Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE din 11 mai 2009  de organizare si desfasurare a examenului pentru certificarea competentelor profesionale in invatamantul liceal, filiera vocationala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE din 11 mai 2009 de organizare si desfasurare a examenului pentru certificarea competentelor profesionale in invatamantul liceal, filiera vocationala

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI INOVARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 379 din 4 iunie 2009

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta metodologie cuprinde normele de organizare şi desfãşurare a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale în învãţãmântul liceal, filiera vocaţionalã, pentru profilurile: artistic, pedagogic, teologic, sportiv şi muzici militare.
ART. 2
Absolvirea învãţãmântului liceal, filiera vocaţionalã, are douã componente:
a) examenul de bacalaureat, a cãrui promovare dã dreptul la obţinerea diplomei de bacalaureat;
b) examenul de certificare/atestare a competenţelor profesionale, a cãrui promovare dã dreptul la obţinerea certificatului de calificare profesionalã nivel 3, respectiv atestat de competenţe profesionale.
ART. 3
(1) Candidaţii proveniţi din învãţãmântul liceal de stat, filiera vocaţionalã pot susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale, fãrã taxã, de cel mult douã ori. Prezentãrile ulterioare la acest examen sunt condiţionate de achitarea unei taxe.
(2) Candidaţii proveniţi de la filiera vocaţionalã din unitãţile de învãţãmânt particular liceal neacreditate, înfiinţate conform legii, susţin examenul pentru certificarea competenţelor profesionale, cu achitarea unei taxe, la unitãţile de învãţãmânt de stat stabilite de inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti. Unitãţile de învãţãmânt de stat la care aceşti candidaţi susţin examenul pentru certificarea competenţelor profesionale se stabilesc cu cel puţin 60 de zile înainte de susţinerea examenului.
(3) Taxa de examen menţionatã la alin. (1) şi (2) se stabileşte de fiecare inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti. La stabilirea cuantumului taxei se vor lua în calcul toate cheltuielile per candidat.
(4) În conformitate cu <>art. 103 alin. (2) din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, unitãţile de învãţãmânt liceal particular, filiera vocaţionalã, acreditate fac parte din sistemul naţional de învãţãmânt şi organizeazã examen pentru certificarea competenţelor profesionale pentru propriii absolvenţi.
ART. 4
(1) În urma promovãrii examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, absolventului i se elibereazã certificatul de competenţe profesionale, în condiţiile prevãzute de reglementãrile în vigoare.
(2) Certificatul de competenţe profesionale este un act prin care se confirmã pregãtirea profesionalã dobânditã de absolvenţi pe întreaga duratã a studiilor liceale.
(3) Certificatul de competenţe profesionale se elibereazã de secretariatul unitãţii de învãţãmânt unde s-a susţinut examenul pentru certificarea competenţelor profesionale, dupã încheierea cursurilor clasei terminale a XII-a/a XIII-a, acelor absolvenţi care au promovat examenul pentru certificarea competenţelor profesionale.
ART. 5
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 28 alin. (1) din Legea nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, eliberarea certificatului de competenţe profesionale nu este condiţionatã de promovarea examenului de bacalaureat, cu excepţia profilului pedagogic din cadrul filierei vocaţionale.
(2) Absolvenţii profilului pedagogic pot beneficia de drepturile conferite de certificatul de competenţe profesionale numai dacã îndeplinesc prevederile <>art. 7 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, adicã sunt absolvenţi de liceu cu diplomã de bacalaureat.

CAP. II
Coordonarea metodologicã a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale

