Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 27 ianuarie 2000  intre Romania si Comunitatea Europeana cu privire la un imprumut pe termen lung in suma de pana la 200 milioane euro*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 27 ianuarie 2000 intre Romania si Comunitatea Europeana cu privire la un imprumut pe termen lung in suma de pana la 200 milioane euro*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 31 ianuarie 2000
MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE din 27 ianuarie 2000
între România şi Comunitatea Europeanã cu privire la un împrumut pe termen lung în suma de pana la 200 milioane euro*)
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 31 ianuarie 2000

----------------
*) Traducere.

1. Consiliul Uniunii Europene, denumit în cele ce urmeazã Consiliul, a aprobat la data de 8 noiembrie 1999 ( Decizia Consiliului 1999/732/CE ) o noua asistenta financiarã comunitara la nivel macro pentru România sub forma unei facilitãţi de împrumut pe termen lung.
Împrumutul comunitar este parte a unui pachet global de finanţare mobilizat de Grupul celor 24 (G-24) al ţãrilor industrializate, în scopul de a completa necesitãţile de finanţare ale României, astfel cum au fost identificate în contextul programului de stabilizare macroeconomica şi reforma structuralã sprijinit de Fondul Monetar Internaţional prin Aranjamentul stand-by în valoare de 400 milioane DST, aprobat la 5 august 1999. Obiectivele pachetului de finanţare sunt menite sa asigure susţinerea balanţei de plati şi sa întãreascã poziţia rezervelor valutare oficiale.
2. Facilitatea de împrumut comunitar va fi în suma maxima de 200 milioane euro, cu o perioada de rambursare maxima de 10 ani. În conformitate cu prevederile deciziei Consiliului, împrumutul va fi pus la dispoziţie Împrumutatului în cel puţin doua transe. Prezentul memorandum de înţelegere va fi adoptat ca parte integrantã a acordului de împrumut, semnat în scopul acestui împrumut.
3. Tragerea transelor succesive va fi condiţionatã de implementarea satisfãcãtoare a Aranjamentului stand-by existent sau a oricãrui alt aranjament ulterior între România şi F.M.I., ca şi de evaluarea pozitiva a Comisiei asupra progreselor înregistrate asupra unui numãr limitat de mãsuri de politica de reforma structuralã. Criteriile macroeconomice şi de ajustare structuralã anexate la prezenta facilitate de împrumut se bazeazã pe programul de politica economicã al autoritãţilor romane şi sunt concordante cu acordurile încheiate de România cu F.M.I. şi cu Banca Mondialã.
Suma aferentã primei transe va fi de 100 milioane euro. Suma celei de-a doua transe va fi de pana la 100 milioane euro şi nu va fi trasa înainte cu cel puţin un trimestru dupã eliberarea sumei primei transe, ca urmare a evaluãrii pozitive de cãtre serviciile Comisiei a implementarii satisfãcãtoare a Aranjamentului stand-by şi a progreselor în reformele structurale.
Suma aferentã celei de-a doua transe va fi decisa în urma unei analize a Comisiei asupra necesitãţilor rãmase de finanţare externa ale României. Se va tine seama de mobilizarea efectivã a asistenţei financiare acordate României de alţi donatori bilaterali.
