Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   METODOLOGIA din 12 februarie 2003  de solutionare a neintelegerilor precontractuale privind furnizarea/prestarea serviciilor publice de gospodarie comunala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

METODOLOGIA din 12 februarie 2003 de solutionare a neintelegerilor precontractuale privind furnizarea/prestarea serviciilor publice de gospodarie comunala

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 112 din 21 februarie 2003

CAP. 1
Scop

ART. 1
Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã soluţioneazã prin procedura necontencioasã neînţelegerile care pot interveni la încheierea contractelor în sectorul serviciilor publice de gospodãrie comunalã, în conformitate cu prevederile <>art. 7 alin. (1) lit. e) din Hotãrârea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C., cu modificãrile ulterioare.
ART. 2
Metodologia de soluţionare a neintelegerilor precontractuale apãrute în sectorul serviciilor publice de gospodãrie comunalã, astfel cum sunt definite de legislaţia în vigoare, denumita în continuare metodologie, este elaborata în scopul creãrii unui mecanism de soluţionare operativã, eficienta şi echidistanta a neintelegerilor precontractuale dintre operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de gospodãrie comunalã ce intra în sfera de reglementare a A.N.R.S.C. şi utilizatori.
CAP. 2
Domeniul de aplicare

ART. 3
Metodologia stabileşte tipurile neintelegerilor apãrute la încheierea contractelor de furnizare/prestare a serviciilor publice de gospodãrie comunalã între operatorii şi utilizatorii acestor servicii, care sunt supuse spre conciliere A.N.R.S.C., precum şi modalitãţile şi etapele de soluţionare a acestora.
ART. 4
Neînţelegerile pot avea ca obiect:
a) clauze noi pe care pãrţile doresc sa le includã în contractele pe care le încheie;
b) clauzele minimale din contractele-cadru, cãrora pãrţile le dau interpretãri diferite.

CAP. 3
Glosar de termeni, abrevieri

ART. 5
Termenii utilizaţi în prezenta metodologie sunt definiţi în anexa nr. 1.

CAP. 4
Acte normative de referinta

ART. 6
Dispoziţiile prezentei metodologii se completeazã cu prevederile urmãtoarelor acte normative:
- <>Legea serviciilor publice de gospodãrie comunalã nr. 326/2001 , cu modificãrile ulterioare;
- <>Ordonanta Guvernului nr. 87/2001 privind serviciile publice de salubrizare a localitãţilor, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 139/2002 ;
- <>Ordonanta Guvernului nr. 32/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de alimentare cu apa şi de canalizare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 634/2002 , cu modificãrile ulterioare;
- <>Ordonanta Guvernului nr. 73/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de alimentare cu energie termica produsã centralizat;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã - A.N.R.S.C., cu modificãrile ulterioare.

CAP. 5
Soluţionarea neintelegerilor precontractuale

ART. 7
Metodologia de soluţionare a neintelegerilor precontractuale cuprinde trei etape:
a) medierea la nivelul operatorului;
b) procedura prealabilã;
c) procedura de conciliere.

SECŢIUNEA 1
Medierea la nivelul operatorului

ART. 8
(1) În cazul divergentelor apãrute în cadrul negocierii contractelor la nivelul operatorului, utilizatorul va prezenta o cerere de mediere care va fi supusã spre soluţionare operatorului.
(2) Operatorul va analiza divergenţele şi va formula soluţii în termen de 15 zile calendaristice de la înregistrarea cererii de mediere.
ART. 9
Dupã formularea soluţiei de mediere pãrţile au urmãtoarele optiuni:
a) dacã îşi insusesc soluţia data la mediere, încheie contractul;
b) dacã una sau ambele pãrţi sunt nemultumite de soluţia de la mediere, vor declansa procedura prealabilã la nivelul A.N.R.S.C.