ART. 6
(1) Organizarea şi desfãşurarea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale în învãţãmântul liceal, filiera vocaţionalã, sunt coordonate la nivel naţional de Comisia Naţionalã de Evaluare şi Certificare (CNEC), care se constituie în fiecare an şcolar şi funcţioneazã în cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii.
(2) CNEC are urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - secretarul de stat pentru învãţãmânt preuniversitar;
b) vicepreşedinţi: directorul general pentru educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, directorul general pentru învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul, directorul pentru acreditarea, evaluarea şi performanţa în cariera didacticã;
c) secretar - un inspector general din cadrul Direcţiei generale educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe;
d) 7-9 membri: directori, şefi de serviciu, inspectori generali din cadrul Direcţiei generale educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, Direcţiei generale pentru învãţãmânt în limbile minoritãţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţiei pentru acreditarea, evaluarea şi performanţa în cariera didacticã, profesori din învãţãmântul preuniversitar.
(3) Componenţa nominalã a CNEC se aprobã anual, prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii.
(4) CNEC are urmãtoarele atribuţii:
a) centralizeazã datele cu privire la componenţa nominalã a comisiei judeţene de evaluare şi certificare/a municipiului Bucureşti (CJEC);
b) instruieşte preşedinţii CJEC;
c) controleazã şi îndrumã acţiunile privind organizarea şi desfãşurarea examenelor de certificare a competenţelor profesionale;
d) controleazã modul în care îşi desfãşoarã activitatea CJEC;
e) analizeazã modul de desfãşurare a examenelor de certificare a competenţelor profesionale, precum şi rezultatele acestora, pe baza rapoartelor întocmite de CJEC şi de inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti;
f) întocmeşte şi prezintã ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii raportul naţional al examenului de certificare a competenţelor profesionale;
g) propune ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii eventuale modificãri în modul de organizare şi desfãşurare a examenelor naţionale de certificare a competenţelor profesionale;
h) decide, în cazuri deosebite;
i) dispune în orice alte situaţii nereglementate de prezenta metodologie.
(5) CNEC poate delega, pe perioada pe care o stabileşte aceasta, reprezentanţi pe lângã CJEC. Reprezentantul CNEC are urmãtoarele atribuţii:
a) controleazã modul în care îşi desfãşoarã activitatea CJEC, precum şi comisiile de examinare din centrele de examen, verificând respectarea dispoziţiilor prezentei metodologii;
b) consiliazã CJEC şi comisiile de examinare în privinţa organizãrii şi desfãşurãrii examenelor de certificare a competenţelor profesionale;
c) propune CJEC sau CNEC schimbãri în componenţa comisiilor de examinare şi a supraveghetorilor, atunci când constatã abateri de la aplicarea prezentei metodologii, şi informeazã CNEC cu privire la acestea;
d) informeazã CJEC sau CNEC, în cazul în care constatã disfuncţii în organizarea examenelor de certificare a competenţelor profesionale, în vederea sancţionãrii persoanelor vinovate, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
e) întocmeşte un raport cu privire la modul de desfãşurare a examenelor, pe care îl transmite CNEC.
ART. 7
(1) La nivelul inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, se constituie CJEC, care coordoneazã organizarea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale în învãţãmântul liceal, filiera vocaţionalã.
(2) CJEC au urmãtoarea componenţã:
a) preşedinte - inspector şcolar general adjunct;
b) vicepreşedinte - inspector şcolar de specialitate;
c) 2 secretari: cadre didactice de specialitate/metodişti;
d) 3-5 membri: inspectori şcolari de specialitate.
(3) Cel puţin unul dintre membrii CJEC în judeţele în care existã candidaţi care susţin probe în limbile minoritãţilor naţionale trebuie sã fie cadru didactic de specialitate aparţinând minoritãţilor naţionale.
(4) Componenţa nominalã a CJEC se aprobã anual, prin decizie a inspectorului şcolar general, se transmite Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe şi este valabilã pentru sesiunile examenelor de absolvire ale anului şcolar în curs.
(5) CJEC au urmãtoarele atribuţii:
a) transmit Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe componenţa nominalã a CJEC;
b) organizeazã, coordoneazã şi rãspund de desfãşurarea examenelor de certificare a competenţelor profesionale la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, şi sesizeazã imediat CNEC orice situaţie care presupune luarea unei decizii de cãtre aceasta;
c) stabilesc centrele de examen şi iau mãsuri pentru dotarea acestora cu logistica necesarã bunei desfãşurãri a examenului şi corectãrii lucrãrilor: copiatoare, calculatoare pentru elaborarea listelor cu rezultate şi a altor documente necesare comisiei, televizor sau radio, telefon, fax etc.;
d) desemneazã reprezentanţi ai CJEC care pot controla desfãşurarea examenelor de certificare a competenţelor profesionale în centrele de examen;
e) solicitã direcţiilor de sãnãtate publicã judeţene desemnarea personalului medical necesar în fiecare centru de examen;
f) decid, în situaţii deosebite sau la propunerea reprezentantului CNEC, schimbarea componenţei comisiilor de examinare, precum şi a profesorilor supraveghetori;
g) realizeazã instruirea preşedinţilor comisiilor de examinare cu 24-48 de ore înaintea primei probe a examenului de absolvire;
h) controleazã modul de organizare şi desfãşurare a examenelor de certificare a competenţelor profesionale în centrele de examen;
i) decid, în cazuri deosebite, recorectarea şi informeazã CNEC despre rezultatele acestor recorectãri;
j) sesizeazã imediat CNEC despre orice situaţie deosebitã a cãrei rezolvare nu este prevãzutã în prezenta metodologie;
k) decid, în funcţie de condiţiile meteorologice, schimbarea orarului probei practice, pentru a asigura desfãşurarea ei în condiţii optime şi protejarea sãnãtãţii candidaţilor; aceastã schimbare poate însemna inclusiv prelungirea cu o zi a probei practice, fãrã a afecta graficul de desfãşurare a celorlalte probe de examen;
l) primesc de la comisiile de examinare din centrele de examen rapoarte detaliate privind organizarea şi desfãşurarea examenelor de certificare a competenţelor profesionale;
m) analizeazã, pe baza rapoartelor transmise de comisiile de examinare, modul de organizare şi desfãşurare a examenelor de certificare a competenţelor profesionale, întocmesc şi transmit Direcţiei generale educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, în termen de 15 zile de la afişarea rezultatelor, raportul cu privire la rezultatele examenelor de certificare a competenţelor profesionale.
ART. 8
(1) La nivelul unitãţii de învãţãmânt, desemnatã ca centru de examen de CJEC, coordonarea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale revine comisiei de examinare din unitatea de învãţãmânt respectivã.
(2) Numirea comisiei de examinare din unitatea de învãţãmânt se face prin decizie a inspectorului şcolar general, la propunerea consiliului de administraţie al şcolii, cu avizul inspectorului de specialitate.
(3) Pentru învãţãmântul teologic este necesarã şi obţinerea avizului din partea cultului respectiv.
ART. 9
(1) Comisia de examinare din unitatea de învãţãmânt este alcãtuitã din:
a) preşedinte - directorul sau directorul adjunct al unitãţii de învãţãmânt (de regulã profesori de specialitate), fãrã drept de notare;
b) secretar - responsabilul catedrei de specialitate din unitatea de învãţãmânt respectivã, fãrã drept de notare;
c) 2-6 membri, cu drept de notare, cadre didactice din unitatea de învãţãmânt respectivã sau din unitãţile de unde provin candidaţii, specialişti în domeniul în care s-au pregãtit candidaţii.
(2) În cazul liceelor teologice, din comisie poate face parte un reprezentant al cultului, în calitate de observator, fãrã drept de notare.
(3) La liceele de artã, profilul muzicã, în comisia pentru canto clasic şi pentru muzicã tradiţionalã româneascã va fi cooptat în calitate de membru, cu drept de notare, un profesor de teorie-solfegiu-dicteu.
ART. 10
(1) Comisia de examinare din unitatea de învãţãmânt are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale şi îl afişeazã cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de începerea acestuia;
b) pregãteşte documentaţia tehnicã, sãlile, aparatele, instrumentele, dispozitivele, materialele necesare şi asigurã condiţiile normale de desfãşurare a probelor de examen;
c) asigurã asistenţa medicalã de specialitate, pe perioada desfãşurãrii probei practice, acolo unde specialitatea examinatã o impune;
d) stabileşte criteriile de evaluare pentru probele examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, în conformitate cu competenţele specifice specializãrii;
e) stabileşte subiectele pentru proba practicã;
f) stabileşte durata probelor practice;
g) organizeazã şi efectueazã examinarea şi notarea candidaţilor;
h) afişeazã rezultatele examenului pentru certificarea competenţelor profesionale;
i) întocmeşte şi pãstreazã, pe toatã durata desfãşurãrii examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, dosarul comisiei de examinare;
j) înainteazã comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de evaluare şi certificare un raport cu privire la modul de organizare şi desfãşurare a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, care sã conţinã propuneri cu privire la optimizarea desfãşurãrii examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, în conformitate cu anexa A la prezenta metodologie.
(2) Inspectorul de specialitate va consemna atribuţiile pentru fiecare membru al comisiei de examen, în fişe individuale, întocmite în conformitate cu anexa B la prezenta metodologie. Fişele individuale vor fi semnate de persoanele nominalizate în comisie şi vor fi pãstrate la dosarul acesteia.
ART. 11
(1) Fiecare comisie de examinare va pãstra în dosarul comisiei de examinare, pe toatã durata desfãşurãrii examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, toate documentele referitoare la examen.
(2) La încheierea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, dosarul comisiei de examinare va fi predat de preşedinte, sub semnãturã, la secretariatul unitãţii de învãţãmânt pentru arhivare.
(3) Unitatea de învãţãmânt are obligaţia de a pãstra dosarele comisiei de examinare timp de 3 ani.
ART. 12
(1) La nivelul unitãţii de învãţãmânt se pot constitui mai multe subcomisii de examinare în funcţie de specializãrile existente.
(2) Un membru cu drept de notare nu poate face parte decât dintr-o singurã subcomisie de examinare.
ART. 13
Din comisiile şi subcomisiile de examinare, cu drept de notare, nu pot face parte cei care au, printre candidaţi, soţ/soţie sau rude de pânã la gradul al II-lea. Toţi membrii comisiilor de examinare au obligaţia de a da declaraţii scrise în acest sens. Declaraţiile se pãstreazã alãturi de celelalte documente de examen în dosarul comisiei de examinare.
ART. 14
La activitãţile comisiei de examinare din unitatea de învãţãmânt este obligatorie prezenţa tuturor membrilor acesteia.
ART. 15
Fiecare comisie de examinare din unitatea de învãţãmânt va avea la dispoziţie lista candidaţilor înscrişi la examenul pentru certificarea competenţelor profesionale, în ordine alfabeticã, pe specializãri, indiferent de forma de învãţãmânt la care au absolvit ultima clasã şi tipul unitãţii de învãţãmânt absolvite, respectiv de stat sau particularã.

