Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 16 iulie 1998  intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind infiintarea Oficiului de Plati si Contractare PHARE (O.P.C.P.)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 16 iulie 1998 intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind infiintarea Oficiului de Plati si Contractare PHARE (O.P.C.P.)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 631 din 24 decembrie 1999

ART. 1
Prezentare generalã
Înfiinţarea Oficiului de Plati şi Contractare PHARE (O.P.C.P.) trebuie inteleasa în contextul urmãtoarelor necesitaţi şi cerinţe:
- sporirea volumului şi complexitatii Programului PHARE pentru România şi creşterea concomitenta a numãrului programelor şi proiectelor aflate în stadiu de implementare; schimbarea rolului Programului PHARE, care devine instrument de sprijinire a strategiei de preaderare a României; necesitatea functionarii unor proceduri financiare şi a unor structuri manageriale viabile, în conformitate cu reglementãrile Uniunii Europene;
- dimensiunea Programului PHARE în România, care face ineficienta, din punct de vedere al costurilor, o structura bazatã pe funcţionarea unui numãr mare de unitãţi de administrare a Programului (Programme Management Unit - PMU); necesitatea limitãrii numãrului de unitãţi de administrare a Programului, care gestioneazã programe sectoriale individuale, în acest fel evitandu-se atât complexitatea efectuãrii transferului şi monitorizarii fondurilor, cat şi divergenta metodelor de contabilizare şi raportare financiarã cãtre Comisie;
- necesitatea infiintarii unui sistem de management financiar PHARE compatibil cu reglementãrile şi cu procedurile bugetare ale Uniunii Europene, asigurându-se astfel un control financiar eficient;
- avantajul unui management financiar viabil şi al eficientei unei singure unitãţi, în subordinea Ministerului Finanţelor, dotatã în mod corespunzãtor cu personalul necesar pentru a asigura administrarea financiarã, evidenta contabila şi efectuarea plãţilor PHARE în numele Guvernului României; funcţia acestei unitãţi, de punct unic de referinta, responsabil pentru aspectele mai sus menţionate.
ART. 2
Înfiinţarea Oficiului de Plati şi Contractare PHARE (O.P.C.P.)
1. O.P.C.P. se va constitui şi va funcţiona în subordinea Ministerului Finanţelor din România. Gestionarea fondurilor PHARE de cãtre O.P.C.P. se realizeazã conform prevederilor prezentului memorandum de înţelegere şi ale reglementãrilor Uniunii Europene privind utilizarea fondurilor PHARE, convenite în Acordul-cadru încheiat între România şi Comisie la 12 martie 1991.
2. O.P.C.P. va rãspunde şi va raporta direct responsabilului cu autorizarea Programului (RAP) (Programme Authorising Officer - PAO), numit de Guvernul României.
3. O.P.C.P. va deţine intreaga responsabilitate privind toate aspectele procedurale şi administrative ale problemelor bugetare, licitaţiilor, administrãrii contractelor, efectuãrii plãţilor, ţinerii evidentei contabile şi raportarii financiare, în legatura cu achiziţiile de servicii, bunuri şi lucrãri, în cadrul Programului PHARE în România. O.P.C.P. trebuie sa asigure respectarea regulilor, reglementãrilor şi procedurilor PHARE privind achiziţiile de servicii, bunuri şi lucrãri, precum şi funcţionarea unui sistem de raportare corespunzãtor.
4. Autoritãţile însãrcinate cu implementarea fiecãrui program (Autoritãţile de implementare) vor deţine intreaga responsabilitate privind aspectele tehnice ale implementarii Programului. Responsabilitãţile Autoritãţilor de implementare sunt precizate în anexa nr. 1 la prezentul memorandum de înţelegere.
5. La solicitarea Autoritãţilor de implementare, O.P.C.P. va acorda acestora consultanţa privind procedurile de implementare a Programelor PHARE (structura Programelor de lucru, a Planurilor strategice, procedurile de achiziţii şi contractare etc.); cu toate acestea, responsabilitatea privind aspectele tehnice ale implementarii revine în întregime Autoritãţilor de implementare. O.P.C.P. urmeazã sa îşi dezvolte capacitatea de expertiza şi documentaţia necesarã în acest scop.
6. O.P.C.P. va avea urmãtoarele sarcini:
Licitaţii: primirea de la Autoritãţile de implementare, în formate standard, a termenilor de referinta, a cererilor de oferta şi a fişelor rezumative privind licitaţia; furnizarea informaţiilor cãtre ofertanţi, conform procedurilor PHARE, şi solicitarea publicãrii de cãtre Comisia Europeanã a licitaţiilor pe Internet (în pagina web PHARE), conform prevederilor art. 118, cu modificãrile ulterioare, al Reglementãrii financiare; verificarea actualizãrii corespunzãtoare a Rapoartelor trimestriale privind implementarea programelor, elaborate de Autoritãţile de implementare; verificarea procedurala a listelor scurte şi a documentaţiei licitaţiei, pregãtite de Autoritãţile de implementare care primesc, de asemenea, toate scrisorile conţinând expresii de interes; verificarea şi solicitarea de modificãri, dacã este necesar, pentru asigurarea conformitatii cu reglementãrile PHARE; asigurarea pregãtirii corespunzãtoare a dosarelor de licitaţie; transmiterea dosarelor de licitaţie cãtre ofertanţi; verificarea componentei comisiilor de evaluare; participarea la sesiunile de evaluare ca observator sau preşedinte al comisiei de evaluare (în funcţie de opţiunea O.P.C.P.), pentru a asigura respectarea procedurilor; furnizarea consultantei şi a sprijinului administrativ necesar pentru efectuarea evaluãrilor; asigurarea pregãtirii corespunzãtoare a raportului de evaluare, care trebuie întocmit de comisia de evaluare respectiva.
Contractare: supervizarea evaluãrii şi atribuirii contractelor, în vederea asigurãrii respectãrii procedurilor administrative PHARE (dar nu implicarea propriu-zisa - cu excepţia acordãrii de consultanţa în probleme procedurale - în evaluarea tehnica sau financiarã, în selectare, care rãmân în responsabilitatea Autoritãţii de implementare); negocierea contractelor, acolo unde este cazul (Autoritatea de implementare trebuie sa furnizeze asistenta tehnica necesarã), elaborarea proiectelor de contract, pregãtirea şi semnarea contractelor, în baza solicitãrii şi a recomandãrilor tehnice primite din partea Autoritãţii de implementare; asigurarea conformitatii cu cerinţele PHARE administrative şi juridice (în cazul neconformitatii, directorul O.P.C.P. trebuie sa informeze în scris Autoritatea de implementare respectiva); RAP deţine responsabilitatea semnãrii contractului (andosat de Comisia Europeanã); înregistrarea contractului încheiat, prin atribuirea codului de legatura cu numãrul Programului şi al Proiectului.
Administrare: verificarea, din punct de vedere administrativ, a Planurilor strategice, a Programelor de lucru şi a Rapoartelor de monitorizare şi evaluare, înaintate de Autoritatea de implementare responsabilã de respectivele proiecte finanţate din fonduri PHARE, înainte de andosarea documentelor menţionate de Comisia Europeanã, conform procedurilor Manualului SID în vigoare. Autoritatea de implementare este responsabilã pentru pregãtirea documentelor menţionate, care trebuie semnate de RAP (sau de directorul O.P.C.P.). O.P.C.P. trebuie sa înainteze Comisiei Europene un Program de lucru pentru fiecare Program, indiferent de numãrul Autoritãţilor de implementare implicate în administrarea tehnica a Programului.
Contabilitate: operationalizarea şi asigurarea functionarii în continuare a sistemului contabil necesar; utilizarea unor registre contabile separate pentru fiecare program sectorial şi înregistrarea contabila adecvatã a tuturor plãţilor la nivel de program, proiect, contract etc; operarea conturilor financiare, în condiţiile efectuãrii tuturor verificãrilor standard şi a reconcilierilor bancare necesare; înregistrarea tuturor tranzacţiilor în sistemul de raportare furnizat de Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile Manualului SID.
Plati: efectuarea corecta şi la timp a plãţilor, în conformitate cu procedurile Manualului SID în vigoare; primirea solicitãrilor de plata de la contractori şi verificarea conformitatii acestor cereri; solicitarea autorizãrii de plata ("citit şi aprobat") din partea Autoritãţii de implementare sau, dupã caz, returnarea la contractor a cererii de plata, pentru modificãri.
Raportare: elaborarea Rapoartelor lunare privind situaţia financiarã a fiecãrui program; distribuirea acestor rapoarte cãtre Autoritãţile de implementare, Departamentul pentru Integrare Europeanã, Delegaţia Comisiei Europene în România şi Comisia Europeanã; furnizarea periodicã de informaţii la zi privind planificarea licitaţiilor, a evaluãrii ofertelor şi a atribuirii contractelor, în conformitate cu prevederile Manualului SID.
