Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIA din 28 noiembrie 2008  desfasurarii activitatilor de analiza a postului si de intocmire a fisei postului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIA din 28 noiembrie 2008 desfasurarii activitatilor de analiza a postului si de intocmire a fisei postului

EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 833 din 11 decembrie 2008

ART. 1
(1) Pentru fiecare dintre situaţiile prevãzute la art. 4 alin. (1)-(3) din ordin, la începutul fiecãrui an în cadrul unitãţilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative se constituie, prin dispoziţie/ordin de zi pe unitate, comisii de analizã a posturilor, în vederea întocmirii sau reactualizãrii fişelor posturilor. În situaţia în care unitatea are în componenţã subunitãţi, se pot constitui şi în cadrul acestora comisii de analizã a posturilor.
(2) Persoana prevãzutã la art. 3 alin. (3) lit. e) din prezenta anexã nu se nominalizeazã în dispoziţia/ordinul de zi pe unitate prevãzutã/prevãzut la alin. (1).
ART. 2
Etapele desfãşurãrii analizei postului sunt urmãtoarele:
a) constituirea comisiei de analizã a postului/posturilor;
b) completarea Chestionarului pentru analiza postului, conform modelului de la pct. A, de cãtre titularul postului sau, dupã caz, de cãtre fostul titular al postului ori titulari ai unor posturi cu atribuţii similare;
c) culegerea datelor necesare analizei postului de cãtre şeful nemijlocit al ocupantului postului, avându-se ca ghid orientativ Fişa de observaţie a sarcinilor postului, conform modelului de la pct. B;
d) stabilirea în cadrul comisiei a sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului, cuprinse în modulul D din fişa postului, precum şi a condiţiilor specifice de muncã, cuprinse în modulul C din fişa postului, conform Structurii fişei postului şi Îndrumarului de completare a fişei postului prevãzute la pct. C;
e) stabilirea în cadrul comisiei, în funcţie de datele analizate pânã la acest punct, a cerinţelor postului, cuprinse în modulul B din fişa postului, şi a standardelor de performanţã asociate postului, cuprinse în modulul E din fişa postului;
f) întocmirea formei finale a fişei postului de cãtre şeful nemijlocit al titularului postului;
g) semnarea fişei postului de cãtre şeful nemijlocit al titularului postului şi de cãtre şeful/comandantul unitãţii;
h) luarea la cunoştinţã a fişei postului şi semnarea acesteia de cãtre titular;
i) ataşarea fişei postului la dispoziţia/ordinul de numire, introducerea acestora în dosarul profesional, împreunã cu toate celelalte fişe ale posturilor pe care le-a ocupat poliţistul/cadrul militar, şi înmânarea titularului postului, precum şi şefului nemijlocit al acestuia a câte unei copii a fişei postului.
ART. 3
(1) Comisia de analizã a posturilor este compusã dintr-un şef şi mai mulţi membri.
(2) Şeful comisiei de analizã a posturilor este numit dintre locţiitorii şefului/comandantului unitãţii/subunitãţii.
(3) Membrii comisiei de analizã a posturilor sunt:
a) psihologul de unitate, dacã unitatea are încadrat un asemenea specialist;
b) un reprezentant al compartimentului de resurse umane;
c) ofiţerul cu atribuţii de formare profesionalã continuã, altul decât cel prevãzut la lit. b);
d) un reprezentant al compartimentului organizare/similar;
e) şeful nemijlocit al titularului postului.
(4) Pentru culegerea datelor necesare analizei postului, membrii comisiei de analizã a posturilor vor consulta:
a) titularul postului, respectiv fostul titular al postului sau titulari ai unor posturi cu atribuţii similare;
b) medicul de unitate;
c) şefi ai compartimentelor unitãţii care prin natura atribuţiilor intrã frecvent în contact cu ocupantul postului.
ART. 4
În culegerea datelor necesare analizei postului comisia utilizeazã în principal urmãtoarele documente:
a) regulamentul de organizare şi funcţionare al unitãţii;
b) fişele anterioare ale postului respectiv;
c) chestionarul pentru analiza postului completat de cãtre titularul postului;
d) observaţiile membrilor comisiei de analizã a postului şi ale celorlalte persoane consultate, precum şi sinteza acestora, cuprinsã în fişa de observaţie a sarcinilor postului;
e) standardele ocupaţionale, acolo unde sunt elaborate pentru posturi cu atribuţii asemãnãtoare;
f) actele normative care au ca obiect de reglementare exercitarea unor profesii sau ocupaţii, de exemplu statutul cadrelor medicale, cadrelor didactice, arhitecţilor etc., ori domenii de activitate - de lucru în anumite condiţii de solicitare fizicã, de izolare etc.;
g) Ghidul carierei personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
h) strategiile şi concepţiile ministerului/inspectoratului general/domeniului cu privire la activitatea structurii în care este prevãzut postul.
ART. 5
Se interzice modificarea aleatorie a elementelor de conţinut ale fişei postului pentru ca aceasta sã corespundã criteriilor conjuncturale pe care le îndeplineşte o persoanã propozabilã pentru numirea în acel post.
ART. 6
Documentele prevãzute la art. 2 lit. b) şi c) se pãstreazã, dupã completare, la compartimentul de resurse umane timp de 2 ani pentru toate posturile nou-înfiinţate, precum şi în situaţiile în care s-au produs schimbãri semnificative în natura sarcinilor, atribuţiilor şi responsabilitãţilor postului ori a cerinţelor de ocupare a acestuia.

