Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 28 octombrie 2005  intre Comunitatea Europeana si Romania privind participarea Romaniei in cadrul Programului Marco Polo*1)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 28 octombrie 2005 intre Comunitatea Europeana si Romania privind participarea Romaniei in cadrul Programului Marco Polo*1)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 225 din 13 martie 2006
MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE din 28 octombrie 2005
între Comunitatea Europeanã şi România privind participarea României în cadrul Programului Marco Polo*1)
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 225 din 13 martie 2006

Comisia Comunitãţilor Europene, denumitã în continuare Comisia, în numele Comunitãţii Europene, pe de o parte, şi Guvernul României, pe de altã parte,
având în vedere faptul cã:
1. <>Decizia nr. 1/2002 a Consiliului de Asociere UE-România din data de 18 februarie 2002*2) stabileşte principiile generale pentru participarea României în cadrul programelor comunitare, lãsând la latitudinea Comisiei şi a autoritãţilor competente din România sã determine termenii şi condiţiile specifice, inclusiv contribuţia financiarã, în ceea ce priveşte participarea în cadrul fiecãruia dintre aceste programe;
2. Programul Marco Polo privind acordarea de asistenţã financiarã comunitarã pentru îmbunãtãţirea parametrilor de protecţie a mediului ai sistemului de transport de marfã a fost înfiinţat prin Regulamentul (CE) nr. 1.382/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului din data de 22 iulie 2003*3),
-----------
*1) Regulamentul (CE) nr. 1.382/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului din data de 22 iulie 2003 privind acordarea de asistenţã financiarã comunitarã pentru îmbunãtãţirea parametrilor de protecţie a mediului ai sistemului de transport de marfã, OJ nr. L 196 din 2 august 2003, p. 1.
*2) OJ nr. L 91 din 6 aprilie 2002, p. 20.
*3) OJ nr. L 196 din 2 august 2003, p. 1.

au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Programul
România va participa în cadrul Programului Marco Polo privind acordarea de asistenţã financiarã comunitarã pentru îmbunãtãţirea parametrilor de protecţie a mediului ai sistemului de transport de marfã, denumit în continuare Programul, în conformitate cu condiţiile prevãzute în <>Decizia nr. 1/2002 a Consiliului de Asociere UE-România din data de 18 februarie 2002, prin care au fost adoptaţi termenii şi condiţiile generale de participare a României în cadrul programelor comunitare, precum şi în conformitate cu termenii şi condiţiile prevãzute la art. 2-4.
ART. 2
Termeni şi condiţii cu privire la participarea în cadrul Programului
1. România va participa la activitãţile desfãşurate în cadrul Programului în conformitate cu obiectivele, criteriile, procedurile şi termenele limitã definite prin Regulamentul (CE) nr. 1.382/2003 , precum şi în conformitate cu urmãtoarele/urmãtorul condiţii/calendar:
- începând cu cea de-a treia licitaţie de proiecte 2005, participarea în cadrul Programului, prevãzutã în art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 1.382/2003 , va fi permisã cu condiţia ca prezentul memorandum de înţelegere sã intre în vigoare înainte de termenul limitã al celei de-a treia licitaţii.
2. Termenii şi condiţiile aplicabile depunerii, evaluãrii şi selecţiei cererilor depuse de companii eligibile din România vor fi aceleaşi ca şi cele aplicabile companiilor eligibile din statele membre ale Uniunii Europene.
3. În vederea participãrii în cadrul Programului, România va plãti în fiecare an o contribuţie financiarã la bugetul general al Uniunii Europene, în conformitate cu art. 3. Contribuţia financiarã a României pentru participarea în cadrul Programului şi implementarea acestuia se va adãuga la suma marcatã în fiecare an în bugetul general al Uniunii Europene pentru alocaţii de angajament, pentru a îndeplini obligaţiile financiare care decurg din diverse tipuri de mãsuri necesare pentru execuţia, managementul şi operarea Programului.
4. Una dintre limbile oficiale ale Comunitãţii va fi utilizatã pentru procedurile legate de solicitãri, contracte şi rapoarte, precum şi pentru alte aspecte administrative ale Programului.
ART. 3
Contribuţia financiarã
Regulile care guverneazã contribuţia financiarã a României sunt prezentate în anexa nr. I la prezentul memorandum de înţelegere.
O parte din aceastã contribuţie financiarã poate fi suportatã prin intermediul instrumentului comunitar relevant de ajutor extern, dacã România va solicita acest lucru.
ART. 4
Raportarea şi evaluarea
Fãrã a aduce prejudicii responsabilitãţilor Comisiei şi ale Curţii de Auditori ai Comunitãţilor Europene în ceea ce priveşte monitorizarea şi evaluarea Programului, participarea României în cadrul Programului va fi monitorizatã permanent pe bazã de parteneriat, cu implicarea Comisiei şi a României. România va depune la Comisie rapoarte relevante şi va lua parte la alte activitãţi specifice prevãzute de Comunitate în acest context.
Regulile privind controlul financiar, recuperarea şi alte mãsuri antifraudã sunt prezentate în anexa nr. II la prezentul memorandum de înţelegere.
ART. 5
Prevederi finale
Prezentul memorandum de înţelegere se va aplica pe durata Programului. Cu toate acestea, în cazul în care Comunitatea Europeanã decide sã prelungeascã durata, fãrã nici o modificare substanţialã la nivelul Programului/ programelor, valabilitatea prezentului memorandum de înţelegere va fi, de asemenea, prelungitã în mod corespunzãtor şi automat, dacã nici una dintre pãrţi nu îl denunţã în termen de o lunã de la luarea deciziei de prelungire.
Proiectele şi activitãţile aflate în derulare la momentul terminãrii perioadei de valabilitate vor continua pânã la finalizarea acestora, cu respectarea condiţiilor prevãzute în prezentul memorandum de înţelegere, precum şi a angajamentelor contractuale aplicabile acestor proiecte şi activitãţi şi a prevederilor anexei nr. II.
Anexele fac parte integrantã din prezentul memorandum de înţelegere.
Prezentul memorandum de înţelegere poate fi amendat numai în formã scrisã, prin consensul pãrţilor.
Prezentul memorandum de înţelegere va intra în vigoare la data la care va fi semnat de ambele pãrţi.
Semnat la Bruxelles, la 28 octombrie 2005.

