Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIE - CADRU din 24 septembrie 2007  de organizare si desfasurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea functiilor specifice comitetului director din serviciile de ambulanta judetene si al municipiului Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIE - CADRU din 24 septembrie 2007 de organizare si desfasurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea functiilor specifice comitetului director din serviciile de ambulanta judetene si al municipiului Bucuresti

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 1 octombrie 2007

ART. 1
În cadrul serviciilor de ambulanţã judeţene şi al municipiului Bucureşti, denumite în continuare servicii de ambulanţã, funcţioneazã, potrivit normelor interne de organizare a fiecãrui serviciu, un comitet director format din:
a) managerul general;
b) directorul medical;
c) directorul economic;
d) directorul tehnic;
e) asistentul-şef.
ART. 2
(1) Ocuparea posturilor specifice comitetului director se face prin concurs/examen organizat de managerul general al serviciului de ambulanţã, pentru fiecare post în parte.
(2) Comisia de concurs/examen este propusã de managerul general al serviciului de ambulanţã şi este aprobatã de autoritatea de coordonare (autoritãţile de sãnãtate publicã). În baza aprobãrii, desemnarea comisiei de concurs/examen se face prin act administrativ al managerului general al serviciului de ambulanţã.
(3) Comisia de concurs/examen are în componenţã, ca membri, reprezentanţi ai autoritãţii de coordonare, ai administraţiei publice locale şi specialişti din cadrul serviciului de ambulanţã, precum şi, ca observatori, reprezentanţi ai organizaţiilor profesionale şi de sindicat, conform actelor normative în vigoare.
(4) Fiecare comisie este formatã din preşedinte, cel puţin 2 membri ai comisiei şi un secretar. Preşedintele comisiei poartã întreaga rãspundere pentru buna organizare şi desfãşurare a concursului/examenului, asigurarea legalitãţii în ceea ce priveşte evaluarea candidaţilor, asigurarea şanselor egale pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de evaluare şi a documentelor elaborate de comisie şi candidaţi în vederea evaluãrii şi ierarhizãrii acestora.
(5) În scopul soluţionãrii eventualelor contestaţii, se constituie, pentru fiecare post scos la concurs/examen, o comisie de soluţionare a contestaţiilor, formatã din preşedinte şi alţi 2 membri ai comisiei, personal de specialitate. Comisia de soluţionare a contestaţiilor este propusã de managerul general al serviciului de ambulanţã, se aprobã de autoritatea de coordonare şi se desemneazã prin act administrativ al managerului general al serviciului de ambulanţã.
ART. 3
Nu pot face parte din comisia de concurs/examen şi comisia de soluţionare a contestaţiilor cei care declarã ori despre care sunt informaţii certe cã au rude sau afini pânã la gradul IV inclusiv în rândul candidaţilor.
ART. 4
(1) La concurs/examen se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc cumulativ criteriile generale şi specifice.
(2) Criteriile generale sunt urmãtoarele:
a) au domiciliul stabil în România;
b) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmãrire penalã;
c) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
d) nu au vârsta de pensionare, conform legii.
