Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 4 aprilie 2005  intre Romania si Comunitatea Europeana privind participarea Romaniei la Programul comunitar de actiune pentru promovarea cetateniei europene active (participare civica)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 4 aprilie 2005 intre Romania si Comunitatea Europeana privind participarea Romaniei la Programul comunitar de actiune pentru promovarea cetateniei europene active (participare civica)*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.057 din 26 noiembrie 2005
MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE din 4 aprilie 2005
între România şi Comunitatea Europeanã privind participarea României la Programul comunitar de acţiune pentru promovarea cetateniei europene active (participare civicã)*)
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.057 din 26 noiembrie 2005

---------
*) Traducere.

Comisia Comunitãţilor Europene, denumita în continuare Comisia, în numele Comunitãţii Europene, pe de o parte, şi Guvernul României, pe de alta parte,

luând în considerare:

1. <>Decizia nr. 1/2002 a Consiliului de asociere UE - România din 18 februarie 2002*1), care stabileşte principiile generale pentru participarea României la programele Comunitãţii, lãsând la latitudinea Comisiei şi a autoritãţilor romane competente determinarea exactã a termenilor şi condiţiilor specifice, inclusiv contribuţia financiarã, în legatura cu participarea la fiecare program;
2. Programul comunitar de acţiune pentru promovarea cetateniei europene active (participare civicã), initiat prin Decizia Consiliului nr. 2004/100/EC din 26 ianuarie 2004*2),
----------
1) OJ L 91, 6 aprilie 2002, p. 20.
2) OJ L 30, 4 februarie 2004, p. 6.

au convenit urmãtoarele:

ART. 1
România va participa la Programul comunitar de acţiune pentru promovarea cetateniei europene active (participare civicã), denumit în continuare Programul, în conformitate cu condiţiile stipulate în <>Decizia nr. 1/2002 a Consiliului de asociere UE - România din 18 februarie 2002, care stabileşte principiile generale pentru participarea României la programele Comunitãţii, şi cu termenii şi condiţiile cuprinse în anexele nr. I, II şi III la prezentul memorandum de înţelegere.
ART. 2
Prezentul memorandum de înţelegere se va aplica pe durata Programului, începând cu data de 1 ianuarie 2005. Totuşi, în cazul în care Comunitatea Europeanã decide sa extindã durata Programului fãrã ca acesta sa fie substanţial schimbat, prezentul memorandum de înţelegere se va extinde şi el automat, în afarã cazului în care una dintre pãrţi îl denunta.
Anexele nr. I, II şi III fac parte integrantã din prezentul memorandum de înţelegere.
Prezentul memorandum de înţelegere se poate modifica doar în scris, prin acordul ambelor pãrţi.
Prezentul memorandum de înţelegere intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2005.
Semnat la Bruxelles la data de 4 aprilie 2005.

Pentru Guvernul României,
Lazar Comanescu,
ambasador, şeful Misiunii României
pe lângã Uniunea Europeanã

Pentru Comisie, din partea Comunitãţii Europene,
Nikolaus G. Van der Pas,
director general pentru educaţie şi cultura


