Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 16 martie 2001  de atestare a competentei tehnice a persoanelor juridice care intocmesc documentatii si/sau executa lucrari de cercetare geologica, lucrari de exploatare a petrolului si a resurselor minerale si de expertizare, precum si a persoanelor fizice care intocmesc documentatii si/sau executa lucrari de cercetare geologica si de expertizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 16 martie 2001 de atestare a competentei tehnice a persoanelor juridice care intocmesc documentatii si/sau executa lucrari de cercetare geologica, lucrari de exploatare a petrolului si a resurselor minerale si de expertizare, precum si a persoanelor fizice care intocmesc documentatii si/sau executa lucrari de cercetare geologica si de expertizare

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 13 iunie 2001

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 3 lit. c) din Hotãrârea Guvernului nr. 368/1999 , pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale, denumita în continuare ANRM, organizeazã şi efectueazã atestarea competentei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii cu caracter tehnico-geologic şi/sau executa lucrãri de cercetare geologica, lucrãri de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau executa lucrãri de cercetare geologica şi de expertizare.
ART. 2
Prezenta metodologie are ca obiect stabilirea procedurilor de atestare de cãtre ANRM a persoanelor fizice şi juridice care efectueazã operaţiuni petroliere şi/sau activitãţi miniere specifice care intra sub incidenta <>Legii petrolului nr. 134/1995 şi a <>Legii minelor nr. 61/1998 .
ART. 3
Prevederile prezentei metodologii stabilesc cadrul organizatoric necesar şi regulile unitare pentru atestarea capacitãţii persoanelor juridice şi fizice de a întocmi şi a executa ansamblul de lucrãri enumerate mai sus.
ART. 4
Atestarea competentei tehnice de a executa lucrãri de cercetare geologica, de exploatare a petrolului şi a celorlalte resurse minerale, de expertizare şi de întocmire a documentaţiilor aferente acestora nu este obligatorie pentru persoanele juridice. Pentru persoanele juridice care executa lucrãri finanţate din fonduri de la bugetul de stat atestarea competentei tehnice şi profesionale este obligatorie.
Pentru persoanele fizice care întocmesc documentaţii, conduc lucrãri care intra sub incidenta <>Legii minelor nr. 61/1998 şi a <>Legii petrolului nr. 134/1995 , executa lucrãri de cercetare geologica şi de expertizare a studiilor şi rapoartelor cu calcul şi evaluare de rezerve şi resurse minerale, atestarea este obligatorie.
Pana la modificãrile necesare a fi efectuate la cele doua legi mai sus menţionate, referitoare la procedeul şi la obligativitatea atestarii, precum şi la domeniile de aplicabilitate prevederile <>art. 3 lit. c) din Hotãrârea Guvernului nr. 368/1999 rãmân valabile în sensul celor arãtate mai sus.

CAP. 2
Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiei de atestare

SECŢIUNEA 1
Organizarea şi funcţionarea comisiei de atestare

ART. 5
Comisia de atestare şi secretariatul acesteia vor fi înfiinţate şi vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANRM pentru o perioada de 2 ani.
Comisia de atestare este formatã din 7 specialişti din cadrul ANRM şi din unele unitãţi de învãţãmânt superior de specialitate, de cercetare şi de proiectare, de execuţie şi exploatare de profil, având componenta prezentatã în anexa nr. 1. Comisia de atestare poate fi ajutata în cadrul lucrãrilor sale, dupã caz, de consultanţi tehnici pe probleme specifice, convocaţi la solicitarea preşedintelui ANRM.
Membrii comisiei de atestare îşi pãstreazã calitatea de angajaţi ai unitãţilor de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta calitate.
ART. 6
Comisia de atestare este condusã de un preşedinte, specialist în domeniu, din cadrul ANRM, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele desemnat de preşedintele ANRM.
ART. 7
Secretariatul comisiei de atestare se asigura de şeful Biroului instrucţiuni şi atestate din cadrul ANRM.
ART. 8
Comisia de atestare funcţioneazã legal în prezenta preşedintelui sau a vicepreşedintelui desemnat şi a minimum 4 membri.
Hotãrârile comisiei de atestare se iau cu votul a cel puţin jumãtate plus unul din numãrul membrilor prezenţi. Voturile se înregistreazã nominal în procesul-verbal al şedinţei.
ART. 9
În cazul în care un membru al comisiei de atestare înregistreazã absente nemotivate la mai mult de doua şedinţe consecutive, se considera ca activitatea acestuia este necorespunzãtoare şi preşedintele comisiei va sesiza conducerea ANRM în vederea înlocuirii.
În situaţii deosebite (plecari în strãinãtate, în caz de boala etc.) membrii comisiei de atestare care nu pot participa la şedinţe vor transmite punctul lor de vedere, în scris, la secretariat, cu doua zile înaintea şedinţei programate.
ART. 10
În funcţie de volumul lucrãrilor comisia de atestare va stabili un grafic de şedinţe adecvat şi se va întruni ori de câte ori este necesar, astfel încât sa nu producã perturbari în desfãşurarea activitãţilor miniere şi a operaţiunilor petroliere.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile comisiei de atestare

Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare

ART. 11
Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare sunt urmãtoarele:
- aproba graficele cuprinzând programarea şedinţelor comisiei de atestare;
- conduce şi coordoneazã lucrãrile şedinţelor de analiza a solicitãrilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi fizice;
- semneazã procesele-verbale cuprinzând hotãrârile comisiei de atestare şi, dupã caz, comunicãrile privind respingerea motivatã a cererilor de atestare;
- verifica prezenta membrilor comisiei de atestare la şedinţele acesteia şi propune conducerii ANRM înlocuirea celor care absenteazã nemotivat la mai mult de doua şedinţe consecutive;
- informeazã conducerea ANRM despre modul de desfãşurare a activitãţii comisiei de atestare şi despre hotãrârile luate;
- întocmeşte anual un raport asupra activitãţii comisiei de atestare, pe care îl prezintã conducerii ANRM pana la data de 20 ianuarie a anului urmãtor.

Atribuţiile vicepreşedintelui comisiei de atestare

ART. 12
În lipsa preşedintelui atribuţiile acestuia sunt preluate de vicepreşedinte.

Atribuţiile membrilor comisiei de atestare

ART. 13
Membrii comisiei de atestare au urmãtoarele atribuţii:
- examineazã cererile şi documentaţiile prezentate de persoanele fizice şi juridice în vederea atestarii;
- prezintã documentele şi punctul lor de vedere în şedinţa de atestare;
- propun eliberarea certificatelor de atestare pentru cei care îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- propun respingerea cererilor de atestare ale celor care nu întrunesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- participa la şedinţele comisiei de atestare, cu drept de vot direct în adoptarea hotãrârilor acesteia;
- semneazã procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţa, pe baza cãrora se vor formula rãspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoanele fizice şi juridice;
- solicita consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere divergenţe fata de hotãrârile adoptate.

Atribuţiile secretariatului comisiei de atestare

ART. 14
Secretariatul comisiei de atestare are urmãtoarele atribuţii:
- primeşte şi înregistreazã cererile-tip de atestare, însoţite de documentele necesare;
- întocmeşte graficul de şedinţe şi îl supune spre aprobare preşedintelui comisiei de atestare;
- convoacã membrii comisiei de atestare la şedinţe;
- comunica, dupã caz, persoanelor fizice şi juridice data prezentãrii pentru interviu. Persoanele juridice vor fi reprezentate la interviu de conducãtorul instituţiei;
- întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei de atestare;
- pãstreazã documentele comisiei de atestare;
- prezintã certificatul de atestare preşedintelui ANRM spre semnare şi eliberare;
- comunica hotãrârile comisiei de atestare celor interesaţi şi solicita eventuale completãri.