A.
Serviciu/birou/compartiment ...........
Grad ........... Nume ........ Prenume ........
Funcţia ocupatã .............

Data ............

CHESTIONAR PENTRU ANALIZA POSTULUI

Acest chestionar are scopul de a contribui la descrierea postului pe care dumneavoastrã îl ocupaţi, printr-o "autofotografiere" a principalelor sarcini, îndatoriri şi responsabilitãţi îndeplinite în ultimele 12 luni. Datele completate vor fi avute în vedere la redactarea fişei postului, iar aceasta va influenţa aprecierea rezultatelor profesionale şi evaluarea necesarului de instruire-formare şi pregãtire continuã.



┌────────────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────┐
│ 1. Lucrãrile/activitãţile pe │ Genul de activitate*2) │ Timpul necesar*3) │
│ care le execut*1) │ │ │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├────────────────────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────┤
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
└────────────────────────────────┴─────────────────────────┴───────────────────┘


-----------
*1) În funcţie de numãrul lucrãrilor/activitãţilor îndeplinite, rubricii nr. 1 i se vor ataşa noi file.
*2) Exemplu: execut, colaborez la execuţie, dau consultanţã, decid etc.
*3) În procente din totalul timpului afectat programului de lucru, pânã la 100%.

2. Lucrãrile - sarcinile, îndatoririle, responsabilitãţile - care mã solicitã cel mai mult:
3. Lucrãrile care mi se par inutile - din perspectiva obiectivelor unitãţii şi a specificului postului:
4. Unitãţile/compartimentele/persoanele cu care colaborez cel mai des pe linie de serviciu şi cele fãrã a cãror colaborare nu îmi pot îndeplini satisfãcãtor sarcinile sunt urmãtoarele:
5. Dificultãţi întâmpinate în îndeplinirea sarcinilor mele - relaţionare, dotare, perfecţionare etc.:
6. Consider cã pentru a-mi îndeplini corespunzãtor sarcinile de serviciu ar trebui sã urmez cursurile de perfecţionare programe de formare profesionalã continuã:
7. Observaţii şi propuneri pentru stabilirea viitoarelor sarcini, îndatoriri şi responsabilitãţi ale postului meu:

Semnãtura: ..............


B.

FIŞA DE OBSERVAŢIE A SARCINILOR POSTULUI

Compartimentul ......................................
Denumirea postului ..................................


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Definirea sumarã a atribuţiilor postului în cadrul compartimentului/unitãţii:│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Responsabilitãţi îndeplinite: │
│ 1. │
│ 2. │
│ 3. │
│ 4. │
│ 5. │
│ 6. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌────┬─────────────────────────┬────────────┬──────────────┬──────────────────┐
│Nr. │ Documente întocmite │Conţinutul │Periodicitatea│ Cãtre cine - │
│crt.│ frecvent în │documentului│ întocmirii │ce structurã - │
│ │îndeplinirea atribuţiilor│ │ documentelor │ îl transmite/ │
│ │ │ │ │ de la cine - │
│ │ │ │ │ ce structurã - │
│ │ │ │ │ îl primeşte │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────────────────┤
│ 1. │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────────────────┤
│ 2. │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────────────────┤
│ 3. │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────────────────┤
│ 4. │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼────────────┼──────────────┼──────────────────┤
│ 5. │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────┴────────────┴──────────────┴──────────────────┘

┌────┬──────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │Activitãţi şi operaţiuni efectuate│ Rolul │Cât de frecvent sunt │
│crt.│ de ocupantul postului │activitãţilor │ desfãşurate │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 1. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 2. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 3. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 4. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 5. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 6. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 7. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 8. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│ 9. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│10. │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼──────────────┼──────────────────────┤
│11. │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴──────────────┴──────────────────────┘




C.
I. STRUCTURA FIŞEI POSTULUI
MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Unitatea .............................

Caracterul documentului
Aprob*4),
Şeful unitãţii
....................