ANEXA I
-------
la memorandumul de înţelegere
-----------------------------

Termeni şi condiţii pentru participarea României la Program

1. România va participa la activitãţile Programului comunitar de acţiune pentru promovarea cetateniei europene active (participare civicã), denumit în continuare Programul, în conformitate - dacã nu este altfel prevãzut în memorandumul de înţelegere - cu obiectivele, criteriile, procedurile şi termenele limita, asa cum au fost ele stabilite în Decizia Consiliului nr. 2004/100/EC din 26 ianuarie 2004, prin care se stabileşte acest program al Comunitãţii.
2. Pentru a participa la Program, România va plati în fiecare an o contribuţie la bugetul general al Uniunii Europene, conform procedurilor descrise în anexa nr. II la memorandumul de înţelegere. Dacã este necesar pentru a lua în considerare dezvoltarea Programului sau capacitatea României de absorbţie, aceasta contribuţie poate fi modificatã în scris prin acordul comun al pãrţilor, astfel încât sa se poatã evita balante de plati deficitare în implementarea Programului.
3. Termenii şi condiţiile pentru depunerea, evaluarea şi selecţia cererilor raportate la instituţiile eligibile din România vor fi aceleaşi ca cele aplicabile organismelor din Comunitate.
4. Pentru a asigura dimensiunea comunitara a Programului şi pentru a fi eligibile pentru sprijinul financiar al Comunitãţii, proiectele de cooperare transnationala vor trebui sa includã cel puţin un partener dintre statele membre ale Comunitãţii.
5. Fãrã a prejudicia responsabilitãţile Comisiei Comunitãţilor Europene şi pe cele ale Curţii de Auditori a Comunitãţilor Europene în ceea ce priveşte monitorizarea şi evaluarea Programului, participarea României la Program va fi în permanenta monitorizata pe baza unui parteneriat care implica România şi Comisia Comunitãţilor Europene. România va propune Comisiei rapoarte relevante şi va lua parte la alte activitãţi specifice, puse la dispoziţie de cãtre Comunitate în acest sens.
Regulile privind controlul financiar, recuperarea şi alte mãsuri antifrauda sunt menţionate în anexa nr. III la memorandumul de înţelegere.
6. Limba folositã în toate contactele cu Comisia, în ceea ce priveşte procesul de aplicaţie, contractele, rapoartele care trebuie depuse şi alte aranjamente administrative, va fi una dintre limbile oficiale ale Comunitãţii.
7. Comunitatea şi România pot pune capãt activitãţilor stipulate în cadrul memorandumului de înţelegere, cu un preaviz scris, înmânat cu 12 luni înainte. Proiectele şi activitãţile în curs de desfãşurare la data încheierii acordului vor continua pana la finalizarea lor în condiţiile prevãzute în memorandumul de înţelegere.

ANEXA II
---------
la memorandumul de înţelegere
-----------------------------


Contribuţia financiarã a României la Program

1. Contribuţia financiarã anuala a României la bugetul Uniunii Europene pentru a putea participa la Program este de 250.000 euro.
2. România va plati contribuţia menţionatã mai sus parţial din bugetul de stat şi parţial din Programul naţional PHARE, care face subiectul procedurilor anuale ale Programului PHARE. Fondurile PHARE solicitate vor fi transferate României conform unui memorandum de finanţare PHARE. Împreunã cu partea venita de la bugetul de stat, aceste fonduri vor constitui contribuţia nationala a României, din care se vor efectua plati în urma solicitãrilor anuale de fonduri ale Comisiei.
3. Programarea provizorie a fondurilor PHARE este urmãtoarea (în euro):


─────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2005 (Programul naţional Anul 2006 (Programul naţional
PHARE 2003 sau 2004) PHARE 2005)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
125.000 100.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────────



Dacã aceste sume indicate nu vor fi confirmate în procedura anuala a Programului PHARE, bugetul naţional va acoperi diferenţa dintre contribuţia financiarã totalã indicatã la pct. 1 de mai sus şi sprijinul PHARE disponibil.
4. Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Uniunii Europene se va adresa în special administrãrii contribuţiei României.
5. Dupã punerea în practica a memorandumului de înţelegere şi la începutul fiecãrui an urmãtor, Comisia va solicita României fonduri corespunzãtoare contribuţiei la bugetul Programului din cadrul memorandumului de înţelegere.
Aceasta contribuţie va fi plãtitã în euro, într-un cont bancar euro al Comisiei.
România va plati contribuţia sa pana la data de 1 mai, dacã solicitarea fondurilor este trimisa de cãtre Comisie înainte de 1 aprilie, sau cel târziu la o luna de la solicitarea fondurilor, dacã aceasta s-a fãcut mai târziu.
Orice întârziere la plata contribuţiei va avea drept consecinta plata unei dobânzi de cãtre România pentru suma datoratã, începând cu termenul de plata. Rata dobânzii corespunde ratei aplicate de Banca Europeanã Centrala operaţiunilor de refinantare, dupã cum este publicat în seria C a Jurnalului Oficial al Comunitãţilor Europene, intrata în vigoare în prima zi calendaristicã a lunii în care expira termenul limita, la care se adauga 3,5 puncte procentuale.