CAP. 3

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii comune

ART. 15
Persoana juridicã sau fizica care doreşte sa obţinã atestarea competentei pentru întocmirea documentaţiilor geologo-tehnice şi/sau executa lucrãri de cercetare geologica, lucrãri de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare va inainta la secretariatul comisiei de atestare din cadrul ANRM cererea-tip de atestare (anexele nr. 2 şi 3) însoţitã de documentele prin care sa dovedeascã ca îndeplineşte condiţiile prevãzute în dosarul de atestare [art. 33 lit. b)-i)].
ART. 16
Dosarul de atestare se depune la secretariatul comisiei de atestare din cadrul ANRM, care va atribui solicitantului un numãr de înregistrare.
Secretariatul comisiei de atestare verifica toate actele şi documentele cuprinse în dosare, în conformitate cu instrucţiunile de întocmire.
Secretariatul comisiei de atestare prezintã preşedintelui comisiei de atestare lista cuprinzând cererile şi propunerea privind graficul şedinţei urmãtoare.
ART. 17
Comisia de atestare analizeazã dosarele prezentate şi decide:
a) atestarea persoanelor fizice sau juridice;
b) solicitarea de completãri;
c) respingerea dosarului;
d) invitarea solicitantului pentru interviu.
ART. 18
Deciziile comisiei de atestare se consemneazã în registrul special de şedinţe şi se transmit persoanelor interesate în termen de 15 zile lucrãtoare de la data dezbaterii în şedinţa.
ART. 19
Dacã solicitantul nu se prezintã la data stabilitã pentru interviu, se stabileşte o noua data. În cazul în care solicitantul nu se prezintã la al doilea termen, comisia de atestare decide respingerea cererii de atestare.
ART. 20
Examinarea candidatului, persoana juridicã sau persoana fizica, consta într-un interviu de specialitate, având la baza una sau mai multe lucrãri reprezentative din activitatea acestuia şi din legislaţia specifica domeniului pentru care solicita atestarea.
ART. 21
Persoanele fizice sau conducãtorii persoanelor juridice, care solicita atestarea, vor fi invitaţi pentru interviu în şedinţa de atestare, prin grija secretariatului comisiei de atestare.
Dacã solicitantul nu a întrunit condiţiile de atestare, comisia de atestare îl va înştiinţa în acest sens.
Dacã solicitantul a întrunit condiţiile de atestare, comisia de atestare va acorda certificatul de atestare semnat de preşedintele ANRM.
ART. 22
Certificatul de atestare va fi înmânat persoanei fizice sau conducatorului persoanei juridice spre a-l folosi drept recunoaştere a capacitãţii profesionale şi tehnice de a executa lucrãrile specificate.
ART. 23
Perioadele de lucru stabilite potrivit graficului de şedinţe aprobat de preşedintele comisiei de atestare, precum şi programarea persoanelor pentru interviu vor fi comunicate celor interesaţi de cãtre secretariatul comisiei de atestare cu cel puţin 10 zile înainte de data ţinerii şedinţei de atestare.
ART. 24
Concluziile analizelor efectuate şi hotãrârile adoptate de comisia de atestare se consemneazã în procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi.
În registrul cuprinzând procesele-verbale se înscriu datele de baza privind persoana fizica sau juridicã, precum şi hotãrârea comisiei de atestare cu privire la eliberarea certificatului de atestare sau, dupã caz, de respingere a cererii de atestare.
ART. 25
Membrii comisiei de atestare poarta intreaga rãspundere pentru hotãrârile luate.
ART. 26
Certificatele de atestare se întocmesc conform modelelor anexate.
Certificatele de atestare vor fi numerotate în ordine curenta, menţionându-se într-un registru special de evidenta, care se va pãstra în condiţii de siguranta la secretariatul comisiei de atestare, având caracter confidenţial.
Certificatul de atestare confirma calitatea persoanei fizice sau juridice de a executa lucrãrile pentru care a fost atestata.

SECŢIUNEA a 2-a
Atestarea persoanelor fizice

Activitãţi pentru care se acorda atestatul

ART. 27
Activitãţile pentru care se pot solicita şi emite certificate de atestare în domeniul întocmirii de documentaţii, al cercetãrii geologice şi de expertizare sunt:
a) efectuarea lucrãrilor de teren şi de laborator aferente:
- studiilor geologice (mineralogice, stratigrafice, geochimice, hidrogeologice etc.);
- altor studii specifice;
b) elaborarea/expertizarea documentaţiilor geologice, geologo-tehnice şi tehnico-economice pentru activitãţi miniere şi operaţiuni petroliere:
- proiecte, rapoarte şi programe de explorare-dezvoltare-exploatare;
- evaluarea resurselor/rezervelor pentru substanţe minerale şi petrol;
- studii de prefezabilitate şi fezabilitate;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de protecţie hidrogeologica;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospectiune, explorare, exploatare şi dezvoltare;
- alte documentaţii de specialitate;
c) expertizarea, conducerea/coordonarea activitãţilor legate de cercetarea geologica.
ART. 28
Atestarea persoanelor fizice care desfãşoarã activitãţi în domeniul cercetãrii geologice, întocmirea documentaţiilor şi expertizelor geologo-tehnice se solicita şi se acorda cu respectarea specializãrii şi a criteriilor cuprinse în prezenta metodologie.
ART. 29
Criteriile ce trebuie îndeplinite pentru atestarea ca specialist sau ca expert în domeniile şi specialitatile prevãzute în prezenta metodologie sunt cuprinse în anexa nr. 7.