CAP. III
Înscrierea candidaţilor la examenul pentru certificarea competenţelor profesionale

ART. 16
La examenul pentru certificarea competenţelor profesionale au dreptul sã se înscrie elevii care finalizeazã studiile în anul în care se susţine examenul, precum şi absolvenţi din promoţiile anterioare care au promovat ultimul an de liceu, dar nu au promovat sau nu s-au prezentat la examenul pentru certificarea competenţelor profesionale în sesiunile anterioare.
ART. 17
(1) Înscrierea candidaţilor proveniţi de la învãţãmântul de stat şi de la cel particular acreditat la examenul pentru certificarea competenţelor profesionale se face la secretariatul unitãţii de învãţãmânt la care elevul este înscris, în conformitate cu graficul stabilit pentru organizarea şi desfãşurarea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale.
(2) Înscrierea candidaţilor proveniţi de la învãţãmântul particular neacreditat se face la unitãţile de învãţãmânt nominalizate ca centre de examen de cãtre inspectoratul şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
ART. 18
(1) În vederea înscrierii la examenul pentru certificarea competenţelor profesionale a candidaţilor din seria curentã, profesorii diriginţi întocmesc, conform anexei C la prezenta metodologie, în perioada prevãzutã în grafic, tabele care cuprind urmãtoarele date: numele şi prenumele elevilor, clasa şi specializarea în care s-au pregãtit, semnãturile elevilor şi dirigintelui.
(2) Tabelele prevãzute la alin. (1) se depun, în perioada prevãzutã în grafic, la secretariatele unitãţilor de învãţãmânt în care se organizeazã centre de examen. Pe baza acestora, secretarii/secretarii-şefi ai unitãţilor de învãţãmânt întocmesc listele cu elevii înscrişi la susţinerea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, pe specializãri.
(3) Înscrierea candidaţilor care îşi vor finaliza studiile la unitãţi de învãţãmânt particular neacreditate se face respectându-se prevederile alin. (1) şi cele ale art. 17 alin. (2) şi pe baza urmãtoarelor înscrisuri:
a) certificat de naştere;
b) certificat de cãsãtorie, dacã este cazul;
c) foaia matricolã, în original, eliberatã de unitatea de învãţãmânt particular, precum şi o copie a acesteia, certificatã ca fiind conformã cu originalul, copie care se pãstreazã în arhiva unitãţii de învãţãmânt la care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale; foaia matricolã şi copia acesteia se depun de cãtre unitatea de învãţãmânt neacreditatã în momentul încheierii situaţiei şcolare;
d) actul de identitate, în original, precum şi o copie a acestuia, certificatã ca fiind conformã cu originalul, copie care se pãstreazã în arhiva unitãţii de învãţãmânt la care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale;
e) chitanţã de platã a taxei de examen, eliberatã de unitatea de învãţãmânt în care se va susţine examenul pentru obţinerea certificatului de competenţe profesionale.
(4) În cazul candidaţilor de la liceele/clasele sportive, înscrierea la examenul pentru certificarea competenţelor profesionale este condiţionatã de prezentarea avizului medical la zi care specificã: "apt pentru susţinerea probei practice sportive din cadrul examenului pentru certificarea competenţelor profesionale".
ART. 19
(1) Candidaţii care provin din promoţiile anterioare anului în care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale se înscriu la secretariatele unitãţilor de învãţãmânt la care şi-au finalizat studiile, pe baza înscrisurilor precizate la art. 18 alin. (3).
(2) În situaţia în care candidaţii prevãzuţi la alin. (1) au domiciliul în altã localitate decât aceea în care se aflã unitatea de învãţãmânt la care şi-au finalizat studiile, aceştia se pot înscrie la o unitate de învãţãmânt din localitatea de domiciliu, de acelaşi profil cu cea absolvitã, cu aprobarea inspectorului şcolar general din judeţul în care se aflã domiciliul candidatului.
(3) Dacã unitãţile de învãţãmânt la care candidaţii prevãzuţi la alin. (1) au absolvit cursurile nu organizeazã examen pentru certificarea competenţelor profesionale în specializarea respectivã, înscrierea acestora se face la o unitate de învãţãmânt care organizeazã examen pentru certificarea competenţelor profesionale în specializarea respectivã, pe baza aprobãrii inspectorului şcolar general.
(4) În mod excepţional, în situaţia în care pentru specializarea candidaţilor prevãzuţi la alin. (1) nicio unitate de învãţãmânt desemnatã ca centru de examen, din localitatea de domiciliu a acestora, nu organizeazã examen pentru certificarea competenţelor profesionale, atunci, cu aprobarea inspectorului şcolar general, se poate înfiinţa o subcomisie specialã în cadrul unei comisii de examinare în profil, în cadrul cãreia se vor prezenta la examen candidaţii în cauzã.
ART. 20
(1) Directorii unitãţilor de învãţãmânt care organizeazã examen pentru certificarea competenţelor profesionale întocmesc lista specializãrilor pentru care se susţine examen şi transmit situaţia CJEC pânã la data de 1 martie a anului şcolar în care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale.
(2) Directorii unitãţilor de învãţãmânt iau mãsuri pentru informarea candidaţilor asupra prevederilor prezentei metodologii.
ART. 21
Inspectorul de specialitate din cadrul inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti întocmeşte o situaţie centralizatã la nivel judeţean, care cuprinde lista specializãrilor pentru care se organizeazã examen pentru certificarea competenţelor profesionale. Aceasta va fi transmisã la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe pânã la data de 15 martie a anului şcolar în care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale.