Cont PHARE: operarea unui cont bancar separat pentru fiecare program gestionat de O.P.C.P., conform înţelegerii dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã; menţinerea, monitorizarea şi întreprinderea mãsurilor necesare pentru realimentarea conturilor bancare, pe baza Programelor de lucru elaborate de fiecare Autoritate de implementare şi a plãţilor efectuate de Autoritatea de implementare, raportarea lunarã a situaţiei contului bancar, pregãtirea cererilor, cãtre Comisia Europeanã, de efectuare a plãţilor în avans.
Instruire: organizarea şi desfãşurarea, în funcţie de necesitaţi, a unor sesiuni de instruire privind procedurile PHARE de efectuare a plãţilor şi achiziţiilor, în beneficiul acelor agenţii/fundaţii care vor continua sa funcţioneze în mod autonom.
Consultanţa privind procedurile: acordarea de consultanţa, la solicitarea Autoritãţilor de implementare, în probleme privind procedurile de achiziţii şi financiare PHARE.
Audit: întreprinderea de mãsuri necesare pentru asigurarea auditarii conturilor de cãtre autoritãţile naţionale; cooperarea cu Comisia Europeanã şi cu autoritãţile naţionale şi sprijinirea acestora în îndeplinirea cerinţelor de audit.
ART. 3
Personalul O.P.C.P.
O.P.C.P. va fi constituit din minimum 15 angajaţi: directorul O.P.C.P., 8 experţi (responsabili pentru licitaţii, contractari, plati, contabilitate, administrarea contractelor şi raportari financiare), un contabil-şef, un specialist în tehnica de calcul, un administrator/casier, un asistent, o secretara şi un sofer. Guvernul României trebuie sa suporte toate cheltuielile legate de personal.
Personalul va fi angajat prin concurs, conform legii romane. Asistenta tehnica furnizatã prin Programul PHARE va oferi sprijin pentru înfiinţarea structurilor şi operationalizarea procedurilor necesare. Pãrţile implicate trebuie sa asigure, din stadiul iniţial, continuitatea prezentei unei asistente tehnice adecvate, conform art. 4.
ART. 4
Sediul O.P.C.P., facilitãţi şi costuri de operare
1. Ministerul Finanţelor trebuie sa punã la dispoziţie un spaţiu adecvat pentru sediul O.P.C.P.; acest spaţiu va include spaţiul pentru birourile personalului O.P.C.P., arhiva, încãpere pentru intalniri, spaţiu pentru auditori, consultanţi, instructori, precum şi facilitãţi de comunicare.
2. Cheltuielile pentru consultanţa şi instruire în vederea functionarii eficiente a O.P.C.P., precum şi cele aferente facilitãţilor necesare administrãrii curente a O.P.C.P., incluzând echipamentul de calcul, de fotocopiere şi de telecomunicaţii, programele pentru calculator şi toate costurile curente de operare, vor fi suportate din Programul PHARE pentru România, pe o perioada iniţialã de 3 ani. În acest scop un buget de maximum 0,5 milioane ECU a fost alocat, în cadrul Programului Operational de Ţara PHARE 1997, pentru primii 2 ani de funcţionare a O.P.C.P.
3. Începând cu al patrulea an de funcţionare aceste costuri de operare ale O.P.C.P. vor fi preluate treptat pentru a fi suportate de cãtre autoritãţile romane, în baza unei propuneri care urmeazã sa fie aprobatã anual de cãtre Comisia Europeanã, astfel:
- 33% în al patrulea an de funcţionare a O.P.C.P. (67% se suporta din fonduri PHARE);
- 67% în al cincilea an de funcţionare a O.P.C.P. (33% se suporta din fonduri PHARE);
- 100% în al saselea an de funcţionare a O.P.C.P.
ART. 5
Responsabilul cu autorizarea Programului (RAP)
1. Guvernul României va numi responsabilul cu autorizarea Programului (RAP), la care se face referire în art. 2, şi care este responsabil cu activitãţile desfãşurate de O.P.C.P. RAP va raporta Coordonatorului naţional al asistenţei, conform regulilor PHARE.
2. RAP poate delega unele dintre responsabilitãţile sale, inclusiv dreptul de semnatura pe toate documentele, şi sarcinile prevãzute la alin. 6 al art. 2 cel mult altor 2 oficiali (directorul O.P.C.P. sau orice alt semnatar delegat) ale cãror semnãturi îi devin - ca urmare a delegarii - opozabile. Responsabilitãţile astfel delegate vor fi enumerate în mod clar într-un document separat şi vor fi comunicate Comisiei Europene. RAP poate sa revoce oricând delegarea dreptului de semnatura.
ART. 6
Conturile bancare ale O.P.C.P.
1. O.P.C.P. va deschide un cont bancar distinct pentru fiecare program, conform înţelegerii dintre Guvernul României şi Comisia Europeanã şi conform prevederilor alin. 6 al art. 2. Pentru fiecare program va fi deschis un singur cont bancar.
2. Conturile bancare specificate la alin. 1 vor fi deschise la una dintre cele trei bãnci deja selectate în acest scop şi agreate de Comisia Europeanã şi de Guvernul României. Comisia Europeanã îşi rezerva dreptul de a reanaliza periodic serviciile oferite de banca selectata.