FIŞA POSTULUI
A. Identificarea postului
1. Compartimentul: ................................................
2. Denumirea şi codul postului: .........................................
3. Poziţia postului în statul de organizare: ..........................
4. Punctajul postului*5): minim, maxim, mediu
5. Relaţii cu alte posturi:
- relaţii ierarhice/funcţionale/de control/de reprezentare;
- relaţii cu autoritãţi, instituţii publice, organizaţii internaţionale, persoane juridice private
6. Definirea sumarã a atribuţiilor postului: ................................
B. Cerinţele postului
1. Categoria de personal care poate ocupa postul: .........................
2. Gradul profesional/gradul militar şi clasa necesar(e)*6) ocupantului postului: .................
3. Pregãtirea necesarã ocupantului postului:
3.1. pregãtire de bazã: ........................................;
3.2. pregãtire de specialitate: ....................................
3.3. alte cunoştinţe: .....................................
3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: ............................;
3.5. limbi strãine: nivelul de cunoaştere pentru citit/scris/vorbit: ..........................
4. Experienţã:
4.1. vechime în muncã/din care în Ministerul Internelor şi Reformei Administrative: ............;
4.2. vechime în specialitate: .........................................;
4.3. vechime în funcţii de conducere: .................................;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: ............... .
5. Aptitudini şi abilitãţi necesare: ...................................
6. Atitudini necesare/comportament solicitat: ..........................
7. Parametri privind starea sãnãtãţii somatice: ........................
8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: ..............................
C. Condiţii specifice de muncã
1. Locul de muncã: .....................................................
2. Programul de lucru: .................................................
3. Deplasãri curente: ..................................................
4. Condiţii deosebite de muncã: ........................................
5. Riscuri implicate de post: ..........................................
6. Compensãri: .........................................................
D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor postului
Sarcini şi îndatoriri în:
- munca desfãşuratã în fiecare zi/sãptãmânal/ocazional/temporar; pentru fiecare sarcinã şi îndatorire, în % din timpul de lucru: .........................................................
Responsabilitãţi:
- de planificare: ....................................................;
- de raportare: ......................................................;
- de lucru cu publicul: ..............................................;
- de luare a deciziilor: .............................................;
- accesul la informaţii: ............................................. .
- limite de competenţã; delegarea de atribuţii şi competenţã*7):
..................................................................... .
E. Standarde de performanţã asociate postului
1. Indicatori cantitativi
2. Indicatori calitativi
3. Costuri
4. Timp
5. Utilizarea resurselor
6. Mod de realizare

Şeful/Comandantul unitãţii*8)
Numele şi prenumele ....................
Semnãtura ........... Data .............

Şeful nemijlocit
Numele şi prenumele ....................
Semnãtura ........... Data .............

Titularul postului
Numele şi prenumele ....................
Semnãtura ........... Data .............

----------
*4) Numai în situaţia în care şeful unitãţii este funcţionar public civil. Se va ştampila.
*5) Petru personalul contractual.
*6) Pentru funcţionarii publici.
*7) Pentru funcţionarii publici.
*8) În cazul funcţionarilor publici civili se trece: Avizat de ... - şeful nemijlocit al şefului care a întocmit fişa postului - numele, prenumele, funcţia, semnãtura şi data.

II. ÎNDRUMARUL DE COMPLETARE A FIŞEI POSTULUI
1. Reguli generale pentru redactarea fişei postului:
- se va evita înscrierea informaţiilor care nu sunt strict necesare;
- se va urmãri înţelegerea clarã de cãtre ocupantul postului a sarcinilor şi responsabilitãţilor ce îi revin;
- se va utiliza un stil direct şi accesibil, cu termeni precişi, pe cât posibil fãrã a face abuz de termeni tehnici sau neologisme;
- se vor utiliza fraze simple, cu un minim de complexitate a structurii;
- se va utiliza persoana a treia singular, timpul prezent, diateza activã (de exemplu: dactilografiazã lucrãrile serviciului, avizeazã planurile şi programele de învãţãmânt ale şcolilor de agenţi de poliţie etc.).
2. Fişa postului se completeazã astfel:




