Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 13 noiembrie 2001  privind organizarea si desfasurarea concursului national pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante in invatamantul preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 13 noiembrie 2001 privind organizarea si desfasurarea concursului national pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante in invatamantul preuniversitar

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 24 ianuarie 2002

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie cuprinde norme de organizare a concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar de stat, în conformitate cu dispoziţiile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
Concursul pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar de stat consta în probe scrise, cu subiecte elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii în conformitate cu programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt, la specialitatea postului didactic respectiv. Proba scrisã cuprinde în ponderi egale subiecte din specialitate şi din metodica predãrii specialitatii respective.
ART. 3
(1) La concursul pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante în învãţãmântul preuniversitar de stat au dreptul sa participe persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevãzute la <>art. 7 din Legea nr. 128/1997 .
(2) Nu se organizeazã concurs pentru posturile didactice care au viabilitate mai mica de 4 ani.
(3) În învãţãmântul gimnazial din mediul rural se pot constitui catedre compuse din ore în doua sau mai multe unitãţi de învãţãmânt, cu respectarea prevederilor <>art. 44 alin. (1) din Legea nr. 128/1997 .
ART. 4
(1) Media minima de promovare a concursului este 7,00.
(2) La medii egale departajarea candidaţilor, absolvenţi cu studii superioare, se face pe baza mediei anilor de studii şi a mediei examenului de licenta/examenului de stat. Pentru absolvenţii liceelor pedagogice/şcolilor echivalente şi ai şcolilor postliceale departajarea se face pe baza mediei anilor de studii şi a mediei examenului de bacalaureat. Dacã egalitatea se menţine, are prioritate candidatul cu domiciliul stabil în localitatea în care se afla postul vacant.
ART. 5
Pentru catedrele didactice de la disciplina religie, disciplinele teologice, precum şi pentru posturile didactice de la seminariile/liceele teologice candidaţii anexeazã la cererea de înscriere la concurs avizul cultului respectiv, care a semnat protocolul cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.