Conţinutul dosarului de atestare

ART. 30
În vederea atestarii persoanele fizice interesate vor depune la ANRM un dosar de atestare conţinând urmãtoarele documente:
- cerere-tip, conform anexei nr. 3;
- copie legalizatã de pe carnetul de munca;
- copie legalizatã de pe diploma de studii, titluri ştiinţifice etc.;
- copii de pe certificatele de apartenenţa la organizaţii tehnice, ştiinţifice ori profesionale;
- copii de pe certificate sau alte documente care demonstreaza frecventarea de cãtre solicitant a unor cursuri postuniversitare şi de specialitate în domeniul pentru care se solicita atestarea, nivelul tehnic şi durata acestora;
- memoriu de activitate, cu specificarea clara a activitãţilor de cercetare, studii, proiectare şi/sau producţie, desfãşurate de solicitant în domeniul geologico-minier şi/sau petrolier;
- lista cuprinzând lucrãrile efectuate în domeniul cercetãrilor geologice, specificându-se calitatea şi responsabilitatea detinuta; se vor prezenta şi lucrãrile ştiinţifice redactate, susţinute şi/sau publicate în cadrul unor manifestãri interne şi/sau internaţionale de specialitate;
- recomandãri din partea instituţiilor, organizaţiilor tehnice, ştiinţifice ori profesionale pentru care au efectuat astfel de activitãţi.

SECŢIUNEA a 3-a
Atestarea persoanelor juridice

Activitãţi pentru care se acorda atestatul

ART. 31
Activitãţile pentru care se pot solicita şi emite atestãri în domeniul întocmirii de documentaţii, executãrii lucrãrilor de cercetare geologica, lucrãrilor de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare sunt:
a) efectuarea lucrãrilor de teren şi de laborator aferente:
- studiilor geologice (mineralogice, stratigrafice, geochimice, hidrogeologice etc.);
- altor studii specifice;
b) elaborarea/expertizarea documentaţiilor geologice, geologo-tehnice şi tehnico-economice pentru activitãţi miniere şi operaţiuni petroliere:
- proiecte, programe şi rapoarte de explorare-dezvoltare-exploatare;
- evaluarea resurselor/rezervelor pentru substanţe minerale şi petrol;
- studii de prefezabilitate şi fezabilitate;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de protecţie hidrogeologica;
- alte documentaţii de specialitate;
c) execuţia, conducerea/coordonarea şi expertizarea lucrãrilor legate de exploatarea resurselor minerale prin:
- activitãţi miniere;
- operaţiuni petroliere.
ART. 32
Atestarea persoanelor juridice care desfãşoarã activitãţi în domeniul întocmirii de documentaţii, executãrii lucrãrilor de cercetare geologica, lucrãrilor de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare se solicita şi se acorda cu respectarea specializãrii şi a criteriilor cuprinse în prezenta metodologie.

Conţinutul dosarului de atestare

ART. 33
În vederea atestarii persoanele juridice interesate vor depune la ANRM un dosar care va cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de atestare, conform anexei nr. 2, cu specificarea clara a activitãţilor miniere şi/sau a operaţiunilor petroliere pentru care se solicita atestarea. Activitãţile pentru care persoana juridicã solicita atestarea trebuie sa fie conforme cu cele prevãzute în codul de clasificari CAEN;
b) documente ce atesta calitatea de persoana juridicã a solicitantului (în copie):
- statutul societãţii comerciale;
- denumirea, sedii;
- capitalul social;
- certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
- certificatul fiscal;
- dovada înscrierii la oficiul registrului comerţului a activitãţilor miniere şi/sau a operaţiunilor petroliere pentru care se solicita atestarea;
- alte documente relevante, la latitudinea solicitantului;
c) memoriu privind activitãţile miniere şi/sau operaţiunile petroliere reprezentative, desfãşurate anterior (anexa nr. 4):
- în domeniul cercetãrii geologice;
- în domeniul explorãrii-dezvoltãrii-exploatãrii resurselor minerale şi/sau petroliere;
- alte domenii conexe de activitate;
d) documente care sa ateste pregãtirea, calificarea tehnica şi experienta profesionalã ale personalului/specialiştilor (curriculum vitae, cu specificarea activitãţilor miniere şi/sau a operaţiunilor petroliere desfãşurate) (anexa nr. 5);
e) declaraţii care sa ateste dotarea tehnica, proprietate a societãţii comerciale sau închiriate: instalaţii, aparatura, echipamente şi utilaje specifice executãrii activitãţilor miniere şi/sau operaţiunilor petroliere (anexa nr. 9);
f) documente care sa ateste capacitatea financiarã a solicitantului (scrisoare de bonitate cu principalii indicatori: lichiditate patrimonialã, solvabilitate, rentabilitate);
g) nota de constatare a inspectoratului teritorial (zonal) pentru resurse minerale privind capacitatea tehnica a solicitantului;
h) apartenenţa în bloc sau individualã la organisme/organizaţii tehnice ori profesionale de specialitate (anexa nr. 6);
i) dupã caz, documente de certificare care sa ateste îndeplinirea unor standarde de calitate în urmãrirea şi execuţia lucrãrilor (ISO 9001 etc.).