┌─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Rubrica │ Cum se completeazã │ Exemple │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Caracterul │Se înscrie caracterul nesecret/secret de serviciu │nesecret │
│documentului │al fişei postului. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│A. Identi- │Se înscriu datele care identificã/individualizeazã postul în ansamblul funcţiilor din │
│ficarea │Ministerul Internelor şi Reformei Administrative; datele din acest modul se completeazã │
│postului │dupã consultarea compartimentului de resurse umane. │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. compar- │Se înscriu structura imediat superioarã celei din │Serviciul funcţii publice │
│timentul │care face parte postul, precum şi denumirea │ │
│ │compartimentului/structurii - biroului, secţiei, │ │
│ │serviciului etc. - în care lucreazã ocupantul │ │
│ │postului. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. denumirea │Se completeazã cu datele corespunzãtoare │ofiţer specialist principal - evidenţã│
│ şi codul │înscrise în statul de organizare al unitãţii şi în│poliţişti; şef birou evidenţã cadre │
│ postului │sistemul informatic de personal, dacã este │militare; │
│ │implementat; în situaţia în care profesia/ocupaţia│locţiitor şef serviciu politici de │
│ │cu care este prevãzut postul este cuprinsã în │resurse umane; ofiţer specialist II - │
│ │Clasificarea ocupaţiilor din România - COR - │psiholog; │
│ │se înscrie şi codul prevãzut de aceasta; se │- codul postului va fi cel utilizat în│
│ │introduce şi clasificarea internã a ocupaţiei, │sistemul informatic de gestiune a │
│ │dacã este cazul. │resurselor umane; │
│ │ │- codul 243202 - bibliotecar cu studii│
│ │ │superioare - din COR │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. poziţia │Se specificã numãrul curent al postului în statul │ 34 │
│postului în │de organizare al unitãţii. │ │
│statul de │ │ │
│organizare │ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. punctajul │Se specificã pentru personalul contractual, │ │
│ postului: │potrivit procedurilor în vigoare de evaluare a │ │
│ minim, │postului, punctajul minim, maxim şi mediu │ │
│ maxim, mediu│acordat postului. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. relaţii │Se înscriu relaţiile ierarhice, respectiv cui se │- se subordoneazã direct inspectorului│
│cu alte │subordoneazã/pe cine are în subordine; relaţiile │general al IGPF, are în subordine │
│posturi: │funcţionale - de consultare, îndrumare, avizare │nemijlocitã întregul personal al │
│- relaţii │etc. pe linie de specialitate, într-un anumit │direcţiei şi în subordine directã │
│ierarhice/ │domeniu; relaţiile de control - control de │directorii adjuncţi şi compartimentul │
│funcţionale/ │specialitate; relaţiile de reprezentare; de │secretariat; se subordoneazã │
│de control/de│asemenea, se noteazã, dacã este cazul, relaţiile │funcţional şefului DGMRU; │
│reprezentare;│pe care le are ocupantul postului prin natura │- îndrumã şi controleazã activitatea │
│- relaţii cu │atribuţiilor de serviciu cu autoritãţi, instituţii│şefilor posturilor de poliţie din │
│autoritãţi, │publice, organizaţii internaţionale, persoane │comunele │
│instituţii │juridice private. │......................................│
│publice, │ │ │
│organizaţii │ │ │
│internaţio- │ │ │
│nale,persoane│ │ │
│juridice │ │ │
│private │ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. definirea │Se precizeazã pe scurt - în una, douã fraze - │conduce serviciul care elaboreazã │
│sumarã a │scopul/rolul principal al postului în cadrul │politicile de personal ale │
│atribuţiilor │compartimentului/unitãţii, respectiv contribuţia │Ministerului Internelor şi Reformei │
│postului │pe care o are la îndeplinirea misiunii şi │Administrative, coordoneazã elaborarea│
│ │atribuţiilor instituţiei. │şi fundamentarea politicilor de │
│ │ │personal specifice inspectoratelor │
│ │ │generale/similare │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│B. Cerinţele │Se întocmeşte ca urmare a analizei postului şi avându-se în vedere prevederile actelor │
│postului │normative în vigoare; include rubrici referitoare la condiţiile de studii, vechime, │
│ │precum şi alte condiţii specifice de ocupare a postului; în unele lucrãri de management │
│ │resurse umane se intituleazã şi "specificaţiile de personal"; toate cerinţele acestui │
│ │modul - inclusiv cele referitoare la aptitudini, abilitãţi şi atitudini/comportament - │
│ │sunt obligatorii şi trebuie verificatã îndeplinirea lor înainte de ocuparea postului; în │
│ │consecinţã, cerinţele postului incluse în acest modul trebuie dovedite fie prin documente│
│ │fie, acolo unde este cazul, prin aplicarea unor teste/probe practice în cadrul │
│ │concursului/examenului de ocupare a postului ori, în cazul trãsãturilor psihice şi de │