CAP. 2
Disciplinele de concurs

ART. 6
Pentru posturile didactice de educator/educatoare proba scrisã se susţine la limba şi literatura romana şi la metodica activitãţii instructiv-educative din învãţãmântul preşcolar, dupã programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt.
ART. 7
(1) Pentru posturile didactice de invatator/institutor proba scrisã se susţine la limba şi literatura romana şi metodica predãrii acesteia, dupã programa pentru examenul de definitivare în învãţãmânt.
(2) Institutorii care sunt calificaţi pentru a preda disciplinele: limba strãinã, muzica, desen sau educaţie fizica pot concura şi în învãţãmântul gimnazial, pe catedre corespunzãtoare specializãrii obţinute prin studii.
ART. 8
Pentru disciplinele socioumaniste, acolo unde nu se pot constitui catedre dintr-o singura disciplina, proba scrisã cuprinde în ponderi egale subiecte din specialitate, în profilul orelor dominante în catedra declarata vacanta, şi din metodica predãrii specialitatii respective.
ART. 9
Pentru catedrele de cultura civicã pot susţine concurs absolvenţii de învãţãmânt superior cu specializarea obţinutã prin diploma de studii: filozofie, filozofie-istorie, istorie, drept, sociologie, ştiinţe politice şi administrative, psihosociologie, pedagogie/psihologie, pedagogie, psihosociopedagogie.
ART. 10
Pentru ocuparea unei catedre de "Informatica", "Tehnologia informatiei", "Informatica-tehnologii asistate de calculator" şi "Tehnologia prelucrãrii informatiei" se pot înscrie la concurs:
● absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior ai cursurilor universitare sau postuniversitare cu urmãtoarele specializãri: informatica, matematica - informatica, automatica şi calculatoare, cibernetica, tehnologia informatiei, conducere cu calculatorul, informatica economicã, automatica şi informatica economicã, calculatoare, informatica aplicatã, cibernetica şi previziune economicã, cibernetica şi informatica economicã, roboti industriali, mecanotronica, inginerie electrica şi calculatoare, informatizarea şi conducerea proceselor energetice etc.; în cadrul profilului servicii pot fi încadraţi numai absolvenţii cu specializãrile "Informatica economicã", "Informatica managerialã", "Contabilitate şi informatica de gestiune".
ART. 11
Pentru ocuparea unei catedre de "Educaţie tehnologicã" la gimnaziu se pot înscrie la concurs absolvenţii cu diploma ai învãţãmântului de lungã durata, ai colegiilor universitare sau cursurilor postuniversitare cu durata de minimum 3 semestre, în specialitatea postului pentru care concureazã.
ART. 12
Pentru catedrele de la disciplinele tehnice şi instruire practica se organizeazã concurs începând cu sesiunea anului 2002.
ART. 13
(1) Pentru ocuparea catedrelor vacante în domeniul tehnico-ştiinţific şi cultural-artistic din palatele şi cluburile copiilor se pot înscrie la concurs persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevãzute la <>art. 7 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 .
(2) Pentru ocuparea posturilor/catedrelor din palatele şi cluburile copiilor se pot înscrie la concurs absolvenţii învãţãmântului superior de lungã şi scurta durata, precum şi învãţãtori/institutori, având specializarea în profilul catedrei/cercului.
ART. 14
Pentru ocuparea posturilor de profesori consilieri de la centrul judeţean de asistenta psihopedagogicã sau de la cabinetele interşcolare se pot înscrie la concurs absolvenţi ai facultãţilor de psihologie, sociologie, pedagogie. De asemenea, pot participa la concurs şi absolvenţi ai facultãţilor de filozofie-istorie care au fãcut parte din promotiile 1978-1989, grupe pentru psihologie-pedagogie, sociologie, şi care pot face dovada prin foaia matricola.
ART. 15
Pentru ocuparea posturilor de psihopedagogie specialã se pot înscrie la concurs absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior cu specializarea psihopedagogie specialã, psihologie şi pedagogie, subiectul fiind elaborat din specialitatea scoasa la concurs-psihopedagogie specialã şi metodica predãrii acesteia.
ART. 16
(1) Pentru ocuparea posturilor didactice de profesor de educaţie specialã se pot înscrie la concurs:
a) absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior cu specializarea psihopedagogie specialã, psihologie şi pedagogie;
b) absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior cu orice specializare, care au obţinut diploma de licenta/examen de stat şi au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic.
(2) Subiectul de concurs pentru ocuparea posturilor prevãzute la alin. (1) se elaboreazã din specializarea de pe diploma sau, la alegere, din psihopedagogie specialã. Cadrele didactice care solicita participarea la concurs trebuie sa facã dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregãtire teoreticã şi practica în educaţie specialã, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798 din 11 mai 1999 .
ART. 17
(1) Pentru ocuparea posturilor de educatoare/educator şi invatator-educator de la unitãţile de învãţãmânt special se pot înscrie la concurs absolvenţii liceelor pedagogice sau ai unor şcoli echivalente, cu specializarea de pe diploma educator, invatator sau educatoareinvatator, ori absolvenţi ai şcolilor postliceale acreditate care pregãtesc învãţãtori-educatori pentru învãţãmânt special, disciplina de concurs fiind psihopedagogia specialã sau, la alegere, una dintre specializãrile obţinute prin studii.
(2) Pentru ocuparea posturilor didactice de profesor la unitãţile de învãţãmânt special care utilizeazã curriculumul şcolii de masa, integral sau adaptat, se pot înscrie la concurs absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior care au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic. Subiectul de concurs se elaboreazã din specializarea de pe diploma sau, la alegere, din psihopedagogie specialã.
(3) Pentru posturile de profesor-educator de la unitãţile de învãţãmânt special pot participa la concurs absolvenţi de învãţãmânt superior care au obţinut diploma de licenta/examen de stat şi au studiat în facultate discipline cu caracter psihopedagogic şi metodic, disciplina de concurs fiind specializarea de pe diploma sau, la alegere, psihopedagogie specialã. Cadrele didactice care solicita participarea la concurs trebuie sa facã dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregãtire teoreticã şi practica în educaţie specialã, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798 din 11 mai 1999 .
(4) Cadrele didactice care solicita participarea la concurs pentru ocuparea posturilor prevãzute la alin. (1)-(3) trebuie sa facã dovada ca au efectuat un stagiu atestat de pregãtire teoreticã şi practica în educaţie specialã, organizat în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.798 din 11 mai 1999 .
ART. 18
Pentru ocuparea posturilor didactice din învãţãmântul alternativ candidaţii anexeazã la cererea de înscriere la concurs avizul favorabil privind parcurgerea modulului de pedagogie specifica din partea instituţiilor specializate în tipul de alternativa (Waldorf, Step by Step, Montessori etc.)
ART. 19
(1) Pentru ocuparea posturilor de educatori/învãţãtori/institutori din unitãţile de învãţãmânt, clase sau grupe cu predare în limba minoritãţilor naţionale concursul consta în susţinerea urmãtoarelor probe: limba şi literatura romana - 16 iulie, ora 9,00; limba şi literatura maternã - 17 iulie, ora 9,00. Nota pentru promovarea fiecãrei probe trebuie sa fie minimum 5,00.
(2) Pentru ocuparea catedrelor, cu excepţia catedrelor de limba şi literatura romana, din unitãţi de învãţãmânt şi clase cu predare în limba minoritãţilor naţionale, concursul se poate susţine în limba maternã. Inspectoratele şcolare vor lua mãsuri pentru traducerea subiectelor în limba minoritãţilor naţionale.
ART. 20
(1) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitãţile de învãţãmânt cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv şi/sau bilingv şi din unitãţile de învãţãmânt cu profil de muzica, arte plastice, coregrafie, sportiv, instruire practica sau catedrele din palatele şi cluburile copiilor, candidaţii susţin o proba practica/orala eliminatorie în profilul postului didactic.
(2) Proba practica/orala se susţine în fata unei comisii de concurs alcãtuite din:
a) preşedinte - inspectorul şcolar de specialitate;
b) directorul unitãţii de învãţãmânt la care se desfãşoarã proba practica;
c) doi profesori de specialitate, de preferinta metodişti ai inspectoratului şcolar.
(3) Comisia de concurs stabileşte şi afişeazã graficul desfãşurãrii probei practice.
(4) Pentru ocuparea posturilor didactice de specialitate din unitãţile cu profil de muzica, coregrafie şi teatru proba practica se desfãşoarã conform anexei nr. 1.
(5) Pentru ocuparea posturilor didactice din unitãţile cu clase speciale de limbi strãine cu program intensiv şi bilingv proba practica se desfãşoarã conform anexei nr. 2.
(6) Rezultatul probei practice se consemneazã prin "admis" sau "respins". Evaluarea candidatului se face numai de cãtre specialişti, hotãrârea luându-se prin consens.
ART. 21
Pentru ocuparea posturilor/catedrelor cu predare în alta limba decât cea în care candidaţii şi-au fãcut studiile, aceştia susţin un test eliminatoriu la limba strãinã în care urmeazã sa facã predarea, în fata unei comisii alcãtuite din inspectorul şcolar de specialitate, în calitate de preşedinte, şi doi profesori de specialitate cu gradul didactic I. Rezultatul testului se consemneazã prin "admis" sau "respins".
ART. 22
Candidaţii care solicita o catedra formatã din cel puţin doua specializãri susţin proba scrisã la specializarea care are ponderea mai mare de ore în catedra.
ART. 23
Contestaţiile la proba practica/orala se soluţioneazã, în termen de 24 ore de la anunţarea rezultatului, prin repetarea probei în fata unei noi comisii numite de inspectorul şcolar general. Pentru probele de arte plastice şi informatica se va proceda la reevaluarea probei şi nu la repetarea ei. Pentru probele muzica, coregrafie, teatru nu se admit contestaţii, hotãrârea comisiei de concurs rãmânând definitiva.