ANEXA III
---------
la memorandumul de înţelegere
-----------------------------


Controlul financiar, recuperarea şi alte mãsuri antifrauda

I. Controale şi mãsuri antifrauda ale Comunitãţii
1. În conformitate cu regulamentele (EC, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi (EC, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002 şi cu alte reguli la care se face referire în memorandumul de înţelegere, contractele finalizate cu beneficiarii programelor stabiliţi în România vor prevedea ca auditul financiar sau alte forme de audit sa poatã fi efectuate oricând la locatiile beneficiarilor şi subcontractorilor lor de cãtre agenţii Comisiei sau de cãtre alte persoane mandatate de cãtre Comisie.
2. Agenţii Comisiei şi alte persoane mandatate de cãtre Comisie vor avea acces la locatiile, lucrãrile şi documentele, inclusiv la toate informaţiile necesare pentru a desfasura auditul, inclusiv în format electronic. Acest drept de acces va fi exprimat clar în contractele finalizate pentru a implementa instrumentele menţionate în memorandumul de înţelegere. Curtea Europeanã de Audit va avea aceleaşi drepturi ca şi Comisia.
3. În cadrul memorandumului de înţelegere, Comisia/OLAF (Biroul European Antifrauda) va fi autorizata/autorizat sa realizeze verificãri şi controale pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile procedurale ale Regulamentului Consiliului (EC, Euratom) nr. 2.185/96 din 11 noiembrie 1996.
Aceste controale şi inspecţii se vor desfasura în strânsã colaborare cu autoritãţile romane competente, desemnate de autoritãţile romane, iar acestea vor fi informate în timp util asupra obiectului, scopului şi bazei legale ale verificãrilor şi inspectiilor, pentru a le oferi destul timp în scopul pregãtirii materialelor şi asistenţei necesare.
Dacã autoritãţile romane doresc acest lucru, verificãrile pe teren şi inspectiile pot fi organizate în comun cu ei.
În cazul în care participanţii la programe se opun verificãrilor pe teren şi inspectiilor, autoritãţile romane, actionand în conformitate cu reglementãrile naţionale, vor acorda sprijinul necesar de care inspectorii Comisiei/OLAF, au nevoie pentru a le permite sa îşi îndeplineascã obligaţia de a efectua verificãri pe teren sau inspecţii.
Comisia/OLAF va raporta cat de curând posibil autoritãţilor romane orice acţiune sau suspiciune privind neregularitãţi care i-au fost semnalate pe parcursul verificãrilor pe teren şi al inspectiilor. În orice caz, Comisia/OLAF va trebui sa informeze autoritãţile menţionate mai sus asupra rezultatelor unor astfel de verificãri şi inspecţii.

II. Informaţii şi consultãri
1. În scopul implementarii corespunzãtoare a prezentei anexe, autoritãţile competente ale României şi ale Comisiei vor face mereu schimb de informaţii şi, la cererea uneia dintre pãrţi, se vor desfasura şi consultãri.
2. Autoritãţile competente romane vor informa fãrã întârziere Comisia despre orice acţiuni sau suspiciuni privind neregularitãţi care au fost constatate în legatura cu concluziile şi implementarea contractelor finalizate în aplicarea instrumentelor la care s-a fãcut referire în memorandumul de înţelegere.

III. Mãsuri administrative şi penalizãri
Fãrã a prejudicia aplicarea legislaţiei penale romane, Comisia ar putea impune mãsuri administrative şi penalizãri, în conformitate cu regulamentele (EC, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi (EC, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002.

IV. Recuperarea
Deciziile luate de cãtre Comisie în cadrul memorandumului de înţelegere, care impun obligaţii financiare asupra persoanelor, altele decât statele, vor putea intra în vigoare în România. Aplicarea va fi efectuatã conform unor proceduri civile aflate în vigoare în statul în care se desfãşoarã acţiunea. Ordinea aplicãrii va fi adãugatã deciziei, fãrã alte formalitãţi în afarã verificãrii autenticitatii acesteia de cãtre autoritatea nationala care va fi desemnatã de Guvernul României în acest scop, şi apoi înmânatã Comisiei. Atunci când formalitãţile de aplicare au fost încheiate de cãtre Comisie, aceasta va putea continua cu aplicarea, în conformitate cu legea nationala, aducând propunerea direct autoritãţii competente. Legalitatea deciziei Comisiei va constitui subiectul controlului Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene.
Sentinţele exprimate de Curtea de Justiţie a Comunitãţilor Europene, care urmãresc o clauza arbitrarã într-un contract în cadrul memorandumului de înţelegere, vor fi aplicate în aceiaşi termeni.

V. Comunicarea directa
Comisia va comunica direct cu participanţii la Program stabiliţi în România şi cu subcontractorii lor. Aceştia vor putea pune la dispoziţie direct Comisiei toate informaţiile şi documentaţia care le-au fost cerute pe baza instrumentelor menţionate în memorandumul de înţelegere şi a contractelor încheiate pentru implementarea lor.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016