Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 28 noiembrie 1991  intre Romania si Comunitatea Economica Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 28 noiembrie 1991 intre Romania si Comunitatea Economica Europeana

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 31 decembrie 1991

1. Comunitatea Europeana a hotarit sa acorde Romaniei un imprumut, pe termen mediu, in suma maxima de 375 milioane ECU, cu o durata maxima de 7 ani, pentru a sprijini tara in eforturile sale de a-si transforma economia intr-o economie de piata. Imprumutul comunitatii face parte din pachetul global care se constituie in favoarea Romaniei in cadrul Grupului celor 24, in suma totala de aproximativ un miliard dolari S.U.A., in vederea sustinerii balantei de plati si consolidarii rezervelor in anul 1991.
2. Imprumutul va fi pus la dispozitie in doua transe, acordarea fiecarei transe fiind supusa unui numar de conditii.
Pentru eliberarea primei transe, Guvernul roman va trebui sa incheie un acord cu Fondul Monetar International asupra unui aranjament stand-by bazat pe un program cuprinzator de politica economica.
Acordarea celei de-a doua transe va fi conditionata de evaluarea pozitiva de catre comisie a unui numar limitat de criterii de performanta specificate mai jos, precum si a progresului realizat in ceea ce priveste reforma structurala. Conditiile vor fi bazate pe programul de politica economica al Guvernului Romaniei si vor fi in deplina concordanta cu Acordul dintre Romania si F.M.I. In plus, comisia va examina implementarea pachetului general de finantare al G-24 acordat Romaniei, pentru a se asigura ca suma totala a contributiilor de la tarile Grupului celor 24 care nu sint membre ale Comunitatii Europene si alte tari terte este echivalenta cu suma acordata de catre comunitate.
A doua transa va fi eliberata in trimestrul IV/l991. Data exacta va fi convenita de cele doua parti intr-o etapa ulterioara. Comunitatea va plati cele doua transe ale Imprumutului Bancii Nationale a Romaniei care actioneaza ca reprezentant al Guvernului roman. Banca Nationala a Romaniei va utiliza aceste resurse in conformitate cu "modelul de utilizare a finantarii" convenit intre Guvernul Romaniei si Fondul Monetar International in contextul aranjamentului stand-by pentru anul 1991.
3. Criteriile de cuantificare a performantei anexate la imprumutul comunitar vor fi identice cu cele incluse in aranjamentul stand-by cu F.M.I. In consecinta, inainte de eliberarea celei de-a doua transe, comisia, in colaborare cu autoritatile romane si cu personalul F.M.I., precum si cu Comitetul monetar, cu luarea in considerare a rezultatelor evaluarii pe termen mediu a in evolutiilor economice si politicilor finalizate cu F.M.I., pina la data de 14 august 1991, va verifica daca au fost respectate criteriile cantitative stipulate in aranjamentul stand-by sau daca s-a ajuns la noi intelegeri.
Aceste criterii includ:
1. plafoane trimestriale asupra schimbarii cumulate in ceea ce priveste creditul net al sistemului bancar catre Guvern;
2. plafoane trimestriale asupra activelor interne ale sistemului bancar;
3. plafoane trimestriale minime pentru schimbarile cumulate in activele straine nete in valuta convertibila;
4. plafoane asupra contractarii sau garantarii noii datorii externe pe termen mediu si lung de catre Guvern, Banca Nationala a Romaniei si alte entitati publice (exclusiv datoria inclusa in angajamente internationale de rezerva).
4. In plus, la criteriile de performanta cuantificate, inainte de achitarea celei de-a doua transe, comisia va evalua progresele facute in legatura cu implementarea politicilor structurale, in cooperare cu autoritatile romane si in colaborare cu Comitetul monetar. In aceasta evaluare, o atentie speciala va fi acordata si progreselor in domeniul liberalizarii preturilor, reducerii restrictiilor in domeniul comertului si schimbului valutar, stabilirii unui cadru legal pentru drepturile de proprietate privata si privatizarii intreprinderilor. Cadrul de referinta al acestei evaluari este explicat in anexa.
5. Guvernul Romaniei s-a angajat sa furnizeze comisiei toate informatiile necesare urmaririi situatiei economice si financiare care vor fi necesare pentru stabilirea criteriilor de performanta si analiza politicilor structurale. Criteriile de performanta trimestriale vor fi in special controlate pe baza informatiei ce va fi furnizata comisiei trimestriale de Banca Nationala a Romaniei. Pe durata perioadei imprumutului, Romania va ramine in strinsa consultare cu comisia si se angajeaza sa comunice toate informatiile in legatura cu politicile si evolutiile economice, care sa dea posibilitatea Imprumutatorului sa urmareasca progresele.
6. Pentru a furniza o baza continua pentru un efort sustinut de reforma si pentru a salvgarda interesele participantilor din cadrul comunitatii si ai G-24, ca creditori, Romania va cauta sa obtina o prelungire a valabilitatii aranjamentului cu fondul sau un nou aranjament stand-by la expirarea celui existent.
7. Anexa este parte integranta a Memorandumului.