│ │personalitate, prin aplicarea acelor baterii de teste psihologice care permit │
│ │identificarea lor. │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. categoria │Se înscrie/înscriu una sau mai multe dacã postul │- ofiţer/personal contractual; │
│de personal │este "în furcã" între categoriile: ofiţer de │- subofiţer; │
│ce poate │poliţie/agent de poliţie/ofiţer/maistru │- funcţionar public, clasa I │
│ocupa postul │militar/subofiţer/funcţionar public/personal │ │
│ │contractual/militar angajat pe bazã de contract; │ │
│ │pentru funcţionarii publici se trece şi clasa │ │
│ │prevãzutã. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. gradul │Se trece limita minimã a gradului │- inspector de poliţie; │
│profesional/ │profesional/militar necesar pentru ocuparea │- maior │
│gradul │postului, avându-se în vedere prevederile din │ │
│militar │statul de organizare al unitãţii şi legislaţia în │ │
│ │vigoare; pentru funcţionarii publici şi personalul│ │
│ │contractual se trec în aceleaşi condiţii clasa şi │ │
│ │gradul profesional, respectiv categoria. │ │
├─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│3. pregãtire - cuprinde rubrici în care se înscriu condiţiile de studii, precum şi, dacã este cazul, │
│aria/domeniul cunoştinţelor şi abilitãţilor necesare ocupãrii postului, pentru care nu este │
│indispensabilã absolvirea unei instituţii de formare iniţialã ori formare profesionalã continuã │
├─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│3.1. pregã- │Se va/vor nota calificarea profesionalã sau/şi │- studii superioare cu diplomã de │
│tire de bazã │domeniul (pentru nivelul preuniversitar), │licenţã; │
│ │domeniul de studii universitare de licenţã, │- studii superioare cu diplomã de │
│ │specializarea/programul de studii universitare de │licenţã în domeniul juridic şi diplomã│
│ │licenţã, programul de studii de masterat ş.a.m.d. │de studii universitare de masterat în │
│ │în care este absolut necesarã pregãtirea, │criminalisticã; │
│ │arma/specialitatea militarã, diplomele/licenţele │- studii superioare cu diplomã de │
│ │necesare; se înscrie numai nivelul cel mai înalt a│licenţã în domeniul ştiinţe militare │
│ │pregãtirii necesare şi doar dacã este cazul │si informaţii sau drept; │
│ │direcţia de aprofundare etc.; dacã postul poate fi│- studii superioare cu diplomã de │
│ │ocupat de absolvenţii mai multor specializãri │licenţã în psihologie, sociologie sau │
│ │universitare etc., se precizeazã toate acestea │asistenţã socialã; │
│ │ │- studii liceale │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.2. pregã- │Se înscrie denumirea cursului/cursurilor de │- curs cadre de conducere pentru │
│tire de │perfecţionare/aprofundare, specializare etc. │aparatul central al ministerului; │
│specialitate │ulterior/ulterioare dobândirii pregãtirii de bazã,│- managementul resurselor umane; │
│ │dacã este/sunt indispensabil/indispensabile │- cursul de comandanţi de companie; │
│ │îndeplinirii atribuţiilor postului; dacã este │- modulul universitar de pregãtire │
│ │necesar se vor trece şi nivelul pregãtirii, │psihopedagogicã - necesar posturilor │
│ │diplomele/certificatele de calificare etc. │de profesori/instructori militari │
│ │solicitate, durata cursului etc.; rubrica în │ │
│ │ansamblu şi detaliile se completeazã doar dacã │ │
│ │este cazul, avându-se în vedere şi Ghidul carierei│ │
│ │personalului Ministerului Internelor şi Reformei │ │
│ │Administrative. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.3. alte │Pentru anumite posturi este suficient ca ocupanţii│culturã generalã, cunoştinţe generale │
│cunoştinţe │acestora sã dovedeascã faptul cã posedã │cu privire la sistemul de resurse │
│ │anumite cunoştinţe sau/şi cã le pot aplica, fãrã a│umane al Ministerului Internelor şi │
│ │fi necesarã absolvirea unui curs formal/program │Reformei Administrative; psihosocio- │
│ │de pregãtire finalizat cu o diplomã/un certificat │logia muncii şi a organizaţiilor │
│ │într-o instituţie de învãţãmânt. Atenţie! fiecare │ │
│ │criteriu prevãzut la aceastã rubricã trebuie sã │ │
│ │fie verificat şi, dupã caz, evaluat înaintea │ │
│ │numirii - de exemplu, îndeplinirea cerinţelor │ │
│ │poate fi demonstratã prin vechime într-o structurã│ │
│ │care presupune exercitarea directã şi nemijlocitã │ │
│ │a cunoştinţelor solicitate ori, în situaţia în │ │
│ │care candidaţii nu pot atesta cele de mai sus, │ │
│ │în mod obligatoriu prin aplicarea în cadrul probei│ │
│ │scrise ori a interviului a unor întrebãri care │ │
│ │sã poatã identifica gradul de însuşire a │ │
│ │cunoştinţelor. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.4. autoriza│Se completeazã doar dacã este cazul/sunt │permis de conducere categoriile A-F; │
│ţii speciale │indispensabile îndeplinirii atribuţiilor postului:│autorizaţie de lucru cu aparaturã de │