CAP. 3
Comisiile de concurs

ART. 24
(1) Coordonarea metodologicã a concursului prevãzut la art. 1 este asigurata de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii prin Comisia nationala de concurs, numita prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. Comisia nationala de concurs are în subordine subcomisii, câte una pentru fiecare disciplina la care se organizeazã concurs.
(2) Comisia nationala de concurs are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã subiectele şi baremele de corectare pentru disciplinele de concurs;
b) solicita participarea cadrelor didactice din universitãţi la desfãşurarea concursului, în cadrul comisiilor de evaluare a lucrãrilor şi în cadrul comisiei de rezolvare a contestaţiilor;
c) emite recomandãri sau dispoziţii, în vederea aplicãrii prevederilor prezentei metodologii, din proprie initiativa sau la solicitarea preşedinţilor comisiilor judeţene de concurs.
ART. 25
(1) Organizarea şi desfãşurarea concursului se asigura de cãtre inspectoratele şcolare.
(2) La nivelul inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti se constituie comisii judeţene de concurs ai cãror membri sunt numiţi prin decizie a inspectoratului şcolar general.
ART. 26
(1) Comisiile judeţene de concurs au urmãtoarele atribuţii:
a) stabilesc lista cuprinzând posturile didactice vacante, care se afişeazã cu cel puţin 30 de zile înaintea concursului, conform <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 ;
b) stabilesc unitatea/unitãţile de învãţãmânt la care se desfãşoarã concursul;
c) înregistreazã şi verifica cererile şi documentele anexate, necesare înscrierii. Cererile de concurs sunt avizate de consilierul juridic al inspectoratului şcolar;
d) repartizeazã nominal candidaţii în sãlile de concurs;
e) întocmesc listele cuprinzând personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identitãţii acestora şi sigilarea lucrãrilor în timpul probelor scrise;
f) numesc prin tragere la sorţi, pentru fiecare sala, 2-3 supraveghetori, dintre care unul este responsabil de sala, care au alta specialitate decât candidaţii din sala de concurs şi care nu au rude pana la gradul al patrulea inclusiv printre candidaţi. În acest sens supraveghetorii depun o declaraţie scrisã;
g) asigura transcrierea sau multiplicarea subiectelor pentru toate sãlile de concurs;
h) distribuie la sãlile de concurs plicurile cu subiecte astfel încât la ora de începere a concursului acestea sa poatã fi desfãcute în prezenta candidaţilor;
i) verifica exactitatea şi corectitudinea transcrierii subiectelor;
j) verifica dacã numãrul lucrãrilor şi numãrul paginilor acestora, predate de candidaţi supraveghetorilor de sala, corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrãrilor;
k) predau comisiilor de evaluare lucrãrile candidaţilor, însoţite de un borderou pe specialitãţi, menţionând numãrul lucrãrilor şi al paginilor acestora;
l) întocmesc şi afişeazã, pe specialitãţi, tabelul nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescãtoare a mediilor;
m) primesc contestaţiile şi le transmit sub semnatura comisiei de rezolvare a contestaţiilor;
n) întocmesc clasificarea finala a candidaţilor, în funcţie de postul didactic solicitat, dupã primirea rezultatelor la contestaţii;
o) rãspund din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfãşurarea concursului;
p) asigura condiţii decente de cazare/masa pentru cadrele didactice din învãţãmântul superior de la universitãţile la care sunt arondate judeţele respective şi suporta cheltuielile de deplasare a acestora.
(2) La lucrãrile comisiilor prevãzute la alin. (1) participa cu statut de observator reprezentanţii sindicatelor recunoscute la nivel naţional, care au drept de acces la toate documentele comisiilor şi care pot solicita consemnarea în procesul-verbal a propriilor observaţii.

