Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 11 martie 2002  privind incadrarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar incepand din anul scolar 2002-2003, ca urmare a aplicarii Planului-cadru de invatamant    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 11 martie 2002 privind incadrarea personalului didactic din invatamantul preuniversitar incepand din anul scolar 2002-2003, ca urmare a aplicarii Planului-cadru de invatamant

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 287 din 29 aprilie 2002

ART. 1
În învãţãmântul preuniversitar normele didactice se stabilesc în concordanta cu Planul-cadru de învãţãmânt aprobat prin ordinele ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.638/2001 , nr. 3.670/2001 şi nr. 3.680/2001, formaţiunile de studii/clasele de elevi urmând sa fie organizate astfel încât sa se înscrie spre limita maxima prevãzutã de <>Legea nr. 84/1995 , republicatã.
ART. 2
Norma didactica cuprinde ore prevãzute în planul de învãţãmânt la disciplinele corespunzãtoare specializãrii sau specializãrilor înscrise pe diploma de licenta, de absolvire sau pe diploma/certificatul de absolvire a unor cursuri postuniversitare cu durata de cel puţin un an şi jumãtate, aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în conformitate cu prevederile <>art. 1 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 103/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 109/1999 , precum şi ale <>art. 7 şi 44 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic.
ART. 3
(1) Completarea normei didactice cu ore de alta specialitate pentru personalul didactic titular din învãţãmântul preuniversitar se face pentru situaţiile în care cadrul didactic respectiv are asigurata cel puţin jumãtate de norma în specialitate şi numai dacã nu exista posibilitatea completãrii cu ore de specialitate la doua sau trei unitãţi de învãţãmânt apropiate din aceeaşi localitate.
(2) Completarea normei didactice se face numai dupã încadrarea tuturor titularilor din localitatea respectiva, în conformitate cu specializarea/specializãrile acestora înscrise pe diploma, pentru un an şcolar, prin decizie a inspectorului şcolar general şi cu acordul scris al cadrului didactic respectiv.
(3) Completarea normei didactice se face cu prioritate pentru personalul didactic titular care face dovada ca a participat la cursuri postuniversitare în domeniul respectiv sau ca a absolvit cursuri de perfecţionare conform <>art. 32 din Legea nr. 128/1997 . Personalul didactic cãruia i se completeazã norma didactica în acest mod beneficiazã de menţinerea drepturilor salariale.
(4) Completarea normei didactice pentru personalul didactic titular se poate face cu ore de la alte discipline, cadrul didactic fiind considerat calificat.
ART. 4
(1) În unitãţile de învãţãmânt în care funcţioneazã un singur rând de clase I-VIII sau în care funcţioneazã clase simultane norma didactica cuprinde ore prevãzute în planul-cadru din aria curriculara, care corespund specializãrii sau specializãrilor înscrise pe diploma de licenta sau de absolvire. Personalul didactic cãruia i se completeazã norma didactica în acest mod beneficiazã de menţinerea drepturilor salariale.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) norma didactica a unui invatator/institutor se constituie, conform <>art. 43 lit. b) din Legea nr. 128/1997 , din orele aferente clasei pe care o conduce.
ART. 5
În învãţãmântul gimnazial din mediul rural, în mod excepţional, norma didactica de predare se poate completa cu ore la orice disciplina din planul de învãţãmânt, pana la reducerea totalã a orelor în specialitate în unitatea/unitãţile de învãţãmânt în care funcţioneazã ca titular, fãrã diminuarea salariului.
ART. 6
(1) În învãţãmântul primar limbile moderne pot fi predate de invatatorul clasei, conform <>art. 44 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 , dacã face dovada calificãrii prin diploma de studii sau prin atestat.
(2) În cazul în care în unitatea de învãţãmânt nu exista personal de specialitate, consiliul de administraţie al şcolii poate decide ca invatatorii care deţin atestat pentru predarea unei limbi moderne sa predea şi la alte clase din ciclul primar, ai cãror învãţãtori nu fac dovada calificãrii prin diploma de studii sau prin atestat.