(3) Criteriile specifice sunt urmãtoarele:
a) pentru directorul medical:
- sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã, cu diplomã de licenţã sau echivalentã în specializarea medicinã;
- sunt confirmaţi ca medic specialist sau primar;
- au cel puţin 2 ani vechime ca medic specialist;
- sunt absolvenţi ai unui curs de perfecţionare în domeniul managementului sanitar, organizat de o instituţie acreditatã, din ţarã sau strãinãtate;
b) pentru directorul economic:
- sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã cu diplomã de licenţã sau echivalentã în domeniul economic;
- au cel puţin 2 ani vechime în specialitatea studiilor;
- sunt absolvenţi ai unui curs de perfecţionare în specialitatea studiilor sau în domeniul managementului sanitar, organizat de o instituţie acreditatã, din ţarã sau din strãinãtate;
c) pentru directorul tehnic:
- sunt absolvenţi de învãţãmânt universitar de lungã duratã cu diplomã de licenţã sau echivalentã în domenii/specializãri tehnice specifice funcţiei;
- au cel puţin 2 ani vechime în specialitatea studiilor;
- sunt absolvenţi ai unui curs de perfecţionare în specialitatea studiilor sau în domeniul managementului sanitar, organizat de o instituţie acreditatã, din ţarã sau din strãinãtate;
d) pentru asistentul-şef:
- sunt absolvenţi de învãţãmânt postliceal sanitar, cu diplomã de absolvire sau de învãţãmânt universitar de lungã sau scurtã duratã, cu diplomã de licenţã/absolvire sau echivalentã în domeniul medical;
- sunt absolvenţi ai unui curs de perfecţionare în domeniul managementului sanitar, organizat de Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul Sanitar sau Şcoala Naţionalã de Sãnãtate Publicã şi Management Sanitar;
- sunt asistenţi medicali principali;
- au cel puţin 2 ani vechime ca asistent medical principal.
ART. 5
(1) Dosarul de înscriere la concurs trebuie sã conţinã urmãtoarele documente:
a) cererea de înscriere;
b) copia actului de identitate;
c) copia legalizatã a diplomei de licenţã sau de absolvire, dupã caz;
d) curriculum vitae;
e) adeverinţa care atestã vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, dupã caz;
f) cazierul judiciar;
g) copii ale diplomelor de studii şi alte acte care atestã efectuarea unor specializãri, cursuri, stagii, competenţe/atestate etc., în funcţie de postul pentru care concureazã;
h) declaraţia pe propria rãspundere cã nu este urmãrit penal şi nu are cunoştinţã cã a început urmãrirea penalã împotriva sa;
i) declaraţia pe propria rãspundere privind colaborarea cu securitatea înainte de anul 1989;
j) adeverinţa din care sã rezulte cã este apt medical, fizic şi neuropsihic;
k) proiectul/lucrarea de specialitate.
(2) Dosarul de înscriere se depune la secretarul comisiei de concurs, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de data susţinerii concursului.
(3) Candidaţii al cãror dosar de înscriere a fost declarat "Respins" pot depune contestaţie în cel mult 24 de ore de la data comunicãrii rezultatului verificãrii. Contestaţia se soluţioneazã în timp de 24 de ore de la data depunerii de cãtre comisia de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 6
(1) Funcţiile specifice comitetului director se scot la concurs prin publicarea într-un ziar central sau local şi prin afişarea acestora la sediul unitãţii respective cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data susţinerii concursului.
(2) Odatã cu publicarea posturilor se specificã, pentru fiecare post în parte, data şi locul susţinerii concursului, modalitãţile de informare privind criteriile de selecţie, conţinutul dosarului de înscriere, temele pentru proiectul/lucrarea de specialitate şi bibliografia pentru concurs.
ART. 7
(1) Concursul/examenul cuprinde urmãtoarele probe de evaluare:
a) testul-grilã/lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specificã postului;
b) susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate pe o temã din domeniul de activitate al postului;
c) interviul de selecţie.
(2) Probele de evaluare se noteazã cu note de la 1 la 10.
ART. 8
(1) Testul-grilã/lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor se desfãşoarã pe durata a cel mult 3 ore.
(2) Testul-grilã/subiectele pentru lucrarea scrisã se elaboreazã de cãtre comisia de concurs, pe baza bibliografiei pentru concurs, în ziua probei.
(3) Persoanele care au participat la elaborarea testuluigrilã/ subiectelor pentru lucrarea scrisã nu pãrãsesc încãperea pânã la începerea probei.
ART. 9
(1) Candidaţii îşi aleg tema pentru proiectul/lucrarea de specialitate dintre cele stabilite de comisia de concurs prin publicaţia de concurs şi îl depun odatã cu înscrierea la concurs.
(2) Proiectul/lucrarea de specialitate trebuie sã fie realizat/realizatã individual de cãtre candidat, sã rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14 şi trebuie sã fie depus/depusã la înscriere.