3. Conturile bancare vor fi denominate în ECU. Sumele reprezentând dobanda bonificata de banca se comunica periodic Comisiei Europene şi pot fi reinvestite în activitãţile din cadrul memorandumului de finanţare respectiv, numai cu aprobarea Comisiei Europene şi în conformitate cu prevederile Manualului SID în vigoare.
4. Conturile bancare vor fi operate în sistemul dublei semnãturi, necesitand cel puţin semnatura RAP.
5. O.P.C.P. va comunica Comisiei Europene toate informaţiile relevante referitoare la conturile bancare, confirmate de banca (denumirea şi sediul bãncii, numerele de cont, numele titularilor de cont şi ratele dobânzii).
ART. 7
Transferul fondurilor
1. O.P.C.P. va tine evidenta tuturor plãţilor în avans, primite în scopul implementarii fiecãrui program şi proiect finanţat din fonduri PHARE.
2. Comisia Europeanã trebuie sa efectueze plãţile în avans în baza cererii primite de la RAP sau de la delegatul acestuia, dar numai dupã aprobarea de cãtre Comisia Europeanã a documentelor de planificare prevãzute în Manualul SID, semnate în prealabil de cãtre persoanele competente din cadrul Autoritãţii de implementare şi verificate, din punct de vedere al conformitatii bugetare şi administrative, de cãtre RAP.
ART. 8
Plati
Sumele primite în contul bancar ca plati în avans vor fi utilizate pentru efectuarea plãţilor pe baza facturilor - confirmate de cãtre Autoritãţile de implementare - aferente contractelor semnate de O.P.C.P. şi finanţate din fonduri PHARE.
ART. 9
Procedurile de atribuire a contractelor
O.P.C.P. trebuie sa execute procedurile în vigoare de atribuire a contractelor, prevãzute în Manualul SID.
ART. 10
Contabilitatea
1. O.P.C.P. va opera un sistem contabil care sa asigure reflectarea tuturor operaţiunilor contractuale şi a celorlalte operaţiuni financiare ce decurg din implementarea programelor şi proiectelor finanţate din fonduri PHARE în România.
2. Acest sistem va trebui sa respecte cerinţele cu privire la managementul financiar, prevãzute în Manualul SID, precum şi cerinţele SID de raportare furnizate de Comisia Europeanã.
ART. 11
Audit
1. Conturile şi operaţiunile efectuate de O.P.C.P. pot fi verificate periodic de cãtre un auditor independent, contractat de Comisia Europeanã, fãrã a aduce prejudiciu responsabilitãţilor Comisiei Europene şi ale Curţii Europene de Conturi, conform prevederilor din Condiţiile generale privind memorandumurile de finanţare, anexa la Acordul-cadru încheiat între România şi Comisia Europeanã la 12 martie 1991.
2. Înregistrãrile scrise, referitoare la toate operaţiunile de gestionare financiarã, licitaţii şi contractare, trebuie arhivate pentru o perioada de 5 ani, calculatã de la data închiderii Programului.
ART. 12
Arbitraj
În aplicarea prevederilor art. 2, 6, 7, 8 şi 10, orice posibila disputa privind regulile de utilizare a fondurilor PHARE trebuie rezolvatã de cãtre pãrţile contractante pe cale amiabila şi în conformitate cu prevederile Acordului-cadru semnat la 12 martie 1991.
ART. 13
Dispoziţii finale
1. Prezentul memorandum de înţelegere va fi în vigoare pe o durata de 6 ani, calculatã din momentul semnãrii de cãtre ambele pãrţi contractante. Aceasta durata va putea fi extinsã cu acordul pãrţilor, pe baza unui schimb de scrisori.
2. Prezentul memorandum de înţelegere urmeazã sa fie analizat la încheierea fiecãrui an de operare şi, ca urmare a acestor analizari, poate fi modificat prin schimb de scrisori, fãrã a aduce astfel prejudiciu responsabilitãţilor Comisiei Europene, care îşi rezerva dreptul de a revizui prevederile privind implementarea, dupã caz, conform prevederilor Manualului SID. De asemenea, prezentul memorandum de înţelegere poate fi modificat prin schimb de scrisori, în cazul introducerii unor noi structuri de implementare a Programelor PHARE, caz în care unele responsabilitãţi ale O.P.C.P., prevãzute în prezentul memorandum de înţelegere, vor fi transferate Fondului Naţional.
3. Aspectele tehnice şi responsabilitãţile Autoritãţilor de implementare (conform prevederilor art. 2) sunt precizate în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezentul memorandum de înţelegere.
4. Modalitãţile financiare de sprijin PHARE acordat O.P.C.P. (pentru personal, facilitãţi şi costuri de operare, prevãzute la art. 3 şi 4) sunt precizate în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezentul memorandum de înţelegere.
5. Prezentul memorandum de înţelegere intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi.
Semnat la Bucureşti la 16 iulie 1998.