CAP. IV
Structura examenului pentru certificarea competenţelor profesionale

ART. 22
(1) Examenul pentru certificarea competenţelor profesionale conţine douã probe:
a) susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
b) realizarea unei probe practice, relevantã pentru specializarea certificatã, şi argumentarea teoreticã a acesteia.
(2) Proba practicã poate conţine, dupã caz, mai multe etape.
(3) Probele examenului pentru certificarea competenţelor profesionale prevãzute la alin. (1), respectiv susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate şi proba practicã, se pot desfãşura în aceeaşi zi de examen.
ART. 23
(1) La liceele de artã, specializãrile arte plastice, arte decorative, arhitecturã, arte ambientale şi design, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - realizarea unei secvenţe din proiectul de specialitate.
(2) La liceele de artã, specializarea muzicã, structura probelor de examen este:
a) instrumente:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - recital instrumental, care cuprinde un studiu şi douã lucrãri de stil, caracter şi formã diferite; citirea la prima vedere a unui text muzical de minimum 16 mãsuri, la nivelul clasei a XII-a; argumentarea teoreticã a recitalului;
b) canto clasic:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - recital vocal, care cuprinde 3 lucrãri: arie anticã, lied clasic sau romantic şi o piesã româneascã; citirea la prima vedere a unui solfegiu din programa clasei a XII-a; analiza/argumentarea teoreticã a recitalului;
c) muzicã tradiţionalã româneascã:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - recital vocal cuprinzând 3 lucrãri: o doinã sau baladã şi douã melodii populare în ritmuri diferite din zona de provenienţã a candidatului; citirea la prima vedere a unui solfegiu din programa clasei a XII-a; analiza/argumentarea teoreticã a recitalului;
d) teorie-solfegiu-dicteu:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - auz muzical (un interval simplu consonant şi disonant, un interval compus, inclusiv cvintadecima, un trison în poziţie strânsã, un trison în poziţie largã); dicteu melodic şi armonic de 16 şi, respectiv, 8 mãsuri, conform programei clasei a XII-a; solfegiu la prima vedere de 12 mãsuri de 3 sau 4 timpi, în cheile sol şi fa, în tonalitãţi cu maximum 3 alteraţii constitutive, cu salturi de maximum decimã mare, cu maximum 4 durate pe timp, cu elemente de conflict metro-ritmic: sincope, contratimpi, anacruze, cu inflexiuni modulatorii şi modulaţii pasagere la tonalitãţi apropiate - o cvintã ascendentã, respectiv descendentã, la relativã, la omonimã; se va analiza solfegiul în plan teoretic.
(3) La liceele de artã, specializarea coregrafie, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - dans clasic - studiu la salã; repertoriu - spectacol; prezentarea şi susţinerea teoreticã a repertoriului de cãtre candidat pentru propriul rol. Pentru repertoriu - spectacol, candidatul se prezintã solo, în duet sau ansamblu, cu lucrãri în stil clasic, modern, de caracter sau românesc.
(4) La liceele de artã, specializarea teatru, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - spectacol, ce va cuprinde momente de teatru (monolog, versuri de toate genurile, scene din dramaturgia universalã sau româneascã); prezentarea şi susţinerea teoreticã de cãtre fiecare candidat a propriului rol.
(5) La seminariile teologice, specializarea pastoralã, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate din dogmaticã şi din studiul biblic al Vechiului şi Noului Testament;
- proba practicã din tipic şi muzicã bisericeascã, predicã şi catehezã.
(6) La seminariile teologice, specializarea patrimoniu cultural, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate din dogmaticã şi din studiul biblic al Vechiului şi Noului Testament;
- executarea unei lucrãri practice în specialitate.
(7) La liceele pedagogice, specializarea învãţãtor-educatoare, structura probelor de examen este:
- probã practicã - lecţie finalã la o disciplinã din planul de învãţãmânt al şcolii primare; activitate comunã finalã din planul de învãţãmânt preşcolar;
- prezentarea şi susţinerea proiectelor de lecţie.
(8) La liceele pedagogice, specializarea bibliotecar-documentarist, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate de organizare şi dezvoltare a unei biblioteci şcolare;
- probã practicã - realizarea unei secvenţe din proiectul de specialitate.
(9) La liceele pedagogice, specializarea pedagog şcolar, instructor pentru activitãţi extraşcolare, instructor animator, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - prezentarea unei activitãţi educative pe o temã la alegere.
(10) La liceele/clasele cu program sportiv, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate din pregãtirea sportivã teoreticã;
- proba practicã de specialitate, care constã în demonstrarea unui numãr de elemente tehnico-tactice din disciplina sportivã studiatã, executatã separat sau în condiţii de joc, set, rundã.
(11) La licee ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, specializarea muzici militare, structura probelor de examen este:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- probã practicã - recital instrumental care cuprinde un studiu şi douã lucrãri de stil, caracter şi formã diferite; citirea la prima vedere a unui text muzical de minimum 16 mãsuri, la nivelul clasei a XII-a; argumentarea teoreticã a recitalului.
ART. 24
Proiectul/lucrarea de specialitate reflectã cunoştinţele şi competenţele generale şi specifice dobândite de cãtre elev atât din punct de vedere teoretic, cât şi practic şi îşi propune sã verifice capacitatea candidatului:
a) de a sistematiza şi de a sintetiza cunoştinţele generale în domeniu şi pe cele de specialitate corespunzãtoare specializãrii absolvite;
b) de a utiliza deprinderile şi competenţele formate în rezolvarea problemelor teoretice şi practice, specifice specializãrii absolvite;
c) de a mobiliza competenţele specifice dobândite prin studierea disciplinelor din aria curricularã de specialitate în vederea rezolvãrii unor cazuri/situaţii problematice impuse de tema lucrãrii, dupã caz;
d) de a utiliza, dupã caz, tehnologiile informatice moderne în aplicaţii specifice domeniului în care s-a specializat.
ART. 25