Data exactã şi modalitãţile de tragere a celei de-a doua transe vor fi stabilite între cele doua pãrţi într-o etapa ulterioara, printr-un acord de împrumut suplimentar.
4. Comisia Europeanã va vãrsa suma aferentã împrumutului la Banca Nationala a României (B.N.R.), care acţioneazã în calitate de Agent al României. Suma aferentã împrumutului va fi utilizata în exclusivitate de Agent pentru întãrirea rezervelor sale valutare sau pentru a satisface necesitãţile de finanţare externa globale ale României prin intermediul pieţei valutare.
5. Criteriile cantitative de performanta macroeconomica aplicabile împrumutului, în conformitate cu prezentul memorandum de înţelegere, vor fi identice cu cele prevãzute în Aranjamentul stand-by încheiat cu F.M.I. În mod corespunzãtor, înainte de eliberarea transelor succesive ale împrumutului, Comisia, în cooperare cu autoritãţile romane şi cu reprezentanţii F.M.I. şi consultandu-se cu Comitetul Economic şi Financiar, va verifica dacã criteriile cantitative stipulate în Aranjamentul stand-by au fost respectate sau dacã s-a ajuns la noi înţelegeri.
6. Eliberarea primei transe va avea loc dupã încheierea cu rezultate satisfãcãtoare a primei analize în cadrul Aranjamentului stand-by.
Eliberarea celei de-a doua transe se va baza, în plus fata de criteriile cantitative de performanta, pe implementarea satisfãcãtoare a Aranjamentului stand-by. În plus fata de criteriile cantitative de performanta, Comisia, înainte de eliberarea celei de-a doua transe, va evalua, în cooperare cu autoritãţile romane şi consultandu-se cu Comitetul Economic şi Financiar, progresele înregistrate în implementarea reformelor structurale. În cadrul acestei evaluãri se va acorda o atentie particularã progreselor realizate în domeniul restructurãrii şi privatizãrii marilor societãţi industriale de stat, restructurãrii şi privatizãrii celor mai mari bãnci de stat, intaririi disciplinei financiare în sectorul întreprinderilor şi elaborãrii unei strategii economice pe termen mediu. Cadrul de referinta al acestei evaluãri este explicat în anexa nr. I la prezentul memorandum de înţelegere.
7. Autoritãţile romane se obliga sa îndeplineascã la timp şi în întregime toate obligaţiile existente şi viitoare care decurg din împrumuturile comunitare.
8. Pe durata împrumutului România va rãmâne în consultare strânsã cu Comisia şi se obliga sa transmitã toate informaţiile referitoare la progresele şi politicile economice. Pentru a permite monitorizarea implementarii corespunzãtoare a prezentului memorandum de înţelegere Guvernul României va furniza serviciilor Comisiei toate informaţiile relevante cu privire la situaţia economicã şi financiarã a tarii, precum şi la progresul înregistrat în implementarea Aranjamentului stand-by încheiat cu F.M.I. şi a Acordului PSAL încheiat cu Banca Mondialã. Indicatorii pe care România se obliga sa îi transmitã Comisiei sunt prezentaţi în anexa nr. II la prezentul memorandum de înţelegere.
9. Anexele sunt parte integrantã a memorandumului de înţelegere.
10. Toate notificãrile în legatura cu prezentul memorandum de înţelegere vor fi valabile, dacã vor fi trimise cãtre:

