Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   MEMORANDUM DE INTELEGERE din 14 iunie 2004  intre Romania si Comunitatea Europeana cu privire la participarea Romaniei in cadrul Programului comunitar privind retelele de telecomunicatii transeuropene (eTEN)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MEMORANDUM DE INTELEGERE din 14 iunie 2004 intre Romania si Comunitatea Europeana cu privire la participarea Romaniei in cadrul Programului comunitar privind retelele de telecomunicatii transeuropene (eTEN)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 27 septembrie 2004
MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE din 14 iunie 2004
între România şi Comunitatea Europeanã cu privire la participarea României în cadrul Programului comunitar privind reţelele de telecomunicaţii transeuropene (eTEN)
EMITENT: ACT INTERNAŢIONAL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 27 septembrie 2004

Comisia Europeanã, denumita în continuare Comisia, în numele Comunitãţii Europene, pe de o parte, şi Guvernul României, denumit în continuare România, pe de alta parte,
având în vedere ca:
1. Decizia nr. 1/2002 a Consiliului de Asociere UE-România din 18 februarie 2002*1) stabileşte principiile generale referitoare la participarea României la programele Comunitãţii ( 2002/257/EC ), lãsând Comisia şi autoritãţile competente din România sa determine termenii specifici şi condiţiile, incluzând şi contribuţia financiarã, cu referire la o astfel de participare la fiecare program;
2. programul eTEN a fost stabilit prin Decizia nr. 1.336/97/EC a Parlamentului European şi a Consiliului din 17 iunie 1997*2), modificatã corespunzãtor prin Decizia nr. 1.376/2002/EC a Parlamentului European şi a Consiliului din 12 iulie 2002*3);
3. Reglementarea Consiliului (EC) nr. 2.236/95 din 18 septembrie 1995*4), modificatã prin Reglementarea (EC) nr. 1.655/1999 a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 iulie 1999*5), stabileşte normele generale pentru garantarea ajutorului financiar al Comunitãţii în domeniul reţelelor transeuropene,

----------
*1) OJ L 91, 6 aprilie 2002, pag. 20.
*2) OJ L 183, 11 iulie 1997, pag. 12-20.
*3) OJ L 200, 30 iulie 2002, pag. 1.
*4) OJ L 228, 23 septembrie 1995, pag. 1.
*5) OJ L 197, 29 iulie 1999, pag. 1.

au convenit dupã cum urmeazã:

ART. 1
Program
România va participa la Programul comunitar privind reţelele de telecomunicaţii transeuropene (eTEN), denumit în continuare Programul, în conformitate cu condiţiile stipulate în Decizia nr. 1/2002 a Consiliului de Asociere UE-România din data de 18 februarie 2002, stabilind principiile generale pentru participarea României la programele Comunitãţii ( 2002/257/EC ), şi în conformitate cu termenii şi condiţiile la care se face referire la art. 2-4.
ART. 2
Condiţii privind participarea la Program
1. România va participa la activitãţile Programului în conformitate cu obiectivele, criteriile, procedurile şi termenele limita definite în Decizia nr. 1.336/97/EC a Parlamentului European şi a Consiliului, modificatã corespunzãtor prin Decizia nr. 1.376/2002/EC a Parlamentului European şi a Consiliului.
2. Termenii şi condiţiile aplicabile predãrii, examinãrii şi selectãrii dosarelor instituţiilor participante, organizaţiilor şi ale persoanelor fizice din România vor fi aceleaşi care se aplica instituţiilor, organizaţiilor şi persoanelor fizice din statele membre ale Uniunii Europene.
3. Pentru a participa la Program România va plati o contribuţie financiarã anuala la bugetul general al Uniunii Europene.
4. Contribuţia financiarã a României privind participarea sa şi implementarea Programului va fi adãugatã la suma specificatã în fiecare an în bugetul general al Uniunii Europene, pentru echilibrarea obligaţiilor financiare ce revin din diferitele mãsuri necesare ce trebuie luate pentru executarea, controlul şi punerea în funcţiune a Programului.
5. Una dintre limbile oficiale ale Comunitãţii va fi folositã pentru procedurile referitoare la cereri, contracte şi rapoarte, precum şi la alte aspecte administrative ale Programului.
ART. 3
Contribuţia financiarã
Regulile privind contribuţia financiarã a României sunt stipulate în anexa nr. 1.
O parte din contribuţia financiarã va fi finanţatã din ajutorul extern relevant al unui instrument al Comunitãţii, dacã România cere astfel.
ART. 4
Raport şi evaluare
Fãrã a aduce atingere responsabilitãţilor Comisiei şi ale Curţii de Conturi a Comunitãţilor Europene referitoare la monitorizarea şi evaluarea Programului, participarea României la Program va fi monitorizata pe baza parteneriatului ce implica Comisia şi România. România va trimite Comisiei rapoarte relevante şi va lua parte la alte activitãţi specifice oferite de cãtre Comisie în contextul Programului.
Regulile privind controlul financiar, recuperarea şi alte mãsuri antifrauda sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 5
Dispoziţii finale
Prezentul memorandum de înţelegere va fi aplicabil pe durata Programului. Cu toate acestea, dacã Comunitatea Europeanã va decide sa prelungeascã durata Programului fãrã nici o schimbare esenţialã în cadrul acestuia, prezentul memorandum de înţelegere va fi de asemenea prelungit în mod corespunzãtor şi automat, dacã nici o parte nu îl va denunta.
Proiectele şi activitãţile aflate în derulare la momentul terminãrii Programului vor continua pana la finalizarea lor în condiţiile stipulate în prezentul memorandum de înţelegere, precum şi în aranjamentele contractuale corespunzãtoare acestor proiecte şi activitãţi, prevãzute în anexa nr. 2.
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul memorandum de înţelegere.
Prezentul memorandum de înţelegere va putea fi amendat numai în scris, prin acordul comun al pãrţilor.
Prezentul memorandum de înţelegere va intra în vigoare la data la care va fi semnat de ambele pãrţi.
Încheiat la 14 iunie 2004.