Pentru Guvernul României,
Lazãr Comãnescu,
ambasador, şeful Misiunii Permanente
a României pe lângã Uniunea Europeanã

Pentru Comisie, în numele Comunitãţii Europene,
Jacques Barrot,
vicepreşedinte al Comisiei Europene,
comisar european pentru energie şi transporturi

ANEXA I
-------
la memorandumul de înţelegere
-----------------------------

REGULI
care guverneazã contribuţia financiarã a României la Programul Marco Polo privind acordarea de asistenţã financiarã comunitarã pentru îmbunãtãţirea parametrilor de protecţie a mediului ai sistemului de transport de marfã

1. Prevederile bugetare sunt proporţionale cu rata PIB-ului României în comparaţie cu (statele) UE-25. În consecinţã, contribuţia financiarã totalã care trebuie plãtitã de România la bugetul general al Uniunii Europene pentru a participa în cadrul Programului Marco Polo, denumit în continuare Program, pe perioada 2005-2006 va fi în valoare de 0,327 milioane euro, cu o defalcare anualã indicativã în valoare de 0,151 milioane euro pentru anul 2005 şi 0,176 milioane euro pentru anul 2006.
2. Contribuţia României va acoperi costurile legate de pregãtirea, fezabilitatea, dezvoltarea şi execuţia proiectelor de interes comun, precum şi pentru dezvoltarea şi implementarea mãsurilor orizontale, aşa cum este prevãzut în Program.
3. Costurile legate de deplasarea reprezentanţilor şi experţilor din România în vederea participãrii, în calitate de observatori, la lucrãrile comitetului la care se face referire în art. 12 al Regulamentului (CE) nr. 1.382/2003 sau la alte întâlniri legate de implementarea Programului vor fi rambursate de Comisie pe aceeaşi bazã şi în conformitate cu procedurile aflate în vigoare la ora actualã pentru reprezentanţii statelor membre ale Uniunii Europene.
4. Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Uniunii Europene se va aplica şi în administrarea contribuţiei României.
5. Când memorandumul de înţelegere va intra în vigoare şi ulterior, la începutul fiecãrui an financiar, Comisia va transmite României o solicitare de alocare a fondurilor corespunzãtoare contribuţiei sale din totalul costurilor acoperite de memorandumul de înţelegere.
6. Aceastã contribuţie va fi plãtitã în euro, într-un anumit cont bancar al Comisiei, deschis în euro.
7. România îşi va plãti contribuţia la costurile anuale, în conformitate cu solicitarea de alocare a fondurilor, în termen de 3 luni de la data solicitãrii. Orice întârziere la plata contribuţiei va atrage pentru România plata unei dobânzi de penalizare aplicabile la suma restantã din data respectivã. Rata dobânzii va fi rata aplicatã de Banca Centralã Europeanã principalelor sale operaţiuni de refinanţare, aşa cum este publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene, partea C, în vigoare în prima zi calendaristicã a lunii în care cade respectiva datã, majoratã cu un procent de 3,5 puncte. În cazul în care întârzierea la plata contribuţiei este de aşa naturã încât poate afecta în mod semnificativ implementarea şi managementul Programului şi în absenţa efectuãrii plãţii în termen de 20 de zile lucrãtoare de la transmiterea unui memento oficial din partea Comisiei, participarea României în cadrul Programului, pe anul respectiv, va fi suspendatã.