SECŢIUNEA a 2-a
Procedura prealabilã

ART. 10
(1) Declanşarea procedurii prealabile are loc în momentul primirii la A.N.R.S.C. a cererii prin care una sau ambele pãrţi implicate solicita A.N.R.S.C. punctul de vedere cu privire la modul de soluţionare a neintelegerilor apãrute la încheierea contractelor.
(2) Cererea va fi însoţitã de documentele pe care partea/pãrţile îşi întemeiazã susţinerile şi, în condiţiile art. 8 al prezentei metodologii, de soluţia data de operator sau de dovada sesizãrii acestuia în cazul neprimirii unei soluţii în termen de 15 zile calendaristice.
ART. 11
Etapele procedurii prealabile sunt:
a) numirea de cãtre preşedintele A.N.R.S.C. a persoanei care va analiza cererea solicitanţilor şi care va redacta scrisoarea de rãspuns;
b) atunci când se considera necesar, se pot cere pãrţilor documente suplimentare, referitoare la neintelegerea reclamata, în termen de cel mult 5 zile de la data înregistrãrii cererii.
ART. 12
(1) Rãspunsul va fi comunicat atât solicitantului, cat şi celeilalte pãrţi implicate.
(2) Comunicarea se va face prin scrisoare recomandatã cu confirmare poştalã de primire sau prin fax.
ART. 13
Dupã primirea recomandãrilor fãcute de A.N.R.S.C. pãrţile au urmãtoarele optiuni:
a) îşi insusesc în totalitate recomandãrile A.N.R.S.C. şi vor încheia contractul;
b) îşi insusesc parţial sau nu îşi insusesc recomandãrile primite, caz în care vor încheia un proces-verbal în care vor include clauzele rãmase în divergenta şi poziţia fiecãreia dintre pãrţi, cu argumentele pe care îşi întemeiazã susţinerile;
c) în situaţia în care nu îşi insusesc recomandãrile, iar una dintre pãrţi refuza încheierea procesului-verbal, cealaltã parte va înştiinţa A.N.R.S.C. despre aceasta împrejurare, o data cu formularea cererii de conciliere.

SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de conciliere

ART. 14
Declanşarea concilierii are loc în momentul primirii la A.N.R.S.C. a cererii de conciliere prin care una sau ambele pãrţi solicita soluţionarea neintelegerii apãrute la încheierea contractului.
ART. 15
(1) Modelul cererii de conciliere este cuprins în anexa nr. 2.
(2) Cererea de conciliere va fi însoţitã de procesul-verbal redactat de pãrţi în conformitate cu dispoziţiile art. 13 lit. b).
(3) În cazul în care concilierea este solicitatã doar de una dintre pãrţi, aceasta va depune un exemplar al cererii pentru a fi comunicat şi celeilalte pãrţi, în care va indica motivul pentru care nu a fost redactat procesul-verbal menţionat mai sus.
(4) La cerere vor fi anexate documente justificative legate de neînţelegere, de natura sa clarifice situaţia, respectiv: documente financiare, corespondenta financiarã dintre pãrţi, decizii ale organelor jurisdicţionale, extrase din reglementãrile legale în vigoare şi alte documente cuprinzând informaţii tehnice sau de alta natura, necesare pentru soluţionarea neintelegerii.
(5) Documentele vor fi depuse în doua exemplare, unul pentru comisia de conciliere şi al doilea pentru cealaltã parte.
(6) Dacã cererea sau documentele sunt formulate într-o limba strãinã, A.N.R.S.C. va solicita prezentarea unei traduceri legalizate.
ART. 16
(1) Preşedintele A.N.R.S.C. numeşte comisia de conciliere.
(2) Comisia de conciliere este alcãtuitã din minimum 3 membri, respectiv preşedinte şi 2 membri. În toate cazurile comisia de conciliere va avea un numãr impar de membri cu drept de vot.
(3) Comisia de conciliere va fi compusa din angajaţi ai A.N.R.S.C. care au cunoştinţe tehnice, financiare sau juridice necesare pentru soluţionarea neintelegerilor apãrute la încheierea contractelor şi, dupã caz, din terţe persoane specializate în diverse domenii - juridic, tehnic, financiar şi altele.
(4) Membrii comisiei de conciliere trebuie sa fie persoane fizice, cetãţeni romani, care au capacitate deplina de exerciţiu, fãrã antecedente penale şi care nu sunt în conflict de interese cu pãrţile.
(5) Pentru soluţionarea neintelegerilor A.N.R.S.C. poate apela şi la consultanţi, persoane fizice sau juridice. Consultanţii nu vor face parte din comisia de conciliere.
(6) Preşedintele A.N.R.S.C. desemneazã şi un secretar al comisiei de conciliere fãrã drept de vot.
(7) Atribuţiile secretarului comisiei de conciliere sunt urmãtoarele:
- formarea dosarului cuprinzând cererea de soluţionare a neintelegerilor precontractuale, documentele pe care pãrţile îşi întemeiazã susţinerile, informaţiile şi celelalte date avute în vedere de comisia de conciliere, precum şi dovezile de convocare/comunicare;
- pregãtirea audierii şi convocarea pãrţilor;
- completarea dosarului, la solicitarea comisiei de conciliere;
- redactarea procesului-verbal al şedinţei de conciliere, a hotãrârii comisiei de conciliere şi a deciziei A.N.R.S.C.;
- comunicarea deciziei A.N.R.S.C. pãrţilor implicate.
ART. 17
(1) La solicitarea membrilor comisiei de conciliere secretarul poate cere pãrţilor completarea cererii sau a documentaţiei depuse şi, dupã caz, precizãri scrise, în termen de cel mult 5 zile de la primirea cererii de conciliere.
(2) În situaţia în care concilierea a fost solicitatã doar de una dintre pãrţi, în termen de cel mult 5 zile de la primirea cererii secretarul va transmite celeilalte pãrţi un exemplar al cererii şi al documentelor insotitoare, urmând ca acesta sa comunice în scris, în termen de 5 zile, punctul de vedere cu privire la solicitarea celeilalte pãrţi. Acesta va fi transmis partii care a solicitat concilierea, în termen de 5 zile.
(3) Termenul pentru audiere va fi fixat de secretar în urma consultãrii membrilor comisiei de conciliere.
(4) Secretarul va convoca pãrţile în vederea audierii, cu cel puţin doua zile lucrãtoare înainte de termenul fixat.
(5) Comunicarea convocãrii se va face prin scrisoare recomandatã cu confirmare poştalã de primire, prin telegrama, telex, fax sau prin orice alt mijloc ce permite stabilirea probei comunicãrii.
(6) Comunicãrile se fac la adresele indicate de pãrţi în cerere. Schimbãrile de adresa nu vor fi luate în considerare decât dacã A.N.R.S.C. este instiintata în prealabil.
ART. 18
Audierea are loc la sediul A.N.R.S.C., în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrãrii cererii.
ART. 19
(1) Pãrţile vor participa la audiere personal sau prin reprezentanţi legali şi, atunci când este cazul, prin interpreti pentru persoanele de alta cetãţenie şi necunoscatoare ale limbii romane.
(2) Oricare dintre pãrţi poate cere ca soluţionarea cererii sa se facã în lipsa ei, pe baza cererii şi a actelor depuse.
(3) Lipsa uneia dintre pãrţi la dezbateri nu determina luarea unei hotãrâri în defavoarea ei.
(4) Dacã ambele pãrţi, deşi au fost înştiinţate, nu se prezintã la dezbateri, comisia de conciliere va soluţiona cererea, în afarã de cazul în care s-a cerut amânarea pentru motive temeinice.
(5) Comisia de conciliere, la cererea oricãreia dintre pãrţi, poate acorda o singura amânare pe parcursul desfãşurãrii procedurii de conciliere, audierea programata putând fi amânatã pentru motive temeinice, care sa justifice imposibilitatea partii în cauza de a se prezenta la dezbateri.
(6) Cea de-a doua audiere va avea loc în termen de cel mult 5 zile de la data fixatã pentru prima audiere, cu convocarea pãrţilor.
ART. 20
(1) Pe parcursul soluţionãrii cererii pãrţile vor fi tratate în mod egal.
(2) În cadrul audierii pãrţile îşi pot exprima punctele de vedere.
(3) Prezentarea va fi clara şi concisã, argumentata cu fapte şi cu acte pertinente.
(4) Dupã ce fiecare parte îşi precizeazã poziţia, pãrţile şi/sau membrii comisiei de conciliere pot pune întrebãri pentru clarificarea aspectelor divergenţe.
(5) Dupã epuizarea intrebarilor se vor consemna în procesul-verbal poziţia finala a pãrţilor, modul în care se doreşte soluţionarea neintelegerii şi argumentele fiecãrei pãrţi.
(6) Procesul-verbal va fi semnat de pãrţi şi/sau de reprezentanţii acestora, precum şi de membrii comisiei de conciliere.
(7) În situaţia în care una dintre pãrţi nu este prezenta sau refuza semnarea procesului-verbal, secretarul va face precizarea corespunzãtoare în procesul-verbal.
ART. 21
(1) În vederea apãrãrii intereselor legitime ale pãrţilor, membrii comisiei de conciliere şi consultanţii au obligaţia de a nu publica şi de a nu divulga datele şi informaţiile cu caracter confidenţial de care iau cunostinta în aceasta calitate.
(2) Dosarul este confidenţial. Nici o terta persoana nu are acces la dosar fãrã acordul scris al pãrţilor şi fãrã încuviinţarea comisiei de conciliere.
ART. 22
(1) Hotãrârea va fi pronunţatã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data audierii.
(2) Hotãrârea se va lua cu majoritate simpla de voturi.
(3) Hotãrârea va cuprinde concluziile la care au ajuns membrii comisiei de conciliere în urma audierii pãrţilor, va face referire la faptele, susţinerile şi actele care au dus la fundamentarea soluţiei, soluţia la care s-a ajuns şi argumentele pe care se întemeiazã.
(4) Hotãrârea va fi semnatã de toţi membrii comisiei de conciliere şi de secretar.
(5) Membrii comisiei de conciliere care au avut o alta opinie vor redacta şi vor semna separat un proces-verbal, cu arãtarea considerentelor pe care aceasta se sprijinã.
(6) Hotãrârea va fi redactatã de secretarul comisiei de conciliere şi va fi semnatã de preşedintele comisiei.
(7) Hotãrârea va cuprinde: numele pãrţilor, domiciliul sau resedinta lor ori, dupã caz, denumirea şi sediul, precum şi numele reprezentanţilor pãrţilor, obiectul neintelegerii, soluţia data, motivele de fapt şi de drept.
ART. 23
(1) Hotãrârea va fi comunicatã pãrţilor prin scrisoare recomandatã cu confirmare poştalã de primire, în termen de cel mult 5 zile de la redactare.
(2) Prin comunicarea hotãrârii cãtre ambele pãrţi se încheie procedura de conciliere.
ART. 24
(1) Hotãrârea A.N.R.S.C. prin care se soluţioneazã neintelegerea precontractuala are caracter obligatoriu fata de pãrţi.
(2) Hotãrârea poate fi contestatã de partea care se considera vãtãmatã, în termen de 15 zile de la data comunicãrii acesteia. Soluţionarea contestaţiei se va face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. în termen de cel mult 15 zile de la înregistrare.
(3) Dacã petiţionarul este nemulţumit de soluţia data contestaţiei sale, acesta se poate adresa curţii de apel - secţia de contencios administrativ, conform prevederilor legale în vigoare.
(4) A.N.R.S.C. nu va putea modifica fondul hotãrârii dupã comunicarea acesteia cãtre pãrţi. A.N.R.S.C. poate indrepta eventualele greşeli materiale din cuprinsul ei, cum ar fi greşeli în privinta numelui/denumirii, calitãţii pãrţilor, precum şi alte greşeli materiale.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 25
(1) Pe parcursul concilierii, dar nu mai târziu de data emiterii hotãrârii A.N.R.S.C., pãrţile pot soluţiona pe cale amiabila neintelegerea aparuta la încheierea contractului.
(2) Pãrţile vor comunica A.N.R.S.C. înţelegerea la care au ajuns, înaintea termenului preconizat pentru emiterea hotãrârii de soluţionare a neintelegerii de cãtre A.N.R.S.C.
ART. 26
(1) Dosarul se pãstreazã la sediul A.N.R.S.C. cel puţin 5 ani de la data redactarii deciziei prin care este soluţionatã neintelegerea.
(2) Evidenta dosarelor şi a hotãrârilor A.N.R.S.C. se va tine în registre speciale de cãtre serviciul de specialitate.
ART. 27
(1) Prevederile prezentei metodologii se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare.
(2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta metodologie.