Dan Nica,
ministrul comunicaţiilor şi tehnologiei informatiei

Erkki Liikanen,
membru al Comisiei pentru Întreprinderi
şi Societatea Informationala

ANEXA 1

REGULI
privind contribuţia financiarã a României la Programul comunitar
privind reţelele de telecomunicaţii transeuropene (eTEN)

1. Contribuţia financiarã va fi plãtitã de România la bugetul general al Uniunii Europene pentru a participa la Program şi va fi urmãtoarea:
- 91.000 euro pentru anul 2004;
- 246.000 euro pentru anul 2005;
- 250.000 euro pentru anul 2006.
2. Contribuţia României va acoperi costurile referitoare la pregãtirea, fezabilitatea, dezvoltarea şi executarea proiectelor de interes comun, precum şi pentru dezvoltarea şi implementarea mãsurilor pe linie orizontala, conform prevederilor Programului.
3. Costurile de cãlãtorie ale reprezentanţilor şi ale experţilor romani în scopul de a lua parte în calitate de observator la activitatea comitetului la care s-a fãcut referire în art. 17 din Reglementarea Consiliului nr. 2.236/95 şi în art. 8 din Decizia nr. 1.336/97/EC a Parlamentului European şi a Consiliului sau la alte intalniri referitoare la implementarea Programului vor fi rambursate de cãtre Comisie pe aceeaşi baza şi în conformitate cu procedurile în vigoare pentru reprezentanţii statelor membre ale Uniunii Europene.
4. Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Uniunii Europene va fi aplicat şi gestionãrii contribuţiei României.
5. Când prezentul memorandum de înţelegere va intra în vigoare, precum şi la începutul fiecãrui an fiscal, Comisia va trimite României o cerere de fonduri corespunzãtoare contribuţiei ei la costurile acoperite de acest memorandum de înţelegere.
Contribuţia corespunzãtoare va fi plãtitã în euro într-un cont al Comisiei special stabilit pentru plati în euro.
6. România va plati contribuţia sa financiarã la costurile anuale în conformitate cu cererea de fonduri, dar nu mai târziu de 3 luni de la data cererii. Orice întârziere a plãţii va duce la plata de dobânzi de cãtre România, adãugate la suma respectiva începând de la acea data. Rata dobânzii va fi aceea a Bãncii Centrale Europene pentru operaţiunile sale principale de refinantare, publicatã în seriile C ale Jurnalului Oficial al Comunitãţilor Europene, şi va fi facuta în euro la data limita, cu o creştere de 3,5%. În cazul în care întârzierea plãţii contribuţiei este atât de mare încât poate pune în pericol implementarea şi controlul Programului, participarea României la Program pentru anul respectiv va fi suspendatã de cãtre Comisie în urma neplatii timp de 20 de zile dupã trimiterea cãtre România a unei scrisori oficiale de avertizare.