Pentru CE:
----------
Comisia Europeanã
Direcţia Generalã pentru Afaceri Economice şi Financiare
Rue de la Loi, 200
B-1049 Bruxelles, Belgia
Fax: 32-2-299 61 51

Pentru România:
---------------
Ministerul Finanţelor
Direcţia Generalã a relaţiilor financiare cu organisme internaţionale
Str. Apolodor nr. 17,
Bucureşti, România
Fax: 40-1-312 67 92

Pentru Agent:
-------------
Banca Nationala a României
Direcţia politica monetara
Departamentul relaţii internaţionale
Str. Lipscani nr. 25,
Bucureşti, România
Fax: 40-1-312 71 94

Încheiat la 27 ianuarie 2000, în patru exemplare originale, în limba engleza.

Pentru România,
în calitate de Împrumutat,
Decebal Traian Remes,
ministrul finanţelor

Pentru Comunitatea Europeanã,
reprezentatã de Comisia Comunitãţilor Europene,
Pedro Solbes Mira,
membru al Comisiei Europene

Pentru Banca Nationala a României,
în calitate de Agent,
Guvernatorul Bãncii Naţionale a României,
Emil Iota Ghizari


ANEXA 1

CRITERII DE AJUSTARE STRUCTURALÃ

La momentul analizei Comisiei, care va preceda decizia de tragere a celei de-a doua transe, se asteapta ca autoritãţile romane sa realizeze progrese în urmãtoarele domenii, dupã cum se prevede în acordurile încheiate cu F.M.I. şi cu Banca Mondialã:
● eliminarea suprataxei de import pana la sfârşitul anului 1999; eliminarea reducerii accizelor pentru produsele din tutun produs în România şi inghetarea numãrului exceptarilor de taxe vamale la import;
● privatizarea a cel puţin 45 de întreprinderi mari şi a 850 de întreprinderi mici şi mijlocii de stat, reprezentând cel puţin 9% din totalul capitalului deţinut în portofoliul Fondului Proprietãţii de Stat; lichidarea sau numirea lichidatorilor pentru întreprinderile care genereazã cel puţin 12% din pierderile Fondului Proprietãţii de Stat;
● demararea efectivã a procesului de privatizare a Bãncii Agricole şi a Bãncii Comerciale Romane, în particular stabilirea comisiei de privatizare şi numirea consilierilor de privatizare;
● numirea bãncilor internaţionale de investiţii, însãrcinate cu privatizarea a 5 mari întreprinderi de stat;
● întãrirea Departamentului de supraveghere bancarã din cadrul Bãncii Naţionale a României, în particular prin integrarea tuturor funcţiilor sale de supraveghere într-un singur departament;
● reducerea cu 25% a pierderilor contabile rezultate din operaţiuni (incluzând subvenţiile) a 6 companii miniere.
În plus, dupã cum s-a convenit prin schimbul oficial de scrisori dintre Comisia Europeanã şi autoritãţile romane (scrisoarea de la comisarul Verheugen cãtre primul-ministru Radu Vasile din 26 octombrie şi rãspunsul din partea domnului Radu Vasile din data de 19 noiembrie), autoritãţile romane vor elabora şi vor aproba o strategie economicã pe termen mediu, adaptatã procesului de aderare la Uniunea Europeanã. Aceasta strategie economicã pe termen mediu ar trebui sa includã un cadru macroeconomic clar, sprijinit de reforme structurale cheie. Aceasta strategie ar trebui sa acopere cel puţin 3 ani.


ANEXA 2


LISTA
cuprinzând indicatorii economici necesari monitorizarii

Urmãtorii indicatori vor fi raportati Comisiei lunar:
● Inflatia în preţuri de consum
● Producţia industriala
● Somajul (numãr de someri şi rata somajului)
● Salariile lunare nominale, pe baza bruta şi neta
● Cursul valutar nominal (lei/dolar S.U.A. şi lei/euro)
● Cursul valutar real (corelat cu IPC, IPP ŞI CUUM)
● Exporturile (fob) şi importurile (fob şi cif)
● Execuţia bugetului de stat
● Bilanţul Bãncii Naţionale a României
● Soldul contului curent
● Bilanţurile agregate ale bãncilor comerciale
● Numãrul lunar al operaţiunilor de privatizare (pe întreprinderi mici, mijlocii, mari).

Urmãtorii indicatori vor fi raportati Comisiei trimestrial:
● Îndeplinirea criteriilor cantitative de performanta în cadrul programului convenit cu F.M.I.
● Balanţa de plati completa.

Urmãtorii indicatori vor fi raportati Comisiei anual:
● PIB
● Producţia şi valoarea adãugatã pe sectoare
● Bugetul de stat (corelatii, venituri, cheltuieli).

Prezentii indicatori vor fi transmisi în forma electronica şi/sau pe suport hârtie Direcţiei Generale pentru Afaceri Economice şi Financiare din cadrul Comisiei, la urmãtoarele adrese:

Versiunea suport hârtie:
Direcţia Generalã pentru Afaceri Economice şi Financiare
Domnului Bernard Brunet
Rue de la Loi, 200
B-1049 Bruxelles, Belgia
Fax nr. 32-2-299 61 51

Versiunea electronica:
alexandra.cas-granje@cec.eu.int
bernard.brunet@cec.eu.int

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016