Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIA din 19 iulie 2004  de evaluare si selectie a 50 de unitati de invatamant profesional si tehnic din mediul rural pentru a participa in cadrul proiectului PHARE 2003 si a 100 de unitati de invatamant profesional si tehnic din mediul rural si mediul urban - localitati mici si mijlocii (cu pana la 100.000 de locuitori, conform ultimului recensamant) pentru a participa in cadrul proiectelor PHARE 2004-2006 Coeziune economica si sociala - invatamant profesional si tehnic (TVET)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIA din 19 iulie 2004 de evaluare si selectie a 50 de unitati de invatamant profesional si tehnic din mediul rural pentru a participa in cadrul proiectului PHARE 2003 si a 100 de unitati de invatamant profesional si tehnic din mediul rural si mediul urban - localitati mici si mijlocii (cu pana la 100.000 de locuitori, conform ultimului recensamant) pentru a participa in cadrul proiectelor PHARE 2004-2006 Coeziune economica si sociala - invatamant profesional si tehnic (TVET)

EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI SI CERCETARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 23 august 2004
Procesul naţional de selecţie

1. Procesul de selecţie: faza de evaluare a cererilor de selecţie a unitãţilor de învãţãmânt pentru programul PHARE 2003 şi 2004-2006 - Coeziune economicã şi socialã - componenta TVET este realizatã la nivel naţional de un comitet naţional de selecţie (CNS).
Comitetul menţionat mai sus este format din 28 de membri şi va avea urmãtoarea structurã:
● preşedinte - fãrã drept de vot - secretar de stat pentru învãţãmânt preuniversitar în Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
● secretar - fãrã drept de vot - expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic;
● 8 subcomitete regionale formate fiecare din urmãtorii membri cu drept de vot:
- un reprezentant al agenţiei de dezvoltare regionalã;
- un reprezentant al Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii;
- un reprezentant al Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic.
La procesul de selecţie participã ca observatori reprezentanţi ai Ministerului Integrãrii Europene şi Delegaţiei Comisiei Europene.
2. Pentru fiecare membru cu drept de vot va fi nominalizat câte un membru supleant, cu drept de vot, care vor fi incluşi în CNS numai în situaţia în care unul dintre membrii cu drept de vot menţionaţi anterior se retrage.
3. Membrii votanţi (inclusiv membrii supleanţi) vor fi nominalizaţi individual, pe baza expertizei - probatã prin curriculum-vitae - în urmãtoarele domenii:
● dezvoltare instituţionalã în domeniul educaţiei şi formãrii profesionale;
● dezvoltarea resurselor umane;
● dezvoltare regionalã;
● dezvoltare, management şi evaluare de proiecte.
4. Membrii votanţi ai CNS trebuie sã ia parte la toate şedinţele de lucru. Fiecare absenţã trebuie consemnatã şi justificatã în raportul de evaluare. În vederea finalizãrii în cel mai scurt timp posibil a procesului de evaluare şi selecţie, membrii CNS nu trebuie sã fie angrenaţi în rezolvarea altor sarcini pe întreaga duratã a procesului.
Membrii CNS au drepturi egale de vot.
5. Pe întreaga duratã a procesului de evaluare numãrul membrilor votanţi nu poate fi schimbat. Ca urmare, fiecare membru al CNS care se retrage, indiferent de motiv, trebuie înlocuit cu unul dintre membrii supleanţi desemnaţi. Înlocuirea se va face astfel încât membrul supleant sã provinã din acelaşi domeniu instituţional cu cel pe care îl înlocuieşte. Noul membru votant trebuie sã reia întregul proces de evaluare şi sã evalueze toate ofertele discutate. Evaluãrile fãcute de membrii cu drept de vot retraşi din CNS, indiferent de stadiul de evaluare, nu vor fi luate în considerare.
6. Secretariatul CNS va fi asigurat de un expert din cadrul Centrului Naţional de Dezvoltare a Învãţãmântului Profesional şi Tehnic, care va participa la procesul de evaluare şi selecţie fãrã a avea drept de vot.
7. Delegaţia Comisiei Europene şi Ministerul Integrãrii Europene pot numi observatori care sã urmãreascã, parţial sau în totalitate, etapele procesului de selecţie.
8. Rolul observatorilor este de a urmãri corectitudinea proceduralã şi, în special, transparenţa procesului de selecţie.
Imparţialitate, confidenţialitate şi conflictul de interese
9. Fiecare membru al CNS, cu sau fãrã drept de vot, implicat în procesul de selecţie, va semna o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, precum şi o declaraţie privind conflictul de interese.
10. CNS, prin subcomitete, va verifica dacã plicurile în care au fost transmise dosarele înaintate de şcoli în vederea selecţiei sunt închise şi sigilate şi va proceda la analizã şi evaluare conform procedurii şi criteriilor anexate.