CAP. 4
Reînnoirea certificatelor de atestare

ART. 34
Durata valabilitãţii certificatului de atestare este de 3 ani, cu posibilitatea de a fi revizuit sau anulat în cazul în care persoana fizica sau juridicã nu mai îndeplineşte condiţiile şi criteriile de atestare. Aceasta situaţie este sesizatã de organele abilitate de lege pentru controlul tehnic şi financiar şi de persoanele competente din cadrul ANRM, aducandu-se la cunostinta comisiei de atestare, care are obligaţia de a analiza cazul în mod operativ în şedinţa extraordinarã.
ART. 35
Procedura de reinnoire a certificatului de atestare presupune depunerea şi analizarea unei noi documentaţii, în conformitate cu prevederile cap. III secţiunile a 2-a şi a 3-a.
Dacã reînnoirea nu se considera indreptatita datoritã executãrii de lucrãri de slabã calitate, comisia de atestare va returna solicitantului dosarul, explicand cauzele respingerii.
Dacã cererea de reinnoire se considera indreptatita, comisia de atestare va pregati un nou certificat de atestare şi va chema la interviu persoana fizica sau conducerea persoanei juridice implicate.
ART. 36
Persoanele juridice care au fost atestate conform vechii metodologii aprobate prin <>Ordinul preşedintelui ANRM nr. 147/1995 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 306 din 30 decembrie 1995, trebuie sa trimitã cereri de reinnoire a atestatului, conform prezentei metodologii, în termen de un an de la data publicãrii acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.

CAP. 5
Retragerea certificatului de atestare

ART. 37
Certificatul de atestare eliberat unei persoane fizice sau juridice poate fi retras în situaţia în care nu mai sunt întrunite condiţiile şi criteriile cuprinse în prezenta metodologie şi în cazul neîndeplinirii repetate a obligaţiilor ce revin agenţilor economici, situaţii care vor fi decise de comisia de atestare, cu aprobarea preşedintelui ANRM.
ART. 38
Certificatul de atestare nu va fi eliberat persoanelor juridice sau persoanelor fizice în situaţia în care se constata ca acestea au elaborat şi au înaintat la ANRM documentaţii tehnice necorespunzãtoare în mod repetat (de trei ori pentru persoane juridice şi de doua ori pentru persoane fizice).
ART. 39
Prezentarea de date eronate sau false în documentele din dosarul depus în vederea atestarii atrage anularea certificatului de atestare eliberat de ANRM.

CAP. 6
Procedura de contestare

ART. 40
Persoanele juridice sau fizice care au solicitat atestarea de cãtre comisia de atestare şi care considera ca nu au fost tratate corect pot face contestaţie.
ART. 41
Partea nemultumita înainteazã comisiei de atestare o contestaţie scrisã în care evidenţiazã motivele contestarii, precum şi cauzele pentru care apreciazã ca nu s-a acordat consideraţia cuvenitã cazului sau.
Dupã primirea contestaţiei scrise comisia de atestare analizeazã cazul şi decizia sa anterioarã.
Dacã se considera intemeiata contestaţia, comisia de atestare va revoca decizia anterioarã şi va elibera atestatul persoanei fizice sau juridice. Dacã comisia de atestare considera ca nu este justificatã modificarea deciziei sale anterioare, va informa în scris solicitantul asupra acestui fapt şi asupra motivelor deciziei luate.
ART. 42
Contestaţiile cu privire la rezultatul examinãrii se depun la ANRM - comisia de atestare, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data comunicãrii deciziei.
Contestaţiile se rezolva de comisia de atestare în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiilor.
ART. 43
Tarifele pentru obţinerea certificatului de atestare se stabilesc de cãtre ANRM, cu avizul Oficiului Concurentei, diferenţiat pentru persoane fizice şi pentru persoane juridice, în funcţie de activitãţile pe care acestea le desfãşoarã.
ART. 44
Persoana fizica sau juridicã care solicita atestarea plãteşte în numerar, la casieria ANRM, tariful prevãzut. Tariful se poate actualiza periodic, în condiţiile legii.