ANEXA 2

CONTROL FINANCIAR, RECUPERARE ŞI ALTE MÃSURI ANTIFRAUDA

I. Controale şi mãsuri antifrauda efectuate de Comunitate
1. În conformitate cu reglementãrile (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002, (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002 şi cu alte reglementãri la care se face referire în prezentul memorandum de înţelegere, contractele încheiate cu beneficiarii programelor stabiliţi în România vor permite ca expertizele contabile financiare sau de alt tip sa fie efectuate oricând la sediul beneficiarilor şi al subcontractorilor de cãtre agenţii Comisiei sau de cãtre alte persoane împuternicite de Comisie.
2. Oficialii Comisiei sau alte persoane împuternicite de Comisie vor avea acces corespunzãtor la site-uri, lucrãri şi documente, precum şi la toate informaţiile necesare efectuãrii unor astfel de expertize contabile, inclusiv în forma electronica. Acest drept de acces va fi stipulat în mod explicit în contractele încheiate în vederea implementarii instrumentelor la care se face referire în prezentul memorandum de înţelegere. Curtea Europeanã a Auditorilor va avea aceleaşi drepturi ca şi Comisia.
3. În cadrul prezentului memorandum de înţelegere, Comisia este autorizata sa efectueze verificãri şi inspecţii la fata locului, pe teritoriul României, în conformitate cu prevederile procedurale ale Reglementãrii Comisiei (Euratom, CE) nr. 2.185/96 din 11 noiembrie 1996.
Aceste verificãri şi inspecţii vor fi pregãtite şi efectuate în strânsã colaborare cu autoritãţile competente din România desemnate de autoritãţile din România, care trebuie sa fie notificate la timp asupra obiectului, scopului şi bazei legale a acestor verificãri şi inspecţii, astfel încât sa poatã furniza sprijinul cerut.
Dacã autoritãţile interesate din România doresc acest lucru, verificãrile şi inspectiile la fata locului pot fi efectuate împreunã cu acestea.
În cazul în care participanţii la programe sunt supuşi inspecţiei sau controlului la fata locului, autoritãţile romane, actionand în concordanta cu legislaţia nationala, vor acorda inspectorilor Comisiei asistenta pentru a prelua sarcina acestora de realizare a inspecţiei sau verificãrii la fata locului.
Comisia va raporta cat se poate de repede autoritãţilor romane orice aspect sau suspiciune legatã de neregulile constatate în timpul inspecţiei sau verificãrilor la fata locului. În orice caz Comisia este obligatã sa informeze autoritãţile menţionate mai sus asupra rezultatelor verificãrilor şi inspectiilor.
II. Informare şi consultare
1. În scopul implementarii corecte a prezentei anexe, autoritãţile competente din România şi autoritãţile comunitare vor face schimb de informaţii periodic, iar la cererea uneia dintre pãrţi, vor acorda consultanţa.
2. Autoritãţile romane competente vor informa fãrã întârziere Comisia despre orice fapt sau suspiciune constatatã în legatura cu o neregularitate privind încheierea şi implementarea contractelor încheiate pentru aplicarea instrumentelor menţionate în prezentul memorandum de înţelegere.
III. Mãsuri administrative şi penalitãţi
Fãrã a prejudicia aplicarea Codului penal din România, pot fi impuse de cãtre Comisie mãsuri administrative şi penalitãţi, în conformitate cu reglementãrile (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 din 25 iunie 2002 şi (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 din 23 decembrie 2002 şi cu Reglementarea Consiliului (CE, Euratom) nr. 2.988/95 din 18 decembrie 1995 cu privire la protecţia intereselor financiare ale Comunitãţilor Europene.
IV. Recuperare
Deciziile luate de cãtre Comisie în cadrul prezentului memorandum de înţelegere, care impun obligaţii financiare asupra persoanelor, altele decât statele, se vor aplica în România. Punerea în vigoare a acestor decizii se va face conform unor reguli de procedura civilã în vigoare în statul pe teritoriul cãruia aceasta este efectuatã. Ordinul pentru punerea în vigoare a deciziei va fi anexat la aceasta, fãrã alte formalitãţi, cu excepţia verificãrii autenticitatii deciziei de cãtre autoritatea nationala desemnatã de Guvernul României în acest scop, care va înştiinţa şi Comisia Europeanã. În momentul în care aceste formalitãţi au fost completate pe formularul de aplicare de cãtre Comisie, aceasta poate recurge la punerea în vigoare, în conformitate cu legile naţionale, aducând aceasta chestiune în fata autoritãţii competente. Legalitatea deciziei Comisiei va fi verificata de Curtea de Justiţie a Comunitãţii Europene.
Hotãrârile date de Curtea de Justiţie a Comunitãţii Europene, legate de o clauza arbitrarã dintr-un contract în domeniul de aplicabilitate a prezentului memorandum de înţelegere, vor fi puse în vigoare în conformitate cu aceleaşi condiţii.
V. Comunicare directa
Comisia va comunica în mod direct cu participanţii din cadrul Programului, stabiliţi în România, şi cu subcontractorii lor. Ei vor putea prezenta direct Comisiei toate documentele şi informaţiile relevante care sunt cerute pentru a fi depuse pe baza instrumentelor la care se face referire în prezentul memorandum de înţelegere şi pe baza contractelor încheiate în vederea implementarii lor.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016