(1) Temele proiectelor/lucrãrilor de specialitate şi criteriile de evaluare a acestora se stabilesc la nivelul unitãţii de învãţãmânt de stat sau particular, de comisia metodicã de specialitate şi, dupã caz, cu participarea reprezentanţilor partenerilor sociali interesaţi.
(2) Temele proiectelor/lucrãrilor de specialitate trebuie sã se încadreze în mod obligatoriu în aria curricularã a profilului respectiv şi sã fie în concordanţã cu curriculumul şcolar studiat de elevi la disciplinele din cadrul ariei curriculare specifice specializãrii.
(3) Temele proiectelor/lucrãrilor de specialitate, precum şi temele pentru proba practicã, dupã caz, se afişeazã la avizierul unitãţii de învãţãmânt pânã la data de 15 octombrie a anului şcolar în care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale.
(4) Candidaţii consultã tematica afişatã şi opteazã pentru una dintre teme sau propun o altã temã. Opţiunea candidatului se face în scris pânã la data de 1 noiembrie a anului şcolar în care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale. Pentru validarea propunerilor de teme din partea candidaţilor sunt necesare avizul profesorului îndrumãtor al proiectului/lucrãrii de specialitate şi avizul responsabilului catedrei de specialitate.
(5) Aprobarea repartizãrii temelor/lucrãrilor proiectelor de specialitate se face de cãtre consiliul de administraţie al unitãţii de învãţãmânt pânã la data de 15 noiembrie a anului şcolar în care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale.
ART. 26
Comisia metodicã de specialitate din unitatea de învãţãmânt organizatoare are responsabilitatea de a comunica elevilor, în termenul stabilit prin art. 25 alin. (3), criteriile de evaluare a proiectelor/lucrãrilor de specialitate, ţinând cont de:
a) calitatea lucrãrii: acoperirea ariei curriculare, relevanţa obiectivelor;
b) performanţa candidatului: contribuţia candidatului, structurarea lucrãrii;
c) nivel de performanţã: realizarea/susţinerea lucrãrii, demonstrarea competenţelor, abilitãţi sociale.
ART. 27
Profesorul îndrumãtor al proiectului/lucrãrii de specialitate, cadrul didactic care a predat disciplinele de specialitate sau a coordonat pregãtirea practicã, are urmãtoarele obligaţii:
a) face cunoscute temele propuse pentru proiectele/lucrãrile de specialitate tuturor elevilor din anii terminali;
b) revizuieşte şi reînnoieşte, dupã caz, în fiecare an, tematica proiectelor/lucrãrilor de specialitate;
c) oferã consultanţã şi sprijin elevilor în alegerea temelor pentru proiectele/lucrãrile de specialitate;
d) recomandã bibliografia minimalã şi stabileşte documentaţia necesarã;
e) definitiveazã, împreunã cu elevii, planul şi etapele de elaborare a proiectului/lucrãrii de specialitate înainte de începerea semestrului al II-lea al ultimului an de studiu;
f) oferã consultaţii, îndrumã şi urmãreşte modul de elaborare a proiectului/lucrãrii de specialitate;
g) se asigurã cã fiecare elev îşi elaboreazã şi tehnoredacteazã singur proiectul/lucrarea de specialitate;
h) verificã proiectul/lucrarea de specialitate şi întocmeşte un referat de evaluare a acestuia/acesteia, propunând comisiei de examinare un calificativ: "admis" sau "respins";
i) se asigurã cã elevii cu diverse tipuri de deficienţe/cerinţe educative speciale primesc sprijin pentru realizarea şi susţinerea proiectului de specialitate, în conformitate cu nevoile impuse de tipul respectiv de deficienţã.
ART. 28
În vederea elaborãrii proiectului/lucrãrii de specialitate, profesorul îndrumãtor poate recomanda sau solicita, în scris, conducerii unitãţii de învãţãmânt organizarea de consultaţii şi de cãtre alte cadre didactice sau specialişti în domeniu, pentru a le facilita elevilor accesul la informaţiile de care au nevoie.
ART. 29
(1) Proiectul/lucrarea de specialitate este elaborat/elaboratã de fiecare candidat, pe baza tematicii repartizate şi aprobate conform art. 25 alin. (5).
(2) Proiectul/lucrarea de specialitate este elaborat/elaboratã de absolvent în baza cunoştinţelor şi deprinderilor dobândite prin disciplinele de specialitate, elemente de proiectare, elaborarea documentaţiilor etc.
(3) Elaborarea proiectelor/lucrãrilor de specialitate se bazeazã şi pe competenţele dobândite de candidaţi pe durata cursurilor liceale prin studiul disciplinelor cuprinse în cadrul celorlalte arii curriculare: competenţe sociale, lingvistice, ştiinţifice etc.
ART. 30
(1) Proiectul/lucrarea de specialitate are urmãtorul conţinut:
a) cuprins;
b) argument: 1-1,5 pagini, în care sunt sintetizate atât aspectele teoretice, cât şi cele practice din perspectiva importanţei şi a utilitãţii lor pentru specializarea respectivã;
c) conţinut propriu-zis;
d) bibliografie;
e) anexe, dupã caz.
(2) Textul proiectului/lucrãrii de specialitate va fi tehnoredactat de cãtre candidat. În vederea tehnoredactãrii proiectului de specialitate de cãtre absolvenţii unitãţii de învãţãmânt, indiferent de anul absolvirii, se va întocmi un grafic de acces în laboratoarele de informaticã sau de specialitate din unitatea de învãţãmânt, sub supravegherea profesorului îndrumãtor al proiectului/lucrãrii de specialitate.
(3) Prelucrarea datelor experimentale se face obligatoriu cu ajutorul instrumentelor informatice, în vederea valorificãrii capacitãţilor dezvoltate prin disciplinele "informaticã/tehnologii asistate de calculator/tehnologia informaţiei" în specialitatea absolvitã.
(4) Proiectul/lucrarea de specialitate va avea între 5 şi 30 de pagini, fãrã anexe.
(5) Proiectul/lucrarea de specialitate (însoţit/însoţitã de referatul de evaluare al profesorului îndrumãtor) se depune la secretariatul unitãţii de învãţãmânt, primeşte un numãr de înregistrare şi, dupã susţinere, se pãstreazã în arhiva unitãţii de învãţãmânt timp de 3 ani.
ART. 31
La specializãrile arte plastice şi arte decorative, arte ambientale, arhitecturã, design, precum şi la specialitatea bibliotecar-documentarist:
a) pentru fiecare temã de proiect de specialitate se stabilesc 3-5 teme/subteme pentru proba practicã, în concordanţã cu tematica proiectelor de specialitate; conţinutul temelor/subtemelor din cadrul probei practice va ţine cont de cunoştinţele şi competenţele dobândite de cãtre candidaţi pe durata pregãtirii în liceu;
b) tematica probei practice se stabileşte şi se aduce la cunoştinţã candidaţilor de comisia metodicã din unitatea de învãţãmânt şi se aprobã de consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile art. 25.