CAP. 4
Înscrierea candidaţilor şi desfãşurarea concursului

ART. 27
Cererea de înscriere la concurs, însoţitã de copii de pe documentele solicitate, se înregistreazã la comisiile judeţene de concurs din cadrul inspectoratelor şcolare pe a cãror raza se afla posturile didactice vacante sau la comisiile de concurs ale unitãţilor reprezentative, conform graficului prevãzut în anexa nr. 3. Actele de studii se depun în copie legalizatã, iar celelalte documente sunt certificate pentru conformitate cu originalul de cãtre un membru al comisiei judeţene de concurs.
ART. 28
(1) Lucrarea scrisã se desfãşoarã, conform graficului desfãşurãrii concursului, începând cu ora 9,00.
(2) Accesul candidaţilor în sala de concurs se face începând cu ora 7,30, cel mai târziu la ora 8,30.
(3) Dupã verificarea transcrierii subiectelor de concurs, durata de redactare a lucrãrilor este de 4 ore, timp ce nu poate fi depãşit.
ART. 29
(1) Comisiile de concurs afişeazã pe usa fiecãrei sali tabele nominale cu candidaţii repartizaţi în sala şi disciplina la care susţin concursul.
(2) Responsabilii de sali primesc sub semnatura de la secretarul comisiei tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectiva, precum şi colile tip examen şi ciornele necesare, în funcţie de numãrul concurenţilor.
ART. 30
(1) Supraveghetorii de sala verifica identitatea candidaţilor.
(2) Candidaţii nu pot avea asupra lor în sala de concurs mijloace de comunicare la distanta.
(3) Redactarea lucrãrilor se face cu cerneala sau pix de culoare albastra, inclusiv pentru desene.
(4) Înscrierea numelui candidaţilor în afarã spaţiului care se sigileaza, precum şi orice alte semne distinctive pe colile-tip destinate lucrãrilor scrise sau pe ciorne determina anularea lucrãrilor scrise.
ART. 31
(1) Candidaţii care nu se afla în sala în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectiva.
(2) Candidaţii nu pot pãrãsi sala decât dacã predau lucrarea şi confirma prin semnatura predarea acesteia.
(3) Dupã transcrierea subiectelor pe tabla sau dupã multiplicarea lor, în sala de concurs un membru al comisiei de concurs însoţit de un membru al comisiei de elaborare a subiectelor verifica dacã subiectele au fost transcrise corect.
(4) Candidaţii care în timpul desfãşurãrii probelor de concurs sunt surprinsi copiind sau transmitand soluţii cu privire la subiecte sunt eliminati din concurs, încheindu-se un proces-verbal în acest sens.
ART. 32
(1) În timpul desfãşurãrii probei responsabilul de sala şi ceilalţi supraveghetori nu rezolva subiectele.
(2) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizeazã soluţii ale subiectelor de concurs, falsifica lucrãri sau care manifesta neglijenţa în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor, respectiv tolerarea unor acţiuni sau intentii de frauda a candidaţilor, pãrãsirea nejustificatã a sãlii de concurs etc., sunt sancţionate potrivit legii.
ART. 33
(1) Sigilarea lucrãrilor scrise se efectueazã de cãtre candidaţi în prezenta responsabilului de sala care verifica numele candidaţilor şi semneazã, dupã care se aplica ştampila unitãţii şcolare în care se desfãşoarã concursul pe semnatura preşedintelui comisiei de concurs.
(2) Dupã redactarea lucrãrilor candidaţii le predau responsabilului de sala, semneazã în borderoul de predare a lucrãrilor şi menţioneazã numãrul de pagini. Spaţiile libere ale întregii lucrãri se anuleazã cu linie franta în forma literei "Z", de cãtre un supraveghetor, în fata candidatului.
(3) Ciornele se predau responsabilului de sala o data cu lucrarea, fãrã a fi luate în considerare la evaluarea lucrãrii şi la eventuale contestaţii.
(4) Dupã expirarea timpului de redactare a lucrãrilor supraveghetorii de sala predau comisiei de concurs lucrãrile candidaţilor, borderourile de predare a lucrãrilor, tipizatele anulate şi pe cele nefolosite.
(5) La ieşirea candidaţilor din sala, aceştia vor putea consulta baremele de corectare la fiecare disciplina de concurs, afişate la loc vizibil.
ART. 34
Comisia de concurs amesteca lucrãrile scrise, pe discipline, le numeroteaza de la 1 la n şi le pagineaza. Acestea sunt depozitate în condiţii de securitate maxima, astfel încât o singura persoana, actionand independent, sa nu poatã avea acces la lucrãri pana la predarea acestora cu proces-verbal comisiilor de evaluare, dar nu mai târziu de ziua urmãtoare desfãşurãrii concursului.