11. Nu pot fi fãcute publice nici un fel de informaţii referitoare la examinare, clarificãrile cerute, evaluarea sau criteriile de comparaţie a proiectelor depuse. Orice astfel de încercare realizatã prin orice mijloace (fie prin iniţierea de contacte între aplicanţi şi membrii CNS, fie prin alte mijloace) va conduce la excluderea imediatã din evaluare a dosarelor propuse.
12. Activitatea CNS, de la deschiderea dosarelor şi pânã la finalizarea selecţiei, se desfãşoarã cu uşile închise şi este confidenţialã. Nu pot fi fãcute vizite în teren în scopul verificãrii corectitudinii datelor menţionate. Comunicarea cu solicitanţii se va face în scris (prin fax sau scrisori semnate de cãtre preşedinte şi secretarul CNS). Corespondenţa purtatã trebuie pãstratã la loc sigur. Dacã nu existã nici o altã modalitate de comunicare cu şcolile, inspectoratul şcolar judeţean respectiv va acţiona ca intermediar.
13. În vederea pãstrãrii confidenţialitãţii lucrãrilor, participarea la şedinţele CNS va fi limitatã strict la membrii comitetului şi la observatori.
14. Propunerile (în copie şi original) nu trebuie sã pãrãseascã încãperea/clãdirea în care au loc şedinţele CNS înainte de finalizarea procesului de selecţie. Ele trebuie pãstrate la loc sigur atunci când nu se lucreazã cu ele. De asemenea, toate materialele legate de procesul de evaluare (grile de evaluare, notiţe) trebuie pãstrate în spaţii care asigurã condiţii adecvate pentru confidenţialitate şi arhivare.
Responsabilitãţile membrilor CNS
15. Preşedintele rãspunde de coordonarea procesului de selecţie şi de asigurarea imparţialitãţii şi transparenţei acestui proces. De asemenea, preşedintele se va asigura cã nici un moment în sala de şedinţe în care se desfãşoarã sesiunile de evaluare nu va rãmâne doar o singurã persoanã (evaluator sau observator).
16. Membrii cu drept de vot ai CNS au responsabilitate colectivã pentru deciziile adoptate de comitet.
17. Secretarul CNS rãspunde de desfãşurarea tuturor sarcinilor administrative pe parcursul desfãşurãrii procesului de evaluare. Acestea vor include:
● distribuirea şi colectarea declaraţiilor de imparţialitate şi confidenţialitate;
● punerea la dispoziţie membrilor votanţi ai subcomitetelor a grilelor de evaluare şi a copiilor complete ale documentaţiilor depuse de şcolile aplicante;
● colectarea zilnicã a grilelor de evaluare de la fiecare membru;
● elaborarea şi pãstrarea minutelor sesiunilor de evaluare şi a altor documente solicitate şi menţionate în prezentul material;
● consemnarea zilnicã, pe bazã de semnãturã, a prezenţei la sesiuni, precum şi redactarea raportului de evaluare şi a anexelor acestuia.
Reuniunile de lucru ale CNS
18. Preşedintele CNS va convoca reuniunea pregãtitoare de lucru a CNS, în termen de 3 zile lucrãtoare de la expirarea termenului limitã pentru depunerea dosarelor, prin scrisoare recomandatã sau fax adresat/adresatã tuturor membrilor şi supleanţilor acestora, precum şi observatorilor. În notificarea scrisã se vor preciza exact locul, data şi ora primei reuniuni. Toţi membrii CNS (inclusiv supleanţii) trebuie sã confirme primirea notificãrii şi participarea la reuniune cu cel puţin o zi înainte de data planificatã.
19. Acest procedeu de comunicare rãmâne valabil şi pentru organizarea şedinţelor ulterioare de evaluare, dacã nu se convine altfel. În cazul în care unul sau mai mulţi membri activi ai CNS nu este disponibil/nu sunt disponibili, preşedintele va informa în timp util supleanţii despre acest lucru şi le va comunica locul de desfãşurare a lucrãrilor.
Procesul de selecţie
20. La primirea dosarelor secretarul le va înregistra şi va furniza o confirmare de primire. Propunerile trebuie înregistrate, la sosire, cu urmãtoarele date:
● numãrul de înregistrare;
● data şi ora sosirii;
● numele şi adresa solicitantului (dacã sunt menţionate pe plic);
● conformitatea plicului (sigilat/nesigilat).
21. Toate dosarele vor fi grupate pe regiuni.
22. Dosarele sigilate, grupate pe regiuni, vor fi înaintate fiecãrui subcomitet în vederea verificãrii conformitãţii administrative. În urma verificãrii conformitãţii administrative, în cazul documentelor incomplete sau al necompletãrii unor rubrici ale documentaţiei, membrii CNS vor cere solicitantului sã facã respectivele completãri în termen de douã zile lucrãtoare de la primirea notificãrii. Orice solicitare de clarificare ce presupune contactarea solicitanţilor în timpul procesului de selecţie trebuie efectuatã în scris (prin fax sau scrisoare transmis/transmisã direct şcolilor sau, în cazuri excepţionale, inspectoratelor şcolare) şi semnatã atât de preşedintele, cât şi de secretarul CNS. Copii ale respectivelor comunicãri vor fi anexate la raportul de evaluare.
23. Dosarele corespunzãtoare fiecãrei regiuni vor fi apoi verificate din punct de vedere al eligibilitãţii de cãtre membrii subcomitetului regiunii respective. Vor fi supuse etapelor urmãtoare ale evaluãrii numai dosarele şcolilor care nu au fost respinse în faza de eligibilitate.