ART. 7
Limbile moderne la clasele cu predare intensiva se predau cu clasa intreaga.
ART. 8
(1) La clasele V-VIII orele din trunchiul comun din cadrul ariei curriculare "Consiliere şi orientare" reprezintã orele saptamanale de dirigentie. Ele nu fac parte din norma de predare a profesorilor-diriginti, în conformitate cu <>art. 45 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , fiind remunerate conform art. 51 alin. (4) din aceeaşi lege.
(2) Conform Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 4.409/1998 , personalul didactic de conducere, îndrumare şi control nu poate avea incluse în norma de predare ore de consiliere şi orientare.
(3) La liceu - filiera tehnologicã, la clasele IX-XII/XIII ora de "Consiliere şi orientare" prevãzutã în trunchiul comun reprezintã ora de dirigentie şi face parte din norma cadrului didactic, în conformitate cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 103/1998 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 109/1999 .
(4) La formele de învãţãmânt seral şi fãrã frecventa dirigentia nu intra în norma didactica, în conformitate cu Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.269/2000 , cu excepţia claselor de învãţãmânt seral cuprinse în programul "A doua sansa", aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 4.473/2001 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 4.231/1999 şi Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 3.269/2000 .
ART. 9
Institutorii care fac dovada ca sunt calificaţi pentru a preda disciplinele limbi strãine, muzica, desen sau educaţie fizica pot fi încadraţi, prin concurs, în învãţãmântul gimnazial pe posturi/catedre corespunzãtoare specializãrii obţinute prin studii, fiind salarizaţi ca institutori.
ART. 10
(1) Disciplinele "Informatica", "Tehnologia informatiei", "Informatica-tehnologii asistate de calculator" şi "Tehnologia prelucrãrii informatiei" pot fi predate de absolvenţi ai învãţãmântului superior de profil, şi anume: informatica, matematica-informatica, automatica şi calculatoare, cibernetica, tehnologia informatiei, conducere cu calculatorul, informatica economicã, automatica şi informatica economicã, calculatoare, informatica aplicatã, cibernetica şi previziune economicã, cibernetica şi informatica economicã, roboti industriali, mecatronica, inginerie electrica şi calculatoare, informatizarea şi conducerea proceselor energetice etc.
(2) Disciplina "Informatica - tehnologii asistate de calculator" din cadrul profilului servicii poate fi predatã numai de absolvenţi ai specializãrilor "Informatica economicã", "Informatica managerialã", "Contabilitate şi informatica de gestiune", "Automatica şi informatica economicã", "Cibernetica şi informatica economicã".
ART. 11
Disciplina "Cultura civicã" poate fi predatã de absolvenţii facultãţilor de ştiinţe politice şi administrative, filozofie-istorie, filozofie, istorie, drept, pedagogie, pedagogie/psihologie, sociologie, psihosociologie, psihosociopedagogie, comunicare şi relaţii publice.
ART. 12
(1) La clasa a XI-a, la liceele, grupurile şcolare şi colegiile cu profil servicii, specializãrile turism şi alimentaţie publica, economic, administrativ, disciplina "Economia întreprinderilor şi elemente de legislaţie" se preda, cu prioritate, dupã cum urmeazã:
a) capitolele de drept şi legislaţie - de cãtre absolvenţi ai învãţãmântului superior cu specializarea drept;
b) capitolele de economia întreprinderii - de cãtre absolvenţi ai învãţãmântului superior economic.
(2) Pentru catedrele astfel alcãtuite nu se organizeazã concurs de titularizare.
ART. 13
(1) Disciplina "Educaţie tehnologicã" poate fi predatã la clasele V-VIII şi la clasele IX-XII/XIII, filiera teoreticã şi vocationala, de absolvenţi ai învãţãmântului superior tehnic, agricol sau de absolvenţi ai cursurilor postuniversitare cu durata de minimum 3 semestre în specializarea "Educaţie tehnologicã", cu îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 68 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã.