CAP. 7
Dispoziţii finale

ART. 45
ANRM va suporta din tarifele încasate cheltuielile legate de funcţionarea comisiei de atestare [în baza <>art. 70 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 72/1996 ].
Anexele nr. 1-10 fac parte integrantã din prezenta metodologie.



ANEXA 1


la metodologie
--------------


COMPONENTA
comisiei de atestare a persoanelor fizice şi juridice care
întocmesc documentaţii geologo-tehnice, executa lucrãri
de cercetare geologica, lucrãri de exploatare a petrolului
şi resurselor minerale şi de expertizare

Preşedinte - specialist în cadrul ANRM
Vicepreşedinte - reprezentant al ANRM
Membri: - 2 reprezentanţi din cadrul ANRM
- un reprezentant al unei instituţii de învãţãmânt superior
- un reprezentant al executantilor de activitãţi miniere
- un reprezentant al executantilor de operaţiuni petroliere
Secretariat - şef birou atestate ANRM.

ANEXA 2
-------
la metodologie
--------------

PERSOANA JURIDICĂ
Nr. ........... din .............


CERERE
pentru obţinerea atestarii privind competenta tehnica
de a desfasura urmãtoarele activitãţi (se completeazã, dupã caz,
activitãţile solicitate):

- întocmirea de documentaţii geologo-tehnice;
- cercetare geologica complexa;
- exploatarea petrolului;
- exploatarea resurselor minerale;
- expertizare în: executarea lucrãrilor de prospecţiuni;
executarea lucrãrilor de explorare;
executarea lucrãrilor de dezvoltare;
executarea lucrãrilor geofizice:
● seismice;
● magnetometrice;
● gravimetrice;
executarea de studii de laborator:
● geotehnice;
● mineralogice;
● petrografice;
● paleontologice-micro-;
● geochimice;
executarea de lucrãri hidrogeologice:
● elaborarea de documentaţii hidrogeologice;
● foraje hidrogeologice;
● testãri hidrogeologice;
● elaborarea de documentaţii pentru instituiri
de perimetre de protecţie hidrogeologica;
- alte lucrãri cu caracter geologo-tehnic.

Persoana juridicã ........................................................,
cu sediul în ............................., str. .............................,
nr. ............, judeţul ........................, telefon ..................,
fax ......................, e-mail ........................., înmatriculatã la
Registrul comerţului ................................. cu nr. ................
din ........................., reprezentatã de ..............................,
având funcţia de ................................................, solicitam,
în conformitate cu prevederile art. ..................................... din
Metodologia de atestare a persoanelor fizice şi juridice, aprobatã prin
Ordinul ....................................., eliberarea certificatului de
atestare privind capacitatea de a efectua .............................. .
Anexãm la prezenta cerere documentele prevãzute de metodologia aprobatã
prin Ordinul nr. ....................., publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. .......... .


Data
...................

.........................................
(numele, prenumele şi semnatura)


ANEXA 3
-------
la metodologie
--------------

CRITERII
de atestare pentru persoanele fizice

Domeniile, calitãţile şi criteriile de atestare sunt cele stabilite în
continuare.

A. Pentru calitatea de expert

Criterii de atestare

1. Studii - absolvent de studii universitare
- masterat
- doctor
- membru al Academiei Romane
- profesor universitar
- alt titlu academic

2. Vechime - cel puţin 10 ani de activitate efectivã în domeniu

3. Experienta - 10 lucrãri complexe în domeniu
- lucrãri de sinteza
- teza de doctorat
- cursuri universitare predate

4. Polivalenta - experienta ştiinţificã
- experienta practica
- experienta didactica
- experienta publicistica

B. Pentru calitatea de specialist

Specializãri: - studii
- sinteze
- cercetãri
- diriginte de şantier
- executãri de lucrãri
- inspecţie, urmãrire, control al lucrãrilor geologice,
miniere şi petroliere
- proiecte, verificare proiecte, şef de proiect
- verificãri documentaţii, întocmire de documentaţii cu
calcul de rezerve

Criterii de atestare:

1. Studii - absolvent de studii universitare cu diploma de licenta

2. Vechime - activitate efectivã de 5 ani în:
● proiectare, execuţie, avizare
● pregãtire postuniversitarã de specialitate