CAP. V
Organizarea şi desfãşurarea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 32
Sãlile, cabinetele, atelierele etc., în care se susţine examenul pentru certificarea competenţelor profesionale, sunt, în prealabil, adaptate acestor activitãţi, prin:
a) dotarea corespunzãtoare;
b) eliminarea oricãror materiale didactice care ar putea influenţa candidaţii în susţinerea probelor;
c) afişarea pe uşa fiecãrei sãli a listei nominale cu candidaţii repartizaţi în sala respectivã şi a prevederilor care îi informeazã pe aceştia cã pãtrunderea în salã cu materiale ajutãtoare, frauda sau tentativa de fraudã atrage eliminarea din examen.
ART. 33
(1) Fiecare unitate de învãţãmânt va elabora graficul propriu de acţiune privind desfãşurarea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, examen care va fi planificat în perioada 1 martie-31 mai.
(2) Modul de organizare şi desfãşurare a probelor din cadrul examenului pentru certificarea competenţelor profesionale este stabilit de fiecare comisie de examinare, în funcţie de specializare şi de condiţiile concrete din unitatea de învãţãmânt, şi este comunicat candidaţilor prin afişare în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (1).

SECŢIUNEA a 2-a
Susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate

ART. 34
Îndrumãtorii proiectelor/lucrãrilor de specialitate depun la secretariatul unitãţii de învãţãmânt referatele de evaluare a proiectelor/lucrãrii de specialitate elaborate de candidaţi, însoţite de un tabel din care sã rezulte calificativul pentru fiecare candidat: "admis"/"respins", conform anexei D la prezenta metodologie.
ART. 35
În faţa comisiei de examinare din unitatea de învãţãmânt se susţin numai proiectele/lucrãrile de specialitate care au obţinut calificativul "admis", confirmat prin referatul de evaluare elaborat de profesorul îndrumãtor al proiectului/lucrãrii de specialitate.
ART. 36
Candidaţii intrã în sala de examen în ordinea afişatã, respectându-se ora prevãzutã. Preşedintele, vicepreşedintele şi membrii comisiei/subcomisiei de examinare verificã identitatea fiecãrui candidat. Candidatul primeşte proiectul/lucrarea de specialitate, cu referatul de evaluare al îndrumãtorului, şi, dupã caz, hârtie ştampilatã pentru ciornã.
ART. 37
(1) Prezentarea proiectului/lucrãrii de specialitate se face în faţa comisiei de examinare, care stabileşte nota finalã a acestei probe.
(2) Membrii comisiei/subcomisiei de examinare, cu drept de notare, pot adresa candidatului întrebãri asupra conţinutului, rezultatelor obţinute etc., fãrã a depãşi un timp maxim de 20 de minute pentru fiecare candidat (prezentare şi rãspuns la întrebãri).
(3) Evaluarea susţinerii proiectului/lucrãrii de specialitate va ţine cont de urmãtoarele criterii:
a) criterii care vizeazã calitatea proiectului/lucrãrii de specialitate: elaborarea, calitatea redactãrii şi structurarea proiectului/lucrãrii, calitatea materialului documentar utilizat;
b) criterii care vizeazã calitatea prezentãrii proiectului/lucrãrii de specialitate de cãtre candidat: raportarea candidatului la tema proiectului/lucrãrii de specialitate, elaborarea şi comunicarea, calitatea rezultatelor şi, dupã caz, creativitatea.
(4) Nu se admit contestaţii privitoare la nota obţinutã la proba "susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate".
ART. 38
(1) Fiecare membru cu drept de notare al comisiei/subcomisiei de examinare evalueazã prezentarea proiectului/lucrãrii de specialitate şi noteazã candidaţii cu note întregi de la 10 la 1.
(2) Diferenţa între notele acordate de membrii comisiei de examinare nu trebuie sã fie mai mare de un punct. În situaţiile în care diferenţa de notare este mai mare de un punct, preşedintele comisiei solicitã reevaluarea probei. Nota acordatã în urma reevaluãrii rãmâne definitivã şi se trece în catalogul de examen.
(3) Nota finalã la susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate se stabileşte ca medie aritmeticã a notelor acordate de membrii cu drept de notare ai comisiei/subcomisiei de examinare, calculatã cu douã zecimale, fãrã rotunjire. Nota finalã se trece în catalogul de examen.
(4) Nota minimã de promovare la susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate este 7 (şapte).