│pentru │atestate, calificãri speciale etc. │mãsurare pe bazã de ultrasunete │
│exercitarea │ │ │
│atribuţiilor │ │ │
│postului │ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3.5. limbi │Se vor nota pentru personalul care necesitã │- francezã: citit - foarte bine, │
│strãine: │cunoştinţe în domeniul limbilor strãine, pentru │scris -bine, vorbit - foarte bine; │
│citit/scris/ │toate limbile strãine necesare, la fiecare dintre │englezã: citit - bine, scris - │
│vorbit │categoriile: citit, scris, vorbit, calificativele:│satisfãcãtor, vorbit - bine; │
│ │satisfãcãtor, bine, foarte bine; se va trece, dacã│- cel puţin o limbã strãinã de │
│ │este cazul, obligativitatea atestatului de │circulaţie internaţionalã la nivel │
│ │cunoscãtor la nivelul A-D al limbii sau nivelul │"bine" pentru citit/vorbit; │
│ │conform normelor STANAG 6001 (nivelul 1 = │- englezã: STANAG 2 │
│ │elementar; 2 = satisfãcãtor/limitat de lucru; 3 = │ │
│ │bun/minim profesionist; 4 = foarte bun/total │ │
│ │profesionist; 5 = excelent/bilingv), respectiv │ │
│ │STAGPOL. │ │
├─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│4. experienţã - cuprinde rubrici în care se înscriu condiţiile de vechime în muncã, instituţie, │
│specialitate, funcţii de conducere, precum şi perioada necesarã pentru acomodarea la cerinţele │
│postului. Atenţie! pentru anumite categorii de personal - de exemplu, cadre didactice - sau funcţii │
│sunt stabilite prin actele normative de nivel superior condiţii de vechime pentru ocuparea unor posturi│
│sau funcţii │
├─────────────┬──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│4.1. vechime │Se completeazã doar dacã este cazul cu: │- un an vechime în muncã; nu este │
│în muncã, │vechimea minimã obligatorie în muncã - fãrã de │necesarã vechime în Ministerul │
│din care în │care nu poate face faţã atribuţiilor postului, în │Internelor şi Reformei Administrative;│
│Ministerul │numãr minim de ani, sau/şi vechimea în │- nu este necesarã vechime în muncã │
│Internelor şi│Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, │sau în Ministerul Internelor şi │
│Reformei Ad- │dacã este indispensabilã îndeplinirii atribuţiilor│Reformei Administrative │
│ministrative │postului. Atenţie! o gamã foarte largã de posturi │ │
│ │nu necesitã vechime în muncã. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.2. vechime │Se va trece vechimea minimã obligatorie în │2 ani vechime în funcţii didactice/de │
│în specia- │specialitate necesarã personalului - fãrã de care │instructor militar │
│litate │nu poate face faţã atribuţiilor postului. Atenţie!│ │
│ │pentru o gamã largã de ocupaţii, posturi sau │ │
│ │funcţii sunt stabilite prin lege ori statute │ │
│ │speciale - de exemplu, statutul personalului │ │
│ │didactic - condiţii de vechime în specialitate; │ │
│ │se includ şi prevederile din Ghidul carierei │ │
│ │personalului Ministerului Internelor şi Reformei │ │
│ │Administrative. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.3. vechime │Se noteazã pentru toate funcţiile de conducere, în│- nu este necesarã vechime în funcţii │
│în funcţii │ani, vechimea minimã obligatorie - fãrã de care │de conducere - pentru funcţia de şef │
│deconducere │nu poate face faţã atribuţiilor postului - pe │serviciu; │
│ │funcţii de conducere/comandã, în concordanţã cu │- 3 ani vechime în funcţii de │
│ │condiţiile stabilite prin Ghidul carierei │conducere pentru funcţia de director │
│ │personalului Ministerului Internelor şi Reformei │în cadrul inspectoratelor generale │
│ │Administrative. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4.4. perioada│Se trece perioada apreciatã ca fiind necesarã │3-6 luni │
│pentru acomo-│pentru acomodarea la cerinţele postului/integrarea│ │
│darea la │profesionalã; în cazul posturilor de execuţie, │ │
│cerinţele │pentru perioada respectivã se va asigura │ │
│postului │tutelã/îndrumare profesionalã din │ │
│ │partea şefului nemijlocit sau/şi a unui tutore │ │
│ │profesional; pentru personalul contractual se │ │
│ │trece şi perioada de probã. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. aptitudini│Se vor enumera doar aptitudinile şi abilitãţile │aptitudini de conducere - organizato- │
│şi abilitãţi │absolut necesare pentru a face faţã atribuţiilor │rice, decizionale, de coordonare, │
│necesare │postului; se noteazã ce trebuie sã poatã face │control ..., de planificare, spirit de│
│ │ocupantul postului, îndemânãrile, priceperile, │observaţie: │
│ │iscusinţele acestuia; pentru posturile de │dezvoltare foarte bunã; de lucru sub │
│ │funcţionar public se înscrie în mod obligatoriu │presiunea timpului: dezvoltare foarte │
│ │şi nivelul abilitãţilor de operare/programare a │bunã; o bunã gândire analiticã şi │
│ │computerului, dacã este necesar; se trec ori de │conceptualã; poate sã lucreze cu │
│ │câte ori este posibil urmãtoarele niveluri de │supervizare redusã, bun negociator; │