Calitatea tuturor propunerilor pentru o regiune va fi evaluatã de fiecare membru al subcomitetului CNS, pe baza grilelor de evaluare. Fiecare evaluator va acorda un punctaj pentru fiecare subsecţiune. CNS va lua decizia finalã dupã ce au fost examinate toate propunerile. Toate deciziile trebuie înregistrate şi justificate în raportul de evaluare. CNS va întocmi în final o listã de şcoli propuse pentru cuprinderea în proiectele PHARE, menţionând şi punctajul acordat. Propunerile vor fi plasate în ordinea descrescãtoare a punctajului, la nivel regional.
24. Întreaga procedurã de evaluare se va consemna în raportul de evaluare, care trebuie semnat de preşedinte, secretar şi de toţi membrii cu drept de vot ai CNS. Raportul de evaluare va conţine, de asemenea, grilele de evaluare şi minutele sesiunilor de evaluare şi trebuie sã precizeze:
- data, ora şi locul sesiunii;
- persoanele prezente;
- lista şcolilor propuse pentru cuprinderea în proiectele PHARE, cu menţionarea punctajelor;
- lista şcolilor ce nu au fost selectate şi motivele neselectãrii lor.
Raportul de evaluare
25. În termen de 5 zile lucrãtoare de la finalizarea evaluãrii urmãtoarele documente vor fi înaintate Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii:
- raportul de evaluare;
- grilele de evaluare completate şi semnate de cãtre membrii CNS;
- lista şcolilor propuse pentru a fi cuprinse în proiectele PHARE 2003 şi PHARE 2004-2006.
26. Ministrul educaţiei şi cercetãrii va aproba prin ordin lista celor 50 de şcoli pentru programul PHARE 2003 din mediul rural, precum şi a celor 100 de şcoli pentru programul PHARE 2004-2006 din mediul rural şi urban - localitãţi mici şi mijlocii.
27. Raportul de evaluare va fi transmis Ministerului Integrãrii Europene şi delegaţiei Comisiei Europene pentru informare.
28. Rezultatele selecţiei vor fi anunţate public, prin afişare la sediul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi prin informarea scrisã a şcolilor solicitante.
29. Şcolile neselectate vor fi informate asupra motivului respingerii (rãspunsul cãtre şcoli trebuie sã precizeze criteriile administrative sau de eligibilitate care nu au fost îndeplinite), dupã caz:
● cererea a fost primitã dupã data de închidere a licitaţiei;
● dosarul de cerere este incomplet sau nu este conform condiţiilor de eligibilitate prestabilite;
● cererea nu a fost completatã conform precizãrilor din prezentul ghid;
● cererea a fost scrisã de mânã;
● solicitantul este neeligibil;
● documentaţia prezentatã nu a întrunit punctajul care sã îi permitã încadrarea în numãrul de şcoli stabilit pentru fiecare regiune de dezvoltare.
30. Evaluarea aplicaţiilor depuse de şcolile din mediul rural şi de cele din localitãţi mici şi mijlocii va fi efectuatã separat, în conformitate cu criteriile de eligibilitate şi evaluare respective.
APENDICE:
1. Ghidul de selecţie a unitãţilor de învãţãmânt care vor fi incluse în proiectele PHARE RO 2003 şi PHARE RO 2004-2006
2. Grila de conformitate administrativã (vezi anexa)
3. Grilele de evaluare a unitãţilor de învãţãmânt (pentru unitãţi care aplicã în programul PHARE TVET 2003 şi pentru unitãţi care aplicã în programele PHARE 2004-2006)
4. Cerere de participare la selecţie - formular
5. Lista şcolilor eligibile din mediul rural aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
6. Lista judeţelor, a localitãţilor urbane mici şi mijlocii.


ANEXA
-----
la metodologie
--------------

Grilã de conformitate administrativã
Unitatea de învãţãmânt .........................


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Verificat de
............
Indicatori prevãzuţi Indicatori Admis/ ............
furnizaţi Respins la data ...
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Documentaţia de participare la selecţie
este transmisã în plic sigilat pânã la
data limitã de depunere
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Documentaţia de participare la selecţie
este transmisã în original şi douã copii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Documentaţia de participare la selecţie
este completã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anexele sunt complete*)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Documentaţia de participare la selecţie
este editatã în formatul cerut
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Documentaţia de participare la selecţie
este semnatã şi ştampilatã de unitatea
şcolarã solicitantã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Declaraţiile cerute şi certificatele
sunt semnate şi ştampilate de emitenţi
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------
*) Dacã o anexã lipseşte sau este incompletã, specificaţi titlul.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016