SECŢIUNEA a 3-a
Proba practicã

ART. 39
(1) Proba practicã are ca scop verificarea modului în care candidatul şi-a format deprinderile practice şi abilitãţile necesare pentru demonstrarea competenţelor specifice specializãrii pentru care s-a pregãtit.
(2) Proba practicã constã în executarea/demonstrarea unei: probe practice muzicale, interpretative, artistice, sportive etc.
(3) Graficul de acţiuni privind organizarea şi desfãşurarea probei se afişeazã cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de începerea acesteia şi cuprinde:
a) programarea pe zile şi ore a candidaţilor, în ordine alfabeticã, pe clase (grupe) şi specializãri;
b) numãrul maxim al candidaţilor dintr-o grupã stabilit de cãtre fiecare unitate de învãţãmânt, în funcţie de posibilitãţile sale;
c) durata probei practice pentru liceele sportive, stabilitã în funcţie de specializare/disciplinele sportive, numãrul concurenţilor şi baza materialã existentã.
(4) Proba practicã se desfãşoarã în afara orelor de curs. Proba practicã se susţine în sãli de clasã, cabinete sau laboratoare de specialitate, baze sportive acoperite sau în aer liber. Proba practicã pentru liceele/clasele cu program sportiv se susţine în spaţiul delimitat denumit "zonã de examen".
(5) Pentru specializarea muzicã, subiectele pentru proba de solfegiu şi citire la prima vedere vor fi elaborate de comisia de examinare cu o orã înaintea începerii probei, în prezenţa inspectorului de specialitate. Comisia de examinare elaboreazã un numãr de bilete egal cu cel puţin jumãtate din numãrul candidaţilor, conţinând subiecte cu acelaşi grad de dificultate. În ziua examenului fiecare candidat extrage un bilet.
(6) La liceele/seminariile teologice, proba practicã se desfãşoarã într-o sãptãmânã de pregãtire practicã programatã de comisia de examinare în perioada menţionatã la art. 33.
(7) La liceele sportive, proba practicã se desfãşoarã simultan în toate unitãţile şcolare din judeţ/municipiul Bucureşti.
ART. 40
(1) Proba practicã va fi evaluatã de membrii comisiei de examinare, care au drept de notare, conform art. 9.
(2) La probele practice nu se admit contestaţii.
(3) Conform art. 22 alin. (2) şi art. 23, pentru liceele/clasele cu profil sportiv, teologic - specializarea pastoralã şi artistic, specializãrile muzicã, coregrafie şi teatru, proba practicã conţine mai multe etape. Pentru promovare, candidaţii trebuie sã obţinã la fiecare etapã minimum nota 5 (cinci).

CAP. VI
Stabilirea şi comunicarea rezultatelor finale

ART. 41
(1) Nota finalã pentru fiecare probã a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale se stabileşte ca medie aritmeticã, calculatã cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a notelor acordate de fiecare examinator, membru al comisiei cu drept de notare.
(2) Media finalã la examenul pentru certificarea competenţelor profesionale o constituie nota obţinutã din media aritmeticã, calculatã cu douã zecimale, fãrã rotunjire, a notelor obţinute la:
- susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate;
- proba practicã.
ART. 42
Media minimã de promovare a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, calculatã în conformitate cu precizãrile art. 41 alin. (2) este 7 (şapte).
ART. 43
(1) Rezultatele probelor "susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate", respectiv "proba practicã" se afişeazã în termen de 24 de ore de la desfãşurare.
(2) Dupã încheierea examenului pentru certificarea competenţelor profesionale se comunicã rezultatele finale ale examenului pentru certificarea competenţelor profesionale, prin afişarea listelor nominale care cuprind: numele şi prenumele candidaţilor, notele obţinute la fiecare probã a examenului, media finalã şi rezultatul final, respectiv "admis", "respins", "neprezentat", "eliminat din examen".
(3) Un candidat se considerã neprezentat dacã a absentat la cel puţin una dintre probele/etapele de examen.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 44
Probele orale şi practice din examenul pentru certificarea competenţelor profesionale au caracter public, fãrã ca persoanele prezente în asistenţã sã poatã interveni. În mod excepţional, preşedintele poate dispune întreruperea examinãrii şi eliminarea din salã a persoanelor cu atitudine şi comportament necorespunzãtoare.
ART. 45
(1) Examenele pentru certificarea competenţelor profesionale din unitãţile de învãţãmânt care şcolarizeazã elevi cu deficienţe de toate categoriile se organizeazã şi se desfãşoarã cu respectarea urmãtoarelor dispoziţii speciale:
a) vicepreşedintele comisiei de examinare este un profesor cu specialitatea psihopedagogie specialã, pedagogie, psihologie sau, în lipsa acestuia, un profesor de specialitate pentru pregãtirea de bazã şi în specialitate, având cel puţin gradul didactic II;
b) comisiile de examinare asigurã şanse egale candidaţilor cu deficienţe, prin adaptarea procedurilor de examinare, în funcţie de particularitãţile individuale şi de cele specifice deficienţei respective.
(2) Exemple de adaptare a procedurilor de examinare la deficienţele elevilor:
a) asigurarea posibilitãţii de comunicare prin utilizarea sistemului Braille, la elevii nevãzãtori, respectiv a limbajului mimico-gestual, la elevii cu deficienţe de auz, inclusiv posibilitatea asigurãrii, dupã caz, a unui interpret autorizat;
b) mãrirea timpului destinat efectuãrii lucrãrii practice de cãtre candidaţii cu deficienţe fizice (motorii) sau vizuale;
c) asigurarea scrisului cu caractere mãrite la candidaţii ambliopi;
d) transmiterea prin dictare, la elevii cu anumite deficienţe, a informaţiilor corespunzãtoare tematicii probelor de examen afişate/prezentate vizual;
e) adaptarea probelor practice pentru absolvenţii cu deficienţe motorii şi neuromotorii.
ART. 46
Respectarea prezentei metodologii este obligatorie pentru toate persoanele implicate în organizarea şi desfãşurarea examenelor pentru certificarea competenţelor profesionale.
ART. 47
Preşedintele comisiei de examinare din fiecare unitate de învãţãmânt rãspunde de completarea certificatelor de competenţe profesionale.
ART. 48
Plata membrilor comisiilor se reglementeazã prin ordin separat.
ART. 49
Colectarea unor fonduri materiale sau bãneşti de la candidaţi, de la pãrinţii sau rudele acestora este interzisã. Încãlcarea acestei dispoziţii atrage sancţionarea în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 50
(1) Raportul întocmit de CJEC privind rezultatele examenelor pentru certificarea competenţelor profesionale se transmite, prin delegat sau prin poştã, la Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii - Direcţia generalã educaţie timpurie, şcoli, performanţã şi programe, în termen de 15 zile de la încheierea sesiunii de examen în toate unitãţile de învãţãmânt din judeţul respectiv/municipiul Bucureşti.
(2) Raportul prevãzut la alin. (1) se întocmeşte atât pentru învãţãmântul de stat, cât şi pentru cel particular, dupã modelul prevãzut în anexa A.
ART. 51
Anexele A, B, C şi D fac parte integrantã din prezenta metodologie.