CAP. 5
Comisiile de evaluare a lucrãrilor

ART. 35
În termen de cel mult 24 de ore de la finalizarea concursului comisia de concurs deleagã doi membri ai sãi pentru a inainta lucrãrile sigilate comisiilor de evaluare din centrele universitare şi din şcolile stabilite de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 36
(1) Comisiile de evaluare sunt numite prin decizie a rectorului instituţiei de învãţãmânt superior sau prin decizie a inspectorului şcolar general care are în subordine liceul pedagogic sau şcoala echivalenta în care se corecteaza lucrãrile pentru educatori/educatoare şi învãţãtori/invatatoare, precum şi unitatea de învãţãmânt în care se corecteaza lucrãrile pentru maiştri-instructori.
(2) Profesorii din învãţãmântul preuniversitar care intra în comisiile de evaluare a lucrãrilor sunt recomandaţi în scris rectorului de cãtre inspectorul şcolar general al judeţului/municipiului Bucureşti pe a cãrui raza se afla instituţiile de învãţãmânt superior.
(3) Comisiile de evaluare au urmãtoarea componenta:
a) preşedinte - un cadru didactic universitar;
b) doi profesori corectori pentru fiecare comisie, unul din învãţãmântul universitar, iar celãlalt din învãţãmântul preuniversitar; pentru posturile/catedrele de educatori, învãţãtori şi maiştri-instructori corectarea se realizeazã de doi profesori corectori din învãţãmântul preuniversitar, care predau în specialitatea probei.
(4) Normarea şi salarizarea membrilor comisiilor de evaluare se fac în conformitate cu precizãrile aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 37
(1) Verificarea şi notarea lucrãrilor scrise se desfãşoarã în sali în care nu este permis accesul altor persoane în afarã membrilor comisiei de evaluare.
(2) Fiecare lucrare scrisã este verificata independent de cei doi profesori corectori şi apreciatã separat cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de corectare.
(3) Dupã terminarea evaluãrii fiecare profesor corector trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finala în borderoul de notare. La corectare nu se fac însemnãri pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
ART. 38
(1) Preşedintele comisiei de evaluare verifica borderourile şi semnaleaza diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei doi profesori corectori pentru fiecare subiect de concurs şi pentru nota finala a lucrãrii.
(2) În cazul în care diferenţele dintre notele acordate de profesorii corectori sunt mai mari de un punct, lucrarea se reevalueaza de un al treilea profesor corector, numit de preşedintele comisiei de evaluare, nota acestuia fiind definitiva. Aceasta se trece pe lucrare şi se semneazã de cãtre profesorii corectori şi de preşedintele comisiei de evaluare.
(3) În cazul în care diferenţele dintre notele acordate de cãtre profesorii corectori sunt mai mici de un punct, aceştia îşi înscriu propria nota pe lucrare şi semneazã în dreptul acesteia. Preşedintele comisiei de evaluare calculeazã media aritmetica cu doua zecimale, fãrã rotunjire, pe care o noteaza pe lucrare şi semneazã.
ART. 39
(1) Dupã stabilirea notei finale preşedintele comisiei de evaluare desigileaza lucrãrile în prezenta profesorilor corectori şi consemneazã mediile într-un proces-verbal-tip, alãturi de numele candidaţilor şi de numãrul lucrãrii, verificand transcrierea corecta a notelor şi a mediei.
(2) Lucrãrile candidaţilor, împreunã cu borderourile de corectare şi cu procesele-verbale cu notele obţinute, se predau preşedintelui comisiei de concurs dupã 48 de ore de la finalizarea evaluãrii.
(3) Preşedintele comisiei de evaluare transmite prin fax rezultatele evaluãrii la inspectoratele şcolare de unde provin lucrãrile, în maximum 24 de ore de la primirea borderourilor de corectare şi a proceselor-verbale.
ART. 40
Rezultatele concursului se afişeazã la sediul unitãţii/instituţiei de învãţãmânt unde s-a desfãşurat concursul, cel mai târziu dupã 3 zile de la susţinerea acestuia.
ART. 41
Contestaţiile se depun în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor la secretarul comisiei de concurs.