(3) Evaluarea şi susţinerea proiectului/lucrãrii de specialitate se fac în plenul comisiei de concurs/examen.
(4) În urma susţinerii orale a proiectului/lucrãrii de specialitate, evaluãrii conţinutului şi a rãspunsurilor date la întrebãrile comisiei de concurs/examen, fiecare membru al comisiei acordã câte o notã. Nota finalã, cu douã zecimale, este media notelor acordate de cãtre fiecare membru al comisiei de concurs/examen.
ART. 10
(1) Interviul de selecţie are scopul de a permite membrilor comisiei de concurs/examen sã constate, analizând şi rezultatele obţinute la testul-grilã/lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor şi proiectul/lucrarea de specialitate, dacã respectivul candidat îşi va putea îndeplini obligaţiile în noua funcţie şi dacã este cel mai potrivit pentru aceastã funcţie din punct de vedere al experienţei profesionale, aptitudinilor de comunicare, aptitudinilor şi cunoştinţelor manageriale şi ambiţiilor profesionale.
(2) Interviul de selecţie se desfãşoarã în plenul comisiei de concurs/examen.
(3) Nu se adreseazã candidatului întrebãri referitoare la opiniile sale politice, la activitatea sindicalã, religie, etnie, sex, starea materialã şi originea socialã.
ART. 11
(1) Pentru a fi declaraţi "Admis", candidaţii trebuie sã obţinã în cadrul concursului/examenului media finalã cel puţin 7,00, iar la fiecare probã minimum nota 6,00. Media finalã a fiecãrui candidat se calculeazã cu douã zecimale, ca medie aritmeticã a notelor obţinute la probele de evaluare.
(2) Pe baza mediilor finale, comisia de concurs stabileşte, în ordinea descrescãtoare a mediilor, candidatul declarat "Admis" la concurs. La medii finale egale, departajarea candidaţilor se face pe baza mediei obţinute la testul-grilã/lucrarea scrisã de verificare a cunoştinţelor, iar la menţinerea egalitãţii, pe baza notei obţinute la interviul de selecţie.
(3) Candidaţii au dreptul sã conteste rezultatul final al concursului/examenului, cu excepţia interviului de selecţie, în termen de 24 de ore de la data afişãrii. Contestaţia se soluţioneazã de comisia de soluţionare a contestaţiilor în timp de 24 de ore de la data depunerii la secretarul comisiei de concurs/examen.
ART. 12
Candidaţii declaraţi "Admis" în urma concursului/examenului sunt numiţi în funcţiile pentru care au concurat prin act administrativ al managerului general al serviciului de ambulanţã, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare.
ART. 13
(1) Serviciile de ambulanţã organizatoare elaboreazã metodologii/regulamente proprii de desfãşurare a concursului/examenului, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii-cadru. Prevederile acestor metodologii/regulamente sunt aduse la cunoştinţã membrilor comisiilor de concurs/examen şi comisiilor de soluţionare a contestaţiilor, precum şi candidaţilor, în pãrţile ce îi privesc, cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea concursului/examenului.
(2) În cadrul metodologiilor/regulamentelor proprii se stabilesc, de comun acord cu cei numiţi în comisiile de concurs/examen ca observatori, atribuţiile acestora în cadrul organizãrii şi desfãşurãrii probelor de evaluare.
ART. 14
(1) În cazul în care la concursul organizat în vederea ocupãrii unui post din comitetul director nu s-au prezentat cel puţin 2 candidaţi, încadrarea postului se face prin examen.
(2) Concursurile/examenele organizate pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director se finalizeazã în termen de 60 de zile de la data numirii prin concurs a managerului general al serviciului de ambulanţã.
(3) Pentru funcţiile specifice comitetului director nou-înfiinţate ca urmare a modificãrii structurii organizatorice, precum şi pentru cele neocupate în urma organizãrii concursurilor/examenelor, managerul general al serviciului de ambulanţã, numit prin concurs, organizeazã concurs/examen în termen de 60 de zile, conform prezentei metodologii-cadru.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016