│ │dezvoltare: │utilizarea la nivel satisfãcãtor a │
│ │dezvoltare obişnuitã; dezvoltare bunã; dezvoltare │computerului personal │
│ │foarte bunã; pentru completarea acestei rubrici se│ │
│ │consultã psihologul de unitate, dacã unitatea are │ │
│ │încadrat astfel de specialist, precum şi personalul │
│ │care a absolvit studii de management general. │ │
│ │Atenţie! îndeplinirea fiecãrui criteriu prevãzut la │
│ │aceastã rubricã trebuie sã fie verificatã înaintea│ │
│ │numirii, cu ocazia probei scrise sau a interviului│ │
│ │ori, dupã caz, a examinãrii psihologice. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. atitudini │Cum trebuie sã se comporte ocupantul postului, │spirit de iniţiativã: dezvoltare bunã;│
│necesare/ │ce atitudine trebuie sã aibã în mod obligatoriu │capacitate de a lucra în echipã: │
│comportament │acesta pentru a-şi îndeplini atribuţiile │dezvoltare foarte bunã; disponibili- │
│ │profesionale; se vor trece ori de câte ori este │tate la schimbare │
│ │posibil calificativele: dezvoltare obişnuitã; │ │
│ │dezvoltare bunã; dezvoltare foarte bunã. Atenţie! │ │
│ │îndeplinirea fiecãrui criteriu prevãzut la aceastã│ │
│ │rubricã trebuie sã fie verificatã înaintea numirii│ │
│ │cu ocazia interviului sau/şi a examinãrii │ │
│ │psihologice ori a cunoaşterii. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│7. parametri │Se înscriu doar pentru posturile cu solicitãri │apt pentru funcţii de conducere │
│privind │fizice şi psihice intense/deosebite, de exemplu, │ │
│starea │luptãtor în SPIR - a se vedea actele normative │ │
│sãnãtãţii │care reglementeazã domeniul; cerinţele specifice │ │
│somatice │vor fi stabilite de cãtre medicul unitãţii, │ │
│ │conform metodologiilor de specialitate. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│8. trãsãturi │Se înscriu doar pentru posturile cu solicitãri │- apt pentru funcţii de conducere; │
│psihice şi de│fizice şi psihice intense/deosebite; cerinţele │- apt pentru lucrul cu cifru │
│personalitate│specifice vor fi stabilite de cãtre psihologul │ │
│ │de unitate/din structurile de profil ce deservesc │ │
│ │unitatea, în funcţie de sarcinile, îndatoririle şi│ │
│ │responsabilitãţile postului şi de condiţiile de │ │
│ │muncã specifice. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│C. Condiţii │Se completeazã ca urmare a rezultatelor analizei │ │
│specifice de │postului. │ │
│ muncã │ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│1. locul de │Se completeazã doar în situaţia în care locul de │ │
│muncã │muncã nu este la sediul unitãţii; se trece, dacã │ │
│ │este cazul, zona de responsabilitate pe care o │ │
│ │deserveşte. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. programul │Programul de lucru în numãr de ore zilnic, ture │- serviciu în ture 12 ore cu 24 ore │
│de lucru │etc.; se completeazã doar în situaţia în care │odihnã; │
│ │programul zilnic este prin dispoziţie/ordin de zi │- serviciu de noapte │
│ │mai mare de 8 ore sau/şi în afara orelor de │ │
│ │program 8,00-16,00. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. deplasãri │Deplasãri curente: unde, în ce scop, │controale tematice în unitãţi: │
│curente │periodicitatea, durata medie a unei deplasãri │5-10 zile lunar │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. condiţii │Se înscriu dacã este cazul şi potrivit actelor │expunere la radiaţii electromagnetice │
│deosebite │normative în vigoare: lucrul în condiţii de zgomot│ │
│de muncã │crescut/continuu, noxe, praf, luminã insuficientã,│ │
│ │temperaturã excesiv de scãzutã/ridicatã, │ │
│ │umiditate, expunerea la substanţe chimice, │ │
│ │condiţii igienice improprii, vibraţii, radiaţii │ │
│ │etc.; lucrul în condiţii de izolare, posturi fixe;│ │
│ │pentru completarea acestei rubrici se vor consulta│ │
│ │compartimentul de inspecţie a muncii, medicul şi │ │
│ │psihologul de unitate. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. riscuri │Se noteazã dacã existã/s-au manifestat frecvent │ │
│implicate │situaţii în care ocupantul postului poate fi/a │ │
│de post │fost victima unor violenţe, dacã este expus │ │
│ │riscului de accidente de muncã, solicitãrilor │ │
│ │emoţionale intense - contact frecvent cu victime │ │
│ │ale accidentelor, violenţelor etc., riscului de │ │
│ │îmbolnãvire profesionalã - datorat expunerii │ │
│ │la...-, de infecţii etc.; pentru completarea │ │
│ │acestei rubrici se va consulta medicul şi, dacã │ │
│ │unitatea are încadrat, psihologul de unitate. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. compensãri│Se specificã sporurile salariale şi de concediu de│- 25% indemnizaţie de dispozitiv, │
│ │odihnã care se acordã în mod legal în urma │condiţii speciale de muncã, spor │
│ │exercitãrii activitãţilor în condiţii deosebite de│salarial 15%, concediu suplimentar; │