CAP. 6
Soluţionarea contestaţiilor

ART. 42
(1) Comisiile de contestaţii sunt numite prin decizii ale rectorului şi, respectiv, ale inspectorului şcolar general.
(2) Comisia de contestaţii este constituitã din cadre didactice, altele decât cele care au participat la evaluarea lucrãrilor, astfel:
a) preşedinte - un cadru didactic universitar;
b) doi profesori corectori, unul din învãţãmântul universitar, iar celãlalt din învãţãmântul preuniversitar.
(3) Normarea şi salarizarea membrilor comisiilor de evaluare se fac în conformitate cu precizãrile aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii.
ART. 43
(1) Lucrãrile pentru care s-au depus contestaţii în termenul prevãzut se resigileaza, secretizandu-se şi nota/notele acordate în vederea reevaluarii.
(2) Recorectarea lucrãrilor se face în conformitate cu dispoziţiile art. 38-40, în termen de cel mult 24 ore de la expirarea termenului limita de înregistrare a contestaţiei.
(3) În cazul în care diferenţa dintre nota acordatã de comisia de contestaţii şi nota acordatã de comisia de evaluare este de cel mult un punct, diferenţa care poate fi în plus sau în minus, este definitiva nota acordatã de comisia de evaluare.
(4) Dacã diferenţa dintre nota acordatã de comisia de contestaţii şi nota stabilitã în urma evaluãrii iniţiale este mai mare de un punct, nota acordatã de comisia de contestaţii este definitiva, indiferent dacã este mai mare sau mai mica. În situaţia lucrãrilor cu nota iniţialã cuprinsã între 9,00 şi 10,00 nota finala este cea atribuitã la recorectare.
(5) La lucrãrile comisiei de contestaţii participa, cu statut de observator, reprezentanţii sindicatelor reprezentative, conform legii. Aceştia au acces la toate documentele comisiei şi vor consemna în procesul-verbal propriile observaţii.
ART. 44
Hotãrârile comisiei de contestaţii sunt definitive şi se afişeazã cel mai târziu în termen de 48 de ore de la data limita de depunere a contestaţiilor.