ROMANIA

COMUNITATEA ECONOMICA EUROPEANA
REPREZENTATA DE
COMISIA COMUNITATII EUROPENE

BANCA NATIONALA A ROMANIEI


ANEXA 1

ROMANIA: CRITERII DE AJUSTARE STRUCTURALA

In momentul efectuarii analizei de catre comisie, care va preceda decizia de acordare a celei de-a doua transe a imprumutului, Romania se angajeaza sa realizeze progrese in urmatoarele domenii:
1. Reforma preturilor
Lista produselor aflate inca sub controlul preturilor va fi revazuta si se va elabora un program pentru eliminarea acestui control. Subventiile bugetare pentru preturi in sectorul energiei vor fi reduse sau eliminate conform programului F.M.I. Nici o alta subventie la preturi nu va mai fi introdusa.
Se va adopta o legislatie antimonopol, adecvata pentru a crea un cadru legal interventiei Guvernului si supravegherii preturilor.
2. Regimul comertului exterior
In concordanta cu orientarea spre economia de piata a reformei, autoritatile vor continua politica lor de evitare a recurgerii la orice restrictii cantitative asupra importurilor. Situatia de dereglare va fi solutionata, daca va fi necesar, prin folosirea suprataxelor temporare la import. In ce priveste exportul, folosirea licentelor se va aplica numai produselor care sint expuse controlului intern asupra preturilor.
3. Regimul cursului de schimb - investitii
Autoritatile vor permite repatrierea libera a profiturilor si a veniturilor rezultate din lichidarea investitiilor facute de nonrezidenti in Romania in cadrul Legii privind investitiile straine. Ele se vor stradui, de asemenea, in continuare, sa incheie acorduri de protejare a investitiilor cu acele state membre ale comunitatii cu care nu s-au incheiat pina in prezent asemenea acorduri.
In urmarirea obiectivului pe termen mediu, al deplinei convertibilitati a monedei nationale, Guvernul va cauta sa continue progresele in eliminarea distorsiunilor existente pe pietele de schimb valutar.
Autoritatile sint deplin angajate pentru o unificare cit mai curind a cursului de schimb oficial cu rata stabilita pe piata interbancara.
4. Privatizare
Prevederi legislative in legatura cu drepturile de proprietate, privatizare, reforma agrara, investitiile straine, legea comerciala, elaborarea procedurilor de faliment si crearea bursei de valori vor fi adoptate in cursul anului 1991.
Autoritatile intentioneaza sa realizeze progrese substantiale in procesul privatizarii pamintului si a locuintelor in 1991. Privatizarea pe scara larga a intreprinderilor de stat va fi initiata in 1991, iar autoritatile vor elabora un grafic pentru realizarea continuarii programului in anii urmatori.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016