ANEXA II
--------
la memorandumul de înţelegere
-----------------------------

CONTROLUL FINANCIAR, RECUPERAREA ŞI ALTE MÃSURI ANTIFRAUDÃ

I. Mãsuri de control şi antifraudã aplicate de Comunitate
1. În conformitate cu regulamentele (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi (EC, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002, precum şi cu celelalte reguli la care se face referire în memorandumul de înţelegere, contractele încheiate cu beneficiari ai programelor, cu sediul în România, vor prevedea posibilitatea desfãşurãrii unui audit financiar sau a altui tip de audit, la orice moment, la sediul beneficiarilor şi al subcontractorilor acestora, de cãtre agenţii Comisiei sau alte persoane mandatate de Comisie.
2. Agenţii Comisiei şi alte persoane mandatate de Comisie vor beneficia de accesul corespunzãtor la şantiere, lucrãri şi documente şi la toate informaţiile solicitate, cu scopul de a desfãşura aceste audituri, inclusiv în format electronic. Dreptul de acces va fi stipulat în mod explicit în contractele încheiate în scopul implementãrii instrumentelor la care se face referire în memorandumul de înţelegere. Curtea Europeanã a Auditorilor va beneficia de aceleaşi drepturi ca şi Comisia.
3. Pe baza memorandumului de înţelegere, Comisia/ OLAF (Biroul European Antifraudã) va fi autorizatã/autorizat sã întreprindã controale şi inspecţii inopinate pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile procedurale ale Regulamentului Consiliului (Euratom, CE) nr. 2.185/96 din 11 noiembrie 1996.
Aceste controale şi inspecţii vor fi pregãtite şi desfãşurate în strânsã colaborare cu autoritãţile române competente, desemnate de autoritãţile române, care vor fi notificate în timp util cu privire la obiectul, scopul şi baza legalã a acestor controale şi inspecţii, astfel încât acestea sã poatã oferi tot sprijinul solicitat.
La cererea autoritãţilor române implicate, controalele inopinate pot fi desfãşurate în colaborare cu acestea.
În cazul în care participanţii în cadrul programelor refuzã controalele sau inspecţiile inopinate, autoritãţile române, acţionând în conformitate cu legislaţia naţionalã, vor acorda inspectorilor din partea Comisiei/OLAF tot sprijinul de care aceştia au nevoie, astfel încât sã îşi poatã îndeplini datoria în desfãşurarea controlului sau inspecţiei inopinate.
Comisia/OLAF va raporta, în cel mai scurt timp posibil, autoritãţilor române orice fapt sau suspiciune privind o neregularitate care i-a fost adusã la cunoştinţã în cursul controlului sau inspecţiei inopinate. În orice caz, Comisia/OLAF va fi solicitatã sã informeze autoritatea sus-menţionatã cu privire la rezultatul acestor controale şi inspecţii.

II. Informarea şi consultarea
1. În scopul implementãrii corespunzãtoare a prezentei anexe, autoritãţile competente române şi comunitare vor efectua un schimb regulat de informaţii şi, la cererea uneia dintre pãrţi, vor desfãşura consultãri.
2. Autoritãţile române competente vor informa Comisia, fãrã întârziere, cu privire la orice fapt sau suspiciune privind o neregularitate care le-a fost adusã la cunoştinţã cu privire la încheierea sau implementarea contractelor încheiate pentru aplicarea instrumentelor la care se face referire în memorandumul de înţelegere.

III. Mãsuri administrative şi penalizãri
Fãrã a aduce nici un prejudiciu aplicãrii legislaţiei penale române, Comisia poate impune mãsuri administrative şi penalizãri, în conformitate cu regulamentele (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002.

IV. Recuperarea
Deciziile adoptate de Comisie în scopul aplicãrii memorandumului de înţelegere, care impun o obligaţie precuniarã asupra unor persoane, altele decât statele, vor fi executorii în România. Executarea va fi guvernatã de regulile procedurii civile în vigoare în statul pe al cãrui teritoriu se produce. Ordinul privind executarea va fi anexat la decizie, fãrã altã formalitate decât verificarea autenticitãţii deciziei, de cãtre autoritatea naţionalã pe care Guvernul României o va desemna în acest scop şi o va face cunoscutã Comisiei. Atunci când aceste formalitãţi au fost finalizate la solicitarea Comisiei, aceasta din urmã poate proceda la executare, în conformitate cu legislaţia naţionalã, aducând problema direct în atenţia autoritãţii competente. Legalitatea deciziilor Comisiei va face obiectul controlului efectuat de Curtea de Justiţie a Comunitãţilor Europene.
Sentinţele date de Curtea de Justiţie a Comunitãţilor Europene, în urma unei clauze de arbitraj incluse într-un contract încheiat în scopul memorandumului de înţelegere, vor fi executorii în aceleaşi condiţii.

V. Comunicarea directã
Comisia va comunica direct cu participanţii în cadrul Programului, cu sediul în România, şi cu subantreprenorii acestora. Aceştia pot furniza direct Comisiei toate informaţiile şi documentele relevante care le sunt solicitate pe baza instrumentelor la care se face referire în memorandumul de înţelegere, precum şi pe baza contractelor încheiate în vederea implementãrii acestora.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016