3. Experienta: - participarea la întocmirea a 5 documentaţii, proiecte,
studii şi executarea a cel puţin 3 lucrãri ca autor
direct
- avizare de lucrãri specifice domeniului solicitat pentru
atestare
- executare de lucrãri
- diriginte de şantier
- conducãtor de lucrãri de cercetare, explorare şi
exploatare
- operaţiuni geofizice:
● seismice
● gravimetrice
● magnetometrice
● de sonda
- mãsurãtori complexe pentru foraje de petrol, testãri
hidrogeologice, ape minerale, ape termominerale, ape
subterane potabile şi industriale
- hidrogeologie
- alte lucrãri legate de activitatea de baza

4. Interviu la comisia de atestare cu privire la legislaţia în vigoare


ANEXA 4
-------
la metodologie
--------------

PERSOANA JURIDICĂ

SITUAŢIA
privind activitatea desfasurata în domeniul ..............................
..........................................................................
în ultimii 3 ani


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Anul Lucrarea Beneficiarul Alte elemente specifice Observaţii*)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Se va mentiona activitatea reprezentativa desfasurata - proiecte,
studii, lucrãri etc.

Data completãrii
....................
Semnatura autorizata
.................................
Ştampila

ANEXA 5
-------
la metodologie
--------------

PERSOANA JURIDICĂ


CALIFICĂRI PROFESIONALE ŞI INSTRUIRE RELEVANTA



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numele Denumirea cursului
şi prenumele şi calificativul Anul Instituţia Principala
personalului obţinut absolvirii, de atribuţie
de specialitate (diploma, masterat, durata învãţãmânt în societatea
doctorat) comercialã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Data
...................
Semnatura autorizata
..........................

(Atasati copiile de pe certificatele pentru calificarea de cel mai înalt
grad şi pentru cursurile de instruire pentru persoanele menţionate mai
sus.)

ANEXA 6


la metodologie
--------------

PERSOANA JURIDICĂ

APARTENENŢA
la organisme ştiinţifice de specialitate - organizaţii tehnice
profesionale


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Organismul Data intrãrii Nivelul/Calificarea Tipul apartenentei
profesional (Rugãm bifati organizaţia.)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Camera de
comerţ
şi industrie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Asociaţia
Hidrologilor
din România
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
AGIT
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
BGF
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IADC
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IGA
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IAH
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
IAHT
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
........................................................................
(Rugãm anexati copiile de pe certificatele sau documentele care atesta
aceasta apartenenţa.)

ANEXA 7


la metodologie
--------------

PERSOANA JURIDICĂ

CRITERII DE ATESTARE

A. Domenii
a) studii de teren şi de laborator specifice activitãţii de cercetare
geologica;
b) elaborarea şi/sau expertizarea documentaţiilor geologice, geologo-
tehnice şi tehnico-economice pentru activitãţi miniere şi operaţiuni
petroliere:
- întocmirea de proiecte, rapoarte şi programe de explorare-
dezvoltare-exploatare;
- expertizarea studiilor de evaluare a resurselor şi rezervelor de
petrol şi de substanţe minerale utile;
- studii de prefezabilitate şi fezabilitate în domeniul cercetãrilor
geologice;
- documentaţii de instituire a perimetrelor de protecţie
hidrogeologica;
- documentaţii pentru instituirea de perimetre de prospectiune,
explorare şi exploatare;
- alte documentaţii şi rapoarte de specialitate;
c) expertizarea, conducerea/coordonarea activitãţilor legate de cercetarea
geologica şi exploatarea resurselor minerale.
B. Criterii
Pentru calitatea de expert:
1. Studii:
a) absolvent de studii universitare cu diploma de licenta;
b) masterat în domeniul geologo-geofizic;
c) doctor în ştiinţele Pãmântului;
d) membru al Academiei Romane;
e) alte titluri ştiinţifice sau universitare
2. Vechime:
- 10 ani de activitate în domeniul cercetãrilor geologice,
al exploatãrii resurselor de petrol şi substanţe minerale
utile, de verificare şi expertizare a studiilor şi
documentaţiilor geologice
3. Experienta şi lucrãri executate:
a) 10 lucrãri în domeniul cercetãrilor geologice şi/sau
geofizice;
b) lucrãri de sinteza în domeniul stiintelor geologice-
teoretice sau practice;
c) teza de doctorat;
d) cursuri universitare predate;
e) experienta ştiinţificã;
f) experienta practica;
g) experienta didactica;
h) experienta publicistica