│ │muncã, risc şi solicitare psihicã intensã, precum │- 20% din solda lunarã spor pentru │
│ │şi grupa de muncã. │activitatea desfãşuratã în localitãţi │
│ │ │izolate; │
│ │ │- spor pentru lucru cu substanţe │
│ │ │chimice - laborator foto -: 5% │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│D. Descrierea│Conţinutul acestui modul se întocmeşte de cãtre şeful nemijlocit al ocupantului postului,│
│sarcinilor, │în funcţie de datele culese din analiza postului; se are în vedere acordul cu atribuţiile│
│îndatoririlor│compartimentului/structurii din care face parte/acoperirea tuturor sarcinilor acestuia; │
│şi responsa- │descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilitãţilor fiecãrui post se face în │
│bilitãţilor │ordinea importanţei acestora, a frecvenţei de desfãşurare şi a gradului de încãrcare cu │
│postului │activitatea/sarcina respectivã; se interzice formula "executã şi alte sarcini". │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│sarcini şi │Munca de fiecare zi/sãptãmânal/ocazional/ │sãptãmânal: coordoneazã activitãţile │
│îndatoriri │temporar; se completeazã în ordinea importanţei │de educaţie fizicã şi cele de │
│ │activitãţilor/atribuţiilor/sarcinilor şi a │cunoaştere a limbilor strãine │
│ │timpului de lucru alocat; pe cât posibil se │desfãşurate în unitate - aproximativ │
│ │noteazã, cu aproximaţie, cât la sutã din timpul │5-10% din timpul total de lucru │
│ │total de lucru într-un an calendaristic este │ │
│ │alocat de regulã fiecãrei sarcini şi îndatoriri. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│responsabili-│Se înscriu în continuarea sarcinilor şi │- intervine la aplanarea stãrilor │
│tãţi de │îndatoririlor: responsabilitãţile de planificare/ │conflictuale care apar spontan pe │
│planificare/ │raportare/lucru cu publicul/luare a deciziilor, │timpul patrulãrii sau la care a fost │
│raportare/ │alte responsabilitãţi, dacã este cazul, precum şi │direcţionat de cãtre O.S.; │
│lucru cu pu- │accesul la informaţii clasificate, conform │- aplicã sancţiuni contravenţionale │
│blicul/luare │reglementãrilor legale; se noteazã pentru fiecare │pentru faptele ce încalcã prevederile │
│a deciziilor/│categorie de responsabilitãţi, acolo unde este │Legii securitãţii şi sãnãtãţii în │
│accesul la │cazul; pentru funcţionarii publici se vor trece │muncã nr. 319/2006 │
│informaţii/ │şi limite de competenţã şi delegarea de atribuţii │ │
│limite de │şi competenţã, potrivit reglementãrilor de nivel │ │
│competenţã │superior privind organizarea şi desfãşurarea │ │
│şi delegarea │carierei funcţionarilor publici. │ │
│de atribuţii │ │ │
│şi competenţã│ │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│E. Standarde │Completarea acestui modul este facultativã; conţinutul indicatorilor se stabileşte de │
│de performan-│cãtre şeful nemijlocit al ocupantului postului, având în vedere rezultatele analizei │
│ţã asociate │postului; se urmãreşte ca pentru aceleaşi categorii/clase de posturi sã fie stabiliţi │
│postului │indicatori unitari la nivelul aparatului central al ministerului/inspectoratelor │
│ │generale/similare, precum şi al specialitãţilor/domeniilor de activitate comune. │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┤
│1. indicatori│Cât de mult/multe, numãr de lucrãri/activitãţi ce │dactilografierea tuturor lucrãrilor
│cantitativi │revin ocupantului postului │biroului; operarea în documentele de │
│ │ │evidenţã a personalului în activitate │
│ │ │a tuturor schimbãrilor survenite │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│2. indicatori│Cât de bine, complet sunt îndeplinite atribuţiile;│lucrãri corecte, coerente, aplicabile,│
│calitativi │gradul de autonomie faţã de şeful direct etc. │complete... intervenţia şefului direct│
│ │ │nu va depãşi 20% │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│3. costuri │Cheltuieli implicate - doar acolo unde │ │
│ │este posibilã/uzitatã calcularea acestora │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│4. timp │Când va fi realizat obiectivul, termene de │ │
│ │realizare, norma de timp afectatã │ │
│ │lucrãrilor-tip │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│5. utilizarea│Echipamente/utilaje utilizate, resurse │computer personal; personalul biroului│
│resurselor │aflate la dispoziţie; se va specifica nivelul │ │
│ │la care trebuie utilizate acestea pentru │ │
│ │realizarea eficientã a atribuţiilor - în │ │
│ │procente etc. │ │
├─────────────┼──────────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│6. mod de │Cu aportul/contribuţia cui se vor îndeplini │lucrãrile se elaboreazã individual │
│realizare │atribuţiile postului: individual, în colectiv, │ │
│ │în colaborare cu alte structuri din interiorul │ │
│ │sau exteriorul Ministerului Internelor şi Reformei│ │
│ │Administrative │ │
└─────────────┴──────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016