(2) La clasele V - VIII disciplina "Educaţie tehnologicã" mai poate fi predatã de absolvenţi ai învãţãmântului superior tehnic de scurta durata sau de absolvenţi cu studii aprofundate, masterat, doctorat, cursuri postuniversitare în specializarea "Educaţie tehnologicã", organizate în baza Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 5.051/1999 .
(3) Cadrele didactice titularizate pana la data de 1 septembrie 2000 pe o catedra de "Educaţie tehnologicã" sunt obligate ca în termen de 3 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin sa urmeze cursuri de abilitare curriculara pentru "Educaţie tehnologicã", organizate de Casa Corpului Didactic în colaborare cu specialişti din universitãţi, conform prevederilor <>art. 33 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , în toatã aceasta perioada fiind considerate cadre didactice calificate.
ART. 14
Disciplina "Educaţie tehnologicã", precum şi disciplinele tehnologice de la filiera tehnologicã din structura învãţãmântului liceal pot fi predate de absolvenţi ai învãţãmântului superior tehnic de lungã durata, precum şi de absolvenţii cursurilor postuniversitare din domeniul stiintelor tehnice de studii aprofundate, masterat, doctorat cursuri postuniversitare de specializare cu durata de cel puţin un an şi jumãtate, cu îndeplinirea condiţiilor prevãzute la <>art. 68 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã.
ART. 15
În învãţãmântul postliceal încadrarea pe discipline/module se face, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 7 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 128/1997 , cu cadre didactice care au cel puţin gradul didactic II.
ART. 16
(1) Instruirea practica poate fi predatã de:
a) cadre didactice care îndeplinesc condiţia prevãzutã la <>art. 7 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 128/1997 ;
b) cadre didactice care îndeplinesc condiţia prevãzutã la <>art. 7 alin. (1) lit. d) şi e) din Legea nr. 128/1997 în condiţiile efectuãrii unui stagiu de cel puţin 3 ani în domeniu (producţie, învãţãmânt). Cadrele didactice care se încadreazã în aceasta categorie vor fi considerate personal didactic calificat, dacã profilul clasei la care sunt încadrate cu ore de instruire practica coincide cu profilul cursurilor universitare absolvite.
(2) Categoriile de cadre didactice prevãzute la alin. (1) trebuie sa îndeplineascã condiţia prevãzutã la <>art. 68 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã.
ART. 17
(1) Încadrarea cadrelor didactice la disciplina "Instruire practica" se face în funcţie de modul de organizare a acestei activitãţi pe niveluri de învãţãmânt. În învãţãmântul liceal - filiera tehnologicã, învãţãmântul profesional - şcoala profesionalã şi de ucenici instruirea practica în sãptãmâni comasate şi instruirea practica în laboratorul tehnologic se vor efectua cu clasa intreaga, cu condiţia asigurãrii unui loc de munca echipat corespunzãtor pentru fiecare elev.
(2) Instruirea practica în sãptãmâni comasate pentru anii terminali se efectueazã, acolo unde este posibil, la agenţi economici.
ART. 18
Personalul didactic aflat la varsta standard de pensionare, potrivit <>art. 128 din Legea nr. 128/1997 , poate fi menţinut ca titular. Aceasta prevedere se va aplica numai dacã au fost soluţionate restrangerile de activitate la nivel de localitate, judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti.
ART. 19
Nu se constituie norme didactice vacante din discipline opţionale în vederea ocupãrii prin concurs.
ART. 20
Liderul de sindicat participa, conform legii, la şedinţele consiliului de administraţie al unitãţii de învãţãmânt şi are dreptul sa solicite consemnarea observaţiilor proprii în procesul-verbal.
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.360/2000 privind încadrarea personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar în anul şcolar 2001-2002, ca urmare a aplicãrii Planului-cadru de învãţãmânt, precum şi Ordinul ministrului educaţiei şi cercetãrii nr. 3.835/2001 cu privire la unele modificãri la Metodologia de încadrare a personalului didactic din învãţãmântul preuniversitar în anul şcolar 2001-2002, ca urmare a aplicãrii Planului-cadru de învãţãmânt.



────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016