CAP. 7
Repartizarea candidaţilor pe posturi

ART. 45
Dupã soluţionarea contestaţiilor comisia de concurs publica listele finale în ordinea descrescãtoare a mediilor, în funcţie de postul didactic solicitat, dar nu mai târziu de 24 iulie 2002, ora 24,00.
ART. 46
Transferarea/numirea candidaţilor se face în ordinea descrescãtoare a mediilor obţinute în concurs. Posturile care se vacanteaza în timpul repartizãrii candidaţilor se includ în lista posturilor vacante.
ART. 47
(1) Candidaţii promovati şi nerepartizati pot face opţiune scrisã pentru un post didactic din lista rãmas neocupat.
(2) Candidaţii declaraţi admişi pot opta pentru un post/catedra şi în judeţele în care au rãmas posturi/catedre vacante dupã încheierea repartizãrii pe posturi/catedre a candidaţilor. Candidaţii declaraţi admişi, care opteazã pentru un post/catedra în alte judeţe, sunt obligaţi sa îşi depunã dosarul personal la judeţul respectiv, în intervalul prevãzut în graficul de desfãşurare a concursului.
(3) Posturile vacantate dupã încheierea repartizãrii candidaţilor pot fi ocupate prin detaşare, suplinire, cumul sau plata cu ora, în primul rând de cadre didactice calificate.
ART. 48
Validarea concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice din învãţãmântul preuniversitar de stat şi angajarea pe post se fac de cãtre inspectorul şcolar general.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 49
Cheltuielile privind organizarea şi desfãşurarea concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante cu personal didactic titular, precum şi pentru plata cadrelor didactice care participa la organizarea şi desfãşurarea concursului se fac prin inspectoratele şcolare.
ART. 50
La organizarea şi desfãşurarea concursului nu pot participa persoanele care concureazã sau care au în rândul candidaţilor rude pana la gradul al IV-lea inclusiv.
ART. 51
Lucrãrile de concurs, borderourile de corectare, precum şi ciornele se pãstreazã în arhiva inspectoratelor şcolare judeţene o perioada de un an, iar celelalte documente, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 52
Nerespectarea prevederilor legale de cãtre persoanele implicate în organizarea şi desfãşurarea concursului atrage rãspunderea administrativ-disciplinarã, civilã sau penalã, dupã caz.
ART. 53
Graficul desfãşurãrii concursului se aproba anual prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetãrii. Pentru sesiunea 2002 graficul desfãşurãrii concursului este prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 54
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta metodologie.

ANEXA 1


────────
la metodologie
────────────────

ÎNVĂŢĂMÂNTUL ARTISTIC

Licee de arta - Specializãrile muzica, coregrafie şi teatru

Proba practica
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor vacante din învãţãmântul artistic

A. Instrumente şi canto. Coregrafie:
a) elaborarea unui proiect didactic: comisia va face publice, cu 48 de ore înainte, repertoriul elevului şi nivelul de studiu pe baza cãruia candidatul va concepe proiectul didactic; acesta va fi prezentat comisiei înainte de începerea probei;
b) susţinerea practica a proiectului didactic (lectia de instrument/balet): pe baza proiectului didactic prezentat candidaţii vor susţine ora de instrument/balet cu elevul/elevii nominalizaţi de comisie; asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitãţii de învãţãmânt; proba nu va depãşi 30-50 de minute pentru muzica şi o ora pentru coregrafie.
B. Discipline teoretice:
1. Specialitatea Teoria muzicii - solfegiu - dictat:
a) solfegiu la prima vedere: proba va consta din 16 mãsuri de 3/4, 4/4, 5/4, 5/8, 6/8, 12/8, pana la 4 altercatii constitutive, în cheile Sol şi Fa;
b) citire la prima vedere la pian a câte unui dictat la 1, 2 şi 4 voci.
2. Specialitatea Armonie:
a) armonie: armonizarea unei teme de 16 mãsuri (8 mãsuri sopran şi 8 mãsuri bas dat, necifrate);
b) citire la prima vedere la pian, cu analiza armonica (3 Corale de Bach, prin tragere la sorţi).
3. Specialitatea Istoria muzicii:
a) elaborarea unui proiect didactic: subiectul va fi stabilit de cãtre comisie şi va fi comunicat candidaţilor cu 48 de ore înainte de susţinerea probei;
b) proba de recunoaştere şi comentare a unor lucrãri din creaţia universala şi româneascã; pe baza auditiei candidaţilor li se cere recunoaşterea şi comentarea a 4 lucrãri din epoci stilistice diferite (cel puţin una va fi din creaţia româneascã) alese de comisie dintr-o lista de 30-40 de lucrãri, pusã la dispoziţie candidaţilor de cãtre direcţia unitãţii de învãţãmânt cu cel puţin doua sãptãmâni înainte de susţinerea probei; comentariul va cuprinde elemente legate de epoca, stil, compozitor, gen, forma, interpretare etc., precum şi aspecte interdisciplinare.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".
C. Corepetitie coregrafie
Susţinerile probei practice de specialitate
Pentru susţinerea acesteia candidaţii vor pregati un program de recital alcãtuit din:
- o lucrare reprezentativa a unui compozitor romantic (Chopin, Schumann, Liszt, Brahms, Ceaikovski etc.)
- o lucrare (p.d.d. sau variatie) din repertoriul romantic de balet.
- improvizatia libera a unui fragment de 8 sau 16 mãsuri simple ori compuse omogen, în stil clasic-romantic (tonal), în tempouri diferite (Adagio, Andantino, Allegro).
Recitalul poate fi susţinut şi cu partitura în fata.
* * *
Repertoriul obligatoriu:
"Giselle" (A.Adam) - variatia baiatului şi a fetei din actul I
"Coppelia" (L. Delibes) - mazurka şi p.d.d
"Don Quijote" (Minkus) - p.d.d. din actul III
"Corsarul" (Drigo) - p.d.d. din actul III
"Lacul lebedelor" (Ceaikovski) - variatia Lebedei negre şi dans spaniol
"Frumoasa din padurea adormita" (Ceaikovski) variatia Zanei liliacului.
Corepetitie muzica
Pentru susţinerea acestei probe candidaţii vor pregati un program de recital alcãtuit din:
a) - o lucrare clasica (sonata partea I)
- o lucrare romantica
- o lucrare moderna sau româneascã
b) citirea la prima vedere a 3 texte muzicale în stil clasic, romantic şi romanesc, de dificultate medie.
Textele muzicale vor fi puse la dispoziţie de cãtre comisie.
Recitalul poate fi susţinut şi cu partitura de fata.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
D. Arta actorului
Proba practica
a) Candidatul va elabora un set de exercitii de iniţiere în cadrul unei lecţii cu 3-5 elevi.
b) Lucru pe text.
Textul va fi, la alegerea candidatului, din literatura (proza/poezie) universala sau româneascã.
Asigurarea prezentei elevilor va fi facuta de directorul unitãţii de învãţãmânt.
Proba nu va depãşi 30 de minute.
Evaluarea probelor prevãzute la lit. a) şi b) se va face pe baza calificativului "admis"/"respins".
E. Arta actorului manuitor de papusi
Proba practica
Candidaţii vor prezenta un microrecital de 15-20 de minute, cuprinzând o secventa scenica papusareasca pe un scenariu alcãtuit de ei, cu o trimitere sigura la o categorie de public cu o varsta bine definitã. Modalitãţile de expresie scenica pot fi diverse şi rãmân la alegerea candidaţilor.
Evaluarea probei se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins."