Pentru Guvernul României, Pentru Comisia Europeanã,
Daniel Daianu, Andrew Rasbash,
ministrul finanţelor însãrcinat cu afaceri

Alexandru Herlea,
ministru delegat
pe lângã primul-ministru
pentru integrare europeanã



ANEXA 1

RESPONSABILITĂŢILE AUTORITĂŢILOR DE IMPLEMENTARE

Conform prevederilor alin. 4 al art. 2 din Memorandumul de înţelegere privind înfiinţarea O.P.C.P. în subordinea Ministerului Finanţelor din România, prezenta anexa, ca parte integrantã a memorandumului de înţelegere, descrie responsabilitãţile autoritãţii care beneficiazã de asistenta tehnica (Autoritatea de implementare).
1. Implementarea proiectelor este responsabilitatea Autoritãţii de implementare. Autoritatea de implementare este responsabilã în fata Guvernului României şi a Comisiei Europene pentru implementarea corespunzãtoare şi la timp a proiectelor.
2. Responsabilitãţile Autoritãţilor de implementare includ:
a) identificarea, programarea şi detalierea programelor şi proiectelor, pe baza prioritatilor convenite, asigurându-se conformitatea şi încadrarea lor în strategia de aderare şi în programele sectoriale;
b) implementarea din punct de vedere tehnic a proiectelor mai sus menţionate, incluzând susţinerea acestora prin politicile sectoriale, monitorizarea şi execuţia;
c) managementul procedural şi administrativ:
- pregãtirea Planurilor strategice, a Programelor de lucru, a bugetelor şi a Rapoartelor de monitorizare şi evaluare referitoare la programele cu finanţare PHARE;
- furnizarea trimestriala a informaţiilor de actualizare privind stadiul implementarii programelor, precum şi a informaţiilor actualizate periodic privind planificarea licitaţiilor şi a evaluãrii ofertelor;
- definirea conţinutului proiectelor şi a bazei în care se încheie contractele de implementare a acestora, incluzând pregãtirea termenilor de referinta şi a listelor scurte; îndeplinirea funcţiei de secretariat pentru primirea, deschiderea şi evaluarea ofertelor; evaluarea ofertelor, selectarea contractorului şi negocierea contractului;
- planificarea activitãţilor proprii, raportarea periodicã cãtre autoritatea responsabilã şi asigurarea schimbului de informaţii cu Comisia Europeanã, referitoare la aspectele tehnice;
- înaintarea cãtre O.P.C.P. a cererilor de pregãtire şi încheiere a contractelor (pe baza unui dosar complet incluzând raportul de evaluare, oferta tehnica şi financiarã, precum şi o nota explicativa) şi aprobarea facturilor remise de contractori în vederea efectuãrii plãţilor de cãtre O.P.C.P.;
- administrarea proiectelor şi a contractelor aferente acestora, asigurarea functionarii unui sistem informaţional pentru monitorizarea derulãrii acestora şi întreprinderea mãsurilor necesare pentru a asigura îndeplinirea de cãtre contractor a sarcinilor ce îi revin conform termenilor de referinta; furnizarea cãtre O.P.C.P. şi Comisia Europeanã a Rapoartelor trimestriale şi anuale privind executarea proiectelor.
3. Nici un fel de costuri ale Autoritãţilor de implementare nu poate fi finanţat din fonduri PHARE.