Pentru calitatea de specialist:
1. Studii:
- absolvent de studii universitare cu diploma de licenta
2. Vechime:
a) 5 ani de activitate efectivã în domeniul cercetãrii
geologice, explorãrii, dezvoltãrii şi exploatãrii
resurselor minerale;
b) 5 ani în activitatea de proiectare, execuţie şi avizare
în domeniul resurselor minerale;
c) pregãtire postuniversitarã de specialitate.
3. Experienta:
a) participare la întocmirea a cel puţin 5 documentaţii sau
rapoarte geologice sau geofizice, proiecte, studii şi
întocmirea a cel puţin 3 lucrãri ca autor direct;
b) diriginte de şantier la lucrãri de cercetare-exploatare
a resurselor minerale;
c) conducãtor al unor lucrãri de cercetare-exploatare a
resurselor minerale;
d) efectuarea de operaţiuni geofizice:
- seismice;
- gravimetrice;
- magnetometrice;
- de sonda - investigarea gaurilor de sonda prin
diverse metode;
e) efectuarea de mãsurãtori complexe pentru forajele de
hidrocarburi şi ape subterane;
f) lucrãri hidrogeologice - foraje, teste de producţie,
exploatare resurse de ape subterane;
g) alte lucrãri legate de activitatea geologica.

ANEXA 8
-------
la metodologie
--------------

PERSOANA JURIDICĂ


REFERINTE CLIENŢI

Compania .................................................
Numele şi prenumele ......................................
Poziţia/funcţia ..........................................
Adresa ...................................................
Nr. telefon ..............................................


Declaraţie


Semnatura
.............................
Data
........................

ANEXA 9
-------
la metodologie
--------------

PERSOANA JURIDICĂ


SITUAŢIA
privind dotarea cu instalaţii şi utilaje specifice pentru
desfãşurarea activitãţii
de ..................................................



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea şi marca Anul Starea tehnica
crt. instalaţiilor şi fabricaţiei (gradul de uzura) Observaţii*)
utilajelor
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

NOTA:
Se pot înscrie şi performanţele tehnice ale utilajelor.

Data completãrii
............................
Semnatura autorizata
...............................

Ştampila


*) Se va mentiona dacã se asigura realizarea de lucrãri la nivelul de
calitate propus.

ANEXA 10
--------
la metodologie
--------------

PERSOANA JURIDICĂ


FIŞA
cu privire la asigurarea cu personal pentru activitatea
de ..............................................



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul de persoane cu atribuţii de
Categorii de personal ───────────────────────────────────────────────────
conducere execuţie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ingineri (profesia)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tehnicieni (profesia)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Economişti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Jurişti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Maiştri (meseria)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Muncitori calificaţi (meseria)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Alte categorii de muncitori
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Data
...........................
Semnatura autorizata
...................................

Ştampila




ROMÂNIA
AGENŢIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE



CERTIFICAT DE ATESTARE


Comisia de atestare, constituitã în baza ordinului preşedintelui Agenţiei
Naţionale pentru Resurse Minerale nr. ......... din ..........., a analizat
dosarul cererii de atestare nr. ............... din .......................

a Domnului/Doamnei......................., nãscut/a în anul ............
luna ......... ziua ......... localitatea ............, judeţul ..........,
ţara .............., de profesie .........................................,
absolvent al Universitatii/Institutului ..................................,
facultatea ................, în anul ....................... domiciliat/a
în ...................... str. .............. nr. ...........,

şi a hotãrât ca


Domnul/Doamna ........................................
îndeplineşte criteriile prevãzute în Metodologia
de atestare şi are capacitatea de a efectua
activitãţi în domeniile:

1........................................
2........................................
3........................................

Prezentul certificat este valabil pana la data de...............
şi poate fi anulat în cazul în care se constata ca titularul nu mai
îndeplineşte condiţiile atestarii.

PREŞEDINTE
Secretar



ROMÂNIA
AGENŢIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE


Persoana juridicã

CERTIFICAT DE ATESTARE


Comisia de atestare, constituitã în baza ordinului preşedintelui Agenţiei
Naţionale pentru Resurse Minerale nr. ........ din .........., a analizat
dosarul cererii de atestare nr. ............... din .......................

al SOCIETĂŢII ...................................,
cu sediul în ..................,
înregistratã cu nr. ...... la ............., înfiinţatã prin ........,

şi a hotãrât ca

SOCIETATEA ............................................

îndeplineşte condiţiile şi criteriile prevãzute în METODOLOGIA
de atestare şi are competenta tehnica şi profesionalã de a
executa urmãtoarele lucrãri:

1.......................................................
2.......................................................
3.......................................................
4.......................................................

Prezentul certificat este valabil pana la data de...............
şi poate fi anulat în cazul în care se constata ca titularul nu mai
îndeplineşte condiţiile atestarii.

PREŞEDINTE,
Secretar,



------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016