│ │ ţii) │ │ │ │ │ │rizat │ditat │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │şi au- │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │torizat│ │
├────┼──────────┼──────┼──────┼───────┼──────┼──────┼───────┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────┼──────┼───────┼──────┼──────┼───────┼───────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──────┴──────┴───────┴──────┴──────┴───────┴───────┴────────┘



NOTĂ:
Registrul de evidenţã va fi numerotat şi înregistrat.


ANEXA 7
la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrãrilor de termoprotecţie



┌────┬───────────┬──────┬──────┬────────┬─────────┬────────┬──────────┬────────┐
│Nr. │ Datele de │ │ │ Data │ │ │ │ │
│crt.│ identifi- │ Nr. │Data │ recep- │Suprafaţa│Produsul│ Garanţia │ │
│ │ care ale │ con- │înce- │ţiei la │protejatã│utilizat│ lucrãrii │ Semnã- │
│ │ beneficia-│trac- │perii │ termi- │ │ │ │ tura │
│ │ rului (de-│tului │lucrã-│ narea │ │ │ │ respon-│
│ │ numirea/ │ /co- │ rii │lucrãrii│ │ │ │ sabilu-│
│ │ adresã/te-│menzii│ │ │ │ │ │ lui cu │
│ │ lefon/spe-│ │ │ │ │ │ │execuţia│
│ │ cificul │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ activitã- │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ ţii) │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼──────┼──────┼────────┼─────────┼────────┼──────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴──────┴──────┴────────┴─────────┴────────┴──────────┴────────┘



NOTĂ:
Registrul de evidenţã va fi numerotat şi înregistrat.


ANEXA 8
la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrãrilor de proiectare,
executare şi verificare, întreţinere şi/sau reparare la sistemele şi
instalaţiile de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de
incendiu/sistemele şi instalaţiile de limitare şi stingere a incendiilor



┌────┬──────────────┬──────────┬────────┬─────────┬────────┬────────┬─────────┐
│Nr. │ Datele de │Descrierea│ │ │ │ │ Numele, │
│crt.│identificare │ sistemu- │ Nr. │ Data │ Data │Garanţia│prenumele│
│ │ ale benefi- │lui/insta-│contrac-│începerii│finali- │lucrãrii│şi semnã-│
│ │ciarului (de- │ laţiei │ tului │lucrãrii │ zãrii │ │tura res-│
│ │numirea/adresã│ │ │ │lucrãrii│ │ponsabi- │
│ │/telefon/spe- │ │ │ │ │ │lului cu │
│ │cificul acti- │ │ │ │ │ │execuţia │
│ │ vitãţii) │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴──────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┘



NOTĂ:
Registrul de evidenţã va fi numerotat şi înregistrat.


ANEXA 9
la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrãrilor de verificare,
reîncãrcare şi reparare a stingãtoarelor de incendiu



┌────┬──────────────┬──────────┬────────┬─────────┬────────┬────────┬─────────┐
│Nr. │ Datele de │ │ │ │ │ │ Numele, │
│crt.│identificare │ Tipurile │ Tipul │Produsul │ Nr. │Garanţia│prenumele│
│ │ ale benefi- │ de stin- │lucrãrii│de stin- │contrac-│lucrãrii│şi semnã-│
│ │ciarului (de- │ gãtoare │ │ gere │ tului │ │tura res-│
│ │numirea/adresã│ │ │utilizat │ │ │ponsabi- │
│ │/telefon/spe- │ │ │ │ │ │lului cu │
│ │cificul acti- │ │ │ │ │ │execuţia │
│ │ vitãţii) │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴──────────┴────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┘



NOTĂ:
Registrul de evidenţã va fi numerotat şi înregistrat.


ANEXA 10
la metodologie

Model de registru cu evidenţa lucrãrilor de verificare, întreţinere
şi reparare a autospecialelor destinate apãrãrii împotriva incendiilor



┌────┬──────────────┬──────────┬────────┬─────────┬─────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Datele de │ │ │ │ │Numele, prenumele │
│crt.│identificare │ Tipul │ Tipul │ Nr. │Garanţia │ şi semnãtura │
│ │ ale benefi- │ autospe- │lucrãrii│contrac- │lucrãrii │ responsabilului │
│ │ciarului (de- │ cialei │ │ tului │ │ cu execuţia │
│ │numirea/adresã│ │ │ │ │ │
│ │/telefon/spe- │ │ │ │ │ │
│ │cificul acti- │ │ │ │ │ │
│ │ vitãţii) │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴──────────┴────────┴─────────┴─────────┴──────────────────┘



NOTĂ:
Registrul de evidenţã va fi numerotat şi înregistrat.

------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016