ANEXA 2

MODALITĂŢI DE SPRIJIN PHARE ACORDAT O.P.C.P.

Conform prevederilor art. 12 din Memorandumul de înţelegere privind înfiinţarea O.P.C.P. în subordinea Ministerului Finanţelor din România, prezenta anexa, ca parte integrantã a memorandumului de înţelegere, descrie modalitãţile financiare de sustinere a O.P.C.P. din fonduri PHARE (personal, facilitãţi şi costuri de operare).

ART. 1
Responsabilitãţile Ministerului Finanţelor din România Ministerul Finanţelor din România este responsabil pentru:
- publicarea anunţului, selectarea şi angajarea pe baza de concurs a personalului O.P.C.P., în structura prevãzutã pentru acesta;
- aprobarea fişelor posturilor, a atribuţiilor angajaţilor, a nivelului de remunerare şi a celorlalte condiţii privind activitatea personalului;
- plata salariilor angajaţilor.
ART. 2
Sediul O.P.C.P., facilitãţi şi costuri de operare
1. Conform prevederilor alin. 2 şi 3 ale art. 4 din memorandumul de înţelegere, Ministerul Finanţelor va pune la dispoziţie pentru întregul personal al O.P.C.P., pe toatã durata de aplicare a memorandumului de înţelegere, un spaţiu adecvat pentru birouri, inclusiv un spaţiu pentru arhive, şi o încãpere separatã pentru intalniri şi instruire.
2. Conform prevederilor alin. 2 al art. 4 din memorandumul de înţelegere şi în scopul asigurãrii functionarii efective şi eficiente a O.P.C.P., sprijinul PHARE acordat acestuia va include achiziţionarea de echipamente de birotica şi documentaţie, instruirea personalului şi stabilirea legãturilor informationale.
3. Conform prevederilor alin. 2 al art. 4 din memorandumul de înţelegere, costurile de funcţionare a O.P.C.P. vor fi suportate din alocarea PHARE pentru România, dupã cum urmeazã:
- costurile cu comunicaţiile, inclusiv conectarea şi plata abonamentului la furnizorul de Internet;
- dotarea cu materiale a birourilor (rechizite);
- transportul extern cu avionul;
- transportul intern;
- cheltuielile cu întreţinerea vehiculului.
Costurile mai sus menţionate vor fi suportate integral din fonduri PHARE, pentru o perioada iniţialã de 3 ani.
Conform prevederilor art. 4 din memorandumul de înţelegere, suma totalã pentru primii 2 ani a fost fixatã, în varianta iniţialã a Programului Operational de Ţara PHARE 1997, la 0,5 milioane ECU. Pentru toţi anii urmãtori Ministerul Finanţelor va inainta Comisiei Europene spre aprobare o propunere anuala de finanţare. Dupã expirarea acestei perioade iniţiale costurile curente ale O.P.C.P. vor fi preluate treptat de autoritãţile romane, conform prevederilor alin. 3 al art. 4 din memorandumul de înţelegere.


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016