ANEXA 1


────────
la metodologie
───────────────

GLOSAR
de termeni şi abrevieri

A.N.R.S.C. - Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã
Neînţelegere precontractuala - divergenta aparuta la încheierea contractelor de furnizare/prestare de serviciu public de gospodãrie comunalã
Audiere - etapa a procedurii de conciliere, în cadrul cãreia partea/pãrţile îşi expun punctele de vedere şi argumentele prezentate în susţinerea acestora, depun documente suplimentare considerate relevante pentru soluţionarea neintelegerii, cu posibilitatea de a formula întrebãri pentru clarificarea neintelegerii
Hotãrâre - document cu caracter obligatoriu prin care comisia de conciliere soluţioneazã neintelegerea precontractuala
Ordin - actul prin care preşedintele A.N.R.S.C. soluţioneazã contestaţia formulatã de parte/pãrţi impotriva hotãrârii comisiei de conciliere
Recomandare - punctul de vedere al A.N.R.S.C. cu privire la modul de soluţionare a neintelegerii
Zile - zile lucrãtoare.

ANEXA 2
────────
la metodologie
───────────────

CERERE DE SOLUŢIONARE

1. Subsemnatul/Subscrisã ......./(numele/denumirea; numele reprezentanţilor legali; domiciliul/sediul; numãrul de înmatriculare la registrul comerţului; telefon/fax)..... prin reprezentantul legal ............................................,
şi
2. Subscrisã ......../(denumirea; sediul; numãrul de înmatriculare la registrul comerţului; telefon/fax)..............
prin reprezentantul legal ...................................,
solicitam analiza şi soluţionarea neintelegerii/neintelegerilor intervenite cu ocazia negocierilor desfãşurate pentru încheierea contractului de prestare/furnizare ......../(se va indica contractul)................
(Urmeazã expunerea pe scurt a obiectului neintelegerii, cu indicarea clauzelor divergenţe şi a datelor aferente.)
Solicitam soluţionarea prezentei cereri în lipsa, pe baza actelor depuse la dosar:

[] DA
[] NU
Data ........................

Semnatura partii 1 Semnatura partii 2
................... ......................

─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016