ANEXA A
-------
la metodologie
--------------

Comisia Judeţeanã de Evaluare şi Certificare ....../a Municipiului Bucureşti

RAPORT
privind rezultatele examenului pentru certificarea
competenţelor profesionale în învãţãmântul liceal,
filiera vocaţionalã

1. Situaţia statisticã privind rezultatele examenului pentru certificarea competenţelor profesionale raportate, separat, pentru învãţãmântul de stat şi învãţãmântul particular:



┌─────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│ ***)│ Numãr de elevi │ Promova- │
│ ├───────────┬───────────┬───────────┬───────────┬───────────┤ bilitate │
│ │ Înscrişi │ Prezenţi │ Absenţi │ Promovaţi │ Respinşi │ (%) │
│ ├─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┼─────┬─────┤
│ │urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│urban│rural│
├─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│ (1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │ (6) │ (7) │ (8) │ (9) │ (10)│ (11)│ (12)│ (13)│
├─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────┤
│Total│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┼─────┴─────┤
│Total│ │ │ │ │ │ │
│gene-│ │ │ │ │ │ │
│ral │ │ │ │ │ │ │
└─────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┴───────────┘


-----------
***) Se completeazã specializarea.

2. Modul de organizare şi desfãşurare a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale (numãrul centrelor de examen, respectarea prevederilor prezentei metodologii, probleme apãrute etc.)
3. Propuneri de modificare/completare a Metodologiei de organizare şi desfãşurare a examenului pentru certificarea competenţelor profesionale în învãţãmântul liceal, filiera vocaţionalã.


ANEXA B
-------
la metodologie
--------------

CONŢINUTUL FIŞEI INDIVIDUALE
privind atribuţiile membrilor comisiei
de examinare din unitatea de învãţãmânt

INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN/AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Comisia Judeţeanã de Evaluare şi Certificare ....../a Municipiului Bucureşti
Comisia de examinare din ........*)

Aprobat
Preşedinte CJEC,

FIŞĂ INDIVIDUALĂ
privind atribuţiile în cadrul comisiei
de examinare a dlui/dnei ...........,
desemnat/desemnate în calitate de ........**)
în cadrul Comisiei de examinare din ...........*)

Ca urmare a Deciziei nr. ....... din ........ a I.S.J./I.S.M.B, dl/dna ......... a fost desemnat/desemnatã în calitate de ........**) în cadrul Comisiei de examinare din ........*), cu urmãtoarele atribuţii:
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
.....................................................................***).

Inspector şcolar de specialitate, Am luat cunoştinţã,
.......................... .....................

----------------
*) Se trece unitatea de învãţãmânt în care se organizeazã centru de examen.
**) Se trece calitatea în comisia de examinare (preşedinte, vicepreşedinte, secretar, membru).
***) Se trec atribuţiile în cadrul comisiei de examinare, particularizate în funcţie de numãrul de subcomisii, specializãri, probe/etape etc.


ANEXA C
-------
la metodologie
--------------

TABEL NOMINAL
privind înscrierea elevilor la examenul
pentru certificarea competenţelor profesionale



┌────┬────────────────────────────┬─────┬───────────────┬──────────────────┐
│Nr. │Numele şi prenumele elevului│Clasa│Specialitatea*)│Semnãtura elevului│
│crt.│ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────┼───────────────┼──────────────────┤
│(1) │ (2) │ (3) │ (4) │ (5) │
├────┼────────────────────────────┼─────┼───────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────┼───────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────┼───────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────┴─────┴───────────────┴──────────────────┘


----------
*) Se va menţiona specialitatea candidatului, dupã caz: instrument, canto, patrimoniu, documentarist, volei, handbal etc.

Profesor diriginte,
............................


ANEXA D
-------
la metodologie
--------------

TABEL NOMINAL
privind calificativele acordate referatelor
de evaluare a proiectelor/lucrãrilor de specialitate



┌────┬────────────────────────────┬─────┬───────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │Numele şi prenumele elevului│Clasa│Specialitatea*)│Calificativul acordat│
│crt.│ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────┴─────┴───────────────┴─────────────────────┘


-----------
*) Se va menţiona specialitatea candidatului, dupã caz: instrument, canto, patrimoniu, documentarist, volei, handbal etc.

Profesor îndrumãtor,
.............................

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016