ANEXA 2
────────
la metodologie
──────────────

PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante din liceele cu clasele speciale limbi strãine cu program intensiv şi bilingv

Proba practica va consta într-un interviu prin care comisia va evalua:
1. competenta de receptare şi comunicare a candidatului în limba strãinã respectiva;
2. capacitatea de a stabili obiective şi continuturi pentru un curriculum (programa) special pentru clasele cu program intensiv şi/sau bilingv.
Evaluarea globalã se va face pe baza calificativelor "admis"/"respins".

ANEXA 3
────────
la metodologie
──────────────

GRAFICUL
desfãşurãrii concursului pentru sesiunea 2002

15 iunie 2002 - afişarea posturilor/catedrelor vacante
19 iunie-3 iulie 2002 - înregistrarea cererilor candidaţilor
19 iunie-12 iulie 2002 - înregistrarea cererilor candidaţilor absolvenţi din promotia 2002
4-10 iulie 2002 - verificarea dosarelor şi validarea inscrierilor la concurs
10 iulie 2002 - afişarea tabelelor nominale cuprinzând candidaţii înscrişi la concurs
11 iulie 2002 - desfãşurarea probelor practice şi a testelor de limba romana/strãinã, conform graficului elaborat de inspectorat
12 iulie 2002 - afişarea tabelelor nominale cuprinzând candidaţii care au susţinut proba practica
14 iulie 2002 - rezolvarea contestaţiilor la probele practice şi la testele de limba
14 iulie 2002 - afişarea listelor cu candidaţii admişi la concurs
15 iulie 2002 - afişarea listelor cu repartizarea pe sali a candidaţilor la unitatea/unitãţile unde se susţine concursul; la inspectoratul şcolar se va afişa un centralizator cu locurile de desfãşurare a concursului pe discipline
16-17 iulie 2002 - desfãşurarea concursului
19-20 iulie 2002 - afişarea rezultatelor
20-22 iulie 2002 - înregistrarea contestaţiilor (în cel mult 48 de ore de la data afişãrii rezultatelor)
23-24 iulie 2002 - rezolvarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor acestora
24 iulie 2002 - afişarea rezultatelor definitive
25-27 iulie 2002 - repartizarea pe posturi/catedre a candidaţilor declaraţi admişi
28 iulie 2002 - restituirea dosarelor candidaţilor care au fost admişi şi nu au fost repartizaţi la nivelul judeţului, în vederea depunerii acestora pentru alt judeţ
29 iulie 2002 - depunerea dosarelor la alte inspectorate şcolare pentru repartizarea candidaţilor admişi pe posturile/catedrele rãmase vacante în alte judeţe dupã repartizarea candidaţilor admişi din 24 - 26 iulie 2002.
30 iulie 2002, ora 10,00 - repartizarea candidaţilor admişi pe posturile/catedrelor rãmase vacante în alte judeţe, dupã repartiţia candidaţilor admişi din 24 - 26 iulie 2002.

────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016